Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fokken en nieuwe puppy's, moet dat nou zoveel ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: fokken en nieuwe puppy's, moet dat nou zoveel ?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

TessaThomas schreef:Worden jullie pups ook duurder als er een keizersnede moet gebeuren dan? Want dan wordt de kostenpost hoger. Of bij een groot nest de prijs lager, want dan kan je alle kosten verdelen over meer pups.
Ik heb iemand gekend die dat deed, inderdaad (niet mijn ras overigens).
Die rekende ook meer als de ouders titels hadden trouwens.
Maar ook (toen) 2000 gulden als ie er twee had en 1500 als ie er vier had bijvoorbeeld.

Ik vind het een vreemde redenatie. Het ene nest kost dik geld en het andere levert wat op. Zo blijft het is balans.

Overigens heeft onze RV een maximum prijs. Adviesprijs is bij mijn weten een term die niet gebruikt mag worden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Uiteindelijk draait het er weer op uit dat een ieder die fokt zou moeten verantwoorden waarom hij een x bedrag voor zijn of haar pups vraagt..........

Ik fok omdat ikzelf een leuke pup wil uit een bepaalde combinatie én ik zou al het werk me niet aanhalen als het niet ook iets zou kunnen opleveren want een nest pups houdt voor mij in dat ik gemiddeld 10/12 weken aan huis gebonden ben en dus beperkt ben in doen en laten om de pups zo goed mogelijk groot te brengen en daar mag best wat tegenover staan (financieel gezien!)

In principe ben ik tevreden als ik quite speel maar aangezien het soms ook wel aardig wat kost hou ik er toch ook graag een paar stuivers aan over en hoeft niet alles onder de noemer hobby geschoven te worden.
En het ene ras kan nou eenmaal wat meer 'opleveren' dan het ander en ik vind dat verplichte kosten zoals waar Melanie het over heeft dat je die best mag meerekenen/doorberekenen want anders zouden de pups geen stamboom krijgen. Loop je meer dan de verplichte shows dan vind ik dat het enkel hobby is.
Een ras met veel gezondheidsonderzoeken is vaak toch ook prijziger in aanschaf ? Bij de bullen wordt volgens mij de keizersnede ook al meteen doorberekend.
Sandra
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

tineke schreef:
silvester schreef:
Miranda schreef:
silvester schreef:Tevens, jij stopt wel een hondje van € 2000,- drie maanden later gewoon in het asiel?
Nee. Maar een hond die ik gratis gekregen heb ook niet.
Nhee, maar jij bent ook niet het type dat hondjes in het asiel stopt. (Net zoals ik ze ook nooit weg zal doen).
Dus zit het niet in geld wat je betaalt voor een hond maar eerder in goed kijken waar je je honden plaatst.
Ik zie trouwens best wel wat duur aangeschafte honden die ,om wat voor reden dan ook ,weer moeten verkassen.
En dan ligt het maar net aan de insteek van zo'n baas en aan de populariteit van een ras wat er mee gaat gebeuren.
Een engelse bulldog ben je zo kwijt op mp om maar eens wat te noemen itt tot een ander wat minder populair ras.
Die hond heeft ,ongeacht de vraagprijs ,dus een grotere kans om in een asiel terecht te komen lijkt mij.
Het zit idd altijd aan de persoon die de pup koopt, je kan idd redeneren dat als je je pupkopers goed uitzoekt, je dan ook geen "afschrikprijs" hoeft te berekenen, het probleem is dat je nooit 100% zekerheid hebt, dus daarom doe je dat.
Maar je hebt idd gelijk, wij zoeken onze pupkopers ook uit, bij onze vorige nestje heb ik ook twee pupkopers geweigerd.
Tevens komen onze honden die dus door ons zijn gefokt nooit in een asiel, in ons koopverdrag staat duidelijk dat de hond naar ons terug moet, ook houden we contact met de pupkopers en geven ze tips, daarnaast gaan we met ze mee als ze dat vragen (om wat voor reden dan ook).
En hebben we vakantie opvang voor onze pups als de eigenaren eens zonder hond op vakantie willen. (En dat is allemaal kosteloos bij ons).
silvester

empyree schreef:Uiteindelijk draait het er weer op uit dat een ieder die fokt zou moeten verantwoorden waarom hij een x bedrag voor zijn of haar pups vraagt..........

