Pakwerk → handel → buitenland meestal maar dat is natuurlijk de grootste waanzin wat je zegt. In juiste handen waarschijnlijk een geweldig maatje en geen centje pijn.Pakdebal schreef:nathalie71 schreef:Hier is een paar jaar geleden een kat dood gebeten door een Duitse Herder die ook aan de lijn zat.
De kat was honden gewent dus ging niet zo snel op de vlucht.
De kat was van een oudere mevrouw die zo vreselijk van haar beestje hield,dat was heel erg voor haar.
Echter is deze hond daarna wel in beslag genomen omdat dit de druppel was van zijn agressieve gedrag.
De hond had meerdere honden gebeten en ook mensen aan gevallen.
Hij is meegenomen voor agressie onderzoek en om te kijken of hij op de juiste plek zat en daar uit bleek dat hij niet meer naar huis kwam.Helaas weten we niet wat er met de hond is gebeurd.Ze vermoeden dat hij pakwerk is gaan doen,dat zijn geruchten,hij was ook nog maar 2 jaar jong.
De hond werd 1 of 2x per dag 100 meter uit gelaten en geslagen.
pakwerk?. Ik hoop het niet, dat wil zeggen , dat hij nog vrij rondloopt , want hij moet toch ook uitgelaten worden .
jammer dan , maar die honden zijn echt niet meer te redden , baasje in de gevangenis stoppen , en hondje afmaken .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbulls verscheuren lapjeskat
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Pitbulls verscheuren lapjeskat

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inderdaad!!gonnie schreef:Kan jij eens stoppen met dat gezeur.Pakdebal schreef:nathalie71 schreef:Hier is een paar jaar geleden een kat dood gebeten door een Duitse Herder die ook aan de lijn zat.
De kat was honden gewent dus ging niet zo snel op de vlucht.
De kat was van een oudere mevrouw die zo vreselijk van haar beestje hield,dat was heel erg voor haar.
Echter is deze hond daarna wel in beslag genomen omdat dit de druppel was van zijn agressieve gedrag.
De hond had meerdere honden gebeten en ook mensen aan gevallen.
Hij is meegenomen voor agressie onderzoek en om te kijken of hij op de juiste plek zat en daar uit bleek dat hij niet meer naar huis kwam.Helaas weten we niet wat er met de hond is gebeurd.Ze vermoeden dat hij pakwerk is gaan doen,dat zijn geruchten,hij was ook nog maar 2 jaar jong.
De hond werd 1 of 2x per dag 100 meter uit gelaten en geslagen.
pakwerk?. Ik hoop het niet, dat wil zeggen , dat hij nog vrij rondloopt , want hij moet toch ook uitgelaten worden .
jammer dan , maar die honden zijn echt niet meer te redden , baasje in de gevangenis stoppen , en hondje afmaken .
Die honden zijn nog wel te redden, denk eerder dat jij niet meer te redden bent.
Verschrikkelijk bevooroordeeld ben jij.
Als jij mijn honden had, waren er ook al twee afgemaakt door jou.
Deze hond is zich zo gaan gedragen door de situatie waar hij in zat.
Ik denk dat hij heel erg gelukkig is geworden als werk hond,politie hond.Wat ook.
Hij heeft nog minstens 10 jaar voor zich!
Zo`n hond is niet per definitie afgeschreven hoor!
Misschien is hij nu zo goed begeleid dat hij nooit meer kwaad heeft gedaan.
Ik mocht hem leren kennen als een hele leuk lieve pup.
We hebben gezien hoe hij behandeld werd.
De buurt heeft dat geregeld gemeld.
Helaas heeft dit nog moeten gebeuren,toen is ter plekke de dierenambulance en de potitie gebeld anders zou het weer mij een meldingkje blijven.
De hond moest bij die mensen weg dat vonden we allemaal,en gelukkig is dat gebeurd.
(De hond mocht niet eens poepen,dan werd hij al mee getrokken,en als hij iets aan de lijn trok werd er tegen hem geschreeuwd en werd hij geslagen en dat alles in een stukje van 100 meter wandelen

De mens heeft deze hond zo gemaakt.
