Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door gonnie »

smoekie schreef:
gonnie schreef:
Maeve schreef:Oh joh, zo ben ik eens wat kinderen met een konijn aan een tuig tegengekomen in een hondenlosloopgebied :ugh:

Of mensen met een fret aan een lijntje in het bos en een keer lieten ze de fret loslopen op een grasveld in het bos.

Heb ook weleens iemand met een papegaai op haar schouder in het bos gezien ze had hem ook weleens op een karretje zitten.
Tja, misschien niet helemaal "standaard" maar iedereen heeft natuurlijk het recht met zijn/haar huisdier aangelijnd te gaan wandelen :19: :schrik:

Heavy schreef:Er staan verschillende huizen aan die straat maar het grootste gedeelte is dus zo

http://www.funda.nl/koop/assen/huis-481 ... 292/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;

En bij zo'n huis kan ik me voorstellen dat als je 2 honden voor je hebt lopen dat het mis gaat.
Ik vind dit geen veilige slaap plek voor een kat.
Heb ook foto's voorbij zien komen waarbij er nog minder "tuin" te zien was. Hoe dan ook. Het is en blijft treurig voor de eigenaar van de kat, maar zou de eigenaar ook aangifte hebben gedaan als de kat in de "tuin" van de buren zou hebben gelegen? Ik vind eigenlijk wel dat als je katten heb welke je als openbaar bezit rond laat lopen je eigenlijk niet zo "moet zeuren" als je kat onverhoopt iets overkomt. Kat kan ook ineens "de tuin" uitschieten en de weg oversteken. Rij je dan met je kind in de auto, bam. Kat dood! Of nog erger, je wijkt uit en je rijdt je auto total loss en je kind in het ziekenhuis?

crutz schreef:
kooi schreef:Ik denk dat als het in plaats van een kat een chihuahua of maltesertje was geweest die daar in de EIGEN voortuin was aangevallen, de wereld te klein was geweest.
Maar een kat die in de eigen voortuin een dutje ligt te doen onder een bankje, tja...die zou ook nog in andere tuinen kattenkwaad kunnen uithalen dus die mag wel doad.
Want een chi of Malteser is ook een katachtige???? Net zo'n kromme vergelijk als dat een hond die katten bijt ook kinderen bijt.
Dat zegt ze toch ook niet. En dat weet jij vast ook wel ;-)

Wat ik uit haar woorden op maak is dat mensen doorgaans (terecht) anders zouden reageren wanneer een "hond" gegrepen zou zijn in precies hetzelfde geval. Slapend in eigen tuin onder een bankje. Dan ligt het er ook nog maar net aan wat voor "ras" de hond zelf is. Indien een klapkaak zou er hoogstwaarschijnlijk direct al een spuitje in "motten".

Hoe dan ook. In dit geval vind ik het toch een beetje "eigen risico". Nu blijft men hangen in het feit dat de kat in "eigen voortuin" was (voor zover je van tuin kunt spreken) maar in 9 vd 10 gevallen denderen de katten gewoon door alle tuinen heen. Lopen ze je gewoon overal voor de voeten etcetc. Dat de honden in beslag zijn genomen vind ik in dit specifieke geval dan ook gewoon onvoorstelbaar en belachelijk! :piew:"
Bons schreef:
S@ndr@ schreef: katten die in huizen wonen en nooit buiten komen ( en dat is natte vinger werk ik geef t toe) sterk de indruk dat deze katten vaker iets mankeren en minder weerstand hebben en echt niet veel langer of gelukkiger leven dan buiten katten gemiddeld genomen.
Wat een baarlijke nonsens...

"Wat een onzin" is korter :F:

Maar he, waar waren we. Oh ja. Kat in "eigen tuin onder bankje"......

Afbeelding
http://www.street-view-maps.nl/Groningerstraat+274" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, tis natuurlijk maar net wat je onder "tuin" verstaat :schrik:

Naja beetje meten met 2 maten dus eigenlijk.....

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/los ... 13103.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze husky is 3 wkn geleden nog netjes terug gebracht naar het baasje nadat hij verschillende kippen en eenden in "omheind" gebied had doodgebeten en verwond.

Natuurlijk heeft iedereen het recht om in losloopgebied met hun kat, konijn, fret te gaan lopen maar dan moeten ze niet gek opkijken als hun huisdier gepakt wordt.

