smoekie schreef:Tja, misschien niet helemaal "standaard" maar iedereen heeft natuurlijk het recht met zijn/haar huisdier aangelijnd te gaan wandelengonnie schreef:Maeve schreef:Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied
Of mensen met een fret aan een lijntje in het bos en een keer lieten ze de fret loslopen op een grasveld in het bos.
Heb ook weleens iemand met een papegaai op haar schouder in het bos gezien ze had hem ook weleens op een karretje zitten.![]()
![]()
Heb ook foto's voorbij zien komen waarbij er nog minder "tuin" te zien was. Hoe dan ook. Het is en blijft treurig voor de eigenaar van de kat, maar zou de eigenaar ook aangifte hebben gedaan als de kat in de "tuin" van de buren zou hebben gelegen? Ik vind eigenlijk wel dat als je katten heb welke je als openbaar bezit rond laat lopen je eigenlijk niet zo "moet zeuren" als je kat onverhoopt iets overkomt. Kat kan ook ineens "de tuin" uitschieten en de weg oversteken. Rij je dan met je kind in de auto, bam. Kat dood! Of nog erger, je wijkt uit en je rijdt je auto total loss en je kind in het ziekenhuis?Heavy schreef:Er staan verschillende huizen aan die straat maar het grootste gedeelte is dus zo
http://www.funda.nl/koop/assen/huis-481 ... 292/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;
En bij zo'n huis kan ik me voorstellen dat als je 2 honden voor je hebt lopen dat het mis gaat.
Ik vind dit geen veilige slaap plek voor een kat.
Dat zegt ze toch ook niet. En dat weet jij vast ook welcrutz schreef:Want een chi of Malteser is ook een katachtige???? Net zo'n kromme vergelijk als dat een hond die katten bijt ook kinderen bijt.kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.![]()
Wat ik uit haar woorden op maak is dat mensen doorgaans (terecht) anders zouden reageren wanneer een "hond" gegrepen zou zijn in precies hetzelfde geval. Slapend in eigen tuin onder een bankje. Dan ligt het er ook nog maar net aan wat voor "ras" de hond zelf is. Indien een klapkaak zou er hoogstwaarschijnlijk direct al een spuitje in "motten".
Hoe dan ook. In dit geval vind ik het toch een beetje "eigen risico". Nu blijft men hangen in het feit dat de kat in "eigen voortuin" was (voor zover je van tuin kunt spreken) maar in 9 vd 10 gevallen denderen de katten gewoon door alle tuinen heen. Lopen ze je gewoon overal voor de voeten etcetc. Dat de honden in beslag zijn genomen vind ik in dit specifieke geval dan ook gewoon onvoorstelbaar en belachelijk!"
Bons schreef:Wat een baarlijke nonsens...S@ndr@ schreef: katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
"Wat een onzin" is korter
Maar he, waar waren we. Oh ja. Kat in "eigen tuin onder bankje"......
http://www.street-view-maps.nl/Groningerstraat+274" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, tis natuurlijk maar net wat je onder "tuin" verstaat
Naja beetje meten met 2 maten dus eigenlijk.....
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/los ... 13103.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze husky is 3 wkn geleden nog netjes terug gebracht naar het baasje nadat hij verschillende kippen en eenden in "omheind" gebied had doodgebeten en verwond.
Natuurlijk heeft iedereen het recht om in losloopgebied met hun kat, konijn, fret te gaan lopen maar dan moeten ze niet gek opkijken als hun huisdier gepakt wordt.
Ik was in ieder geval blij dat ik toen toevallig mijn honden aan de lijn had, anders was het niet zo leuk afgelopen.