En jullie moeten niet geloven wat Sam zegt, hoor. Hij is ontzettend lief en braaf.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Black Jones's Diary, update pag 12, 6 maanden oud
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Black Jones's Diary, oefenen met komen pag4
Hij is zo leuk
En jullie moeten niet geloven wat Sam zegt, hoor. Hij is ontzettend lief en braaf.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Inge O schreef:bij sam wel hoorranetje schreef: Het is geen garantie voor over 5 maanden![]()
.
99,9 % kans ja, maar die 100% geef ik even niet
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een heerlijk filmpje van het roepen en netjes voor komen zitten. Die schittering in zijn oogjes en hoe hij naar je opkijkt, om in 1 klap compleet voor te smelten...

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Inge O schreef:ranetje schreef:Inge O schreef:bij sam wel hoorranetje schreef: Het is geen garantie voor over 5 maanden![]()
.
![]()
99,9 % kans ja, maar die 100% geef ik even niet
Tot nu toe heb ik altijd het geluk gehad dat mijn honden nooit een periode van slechter luisteren hebben gehad, ze vonden en vinden mij altijd het leukste wat er bestaat
Bij Jones ga ik daar weer mn best voor doen maar ik ga er altijd maar vanuit dat het best weleens zo zou kunnen zijn dat het me dit keer niet lukt, dan kan het alleen maar meevallen
- samantha!
- Zeer actief
Ja zoet he, ik smelt ook steedsLongFields schreef:Wat een heerlijk filmpje van het roepen en netjes voor komen zitten. Die schittering in zijn oogjes en hoe hij naar je opkijkt, om in 1 klap compleet voor te smelten...![]()
![]()
Hij doet het ook echt de hele dag door, loopt me steeds achterna om me vervolgens met stralende oogjes aan te kijken
- samantha!
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Black Jones's Diary, hoge gras ontdekken pag5
Wat een wereldhondje al zeg, dat belooft nog heel wat! 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Heerlijk, ik geniet echt van de filmpjes! 
- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:ranetje schreef:Inge O schreef:bij sam wel hoorranetje schreef: Het is geen garantie voor over 5 maanden![]()
.
![]()
99,9 % kans ja, maar die 100% geef ik even niet![]()
Tot nu toe heb ik altijd het geluk gehad dat mijn honden nooit een periode van slechter luisteren hebben gehad, ze vonden en vinden mij altijd het leukste wat er bestaat![]()
Bij Jones ga ik daar weer mn best voor doen maar ik ga er altijd maar vanuit dat het best weleens zo zou kunnen zijn dat het me dit keer niet lukt, dan kan het alleen maar meevallen
Zo kijk ik er ook tegenaan
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ooh die oogjes *smelt* volgens mij een heerlijk duracelletje 

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- sternentänzerin
- Zeer actief
Ik geloof dat ik binnenkort eens centraal geparkeerd moet worden om te genieten.
Jeemig wat een leukerd is het zeg, ik zie Fred nu al van hem genieten, voor Thessa is hij nog te jong om leuk gevonden te worden.
Jeemig wat een leukerd is het zeg, ik zie Fred nu al van hem genieten, voor Thessa is hij nog te jong om leuk gevonden te worden.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Goed, Samantha, bij deze reserveer ik dus een halfjaar training voor onze nieuwe pup. Over een jaar ofzo, wel pas.
Noteer maar in je agenda!

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- samantha!
- Zeer actief
Dat heb ik gehad met Max (de sint bernard), dat was inderdaad heel andere koekInge O schreef:ik denk ook niet dat jij dat gaat krijgen, een plots slecht luisterende hond, maar toch zou je nog gigantisch veel kunnen leren van een typje die het niét uit zichzelf heeft om de baas te adorerensamantha! schreef: maar ik ga er altijd maar vanuit dat het best weleens zo zou kunnen zijn dat het me dit keer niet lukt, dan kan het alleen maar meevallen![]()
.
- samantha!
- Zeer actief
Ik zeg doensternentänzerin schreef:Ik geloof dat ik binnenkort eens centraal geparkeerd moet worden om te genieten.
- samantha!
- Zeer actief
HahaPerle schreef:Goed, Samantha, bij deze reserveer ik dus een halfjaar training voor onze nieuwe pup. Over een jaar ofzo, wel pas.
- samantha!
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de leuke reacties 
Het is inderdaad gewoon een heerlijk actief, ondernemend en baasgericht mannetje, ik geniet echt van hem
Vanmiddag zijn we naar het park geweest waar hij even lekker heeft gerausd in het losse zand, vond hij geweldig
Een kort filmpje:

En dit smoeltje wilde ik jullie niet onthouden.
Er kwamen mensen langsgelopen en die stonden daar natuurlijk van ooooh aaaaaah oeeeehhhhh.
Toen wilde ik zijn aandacht bij mij houden (wat overigens prima lukte) en bij het zien van dit zandsmoeltje dacht ikzelf van binnen ook ooooh aaaaah oeeehhhh

Verder hebben we vanmiddag geschoten.
Of nouja, ik had het alarmpistool mee de tuin ingenomen.
Jones is voor de duivel niet bang dus ik had er wat speeltjes neergegooid waar hij gelijk woest mee aan de haal ging en ondertussen schoot ik 1 keer.
Hij keek welgeteld 1 seconde op en ging weer verder met zijn speeltje.
Daarna nog een keer schieten, nu had hij door waar het geluid vandaan kwam, hij kwam met een rotgang aanzetten en wilde maar al te graag zijn tandjes in het alarmpistool zetten
Nouja, niet bang dus
Nog even geoefend met rustig blijven, schieten en daarna spelen en dat ging ook prima, hij leert snel
Het is inderdaad gewoon een heerlijk actief, ondernemend en baasgericht mannetje, ik geniet echt van hem
Vanmiddag zijn we naar het park geweest waar hij even lekker heeft gerausd in het losse zand, vond hij geweldig
Een kort filmpje:

En dit smoeltje wilde ik jullie niet onthouden.
Er kwamen mensen langsgelopen en die stonden daar natuurlijk van ooooh aaaaaah oeeeehhhhh.
Toen wilde ik zijn aandacht bij mij houden (wat overigens prima lukte) en bij het zien van dit zandsmoeltje dacht ikzelf van binnen ook ooooh aaaaah oeeehhhh

