Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry
Moderator: moderatorteam
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Re: Een puppy er bij en een nieuw huis -IN shock pg 3!!!
Wat er is gebeurd is gebeurd. Nu gewoon lekker genieten van je pup en het vooruitzicht op je nieuwe huisje!
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Achja dit is toch helemaal geen broodfok. Ik denk wel dat ze erop verdienen hoor (ook wanneer ze 250 euro voor de pups vragen) maar het is heel wat anders dan de malafide hondenfok en handel waar pups voor de verkoop nog even worden opgelapt met een shot antibiotica, maar die dagen na de verkoop parvo blijken te hebben omdat ze niet geënt zijn.
Jammer wel dat ze de hond niet voor de derde keer hebben geënt. Maar de belangrijkste entingen heeft hij gehad.
Er is hier in het dorp ook een stel met twee harige kleine hondjes. Om de havenklap hebben ze een nest. Met als enige verklaring: tja onze teef was weer loops.
Dat zijn laag opgeleide mensen, met een uitkering en in de schulden. Ze zorgen op hun manier prima voor de honden. Waarschijnlijk hebben ze een lege-nest-syndroom en vinden ze al die puppy's veel te gezellig. Helemaal kosjer is het niet maar ik vind het niet te vergelijken met grote puppyfarms waar fokteven in kooien worden gehouden.
Ik zou de verkoper nog wel even een berichtje sturen om even te laten weten dat je gepikeerd bent dat ze je hebben opgelicht. Al is het alleen maar om gewoon je hart te luchten. Je laat dit toch niet gewoon gebeuren?!
Wellicht doet het ook wat met haar schuldgevoel en zal ze de volgende keer eerlijk zijn over wie de ouders zijn. Want zo te horen is deze persoon niet geheel 'opgegeven' en haalt wat Hollands eerlijkheid en directheid wel wat uit.
Jammer wel dat ze de hond niet voor de derde keer hebben geënt. Maar de belangrijkste entingen heeft hij gehad.
Er is hier in het dorp ook een stel met twee harige kleine hondjes. Om de havenklap hebben ze een nest. Met als enige verklaring: tja onze teef was weer loops.
Dat zijn laag opgeleide mensen, met een uitkering en in de schulden. Ze zorgen op hun manier prima voor de honden. Waarschijnlijk hebben ze een lege-nest-syndroom en vinden ze al die puppy's veel te gezellig. Helemaal kosjer is het niet maar ik vind het niet te vergelijken met grote puppyfarms waar fokteven in kooien worden gehouden.
Ik zou de verkoper nog wel even een berichtje sturen om even te laten weten dat je gepikeerd bent dat ze je hebben opgelicht. Al is het alleen maar om gewoon je hart te luchten. Je laat dit toch niet gewoon gebeuren?!
Wellicht doet het ook wat met haar schuldgevoel en zal ze de volgende keer eerlijk zijn over wie de ouders zijn. Want zo te horen is deze persoon niet geheel 'opgegeven' en haalt wat Hollands eerlijkheid en directheid wel wat uit.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Maar een hond met een baard waarvan 1 van de ouders gladharig is, kan toch wel pups krijgen met een baard? Dan zal er een recessief allel voor kortharig boven kunnen komen drijven.Marjoleine schreef: Les 1: een baard vererft dominant. Als dus een van de ouders een baard heeft en van een ras komt dat een baard heeft, zoals die maltezer, dan hebben alle pups een baard. Omgekeerd ook: als de ouders geen baard hebben en de ups wel, dan wordt er gelogen over de ouders. Een baard komt altijd van een baard. Zo simpel is dat.
Is het niet een mogelijkheid dat de 'maltezer' niet raszuiver is, en dus 1 gladharige ouder had, waardoor Ferry toch een pup is van de maltezer kruising?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Even kijken hoe het zit met de kleuren, kijken naar de grootte en het gewicht van de hondjes, kijken naar de moeder, kijken naar broers/zusjes.nathalie71 schreef:Ik weet niet of je alles hebt gelezen wat ik schreef het hele verhaal over bellen,mailen enz!!..Apple schreef:Eerlijk is eerlijk, als je een klein beetje meer onderzoek had gedaan, had je dit wel kunnen zien natuurlijk.
Natuurlijk is het vervelend dat de fokker liegt, en ben je een meer dan oneerlijke 'fokker' als het überhaupt die naam mag dragen.
Maar, heel veel onderzoek heb je dan zelf ook niet gedaan, helaas gebeurd dat heel vaak met dit soort nestjes en aankopen.
Zegt verder niks over hoe dit hondje het gaat hebben hoor, ik weet zeker dat het hondje bij jou met z'n kont in de boter is gevallen!Het is ook een schatje om te zien.
.maar wat had ik dan moeten onderzoeken??
Ik zie een advertentie staan van een kruising Maltezer wawa..... Ze zoekt nog een goed huis voor een pup van bijna 5 mnd stond er omdat deze nog over was.Ik ben met haar gaan mailen en bellen.De pups waren 250 euro,ik mocht hem halen voor 200 euro.Ze noemt zich zelf in de adv. Angela. Op facebook heeft ze een hongaarse naam.Had ik dus NOOIT kunnen weten.
Foto`s bij advertentie zagen er gewoon goed uit.Enz.enz..... Ik weet zeker dat er duizenden mensen meer ook vertrouwen hadden in deze advertentie.
Het doet er nu ook niet meer toe,ik voel me wel ontzettend bedrogen.En dat is echt NIET leuk.Maar ik heb een lieve hond en ga van hem genieten.
Ik zo'n geval had ik gewoon even drie keer gecheckt of het wel zuivere koffie was, je hebt immers geen stamboom die je daar verder bij helpt. Ik begrijp wel dat je niet meteen denkt dat de halve wereld je wil bedriegen, en ik snap sowieso dat je er van baalt.
Maar ik denk wel dat als je net iets meer onderzoek had gedaan vooraf, je wel zou weten dat het hondje niet de kruising was die je zocht.
Ik heb overigens een paar jaar geleden diezelfde fout gemaakt maar dan met een oude herplaatser. Volgens baasje was de teef heel sociaal, woonde altijd met andere honden etc etc. achteraf gewoon niet waar. (vond het ook zo gek dat hij dat niet wilde laten zien en haar isoleerde van zijn andere honden) Ik moest haar ook maar meteen meenemen, anders zou het niet doorgaan.
Daar stond ik dan, met een herplaatser van 300 euro die helemaal niet zo sociaal was (in ieder geval geen hond die goed zou aarden in een roedel)
Je hebt ze er helaas tussen zitten, bedriegers.
Maar, gelukkig is dat bij jou niet het geval, en kan je gewoon evenveel plezier van hem hebben in de toekomst als dat je dat van een chi zou hebben
-
nathalie71
Re: Een puppy er bij en een nieuw huis :-) :-)
Omdat Ferry nogal bang was,liep met staart tussen de benen weg,en was niet te lokken.Sanchis schreef:Er zijn ook duizenden mensen die vertrouwen hebben in doortrapte broodfokkers (en ik denk niet dat de fokkers van Ferry dat waren hoor)nathalie71 schreef:Ik weet zeker dat er duizenden mensen meer ook vertrouwen hadden in deze advertentie.
Maar het blijkt wel dat al die voorlichting op dit forum en het gediscussieer over onverantwoorde fok weinig effect heeft. En dat is jammer en bied weinig hoop voor de toekomst.
Wat was eigenlijk de reden dat je hier twijfelde?nathalie71 schreef:Nou Ferry is thuis
Er was nog even twijfel of ik hem mee zou nemen,
Had het met de hond te maken, of met de twijfelachtige verkopers?
Later toen ze de papa op ging halen kwam hij wel vrolijk kijken.Alleen vond ik papa erg fel!
Die dikke logge Beagle dat voelde een beetje raar omdat ze daar wat vaag op reageerde toen ik vroeg of ze zwanger was.Omdat deze hond zo enorm dik en groot was had ik niet meteen het idee dat dat de moeder zou kunnen zijn.Ze wees me 1 van de Maltezers aan.De Maltezers zagen er ook erg goed uit.Mooi wit haar,heldere ogen,geen klitten.Ferry zag er ook heel goed uit.
Dus uit eindelijk dacht ik,het zal wel goed zitten.
Maar dat stukje bij elkaar twijfelde ik wat over de gezondheid en het karakter van Ferry.
Maar dat heb ik toen nog even een tijdje goed bekeken.En heb hem geaaid en geknuffeld.Heb heel goed naar de Maltezer gekeken.(Die waren allemaal even lief.Liepen goed,zagen er prachtig uit)
Maar pas toen iemand hier zei van wat een grote pup.... enzo dacht ik opeens,wacht ens even zij heeft me dat facebookadres gegeven eens kijken of daar foto`s van de pups op staan.
Toen kwam ik dus een heleboel foto`s tegen van beide nestjes.Toen kon ik pups en ouders vergelijken...en toen zag ik in de maand januari een aantal foto`s van Ferry`s nest en een paar weken later de Maltezers pups.Die gingen toen doorelkaar lopen en bij beide moeders drinken.
Zo had ze dus ook een foto van de Maltezer met het nest van Ferry.

