Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet niet of we er goed aan gedaan hebben...
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Ik weet niet of we er goed aan gedaan hebben...
Misschien helpt het om alles in stukjes te knippen (zat even te denken hoe ik dat gedaan heb met rayos) in het begin wilde ik alleen maar dat ik hem kon aanlijnen zonder dat hij van zich af plaste, daarna was ik al blij dat hij dat niet deed en werd mijn volgende doel dat hij blij was dat er een riem kwam. Rustig met de hond omgaan en belonen belonen en nog meer belonen.
Stukje voor stukje en geen druk zetten
Stukje voor stukje en geen druk zetten
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
geef eerst eens antwoord op de vraag waar je woont,dan komt er misschien wel iemand lezen die je kan helpen of eens meewandelen om te kijken hoe dat zit met Max en jou.
En probeer inderdaad eens wat ontspannen om te gaan met een hond in huis.
Denkspelletjes met hem doen,laat hem zijn hersenen gebruiken,en niet bezuinigen op de wandeltijd,ik denk dat je sowieso niet die tussen de middag wandeling er uit moet laten,dan is hij veel te lang alleen of binnen.Hij geeft nu al aan dat niet te kunnen.
Daar moet je dus nu al op inspelen,wat later komt zie je dan wel weer.
Kun je hem ergens laten zwemmen,dummy in het water en dan laten halen door hem.Je moet echt gaan kijken of je hem ergens mee kunt motiveren zodat jullie elkaar wel leuk gaan vinden.
Dat is een zoektocht en die is na 5dagen echt niet al bekeken denk ik.
Lukt of wil je dit allemaal niet,zoek dan een nieuwe baas voor hem.
Sterkte!
En probeer inderdaad eens wat ontspannen om te gaan met een hond in huis.
Denkspelletjes met hem doen,laat hem zijn hersenen gebruiken,en niet bezuinigen op de wandeltijd,ik denk dat je sowieso niet die tussen de middag wandeling er uit moet laten,dan is hij veel te lang alleen of binnen.Hij geeft nu al aan dat niet te kunnen.
Daar moet je dus nu al op inspelen,wat later komt zie je dan wel weer.
Kun je hem ergens laten zwemmen,dummy in het water en dan laten halen door hem.Je moet echt gaan kijken of je hem ergens mee kunt motiveren zodat jullie elkaar wel leuk gaan vinden.
Dat is een zoektocht en die is na 5dagen echt niet al bekeken denk ik.
Lukt of wil je dit allemaal niet,zoek dan een nieuwe baas voor hem.
Sterkte!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Helemaal mee eens, goed verwoordrenee-uk schreef:dus weer ben jij belangrijk en niet je hond, want als je over een maand een totaal verknipte hond hebt om te herplaatsen ben jij in elk geval niet meer laf?
je krijgt wat je geeft en aangezien jij bijzonder weinig geeft zul je ook weinig krijgen.
klinkt hard en dat is het ook, maar daarom is het nog niet minder waar.
ik heb zielsmeelij met die hond, die gewoon helemaal nooit waar zal kunnen maken wat jij van hem verwacht en die inmiddels op zal zijn van de stress
het is een jonge hond verdorie, die hebben nou eenmaal een hoop energie en meer nodig dan per dag drie rondjes om het blok en gedachten lezen kan ie ook al niet.
als je er geen energie in wil steken is het niet meer dan eerlijk dat je een huis voor hem zoekt waar dat wel gedaan gaat worden.
die hond kan niet voor zichzelf praten, daarom doe ik het maar voor hem!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Ik woon in Rosmalen..
Wat betreft alle adviezen over rust geven, niet corrigeren enzovoorts.. jullie hebben toch ook niet de bank, de planten, kleden, schoenen enz. kapot laten bijten? Hoe kan ik zorgen dat ie dat niet meer doet als 'iets anders geven om te bijten' niet werkt?
En natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan Max. Ik vind het heel schattig hoe hij voor het raam in de gang naar buiten zit te kijken en te kwispelen. En dat ie zo braaf onderaan de trap ligt als ik 's ochtends beneden kom. En hoe blij hij is als hij iets lekkers krijgt..
Wat betreft alle adviezen over rust geven, niet corrigeren enzovoorts.. jullie hebben toch ook niet de bank, de planten, kleden, schoenen enz. kapot laten bijten? Hoe kan ik zorgen dat ie dat niet meer doet als 'iets anders geven om te bijten' niet werkt?
En natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan Max. Ik vind het heel schattig hoe hij voor het raam in de gang naar buiten zit te kijken en te kwispelen. En dat ie zo braaf onderaan de trap ligt als ik 's ochtends beneden kom. En hoe blij hij is als hij iets lekkers krijgt..
-
Corneliana
- Zeer actief
leuk is niet het goede woord denk ik.KiMZz schreef:Ik ben heel blij dat jullie zo goed meedenken met me en begrip kunnen tonen voor mijn situatie. Over het herplaatsen.. het wekt gemengde gevoelens bij me op. Omdat ik me nu zo ongelukkig voel is het een makkelijke uitweg maar als ik nu na 5 dagen al opgeef vind ik mezelf ook laf en zal ik nooit weten wat een leuke hond Max uiteindelijk gaat worden..
