Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is gevaarlijker???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

judith & olly

Re: Wat is gevaarlijker???

Ongelezen bericht door judith & olly »

een golden is een populair ras, die komt (schat ik) wel meer voor als gezinshond dan de stafford
en ik denk dat er daardoor al meer bijtincidenten zijn

als tweede denk ik dat er vaak onderschat word
omdat de golden zo populair is enzo, dat men denkt dat je alles kan doen met hem en dat daardoor de hond het eindelijk niet meer pikt en uithaalt

de stafford zal niet altijd met andere honden kunnen, maar ik zie ze absoluut niet zo dat ze snel bijterig zijn
het zijn mensenvrienden en hebben een hoge pijngrens, en wat ik zie is dat kinderen veel kunnen doen en dat ze dat toelaten (natuurlijk moet je wel de kinderen leren wat die mag doen of niet)
ook al reageert een hond er niet heftig op en laat het over zich heen komen, het gaat 1x fout (bijv, als een kind helemaal op klimt, oren pakt etc.)

ik denk dat inderdaad de golden mensen sneller bijten
en de stafford honden
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

jans&co schreef:
Tara schreef:
jans&co schreef: Ik vraag het ook niet om het te vergelijken
Volgens mij wel, als je topictitel vraagt: "Wat is gevaarlijker???", dan ben je dus wel degelijk op zoek naar een vergelijking.
Dat geeft overigens niet, maar dan moet je niet net doen of je dat niet bedoelde.

misschien had ik beter gewoon kunnen vragen wat erger was: hond agressief of mens agressief
Voor de doorsnee hondeneigenaar, die er min of meer onvoorbereid mee te maken krijgt, is hond-agressief nog het gemakkelijkste te handelen, vooral omdat je er het veiligst mee kan trainen.
Mens-agressief is toch wel stukken lastiger en zou je dan toch ook hulp bij moeten vragen van mensen die weten wat ze doen.
Of wellicht de hond overplaatsen naar mensen die daar verstand van hebben.
Wiel
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

judith & olly schreef: ik denk dat inderdaad de golden mensen sneller bijten
en de stafford honden
kinderen dan , die de hond al pestend achterna hebben gezeten . :wink: .. die zou ik ook bijten .
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

renee-uk schreef:
Jaap* schreef: Ik snap trouwens best wat iemand bedoeld als er over herders, klapkaken of jachthonden wordt gesproken hoor.
Ik ga ook niet overal een disclaimer bij zetten dat windhonden ook jachthonden zijn maar dan weer andere dan labbedors :blah:
maar dan niet dit zeggen over klapkaken en tegelijk alle herders even over een kam scheren.:
Als je alle staffords plus pitbull en alles wat er op lijkt bijelkaar optelt dan is het logisch dat deze de lijst aanvoeren.
Dat zou net zo scheef zijn om alle jachthonden bijelkaar op te tellen.
Eigenlijk komt de herder op plaatst 1 en de cocker spaniel komt ook veel voor maar ik heb deze 2 even uitgekozen
Die laatste kwoot is niet van mij.
Er bestaan binnen een rasgroep, of zelfs binnen een ras, natuurlijk best grote verschillen. Maar ik bedoel maar dat ik wel wel begrijp wat iemand bedoeld met die benamingen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Zullen we een topic maken, door welke hond ben jij of is je hond wel eens gebeten?
Maken we onze eigen statistieken :wink:
Ik ben zelf gebeten door een yorkshire terrier, een poedeltje, onze vorige hond (x rottweiler) en door een mechelse herder.
Mijn hond is aangevallen door een rottweiler, een groenedaler, 2x door een border en door een ierse setter.
Wil niet zeggen dat ik nu al die rassen niet meer leuk vindt of niet meer vertrouw maar wel die honden, of beter gezegd hun bazen niet (en ja dat staat raar, maar toen onze hond mij beet had mijn schoonvader hem vast en beweerde doodleuk dat hij echt niet zo moeilijk was met andere honden, tjsa toen kreeg de onze een waas voor ogen, had mijn schoonvader gewaarschuwd).
Mijn hond speelt het liefst met andere labradors, herders, staffs en alle aanverwante vechthonden, puur omdat deze net zo sterk en lomp zijn als hij.
Maar ik kijk wel wat voor baas er bij zo'n hond hoort, net zoals zij bij mij doen, hoop ik.
Pas als alles aanstaat kan er gespeeld worden, is er geen wederzijds vertrouwen dan is het doorlopen!

