Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
losloop- en aanlijn etiquete
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: losloop- en aanlijn etiquete
Hoe doen jullie het als je ziet dat mensen bang zijn voor honden? Ik loop regelmatig hier op de dijk achter het park. In het park moeten ze aangelijnd, en op de dijk mogen ze los. Ik hou me daar ook netjes aan. Ik heb honden die blaffend op andere honden afrennen en dat probeer ik ook altijd te voorkomen door ze op tijd aan te lijnen.
Maar als ik nu op de dijk loop en ik zie een eenzame wandelaar aankomen, meestal een vrouw, die onmiddellijk stopt als ze mijn honden ziet lopen. Die zullen als ze iemand zien even aanslaan, maar zodra ze doorhebben dat er geen hond bijloopt de interesse onmiddellijk verliezen. Ik roep ze dan terug en vertel ze dat ze even aan de kant moeten gaan. Dat zullen ze dan ook netjes doen. Maar ik zie vaak dat die persoon dan gelijk omdraait en terugloopt. Vaak al op zo'n afstand dat ik echt heel hard zou moeten schreeuwen om haar te vertellen dat mijn honden netjes aan de kant wachten tot ze voorbij is.
In het begin lijnde ik ze dan voor de lieve vrede maar aan, maar eigenlijk vind ik dat ook een beetje oneerlijk. Ze zorgen dan echt niet voor overlast, zullen niet gaan snuffelen, gaan netjes in de berm zitten wachten. Maar het kan wel een flinke tijd duren voor diegene dan gepasseerd is, en meestal draaien zo sowieso om. En je kunt net zo makkelijk door het park lopen, die route loopt evenwijdig en daar moeten honden aangelijnd zijn.
Tegenwoordig laat ik het maar zo. Lastig voor mensen die zo bang zijn voor honden, maar dan moet je maar door het park gaan. Ik roep ze terug, hou ze kort bij me, maar lijn ze niet meer alle 4 aan.
Maar als ik nu op de dijk loop en ik zie een eenzame wandelaar aankomen, meestal een vrouw, die onmiddellijk stopt als ze mijn honden ziet lopen. Die zullen als ze iemand zien even aanslaan, maar zodra ze doorhebben dat er geen hond bijloopt de interesse onmiddellijk verliezen. Ik roep ze dan terug en vertel ze dat ze even aan de kant moeten gaan. Dat zullen ze dan ook netjes doen. Maar ik zie vaak dat die persoon dan gelijk omdraait en terugloopt. Vaak al op zo'n afstand dat ik echt heel hard zou moeten schreeuwen om haar te vertellen dat mijn honden netjes aan de kant wachten tot ze voorbij is.
In het begin lijnde ik ze dan voor de lieve vrede maar aan, maar eigenlijk vind ik dat ook een beetje oneerlijk. Ze zorgen dan echt niet voor overlast, zullen niet gaan snuffelen, gaan netjes in de berm zitten wachten. Maar het kan wel een flinke tijd duren voor diegene dan gepasseerd is, en meestal draaien zo sowieso om. En je kunt net zo makkelijk door het park lopen, die route loopt evenwijdig en daar moeten honden aangelijnd zijn.
Tegenwoordig laat ik het maar zo. Lastig voor mensen die zo bang zijn voor honden, maar dan moet je maar door het park gaan. Ik roep ze terug, hou ze kort bij me, maar lijn ze niet meer alle 4 aan.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
- Zeer actief
Misschien heeft ze er gewoon geen zin in, heb ik ook wel eens, ga ik ook de andere kant op en nee dat is niet alleen als ik honden bij me heb, ook wel eens zonder honden. kortom het is haar keuze 