En door hun schuld zou de hond afgemaakt moeten worden?
Ga toch weg.
eerst eens proberen of de hond nog een leuk leven kan krijgen lijkt me.Voordat je met de spuit aan komt!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Zielig voor de kat, voor de eigenaren van de kat en ook voor de eigenaar van de hond. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat het je in de koude kleren gaat zitten.
De JR's van vrienden hebben ook eens een kat te pakken gehad (in hun eigen tuin
), kat heeft het wel overleefd, maar mijn vrienden vonden het echt verschrikkelijk.
Wel heel stom om iemand met je honden te laten lopen die ze niet kan houden. Dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden...
De JR's van vrienden hebben ook eens een kat te pakken gehad (in hun eigen tuin

Wel heel stom om iemand met je honden te laten lopen die ze niet kan houden. Dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden...
- Ήυs
- Zeer actief
Waar ontken ik dat dan?renee-uk schreef:wat voor nut heeft het te ontkennen dat er honden zijn die katten vermoorden?
ben je dan wel realistisch bezig?
de fout ligt bij de eigenaren die dat niet voorkomen, niet bij de honden die honds gedrag vertonen.
en de katteneigenaren die hun kat maar los laten lopen en met een soort god zegen de greep blootstellen aan allerlei gevaren hoeven ook hun handen niet in onschuld te wassen.
die zijn net zo verantwoordelijk voor het welzijn van hun kat als de hondeneigenaren die moeten voorkomen dat diezelfde kat kwaad geschiedt.
Voor de rest ben ik het met je eens, maar dat betekent niet dat er dan maar zo makkelijk over gedacht kan worden en dat er dan maar een vergelijking getrokken moet worden met katten die vogeltjes in de natuur vangen. Dat slaat naar mijn mening echt nergens op. Ook kan het een hond echt wel aangeleerd of afgeleerd

Als een kat in jouw tuin komt vind ik het nog anders, maar op straat dien je gewoon te zorgen dat jouw hond geen andere dieren dood maakt.
- Ήυs
- Zeer actief
Helemaal mee eensCaro. schreef:Ik vind dat je te zwart/wit denkt hier.bouvierpoedel schreef:Juist en als we nu allemaal gewoon een hond erkennen als zijnde dat hij een kat kan mollen of een andere hond dan ben je al een stap verder en zal er iets minder snel een ongeluk gebeuren .Caro. schreef:Ik vind het ook 'des honds' als een hond achter een kat aangaat hoor, alleen als eigenaar moet je dat natuurlijk wel proberen teMarjoleine schreef:Wat ik me wel afvraag is of het ook het nieuws had gehaald als het een konijn was geweest.
Een hond krijgt een konijn natuurlijk niet te pakken tenzij het beest ziek is, maar die van mij hadden er bijna een te pakken die gedumpt was in het bos (en dus niet zo goed in overleven).
Dat vind iedereen wel des honds, en hoewel sommigen wel zullen balen hoor je er verder niemand over volgens mij. Maar voor een aantal rassen is een kat ook des honds, vrees ik.
Waarmee ik dit verhaal overigens niet goedpraat hoor, dat vind ik absoluut niet kunnen.
Alleen zijn mensen dus wel selectief in wat er normaal is, zo blijkt.
voorkomen, net zoals een hond die achter een konijn aangaat.
Er zijn zoveel dingen 'des honds', maar die je wel moet proberen te voorkomen. Dat betekent niet dat er nooit wat kan gebeuren, een ongeluk is altijd mogelijk natuurlijk.
Ik ga ook bepaalde situatie's uit de weg omdat ik helemaal geen zin in gezeik heb ,terwijl mijn honden heel sociaal zijn .Maar naast dat kunnen het ook asociale krengen zijn voor menselijke begrippen .Ongelukjes kunnen gebeuren maar als ik mijn best heb gedaan om het zoveel mogelijk te ontlopen en voorkomen en het gebeurt toch ja dan is het pech .