Na het lezen van mijn laatste zin bedacht ik me al gelijk dat dit ook niet de insteek is.. dat ie leuk gaat worden.. het moet nú al leuk zijn maar zo voelt het niet...
flauw van mij om te zeggen want dat dacht ik in eerste instantie ook.
maar er moet eerst bloed zweet en tranen inzitten en dan pas kan je zeggen: wow, wat heb ik een leuke hond. en dan kan je trots zijn op jezelf en op de hond wat je samen bereikt hebt. met Sky heb ik uiteindelijk ook dingen bereikt die ik niet had verwacht. wel met een gt en veel verdiepen in hondengedrag etc. zoveel mogelijk kennis oppikken. uiteindelijk veranderde hij van man's hond in mijn hond maar toen heb ik hem alsnog voor zijn en onze bestwil moeten laten vertrekken. dat is niet erg, nou ja wij vinden het wel erg omdat we hem missen, maar ik zie dat voor hem als het volgende level. maar als je hem echt niet leuk vind, gewoon helemaal niet, dan moet je misschien wel nu zeggen, ik doe hem weg. want echt helemaal niet leuk, kan ik me niet herinneren dat ik dat ooit gezegd heb. ik was toch voor bepaalde dingen gevallen die altijd constant aanwezig waren bij hem en als ik er aan terugdenk wordt ik er warm van. er moet wel wat liefde inzitten want daar komt het geduld vandaan. als je dat niet voelt, dan is het inderdaad niet echt handig.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sommige wel hoorKiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Als je dat niet had gewild had je of voor een oudere opgevoede hond moeten gaan.
Of een kleiner ras ''Toots kan niks kapot bijten''
Of een echte pup en van begin af aan zelf gaan werken aan de opvoeding maar ook dan krijg je deze fase.
Als je dit wilt doorbreken zul je moeten zorgen dat de hond je vertrouwd.
En van daaruit verder bouwen. Maar er zullen nog veel meer schoenen kapot gaan.
Tenzij je afstand doet van deze hond!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
Alle spullen wat stuk kan en op ooghoogte ligt opruimen, zodat Max er niet bij kan. Je moet er voor zorgen dat Max niet de fout in kan gaan. Zolang hij niet de fout in kan gaan hoef je hem ook niet te corrigeren.KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Laatst gewijzigd door Jeannet op 28 aug 2013 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Selene
- Zeer actief
Met een pup (wat jouw hond niet meer is maar goed) leer je wel opruimen, schoenen zijn leuk dus opruimen. Afleiden als hij wel ergens aan begint en opruimen wat hij blijkbaar interessant vind. Voor wat betreft de bank heb ik geen idee, zo mogen hier e nl wel op maar liggen daar zo goed als nooit (eens in de drie weken of zo)KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Ik vind de basis van wat je wel leuk aan hem vind wel heel smal, dat is wat? een uur of twee per dag?

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
schoenen gewoon opruimen, das dan al 1 ding minder om kapot te maken. Doe een spelletje met hem als ie wakker is.. Dan heeft ie geen tijd om iets kapot te maken. En als je zijn speurneus een beetje aan het werk zet, is ie daarna gewoon weer moe. Ik heb een pup van bijna 9 maanden, en die ligt gewoon lekker te slapen de hele dag. Als ze wakker is gaan we lekker wandelen, beetje spelen. Of we doen thuis een spelletje. Ze is er prima tevreden mee 
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
zorgen dat hij niets kan slopen,Sookie sloopt ook spullen als we niet opletten.
Ik schenk geen aandacht aan het slopen maar ruim mijn zooi op en bied haar iets anders aan,als het echt te gek word ga ik een keertje extra met haar lopen of in huis spelen met de honden want dan moet ze zich blijkbaar uitleven.
Het is echt niet heel moeilijk als je het zelf niet moeilijk maakt.
Leg de spanning en het moeten naast je neer en ga van daaruit bouwen aan jullie band.
Ik heb Sookie(en ook Harley eigenlijk) helemaal niets geleerd,alleen maar dat ze wachten op commando en hierkomen als ik dat zeg(en ook dat gaat nog steeds niet altijd even goed) de rest is allemaal bijzaak.
Slopen was bij Harley na een jaar over en bij Sookie hoop ik daar eigenlijk ook op maar dat zien we wel.
En zo zou je het denk ik ook moeten zien,we zien het wel,eerst aan elkaar wennen,gaat ie bijten,dan sluit je hem even in de gang weg,uit de situatie,met een kluif ofzo.En dan ga je na 5minuten even een blokje om met hem.Bijvoorbeeld.
Ik schenk geen aandacht aan het slopen maar ruim mijn zooi op en bied haar iets anders aan,als het echt te gek word ga ik een keertje extra met haar lopen of in huis spelen met de honden want dan moet ze zich blijkbaar uitleven.