(maar ook een foto van het maltezer nestje,allemaal slag in het haar)Het haar van Ferry is erg stug.(Eentje is het broertje van Ferry)

De tekst die hier bij stond heb ik vertaald en hield zo iets in als dat mannetje er klaar voor was

Dit is papa van Ferry die ook Maltezer had gedekt ( en niet per ongeluk!)
Dus beide mama`s kregen in de zelfde periode pups

-
nathalie71
foto`s van de advertentie daar was hij nog klein;Ik wist niet dat dat dan geen pups van een Maltezer konden zijn.... Er stond;Nog 1 lieve puppy chihuahua x maltezer.

-
nathalie71
Maar goed... het is nu eenmaal zo.
Ik vind het heel erg dat ik dat niet in heb gezien,ik voel me erg bedrogen en dat voelt niet fijn.
Maar ik ga daar verder niet meer in zitten roeren.
Ik laat het voor wat het is...Kan ook niet anders.
Het is een heerlijk ventje dat nu al kan zitten op commando.
Waar ik mee ben wezen trainen aan de riem,alleen en met 3 tegelijk en hij doet het geweldig!
Al het negatieve (snauwen,schooieren....bijv.)dat gaan we af leren en hij heeft nu al aardig door wat nee,nee is
Ik vind het heel erg dat ik dat niet in heb gezien,ik voel me erg bedrogen en dat voelt niet fijn.
Maar ik ga daar verder niet meer in zitten roeren.
Ik laat het voor wat het is...Kan ook niet anders.
Het is een heerlijk ventje dat nu al kan zitten op commando.
Waar ik mee ben wezen trainen aan de riem,alleen en met 3 tegelijk en hij doet het geweldig!
Al het negatieve (snauwen,schooieren....bijv.)dat gaan we af leren en hij heeft nu al aardig door wat nee,nee is
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Het is een leuk hondje.
Het is gemeen van die vrouw dat ze je zo bedonderd heeft maar is niks meer aan te doen.
Geniet maar lekker van het mannetje.
Het is een leuk hondje.
Het is gemeen van die vrouw dat ze je zo bedonderd heeft maar is niks meer aan te doen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Miepmiept
- Zeer actief
Lullig dat je zo bedonderd bent...
Nu maar gewoon genieten van de puppy.
Maar oef... wat is zijn moeder dik zeg! Weet je gelijk waar je op moet letten, want Beagles en eten? Ik zeg verder niets haha.
Maar oef... wat is zijn moeder dik zeg! Weet je gelijk waar je op moet letten, want Beagles en eten? Ik zeg verder niets haha.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Doet me een beetje denken aan een oude buurvrouw voor ons. Die had een klein hondje gekocht, zal formaat "past in fiets mand" worden.
En hij bleef maar groeien en groeien tot hij uiteindelijk nog ruim 10 cm boven hun volwassen boxer uitstak.
Was een schat van een beest en ze hebben hem ook gewoon gehouden, maar hij paste iig niet in de fiets mand:roll:
En hij bleef maar groeien en groeien tot hij uiteindelijk nog ruim 10 cm boven hun volwassen boxer uitstak.
Was een schat van een beest en ze hebben hem ook gewoon gehouden, maar hij paste iig niet in de fiets mand:roll:
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
- Aantal honden: 1
Wat een verhaal zeg! Ze heeft je belogen en bedrogen.Wat een nare mensen heb je toch.
Maar kop op Nathalie,als jij gelukkig bent met Ferry dan is het toch goed,wat anderen daar dan ook van mogen vinden.
Ik vind het een heel leuk pupje. Veel plezier en geluk met je mannetje.
Ik vind het een heel leuk pupje. Veel plezier en geluk met je mannetje.
-
nathalie71
papa en mama dus....