Ik was in ieder geval blij dat ik toen toevallig mijn honden aan de lijn had, anders was het niet zo leuk afgelopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Momenteel katloos maar we hebben wel altijd de combi kat/hond gehad. Enfin, voor katten is het bij ons zo dat ze niet buiten de tuin mochten. Gewoon voor hun eigen veiligheid. En zo ken ik veel katten liefhebbers.
Maar ik denk dat er veel mensen zijn die niet verder kijken, en vooral denken, dan hun neus lang is en als excuus termen als "individualiteit en vrijheid" hanteren (als ze er al over nagedacht hebben) en hun kat/poes rond laten struinen. Natuurlijk "ongeholpen" want wat is er leuker dan een nestje (en als ze wat groter worden dan kunnen ze toch de natuur in) Zo hebben wij hier aan de overkant van de straat een vervallen en leegstaand klooster met parkje er omheen en een kompleet verwilderde kattenkolonie. Enfin, hoe gezond deze ontwikkeling is ............ Mensen zijn stom.

Onze vorige hond is tot 2 toe aangevallen door katten. 1 x werd hij als een rodeostier bereden door een poes (had w.s. jongen in de bosje liggen) Zat dus op zijn rug met vier poten om zijn romp geslagen. Een ander sloeg bijna het licht uit zijn ogen. Bo was absoluut geen kattenmepper maar juist super attent en beleefd. Hij had de pech dat hij op het verkeerde moment langs het verkeerd bosje liep. De katten zijn niet in beslag genomen maar ik heb dan ook geen aanklacht ingediend.

Maar hoe dan ook. Katten liggen op of onder bankjes voor de deur op een stoep c.q. mini voortuin. Mijn idee is dat mijn hond met zijn muil overal van af blijft, ook al ligt er een biefstuk op dat bankje. Bij een situatie als op die foto heeft hij al niks langs die heg te zoeken. Ik denk dat die mensen wel eens op die bank zitten en dan niet graag hebben dat Ezio over het hegje heen pist. Dus w.s. had hij daar links gelopen.

Maar goed, ik ben ook niet Roomser dan de Paus en maak ook fouten dus die van mij pist ook wel ergens dat mijn man zegt "he' dat moet je hem niet laten doen" en dat ik denk "mmm hij heeft gelijk". En Ezio heeft ook wel eens een borstel op zijn rug waarvan ik denk "he' waarom reageert hij nu zo.......?". Dus in theorie had hij ook zomaar over zo'n heg kunnen hangen. Maar aangezien wij dus veel katten hier in de buurt gewend zijn is het er van jongs af aan al in de opvoeding mee genomen; "kijk leuk een poes en nou doorlopen".

Wat mij vooral stoort aan de situatie in topic bericht is dat er met zoveel verschillende maten in de verschillende gemeentes gemeten word. In A is het geen probleem om met een stel klapkaken rond te lopen die al e.e.a. op hun kerfstok hebben, in B ben je je hond kwijt na het 1ste de beste incident.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

gonnie schreef:Natuurlijk heeft iedereen het recht om in losloopgebied met hun kat, konijn, fret te gaan lopen maar dan moeten ze niet gek opkijken als hun huisdier gepakt wordt.

Ik was in ieder geval blij dat ik toen toevallig mijn honden aan de lijn had, anders was het niet zo leuk afgelopen.
Ben ik met je eens hoor :engel: is naar mijn mening ook een beetje hetzelfde als je kat de straat op gooien en tot openbaar bezit maken. Of zoals in dit geval, in eigen "tuin" waar naar mijn mening geen sprake is van "tuin" :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb mijn katten binnen omdat ik aan een drukke weg woon, geen tuin heb en geen zin heb in me dagenlang zorgen maken omdat mijn kat niet thuis komt. Tel daarbij FIV/FelV op, auto's en andere mensen die mijn katten met gemak mee kunnen nemen of voeren... nee dank u.

Maar ik krijg daar wel vaak commentaar op. Want katten horen buiten te lopen en katten vinden soortgenoten stom dus dat ik ze binnenshuis hou is zielig ( vooral dat constante argument. Dat ze hier samen slapen en van een bord eten word genegeerd).