Het is echt niet heel moeilijk als je het zelf niet moeilijk maakt.
Leg de spanning en het moeten naast je neer en ga van daaruit bouwen aan jullie band.
Ik heb Sookie(en ook Harley eigenlijk) helemaal niets geleerd,alleen maar dat ze wachten op commando en hierkomen als ik dat zeg(en ook dat gaat nog steeds niet altijd even goed) de rest is allemaal bijzaak.
Slopen was bij Harley na een jaar over en bij Sookie hoop ik daar eigenlijk ook op maar dat zien we wel.
En zo zou je het denk ik ook moeten zien,we zien het wel,eerst aan elkaar wennen,gaat ie bijten,dan sluit je hem even in de gang weg,uit de situatie,met een kluif ofzo.En dan ga je na 5minuten even een blokje om met hem.Bijvoorbeeld.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Alles waarvan je pertinent niet wil dat ie dat sloopt moet je buiten bereik leggen. Zo simpel als dat. Maak het die hond toch niet zo moeilijk!KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Daarnaast moet je toezicht houden en begeleiden. MAAR dat is NIET hetzelfde als corrigeren.
Ik denk dat je alle posts nog eens door moet lezen want ik zie niet terug dat je er iets van opsteekt. Er is hier al geschreven dat iemand haar hond niet corrigeerde bij het op de bank liggen bijvoorbeeld: diegene riep de hond enthousiast en beloonde hem/haar voor het komen. Dus niks, noppes, nada corrigeren. Zelfde als met eten pikken: niet straffen, maar weghalen uit de situatie.
Heb jij je schoenen niet goed opgeborgen en pakt/sloopt je hond in een moment van onachtzaamheid je schoen? Tja, eigen schuld, dikke bult. Even balen en weer verder. NIET de hond straffen, maar ervan leren dat je je schoenen beter op moet bergen.
Als ie wakker is en aan het 'zoeken' is naar iets te doen (telkens deken bijten etc.) dan moet JIJ wat (leuks en uitdagends) MET hem gaan DOEN. Dit is iets wat ik hier meerdere keren gelezen heb en dat lijk jij maar niet te willen doen of begrijpen.
Een hond in huis betekent dat jij je moet AANPASSEN. Laat dit tot je doordringen aub. Als je je niet wilt aanpassen is dat je goed recht, maar zoek dan per direct naar een baas die wel een hondenbaas wil zijn.
Als laatste: ik begrijp echt wel dat je even moet slikken als je zo'n enorm makkelijke opgevoede hond gewend bent en daarbuiten geen ervaring hebt. Dus ja, dat is even wakker worden in de realiteit.
Maar dat is nu passé, daar moet je niet in willen blijven hangen. Nu moet je verder, je moet gaan beslissen wat je vanaf hier gaat doen en wilt: jezelf aanpassen of de hond herplaatsen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
5 minuten komt meer in de goede richting denk ik.Selene schreef:Met een pup (wat jouw hond niet meer is maar goed) leer je wel opruimen, schoenen zijn leuk dus opruimen. Afleiden als hij wel ergens aan begint en opruimen wat hij blijkbaar interessant vind. Voor wat betreft de bank heb ik geen idee, zo mogen hier e nl wel op maar liggen daar zo goed als nooit (eens in de drie weken of zo)KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Ik vind de basis van wat je wel leuk aan hem vind wel heel smal, dat is wat? een uur of twee per dag?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
KIMZz: ik denk dat je nu ook veel huilbuien hebt, omdat de WW straks voor je afloopt, stress met het vinden van een baan, en wat dan straks met de hond ?
ik zou nu al op zoek gaan naar een uitlaatservice, en misschien nu al wel mee wandelen met de uitlaatservice. want een jonge hond kan je naar mijn mening echt niet de hele dag thuislaten, en nog eens niet uitlaten ook, tussen de middag. bovendien is het leuk om mee te wandelen, en je hond zal thuis veel rustiger en gehoorzamer zijn, als hij lekker een uurtje met andere honden mee gewandeld heeft.
verder zijn de honden die weggedaan worden, voor het grootste gedeelte tussen de 6 maanden en anderhalf jaar. want dan zijn de honden het moeilijkst, ze hebben tonnen vol met energie en luisteren doen ze nog niet altijd zo goed, en zijn heel veel met hun omgeving bezig, en met hun opspelende hormonen
ook denk ik (uit ervaring) dat een hond uit een gezin met jonge kinderen, vaak onconsequent worden opgevoed, omdat moeders vaak al handen te kort komen om hun kroost te verzorgen. daarbij zijn kinderen natuurlijk helemaal niet consequent, en jonge honden vinden het een leuk spel om kinderen uit te dagen, die dan achter de hond aan gaat, en de hond rent weg, leuk spel! vooral in de tuin.
probeer dus eerst de hond te begrijpen in welke situatie zij bij de vorige eigenaren gewent was, en welke omschakeling ze nu moet maken.