In huis is onze hond de rust te zelve en onze kinderen weten precies wat wel en niet kan.
Helaas denkt mijn petekindje van bijna 3 daar anders over.
Die moet ik steeds waarschuwen de hond met rust te laten (zeker in de mand).
wat dan ook niet helpt is dat er zenuwachtige ouders omheen draaien.
Dit zijn ook echt momenten dat al mijn zintuigen op scherp staan om alle signalen van mijn hond op te pikken, want stel dat....
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

jans&co schreef:Maar wat is gevaarlijker, de stafford of de golden als je gaat kijken naar statestieken de stafford op 1 onder honden en de golden op 1 onder mensen.
Het gevaarlijkst is de mens die niet met honden om kan gaan.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

luna2906 schreef:
jans&co schreef:Maar wat is gevaarlijker, de stafford of de golden als je gaat kijken naar statestieken de stafford op 1 onder honden en de golden op 1 onder mensen.
Het gevaarlijkst is de mens die niet met honden om kan gaan.
Amen :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef: Die laatste kwoot is niet van mij.
Er bestaan binnen een rasgroep, of zelfs binnen een ras, natuurlijk best grote verschillen. Maar ik bedoel maar dat ik wel wel begrijp wat iemand bedoeld met die benamingen :wink:
nee die laatste kwoot is van ts, die vindt dat de telling bij de klapkaakjes niet eerlijk is omdat er rassen op een grote hoop gegooid worden en die in dezelfde alinea alle herders op eenzelfde grote hoop gooit ;)

maar wat jij bedoelde had ik wel begrepen hoor :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

renee-uk schreef:
nee die laatste kwoot is van ts, die vindt dat de telling bij de klapkaakjes niet eerlijk is omdat er rassen op een grote hoop gegooid worden en die in dezelfde alinea alle herders op eenzelfde grote hoop gooit ;)

Met de herder bedoelde ik de duitse herder en nee als je dan toch een statistiek maakt doe het dan wel eerlijk, maar zoals wij allemaal hier over eens zijn zijn die statistieken niet juist en ze geven allemaal een andere uitslag. IK nam dus als voorbeeld de jachthonden. Er zijn zoveel soorten jachthond als je die in zo'n statistiek op 1 hoop zouden gooien is dat ook niet eerlijk bv tegen over de stabij.
dussss als die statistieken niet juist zijn is het dan wel zo slecht gesteld met de klapkaken???????????????????????
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Bmamavan2 schreef:Zullen we een topic maken, door welke hond ben jij of is je hond wel eens gebeten?
Maken we onze eigen statistieken :wink:
Ik ben zelf gebeten door een yorkshire terrier, een poedeltje, onze vorige hond (x rottweiler) en door een mechelse herder.
Mijn hond is aangevallen door een rottweiler, een groenedaler, 2x door een border en door een ierse setter.
Wil niet zeggen dat ik nu al die rassen niet meer leuk vindt of niet meer vertrouw maar wel die honden, of beter gezegd hun bazen niet (en ja dat staat raar, maar toen onze hond mij beet had mijn schoonvader hem vast en beweerde doodleuk dat hij echt niet zo moeilijk was met andere honden, tjsa toen kreeg de onze een waas voor ogen, had mijn schoonvader gewaarschuwd).
Mijn hond speelt het liefst met andere labradors, herders, staffs en alle aanverwante vechthonden, puur omdat deze net zo sterk en lomp zijn als hij.
Maar ik kijk wel wat voor baas er bij zo'n hond hoort, net zoals zij bij mij doen, hoop ik.
Pas als alles aanstaat kan er gespeeld worden, is er geen wederzijds vertrouwen dan is het doorlopen!

