Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!
Moderator: moderatorteam
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke
Jouw Takkie is in ieder geval in goede handen. Wens jullie heel veel succes de komende periode en wie weet tot ziens
.

- Chiki
- Zeer actief
Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Chiki op 23 sep 2015 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik voeg mijn duimen toe voor takkie

wat een wils- en levenskracht heeft dat hondje en wat speel jij daar geweldig op in.
petje af voor je!

wat een wils- en levenskracht heeft dat hondje en wat speel jij daar geweldig op in.
petje af voor je!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Takkie de Teckel
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
- Contacteer:
Woef! Maar ik hoop dat na morgen de dokters even wegblijven en we samen de draad kunnen gaan oppakken!

- CKS
- Zeer actief
Hebben ze in Utrecht het woord vasculitis laten vallen? Daar dacht ik meteen aan namelijk, dat is een ontsteking van de bloedvaten en kan onder andere veroorzaakt worden door infecties of als reactie op medicijnen. Kan ook bij lepto voorkomen dus hoewel het wel een heel zeldzame complicatie is.Takkie de Teckel schreef: Tot het onderzoek is gedaan kunnen ze niet uitsluiten dat er iets onderliggends nog mis is. Een tumor bijvoorbeeld, al lijkt hen dat niet direct waarschijnlijk. Ook moet gekeken worden of met de tong nu ook alle ontsteking weg is, en er niet nog meer uit moet.
Succes ermee! En 1 dingetje: alleen de eigenaar kan inschatten (evt samen met de artsen) of een leven wel of niet hondwaardig is, verder helemaal niemand.
Groetjes!
-
- Zeer actief
Even een opmerking tussendoor. Ik weet niet of het al gebeurt, maar het lijkt me nu wel belangrijk dat Takkie iets krijgt om z'n weerstand te vergroten.
- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Die term niet gehoord nee. Maar, ik herinner me dat de DA in het zkh het wel had over de mogelijkheid van een auto-imuun reactie, maar niet met die term. Nu je het zegt, inderdaad noemde zij dat als mogelijke oorzaak. Ik neem aan dat het MC dat ook wel weet, en het wellicht ook in zijn dossier staat. Effe snel wat gelezen... is in elk geval kennelijk wel behandelbaar. Heb wat info gebookmarked, zal morgen bellen of dat ook overwogen/bekeken wordt. Ook iets gezien over spontane tongnecrose in relatie daarmee, bij een jonge Pointer.CKS schreef:Hebben ze in Utrecht het woord vasculitis laten vallen? Daar dacht ik meteen aan namelijk, dat is een ontsteking van de bloedvaten en kan onder andere veroorzaakt worden door infecties of als reactie op medicijnen. Kan ook bij lepto voorkomen dus hoewel het wel een heel zeldzame complicatie is.Takkie de Teckel schreef: Tot het onderzoek is gedaan kunnen ze niet uitsluiten dat er iets onderliggends nog mis is. Een tumor bijvoorbeeld, al lijkt hen dat niet direct waarschijnlijk. Ook moet gekeken worden of met de tong nu ook alle ontsteking weg is, en er niet nog meer uit moet.
Succes ermee! En 1 dingetje: alleen de eigenaar kan inschatten (evt samen met de artsen) of een leven wel of niet hondwaardig is, verder helemaal niemand.
Groetjes!
En ja, hij krijgt nu van alles in het MC om zijn weerstand te verhogen. Mede daarom is hij nu daar, en doen ze pas morgen als het kan de onderzoeken en narcose. In het geval dat langzaam gaat, kan het ook wel overmorgen worden. Ze willen niet riskeren dat de narcose hem te zwaar belast. Hij is natuurlijk ook nog zwaar in de herstelfase nu.
Het is nu spannend. Hij ligt daar, morgen de onderzoeken... misschien is een CT scan toch ook niet zo'n gek idee. Ik ben maar een leek vergeleken bij hun. Ik ben heel erg blij tot nu toe, en hij heeft t goed tot nu toe, maar ik realiseer me dat nog niet alles bekend is. Ga er even niet over speculeren, heb al ff genoeg gehad vandaag. Eén dag tegelijk...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh gatverdegatver! Je zult 's ochtends wakker worden met de tong van je hond naast hem
(ik zou het niet eens durven aanraken, denk ik)
Mijn honden drinken trouwens ook amper, dus dat gedeelte zou ik ook niet zo zwart inzien. Ben benieuwd hoe Takkie de nacht doorkomt, ik blijf nog even duimen.