en ga in je omgeving op zoek naar een goede clicker- hondenschool. een clicker is een geweldig middel om op een hele leuke manier met je hond om te gaan !! dat geeft je weer plezier, en een doel om wat te bereiken op een leuke manier!
wil je geen investeringen doen in de opvoeding van je hond, zul je ook geen leuke hond terugkrijgen, en zal je cht de hond moeten herplaatsen.
investeer je nu in je hond, heb je er straks een wereldhond aan !!
ik zou nu al op zoek gaan naar een uitlaatservice, en misschien nu al wel mee wandelen met de uitlaatservice. want een jonge hond kan je naar mijn mening echt niet de hele dag thuislaten, en nog eens niet uitlaten ook, tussen de middag. bovendien is het leuk om mee te wandelen, en je hond zal thuis veel rustiger en gehoorzamer zijn, als hij lekker een uurtje met andere honden mee gewandeld heeft.
verder zijn de honden die weggedaan worden, voor het grootste gedeelte tussen de 6 maanden en anderhalf jaar. want dan zijn de honden het moeilijkst, ze hebben tonnen vol met energie en luisteren doen ze nog niet altijd zo goed, en zijn heel veel met hun omgeving bezig, en met hun opspelende hormonen
ook denk ik (uit ervaring) dat een hond uit een gezin met jonge kinderen, vaak onconsequent worden opgevoed, omdat moeders vaak al handen te kort komen om hun kroost te verzorgen. daarbij zijn kinderen natuurlijk helemaal niet consequent, en jonge honden vinden het een leuk spel om kinderen uit te dagen, die dan achter de hond aan gaat, en de hond rent weg, leuk spel! vooral in de tuin.
probeer dus eerst de hond te begrijpen in welke situatie zij bij de vorige eigenaren gewent was, en welke omschakeling ze nu moet maken.
en ga in je omgeving op zoek naar een goede clicker- hondenschool. een clicker is een geweldig middel om op een hele leuke manier met je hond om te gaan !! dat geeft je weer plezier, en een doel om wat te bereiken op een leuke manier!
wil je geen investeringen doen in de opvoeding van je hond, zul je ook geen leuke hond terugkrijgen, en zal je cht de hond moeten herplaatsen.
investeer je nu in je hond, heb je er straks een wereldhond aan !!
- Selene
- Zeer actief
Ik dacht ik breng het wat positiefrenee-uk schreef:5 minuten komt meer in de goede richting denk ik.Selene schreef:Met een pup (wat jouw hond niet meer is maar goed) leer je wel opruimen, schoenen zijn leuk dus opruimen. Afleiden als hij wel ergens aan begint en opruimen wat hij blijkbaar interessant vind. Voor wat betreft de bank heb ik geen idee, zo mogen hier e nl wel op maar liggen daar zo goed als nooit (eens in de drie weken of zo)KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk dat je misschien hem beter terug kan doen naar waar hij vandaan kwam.
Een herplaatshond rechtzetten is al een behoorlijke onderneming, een verknipte hond is een compleet project. Ik hoop dat ts het niet zover laat komen en dus óf zelf nu aan de slag gaat op een positieve manier en zonder te huilen óf de hond terugbrengt zodat hij ergens anders wel tot zichzelf kan komen en vooral lekker zichzelf mag zijn.
Want dat is voor mij het grootste genot aan rayos, ik zie een hond die eindelijk zichzelf mag en kan zijn

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als ik je openingspost zo lees, kan ik het niet met je eens zijn dat je vriend nu echt zo'n hondenmens is. Ik lees alleen maar over straffen, corrigeren en overwicht. Als jullie dat nu eens loslaten en eens wat meer gaat bedenken waarom een hond doet wat hij doet en hoe je hem iets anders kan laten doen. Denk hierbij veel meer vanuit de dingen die je wel graag bij hem ziet dan vanuit alles wat je niet wil dat hij doet. 'Overwicht' op een hond krijgen doe je met je hersens, niet fysiek of met een bulderende stem, het enige dat je dan kweekt is wantrouwen en angst. Wat heb je liever, een hond die luistert omdat hij het leuk vindt (omdat het hem wat oplevert), of een hond die luistert uit angst?KiMZz schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een hondenmens. En mijn vriend nog meer. En ik wil Max echt graag houden maar ik weet gewoon niet of dit verstandig is..
Als je de hond wil houden, zou ik zo snel mogelijk een positief trainende hondenschool zoeken en heel rustig, zonder dwang samen bezig gaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Oh arme hond!!
Heb je wel 'ns geprobeerd te bedenken wat er allemaal met dit beestje gebeurt? Hoe het voor hem is om te verhuizen, kindertjes weg, vrijheid in huis en tuin weg, lichamelijk gecorrigeerd worden en een vrouwtje dat zit te huilen op de bank en geen enkel positief gevoel uitstraalt.
Ik vind het werkelijk triest!
Nu jij, keuzes maken. Hond weg of peper in je reet en gaan met die banaan. En kies je voor die laatste optie, ga er dan ook echt voor. Geef je hond een kans JOUW hond te worden, geef hem de middelen, de tijd én de sfeer daarvoor. Lees de tips hiervoor, probeer je negatieve gevoel uit te schakelen en ga positief aan de slag met Max!
