Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen wetterhoun

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Ervaringen wetterhoun

Ongelezen bericht door _Leonie »

Rinne Roos schreef: Maar dat is helemaal goedgekomen na een pittig gesprek tussen haar en mij, van vrouw tot vrouw, zeg maar. :wink:
Werkoverleg, noemen we dat hier. :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ervaringen wetterhoun

Ongelezen bericht door Maeve »

Marjoleine schreef: Het enige is, en daar doelt Rinne Roos op, dat ze nogal van de schijnbewegingen zijn: soms zien ze iets en bedenken ze dat ze er NU heen gaan.
Zo ging zij ook omver vorig jaar; paard uit zijweg, fiets er achteraan en opeens kwam er achter die fiets dat hondje vandaan en hopla.
Maar hier ook weer: dat eerste jaar. En dat is bij Chaconne niet zo goed gegaan qua trainen vrees ik :oeps:
Dat herken ik van Nilo en dat is zo lastig. Hij kan keurig netjes aan de lijn lopen zonder dat er spanning op die lijn komt, dat is heus aan te leren. Maar als er dan 100m verder iets gebeurt of hij ruikt er iets heel interessants, dan is zijn eerste reactie: "Heey, ik MOET even kijken! :cheer: " En dat doet hij dan met z'n hele 20kg, die dan altijd krachtiger zijn dan mensen verwachten. Laat staan hoe dat gaat met een Wetter die zeker 10kg meer zal wegen. En dat impulsieve en gelijk het gewicht in de strijd gooien is gedrag dat er gewoon in zit denk ik, de andere 2 hier doen het niet. En het staat ook los van het trekken aan de lijn, want dat is hem wel te verbieden. Maar dit soort uitvliegers moet je rekening mee blijven houden.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”