Verder hebben we vanmiddag geschoten.
Jones is voor de duivel niet bang dus ik had er wat speeltjes neergegooid waar hij gelijk woest mee aan de haal ging en ondertussen schoot ik 1 keer.
Daarna nog een keer schieten, nu had hij door waar het geluid vandaan kwam, hij kwam met een rotgang aanzetten en wilde maar al te graag zijn tandjes in het alarmpistool zetten
Nouja, niet bang dus
Nog even geoefend met rustig blijven, schieten en daarna spelen en dat ging ook prima, hij leert snel
- samantha!
- Zeer actief
Het gaat niet bij alle labjes vanzelf hoorInge O schreef:ja maar toen was je nog te jong en had je nog weinig of geen ervaring, nú zou je er zo eentje nodig hebbensamantha! schreef:Dat heb ik gehad met Max (de sint bernard), dat was inderdaad heel andere koekInge O schreef:ik denk ook niet dat jij dat gaat krijgen, een plots slecht luisterende hond, maar toch zou je nog gigantisch veel kunnen leren van een typje die het niét uit zichzelf heeft om de baas te adorerensamantha! schreef: maar ik ga er altijd maar vanuit dat het best weleens zo zou kunnen zijn dat het me dit keer niet lukt, dan kan het alleen maar meevallen![]()
.
.
Maar goed, een type dat jij bedoelt lijkt me best leuk om eens te "proberen" maar uiteindelijk is dat niet het karakter wat ik wil, dus dan zou t een opvanger ofzo moeten zijn
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Black Jones's Diary, zandhappen en knalfeestje pag.6
Wat een held.
Die had ook wel in het leger kunnen gaan!
- sternentänzerin
- Zeer actief
Deal!samantha! schreef:Ik zeg doensternentänzerin schreef:Ik geloof dat ik binnenkort eens centraal geparkeerd moet worden om te genieten.
...; We will never surrender Winston Churchill
- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:Verder hebben we vanmiddag geschoten.
Daarna nog een keer schieten, nu had hij door waar het geluid vandaan kwam, hij kwam met een rotgang aanzetten en wilde maar al te graag zijn tandjes in het alarmpistool zetten![]()
Nouja, niet bang dus
Je kunt ook nog tegelijk met het schieten zijn favo speeltje zichtbaar voor hem gooien.
Dan heeft hij misschien minder neiging het pistool aan te vallen en vindt hij het mogelijk wel nog leuker.
Tenzij hij denkt dat zijn speeltje doodgeschoten wordt
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
31 seconden aan film????????
Het is me de moeite.
Heb je geen avondvullende Jones film?
Het is me de moeite.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- samantha!
- Zeer actief
Dat deed ik op een gegeven moment inderdaad ook, vondt hij geweldigranetje schreef:samantha! schreef:Verder hebben we vanmiddag geschoten.
Daarna nog een keer schieten, nu had hij door waar het geluid vandaan kwam, hij kwam met een rotgang aanzetten en wilde maar al te graag zijn tandjes in het alarmpistool zetten![]()
Nouja, niet bang dus
Nog even geoefend met rustig blijven, schieten en daarna spelen en dat ging ook prima, hij leert snel![]()
![]()
Je kunt ook nog tegelijk met het schieten zijn favo speeltje zichtbaar voor hem gooien.
Dan heeft hij misschien minder neiging het pistool aan te vallen en vindt hij het mogelijk wel nog leuker.
Tenzij hij denkt dat zijn speeltje doodgeschoten wordt
- samantha!
- Zeer actief
Mary schreef:31 seconden aan film????????
Het is me de moeite.![]()
![]()
Dat lukt mijn mobieltje niet, het ding raakt al telkens overbelast geloof ik
Ik zou morgen eens wat nieuwe filmpjes maken, vandaag regent het
- samantha!
- Zeer actief
En dan is meneertje Jones alweer 9 weken, wat gaat het snel
Gisteren is hij mee naar het tuincentrum geweest en naar de dierenarts.
Hij liep heel stoer tussen de menigte mensen daar
Ik had het er maar moeilijk mee om al die ooooh aaaah oehhh mensen bij hem weg te houden
Bij de dierenarts was hij helemaal goedgekeurd
In de avond zijn we even langs mijn opa gegaan, hij is zwaar dementerend en zit dus in een verpleeghuis met alleen maar zwaar dementerende ouderen.
Opa vondt het prachtig en heeft Jones zelfs even op schoot kunnen houden (hij was moe
).
Alle andere bewoners vonden het ook prachtig uiteraard, het is namelijk de baby van Jack want hij is dezelfde kleur
Oh en puppy's mogen in handen bijten en puppy's mogen ook op tafel lopen om koekjes te stelen
Jones vondt het prima daar, liet zich door iedereen aanhalen en hobbelde vrolijk samen met Macho en Jack tussen de rollators door.
De ouderen deden nog een spelletje met Macho, dan gaan ze in een kring zitten en mogen ze 1 voor 1 de hond roepen.
Jones mocht even vanaf mijn schoot toekijken en je zag hem echt observeren wat er in vredesnaam aan de hand was.
Op verzoek van de begeleiding ben ik met Macho en Jones ook nog bij een vrouw op de kamer geweest die zelf niet meer naar de huiskamer kon komen.
Die mevrouw lag in bed en wilde graag Jones even op haar bed.
En alsof hij het aanvoelde
mijn drukke stuiterbal liet zich daar in bed leggen en bleef rustig liggen terwijl hij geaaid werd door bibberige handjes die telkens met veel kabaal alle kanten uitschoten.
Een mooie ervaring voor Jones dus, hij deed het knap
Gisteren is hij mee naar het tuincentrum geweest en naar de dierenarts.
Hij liep heel stoer tussen de menigte mensen daar
Ik had het er maar moeilijk mee om al die ooooh aaaah oehhh mensen bij hem weg te houden
Bij de dierenarts was hij helemaal goedgekeurd
In de avond zijn we even langs mijn opa gegaan, hij is zwaar dementerend en zit dus in een verpleeghuis met alleen maar zwaar dementerende ouderen.
Opa vondt het prachtig en heeft Jones zelfs even op schoot kunnen houden (hij was moe
Alle andere bewoners vonden het ook prachtig uiteraard, het is namelijk de baby van Jack want hij is dezelfde kleur
Oh en puppy's mogen in handen bijten en puppy's mogen ook op tafel lopen om koekjes te stelen
Jones vondt het prima daar, liet zich door iedereen aanhalen en hobbelde vrolijk samen met Macho en Jack tussen de rollators door.
De ouderen deden nog een spelletje met Macho, dan gaan ze in een kring zitten en mogen ze 1 voor 1 de hond roepen.
Jones mocht even vanaf mijn schoot toekijken en je zag hem echt observeren wat er in vredesnaam aan de hand was.
Op verzoek van de begeleiding ben ik met Macho en Jones ook nog bij een vrouw op de kamer geweest die zelf niet meer naar de huiskamer kon komen.
Die mevrouw lag in bed en wilde graag Jones even op haar bed.
En alsof hij het aanvoelde
Een mooie ervaring voor Jones dus, hij deed het knap
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Re: Black Jones's Diary, naar het verpleeghuis pag6
tranen schieten bijna in mijn ogen Sam. Wat een bijzonder bezoek heeft die mevrouw gehad!

