Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu of teef?
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: reu of teef?
Geen voorkeur. Ik heb nu beide, en mijn opvanghonden kies ik ook nooit op het geslacht.
Ik vind het allebei leuke dingen hebben dus de combinatie van reu en teef vind ik erg leuk om te hebben!
Waar ik niet van hou, zijn reuen die bij andere reuen patsen. Maar ik heb altijd gecastreerde in huis ( en sultan is ook gecastreerd ) dus die heb ik eigenlijk nooit hier. Gelukkig ook maar, dat soort gedrag is niets voor mij.
Ik vind het allebei leuke dingen hebben dus de combinatie van reu en teef vind ik erg leuk om te hebben!
Waar ik niet van hou, zijn reuen die bij andere reuen patsen. Maar ik heb altijd gecastreerde in huis ( en sultan is ook gecastreerd ) dus die heb ik eigenlijk nooit hier. Gelukkig ook maar, dat soort gedrag is niets voor mij.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xena snuffelt en klappertand meer dan mn beide reuen bij elkaar 
Nee wat dat betreft liever reuen...
Patsen vind ik niet zo'n drama ontwijk toch andere honden en zeker reuen... zolang t bij eigen maar prima gaat ben ik heel tevreden
Oh en aangelijnd vragen ze of ze mogen pissen dus geen last van ongewenst gemarkeer

Patsen vind ik niet zo'n drama ontwijk toch andere honden en zeker reuen... zolang t bij eigen maar prima gaat ben ik heel tevreden

Oh en aangelijnd vragen ze of ze mogen pissen dus geen last van ongewenst gemarkeer

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Hier komt nu ws een teef bij. Een reu met meneer Sam lijkt me niet zo verstandig.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En toch hoeft dat niet... Xavi is erg lastig met reuen maar eigen is dan weer geen probleem. Dus een reu als pup erbij is geen probleem.over t algemeen.sjm schreef:Hier komt nu ws een teef bij. Een reu met meneer Sam lijkt me niet zo verstandig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Zal heus per ras verschillend zijn. Maar er werd hier gevraagd naar het geslacht. Dus ik kijk dan naar de rassen/kruisingen die ik wil en daarbij het geslacht. En tot nu toe van die honden, zijn alle teven geen patsers geweest. Wel recht door zee, dus een keer een snauw. Maar niet een beetje patsen om een punt te maken.malinois schreef:Xena snuffelt en klappertand meer dan mn beide reuen bij elkaar
De ongecastereerde reuen ook niet die ik heb gehad. Vandaar dat ik het liefst een teef of gecastreerde reu heb hier. Dat jij patsen geen drama vindt is prima, ik vind dat wel "drama". Ik heb er geen zin in.
Mijn honden moeten allemansvrienden zijn, anders word ik beperkt in de dingen die ik doe. ( doggydates en grote groepswandelingen, visite die met honden hier thuis komt etc.)
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Zie nu pas je vraag. Ik heb mijn mechels voor de politiehondentraining. Helaas bleek Axel niet geschikt. Alle oefeningen deed hij keuring, behalve het pakwerk/bijten. Geen interesse, matige beet, niet vast willen houden. Dus na een paar maanden aankijken toch besloten hem te verkopen.sbientje schreef:tis heel offtopic maar waar is Axel heen?Hippo schreef:Duidelijke voorkeur voor reuen. Heb nu 3 reuen, hiervoor ook voornamelijk reuen gehad. Totaal 3 teven (tijdelijk) gehad. Naar ons best fijne honden die teven, maar inderdaad veel complexer en dan dat gedoe met loopsheid.
Nee geef mij maar een reu, gedrag is altijd hetzelfde, met een beetje opvoeding kunnen ze prima met andere honden. Prettig in/om huis en ook voor de training.
Aangezien hij goed apporteert en zoeken leuk vond, hebben we hem aangeboden bij een speurhondenbedrijf. Daar blijkt hij het bovenmatig goed te doen, eind deze maand wordt hij al geplaatst bij politie of douane.
Kort erna kwam ik in contact met de fokker van Dico. Die was bij hen terug gekomen. De eerste eigenaar had een burn out en een jonge mechel is dan niet zo'n goed plan, zijn karakter was ook een maatje meer dan ze hadden verwacht dus ze hebben hem terug gebracht.
De fokster zocht iemand die er knpv mee ging trainen, maar dat er naast die training veel mee gedaan zou worden, dat is hier wel het geval