Er zijn veel angsten die een mens moet overwinnen, en als je hondjes netjes bij je blijven, is het aan de tegenligger of ze door of om lopen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
losloop- en aanlijn etiquete
Ik lijn gewoon even aan bij het passeren. Die halve minuut kan Lun wel ff aan de lijn, ook al is het losloopgebied. Wandelaars zonder hond weten vaak niet dat het losloopgebied is en even aanlijnen is een kleine moeite.Dartel schreef:Hoe doen jullie het als je ziet dat mensen bang zijn voor honden?
Ik heb het overigens 1 keer niet gedaan. Die man begon op afstand woest tegen me te schreeuwen dat "die vieze hond aan de lijn hoorde". Ik heb vriendelijk terug gelopen dat het losloopgebied was, maar dat ik haar best wilde aanlijnen als hij of zijn vrouw bang waren voor honden. Daarop kreeg ik iets terug als "asociaal" en "stugge Drenten". Toen heb ik haar gewoon los laten lopen en tijdens het passeren vrolijk tegen Luna gebabbeld: "vervelend he? Die toeristen die niet begrijpen dat hondjes ook los mogen hier".

-
- Zeer actief
Mijn honden luisteren slecht als ze een andere hond zien en lopen dus niet los in een losloopgebied maar alleen op overzichtelijke vnl niet wandelgebieden (zoals b.v een bouwterrein) en verder wandelen we dus gewoon aangelijnd in een aanlijngebied en heb ik de beschikking over een mooi omheind veld waar ze iedere dag los kunnen rennen.
-
- Zeer actief
Kirra schreef:Ik vind het gewoon zo fatsoenlijk om je hond bij je te houden als de andere hond aangelijnd is of aangelijnd wordt.
Hoe je dat doet, onder appèl of even aanlijnen maakt niet uit.
Naast fatsoenlijk wil ik ook gewoon graag mijn hond heel houden. Je weet niet waarom de hond aan de lijn loopt. Na een praatje kan er altijd in overleg nog worden besloten ze toch los te laten.
Beetje offtopic, maar ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen maar denken dat het allemaal wel kan.
Op de losloopvelden hier in de buurt (waarvan sommigen echt groot zijn), komen mensen zonder iets te vragen of aan te geven het veld op en laten hun hond los.
Nou doet mijn hond in principe niets (alhoewel ze wel op haar strepen kan staan).
Je zou maar een hondagressieve hond hebben die je ook een keer wil laten loslopen! Veilig, want er staan hekken omheen.
En dan komt er zo'n idioot zomaar binnen.
Gevolg de eigenaar van hondagressieve hond kan nergens meer relaxt zijn en wellicht hondje kapot.
Ik zit me er altijd over te verbazen.

Ik heb een hele agressieve hond gehad naar andere honden en die liep echt nooit los ook niet waar het evt wel veilig zou kunnen zijn en daar kon ik niet eens mee naar een streng gecontroleerd aanlijngebied hier (de Waalsdorpervlakte mss wel bekend vanwege de 5 Mei klok enz) een gebied met veel wild en dus strenge controle maar dan nog werd ik gillend gek van wat er allemaal niet los liep. En nu heb ik geen probleem met loslopende honden ook niet waar het niet mag maar wel met het probleem dat er vrijwel geen 1 luistert als je vraagt of ze aub hun hond bij zich willen houden of sommige gewoon 200 meter van hun hond vandaan staan, ja hij doet niets

-
- Zeer actief
Ja, zo werkt dat, ik ken die staaltjes ook, gelukkig op dit moment ook geen last van honden die los lopen, want t kan( 9 van de 10 keer ) geen last, maar dan vind ik het nog irritant. hoepel een eind op.
of mensen die je achtervolgen, kunnen ze fijn even snuffelen
zie ik eruit alsof ik daar om verlegen zit, ga weg 
of mensen die je achtervolgen, kunnen ze fijn even snuffelen

