Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond nergens welkom

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Safari

Re: hond nergens welkom

Ongelezen bericht door Safari »

Podenji is ook welkom met de slang(en) die vind ik vast ook leuk. :wink:
Eelke
Actief
Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eelke »

Ik hoef mijn hond heus niet overal mee naartoe te nemen, al moet ik zeggen dat ik op zijn leeftijd nog wel rekening houd met onbekende situaties die hij misschien eens mee zou moeten maken.
Ik begrijp het onderscheid dat mensen maken van kleine hondjes wel, grote hondjes niet, maar volgens mij is opvoeding belangrijker dan formaat. Een klein beestje kan ook een hoop schade aanrichten :S:

Ik heb in een restaurant gewerkt waar veel mensen kwamen die zichzelf nogal tof vonden. Honden waren in principe welkom. Dit betekende dat ik moest toezien hoe een klein poedeltje gebotteld water uit een wijnglas dronk :cry:
Ook een keer een vrouw met een husky-achtig type die, inderdaad, na een wandeling was neergestreken. Ze wilde alleen wel graag een gerecht van het menu bestellen voor haar hond, maar dan 'wel de kip en niet die groente maar wel een beetje van dat en dat'. Nou, daar hoefde ik niet mee aan te komen bij de chef :goeie:
Gewoon normaal doen.
Groetjes van Eelke en Teun
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Is er nooit iemand op het idee gekomen om een honden restaurant te beginnen?
Dat zou best eens een gat in de markt kunnen zijn.
Baasjes en hondjes samen lekker eten en daarna gezamenlijk de speelwei in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik neem mijn honden zelden mee. Alleen als ik een wandelafspraak heb en dan check ik nog van te voren of het wel kan. Zo nam ik mijn honden niet meer naar Miranda, al vond zij het best. Maar mij leek de combinatie van sufmutsen en een brutale straatmeid met Skadi niet zo tof.

Maar als ik op visite ga heb ik er geen behoefte aan om mijn honden mee te slepen en ik denk maar zo dat veel mensen ook niet op die haarballen van mij zitten te wachten. Zelfs al gedragen ze zich altijd heel braaf.
Naar een restaurant meenemen vind ik zelf niet fris. Misschien een heel nieuw gezichtspunt voor sommigen op een hondenforum: er zijn hele volkstammen mensen die géén hond hebben. En zulks ook niet ambiëren. En dus niet graag in een eetgelegenheid worden geconfronteerd met andermans honden, inclusief haren, modder en misschien zelfs vlooien.
Alleen op een terrasje na een groepswandeling wil ik nog wel eens neerstrijken. Maar dan zitten ze aangelijnd onder mijn stoel gepropt en mogen ze niet bewegen, laat staan opstaan. :hmmm:
Meenemen in een winkel vind ik helemaal belachelijk. Wat heeft een hond in vredesnaam in een winkel te maken? Met idd. het risico op vieze poten, uitschudden en kwispelende staarten die schade kunnen toebrengen aan het interieur?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki gaat weleens mee een winkel in, mits het mag en kan.
Kan of mag het niet ( bijvoorbeeld omdat ze zeiknat is) dan blijft ze thuis of zet ik haar buiten vast maar dat laatste alleen als ik haar constant in zicht heb en ik dus alleen voor een of twee dingen in die winkel ben, In de praktijk zijn dat 2 winkels want voor de rest vertrouw ik het niet.
Ze kan ook goed mee een restaurant in maar dat komt maar zo zelden voor dat dat niet telt.
En op bezoek neem ik haar alleen mee naar mensen waar zij ook welkom is. Is ze dat niet dan ga ik niet of het moet om iets heel erg serieus' gaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wolfsblut schreef:Is er nooit iemand op het idee gekomen om een honden restaurant te beginnen?
Dat zou best eens een gat in de markt kunnen zijn.
Baasjes en hondjes samen lekker eten en daarna gezamenlijk de speelwei in.
http://www.dejutterzeewolde.nl/

