Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik woon aan de rand van het park en loop daar niet graag in het donker, blijf dan graag in de buurt van de huizen. Niet alleen omdat je midden in het park niks ziet maar ook omdat ik me dan niet op mijn gemak voel. Er lopen hier af en toe toch rare types rond en die kom ik liever niet tegen. Ik denk niet dat mijn honden zich beschermend op zouden stellen nl. Gizmo misschien nog wel maar Max ziet vriendjes in iedereen! In het bos kom ik al helemaal niet in het donker, hoewel ik gek ben op het bos. Doodeng daar dan! Voel me ooit overdag al niet op mijn gemak als ik in het bos loop in mijn eentje. Vroeger met mijn paard had ik er geen moeite mee , dat was toch anders. En een tijdje geleden hebben ze hier in het bos nog 24 uur gepost omdat ze iemand zochten die onzedelijke dingen deed....Nu dan hoef ik er in het donker echt niet te gaan lopen, ik ben niet zo'n held...
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

S@ndr@ schreef:yep, net zo makkelijk hoor :mrgreen:
Wat een mooie (caincorso , kale hoe, kaane wat, napolitiaan, grijze boerboel, etc etc
Sorry is of topic maar ben hier nog niet zo lang. Prachtige cane corso ik krijg het niet voor elkaar een foto van die van ons hier te plaatsen .
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik niet, ik loop overdag de grote rondes en lola vindt het donker heel eng. Die ziet overal dingen en loopt hyperalert en grommend rond.
Dinos

Zomertijd komt er aan , maar voor a.s winter misschien samen met vriendin of groepje dan sta je toch wat sterker. Nu eerst maar genieten van voorjaar zomer en najaar.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Oh, ik vind het ook ongemakkelijk alleen. Nu weet ik dat het nergens op slaat, maar ik zie echt spoken dan. Ik loop dus altijd met minimaal 2 in het bos.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
SuzieC1970 schreef:In het bos kom ik al helemaal niet in het donker, hoewel ik gek ben op het bos. Doodeng daar dan! Voel me ooit overdag al niet op mijn gemak als ik in het bos loop in mijn eentje.
Hoe komt dat? Waar ben je bang voor dan?
Ik kan me er echt zo weinig bij voorstellen, ik voel me echt nooit ongemakkelijk als ik in mijn uppie in het bos loop. :wink:
Met een jaar of 16-17 moest ik een stuk langs het kanaal van ternaaien fietsen 's avonds laat. Dat is echt afgelegen en er sliep regelmatig minder gezellig volk in de mergelgrotten. Als ik daar eenmaal voorbij was en er wild liep vond ik het wel best, maar dat eerste stuk :schrik:

Hier is de kans dat je iemand tegen komt echt nihil. Denk dat overdag joggen gevaarlijker is.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tara schreef:
TessaThomas schreef:Oh, ik vind het ook ongemakkelijk alleen. Nu weet ik dat het nergens op slaat, maar ik zie echt spoken dan. Ik loop dus altijd met minimaal 2 in het bos.
Maar hoezo dan? Ben je bang voor enge mannen?

Of ben je bang voor de wilde dieren? Het enige wilde dier waar je in Nederland echt van te duchten hebt is de Ixodes ricinus, beter bekend als 'Teek'.
Ik weet het, het slaat nergens op. Dieren vind ik niet eng, maar ik maak mezelf echt gek. :D Alleen op het paard maakt het me niks uit. Er is nog wel een verschil tussen de 'bossen' hier in de buurt en de grotere bossen waar hele donkere stukken in zitten.

Ik kan na een goede thriller of horror ook niet slapen, want ik zie overal dingen uit die film
Dinos

Helemaal gelijk dieren zijn niet eng ,het engste onvoorspelbaarste dier (eigenlijk beest)is de mens.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier loop ik alle uren van de dag en avond in het bos. In de winter hebben de honden lampjes om, das dan vaak de hele wandeling het enige wat ik van ze zie..
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