- Sidhe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
- Aantal honden: 2
Guilty. Mijn teef toont verder geen loopsheid dus ik merk het pas als ze de reuen die altijd al om haar heen zwermen niet afsnauwt. Sorry dus.Kells schreef:Dat schiet mij net te binnen. Ik ben absoluut niet te besodemieterd om mijn honden even aan te lijnen als dat wenselijk is, maar wat ik weer niet begrijp is dat er mensen zijn die met een loopse teef in een losloopgebied gaan wandelen. Dit maakte ik twee weken geleden mee in het Lauwersmeer. Dat gebied is heel groot en dan ga je toch niet met je loopse teef wandelen in dat kleine gebiedje waar de honden los mogen?!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jij loopt dus niet bewust met een loopse teef in het losloopgebiedSidhe schreef:Guilty. Mijn teef toont verder geen loopsheid dus ik merk het pas als ze de reuen die altijd al om haar heen zwermen niet afsnauwt. Sorry dus.Kells schreef:Dat schiet mij net te binnen. Ik ben absoluut niet te besodemieterd om mijn honden even aan te lijnen als dat wenselijk is, maar wat ik weer niet begrijp is dat er mensen zijn die met een loopse teef in een losloopgebied gaan wandelen. Dit maakte ik twee weken geleden mee in het Lauwersmeer. Dat gebied is heel groot en dan ga je toch niet met je loopse teef wandelen in dat kleine gebiedje waar de honden los mogen?!

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Achtervolgens hebben wij ook wel eens last van... en dan zijn het soms ook nog hondjes die zelf niet eens kennis willen maken maar de baas denkt van wel.S@ndr@ schreef:Ja, zo werkt dat, ik ken die staaltjes ook, gelukkig op dit moment ook geen last van honden die los lopen, want t kan( 9 van de 10 keer ) geen last, maar dan vind ik het nog irritant. hoepel een eind op.
of mensen die je achtervolgen, kunnen ze fijn even snuffelenzie ik eruit alsof ik daar om verlegen zit, ga weg

Tegenwoordig als ik merk dat iemand ons achterna zit ga ik gewoon een stukje rennen met Jura, dat helpt tot nu toe prima.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik roep m'n honden altijd bij me als er aangelijnde honden aankomen, in principe negeren ze alle honden, maar zekerheid voor alles!
Ook met fietsers en joggers roep ik ze even bij me, kleine moeite groot plezier.
Hier in de buurt mogen de honden ook los en dat doet dan ook iedereen, geen enkel hond luistert....
Van de week nog, Zinzi was loops en zat op haar hoogtepunt, ik liep dus al op afwijkende tijden, kom ik toch een stel met een reu tegen, geen riem bij zich natuurlijk, ik roep al op afstand, wil je hem even bij je houden, ze is loops.....oh dat vind Duby leuk hoor, uh als hij hier heen komt vind hij het vast minder leuk
dus uiteindelijk zwaar mopperend toch maar even z'n hond geroepen, sommige mensen 
Ook met fietsers en joggers roep ik ze even bij me, kleine moeite groot plezier.
Hier in de buurt mogen de honden ook los en dat doet dan ook iedereen, geen enkel hond luistert....
Van de week nog, Zinzi was loops en zat op haar hoogtepunt, ik liep dus al op afwijkende tijden, kom ik toch een stel met een reu tegen, geen riem bij zich natuurlijk, ik roep al op afstand, wil je hem even bij je houden, ze is loops.....oh dat vind Duby leuk hoor, uh als hij hier heen komt vind hij het vast minder leuk