In huis is onze hond de rust te zelve en onze kinderen weten precies wat wel en niet kan.
Helaas denkt mijn petekindje van bijna 3 daar anders over.
Die moet ik steeds waarschuwen de hond met rust te laten (zeker in de mand).
wat dan ook niet helpt is dat er zenuwachtige ouders omheen draaien.

Dit zijn ook echt momenten dat al mijn zintuigen op scherp staan om alle signalen van mijn hond op te pikken, want stel dat....
misschien wel een idee maar ik ben nog nooit gebeten trouwens en mijn honden ook niet. Maar dan ook graag situatie erbij bv reu reu gevecht, in huis buitens huis, bekende hond onbekende
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef:
renee-uk schreef:

Met de herder bedoelde ik de duitse herder en nee als je dan toch een statistiek maakt doe het dan wel eerlijk, maar zoals wij allemaal hier over eens zijn zijn die statistieken niet juist en ze geven allemaal een andere uitslag. IK nam dus als voorbeeld de jachthonden. Er zijn zoveel soorten jachthond als je die in zo'n statistiek op 1 hoop zouden gooien is dat ook niet eerlijk bv tegen over de stabij.
dussss als die statistieken niet juist zijn is het dan wel zo slecht gesteld met de klapkaken???????????????????????
ik begrijp nog steeds niet wat je nou wil horen?
dat klapkaken per definitie hondvriendelijk zijn?
denk niet dat je daar medestanders voor vindt, althans geen medestanders met verstand van zaken :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:
jans&co schreef:
renee-uk schreef:

ik begrijp nog steeds niet wat je nou wil horen?
dat klapkaken per definitie hondvriendelijk zijn?
denk niet dat je daar medestanders voor vindt, althans geen medestanders met verstand van zaken :U:
nee dat wil ik niet horen net zo min dat duitse herder net zo gevaarlijk zijn en gestoorde honden zijn
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dan geef ik het op, want ik begrijp echt niet wat je nou wil met dit topic :U:
Afbeelding

jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:dan geef ik het op, want ik begrijp echt niet wat je nou wil met dit topic :U:
de bedoeling was dat ik beter had kunnen vragen wat gevaarlijker was, mens agressief of hond agressief zonder specifieke rassen te noemen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

renee-uk schreef:dan geef ik het op, want ik begrijp echt niet wat je nou wil met dit topic :U:
Misschien dit???
jans&co schreef:misschien had ik beter gewoon kunnen vragen wat erger was: hond agressief of mens agressief
En dan had ik daarop geantwoord dat ik liever omga met een hondagressieve hond dan een mensagressieve.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef:
de bedoeling was dat ik beter had kunnen vragen wat gevaarlijker was, mens agressief of hond agressief zonder specifieke rassen te noemen.
wat heeft dit daar dan mee te maken?
jans&co schreef:dussss als die statistieken niet juist zijn is het dan wel zo slecht gesteld met de klapkaken???????????????????????
maar wat je bovenstaande vraag betreft ga ik met luna mee:
luna2906 schreef:Het gevaarlijkst is de mens die niet met honden om kan gaan.
Afbeelding

jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:
jans&co schreef:
wat heeft dit daar dan mee te maken?
jans&co schreef:dussss als die statistieken niet juist zijn is het dan wel zo slecht gesteld met de klapkaken???????????????????????
dat heeft dan niks met elkaar te maken
maar wat je bovenstaande vraag betreft ga ik met luna mee:
luna2906 schreef:Het gevaarlijkst is de mens die niet met honden om kan gaan.
mee eens
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jans&co schreef:misschien had ik beter gewoon kunnen vragen wat erger was: hond agressief of mens agressief
Ook daar ga ik niet uit kiezen. Ik heb gewoon liever geen agressieve hond. Niet naar mens, en niet naar dier.

Ik ben eigenlijk zelf ook nooit bezig met rassen. Niet met wat ik tegenkom, en niet met wat ik in huis heb. Ik kijk naar de honden.