Als dat dan toevallig iemands zijn geliefde kat is dan zou dat erg zijn maar voor de rest kan ik er ook niet mee zitten.
Je kunt niet van mij alles verwachten en zelf geen kut doen en het maar op zijn beloop laten.En wat de wet ook zegt je hebt allemaal een zorgplicht voor je beest , zou alleen al uit liefde voor je dier moeten zijn..
Een ongeluk kan gebeuren, maar goedpraten dat 2 pitbulls losgetrokken zijn en een kat gekilled hebben, dat gaat er bij mij niet in.
Nee, ze hoeven niet op de strafbank, maar op z'n minst erkennen dat het een gebrek aan inzicht is geweest en dat je het heel rot vindt dat het gebeurd is. Dat is de 'nuance' achteraf.
Het gaat mij dus niet zozeer om het incident, maar om een aantal reacties hier dat die kat daar maar niet had moeten lopen.
Bovendien is het niet zo dat achter iedere kat die buiten loopt een onverschillige eigenaar schuilt.
Ik heb mijn kat in '99 uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat en ik heb hem 1 jaar en 8 maanden binnen in een flat gehad. Hij was zo vals als de teringserieus, tot bloedens toe greep hij enkels. Hij had zo'n drang naar vrijheid dat hij het hekwerk om het balkon heeft kunnen slopen en van zo'n 30 meter naar beneden is gevallen.
Toen ik hier kwam wonen, met een mooi park naast de deur, hebben we besloten hem naar buiten te laten gaan om hem een fijner leven te geven. Met hartkloppingen heb ik hem naar buiten gelaten, constant in het oog gehouden.
Hij is gechipped, hij wordt gedurende dag meerdere keren in de gaten gehouden door mij en hij zit bijna altijd in onze rustige straat (grindpad) of op het veldje voor de deur. Iedereen in de buurt weet dat de kat van mij is.
Ik heb ook gewoon kattenbakken binnen en roep hem voor de nacht ook binnen, wat 9 van de 10 keer lukt.
Inmiddels loopt hij dus alweer 12 jaar buiten en is hij veranderd van een valse rotkat in een enorm sociale leuke kat, die zelfs vriendjes is met bijna alle katten in de buurt.
Vind ik het ideaal? Nee absoluut niet. Ik vind het waardeloos een dier buiten zonder toezicht en bovendien besef ik ook echt wel dat het voor automobilisten een gevaar kan zijn. Ik weet dat er een ongeluk kan gebeuren en gebeurt dat, dan vind ik het heel verdrietig, maar ik zal niemand de schuld ervan geven. Dat risico neem ik dus inderdaad met mijn kat buiten.
Om deze reden zou ik zelf nooit meer een kat nemen, want ik vind het allemaal niks. Maar ja, deze kat heb ik (overigens heb ik ook een kat van 17 jaar die volledig binnen is) en hij heeft wel een 100 keer leuker leven de afgelopen 12 jaar dan alsmaar binnen zitten en gek worden.
Het is niet zo zwart/wit allemaal dat iemand die zijn kat naar buiten doet geen enkele verantwoordelijkheid neemt of niet omkijkt naar het beestje.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
je valt in herhalingen fafo en je de manier waarop je dit neerzet wekt de indruk dat ik er anders over denk.
misschien toch nog een keer lezen wat ik geschreven heb?
misschien toch nog een keer lezen wat ik geschreven heb?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ik heb een kennis die duiven heeft en die vind het toch echt niet leuk als een van de katten van de buren weer eens een duif van hem te pakken heeft gehad.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Het zijn niet alleen de katten die doodgereden kunnen worden, bij ons mogen de honden sinds dit jaar niet meer los in de wijk lopen omdat ze auto-ongelukken kunnen veroorzaken als ze los lopen en ineens de straat oversteken, ik vind dat katten ook auto-ongelukken kunnen veroorzaken, als iemand uitwijkt voor een overstekende kat kan die persoon zichzelf of een ander doodrijden.
Daarom heb ik mijn honden in de wijk altijd aan de lijn ook toen ze nog wel overal los mochten lopen.