even bij elkaar geplakt
Dank jullie wel hoor
doet me goed.
We moeten verder... ben blij dat ik nu weet wat er wel in zit.
Komt vast goed.

even bij elkaar geplakt
Dank jullie wel hoor
We moeten verder... ben blij dat ik nu weet wat er wel in zit.
Komt vast goed.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Het is een leukerd, het lijkt wel wat op een border terrier ( Had ze die ook niet ergens zitten
)
-
nathalie71
mariabel schreef:Het is een leukerd, het lijkt wel wat op een border terrier ( Had ze die ook niet ergens zitten)
hahaha...maak me gek!!!!
En ja het is een leukerd!!
-
nathalie71
Miepmiept schreef:Lullig dat je zo bedonderd bent...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Precies dit.gonnie schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Het is een leuk hondje.
Het is gebeurd en je hondje is gezond. En zoals ik het zie ben je er gelukkig mee.
Dus vergeet gewoon dat hele mens en hou je lekker bezig met je verhuizing en de opvoeding van deze pup.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
nathalie71 schreef:
-
nathalie71
toots schreef:Precies dit.gonnie schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Het is een leuk hondje.
Het is gebeurd en je hondje is gezond. En zoals ik het zie ben je er gelukkig mee.
Dus vergeet gewoon dat hele mens en hou je lekker bezig met je verhuizing en de opvoeding van deze pup.
Hij lijkt nu wel wat op Toots
-
nathalie71
FILMPJE !!!
... e=youtu.be
... e=youtu.be
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Toots is een slagje groter dan een gewone chinathalie71 schreef:toots schreef:Precies dit.gonnie schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Het is een leuk hondje.
Dus vergeet gewoon dat hele mens en hou je lekker bezig met je verhuizing en de opvoeding van deze pup.Dank jullie
![]()
Hij lijkt nu wel wat op TootsZal nu zo`n beetje het zelfde formaat hebben gok ik.hihi
Hij weegt ook 3,4 kg.
Maar hij zal best al zijn maat kunnen hebben hoor
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het is een heel leuk hondje. Tja en dat je bedrogen bent neem je dan maar voor lief. Zorgt zorgt het leven voor verrassingen die niet eens altijd negatief hoeven uit te pakken.
En wat het formaat betreft...ik ging ook eindelijk eens voor een klein goed hanteerbaar hondje en heb nu (toevallig ) wel de grootste en zwaarste van het nest. Past niet in een fietsmand en niet op schoot, is net iets te zwaar om de trap op te dragen maar net weer te klein om die zelf op te kunnen lopen. En we houden van hem

En wat het formaat betreft...ik ging ook eindelijk eens voor een klein goed hanteerbaar hondje en heb nu (toevallig ) wel de grootste en zwaarste van het nest. Past niet in een fietsmand en niet op schoot, is net iets te zwaar om de trap op te dragen maar net weer te klein om die zelf op te kunnen lopen. En we houden van hem
-
nathalie71
Wat lief!!!Marie-Josée schreef:Het is een heel leuk hondje. Tja en dat je bedrogen bent neem je dan maar voor lief. Zorgt zorgt het leven voor verrassingen die niet eens altijd negatief hoeven uit te pakken.
En wat het formaat betreft...ik ging ook eindelijk eens voor een klein goed hanteerbaar hondje en heb nu (toevallig ) wel de grootste en zwaarste van het nest. Past niet in een fietsmand en niet op schoot, is net iets te zwaar om de trap op te dragen maar net weer te klein om die zelf op te kunnen lopen. En we houden van hem![]()
![]()
![]()