Best leuk. Aan het eind/ of begin, ligt eraan waar je start, van een paar kilometer hondenstrand.
Als iedereen ook zijn honden en kinderen in de gaten houd. Dat gebeurd best vaak niet, zodat er bijna altijd wel 1 stoorzender is. Als de rest wel oplet is dat nog geen probleem. Of je moet weten wanneer je gaat. Het idee is leuk, maar ik zie het niet slagen. Het restaurant in mijn link heeft het geluk dat hondenstrand ernaast te hebben en een camping, maar kan me niet voorstellen dat ze binnenlopen.
Van het eten moet je ook niet teveel verwachten. Het is meer dat je na een wandeling blij bent dat je neer kan strijken.
Meeste hondjes zijn dan ook moe, gelukkig. Dat scheelt hier enorm.
Zo in een stad lijkt het mij nogal zinloos. Zoals al geschreven, ook voor de hond niet leuk.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik neem mijn honden niet mee op bezoek, niemand zit daar op te wachten... Kay is veel te lomp in z'n enthousiasme en Ayla wil niets weten van vreemden. Ik doe de honden er dus pok geen plezier mee, nou ja Kay wel, maar dan het bezoek niet...

En ik krijg gelukkig wel m'n vrienden gewoon op bezoek. Die vinden de honden alleen maar leuk en het spijtig dat Ayla hen niet leuk vind. Maar dat maakt Kay dan helemaal goed ;)
En met teveel bezoek gaan de honden in een andere ruimte... met teveel drukte voel ik me daar zelf tien keer prettiger bij als ik weet dat ze rustig in de mand liggen...

Naar een restaurant? Nee wel nee, wat hebben ze daar nou aan? Gewoon lekker thuis hoor... Op vakantie hebben we tijdens een wandeltocht wel een keer ergens gegeten en Kay onder de tafel gehad, maar ik vond t niks. Iedere keer als de bediende aankwam opletten of Kay t niet in zn hoofd haalt op te springen en de tafel omver te stoten in enthousiasme... nee... en nu met Ayla erbij? uhuh...

winkel..nee soms wel doordeweeks wandeling naar de supermarkt, honden uitlaten en een boodschapje combineren.. maar dan liggen ze buiten te wachten en Ayla met een snuitje om.. wederom, voor mijn gemoedstoestand :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:maar er zijn toch wel bepaalde grenzen aan wat je hoeft te tolereren lijkt mij.

Dat lijkt mij niet meer dan normaal.
Je laat je hond toch niet los lopen in een winkel? :80:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

marian* schreef:
Tara schreef:maar er zijn toch wel bepaalde grenzen aan wat je hoeft te tolereren lijkt mij.

hmmm toen ik nog bij de Pets Place werkte... vooruit, lang,lang,lang geleden... deden mensen dat wel hoor.. mocht de hond zelf het bot uitzoeken ;)

Maar goed... daar noem je dan ook een winkel op :tongue:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Leuk dat het bestaat Dee. Al kan ik me ook niet voorstellen dat je daar uitgebreid gaat eten.
Af en toe ga ik wel eens in een natuurgebied wandelen met haar. Dat duurt dan enkele uren.
Aan de rand daarvan ligt een ijssalon waar redelijk wat honden met hun baas komen pauzeren. Daar wordt dan wat gedronken en een coupe ijs besteld.
Eten kun je er ook, al zie je dat zelden iemand doen.
Zelf heb ik het idee dat als je echt eens een avondje uit wilt gaan om ergens te eten, je beter af bent zonder hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik neem als het mogelijk is Jop mee als ik s 'avonds ergens heen ga omdat ik anders na een uurtje weer naar huis kan omdat ik weet dat hij de hele boel bij elkaar jankt. En dan ben ik toch niet op mijn gemak.
Kan ik hem niet meenemen blijf ik dus ook thuis, maar dat gebeurt in mijn familie en vriendenkring eigenlijk nooit. Ik schijn gezellig genoeg te zijn om Jop op de koop toe te nemen :mrgreen:
Nou is Jop wel een eenkennig klein chihuahuaatje, dus niemand heeft last van hem omdat hij de hele avond of op mijn schoot zit of onder mijn stoel ligt.