Daarom heb ik mijn honden in de wijk altijd aan de lijn ook toen ze nog wel overal los mochten lopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies.... als jij er niet bij bent heeft ze t niet ineens afgeleerd...Nanna schreef:Je haalt een aantal dingen door elkaar.Fafo schreef: Ook kan het een hond echt wel aangeleerd of afgeleerdworden om een kat dood te willen bijten.
Als een kat in jouw tuin komt vind ik het nog anders, maar op straat dien je gewoon te zorgen dat jouw hond geen andere dieren dood maakt.
Ja, natuurlijk doe je er als normale weldenkende hondeneigenaar alles aan om te voorkomen dat je hond op straat een kat doodbijt. Mijn Topsi is een killer in hart en nieren maar krijgt eenvoudigweg de kans niet.
Dat is heel iets anders dan afleren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben het eens met Fafo.
Natuurlijk kun je zeggen de katteneigenaar hoort zijn kat binnen te houden tja.. ´´die van mij komen niet buiten met al die gevaren´´
maar in dit geval is het gewoon een kat die los loopt net als een konijn die los loopt of een eend.
Daar laat je ook je hond niet op los.
Natuurlijk kun je zeggen de katteneigenaar hoort zijn kat binnen te houden tja.. ´´die van mij komen niet buiten met al die gevaren´´
maar in dit geval is het gewoon een kat die los loopt net als een konijn die los loopt of een eend.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- renee-uk
- Zeer actief
jezus, jij maakt er wel een heel ander verhaal van zegtoots schreef:Ik ben het eens met Fafo.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Natuurlijk interesseert het mij geen flikkker joh vandaar dat ik altijd netjes oplet en mijn honden nog nooit een kat hebben gegrepen of gedood.Kijk zelfs eerst buiten op eigen erf of er geen kat loopt voordat ik mijn honden naar buiten doe.Fafo schreef:Ik geef er helemaal geen draai aan door mijn eigen emoties. Waar dat dan weer op slaat snap ik dan weer niet. Als je gevoel in je donder hebt betekent het niet dat je je laat leiden door je emotiesbouvierpoedel schreef:Het is maar net hoe je het lezen wil.
Een paard kan je ook een rotschop verkopen en als je duidelijk weet dat het kan gebeuren dan kun je er ook rekening mee houden ,zodat de kans op kleiner word.
Dus niet zeiken Fafo en alles een draai geven in je eigen emotie te voeden.
Jij houd er ook rekening mee dat je kat thuis komt met een vogeltje en dat ze die dood kunnen maken en ook dat je honden een kat kunnen aanvallen ,Daarmee erken je iets wat zorgd dat je daar op in kan spelen en het proberen te voorkomen.
Doe je dat niet en denk je dat alles en iedereen vol liefde en halleluja door 1 deur kan dan heb je echt een probleem.
Maar goed jij gaat na een slechte niet leuke gebeurtenis niet verder met je leven maar ligt dus jarenlang op de bank te janken omdat je oh zo gevoelig bent en zoooo schuldig .
Kom op zeg.Ik heb er gewoon een andere mening over en kijk op dan jij.
Ik vind jouw uitspraken over komen alsof het je geen ene hol interesseert dat er een kat wordt dood gebeten want so sitte hondjuhs nou eenmaal mekaar![]()
Ik weet niet of Fay ze af zal maken want zover is het nooit gekomen en zover zal het nooit komen. Fodor wil ook graag konijntjes afmaken en die kan ik ook halt roepen als hij gaat jagen. Kostte me enorm veel trainingsuren maar mogelijk is het wel. Als je een hond hebt waarvan de kans groter is dat hij zoiets zou kunnen doen, dan zorg je er voor dat dit nooit zal gebeuren, en train je daar op.
En wat je laatste zin met de discussie te maken heeftIk denk dat ik met mijn werk wat meer dieren in laat slapen of af moet maken dan jij, dat je je bekommert om dieren en dat je het erg vindt dat er een kat is doodgebeten betekent niet dat je bij elke slechte gebeurtenis jankend op de bank ligt. Wel laat het zien hoe zwart/wit jouw kijk wederom op bepaalde dingen is.