Ik fok omdat ikzelf een leuke pup wil uit een bepaalde combinatie én ik zou al het werk me niet aanhalen als het niet ook iets zou kunnen opleveren want een nest pups houdt voor mij in dat ik gemiddeld 10/12 weken aan huis gebonden ben en dus beperkt ben in doen en laten om de pups zo goed mogelijk groot te brengen en daar mag best wat tegenover staan (financieel gezien!)

In principe ben ik tevreden als ik quite speel maar aangezien het soms ook wel aardig wat kost hou ik er toch ook graag een paar stuivers aan over en hoeft niet alles onder de noemer hobby geschoven te worden.
En het ene ras kan nou eenmaal wat meer 'opleveren' dan het ander en ik vind dat verplichte kosten zoals waar Melanie het over heeft dat je die best mag meerekenen/doorberekenen want anders zouden de pups geen stamboom krijgen. Loop je meer dan de verplichte shows dan vind ik dat het enkel hobby is.
Een ras met veel gezondheidsonderzoeken is vaak toch ook prijziger in aanschaf ? Bij de bullen wordt volgens mij de keizersnede ook al meteen doorberekend.
Het is ook typisch iets Nederlands, dat geld verdienen een vies woord is :wink:
Ik heb er geen moeite mee als iemand er wat aan over houd, ik weet wel met mijn ervaring dat je er niet rijk mee wordt, maar dat kan je alle andere "niet fokkers" toch niet aan hun verstand brengen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

malinois schreef:
Melanie 74 schreef:Wurfabnahme heet dat, komen ze van de vereniging de pups en moeders controleren met 8 weken.
In Duitsland zijn de regels iets anders (strenger ) als in Nederland via de rasvereniging.

De pupprijs ligt een stuk hoger hier, en waarom? Geen idee maar duitsers zijn ook wel een beetje raar want als je onder de prijs gaat zitten dan ( wat we wel doen, ipv 1600 vragen wij 1250) kan het volgens de duitsers niet kloppen. Kwaliteit heeft zijn prijs, zo'n idee dus.

Nu hebben we de aankeuring komend weekend, daar zijn we ook een weekendje weg wat al gauw rond de 250 euro kost. Overnachten, eten, aankeuring enz. De afstanden zijn gewoon veel groter.
Voor de aankeuring voor Do moest ik bij Berlijn in de buurt zijn, is 800 km heen en ook weer terug. Dat gaat gewoon niet op een dag en moet je overnachten. Shows zijn vaak ook ver weg, en ja we zijn verplicht drie shows te lopen. Dus dat zijn ook 3 keer 200 euro.

Geeft niets want ik vind het leuk, het is immers hobby, maar al die weekendjes voordat je mag fokken ( met FCI stamboom dus anders krijg je gewoon geen stambomen omdat je niet voldoet aan de regels) kost gewoon geld.

Gaat alles goed, dan houden we er geld aan over, maar als het niet goed gaat kost het dus gewoon geld. En daar hoor je niemand over!

En we hoeven geen vers bloed binnen te halen want weet je het stamboek is gewoon nog steeds open!

Ik maak mij ook geen zorgen over inteeltdepressie bij mijn ras, Cis is er 1 van 11 pups, pa is 1 van 9 pups. Dus van inteeltdepressie hoeven we niet te spreken.
Dochter van pa heeft dit jaar 13 pups op de wereld gezet.
Ja maar die shows en aankeuringen zijn voor jezelf! Ik zie al dat ik alle trainingen en examens zou moeten doorberekenen dan was destijds een xena kind onbetaalbaar, 2x per week ruim 340 km rijden voor een training, IPO I, II, III, SpH I, VZH, röntgenen... Dat zijn gewoon eigen hobbykosten hoor die had ik ook als ik geen nest had.

Niet als ik wil fokken volgens de regels van de FCI/ VDH / APH hoor en stambomen erbij wilt hebben.
Fok je zonder stambomen hoeft het niet, maar ben je in mijn ogen niet serieus aan het fokken. En dan fok ik liever niet.
De shows, de gezondheidsonderzoeken, de aankeuring met gedragstest zijn plicht, is geen extra wat vrijwillig is.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maar mag de eigenaar van een dekreu dezelfde kosten doorbereken in het dekgeld van jou?

Van mij mag er verdiend worden hoor, maar ik vind sommige prijzen gewoon erg bizar.
silvester

TessaThomas schreef:Maar mag de eigenaar van een dekreu dezelfde kosten doorbereken in het dekgeld van jou?