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Wat ik helemaal niet begrijp is dat mensen hun niet luisterende loslopende teef gewoon overal op af laten stieren, die haar doos in de snufferd van elke reu parkeert. En dan roepen: O, ze is loops! Dat is een reu he? O, ja ik zie ook dat hij niet gecastreerd is. Ha ha. Nou, dan zal ik haar maar even terugroepen voordat we puppy's krijgen hè.
Ik kan dat echt níet begrijpen, ook al heb je niet veel verstand van hondengedrag, dat lijkt me toch gewoon logisch? Dat je je loopse teef gewoon bij je houdt, of in elk geval zorgt dat ze onder appel staat als ze losloopt.
Ik kan dat echt níet begrijpen, ook al heb je niet veel verstand van hondengedrag, dat lijkt me toch gewoon logisch? Dat je je loopse teef gewoon bij je houdt, of in elk geval zorgt dat ze onder appel staat als ze losloopt.
- ranetje
- Zeer actief
Lunatic schreef:Ik roep m'n honden altijd bij me als er aangelijnde honden aankomen, in principe negeren ze alle honden, maar zekerheid voor alles!
Van de week nog, Zinzi was loops en zat op haar hoogtepunt, ik liep dus al op afwijkende tijden, kom ik toch een stel met een reu tegen, geen riem bij zich natuurlijk, ik roep al op afstand, wil je hem even bij je houden, ze is loops.....oh dat vind Duby leuk hoor, uh als hij hier heen komt vind hij het vast minder leukdus uiteindelijk zwaar mopperend toch maar even z'n hond geroepen, sommige mensen

Ja dat geloof ik direct

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik loop met Dol in haar begin en eindfasen ook in het losloopgebied. Maar niet tussen andere spelende honden. Zij blijft in mij buurt en wij lopen er al balletje gooiend doorheen. 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Juist met het aangelijnde rondje om de singel wat haar plasrondje is..daar merk ik wel ander gedrag bijde reuen.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
In een losloopgebied mogen mijn honden naar andere honden, als de hond vast hangt aan de lijn en ik merk dat de mensen het niet graag hebben dat lijn honden erheen gaan roep ik ze terug
Hond los in een niet losloopgebied, hangt er vanaf, als de mensen hun hond niet terug roept als hij aan komt gelopen
dan laat ik de mijne er ook heen gaan, zoniet maak ik ze even vast
Hond los in een niet losloopgebied, hangt er vanaf, als de mensen hun hond niet terug roept als hij aan komt gelopen
dan laat ik de mijne er ook heen gaan, zoniet maak ik ze even vast
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ik lijn Laicka standaard aan als we uberhaupt een andere hond treffen omdat ze het negeren van andere honden nog steeds niet goed begrijpt en ze vindt het nodig om een punt te maken. Fix zet ik onder appèl en moet naast me lopen bij het passeren van honden en Bailey lijn ik alleen aan als we aangelijnde honden tegen komen.
Als de meiden loops zijn loop ik wel gewoon onze rondjes bos maar wel op andere tijden ('s nachts of zo), ik wil niet dat andere mensen onnodig last hebben van mijn intacte dames maar ze moeten wel plassen en bewegen dus als reuen verlekkert blijven plakken op punten waar ik heb gelopen met ze dan is het gewoon simpelweg jammer, ik neem geen emmer water mee om het weg te spoelen
Als de meiden loops zijn loop ik wel gewoon onze rondjes bos maar wel op andere tijden ('s nachts of zo), ik wil niet dat andere mensen onnodig last hebben van mijn intacte dames maar ze moeten wel plassen en bewegen dus als reuen verlekkert blijven plakken op punten waar ik heb gelopen met ze dan is het gewoon simpelweg jammer, ik neem geen emmer water mee om het weg te spoelen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
Nah, al neem je een hele sloot mee, dat spoel je niet zomaar weg hoor, dus die moeite kun je je besparen mocht je het al wel van plan zijn
, en Gil is ook best afwezig soms even - nou dan ga ik terug en lijn hem aan en neem hem mee, klaar

- ranetje
- Zeer actief
Ik zie ook wel reuen die niet alleen "afwezig" zijn, maar ook vertrekken ............op spoor van de lekkere dame.S@ndr@ schreef:Nah, al neem je een hele sloot mee, dat spoel je niet zomaar weg hoor, dus die moeite kun je je besparen mocht je het al wel van plan zijn, en Gil is ook best afwezig soms even - nou dan ga ik terug en lijn hem aan en neem hem mee, klaar
Dan moet je maar weten waar die dame thuis hoort om hem terug te kunnen vinden

In mijn vorige woonplaats wist ik op een gegeven moment welke reu waar thuis hoorde als de teef van de overburen loops was.
Die baas belde ik dan even om te vertellen waar ze hun reu op konden halen

Laatst gewijzigd door ranetje op 19 aug 2014 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
De mijne gaat er gelukkig niet van tussen, hij vind mij gewoon nog steeds belangrijker dan een spoor volgen- gelukkig wel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Heb ik wel eens te horen gekregen, vond t wel lollig dat iemand dacht dat het zo kon.S@ndr@ schreef:Nah, al neem je een hele sloot mee, dat spoel je niet zomaar weg hoor, dus die moeite kun je je besparen mocht je het al wel van plan zijn, en Gil is ook best afwezig soms even - nou dan ga ik terug en lijn hem aan en neem hem mee, klaar
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
Mensen slaan soms helemaal door 

- Spaiky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog
Ik vind het heel netjes van de meeste mensen hier die zeggen hun hond bij zich te houden als er een aangelijnde hond aan komt in een losloop gebied.
Deed iedereen dat maar!
Ik ontwijk altijd losloop gebieden omdat mijn hond niet altijd leuk reageerd op een andere hond, ik vind niet dat ik dan kan verwachten dat anderen hun hond bij zich houden in een losloop gebied.
Ik verwacht dat wel van mensen die met hun hond los lopen in een Niet-losloop gebied maar dat gebeurt helaas meestal niet.
Deed iedereen dat maar!
Ik ontwijk altijd losloop gebieden omdat mijn hond niet altijd leuk reageerd op een andere hond, ik vind niet dat ik dan kan verwachten dat anderen hun hond bij zich houden in een losloop gebied.
Ik verwacht dat wel van mensen die met hun hond los lopen in een Niet-losloop gebied maar dat gebeurt helaas meestal niet.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
In principe lijn ik mijn hond aan bij andere (aangelijnde of grotere) honden. Maar er loopt hier in de buurt een mevrouw met 4 husky's aan een heupriem en als ik haar niet kan ontwijken, dan laat ik hem los. Aan de lijn valt hij namelijk uit naar een hoop honden, waarna die honden terug uitvallen en de mevrouw 1 a 2 passen nodig heeft om te ankeren, terwijl los hij deze honden goed verdraagt en er dan niks aan de hand is. Met een dergelijke groep honden, ga ik niet uitproberen of ze stoppen bij een snauw. In principe probeer ik ze op een parallel pad te passeren, of onderaan de dijk als zij bovenaan loopt (en dan dus wel aangelijnd, dan zit er voor hem ook voldoende ruimte tussen om niet uit te vallen). Maar dat is niet altijd mogelijk.
En als ik mensen tegen kom met 1 hond aangelijnd en 1 los, dan laat ik hem vaak ook los lopen. Vaak komt de losse hond namelijk bij hem buurten en hij vindt dat echt niet leuk als hij aan de lijn zit. Hij gaat in principe alleen op vriendelijke honden af die zijn energie hebben, en mocht het niet kunnen dan zegt het baasje het wel (want hij stormt niet op de andere hond af). Gooien mensen de loslopende hond ook aan de lijn, dan lijn ik mijn hond wel aan. Maar dat blijf ik lastig vinden.
Tegenwoordig lijn ik mijn hond bij vrijwel alle honden sowieso aan, nadat hij bij de laatste lompe labrador gillend van de pijn op de grond lag. Het leek nog het meeste op een uit de kom geschoten heup. Pas na enig manipuleren stopte hij met gillen (checken of er niks gebroken was in eerste instantie). Maar hij heeft nog 3 dagen dat pootje nauwelijks gebruikt en nog meer dan een week kreupel gelopen. Gelukkig ken ik bij ons stuk de meeste honden (en zij ons), maar op vreemde stukken heb ik tegenwoordig mijn ogen in mijn rug zitten en hij komt niet meer bij losloopgebieden, juist vanwege de meeste type honden die daar lopen (alles leuk, lomp en ongehoorzaam).