Dus nee het zal mij aan mijn hol roetsen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
renee-uk schreef:jezus, jij maakt er wel een heel ander verhaal van zegtoots schreef:Ik ben het eens met Fafo.
Leg uit?
Ik maak er niks van.
De vrouw kon haar honden niet houden toen ze die kat zagen.
Anderen halen erbij dat men hun katten binnen moet houden ''daar kan ik inkomen hoor''
Maar doet eigenlijk niet ter zake.
Je hebt je honden bij je te houden en als je ze al niet aan de lijn kunt houden is dat gevaarlijk.
En het is ook nog eens heel zielig voor in dit geval de kat.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat vind ik het grootste bezwaar en absoluut steekhoudend, tegen katten op straat in een woonwijk.gonnie schreef:Het zijn niet alleen de katten die doodgereden kunnen worden, bij ons mogen de honden sinds dit jaar niet meer los in de wijk lopen omdat ze auto-ongelukken kunnen veroorzaken als ze los lopen en ineens de straat oversteken, ik vind dat katten ook auto-ongelukken kunnen veroorzaken, als iemand uitwijkt voor een overstekende kat kan die persoon zichzelf of een ander doodrijden.
Ik zie dat ook dat gevaar voor zowel kat als mens en je moet er echt niet aan denken. Dit is dus ook dé reden waarom ik het liefst
hierna geen katten meer neem (helaas is mijn man dan weer groot kattenliefhebber en is hier de deal 'jij wilt een hond, ik wil een kat'

Maar goed, we zien wel in de toekomst, maar in ieder geval vind ik dit dus het grootste gevaar met een kat op straat.
Dat ze door een hond gegrepen kunnen worden, tja.. dat is het leven. Als wij nooit op straat komen, lopen we ook minder risico.
Dus dat probleem zie ik niet en overlast? mwah ik heb 32 jaar lang geen katten gehad (was zelf niet zo'n kattenliefhebber) en ik heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Maar die auto's en het gevaar voor automobilisten, ja dat zie ik wel.
- renee-uk
- Zeer actief
je honden niet kunnen houden is wat anders dan je honden er op loslaten.toots schreef:renee-uk schreef:jezus, jij maakt er wel een heel ander verhaal van zegtoots schreef:Ik ben het eens met Fafo.
Leg uit?
Ik maak er niks van.
Anderen halen erbij dat men hun katten binnen moet houden ''daar kan ik inkomen hoor''
Je hebt je honden bij je te houden en als je ze al niet aan de lijn kunt houden is dat gevaarlijk.
het een gaat niet expres, het ander wel.
neemt niet weg dat die mevrouw evengoed verantwoordelijk blijft, maar de intentie is totaal anders.

-
- Zeer actief
1 letter verkeerd en je hol word gelijk een pretpark.Nanna schreef:Roetsen nog welbouvierpoedel schreef: Dus nee het zal mij aan mijn hol roetsen.

-
- Zeer actief
Bij jou was het toch een indoorevenementencomplex.Nanna schreef:Hebben we ook eens iets gemeenbouvierpoedel schreef:1 letter verkeerd en je hol word gelijk een pretpark.Nanna schreef:Roetsen nog welbouvierpoedel schreef: Dus nee het zal mij aan mijn hol roetsen.

- Ήυs
- Zeer actief
Ik heb er een andere mening over. Dat bestaat he? Dat mensen anders denken dan jij. Het enige wat jij roept is 'oh dan laat je een hond toch lekker niet hond zijn'Inge O schreef:op een eend regenen, nanna, fafo snapt dat verschil echt nietNanna schreef:Je haalt een aantal dingen door elkaar.Fafo schreef: Ook kan het een hond echt wel aangeleerd of afgeleerdworden om een kat dood te willen bijten.