Van mij mag er verdiend worden hoor, maar ik vind sommige prijzen gewoon erg bizar.
Het dekgeld wordt altijd van te voren afgesproken, wat daar in berekend is weet ik niet. (Dekgelden liggen hier rond de € 1000,-).

Dat zit dus bij ons in de prijs inbegrepen, dat betekend dus, als er maar 1 pup uit komt dat je dan dik verlies maakt, maar dat hoort er nou eenmaal bij.
Melanie 74

TessaThomas schreef:Maar je wilt zelf fokken, toch?

Worden jullie pups ook duurder als er een keizersnede moet gebeuren dan? Want dan wordt de kostenpost hoger. Of bij een groot nest de prijs lager, want dan kan je alle kosten verdelen over meer pups. (Ik snap dat het niet zo is, maar als je al die kosten gaat mee rekenen per pup dan zou er dus een wisseling moeten zijn)

Bij de fokkers die ik ken werden de kosten voor het verblijf tijdens dekking, kosten voor training, aankeuring enzovoorts niet meegerekend. Ook niet als die dekking plaatsvond op 800km hier vandaan.
Natuurlijk niet, eerste nest heeft ons gewoon veel geld gekost. Keizersnede, gestorven pups, leeggebleven de eerste dekking, flessen vanaf dag 1 enz.

Maar het is soms onduidelijk dat je gewoon kosten heb voordat je puppen hebt. En als alles goed gaat hou je ook wat over. Hoeveel? Geen idee want ik calculeer niet, ik zie het als hobby.
Melanie 74

Marjoleine schreef:
TessaThomas schreef:Worden jullie pups ook duurder als er een keizersnede moet gebeuren dan? Want dan wordt de kostenpost hoger. Of bij een groot nest de prijs lager, want dan kan je alle kosten verdelen over meer pups.
Ik heb iemand gekend die dat deed, inderdaad (niet mijn ras overigens).
Die rekende ook meer als de ouders titels hadden trouwens.
Maar ook (toen) 2000 gulden als ie er twee had en 1500 als ie er vier had bijvoorbeeld.

Ik vind het een vreemde redenatie. Het ene nest kost dik geld en het andere levert wat op. Zo blijft het is balans.

Overigens heeft onze RV een maximum prijs. Adviesprijs is bij mijn weten een term die niet gebruikt mag worden.
Dat doen wij niet en er is geen advies of max. prijs in de rv, er wordt zelfs heel geheimzinnig gedaan over de pupprijs. Als fokker weet je wat andere fokkers vragen, en ik vind dat een bom duiten. Er wordt soms handgeld gevraagd, en daar werk ik niet aan mee. Ik heb liever pupkopers die bij mij een pup willen omdat hoe ik fok hun aanstaat en ze vertrouwen hebben dat ook bij problemen mijn deur open staat.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

silvester schreef:
TessaThomas schreef:Maar mag de eigenaar van een dekreu dezelfde kosten doorbereken in het dekgeld van jou?

Het dekgeld wordt altijd van te voren afgesproken, wat daar in berekend is weet ik niet. (Dekgelden liggen hier rond de € 1000,-).

Dat zit dus bij ons in de prijs inbegrepen, dat betekend dus, als er maar 1 pup uit komt dat je dan dik verlies maakt, maar dat hoort er nou eenmaal bij.
Normaal gezien wordt 1 pup meestal niet als nest gezien en mag je nog een keer terug komen.

Er zijn ook reu-eigenaren die bijvoorbeeld 100/200 euro bij de dekking vragen en dan 100 euro per pup met een maximum van de op dat momen geldende pupprijs; Dus een groot nest dan heb je mazzel en bij een kleiner nest betaal je ook niet penning 16 als je maar 3 pupjes hebt bijvoorbeeld.
Sandra
Afbeelding
silvester

Om overigens terug te komen op het onderwerp: "waarom zo veel fokken" (en niet de prijs van een puppie)

Ik ben in een ander topic om de oren geslagen toen ik melde dat de asiels overvol zaten, dat blijkt idd niet waar te zijn in Nederland (hier in Duitsland helaas "nog" wel).
Daarom denk ik dat het wel mee valt met de hoeveelheid dat gefokt wordt in Nederland.

Of dat goede of slechte fokkers zijn, dat laat ik buiten beschouwing.
silvester

empyree schreef:
silvester schreef:

Normaal gezien wordt 1 pup meestal niet als nest gezien en mag je nog een keer terug komen.

Er zijn ook reu-eigenaren die bijvoorbeeld 100/200 euro bij de dekking vragen en dan 100 euro per pup met een maximum van de op dat momen geldende pupprijs; Dus een groot nest dan heb je mazzel en bij een kleiner nest betaal je ook niet penning 16 als je maar 3 pupjes hebt bijvoorbeeld.
Ja, klopt, er zijn dekreu eigenaren die het zo doen, helaas zijn er ook die de volle mep willen hebben. (Alhoewel ik daar dan vaak weer niet naar toe ga).
silvester

Mickie schreef:
silvester schreef:Het zit idd altijd aan de persoon die de pup koopt, je kan idd redeneren dat als je je pupkopers goed uitzoekt, je dan ook geen "afschrikprijs" hoeft te berekenen, het probleem is dat je nooit 100% zekerheid hebt, dus daarom doe je dat.
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag.
Met een afschrikprijs zeg je in feite dat je je kopers niet vertrouwt, maar dat ze tegen een extra bedrag toch een pup meekrijgen.
Nee, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik zoek ze wel degelijk uit, de prijs is een gangbare prijs, doch 100% zekerheid heb je nooit. Dat ten eerste, ten tweede, je wilt niet weten hoeveel malloten er aan de telefoon hangen die "zo snel mogelijk" een pup moeten hebben, zodra ik dan de prijs noem haken ze altijd af. Dat zijn de bekende "opwellings kopers", en die schrik je daar mee af. :wink:

Tevens vind ik deze hele discussie over de prijs een beetje kul.
We hebben het hier over een leven dier, een maatje voor ongeveer 15 jaar, iets specifieks.
Als ik dat nu eens vergelijk met een gebruiks voorwerp "auto" dat ongeveer ook 15 jaar mee gaat, dan blijkt dat de mens wel berijd is voor een gebruiksding veel geld te betalen, maar voor iets speciaals als een levend dier met een karakter en liefde, en een hoog aaibaarheids faktor het liefste niets wordt uit gegeven.

Mensen liggen liever krom voor een gebruiks voorwerp dan voor een maatje, een "allessie".
Melanie 74

Welke kosten bedoel je precies?
Shows, gezondheidsonderzoeken en de aankeuring?

Van te voren bespreek je wat het dekgeld is. En een dekreu eigenaar mag er ook best wat aan verdienen van mij. Maar het hoeft van mij niet zo te zijn dat die reu dan maar alles dekt zodat het zo lekker schuift. Ik vind het belangrijker dat de dekreu eigenaar ook wel overwogen naar de combinatie kijkt en het ras op de eerste plaats heeft staan.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik neem aan dat je eenreu die dekt, niet anders behandeld dan een reu die niet dekt?
Je gaat onderzoeken doen en als die goed zijn, kan je beslissen om je reu in te zetten voor de fok.

Dekgeld is dus een leuk extraatje. En ik vind dat prima.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

silvester schreef:
empyree schreef:Er zijn ook reu-eigenaren die bijvoorbeeld 100/200 euro bij de dekking vragen en dan 100 euro per pup met een maximum van de op dat momen geldende pupprijs; Dus een groot nest dan heb je mazzel en bij een kleiner nest betaal je ook niet penning 16 als je maar 3 pupjes hebt bijvoorbeeld.
Ja, klopt, er zijn dekreu eigenaren die het zo doen, helaas zijn er ook die de volle mep willen hebben. (Alhoewel ik daar dan vaak weer niet naar toe ga).
silvester schreef: Tevens vind ik deze hele discussie over de prijs een beetje kul.
We hebben het hier over een leven dier, een maatje voor ongeveer 15 jaar, iets specifieks.
Als ik dat nu eens vergelijk met een gebruiks voorwerp "auto" dat ongeveer ook 15 jaar mee gaat, dan blijkt dat de mens wel berijd is voor een gebruiksding veel geld te betalen, maar voor iets speciaals als een levend dier met een karakter en liefde, en een hoog aaibaarheids faktor het liefste niets wordt uit gegeven.

Mensen liggen liever krom voor een gebruiks voorwerp dan voor een maatje, een "allessie".
Dit vind ik een beetje apart. Je selecteert pupkopers ahv of ze bereid zijn een enorm bedrag (vind ik dan) op tafel te leggen, maar vind het zelf wel vervelend als een dekreu eigenaar een hoog bedrag vraagt voor de dekking, en de prijs daarvoor is zelfs een selectiecriterium blijkbaar :scratch: Sorry, maar op basis van hoe je het hier opschrijft krijg ik bijna het idee dat je juist voor het geld aan het fokken bent :U:
silvester

Mickie schreef:
silvester schreef:
Mickie schreef:Met een afschrikprijs zeg je in feite dat je je kopers niet vertrouwt, maar dat ze tegen een extra bedrag toch een pup meekrijgen.
Nee, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik zoek ze wel degelijk uit, de prijs is een gangbare prijs, doch 100% zekerheid heb je nooit. Dat ten eerste, ten tweede, je wilt niet weten hoeveel malloten er aan de telefoon hangen die "zo snel mogelijk" een pup moeten hebben, zodra ik dan de prijs noem haken ze altijd af. Dat zijn de bekende "opwellings kopers", en die schrik je daar mee af. :wink: .
Die malloten krijg ik ook aan de lijn of op de mail hoor, ik ken het fenomeen. Ik denk dat ik je prima begrijp, maar dat ik het gewoon niet met je eens ben dat dat een idioot hoge vraagprijs rechtvaardigt. Die malloten kun je namelijk ook gewoon afwimpelen, daar hoeven de echt leuke baasjes geen exorbitant bedrag extra voor te betalen.

Vraag: Waarom reken je 1000 euro bovenop de kostprijs?
Antwoord: Omdat het kán.
Niet mijn insteek, dank u. Dus liever ook niet zo stellig brengen, want het is lang niet voor iedere fokker volstrekt logisch om zo te werken.
nha, ik reken geen 1000,- op de kostprijs, in de prijs voor een pup zitten alle kosten, en daar kom je redelijk mee weg, gaat alles goed, dan hou je er een klein bedrag in totaal aan over, gaat het fout, dan kost het gelijk meer dan het oplevert.
silvester

Irta schreef:
silvester schreef:
empyree schreef:Er zijn ook reu-eigenaren die bijvoorbeeld 100/200 euro bij de dekking vragen en dan 100 euro per pup met een maximum van de op dat momen geldende pupprijs; Dus een groot nest dan heb je mazzel en bij een kleiner nest betaal je ook niet penning 16 als je maar 3 pupjes hebt bijvoorbeeld.
silvester schreef: Tevens vind ik deze hele discussie over de prijs een beetje kul.

Dit vind ik een beetje apart. Je selecteert pupkopers ahv of ze bereid zijn een enorm bedrag (vind ik dan) op tafel te leggen, maar vind het zelf wel vervelend als een dekreu eigenaar een hoog bedrag vraagt voor de dekking, en de prijs daarvoor is zelfs een selectiecriterium blijkbaar :scratch: Sorry, maar op basis van hoe je het hier opschrijft krijg ik bijna het idee dat je juist voor het geld aan het fokken bent :U:
Het hoge bedrag is niet het probleem, maar de manier waarop het gaat. :wink:

Tevens, zoals ik al schrijf, mensen zijn blijkbaar (en jij dus ook) niet berijd om veel geld te betalen voor een hond, terwijl ze wel krom liggen voor een stuk blik.

Ik ben best berijd om 40.000,- voor een hond te betalen (kost me auto ook).
Irta
Zeer actief

silvester schreef: Het hoge bedrag is niet het probleem, maar de manier waarop het gaat. :wink:
Waar doel je dan op?
Tevens, zoals ik al schrijf, mensen zijn blijkbaar (en jij dus ook) niet berijd om veel geld te betalen voor een hond, terwijl ze wel krom liggen voor een stuk blik.
Pardon? Ken jij mij dan? Caleb heeft meer gekost dan jouw puppen, neem me niet kwalijk :pffff: En een auto heb ik niet, juist vanwege de honden :roll:
Laatst gewijzigd door Irta op 21 aug 2013 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
silvester

Irta schreef:
silvester schreef: Het hoge bedrag is niet het probleem, maar de manier waarop het gaat. :wink:
Waar doel je dan op?
Dat de dekreu eigenaren het eigenlijk alleen voor het geld doet :wink:

Tevens, mensen, kunnen we weer terug ontopic? Want dit was niet de vraag van de TS!
Irta
Zeer actief

silvester schreef:
Irta schreef:
Waar doel je dan op?

Tevens, mensen, kunnen we weer terug ontopic? Want dit was niet de vraag van de TS!
Haha, dat is grappig! Dus als dekreueigenaar veel geld vraagt is het om het geld te doen, maar als jij hetzelfde doet is het om "foute" baasjes te weren.... Nouja, het zal wel.
Melanie 74

Irta schreef:
silvester schreef:

Ben blij dat mijn naam op de papieren staat als zijnde de fokker :F:

Maar het werk en de kosten doen we wel samen, en de a.s. pupkopers komen eerst op auditie hahaha.
Die pupkopers die langs willen komen om kennis te maken, zodat je elkaar leert kennen en het ras zijn mij veel liever dan diegene met een dikke zak geld.
Daar zeg je ook de pupprijs in het gesprek of via een leuke mailwisseling. Het gaat erom dat de hond een goed huis heeft.
silvester

Irta schreef:
silvester schreef:
Irta schreef:
Waar doel je dan op?

Haha, dat is grappig! Dus als dekreueigenaar veel geld vraagt is het om het geld te doen, maar als jij hetzelfde doet is het om "foute" baasjes te weren.... Nouja, het zal wel.
Nee, je leest niet goed, het gaat om de manier hoe zoiets verloopt, niet om de hoogte van het bedrag (dat is vaak zelfs hoger als bij diegene die gelijk zijn geld wil hebben)
We praten nu overigens over specifieke betalings mogelijkheden van dekreuen, ik weet niet of jullie daar ervaring mee hebben, zo niet, vraag dan eerst wat gebruikelijk is voordat je conclusies trekt :wink:
silvester

Mickie schreef:
silvester schreef:in de prijs voor een pup zitten alle kosten, en daar kom je redelijk mee weg, gaat alles goed, dan hou je er een klein bedrag in totaal aan over, gaat het fout, dan kost het gelijk meer dan het oplevert.
Fokken in Duitsland is dus ruim 2x zo duur als in Nederland?
Irta schreef: Sorry, maar op basis van hoe je het hier opschrijft krijg ik bijna het idee dat je juist voor het geld aan het fokken bent :U:
Ik ben dus niet de enige ;)
Tja, jij fokt blijkbaar niet, en kent dus ook de kosten niet, tevens vind ik het een grof schandaal dat je als het om honden aanschaffen gaat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
Typisch iets Nederlands, heeft blijkbaar met het socialisme te maken wat daar heerst, tevens, laatste oproep, kunnen we niet ontopic weer gaan?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het verkleinen van het afzetgebied door die idiote prijzen net zo bijdragen aan de problemen als een te kleine genenpool.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Je hoort het Mickie. Je hebt er geen bal verstand van :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik ben best berijd om 40.000,- voor een hond te betalen (kost me auto ook).
Ben je gek, ik ga toch geen 40.000 euro uitgeven aan een auto!!
Afbeelding
Melanie 74

Mickie schreef: Fokken in Duitsland is dus ruim 2x zo duur als in Nederland?
Om heel eerlijk te zijn, denk ik het wel.
Om te beginnen bij de afstanden die ik afleg voor shows ( ik schrijf het liefs in bij rasspecialist en dat zijn maar een paar shows), aankeuringen, fokkersseminaren, gezondheidsonderzoeken, en de overnachtingen omdat je de afstanden niet op een dag kan afleggen, zijn sowieso veel groter als in Nederland.

En zoals eerder gezegd, dat geeft niet omdat ik het zie als hobby.
Irta
Zeer actief

Melanie 74 schreef:
Mickie schreef: Fokken in Duitsland is dus ruim 2x zo duur als in Nederland?
Om te beginnen bij de afstanden die ik afleg voor shows ( ik schrijf het liefs in bij rasspecialist en dat zijn maar een paar shows), aankeuringen, fokkersseminaren, gezondheidsonderzoeken, en de overnachtingen omdat je de afstanden niet op een dag kan afleggen, zijn sowieso veel groter als in Nederland.

Toch vragen de Duitse fokkers die ik "ken" lang niet het dubbele van Nederlandse fokkers.
Daarbij, die afstanden heb je als nederlandse fokker ook gewoon. Er zijn er zat die naar het buitenland gaan voor een deking.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Melanie 74 schreef:

Het geeft niet, want het is hobby, maar het rechtvaardigt wel een hogere pupprijs? :scratch:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”