Maeve schreef:Haha, dat magyamie schreef:nou spelen mijn honden niet vaak met vreemde honden, maar heel soms dus wel en dat is dan echt wel spelen anders zou ik het ook niet laten gebeuren, ook mijn volwassen honden spelen met elkaar.Jion schreef:Dan heb ik uitzonderlijk rare honden en kom ik vaak andere uitzonderlijk rare honden tegen.Maeve schreef: Ik zou zeggen: de eerste volwassen hond die leuk speelt moet ik nog tegenkomen![]()
Spelen is puppengedrag en dan kan het heel leuk zijn. Volwassen honden kunnen wel rennen en met elkaar communiceren maar echt spelen is dat niet. En als het wel lijkt op spelen draait het meestal uit op een dominantie-dingetje.
dus Maeve, ik ben het ook niet helemaal met je stukje eens![]()
Ik wil ook niet zeggen dat spelen bij volwassen honden altijd vervelend is hoor, maar het is zelden gewoon onschuldig spelen denk ik. Het is toch vaak wel een beetje een punt maken bij een van de twee, of bij beide en dan kan het uit de hand lopen. Dat hebben de honden hier thuis zelfs, dat spelen best wel draait om rangorde. Alleen die rangorde is al bepaalt dus ze dat escaleert niet, ze doen maar. Maar met honden buiten eigen roedel vind ik het daarom minder prettig.
ben het ook niet met je eens, ik denk dat dit een situatie is van jouw roedel , niet in het algemeen .
mijn hond liet eerst een spelhouding zien, , voorpoten plat op de grond , en dan " zagen ze wel wat ze gingen doen "
ik maakte mij er nooit druk om, want ineens was het ook weer zo afgelopen .
.