Ja, natuurlijk doe je er als normale weldenkende hondeneigenaar alles aan om te voorkomen dat je hond op straat een kat doodbijt. Mijn Topsi is een killer in hart en nieren maar krijgt eenvoudigweg de kans niet.
Dat is heel iets anders dan afleren..

Ik snap het verschil tussen voorkomen en afleren. Maar afleren kan óók. En ik ben van mening dat er hier een aantal nogal makkelijk over denken omdat het nou eenmaal honds gedrag is. En dát vind ik onzin.
- Ήυs
- Zeer actief
Je kunt natuurlijk altijd wel oude koeien uit de sloot blijven halen maar door mijn vastigheid en tijd die ik er in heb gestoken is mijn kuvasz een heel goed opgevoede hond en luistert hij voor een kuvasz súper. En mijn jagende kuvasz kan ik gewoon terug roepen als hij wil gaan jagen en mijn kattenhater van een toller ookInge O schreef:dat heb ik al gedaan maar dat moet je dan wel lezen natuurlijk.Fafo schreef: Wilde je ook nog verder iets toevoegen hoe jij er over denkt of rol je gewoon liever wat dommig met je ogen?
laat me nu even niet lachen, ik kan me de tijd anders nog wel herinneren dat jij je kuvasz veel en véél simpeler dingen niet afgeleerd kreeg.Ik snap het verschil tussen voorkomen en afleren. Maar afleren kan óók. En ik ben van mening dat er hier een aantal nogal makkelijk over denken omdat het nou eenmaal honds gedrag is. En dát vind ik onzin.

Dat ik in 2009 hier kwam met weinig kennis en een grote bek weet ik nu wel. Dat kun je terug blijven halen, maar ik denk dat ik aardig wat verstand heb gekregen van honden en ik heel goed weet wat ik doe. Nou dat denk ik niet, dat weet ik zeker.
Had je nog meer ouwe koeien? Of ga je je verder richten op de discussie zelf?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik zeg ook nergens dat het het zelfde is.renee-uk schreef:je honden niet kunnen houden is wat anders dan je honden er op loslaten.toots schreef:renee-uk schreef:jezus, jij maakt er wel een heel ander verhaal van zegtoots schreef:Ik ben het eens met Fafo.
Leg uit?
Ik maak er niks van.
het een gaat niet expres, het ander wel.
neemt niet weg dat die mevrouw evengoed verantwoordelijk blijft, maar de intentie is totaal anders.
Ik zeg dat je daar je honden niet op loslaat. Dat zou iedereen hier zielig vinden.
Maar nu het om een kat gaat die een eigenaar heeft word het ineens gedeelde schuld ??
In dit geval werden de honden er niet op losgelaten maar kon de madam ''tenminste dat kunnen we aan nemen'' haar honden niet houden. Dan hoor je niet met honden van dit kaliber buiten te lopen.
- renee-uk
- Zeer actief
je zegt 'daar laat je ook je hond niet op los'
waarmee je impliceert dat dat wel gebeurd is.
daarmee maak je er dus een heel ander verhaal van want dat is niet zo.
maar ik heb geen zin in een volgend eindeloos welles/nietes verhaal met jou, dus laat maar!
waarmee je impliceert dat dat wel gebeurd is.
daarmee maak je er dus een heel ander verhaal van want dat is niet zo.
maar ik heb geen zin in een volgend eindeloos welles/nietes verhaal met jou, dus laat maar!

-
- Zeer actief
Nou ja ik heb in ieder geval mijn honden nooit achter katten aan laten kachelen om het ze daarna weer te moeten AFLEREN. Dus loop al een paar puntjes voor op jou Fafo.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ah, tis weer toegestaan ouwe koeien uit de sloot te halen?Inge O schreef:laat me nu even niet lachen, ik kan me de tijd anders nog wel herinneren dat jij je kuvasz veel en véél simpeler dingen niet afgeleerd kreeg.