Ik heb 2 Goldens, halfzusjes zelfs. Hebben dezelfde moeder en schelen 2 jaar. Maar schelen zoooooooooooo enorm qua karakter, die kun je niet eens vergelijken. Die kut-tweeling-peuters die door hun ouders werden meegenomen naar ons tuinfeestje.... ik ben er 6x naar toe gelopen. Ik heb 6x het blaag (plus de ouders!) gewaarschuwd dat hun blaag mijn jongste hond gewoon met rust moest laten. Dat ze rustig mijn oudste hond mogen aaien, want die vind zonder drama zelf wel een veilige schuilplaats (op zolder ofzo). Maar dat ze van de jongste af moeten blijven, omdat ik niet voor de consequenties in kon/wilde staan, omdat ik gewoon van mijn eigen feestje wilde genieten en mijn honden gewoon in hun eigen tuin mochten liggen.

En nee. Er is niet gehapt. Niet door mijn honden. Wel bijna door mijzelf toen ze daarna hun verveling gingen botvieren op het dure weerstation van ega. Kutblagen. Kunnen/konden ze zelf ook niets aan doen. Hun opvoeders wel. En datzelfde geldt voor honden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Kut-tweeling peuters, het blaag, kutblagen :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

was het maar kut dan was het nog wat :pffff:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

jans&co schreef: de bedoeling was dat ik beter had kunnen vragen wat gevaarlijker was, mens agressief of hond agressief zonder specifieke rassen te noemen.
Dat hangt ervan af of je het een mens of een hond vraagt :tongue: .
Voor mezelf sprekend heb ik, als het dan toch moet, liever een hondagressieve hond, dan een mensagressieve.
Pakdebal

kipo schreef:
jans&co schreef: de bedoeling was dat ik beter had kunnen vragen wat gevaarlijker was, mens agressief of hond agressief zonder specifieke rassen te noemen.
Voor mezelf sprekend heb ik, als het dan toch moet, liever een hondagressieve hond, dan een mensagressieve.
ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
een mens, WEET dat die aangevallen wordt
kipo
Zeer actief

Pakdebal schreef:
kipo schreef:
ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
Sorry, maar ik vind mensen belangrijker dan honden. En die laatste zin vind ik belachelijk, fijn die wetenschap, daar heb je wat aan.
Marion.

Pakdebal schreef:ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
Je hebt helemaal gelijk. Babietjes van 6 maanden oud WETEN ook dat ze aangevallen worden. Moeten ze daar maar niet gaan liggen.

Gelukkig zijn daarna kaakchirurg-assistentes die baby kunnen vertellen dat het hun melkgebitje maar was. En dat die hap uit hun wang wel weer aangroeit.
kipo
Zeer actief

MARION! Een kindvriendelijke post :O: gaat alles wel goed met je? :F: :wink:
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Marion. schreef:
Pakdebal schreef:ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
Je hebt helemaal gelijk. Babietjes van 6 maanden oud WETEN ook dat ze aangevallen worden. Moeten ze daar maar niet gaan liggen.

Gelukkig zijn daarna kaakchirurg-assistentes die baby kunnen vertellen dat het hun melkgebitje maar was. En dat die hap uit hun wang wel weer aangroeit.
Ja die hap wel, zolang de hersentjes dan maar niet weggezogen worden :O:
Afbeelding
Pakdebal

crienepien schreef:
Marion. schreef:

baby aangevallen door een pitbull, is laatst nog in Engeland gebeurd, ..

zal de link zoeken , goed, dat jullie dit even naar voren brengen, ..top ! .. :ok: :ok:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Pakdebal schreef:
crienepien schreef:
Marion. schreef:

baby aangevallen door een pitbull, is laatst nog in Engeland gebeurd, ..

zal de link zoeken , goed, dat jullie dit even naar voren brengen, ..top ! .. :ok: :ok:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls
:oohja: :goeie: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pakdebal

Pakdebal schreef: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls

gelezen, dames?..

en nu is het stil aan de ander kant van de tribune ?. :tongue:
Marion.

Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls

gelezen, dames?..