Neemt niet weg dat dit gewoon een zeer treurige samenloop van omstandigheden is. Maar het is wel een gecalculeerd risico als je je katten buiten laat lopen.
Ik denk dat het voor mij genoeg zou zijn als de eigenaar geschrokken zou reageren, zijn excuses + eventuele schadevergoeding zou aanbieden. Ik zou heel verdrietig zijn en hopen dat de man in het vervolg beter op zou letten. Wel zou ik alsnog aangifte doen als ik zou zien dat dat niet gebeurd. Als de man willens en wetens zijn hond nog steeds achter katten aan zou gaan. Maar dat is een heel ander verhaal.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat ben ik blij dat ik met Kiki zonder problemen katten kan passeren. Ik kan er vlak langs lopen en ze kijkt hooguit even op om vervolgens verder te lopen.
Maar wat denkt deze mevrouw met haar enorme voortuin? Dat honden robots zijn en haar kat in die enorme voortuin veilig ligt?
Dan is ze toch wel enorm naiief hoor. Om over de domheid van de gemeente maar niet te spreken :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

toots schreef:Dat kan hoor.
Echter ken ik geen herder in dit geval zijn het geen herders maar husky,s zat met Duitse herders uit een ander toppic in mijn hoofd die niet fel zijn op katten buiten.
Daarbij verklaard het nog niet dat deze honden aan de riem de kans kregen bij iemand in de voortuin te lopen. Begrijp me niet verkeerd maar ik gebruik daarvoor meestal een stoep of openbare weg en niet de tuintjes van mensen ;) om mijn hond uit te laten. Niet iedereen zit erop te wachten namelijk.
Een ongeluk als een kat onverwachts onder een auto vandaan komt of gewoon ineens op de stoep voor je hond springt ofzo is natuurlijk lastig te vermijden en dat je dan te laat bent met ingrijpen is soms onvermijdelijk. Maar het is niet nodig dat dat gebeurd op iemands eigen grond.

Ik hou mijn katten bewust binnen. Maar als wij beneden zouden wonen in een hele rustige omgeving waar de katten wat verkeer betreft veilig naar buiten konden had dat mogelijk anders geweest. Er zijn veel katten dat de tuin niet eens verlaten. Als dat wel gebeurd is dat natuurlijk met alle risico,s vandien. Maar je zou niet bang hoeven zijn dat je kat in eigen tuin gevaar loopt. En dat is mijn punt.
je kunt er heel verontwaardig over zijn dat deze honden in beslag genomen zijn. Maar als het je eigen kat was dan zou je het er ook niet bij laten zitten. Grote kans dat de katten eigenaar net zoveel om de kat geeft als wij om onze honden.
Misschien is het een idee om toch eerst het topic te lezen :?

Als je in dit geval begint over dat je je honden niet "zomaar" een vreemde "tuin" in hoort te laten lopen heb je boter op je hoofd.
Die kat in de "tuin" is in dit geval nauwelijks anders dan een kat onder een auto.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Honden zijn geen robotjes. Ik ga niet eerst onder alle autos liggen om te kijken of er een kat ligt evenals onder/achter struikjes of andere bebossing. En dit valt bij mij ook niet onder 'tuin'. Risico van t los laten lopen van de kat. En ja in de wijk lopen ze aangelijnd aan max 1,5 mtr lijn maar ze hoeven dus niet de hele weg aan 30 cm lijn te lopen dan blijf ik liever thuis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zou mijn ogen uit mijn kop janken als het mijn kat zou overkomen.
En ik zou misschien ook wel boos zijn op die man en zijn honden, omdat ik zo graag had gewild dat die man beter opgelet had.
Maar hij had ze aangelijnd. En mijn kat lag buiten. Waar ik niet bij was.
Soms ben je boos terwijl je heus wel weet dat het een fout was. Een fout die iemand niet altijd had kunnen voorkomen.