En als ik mensen tegen kom met 1 hond aangelijnd en 1 los, dan laat ik hem vaak ook los lopen. Vaak komt de losse hond namelijk bij hem buurten en hij vindt dat echt niet leuk als hij aan de lijn zit. Hij gaat in principe alleen op vriendelijke honden af die zijn energie hebben, en mocht het niet kunnen dan zegt het baasje het wel (want hij stormt niet op de andere hond af). Gooien mensen de loslopende hond ook aan de lijn, dan lijn ik mijn hond wel aan. Maar dat blijf ik lastig vinden.
Tegenwoordig lijn ik mijn hond bij vrijwel alle honden sowieso aan, nadat hij bij de laatste lompe labrador gillend van de pijn op de grond lag. Het leek nog het meeste op een uit de kom geschoten heup. Pas na enig manipuleren stopte hij met gillen (checken of er niks gebroken was in eerste instantie). Maar hij heeft nog 3 dagen dat pootje nauwelijks gebruikt en nog meer dan een week kreupel gelopen. Gelukkig ken ik bij ons stuk de meeste honden (en zij ons), maar op vreemde stukken heb ik tegenwoordig mijn ogen in mijn rug zitten en hij komt niet meer bij losloopgebieden, juist vanwege de meeste type honden die daar lopen (alles leuk, lomp en ongehoorzaam).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Contacteer:
Pfff, ik zou willen dat ik dit topic en die folders bij de hand had gehad afgelopen zaterdag.
Mijn vriend en ik waren een wandelroute aan het lopen, die deels over het losloopgebied in 't Twiske voerde. Mijn hond viel vroeger uit naar andere honden, maar kan ze tegenwoordig heel goed negeren (zeker als ik haar even laat volgen). Op een gegeven moment draaide het stel dat voor ons liep om aan het einde van het losloopgebied en naderde ons. Ik zag die man met zijn lijn bezig met zijn hond en heb dus mijn hond bij me geroepen en aangelijnd. Ook vroeg ik haar aandacht en zijn we volgend het stel gepasseerd. Tot zover ging alles goed. Ware het niet dat hun hond (die achteraf gezien dus niet was aangelijnd) patserig op de mijne afkwam en het nodig vond om strak tegen haar aan op te lopen. Toen ze daar niet op reageerde, sprong hij op en hing zo in haar nek, om vervolgens te blijven aanvallen.
De man van het stel dook bovenop zijn hond en schreeuwde naar zijn vrouw: pak 'm dan, pak 'm nou! Waarna ze 'm aangelijnd hadden. Toen vroeg die vrouw aan haar man: had je niet gezien dat 'ie was aangelijnd dan? Die man: "nee". Waarop die vrouw WOEST werd tegen mij: hoe ik het in mijn hoofd haalde om een hond aan te lijnen in een losloopgebied, aangezien haar hond daar niet mee om kan gaan. Iedereen weet toch dat dat fout gaat, aangelijnde honden en loslopende honden samen. Mijn opmerking dat die van mij ook los niet altijd even lief is, en dat ik haar daarom aangelijnd had, was onzin. Ik moest maar een cursus hondengedrag gaan nemen. Toen was het opeens ook mijn hond die was begonnen met bijten (ze heeft helemaal niet gebeten overigens) en die van hun helemaal niet. Waar die kwijlsporen van hun hond in de nek van die van mij vandaan kwamen kon ze niet verklaren. Op een gegeven moment begon ze mijn vriend zelfs uit te schelden en te zeggen dat "als we nu niet oprotten, stuur ik de hond op je af". Ik heb toen gezegd: joh, ik snap dat er emoties bij komen kijken, maar zo valt met jullie niet te praten. Begon ze tegen mij aan te duwen en riep "hij mept je in elkaar hoor". We zijn omgedraaid en weggelopen. Er werd ons nog een en ander achterna geschreeuwd ("watjes, angsthazen") en ze vervolgden hun weg.
Ik heb daarna echt even staan janken van onmacht en oneerlijkheid. Mijn hond is niet altijd een lieverdje geweest, en ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar in deze was het écht mijn hond niet. En dan krijg je zulke tokkies over je heen. Gatverdegatver.
