Dit was kennelijk een reactie op mijn posting?laeken schreef:Dus eigenlijk zeg je dat het bij een cc gewoon aankomt op wat de hond zelf wil?
Sorry, niet mee akkoord. Als je een cc niet kan houden moet je er geen kopen. En op hoop van zegen langs mijn lopende bijtrol pas ik ook voor. Je houdt je hond maar bij je. Ongeacht.
Gister in de stad ook een man met een cc. Grote man, grote hond. Hond viel nogal uit en kreeg nogal op zijn flikker. Ik hou daar totaal niet van. Maargoed, beest was aan het schuimbekken naar een Tekkels met witte ogen van minstens 15 jaar. Tja...
Ik snap sowieso niet hoe je een hond kan kopen die je niet kan houden. Niks tegen de cc en ik denk ook dat Dinos hem best kan houden.
Ik loop liever langs een brullende cc in handen van een baas die hem gewoon kan houden dan langs een onbekende loslopende cc van iemand die zegt dat het wel goed zal gaan. Ik heb hele slechte ervaringen met cc nl. En helemaal met baasjes van cc die denken dat het wel goed zal gaan. Een van de honden is inmiddels dood want begon ook mensen aan te vallen. Andere hond begint daar nu ook mee hoorde ik van vrienden. Deze hond loopt nog steeds los en steeds minder mensen komen nog bij deze mensen thuis.
Nogmaals, ik heb alle vertrouwen in Dinos maar dat staat hier los van. Ik heb nl geen enkel vertrouwen in willekeurige wildvreemden die weigeren hun cc vast te houden omdat er dan meer kans is dat het goed gaat en omdat ze hem toch niet kunnen houden.
Ik schrijf dit:
Wat lees jij mijn postings apart.ranetje schreef:Nou een gespannen cane corso trekt zijn baas doorgaans mee alsof het een veertje is.
Daar zou ik niet om staan te springen.
Dan loop ik liever met een boogje om een ontspannen loslopende CC heen als de baas kennelijk wel contact met zijn hond kan houden.
Waarom vul je van alles in wat er helemaal niet staat?
Als jij zo bang bent voor CC's maak dan een omweg.
Maar ga niet eisen van mensen dat er per sé een touw om MOET waardoor je die "enge hond" ook nog attent maakt op jouw en je hondje, terwijl het beest los rustig voor zichzelf bezig is.
Dat is een kwestie van observeren.
Ik vind het gewoon een illusie om te denken dat je een CC kunt houden aan dat touw als je zelf geen hele grote sterke kerel bent.
Mij zou het zeker niet lukken (ik heb er ook geen

Ik ben realistisch.
Loop om met een uk, zoals mijn teckels indertijd, als ik het niet vertrouw.