Het was een tragisch ongeluk.
Als hij ze nou los had lopen vind ik het iets anders.
Wie weet hadden ze nog nooit op katten gereageerd op deze manier :19: Ik was ook stomverbaasd toen mijn hond zomaar een gans uit de slootkant greep. Ik liep al tijden langs de slootkant langs de ganzen en had dit nog nooit meegemaakt. Nu let je beter op (gans waggelt nog vrolijk rond trouwens).
Laatst gewijzigd door Manu op 21 apr 2015 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Mijn overbuurvrouw paste op het huis van een man in de buurt.
Nam haar twee herders mee en liet ze daar in de achtertuin waar een kat lag.
Kat kwam daar vaker vertelde de man later.
Kat verwachtte die honden daar niet en de honden hebben de kat te pakken gehad.
Eigenaresse van de herder stond dit kalm aan mij te vertellen toen ze me tegenkwam in de loop naar haar huis.
Toen ik informeerde waar de kat nu was en hoe het met de kat was keek ze me dom aan.
Hoezo? Ja, die vloog weg.
Als hij al nog leeft. Ze was absoluut niet onder de indruk van het gedrag van haar honden.
Kijk, het kan je gebeuren dat die honden die kat grijpen....ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar wat mij betreft breng je je honden snel naar huis en neem je je verantwoordelijkheid en ga je op zoek naar kat en of eigenaar.
Maar dat iemand net zoveel van die kat kon houden als zij van haar honden, dat kwam niet in haar brein op.
Ik was vanaf dat moment wel een beetje klaar met die buurvouw :wink:
Een van haar honden had al eerder een klein hondje te pakken gehad dus een echt lieverdje is het duidelijk niet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

smoekie schreef:
gonnie schreef:Als je alles had gelezen had je gelezen dat de voortuinen daar maar twee stoeptegels diep zijn en geen hekjes of heggen en dat de stoep niet veel breder is, dan wordt het een beetje moeilijk om je hond uit zo tuin te houden als daar een kat zit.
Dit dus :ok:

Vooooooortuin en bankje. Poehoe, wat een "tuin" zeg :schrik:

Afbeelding
Deze heeft nog minder duidelijke begrenzing:

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben ooit eens een bouvier in het asiel gehad waarvan bekend was dat hij absoluut niet met katten overweg kon.
Word geplaatst en mensen laten hem op dag 2 lekker de achtertuin in rennen; daar zat de kat van de buren en die kon niet snel genoeg wegkomen en is dood gebeten.
Ze hebben de hond meteen terug gebracht en stonden erop dat wij de hond gingen laten inslapen want dat vonden ze nodig om de buren te vriend te houden.
Na weken aan mailtjes en bedreigingen omdat we hem weer in de herplaatsing hadden gedaan; is de hond uitgewisseld met een ander asiel en daar herplaatst en leeft nog steeds een heel mooi leven.
Mijn katten lopen buiten en 1 gaat ok verder dan de tuin.
Het risico dat er wat meer haar kan gebeuren is een risico wat ik neem.
Ik zal het vreselijk erg vinden als er iets met haar gebeurd maar zal zeker diegene daar niet aansprakelijk voor houden; dat ben ik dan echt zelf
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Manu schreef:
S@ndr@ schreef:
Ja, weet je, als Gil ooit een wawa of iets dergelijks plat stampt zal ik die mensen even op hun verantwoordelijkheid wijzen :gvd: WTF had je in gedachte met een hond in het formaat van een cavia, die gaan stuk zie je nu wat je gedaan hebt :roll: neem dan ook een hond in een fatsoenlijk formaat, die breken niet zomaar. nu is mijn hond het slachtoffer :oohja: :blont:
zo op naar mijn werk, kijken of ik daar wel de logica in kan vinden
en nee dat dik gedrukte is geen sneer, maar een overweging, ik denk namelijk dat als je hond dat jacht instinct niet zou hebben en alles met rust liet dat je er zelf ook geen probleem mee zou hebben......... zomaar een gedachte
Zo, lange tenen?

Mag ik het alsjeblieft irritant vinden dat een ander de verantwoordelijkheid gewoon op straat flikkert?
Dat mijn honden daarop reageren, ja jammer, ik let daardoor extra op. Maar irritant vind ik het wel. Schijtirritant.
En dat vind ik ook van de kleine hondjes die door vrouwtjes achter hun rollator achtervolgd worden, 300 meter verderop. Laat dan je beest niet los.
Ik heb zelfs een zweep meegenomen op straat omdat ik die kat niet in de bek van mijn hond wilde hebben.
Maar misschien ben ik daar raar in.
Tuurlijk laat je jouw hond niks slopen, daar doe je je best voor. En als je denkt dat ik zo denk als jij beschrijft heb je echt nooit goed mijn posts gelezen want dan zou je wel weten dat ik me daar dubbel en dwars voor in zet. Net als jij met Sneeuw doet en ook jij hebt je tegenslagen daarmee gehad. Dus ook jij weet dat je als mens fouten kan maken, ook al bedoel je het allemaal nog zo goed.