Met Oscar wil ik in mei naar de keuring(examen), erna wordt Oscar ook verkocht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Heb je daar dan geen moeite mee, een hond weer verkopen?Hippo schreef:Zie nu pas je vraag. Ik heb mijn mechels voor de politiehondentraining. Helaas bleek Axel niet geschikt. Alle oefeningen deed hij keuring, behalve het pakwerk/bijten. Geen interesse, matige beet, niet vast willen houden. Dus na een paar maanden aankijken toch besloten hem te verkopen.sbientje schreef:tis heel offtopic maar waar is Axel heen?Hippo schreef:Duidelijke voorkeur voor reuen. Heb nu 3 reuen, hiervoor ook voornamelijk reuen gehad. Totaal 3 teven (tijdelijk) gehad. Naar ons best fijne honden die teven, maar inderdaad veel complexer en dan dat gedoe met loopsheid.
Nee geef mij maar een reu, gedrag is altijd hetzelfde, met een beetje opvoeding kunnen ze prima met andere honden. Prettig in/om huis en ook voor de training.
Aangezien hij goed apporteert en zoeken leuk vond, hebben we hem aangeboden bij een speurhondenbedrijf. Daar blijkt hij het bovenmatig goed te doen, eind deze maand wordt hij al geplaatst bij politie of douane.
Kort erna kwam ik in contact met de fokker van Dico. Die was bij hen terug gekomen. De eerste eigenaar had een burn out en een jonge mechel is dan niet zo'n goed plan, zijn karakter was ook een maatje meer dan ze hadden verwacht dus ze hebben hem terug gebracht.
De fokster zocht iemand die er knpv mee ging trainen, maar dat er naast die training veel mee gedaan zou worden, dat is hier wel het geval![]()
Ik zie het mezelf echt niet doen.
(even offtopic)
Ik heb wel echt voorkeur voor een teef. Dat macho gedoe en dat geplas overal is niks voor mij.

Er zal niet snel een reu komen, tenzij het een fantastische herplaatser is ofzo.
- Hippo
- Zeer actief
Het is een bewuste keuze, de mechels worden aangeschaft met het doel ze gecertificeerd en al weer te verkopen zodat ze het land kunnen dienen. Niet voor de 'winst'(zeker niet in een geval als Axel met een gebroken poot), maar omdat ik het heel leuk vind om ze te trainen. Een huis vol met honden gaat 'm niet worden, daar hebben we beide met onze fulltime baan geen tijd voor. Daarom kies ik voor verkoop, de honden gaan doen wat ze echt leuk vinden en voor zijn opgeleid en ik kan dan weer een nieuwe hond trainen.Apple schreef:Heb je daar dan geen moeite mee, een hond weer verkopen?Hippo schreef:Zie nu pas je vraag. Ik heb mijn mechels voor de politiehondentraining. Helaas bleek Axel niet geschikt. Alle oefeningen deed hij keuring, behalve het pakwerk/bijten. Geen interesse, matige beet, niet vast willen houden. Dus na een paar maanden aankijken toch besloten hem te verkopen.sbientje schreef:tis heel offtopic maar waar is Axel heen?Hippo schreef:Duidelijke voorkeur voor reuen. Heb nu 3 reuen, hiervoor ook voornamelijk reuen gehad. Totaal 3 teven (tijdelijk) gehad. Naar ons best fijne honden die teven, maar inderdaad veel complexer en dan dat gedoe met loopsheid.
De fokster zocht iemand die er knpv mee ging trainen, maar dat er naast die training veel mee gedaan zou worden, dat is hier wel het geval![]()
Ik zie het mezelf echt niet doen.
(even offtopic)
Ik heb wel echt voorkeur voor een teef. Dat macho gedoe en dat geplas overal is niks voor mij.![]()
Er zal niet snel een reu komen, tenzij het een fantastische herplaatser is ofzo.
Hippo is onze 'huishond', die gaat absoluut niet weg. Het is heel anders als je een hond neemt voor altijd en dan achteraf blijkt dat door mismatch of andere factoren dat de hond niet langer kan blijven.
Zo had ik 2 gegadigden voor Axel, 1 had al eerder mechels gehad en zocht een sportieve hond, de ander zocht een maatje die tevens de mini camping kon bewaken en had DH'ers gehad. Beide zijn langs geweest en dat ging totaal niet(lees: Axel walste compleet over hen heen

Gezien onze verhuisplannen naar 'de polder' wil ik straks wel een mechel aanhouden die over het erf kan waken(en binnen als we thuis zijn). Best kans dat als Dico zo'n fijne hond blijft als hij nu is, hij voor altijd bij ons blijft.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik zie overal dat mensen geen reuen willen omdat die overal piesen. Serieus??
Hier mag dat dus gewoon niet (aangelijnd). Ze mogen piesen waar ik ze vrij geef en uiteraard als ze los lopen, maar dan heb ik er geen last van. Ik denk dat dat grotendeels je eigen 'probleem' is hoor.
Enige nadeel dat ik ervaar aan reuen (als je er meerdere hebt) is dat ze elkaar af en toe op de kop piesen.