Ik werk zelf in een winkel ( kinderkleding) en ik vind het prima als mensen hun hond mee naar binnen brengen. En als het regent vraag ik wel of ze ze buiten willen laten omdat ik geen zin heb in schuddende honden naast mijn dure kleding :O:
Nog nooit meegemaakt dat iemand daar geen begrip voor had.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jee een ondernemer aso en dom betitelen terwijl jezelf ongevraagd de zaak binnen denderd met je hond.Hoe dom en aso kun je wel niet zijn om te dwingen dat ondernemers hun regels maar moeten laten varen om beter te ondernemen en geen normen en waarden hebben. Je bent zo fake als het maar kan meneer U. Het ligt er een beetje te dik bovenop om geloofwaardig over te komen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Safari schreef:Podenji is ook welkom met de slang(en) die vind ik vast ook leuk. :wink:
jeeeejjjjj :cheer:

denk alleen wel dat het handiger is als jij hier een keer komt als je de slangen een keer wilt zien :LOL:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Icecold81 schreef:
marian* schreef:

hmmm toen ik nog bij de Pets Place werkte... vooruit, lang,lang,lang geleden... deden mensen dat wel hoor.. mocht de hond zelf het bot uitzoeken ;)

Maar goed... daar noem je dan ook een winkel op :tongue:
:mrgreen: Mogen ze bij mij ook, maar wel aan de lijn. Anders nemen ze de halve winkel mee.

:oeps: Paar jaar terug stond ik naast een terras waar een grote hond over het ijs en de arm van een jongetje piste.
Toen pa er wat van zei werd de baas nog agressief ook :80:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mijn honden blijven gewoon thuis als ik ergens heen ga, en anders zoek ik oppas.
Als ik naar mijn moeder ga, en in het verleden mijn vader, dan gaan ze gewoon mee, bij Mark mogen ze mee, en verder bij nog wat vrienden en kennissen.
Zo niet blijven ze gewoon thuis. Dat ze mee mogen wil ook niet zeggen dat ze iedere keer mee gaan. Vind ik niet nodig. Bleza is ook wat makkelijker mee te nemen dan Jade.
Andersom zijn andere honden hier in huis ook lang niet altijd welkom, zeker niet als ik de hond niet ken.
Dat ligt niet altijd aan de hond, soms aan de baasjes, maar vaak ook aan mij en mijn eigen honden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

bouvierpoedel schreef:
kooi schreef: Laat gaan joh , dat soort dingen zeggen pedante arrogante mannetjes graag omdat ze ook iemand willen zijn. :engel:
Gelukkig is onze Kees geheel en al gespeent van pedanterie! :engel:
Ach heb je nog steeds een probleempje met je taalfoutjes. :W: :J:
Ach, erger jij je nog steeds aan mijn taalfoutjes? :goeie: :engel:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Podenji schreef:
Safari schreef:Podenji is ook welkom met de slang(en) die vind ik vast ook leuk. :wink:
jeeeejjjjj :cheer:

denk alleen wel dat het handiger is als jij hier een keer komt als je de slangen een keer wilt zien :LOL:
Oehhhh mag ik dan ook aaien, slangen zijn zo zijdezacht :I:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lieke schreef:Zo nam ik mijn honden niet meer naar Miranda, al vond zij het best. Maar mij leek de combinatie van sufmutsen en een brutale straatmeid met Skadi niet zo tof.
Was best zielig voor Cayuga. Al die reuen, en niet één mooie meid die naar hem omkeek :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Als we naar familie of vrienden gaan , blijven ze thuis; simpel.
Naar mijn ouders neem ik ze vaker mee, maar die vragen dat zelf.
Als we op het terras willen gaan zitten, dan gaat eerst iemand dit vragen.
Binnen doen we niet zo makkelijk, omdat ik het zelf niet prettig vindt.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
lieke schreef:Zo nam ik mijn honden niet meer naar Miranda, al vond zij het best. Maar mij leek de combinatie van sufmutsen en een brutale straatmeid met Skadi niet zo tof.
Was best zielig voor Cayuga. Al die reuen, en niet één mooie meid die naar hem omkeek :LOL:

Je kunt het goedmaken door hem mee te nemen als je bij langs komt. Dan waant hij zich vást in het paradijs. :mrgreen:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lieke schreef:
Miranda schreef:

Je kunt het goedmaken door hem mee te nemen als je bij langs komt. Dan waant hij zich vást in het paradijs. :mrgreen:
Dat denk ik wel, de geilbak :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Mijn honden mogen allemaal mee nar mijn oudste dochter, dat is altijd dikke pret en er wordt niet moeilijk gedaan.

Maar bij twee van mijn andere kinderen mogen ze niet mee, geen probleem, dan ga ik alleen, maar blijf niet lang, want vier honden zijn alleen thuis, krijg je daar weer gezeik over, jij blijft altijd veel te kort!
Tja, dan moeten jullie maar bij komen zeg ik dan, doen ze niet, want de aanhang (hun vriendjes waar ze mee samen wonen) vinden honden smerig, terwijl onze dochters er niets om geven en honden zelfs leuk vinden en er mee opgegroeid zijn.
Ik ben klaar met ook gezeik van vrienden, die vinden dat wij te kort blijven, nou kom ik niet meer.

Vrienden zie je maar even, je honden en het plezier een heel leven :D
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Rita schreef:Mijn honden mogen allemaal mee nar mijn oudste dochter, dat is altijd dikke pret en er wordt niet moeilijk gedaan.

Maar bij twee van mijn andere kinderen mogen ze niet mee, geen probleem, dan ga ik alleen, maar blijf niet lang, want vier honden zijn alleen thuis, krijg je daar weer gezeik over, jij blijft altijd veel te kort!
Tja, dan moeten jullie maar bij komen zeg ik dan, doen ze niet, want de aanhang (hun vriendjes waar ze mee samen wonen) vinden honden smerig, terwijl onze dochters er niets om geven en honden zelfs leuk vinden en er mee opgegroeid zijn.
Ik ben klaar met ook gezeik van vrienden, die vinden dat wij te kort blijven, nou kom ik niet meer.

Jeetje wat een zeiksnorren of niet.
Als er in onze familie zulke aanhang was, hadden ze echt vette pech.
Hoe kan het nou dat jouw dochters, die groot geworden zijn met honden met zulke miepen samen wonen?
Afbeelding
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Als pup heb ik ze weleens meegenomen naar een verjaardag en dat was alleen bij mijn familie met winkelen heb ik ze nooit meegenomen behalve als we op vakantie zijn dan gaan ze soms mee omdat we dan lang weg zijn.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
Rita schreef:Mijn honden mogen allemaal mee nar mijn oudste dochter, dat is altijd dikke pret en er wordt niet moeilijk gedaan.

Jeetje wat een zeiksnorren of niet.
Als er in onze familie zulke aanhang was, hadden ze echt vette pech.
Hoe kan het nou dat jouw dochters, die groot geworden zijn met honden met zulke miepen samen wonen?
Geen idee waarom!
Bij de gratie komen de aanhangers op een verjaardag van mij of mijn man, eng en vies kijkend naar onze honden, die ik dus niet buiten zet omdat ze altijd binnen bij ons leven.
Ik ga mij in mijn eigen huis niet voegen naar de aanhang van mijn dochters.
Er wordt al gezeikt als ik een haartje aan mijn broek of vest heb hangen als ik daar kom, duhhh, de honden zitten ook in mijn auto, dus geheel haar vrij kom ik nergens aan, hoe goed ik mijn best ook doe.
Tja, al onze vier kinderen zijn opgegroeid met dieren, honden, ratten, hamsters en chinchilla's, maar ook met paarden en schapen, maar nu is alles smerig.
Een manege komen ze niet, want de aanhang vindt dat ze stinkend thuis komen!