- samantha!
- Zeer actief
Ja, het was inderdaad heel ontroerend.
De mevrouw was ook gewoon aan het huilen van geluk, heel bijzonder dat je door zoiets simpels zoiets moois voor zo iemand kan doen.
Ik ga standaard 2 keer per week met de honden daarheen en de bewoners genieten daar zo enorm van.
Mijn opa is dan ook altijd supertrots want hoewel hij niet meer iedereen herkent weet hij wel nog prima dat de labradors "zijn" honden zijn.
Ze hebben zelfs een koekjestrommel voor mijn honden en de bewoners bewaren stiekem nog weleens wat etensresten voor ze, zo lief.
Mooi is ook dat de komst van mijn honden voor sommige bewoners DE reden is om weer even mee te doen, zo zijn er bijvoorbeeld mensen die nooit van hun eigen kamer afwillen tenzij de honden er zijn of bewoners die nooit iets willen en dan ineens een tekening willen maken voor de honden.
Bijzonder ook dat de bewoners mijn naam nog steeds niet kennen maar die van de honden weten sommige bewoners wel te onthouden en een enkeling kan zelfs DJ en Jack van elkaar onderscheiden
Ze kijken er echt naar uit dus en mijn honden vinden het prima dus we maken er altijd wel even tijd voor.
De mevrouw was ook gewoon aan het huilen van geluk, heel bijzonder dat je door zoiets simpels zoiets moois voor zo iemand kan doen.
Ik ga standaard 2 keer per week met de honden daarheen en de bewoners genieten daar zo enorm van.
Mijn opa is dan ook altijd supertrots want hoewel hij niet meer iedereen herkent weet hij wel nog prima dat de labradors "zijn" honden zijn.
Ze hebben zelfs een koekjestrommel voor mijn honden en de bewoners bewaren stiekem nog weleens wat etensresten voor ze, zo lief.
Mooi is ook dat de komst van mijn honden voor sommige bewoners DE reden is om weer even mee te doen, zo zijn er bijvoorbeeld mensen die nooit van hun eigen kamer afwillen tenzij de honden er zijn of bewoners die nooit iets willen en dan ineens een tekening willen maken voor de honden.
Bijzonder ook dat de bewoners mijn naam nog steeds niet kennen maar die van de honden weten sommige bewoners wel te onthouden en een enkeling kan zelfs DJ en Jack van elkaar onderscheiden
Ze kijken er echt naar uit dus en mijn honden vinden het prima dus we maken er altijd wel even tijd voor.
- samantha!
- Zeer actief
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat een mooie ervaring voor die mevrouw, met Jones even op bed. Dat raakt mij ook wel. Ook fijn van de verzorging trouwens, dat ze daar alert op zijn!