Ik loop hier vaak met mn zwarte in de polder als het donker is. Vind ik geen probleem eb voel me met hem ook niet onveilig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat je in het bos minder risico loopt dan in de bebouwde kom snachts.
Een verkrachter of moordenaar gaat snacht heus geen prooi zoeken waar zowat niemand komt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Geloof dat je in het bos minder risico loopt dan in de bebouwde kom snachts.
Een verkrachter of moordenaar gaat snacht heus geen prooi zoeken waar zowat niemand komt.
:wink: De enigen die ik op vier jaar tegen ben gekomen waren twee heren op de parkeerplaats waarbij het gras twee kontjes hoog was.
Als daar voor iemand in de bosjes zit val ik toch buiten de doelgroep en ze schrokken erger van mij en de honden dan omgekeerd.
Rotbeesten gingen ook nog terug om te kijken wat er aan de hand was terwijl ik ze expres veel verder pas los had gemaakt.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat je in het bos minder risico loopt dan in de bebouwde kom snachts.
:wink: De enigen die ik op vier jaar tegen ben gekomen waren twee heren op de parkeerplaats waarbij het gras twee kontjes hoog was.
Als daar voor iemand in de bosjes zit val ik toch buiten de doelgroep en ze schrokken erger van mij en de honden dan omgekeerd.
Rotbeesten gingen ook nog terug om te kijken wat er aan de hand was terwijl ik ze expres veel verder pas los had gemaakt.
Geef maar toe je loopt gewoon op homo's te jagen met je gevaarlijke honden. :pffff:
dagmar88
Zeer actief

:lol1: precies, stelletje viezeriken.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ik heb echt respect voor die mensen die in het donker in het bos lopen.
Ik ben net als TessaThomas, in het donker ga ik enorm fantaseren. Voor verkrachters ben ik dan niet echt bang, wel voor heksen, aliens of dat ik een lijk vind.
Ik weet het, slaat echt totaal nergens op. Veel te soft!
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

mmartinn schreef:Voor verkrachters ben ik dan niet echt bang, wel voor heksen, aliens of dat ik een lijk vind.
Nou weet ik uit zeer betrouwbare bron dat er inderdaad regelmatig heksen in het bos zitten 's nachts :mann:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:Ik heb echt respect voor die mensen die in het donker in het bos lopen.
Ik ben net als TessaThomas, in het donker ga ik enorm fantaseren. Voor verkrachters ben ik dan niet echt bang, wel voor heksen, aliens of dat ik een lijk vind.
Je bedoeld dat je liever in je holletje genomen word door een grote bosnegert dan een tikje met met het toverstafje van een heks of een ritje in een ruimteschip. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Miranda schreef:
mmartinn schreef:Voor verkrachters ben ik dan niet echt bang, wel voor heksen, aliens of dat ik een lijk vind.
Nou weet ik uit zeer betrouwbare bron dat er inderdaad regelmatig heksen in het bos zitten 's nachts :mann:
Ga weg joh die slappe zemelheksen van tegenwoordig hoef je ook niet bang te zijn. Vrogger had je nog de echte. :pffff:
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:Ik heb echt respect voor die mensen die in het donker in het bos lopen.
Je bedoeld dat je liever in je holletje genomen word door een grote bosnegert dan een tikje met met het toverstafje van een heks of een ritje in een ruimteschip. :engel:
Hahaha, nou zo'n, onverwacht ritje op een bosnegerin met van die dikke billen zou misschien wel een welkome aanvulling van de avond zijn :wink:
Maar ik weet het die heksen etc slaat ook nergens op, maar vertel dat mijn brein maar es s'avonds.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Miranda schreef:
Hahah :mep:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
Hahaha, nou zo'n, onverwacht ritje op een bosnegerin met van die dikke billen zou misschien wel een welkome aanvulling van de avond zijn :wink:
Maar ik weet het die heksen etc slaat ook nergens op, maar vertel dat mijn brein maar es s'avonds.
Je moet ook geen sprookjesboeken lezen voor het slapen gaan. :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:
Miranda schreef:
Zo'n knuffelheks die geen schade toebrengt joh , je laat een scheet en ze is weg. :lol1: .
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
Miranda schreef:
Zo'n knuffelheks die geen schade toebrengt joh , je laat een scheet en ze is weg. :lol1: .
Toen Elphaba goed bleek te zijn, was ik ook wel erg blij (zo in die donkere zaal) :D
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik loop niet in het donker, ben nachtblind en breek geheid mijn benen...
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ja hoor, ik loop wel in het donker hier op de hei.
Heerlijk stil en dan een beetje wegdromen.
Alleen heb ik de honden dan wel aan de lijn, want er zitten veel konijnen, hazen en reeën hier waar de honden maar wat graag een spelletje tikkertje mee zouden willen doen :engel:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, dagelijks, zeker in de winter, het kan dan ook bijna niet anders. Ik voel me prettiger in het donker in de natuur dan in de stad.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tara schreef:
SuzieC1970 schreef:In het bos kom ik al helemaal niet in het donker, hoewel ik gek ben op het bos. Doodeng daar dan! Voel me ooit overdag al niet op mijn gemak als ik in het bos loop in mijn eentje.
Hoe komt dat? Waar ben je bang voor dan?
Ik kan me er echt zo weinig bij voorstellen, ik voel me echt nooit ongemakkelijk als ik in mijn uppie in het bos loop. :wink:
Ja, is moeilijk te omschrijven. Vroeger te paard kon ik ontzettend genieten in een stil bos. Genieten van de stilte, mijn paard, groen, blaadjes, regen...noem maar op. Maar nu ben ik zoals anderen ook al zeggen niet op mijn gemak in mijn eentje. Met twee geen probleem. Ik ben gewoon bang om de verkeerde types tegen te komen, ook al weet ik best dat die kans vrij klein is! Is erger geworden toen hier een tijd een vent in het bos heeft rondgehangen die vrouwen lastig viel, dat wel. Hoewel ik best naar het bos zou kunnen hoor, vooral 's morgens. Dan is het nl regelmatig stampdruk, maar laat ik dat nu net minder vonden omdat er dan ook veel onopgevoede loslopende honden zijn en dat is niet echt handig met Max... Het is gewoon een gevoel, dat ongemakkelijke...ik weet verder ook niet waar het vandaan komt. Vroeger had ik dat niet en ik vind het wel jammer.
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Wimbo »