On topic:
Een groot deel van de honden zullen achter een kat aangaan als zij daartoe de kans krijgen. Tis aan jou als eigenaar zijnde om dit voor zover dat in je macht ligt te voorkomen. En ja, dat kan dmv het afleren van het najagen. Maar hoe wil je dat je hond "afleren" als dit soort situaties zich nog nooit hebben voorgedaan en je hond normaal gesproken altijd luistert naar je. Of door te zorgen dat je je honden onder appél hebt. Of, door te zorgen dat je je honden kunt houden..of,of,of.
Hoe dan ook kan er altijd iets gebeuren (zo ook dus hier) waardoor het wel gebeurt en ja, dan is het heel lullig. Lulig voor de eigenaar van de honden die ze niet heeft kunnen houden, voor de honden zelf(veel pech kan ze een spuit opleveren), en ja zeker ook voor de eigenaar van de betreffende kat.
Hoe dan ook, is dat natuurlijk wel 1 van de risico's die je bewust neemt op het moment dat je jezelf een kat aanschaft en deze vrij en blij buiten laat lopen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Net als jij als eigenaar het risico neemt om flink op je bek te gaan als je teveel hond aan de lijn hebtsmoekie schreef:Hoe dan ook, is dat natuurlijk wel 1 van de risico's die je bewust neemt op het moment dat je jezelf een kat aanschaft en deze vrij en blij buiten laat lopen.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Yuptineke schreef:Net als jij als eigenaar het risico neemt om flink op je bek te gaan als je teveel hond aan de lijn hebtsmoekie schreef:Hoe dan ook, is dat natuurlijk wel 1 van de risico's die je bewust neemt op het moment dat je jezelf een kat aanschaft en deze vrij en blij buiten laat lopen.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier ben ik het helemaal mee eens, en ik denk dat het onderstreepte stukje in de vetgedrukte zin iets is wat nog wel eens vergeten wordt. Een ongelukje kán gewoon gebeuren, het zou fijn zijn als iedereen altijd 100% controle had en alles van te voren zou kunnen voorzien, maar als dat zo was dan gebeurden er nooit meer ongelukken denk ik.smoekie schreef: Een groot deel van de honden zullen achter een kat aangaan als zij daartoe de kans krijgen. Tis aan jou als eigenaar zijnde om dit voor zover dat in je macht ligt te voorkomen. En ja, dat kan dmv het afleren van het najagen. Maar hoe wil je dat je hond "afleren" als dit soort situaties zich nog nooit hebben voorgedaan en je hond normaal gesproken altijd luistert naar je. Of door te zorgen dat je je honden onder appél hebt. Of, door te zorgen dat je je honden kunt houden..of,of,of.
Hoe dan ook kan er altijd iets gebeuren (zo ook dus hier) waardoor het wel gebeurt en ja, dan is het heel lullig. Lulig voor de eigenaar van de honden die ze niet heeft kunnen houden, voor de honden zelf(veel pech kan ze een spuit opleveren), en ja zeker ook voor de eigenaar van de betreffende kat.
Hoe dan ook, is dat natuurlijk wel 1 van de risico's die je bewust neemt op het moment dat je jezelf een kat aanschaft en deze vrij en blij buiten laat lopen.
- Ήυs
- Zeer actief
En dat heb ik wel gedaan dan? Fodor jaagt gewoon, die gaat overigens niet achter katten aan. Hij vindt ze wel interessant als ze onder een auto zitten. En dat heb ik onder controle, jagen ook. Fay heb ik niet van pup af aan weet je nog BP'tje? Dus dat moest ik inderdaad AFLEREN.bouvierpoedel schreef:Nou ja ik heb in ieder geval mijn honden nooit achter katten aan laten kachelen om het ze daarna weer te moeten AFLEREN. Dus loop al een paar puntjes voor op jou Fafo.
- Ήυs
- Zeer actief
Het is goed met jeInge O schreef:oh, ik dacht dat jouw standpunt net was dat je een hond moest afleren om achter katten te willen aangaan maar dat is jou dus ook nog niet zo goed gelukt lees ik?Fafo schreef: En mijn jagende kuvasz kan ik gewoon terug roepen als hij wil gaan jagen en mijn kattenhater van een toller ook![]()