En wat betreft je laatste opmerking, ik vond het altijd al debiel dat je je kat buiten op straat gooit.
Ik heb nog niet zo lang honden ;)

Ik snap niet dat je zo fel reageert hoor. Je kan mij wel bespotten maar zulke gekke dingen zeg ik niet.
Je leest wat selectief denk ik. Ik heb zomaar het vermoeden dat jij in een drukke woonwijk je kat(ten) op straat hebt lopen?
nee absoluut niet, even een opmerking een beetje zo uitlichten ( of misschien een beetje humoristisch oplichten) dat je ziet dat t zo niet werkt. en zo zou ik zelf ook nooit redeneren en het is me gewoon een beetje vreemd :wink:
een kat op straat kan best hier waar ik woon( nog wel, maar het wordt hier ook drukken) heb 2 oude mannen van een jaar of 10 en dit zullen de laatste zijn. de wereld is steeds voller en drukker- jammer
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

smoekie schreef:
gonnie schreef:Als je alles had gelezen had je gelezen dat de voortuinen daar maar twee stoeptegels diep zijn en geen hekjes of heggen en dat de stoep niet veel breder is, dan wordt het een beetje moeilijk om je hond uit zo tuin te houden als daar een kat zit.

Afbeelding

Nou ja dat dus.
Ik weet 99% zeker dat het mij daar ook gebeurt was (ervan uit gaande dat mijn honden idd katten killen, ik weet het niet maar verwacht het wel) dat heeft niets met geen controle hebben te maken maar puur met hele dikke pech :19: je kan nog niet eens met je ogen knipperen en dan is het al gebeurt :blauwoog:

Weer 1 van de redenen waarom ik never door woonwijken e.d. loop maar goed die luxe keuze heb ik dan ook gelukkig.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Even een hele vreemde vraag.
Stel dat er een kind op dat bankje zit en je loopt daar je hebt je hond kennelijk niet genoeg onder controle om hem uit de voor tuintjes te houden als ze aan de riem zitten maar nog die vrijheid hebben vind ik dat de riem niet voldoende is. Maar het kind van 4 speelt daar rustig met zijn of haar spulletjes terwijl moeder vanuit de keuken toe kijkt.
Natuurlijk is het niet zo dat katten killers kinderen of mensen bijten maar het feit dat iemand de honden niet in bedwang kan houden zou het in de hond op komen. En het zou gebeuren dat het kindje gebeten wordt. Hoe staan jullie daar dan in?
Had het kindje dan niet in de eigen voortuin mogen spelen zonder ''toezicht'' ? Is het dan de eigen schuld en maar een ongelukje?

Of als ik hier aan het water ga zitten met toots in de voortuin van mijn schoonmoeder , eigen grond dus en er loopt iemand met een reus van een hond die hem grijpt omdat ik even met gedachten een boek lees kan ik dat wel eens niet in de gaten hebben. Is dat dan mijn schuld?
Ik vind dus van niet, en ik denk dat gemeentes dat steeds strenger aan gaan pakken. een voortuintje is er niet om je hond over te laten banjeren.
Of hij nou wel of niet iets zou pakken poepen en piesen zal die wel doen.