(ik zou het niet eens durven aanraken, denk ik)
Mijn honden drinken trouwens ook amper, dus dat gedeelte zou ik ook niet zo zwart inzien. Ben benieuwd hoe Takkie de nacht doorkomt, ik blijf nog even duimen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Geweldige hond je Takkie.Takkie de Teckel schreef:Woef! Maar ik hoop dat na morgen de dokters even wegblijven en we samen de draad kunnen gaan oppakken!

Ik duim hard mee dat alles goed komt en dat hij een goed leven krijgt

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik gooi ook nog wat duimen op de stapel
Wat een bijzondere toestand.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

Wat een bijzondere toestand.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Zo, wat een ontwikkeling!
Toen Branco's achterkant verlamd raakte had ik ook zo'n probleem. HIJ trok zich er geen barst van aan. Op zijn voorpootjes kwam hij er ook wel, dikke doei voor mij en waarover ik me toch druk maakte, Branco had er geen benul van. Die redde zich prima. Hoezo verlamd, wat verlamd? Hoezo urine incontinent? Gáán met die banaan. Levenslust en doorzettingsvermogen; 100%!!
Het was razendspannend, beslissingen moesten genomen, en ik ben elke dag nog dankbaar dat we toen samen hebben doorgezet en dat mijn kerel al weer járenlang op vier pootjes met me mee kan rennen. En zélf weer beslist wanneer en hoe hij zijn plasje doet. Hij heeft het gered, én hoe. Mijn knappe jongen.
Ik ga duimen voor Takkie. Ik lees al dat het een heel creatief hondje is, dat zelf heel actief zoekt naar oplossingen voor zijn handicap.
Rhodi heeft de rare gewoonte om water te ''scheppen'' met zijn onderkaak als hij in een badje, meertje of zee (zucht..) staat. Omdat hij daarbij véél te veel water binnenkrijgt, is dat erg lastig. Maar voor een hond zonder tong zou dat juist ideaal zijn. Misschien leert hij het wel... wie weet? Zolang zelfstandig slikken nog goed gaat, kan er veel...
Toen Branco's achterkant verlamd raakte had ik ook zo'n probleem. HIJ trok zich er geen barst van aan. Op zijn voorpootjes kwam hij er ook wel, dikke doei voor mij en waarover ik me toch druk maakte, Branco had er geen benul van. Die redde zich prima. Hoezo verlamd, wat verlamd? Hoezo urine incontinent? Gáán met die banaan. Levenslust en doorzettingsvermogen; 100%!!
Het was razendspannend, beslissingen moesten genomen, en ik ben elke dag nog dankbaar dat we toen samen hebben doorgezet en dat mijn kerel al weer járenlang op vier pootjes met me mee kan rennen. En zélf weer beslist wanneer en hoe hij zijn plasje doet. Hij heeft het gered, én hoe. Mijn knappe jongen.
Ik ga duimen voor Takkie. Ik lees al dat het een heel creatief hondje is, dat zelf heel actief zoekt naar oplossingen voor zijn handicap.
Rhodi heeft de rare gewoonte om water te ''scheppen'' met zijn onderkaak als hij in een badje, meertje of zee (zucht..) staat. Omdat hij daarbij véél te veel water binnenkrijgt, is dat erg lastig. Maar voor een hond zonder tong zou dat juist ideaal zijn. Misschien leert hij het wel... wie weet? Zolang zelfstandig slikken nog goed gaat, kan er veel...