Mijn vriend en ik waren een wandelroute aan het lopen, die deels over het losloopgebied in 't Twiske voerde. Mijn hond viel vroeger uit naar andere honden, maar kan ze tegenwoordig heel goed negeren (zeker als ik haar even laat volgen). Op een gegeven moment draaide het stel dat voor ons liep om aan het einde van het losloopgebied en naderde ons. Ik zag die man met zijn lijn bezig met zijn hond en heb dus mijn hond bij me geroepen en aangelijnd. Ook vroeg ik haar aandacht en zijn we volgend het stel gepasseerd. Tot zover ging alles goed. Ware het niet dat hun hond (die achteraf gezien dus niet was aangelijnd) patserig op de mijne afkwam en het nodig vond om strak tegen haar aan op te lopen. Toen ze daar niet op reageerde, sprong hij op en hing zo in haar nek, om vervolgens te blijven aanvallen.
De man van het stel dook bovenop zijn hond en schreeuwde naar zijn vrouw: pak 'm dan, pak 'm nou! Waarna ze 'm aangelijnd hadden. Toen vroeg die vrouw aan haar man: had je niet gezien dat 'ie was aangelijnd dan? Die man: "nee". Waarop die vrouw WOEST werd tegen mij: hoe ik het in mijn hoofd haalde om een hond aan te lijnen in een losloopgebied, aangezien haar hond daar niet mee om kan gaan. Iedereen weet toch dat dat fout gaat, aangelijnde honden en loslopende honden samen. Mijn opmerking dat die van mij ook los niet altijd even lief is, en dat ik haar daarom aangelijnd had, was onzin. Ik moest maar een cursus hondengedrag gaan nemen. Toen was het opeens ook mijn hond die was begonnen met bijten (ze heeft helemaal niet gebeten overigens) en die van hun helemaal niet. Waar die kwijlsporen van hun hond in de nek van die van mij vandaan kwamen kon ze niet verklaren. Op een gegeven moment begon ze mijn vriend zelfs uit te schelden en te zeggen dat "als we nu niet oprotten, stuur ik de hond op je af". Ik heb toen gezegd: joh, ik snap dat er emoties bij komen kijken, maar zo valt met jullie niet te praten. Begon ze tegen mij aan te duwen en riep "hij mept je in elkaar hoor". We zijn omgedraaid en weggelopen. Er werd ons nog een en ander achterna geschreeuwd ("watjes, angsthazen") en ze vervolgden hun weg.
Ik heb daarna echt even staan janken van onmacht en oneerlijkheid. Mijn hond is niet altijd een lieverdje geweest, en ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar in deze was het écht mijn hond niet. En dan krijg je zulke tokkies over je heen. Gatverdegatver.
Naar mijn mening heb jij juist gehandeld en het andere stel niet
als die mevrouw weet dat haar hond niet om kan gaan met honden aan een lijn als hij los loopt dan mogen ze wel extra alert zijn in een losloopgebied want er zullen altijd honden bij zijn die daar alsnog aan de lijn zitten
Kan me voorstellen dat je even helemaal van de kaart was!
Stel jezelf maar gerust met de gedachte dat jij het juiste hebt gedaan en dat er met sommige mensen gewoonweg niet te praten valt...
als die mevrouw weet dat haar hond niet om kan gaan met honden aan een lijn als hij los loopt dan mogen ze wel extra alert zijn in een losloopgebied want er zullen altijd honden bij zijn die daar alsnog aan de lijn zitten
Kan me voorstellen dat je even helemaal van de kaart was!
Stel jezelf maar gerust met de gedachte dat jij het juiste hebt gedaan en dat er met sommige mensen gewoonweg niet te praten valt...
- Roompie
- Zeer actief
Ik wordt simpel van loslopende niet luisterende honden. Tijdje geleden liepen mijn zus en ik met alle honden en ineens kwam er een mini airdale terriertje (is ander ras maar weet zo gauw niet hoe zo,n diertje heet) op ons af.
Ongelofelijk lomp en maar zijn neus onder onze teefjes drukken.
Wij waren de baas aan het zoeken want ondanks dat we dat airdaletje probeerden weg te houden van onze teefjes wilde hij niet van wijken weten. Baas liep honderden meters verderop
.
Ik zei nog tegen mijn zus.. verdomme, als er nou wat gebeurt kan zij die klotehond niet eens roepen!!
Van nood hebben we alle kleintjes maar opgetild en toen ging dat reutje eindelijk terug naar zijn baas.