Hier mag dat dus gewoon niet (aangelijnd). Ze mogen piesen waar ik ze vrij geef en uiteraard als ze los lopen, maar dan heb ik er geen last van. Ik denk dat dat grotendeels je eigen 'probleem' is hoor.
Enige nadeel dat ik ervaar aan reuen (als je er meerdere hebt) is dat ze elkaar af en toe op de kop piesen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus... aangelijnd vragen ze t hier en ik bepaal dus waar ze pissen zonder enig probleem...Irisz schreef:Ik zie overal dat mensen geen reuen willen omdat die overal piesen. Serieus??![]()

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier nu onze eerste teef en moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt maar ze is nog maar 8 maanden.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je kan het natuurlijk altijd verbieden, maar neemt niet weg dat ze wel de drang hebben.Irisz schreef:Ik zie overal dat mensen geen reuen willen omdat die overal piesen. Serieus??![]()
Macho gedrag kan je ook onder appèl houden tot op zekere hoogte, maar het zit er vaak wel in

@hippo, ik wist niet dat je zo in de sport zat. Tot op zekere hoogte kan ik het wel begrijpen, je hecht je alleen wel aan een dier. Ik heb hier een opvanger gehad met de intentie dat hij weg zou gaan. Maar toch is het niet makkelijk als je dan na 2,5 maand een dier moet afstaan

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb een weekje een logeer reu in huis gehad en ik werd helemaal mesjogge van het gesnuffel. En hij is ook gewend dat hij mag snuffelen waar hij wil, dus als ik ermee aan de lijn loop, mag ik hem iedere 5 meter meesleuren.
Ik loop met mijn honden naar de plek waar ze los mogen en dan mogen ze snuffelen wat ze willen. Maar als ik daarheen loop, moeten ze gewoon even meelopen. Dat was volgens deze reu in strijd met zijn grondwet
Van de week sta ik even met mijn buurvrouw een paar woorden te wisselen. Onderwijl staat ie ineens tegen hun schutting aan te zeiken
En ik heb met hem regelmatig gedoe met andere reuen, ook al is hij tolerant en sociaal te noemen maar hij roept wel wat macho gedrag op zich af en gaat daar soms in mee.
Ben weer genezen
Ik ben een teven teef.
Ik loop met mijn honden naar de plek waar ze los mogen en dan mogen ze snuffelen wat ze willen. Maar als ik daarheen loop, moeten ze gewoon even meelopen. Dat was volgens deze reu in strijd met zijn grondwet

Van de week sta ik even met mijn buurvrouw een paar woorden te wisselen. Onderwijl staat ie ineens tegen hun schutting aan te zeiken

En ik heb met hem regelmatig gedoe met andere reuen, ook al is hij tolerant en sociaal te noemen maar hij roept wel wat macho gedrag op zich af en gaat daar soms in mee.
Ben weer genezen

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco loopt gewoon vlot mee, plast waar hij dat mag van mij. En ja, een enkele keer heeft hij op ongewenste plaatsen gepiest. Hij moest tenslotte wel leren waar het wel en niet mag.
Patsen doet hij slechts een enkele keer. Vooral als een andere hond het bij hem probeert en hij die ander niet serieus neemt. Dan patst hij wel terug. Waarop ik hem maan door te lopen, wat hij gewoonlijk ook braaf doet.
Ook de hond van m'n schoonouders, die gewend is om vrijwel overal z'n poot op te tillen, past zich snel aan en loopt dus al snel gewoon mee met mij tot ik aangeef dat hij mag plassen
Patsen doet hij slechts een enkele keer. Vooral als een andere hond het bij hem probeert en hij die ander niet serieus neemt. Dan patst hij wel terug. Waarop ik hem maan door te lopen, wat hij gewoonlijk ook braaf doet.
Ook de hond van m'n schoonouders, die gewend is om vrijwel overal z'n poot op te tillen, past zich snel aan en loopt dus al snel gewoon mee met mij tot ik aangeef dat hij mag plassen
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn voorkeur is ook voor teven. Dat achterbakse gehaaide gedoe, heerlijk. En het gemak van (meestal) in 1 keer uitplassen vind ik handig.
Maar ik heb tot nu toe de combi reu en teef gehad en hield niks minder van de reuen hoor. De interactie tussen beiden is ook erg leuk.
Maar ik heb tot nu toe de combi reu en teef gehad en hield niks minder van de reuen hoor. De interactie tussen beiden is ook erg leuk.
- Ginny88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie x ?
Rottweiler x berner sennen
Zwarte herder x ?
Newfoundlander
Mini border collie?
Mini Toller? - Aantal honden: 6
Mijn voorkeur is voor reuen, die vind ik veel makkelijker in het algemeen, maar ik heb ook echt 3 bitchy teven (binnen de roedel dan)
Toch wil ik het graag zo houden, 3 van beide.