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jemig, wat een wending heeft dit gekregen zeg... ik zou me kapot schrikken als daar ineens een tong ligt
Goed dat ze zoveel mogelijk nu gaan bekijken en onderzoeken, want ergens knaagt er bij mij iets dat de tong nu exact
afgestorven is en de rest van het weefsel schoon zou zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het echt van harte en dat
Takkie nog veel jaren de vrolijke hond kan zijn die hij nu is, maar ik ben blij dat ze het goed gaan onderzoeken in ieder
geval, want het is allemaal niet niks voor het beestje zeg.
Ik duim

Goed dat ze zoveel mogelijk nu gaan bekijken en onderzoeken, want ergens knaagt er bij mij iets dat de tong nu exact
afgestorven is en de rest van het weefsel schoon zou zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het echt van harte en dat
Takkie nog veel jaren de vrolijke hond kan zijn die hij nu is, maar ik ben blij dat ze het goed gaan onderzoeken in ieder
geval, want het is allemaal niet niks voor het beestje zeg.
Ik duim

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Wat goed,slim hondjeTakkie de Teckel schreef:Hij heeft net zomaar uit zichzelf een Dentastick helemaal opgepeuzeld!!!! Die lag nog bij zijn plekje, dus vrij hard intussen zelfs ook! Voor t eerst sinds donderdag dat hij iets zelf heeft gegeten, en gelijk ook een harde knabbelstaaf. En zonder tong, want die zit er nog wel maar doet niks meer. Ok, er liggen nog wat stukjes van, maar 85% zit in zijn maagje! Alsof hij gewoon zelf al even aangeeft: dat kan ik wel![]()
![]()

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wat een bizarre wending
Ergens ook wel handig. Tong stuk, hup, valt die er zo vanaf

Ergens ook wel handig. Tong stuk, hup, valt die er zo vanaf

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
waaw die wil echt nog niet gaan
Duimen staan omhoog . Wat een doorzetterke. Weet dat ik er sceptisch tegenover stond maar ik ken Takkie niet en oordeelde alleen maar op wat ik las. Jij kent hem het beste en weet zeker dat je er alles voor doet om hem een super leven te geven
Duimen staan omhoog . Wat een doorzetterke. Weet dat ik er sceptisch tegenover stond maar ik ken Takkie niet en oordeelde alleen maar op wat ik las. Jij kent hem het beste en weet zeker dat je er alles voor doet om hem een super leven te geven
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jeetje wat een verhaal zeg.. ben benieuwd hoe dit verder gaat.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Medisch Centrum belde net. Het gaat goed met hem, hij vraagt veel aandacht en wordt veel geknuffeld. Hij is nu onder narcose. Ze willen na net de bek onderzocht te hebben toch een CT scan doen. Dat gaan ze nu zo doen... Vanmiddag meer nieuws! Pfffffff.... klamme handjes
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Spannend! Hoop dat er duidelijke antwoorden gaan komen
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Sterkte met het wachten, mijn duimen draaien alvast.Takkie de Teckel schreef:Medisch Centrum belde net. Het gaat goed met hem, hij vraagt veel aandacht en wordt veel geknuffeld. Hij is nu onder narcose. Ze willen na net de bek onderzocht te hebben toch een CT scan doen. Dat gaan ze nu zo doen... Vanmiddag meer nieuws! Pfffffff.... klamme handjes

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik hoop van harte dat je een definitief antwoord krijgt vanmiddag.
Ik duim nog steeds voor een goede afloop.
Ik duim nog steeds voor een goede afloop.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
Wat een verhaal! Dat was het al natuurlijk maar het houdt niet op.
Fantastisch om te lezen hoeveel je om Takkie geeft en hoe zorgvuldig je te werk gaat in dit hele traject. Top gewoon. Ik duim dat jullie nog een lang en gelukkig leven krijgen samen.
Fantastisch om te lezen hoeveel je om Takkie geeft en hoe zorgvuldig je te werk gaat in dit hele traject. Top gewoon. Ik duim dat jullie nog een lang en gelukkig leven krijgen samen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat een spanning. Dikke duim voor een goede afloop 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mijn duimen draaien mee

- Chiki
- Zeer actief
Heb net jouw Takkie een knuffel gegeven. Wat een blijmoedig vriendelijk ventje
. Ik duim ook mee voor jullie!!

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Spannend. Duimen draaien hier!!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Duimen draaien nog steeds 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin