Mickie schreef:silvester schreef:Het zit idd altijd aan de persoon die de pup koopt, je kan idd redeneren dat als je je pupkopers goed uitzoekt, je dan ook geen "afschrikprijs" hoeft te berekenen, het probleem is dat je nooit 100% zekerheid hebt, dus daarom doe je dat.
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag.
Met een afschrikprijs zeg je in feite dat je je kopers niet vertrouwt, maar dat ze tegen een extra bedrag toch een pup meekrijgen.
Nee, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Ik zoek ze wel degelijk uit, de prijs is een gangbare prijs, doch 100% zekerheid heb je nooit. Dat ten eerste, ten tweede, je wilt niet weten hoeveel malloten er aan de telefoon hangen die "zo snel mogelijk" een pup moeten hebben, zodra ik dan de prijs noem haken ze altijd af. Dat zijn de bekende "opwellings kopers", en die schrik je daar mee af.
Tevens vind ik deze hele discussie over de prijs een beetje kul.
We hebben het hier over een leven dier, een maatje voor ongeveer 15 jaar, iets specifieks.
Als ik dat nu eens vergelijk met een gebruiks voorwerp "auto" dat ongeveer ook 15 jaar mee gaat, dan blijkt dat de mens wel berijd is voor een gebruiksding veel geld te betalen, maar voor iets speciaals als een levend dier met een karakter en liefde, en een hoog aaibaarheids faktor het liefste niets wordt uit gegeven.
Mensen liggen liever krom voor een gebruiks voorwerp dan voor een maatje, een "allessie".