Overgens ben ik ook van mening dat het gevaarlijk kan zijn voor katten buiten en dat katten ook een gevaar kunnen zijn ik zie het hier met zekere regelmaat gebeuren aan de rijndijk. Waar 50 en een stuk 60 gereden mag worden en mensen die aan die weg wonen latenn hun kat dus daar gewoon naar buiten. dat is vragen om moeilijkheden imo iig kun je de klok op gelijk zetten dat beesje aangereden gaat worden mmaar het kan ook voor een automobilist slecht af lopen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef:Even een hele vreemde vraag.
Stel dat er een kind op dat bankje zit en jee loopt daar je hebt je hond kennelijk niet genoeg onder controle om hem uit de voor tuintjes te houden. Maar het kind van 4 speeld daar rustig met zijn of haar spulletjes terwijl moeder vanuit de keuken toe kijkt.
Natuurlijk is het niet zo dat katten killers kinderen of mensen bijten maar het feit dat iemand de honden niet in bedwang kan houden zou het in de hond op komen. En het zou gebeuren dat het kindje gebeten wordt. Hoe staan jullie daar dan in?
Een hond die naar een kind rent dat rustig aan het spelen is in eigen tuin om er eens in te bijten mag van mij een enkeltje dierenarts en dat nog wel in een moordtempo ook. Die kunnen we in deze maatschappij niet gebruiken.
precies.
Maar een gek die met 2 van die honden loopt in zo,n straatje waar die ze niet onder controle heeft dat vind men kennelijk doodnormaal. Hij heeft ze aan de riem wat kan die dan nog meer hé :)

Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Mijn honden bijten geen kinderen, gewoon niet :19:
Manu

Zodra die van mij al gaan kíjken naar een kind zoals ze naar een wegschietende kat kijken ga ik toch wel heel erg twijfelen of ik ze wil houden hoor.
Een kat die weg schiet of zich groot staat te maken is toch anders, heel anders dan een kind wat rustig speelt. Daar komen ook niet van die onverwachte bewegingen vandaan, niet op het tempo van een kat in ieder geval.

Ik heb ze echt niet zo onder controle dat ik elke stap die ze zetten bepaal. Wel zie ik aan elke draai van een oor hoe ze langs die kinderen zullen gaan lopen. Soms steek ik over, soms loop ik gewoon door. Laatst werden we bekogeld door een paar waterbalonnen, dan is Uma helemaal in paniek maar die wil gelukkig alleen maar weg. En Manu denkt dat er gespeeld gaat worden :cheer:

Mijn honden zijn kattenkillers, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Ze pakken er eentje als ik niet op let.
Maar ook al loop ik aan de 1m20 riemen, ik zou bij een kat onder een dergelijk bankje ook niet op tijd zijn. Je ziet het gewoon niet zitten en 1m20 is dan ineens verrekte lang.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

toots schreef:
Nanna schreef:
toots schreef:Even een hele vreemde vraag.
Stel dat er een kind op dat bankje zit en jee loopt daar je hebt je hond kennelijk niet genoeg onder controle om hem uit de voor tuintjes te houden. Maar het kind van 4 speeld daar rustig met zijn of haar spulletjes terwijl moeder vanuit de keuken toe kijkt.
Een hond die naar een kind rent dat rustig aan het spelen is in eigen tuin om er eens in te bijten mag van mij een enkeltje dierenarts en dat nog wel in een moordtempo ook. Die kunnen we in deze maatschappij niet gebruiken.
precies.
Maar een gek die met 2 van die honden loopt in zo,n straatje waar die ze niet onder controle heeft dat vind men kennelijk doodnormaal. Hij heeft ze aan de riem wat kan die dan nog meer hé :)
Wie zegt dat hij ze niet onder controle had? Als ik daar liep met mijn honden kunnen ze als ze aan het uiteinde van de riem lopen ook daar een kat uit de tuin plukken. En mijn honden zouden een prooidier ook niet meer los laten. Gelukkig heb je hier niet van die kleine tuintjes en smalle voetpaden.
En gelukkig is de politie hier niet zo snel met honden in beslag nemen. Is misschien in sommige gevallen ook niet goed, maar beter dan te snel.

was gewoon een ongeluk. Iemand had hier al gezegd dat die honden dat nog nooit gedaan hadden en dan weet je ook niet dat ze katten doodbijten he.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn honden zijn wel zo slim om kat en kind te onderscheiden.
Kinderen zie ik ook nog katten vaak niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vroeg het me gewoon af hoor.
Een kat over de straat waar je je hond uitlaad vind ik iets anders.
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon vind dat je je hond niet op andermans grond hoort uit te laten. En als je met twee van zulke joekels loopt je dit soort straatjes kunt vermijden, maar daarintegen vind ik ook dat men katten bij zich kan houden.
Ik begrijp de honden wel die zien op dat moment de kat en dan is het te laat.
Ik vind het gewoon niet zo vanzelfsprekend honden door andermans tuintjes lopen, maar dat zal denk aan mij liggen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef:
Mijn hond uitladen op straat?
Ja mensen lopen overal op straat, ok op de stoep, in parken etc. Maar niet door andermans tuintjes. Tenminste wij niet ;)