Toch wil ik het graag zo houden, 3 van beide.
Life is better with dogs 

- Hippo
- Zeer actief
Als ze los lopen mogen mijn honden nog steeds niet overal tegen aan piesen. Tegen schuttingen, voertuigen, gebouwen e.d. wordt niet aangepiest. In de tuin wordt ook niet gepiest, ook niet als we ergens op bezoek zijn(in de tuin). Het kost weinig moeite en voorkomt gênante momenten. Als we aan het wandelen zijn mogen ze gerust tegen elk grassprietje, takje, struikje of boompje piesen, geen enkel probleem. Ze piesen hier trouwens niet over elkaar heen.Apple schreef:Je kan het natuurlijk altijd verbieden, maar neemt niet weg dat ze wel de drang hebben.Irisz schreef:Ik zie overal dat mensen geen reuen willen omdat die overal piesen. Serieus??![]()
Macho gedrag kan je ook onder appèl houden tot op zekere hoogte, maar het zit er vaak wel in![]()
@hippo, ik wist niet dat je zo in de sport zat. Tot op zekere hoogte kan ik het wel begrijpen, je hecht je alleen wel aan een dier. Ik heb hier een opvanger gehad met de intentie dat hij weg zou gaan. Maar toch is het niet makkelijk als je dan na 2,5 maand een dier moet afstaanlaat staan als het gaat om jaren.
@ Apple, ik raak ook wel aan ze gehecht hoor, moest best even slikken toen ik mijn vorige hond achter moest laten bij de Luchtmacht. Gelukkig houden ze je goed op de hoogte. Daar mogen ze tot een jaar of tien wekelijks al dan niet dagelijks pakwerk doen, dat kan niet als ik hem houdt.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Weet ik niet of dat zo is. Ze lopen hier in de wijk zonder enige problemen langs heggen, paaltjes, bomen, etc. waar ook andere honden tegenaan piesen. Ze weten waar het mag, dus willen vooral zo snel mogelijk die kant op.Apple schreef:Je kan het natuurlijk altijd verbieden, maar neemt niet weg dat ze wel de drang hebben.Irisz schreef:Ik zie overal dat mensen geen reuen willen omdat die overal piesen. Serieus??![]()
Macho gedrag kan je ook onder appèl houden tot op zekere hoogte, maar het zit er vaak wel in![]()
Heb er echt nog nooit problemen mee gehad, ook niet om het 'af te leren'.
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Ik heb hier nu een intacte reu en intacte teef combinatie die mij prima bevalt. Als ik nu er een geslacht bij moest kiezen zou ik voor een teef gaan. Katootje is in ieder geval lekker duidelijk in haar communicatie, bitchy soms maar wel duidelijk. Nowah is echt een sul en laat zo makkelijk over zich heen lopen.
En ik vind het heerlijk dat dat lekkere buikje van Katootje niet onderbroken wordt en ik lekker haar buik kan aaien :p
Met zo'n klein hondje een klein buikje en die moet niet onderbroken worden, nee nee.
En ik vind het heerlijk dat dat lekkere buikje van Katootje niet onderbroken wordt en ik lekker haar buik kan aaien :p
Met zo'n klein hondje een klein buikje en die moet niet onderbroken worden, nee nee.
~Anniek
-
- Zeer actief
Haha dat is idd zo. Isa wil nooit op d'r buik geaaid worden, die vertikt t om op d'r rug te liggen. Maar Sam.. Altijd op z'n rug, altijd knuffelen. Dan heb je idd zon 2cm2 om te aaien voor je weer dat kanon van m tegenkomt.anniek16 schreef:Ik heb hier nu een intacte reu en intacte teef combinatie die mij prima bevalt. Als ik nu er een geslacht bij moest kiezen zou ik voor een teef gaan. Katootje is in ieder geval lekker duidelijk in haar communicatie, bitchy soms maar wel duidelijk. Nowah is echt een sul en laat zo makkelijk over zich heen lopen.
-
- Zeer actief
Dat gepies..
Mijn teef doet t net zo goed overal..
Mijn teef doet t net zo goed overal..
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Ja jij snapt em! Haha.sjm schreef:Haha dat is idd zo. Isa wil nooit op d'r buik geaaid worden, die vertikt t om op d'r rug te liggen. Maar Sam.. Altijd op z'n rug, altijd knuffelen. Dan heb je idd zon 2cm2 om te aaien voor je weer dat kanon van m tegenkomt.anniek16 schreef:Ik heb hier nu een intacte reu en intacte teef combinatie die mij prima bevalt. Als ik nu er een geslacht bij moest kiezen zou ik voor een teef gaan. Katootje is in ieder geval lekker duidelijk in haar communicatie, bitchy soms maar wel duidelijk. Nowah is echt een sul en laat zo makkelijk over zich heen lopen.
Hier liggen ze beide graag op de rug op buikkriebels te ontvangen. Lekker de hele hond heen en weer rossen op die buik ha!
~Anniek
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik vind het lastig.
mijn ervaring is wat ik hier ook lees. een reu is liefde voor het leven en een teef is een vluchtige verkering
lola was een secreet met een enorme eigen wil. maar wel één met enorme zwarte amandelogen dus de trut kwam er ook mee weg
ook een enorme muts en dat vond ik lastig om mee om te gaan
en sam is een ware reu. enorm voorspelbaar voor mensen die hem kennen en dat vind ik, Zeker gezien zijn vervelende karaktertrekjes, erg fijn
maar nu staan we dus langzaam voor die keus en ik weet het niet. lola ons makkelijke knuffelmeisje die enorm kon miepen of een reu die wel consequent, maar ook vaak wat heftiger is.
moeilijk.
mijn ervaring is wat ik hier ook lees. een reu is liefde voor het leven en een teef is een vluchtige verkering
lola was een secreet met een enorme eigen wil. maar wel één met enorme zwarte amandelogen dus de trut kwam er ook mee weg