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Op het filmpje is hij al ongeveer even groot als je andere hondjes.'t Is dat hij niet zo'n vacht heeft
Hij is echt schattig, en leuk hoe hij al totaal op zijn gemak lijkt te zijn
Hij is echt schattig, en leuk hoe hij al totaal op zijn gemak lijkt te zijn
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
het lijkt wel of die beagle drachtig is, gezien die melklijsten. de tepels zien er echt anders uit als de pups er net af zijn.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind de beagle er ook zwanger uit zien.
Maar 2 ouders zonder baard kunnen geen baard krijgen zei marjoleine en de beagle en chi zijn beide gladharig; dus kan de pup dus geen baard hebben?
Verder is het een heel leuk pupje en geniet er lekker van.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
Maar 2 ouders zonder baard kunnen geen baard krijgen zei marjoleine en de beagle en chi zijn beide gladharig; dus kan de pup dus geen baard hebben?
Verder is het een heel leuk pupje en geniet er lekker van.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
het lijkt wel of die beagle drachtig is, gezien die melklijsten. de tepels zien er echt anders uit als de pups er net af zijn.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Zoals Sanchis al zei is dat er van uitgaand dat de maltezer raszuiver is en homozygoot bearded draagt. Een gladsnuit ergens in haar voorouders kan betekenen dat ze non-bearded pups kan krijgen met een vader met non-bearded gen. En ik weet niet of je zeker kan aannemen dat de maltezer helemaal rashond is gezien de situatie.
Even helemaal bijgelezen, het is een schatje! En volgens mij komt het met jouw geduld en humor helemaal goed met die pup, halve beagle of niet.
Even helemaal bijgelezen, het is een schatje! En volgens mij komt het met jouw geduld en humor helemaal goed met die pup, halve beagle of niet.
Laatst gewijzigd door Lothian op 07 mei 2014 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

-
nathalie71
Hutsje schreef:het lijkt wel of die beagle drachtig is, gezien die melklijsten. de tepels zien er echt anders uit als de pups er net af zijn.
Nou ja wij dachten ook dat ze zwanger was toen we er waren.Ze had toen wel hele hang tepels en Ferry dronk bij haar.
Maar ze vertelde dat ze waarschijnlijk schijn zwanger was omdat ze tussen de pups zat.
Maar qua formaat,Maltezers waren alle drie niet groot,formaatje Romy ongeveer dan slanker.Dan is papa een wawa...dan kunnen de pups toch niet nu al net zo groot zijn als mama?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het kan ook zo zijn dat de pappa helemaal geen wawa is.nathalie71 schreef:Hutsje schreef:het lijkt wel of die beagle drachtig is, gezien die melklijsten. de tepels zien er echt anders uit als de pups er net af zijn.
Nou ja wij dachten ook dat ze zwanger was toen we er waren.Ze had toen wel hele hang tepels en Ferry dronk bij haar.
Maar ze vertelde dat ze waarschijnlijk schijn zwanger was omdat ze tussen de pups zat.
Maar qua formaat,Maltezers waren alle drie niet groot,formaatje Romy ongeveer dan slanker.Dan is papa een wawa...dan kunnen de pups toch niet nu al net zo groot zijn als mama?
Ik kan er wel malthezer in zien met iets ruwharigs als bijv een cairn of een foks terrier of een jackrussel.
Dat zie ik er persoonlijk meer in dan een beagle.
De mamma is volgens mij gewoon besprongen door een andere hond die niet aanwezig was bij de mensen
Hoe er rekening mee dat het hondje geen wawa is maar iets stevigs.