Ongelofelijk lomp en maar zijn neus onder onze teefjes drukken.
Wij waren de baas aan het zoeken want ondanks dat we dat airdaletje probeerden weg te houden van onze teefjes wilde hij niet van wijken weten. Baas liep honderden meters verderop

Ik zei nog tegen mijn zus.. verdomme, als er nou wat gebeurt kan zij die klotehond niet eens roepen!!
Van nood hebben we alle kleintjes maar opgetild en toen ging dat reutje eindelijk terug naar zijn baas.

Nou net ook weer, komt er een hondje op ons af en ik wou eigenlijk uberhaupt niet dat ze gingen snuffelen maar dat was al te laat, wouden ze gaan spelen en dat wou ik op dat moment al helemaal niet, op een gegeven moment begint dat andere hondje ook te grommen en naar te doen, was die baas ondertussen al bijna thuis!
Heb gijs dus ook maar opgepakt en toen liep het hondje weer weg, waar is het fatsoen
soms heb ik dan echt de neiging om die hond een schop te geven van wegwezen, maar dat beestje kan er ook niks aan doen
Heb gijs dus ook maar opgepakt en toen liep het hondje weer weg, waar is het fatsoen
soms heb ik dan echt de neiging om die hond een schop te geven van wegwezen, maar dat beestje kan er ook niks aan doen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik vraag mij af of jij lekker ontspannen met je hondje buiten loopt of dat je in alle honden een potentieel gevaar ziet? wat jij tot nu toe mee hebt gemaakt maak ik nooit mee terwijl ik in een buurt woon waar erg veel honden wonen en dus met grote regelmaat loslopende honden tegen kom.Gijsstabij schreef:Nou net ook weer, komt er een hondje op ons af en ik wou eigenlijk uberhaupt niet dat ze gingen snuffelen maar dat was al te laat, wouden ze gaan spelen en dat wou ik op dat moment al helemaal niet, op een gegeven moment begint dat andere hondje ook te grommen en naar te doen, was die baas ondertussen al bijna thuis!
ellen
Er lopen ook een heleboel wél leuke honden hoor, maar helaas ook een aantal niet leuke
of in ieder geval mensen die er niet goed mee omgaan
Het is hetzelfde als kinderen, die worden tegenwoordig ook niet meer opgevoed en schijnt het normaal te zijn om over de stoep te racen met de fiets en dat soort dingen
En tot nu toe is er ook geen gevaar geweest maar vind ik gewoon dat mensen er te makkelijk mee omgaan en hun hond alles maar laten doen
of in ieder geval mensen die er niet goed mee omgaan
Het is hetzelfde als kinderen, die worden tegenwoordig ook niet meer opgevoed en schijnt het normaal te zijn om over de stoep te racen met de fiets en dat soort dingen
En tot nu toe is er ook geen gevaar geweest maar vind ik gewoon dat mensen er te makkelijk mee omgaan en hun hond alles maar laten doen