Maar ik vrees met grote vreze.
Heb je wel 'ns geprobeerd te bedenken wat er allemaal met dit beestje gebeurt? Hoe het voor hem is om te verhuizen, kindertjes weg, vrijheid in huis en tuin weg, lichamelijk gecorrigeerd worden en een vrouwtje dat zit te huilen op de bank en geen enkel positief gevoel uitstraalt.
Nu jij, keuzes maken. Hond weg of peper in je reet en gaan met die banaan. En kies je voor die laatste optie, ga er dan ook echt voor. Geef je hond een kans JOUW hond te worden, geef hem de middelen, de tijd én de sfeer daarvoor. Lees de tips hiervoor, probeer je negatieve gevoel uit te schakelen en ga positief aan de slag met Max!

-
Tiny
- Zeer actief
Vijf dagen is best kort om elkaar te leren kennen, pas na één jaar kende Akira en ik elkaar goed. Je heb nu nog geen werk dus heb je alle tijd om een band op te bouwen. Samen dingen doen, en niet bij alles denken dat valt weg als ik ga werken, samen ontdekken hoe leuk de natuur is bijvoorbeeld. Ik ben wel een ergens in het bos gaan zitten en gewoon wat gaan vertellen, Kier had het druk druk druk met om zich heen kijken en wilde weg om te spelen maar ik ging gewoon door met praten. Aankondigen dat we weer gingen doorlopen, snoepje erin en de volgende dag weer het zelfde ritueel, op een gegeven moment ging ze luisteren naar wat ik zei en wachten op het snoepje. Dat kostte haar best wat concentratie want wanneer was het moment nou daar dat ik ging opstaan. Hetzelfde deed ik met autorijden, constant maar vertellen wat we zagen en op een onverwacht moment iets lekker erin. Als zij wakker werd ging ze ook gelijk de tuin in om een tunnel naar China te graven, afleiden met een spelletje, wc rollen vullen met snoepjes en het bij een paar heel moeilijk maken om ze eruit te krijgen, of een kong werkte uitstekend. Ze heeft in haar acht maanden een hele andere taal gesproken, het is aan jullie om haar jullie taal te leren maar ook aan jullie om haar taal te begrijpen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je eerst eens stopt met janken en je zelf zielig te vinden en die hond de schuld geven zou het al een boel schelen en helpen.KiMZz schreef:Mijn eerste post wordt meteen een hele lange.. Sorry daarvoor. Ik heb een probleem met onze hond. Eerst even wat info vooraf.
Mijn vriend en ik wonen nu ruim een jaar samen. Daarvoor woonden we allebei thuis. Zijn moeder heeft een hele lieve labrador waar we vaak mee gingen zwemmen, wandelen in het bos enz. Kortom, alles wat je doet met een hond. We zorgden regelmatig voor haar als mijn schoonmoeder een keer een dagje of weekendje wegging. Toen we samen gingen wonen besloten we dat wij ook een hond wilden. Niet meteen, maar na een jaartje.
In eerste instantie wilden we een pup, omdat ik momenteel zonder werk zit en alle tijd heb. We hebben dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik wilde voorkomen dat ik ineens weer werk zou krijgen (weinig hoop, ik zit al een halfjaar in de ww) en het hondje dan weer weg moest omdat we hem dan niet zolang alleen konden laten.
We zijn op Marktplaats gaan kijken voor een iets oudere hond en kwamen uit bij een kruising tussen een labrador en een golden retriever van 8 maanden, die helaas weg moest bij het gezin vanwege de autistische zoon. Die kon met hun vorige hond heel goed overweg, het was zelfs goed voor hem, maar met deze jonge hond niet. Daarnaast hadden die mensen nog 2 kleine kinderen en trad er een wisselwerking op tussen de hond en de kinderen. Ze maakten elkaar erg druk. De hond was gezond, paspoort aanwezig enzovoorts.
Wij hebben m dezelfde avond, afgelopen vrijdag, meegenomen.
Nu merk ik dat het helemaal niet goed klikt tussen mij en Max. Natuurlijk is het voor beide partijen even wennen, maar nu 5 dagen later zit ik al de hele dag huilend op de bank met mijn twijfels.
Max heette eigenlijk Flame, maar dat vonden we geen leuke naam. Nu is hij dus omgedoopt. Hij luisterde vrijdagavond meteen naar zijn nieuwe naam, reageerde erop.
Tijdens het uitlaten merkten we dat hij erg trekt aan de riem. De vorige eigenaar had lichte reuma en zei dat ze hem af en toe bijna niet kon houden. We zijn zaterdags meteen begonnen met oefenen door stil te gaan staan wanneer hij trok of om te draaien bij geen reactie. Dat ging al best goed. Dus wij waren heel blij dat ie zo snel leerde.