Ik heb niet alle commentaren doorgelezen, dus, correct me if I'm "a doubler..."
Persoonlijk (ik ben een man) denk ik dat het nogal wat uitmaakt of je man of vrouw bent. Laten we eerlijk zijn, het is een tijd waarin de korte lontjes hoogtij vieren, mensen allerlei rare dingen doen, etc. Als vrouw in het donkere park met een hondje van 30 cm hoog.... tja, dat brengt helaas nogal wat angst met zich mee bij een boel mensen. Ik zie mijn echtgenote dat niet echt doen. Niet dat ze bang is uitgevallen (In tegendeel, en ze kent een paar erg goede zelfverdedigings truukjes...) maar het is meer een kwestie van voorkomen is beter dan... "Het is de tijd" zei Wim Sonneveld al eens in het verleden en da's een waar woord. Nog steeds.
Als man met een hond in het park: niets aan de hand. Ik ben niet bang uitgevallen, maar als er een groepje jongeren staat te zuipen en tegen de afvalbakken staat te trappen, luidruchtig is, heb ik wel mijn gedachten. En ik denk dat veel mensen dan ook zeggen; ik loop een blokje om. En al zeker als vrouw. Het is niet anders. En in het uiterste geval de hond laten aanvallen? Tja, blijft ook een gevaar op zich. Je mag zelf invullen voor wie...
No woef like a good woef...
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

In de schemering doe ik het nog wel, in het pikkedonker lijkt me niet zo'n goed plan met mijn nachtblindheid. Ga geheid op m'n bek :hmmm:

In 'ons' bos zou het trouwens makkelijk kunnen. In de zomer vind je nog wel eens wat jongeren die een tentje op hebben gezet, maar daar is ook alles mee gezegd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wimbo schreef:Ik heb niet alle commentaren doorgelezen, dus, correct me if I'm "a doubler..."
Persoonlijk (ik ben een man) denk ik dat het nogal wat uitmaakt of je man of vrouw bent. Laten we eerlijk zijn, het is een tijd waarin de korte lontjes hoogtij vieren, mensen allerlei rare dingen doen, etc. Als vrouw in het donkere park met een hondje van 30 cm hoog.... tja, dat brengt helaas nogal wat angst met zich mee bij een boel mensen. Ik zie mijn echtgenote dat niet echt doen. Niet dat ze bang is uitgevallen (In tegendeel, en ze kent een paar erg goede zelfverdedigings truukjes...) maar het is meer een kwestie van voorkomen is beter dan... "Het is de tijd" zei Wim Sonneveld al eens in het verleden en da's een waar woord. Nog steeds.
Als man met een hond in het park: niets aan de hand. Ik ben niet bang uitgevallen, maar als er een groepje jongeren staat te zuipen en tegen de afvalbakken staat te trappen, luidruchtig is, heb ik wel mijn gedachten. En ik denk dat veel mensen dan ook zeggen; ik loop een blokje om. En al zeker als vrouw. Het is niet anders. En in het uiterste geval de hond laten aanvallen? Tja, blijft ook een gevaar op zich. Je mag zelf invullen voor wie...
ik loop ook om voor een groepje jongeren hoor, en laat mijn hond echt niet aanvallen, daar heb ik hem niet voor over, ( meestal vinden ze hem wel heel cool :Q: ) maar ik ben op zich niet bang uitgevallen, wat dus niet wil zeggen dat ik met een plaat voor mijn harses overal maar doorheen stekker ,
de wereld is geen veilige plaats en t grootste gevaar komt eigenlijk altijd van mensen - laat dat even gezegd zijn :wink: .
Dus je kunt rustig op een rustige verlaten plek gaan wandelen, en als je iemand ziet gewoon lekker de andere kant op gaan. makkelijk zat.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”