en sam is een ware reu. enorm voorspelbaar voor mensen die hem kennen en dat vind ik, Zeker gezien zijn vervelende karaktertrekjes, erg fijn
maar nu staan we dus langzaam voor die keus en ik weet het niet. lola ons makkelijke knuffelmeisje die enorm kon miepen of een reu die wel consequent, maar ook vaak wat heftiger is.
moeilijk.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Misschien ook rasafhankelijk maar ik herken dit niet. Mijn beiden teckelteven zijn ook liefde voor het levenM@scha schreef: mijn ervaring is wat ik hier ook lees. een reu is liefde voor het leven en een teef is een vluchtige verkering

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik herken het ook niet. De teven die ik ken zijn zo trouw als wat.
En dan moet ik direct aan de reu van mijn moeder denken. Als ze bij me op bezoek zijn en mijn moeder maakt aanstalten om te vertrekken, dan gaat haar reu heel demonstratief in een mand liggen. "Laat mij maar hier" lijkt ie dan te zeggen
En dan moet ik direct aan de reu van mijn moeder denken. Als ze bij me op bezoek zijn en mijn moeder maakt aanstalten om te vertrekken, dan gaat haar reu heel demonstratief in een mand liggen. "Laat mij maar hier" lijkt ie dan te zeggen

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn ervaring is net andersom.M@scha schreef:mijn ervaring is wat ik hier ook lees. een reu is liefde voor het leven en een teef is een vluchtige verkering
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Voor mij ook. Mijn reuen zijn emotioneel altijd wat onafhankelijker dan de teven.Miranda schreef:Mijn ervaring is net andersom.M@scha schreef:mijn ervaring is wat ik hier ook lees. een reu is liefde voor het leven en een teef is een vluchtige verkering
Amoz is mijn tweede reu en als die niet toevallig op mijn pad was gekomen, was er hier geen reu bijgekomen. En hoewel ik zeker met Amoz ook een enorme band heb en hij behoorlijk eenkennig is, dus er voor hem eigenlijk niemand anders bestaat, heb ik met reuen nooit direct zo'n klik of sterke band of het gevoel 'jij hoort bij mij' - of hoe je het ook wilt noemen - zoals ik dat bij een teef vanaf moment één kan hebben. Het is ook alsof we elkaar direct compleet begrijpen, ook al zijn de teven complexer, gelaagder. Bij een reu is dat (voor mij) altijd meer iets wat moet groeien.