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

toots schreef:Ja mensen lopen overal op straat, ok op de stoep, in parken etc. Maar niet door andermans tuintjes. Tenminste wij niet ;)
De mensen die het hier betreft hebben vast ook niet "door/in" andermans tuin gelopen Toots.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
toots schreef:
Mijn hond uitladen op straat?
JE SNAPD TOG WAT ER BEDOELT WORD!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

toots schreef:Ik vroeg het me gewoon af hoor.
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon vind dat je je hond niet op andermans grond hoort uit te laten. En als je met twee van zulke joekels loopt je dit soort straatjes kunt vermijden, maar daarintegen vind ik ook dat men katten bij zich kan houden.
Ik vind het gewoon niet zo vanzelfsprekend honden door andermans tuintjes lopen, maar dat zal denk aan mij liggen.
Als de kat van de bewoners van dit huis onder dat bankje lag te slapen, dan hielden die mensen hun kat bij zich.
marian*
Erelid
Contacteer:

toots schreef:Ik vroeg het me gewoon af hoor.

Maar als die tuin bestaat uit een paar stoeptegels die je je toeeigent wordt het een ander verhaal dan bij een normale voortuin.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

kooi schreef: Als de kat van de bewoners van dit huis onder dat bankje lag te slapen, dan hielden die mensen hun kat bij zich.

Om vervolgens een hond die niet van hun is aan te roepen. Da's op zijn minst onhandig.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Angelique. schreef:
smoekie schreef:

Afbeelding[/quot

Nou ja dat dus.
Ik weet 99% zeker dat het mij daar ook gebeurt was (ervan uit gaande dat mijn honden idd katten killen, ik weet het niet maar verwacht het wel) dat heeft niets met geen controle hebben te maken maar puur met hele dikke pech :19: je kan nog niet eens met je ogen knipperen en dan is het al gebeurt :blauwoog:

Weer 1 van de redenen waarom ik never door woonwijken e.d. loop maar goed die luxe keuze heb ik dan ook gelukkig.
Nou precies, als je dit weet van je honden heb je in dat straatje niks te zoeken. Met jouw mensenverstand kun je bedenken dat daar wel eens een kat zou kunnen liggen.
Heeft niks met luxe te maken en alles met verantwoording nemen voor je roofdieren.
marian*
Erelid
Contacteer:

kooi schreef:
Angelique. schreef:
smoekie schreef:

Afbeelding[/quot

Nou ja dat dus.

Nou precies, als je dit weet van je honden heb je in dat straatje niks te zoeken. Met jouw mensenverstand kun je bedenken dat daar wel eens een kat zou kunnen liggen.
Heeft niks met luxe te maken en alles met verantwoording nemen voor je roofdieren.

Dan moet ik hier de halve buurt overslaan en zigzag lopen.
Ik heb een portiek waar weleens een kat van een of andere buur in zit en er kunnen mensen pal langs lopen. Om van mezelf met mijn hond maar niet te spreken.
Afbeelding
Manu

kooi schreef:
Angelique. schreef:
smoekie schreef:

[img]http://i58.tinypic.com/2i95g93.jpg[ /img][/quot

Nou ja dat dus.

Kom op zeg.

Dus ik zou nu nooit meer door een woonwijk kunnen lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of langs geparkeerde auto's lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of bosjes ontwijken want er zou wel eens een kat in kunnen zitten?

What. The. Fuck.

Dit bedoel ik dus met schijtirritant.
Dít vind ik nou schijtirritant.

Men gooit hun kat op straat. En dan wordt er gevonden dat de kat de hele wereld mag hebben en je met je honden dus maar ergens moet lopen waar geen katten zijn.
WAAR DAN?!
Manu

Heavy schreef: Het is een van de drukste straten in Assen dus welke verantwoording hebben de eigenaren van de kat die buiten loopt dan genomen?
Niks. Die hebben ze gewoon op straat gepleurd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”