Maar in de afgelopen dagen zijn we erachter gekomen dat Max naar mij heel slecht luistert. Hij ziet mijn vriend als zijn baas en elke keer als hij ondeugend is straft hij hem door zn neus te pakken en dan ligt Max ook gelijk op zn rug. Bij mij gebeurt er niks. Het probleem daarbij is dat de vorige eigenaar ook geen puppycursus heeft gevolgd, hem kuilen liet graven in de tuin (ze zei letterlijk: dat is niet zo erg maar als je m dan weer dicht gooit graven de kinderen hem weer open) en hij ook op de bank sprong. Bovendien eet hij stenen uit de tuin. Mijn vriend is sinds maandag weer aan t werk en ik weet gewoon niet meer wat ik met m aanmoet. Hij luistert niet, daagt me uit door nog meer stenen te pakken als ik 'nee' zeg, ik krijg m niet te pakken, springt dwars door de tuin en de enige manier waarop ik m binnen krijg is door zn riem te pakken. Ik durf hem niet meer in de tuin te laten uit angst voor zijn gezondheid mbt die steentjes. Nu wordt hij heel onrustig omdat hij bij zijn vorige baasje de hele dag met de kinderen buiten speelde. 'S ochtends na de wandeling valt ie meteen weer in slaap, maar rond de middag en eind van de middag, als ie na zn tussen-de-middag wandeling heeft geslapen, wordt hij vervelend. Hij hapt naar mijn handen, luistert niet naar mijn bestraffende woorden ('nee', 'foei' of 'eh') en als ik m bij zn nekvel grijp gaat ie gewoon door met happen. Ik pak steeds een speeltje waar ie dan in mag happen, maar dat wil hij niet. Zelfde verhaal bij zn slaapkleedje. Zodra hij die begint te vernielen straf ik m, geef m dan een speeltje en beloon hem als ie daar op kauwt. Zodra ik wegloop kijkt ie me aan en pakt zn kleed weer. Vanochtend werd het nog erger. Hij was aan het vervelen en zodra ik m strafte begon ie te grommen, liet zijn tanden zien en blafte aan een stuk door. Ik krijg m dan ook niet stil wanneer hij blaft. Toen ben ik maar met m naar buiten gegaan om m wat energie te laten kwijtraken maar nu begon hij weer te trekken en luisterde niet. Ik stond op straat al bijna te huilen.
Hij ziet mij dus niet als zijn baas, wat ik ook probeer. Voor hem naar binnen gaan lukt amper omdat ie al heel sterk is. Gaan staan bij het straffen ook niet. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Ik heb ons al opgegeven voor een cursus 'groene honden' voor honden die geen pup meer zijn maar nooit een cursus hebben gehad, maar die begint pas dinsdag. Ik weet niet of ik dit wel volhoud en ook niet of ik het wel wil.. ik heb gewoon geen puf meer om m te corrigeren, heb al 2 dagen geen eetlust en hoofdpijn.. ik heb gewoon een slecht gevoel bij mijn hond. De klik is er niet en ik heb ook geen band met m. Het voelt niet als mijn hond en ik betrapte mezelf er al eerder op dat ik het gevoel heb dat we er niet goed aan gedaan hebben om een hond te nemen, ondanks dat we er een jaar over nagedacht hebben hoe het zou zijn.
Een hond hebben moet toch leuk zijn en ook van de ondeugende dingen moet je kunnen genieten en op dit moment zou ik m het liefst wegdoen.. maar ook dat vind ik heel erg want ik wil het eigenlijk niet zo snel opgeven. Bovendien wil ik niet dat ie na een paar dagen weer van baasje moet veranderen, dat kan voor hem ook niet goed zijn, maar op deze manier word ik er alleen maar ongelukkig van..
Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest t echt kwijt.. iemand tips?
Beest is er net een paar dagen wat had je dan verwacht dat je al kussend met viool muziek op de bank zou zitten samen.?
Je moet ook eens flink door je vriend bij je snotterd worden genomen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Train je bij Zoete Lieve?KiMZz schreef:Ik woon in Rosmalen..
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Mijn vriend heeft samen met zijn moeder die hond opgevoed.. Zonder puppycursus oid en die doet het echt perfect nu, zoals je al hebt gelezen waarschijnlijk. Ik bedoel niet dat hij 'bulderend' door de kamer achter de hond aan loopt. Ik heb gelezen dat je een zware, lage stem moet gebruiken als ze iets verkeerd doen, en dat je een hoge stem moet gebruiken als ze beloning. Als mijn vriend 'nee' zegt tegen de hond luistert hij wel, en als ik het zeg, hoe laag ik mijn stem probeer te krijgen (wat een hele opgave is) niet..Belle schreef:Als ik je openingspost zo lees, kan ik het niet met je eens zijn dat je vriend nu echt zo'n hondenmens is. Ik lees alleen maar over straffen, corrigeren en overwicht. Als jullie dat nu eens loslaten en eens wat meer gaat bedenken waarom een hond doet wat hij doet en hoe je hem iets anders kan laten doen. Denk hierbij veel meer vanuit de dingen die je wel graag bij hem ziet dan vanuit alles wat je niet wil dat hij doet. 'Overwicht' op een hond krijgen doe je met je hersens, niet fysiek of met een bulderende stem, het enige dat je dan kweekt is wantrouwen en angst. Wat heb je liever, een hond die luistert omdat hij het leuk vindt (omdat het hem wat oplevert), of een hond die luistert uit angst?KiMZz schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een hondenmens. En mijn vriend nog meer. En ik wil Max echt graag houden maar ik weet gewoon niet of dit verstandig is..