Nou ik heb zoiets van, dan maar stinkend thuis komen, je hebt plezier gehad en dat is belangrijk.
Ik kom dagelijks nat of onder de modder thuis uit de bossen, broek uit, in de wasmachine, de droger en klaar is het weer, wat is de moeite?
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:

Ik zie je punt wel hoor, maar om iemand op bezoek te vragen die even vier grote herdershonden meeneemt, dat vind ik ook nogal wat ;-)
Ik snap het van twee kanten dus wel.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik wil best gaan zonder honden, maar dan niet een hele middag of een hele avond, dan blijft het bij hooguit 2 uurtjes.
Maar dan nog krijg ik gezeik, zoals ik al in mijn vorige quote zei, ben nooit geheel haar vrij.
Honden komen niet voorin de auto, maar haren vindt je toch overal in dat ding op wielen :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb eigenlijk alleen maar vrienden die honden wel leuk vinden. En ik heb honden die je rustig kunt meenemen op visite, ze gedragen zich keurig. En als ze niet mee kunnen blijven ze ook prima thuis.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij slepen de honden zelden mee met z'n alle als we op visite gaan.
Rio en Sien vinden daar sowieso niets aan ,tenzij het naar Jan zijn moeder is waar ze verwend worden ,dus die doe je er ook geen plezier mee.
Abra hebben we best wel wat meegesleept als pup ,maar enkel als ze welkom was net zoals Spok en Micron die ook nog weleens ergens mee naartoe gaan.
Ook enkel waar ze welkom zijn.
Naar winkels of restaurants sleep ik nooit een hond mee of het moet niet anders kunnen.
Zo hebben we Rio weleens mee genomen een tuincentrum in ,omdat we hem bij ons hadden ter plekke besloten daar ook even langs te gaan en we het te warm vonden hem in de auto te laten.
Zou het een supermarkt of restaurant zijn geweest hadden we hem overigens wel eerst even thuis gebracht.

Ook voor visite die bang zijn van onze honden vinden we het totaal geen probleem ze even weg te sluiten.
Visite komt tenslotte voor ons en niet voor hun.
Komt niet vaak voor maar zo incidenteel wel.

Je kletsnatte of loslopende niet luisterende hond een winkel in mee nemen vind ik totaal onnodig ,om niet te zeggen asociaal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef: Ook voor visite die bang zijn van onze honden vinden we het totaal geen probleem ze even weg te sluiten.
Visite komt tenslotte voor ons en niet voor hun.
Komt niet vaak voor maar zo incidenteel wel.

Je kletsnatte of loslopende niet luisterende hond een winkel in mee nemen vind ik totaal onnodig ,om niet te zeggen asociaal.

Ik maak het eigenlijk nooit mee dat er mensen op bezoek komen die bang voor (mijn) honden zijn. Maar mocht dat ooit wel het geval zijn, dan doe ik ze ook gewoon even in de tuin of zo (tenzij het natuurlijk beestenweer is :mrgreen: ).
Ik snap ook eerlijk gezegd niet zo goed dat een hondeneigenaar hun hond(en opdringen aan andere mensen. Wíj hebben gekozen voor onze hond en we hoeven onze keus niet op te dringen aan een ander. En er zijn situaties waar honden gewoon niet bij passen.
In restaurants of winkels bijvoorbeeld.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lieke schreef:Ik snap ook eerlijk gezegd niet zo goed dat een hondeneigenaar hun hond(en opdringen aan andere mensen. Wíj hebben gekozen voor onze hond en we hoeven onze keus niet op te dringen aan een ander. En er zijn situaties waar honden gewoon niet bij passen.
In restaurants of winkels bijvoorbeeld.
Dat komt doordat mensen die honden zien als familieleden.
Dat is not done.

Je ergeren aan andermans kinderen hoort ook niet trouwens.
Dat doe ik even hard hoor, net als me ergeren aan niet-opgevoede honden trouwens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”