Als je de hond wil houden, zou ik zo snel mogelijk een positief trainende hondenschool zoeken en heel rustig, zonder dwang samen bezig gaan.
Ik denk constant na over hoe het voor Max moet zijn. Een nieuw huis, nieuwe omgeving, nieuwe baas én een nieuwe naam.. Ik had alleen gedacht dat het allemaal iets minder zwaar en wat meer plezier zou zijn dan het nu is.crienepien schreef:Oh arme hond!!
Ik dacht dat ik het fijn zou vinden om gezelschap en afleiding om me heen te hebben omdat ik al zolang alleen thuis zit. Dat ik het leuk zou vinden om er energie in te steken en dat ik erom zou kunnen lachen als hij weer eens ondeugend zou zijn. Maar het doet me gewoon niets. Nou ja.. Eigenlijk word ik er alleen maar meer gestrest van dan ik al was door mijn WW en de moeizame zoektocht naar een baan. Ik had gehoopt dat Max mij een beetje uit mijn sleur zou halen en me kon opvrolijken met zijn ondeugende streken en als hij iets goed zou doen. Dat ik weer plezier in het leven zou kunnen gaan hebben door lekker te spelen en naar buiten te gaan met Max. Maar op dit moment werkt het allemaal averechts en ik heb nu de puf niet eens meer om Max z'n balletje te geven als ie weer aan het kleed ligt te knauwen..
Ik kan er toch niks aan doen dat het zo anders is dan dat ik het me had voorgesteld? Ik ging erin met een positief gevoel. Leuk, hondje! Spelen, wandelen, zwemmen, naar het bos, dingen leren zoals pootjes geven. Ik had er helemaal zin in en nu is het voor mij gewoon echt een klap in mijn gezicht.. De realiteit. Of dit persé aan Max ligt of dat ik hetzelfde gevoel zou hebben gehad als ik een pup uit het nest of een oudere hond uit het asiel zou hebben gehad weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat ik op deze manier inderdaad niet door kan gaan met Max.
Mijn vriend en ik hebben in ieder geval besloten dat we de cursus van aanstaande dinsdag sowieso afwachten en gaan kijken hoe dat gaat. Wie weet heb ik er dan weer een hele andere kijk op. Zo niet, dan gaan we toch kijken of we hem alsnog kunnen herplaatsen, hetzij bij zijn oude baasje (wat me niet waarschijnlijk lijkt), of misschien via dit forum, of via een andere weg...
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Nee bij Hondenschool De Lijn.Sanne!! schreef: Train je bij Zoete Lieve?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Heb je een PB gestuurd 
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk heel eerlijk gezegd dat je jezelf een rotschop onder je hol moet geven. Je hebt geen puf om de hond een balletje te geven zeg je, dan vraag ik me af of hij inderdaad 5x per dag gaat wandelen en of dat meer is dan naar de boom aan de overkant van de straat.
Daarbij, als je met deze houding, ongeinteresseerd en niet gemotibveerd, gaat solliciteren, denk ik ook niet dat het je ooit gaat lukken om een baan te vinden.
Daarbij, als je met deze houding, ongeinteresseerd en niet gemotibveerd, gaat solliciteren, denk ik ook niet dat het je ooit gaat lukken om een baan te vinden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Jij kan het een heel stuk beter verwoorden als ikrenee-uk schreef:dus weer ben jij belangrijk en niet je hond, want als je over een maand een totaal verknipte hond hebt om te herplaatsen ben jij in elk geval niet meer laf?
je krijgt wat je geeft en aangezien jij bijzonder weinig geeft zul je ook weinig krijgen.
klinkt hard en dat is het ook, maar daarom is het nog niet minder waar.
ik heb zielsmeelij met die hond, die gewoon helemaal nooit waar zal kunnen maken wat jij van hem verwacht en die inmiddels op zal zijn van de stress
het is een jonge hond verdorie, die hebben nou eenmaal een hoop energie en meer nodig dan per dag drie rondjes om het blok en gedachten lezen kan ie ook al niet.
als je er geen energie in wil steken is het niet meer dan eerlijk dat je een huis voor hem zoekt waar dat wel gedaan gaat worden.
die hond kan niet voor zichzelf praten, daarom doe ik het maar voor hem!
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Misschien ben je wel depressief en moet je naar de huisarts. want zoals je je nu gedraagt en je houding is vind ik verre van gezond moet ik zeggen.
( het lijkt wel een beetje op een kind die niet gekregen heeft waar ze haar zinnen of heeft gezet en gaat zitten huilen.. mama ik wil deze niet.. ik wil een andere ... dat gevoel geeft het mij )
Nu weet ik wel dat geschreven woorden altijd anders zijn dan in de praktijk en ik reageer nooit zoveel in een topic , maar dit geeft mij echt , voor de hond , een enorm rot gevoel.
Ik wil best een keer met je lopen ik woon in de buurt van raamsdonksveer en daar is een lekkere waterplas waar ik loop met de honden.
Volgens mij zijn er ook aardig wat forummensen die in de buurt van rosmalen wonen , misschien kunnen die wat voor jullie betekenen.
Maar met deze houding en dit gedrag heb ik ook wel de neiging om je een schop onder je kont te geven of zo..
( het lijkt wel een beetje op een kind die niet gekregen heeft waar ze haar zinnen of heeft gezet en gaat zitten huilen.. mama ik wil deze niet.. ik wil een andere ... dat gevoel geeft het mij )
Nu weet ik wel dat geschreven woorden altijd anders zijn dan in de praktijk en ik reageer nooit zoveel in een topic , maar dit geeft mij echt , voor de hond , een enorm rot gevoel.
Ik wil best een keer met je lopen ik woon in de buurt van raamsdonksveer en daar is een lekkere waterplas waar ik loop met de honden.
Volgens mij zijn er ook aardig wat forummensen die in de buurt van rosmalen wonen , misschien kunnen die wat voor jullie betekenen.
Maar met deze houding en dit gedrag heb ik ook wel de neiging om je een schop onder je kont te geven of zo..
- crienepien
- Zeer actief
Ook in je reaktie op mijn stukje, draait alles om `IK´. Je denkt constant over hoe het voor Max moet zijn, maar het is voor jou zwaar en met te weinig plezier. Pfffff
Je zit in een ontzettend negatieve spiraal, zat je daar voor Max al in en was het de bedoeling dat hij je daaruit zou gaan sleuren? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat je met een positieve instelling na 5 dagen al zover gezakt bent.
Ga in ieder geval je best doen vóór dinsdag positiever en hoopvoller te zijn, een hond voelt zo goed hoe jij je voelt, daar reageren ze op.
Ga jij de training doen? ja toch zeker he?
Je zit in een ontzettend negatieve spiraal, zat je daar voor Max al in en was het de bedoeling dat hij je daaruit zou gaan sleuren? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat je met een positieve instelling na 5 dagen al zover gezakt bent.
Ga in ieder geval je best doen vóór dinsdag positiever en hoopvoller te zijn, een hond voelt zo goed hoe jij je voelt, daar reageren ze op.

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Als ik het zo lees denk ik ook eerder dat je depressief bent en dat lost een hond natuurlijk niet voor je op.
De manier van opvoeden van de hond van jouw vriend is misschien de manier geweest voor die hond (hoewel veel alom gebruikte technieken van toen allang weer achterhaald zijn) deze hond heeft niet veel baat bij streng zijn. Maar meer van een leuke baas die moeite en energie wil steken in de goede band.
De manier van opvoeden van de hond van jouw vriend is misschien de manier geweest voor die hond (hoewel veel alom gebruikte technieken van toen allang weer achterhaald zijn) deze hond heeft niet veel baat bij streng zijn. Maar meer van een leuke baas die moeite en energie wil steken in de goede band.
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Ja ik ga de training doen. En ja, ik was al niet op mijn happiest vóór Max. Als je al 6 maanden werkloos bent en constant afwijzingen krijgt op sollicitaties (en nee, natuurlijk ben ik niet ongemotiveerd als ik ga solliciteren), constant alleen thuis bent en eigenlijk ook geen geld hebt om leuke dingen te ondernemen word je op een gegeven moment wel depressief. Niet écht depressief maar wel een stuk minder happy. En ja, ik hoopte dat Max mij daar een beetje uit kon trekken maar ik heb gewoon een te hoge verwachting voor mezelf geschept met Max en dat valt nu dus extra hard tegen.crienepien schreef:Ook in je reaktie op mijn stukje, draait alles om `IK´. Je denkt constant over hoe het voor Max moet zijn, maar het is voor jou zwaar en met te weinig plezier. Pfffff
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat is dus niet Max zn schuld, dus laat hem ook niet de dupe worden van jouw lamlendigheid.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- crienepien
- Zeer actief
Neeeeeeeee, draai het om, maak het positief!! De timing kon niet beter. Juist nu heb je alle tijd om van Max JOUW maatje te maken. Niet vanuit jezelf denken, maar vanuit Max. Wat heeft hij nodig om lekker in z'n vel te zitten. Wat kun je allemaal met hem doen om het leuk en uitdagend voor hem te maken.
Leuke dingen met je hond doen hoeft niks te kosten en kan je zoveel positieve energie geven. Probeer dat eruit te halen, echt, het is investeren, maar met zo'n mooi doel. Ga ervoor meis, kom op!!
Leuke dingen met je hond doen hoeft niks te kosten en kan je zoveel positieve energie geven. Probeer dat eruit te halen, echt, het is investeren, maar met zo'n mooi doel. Ga ervoor meis, kom op!!