Cleva schreef:Het is een soort smartlap, eigenlijk.
Het meisje met de zwavelstokjes is er een verwend kutkind bij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Herplaats die hond. Een blafband aan een hond met verlatingsangst binden kan gewoon nietNobbygaard schreef:Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband.
Het blaffen zal (mogelijk) stoppen, de angst om alleen gelaten te worden blijft.
- Nobbygaard
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russels
- Aantal honden: 2
Die optie is zeker voor de hond de beste oplossing maar voor een hond van 11 jaar heb je niet zo maar binnen enkele dagen een ander huis gevonden. Bij de dierenarts hangt al een advertentie, hij staat al op diverse sites en ik heb ook al een stichting die oudere honden oovangt gemaild; zij zouden deze week bellen maar nog niets gehoord en heb vrienden en diverse mensen geinformeerd of ze een plekje weten. Helaas moet ik in overleg met de wijkagent nu een actie gaan ondernemen om de boel enigszins proberen te beheersen. Ik zal toch ook boodschappen enz moeten doen. Hem nu iedere keer meenemen en in de auto laten zitten is voor hem ook geen fijne situatie.-Saskia- schreef:Herplaats die hond. Een blafband aan een hond met verlatingsangst binden kan gewoon nietNobbygaard schreef:Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband.![]()
Het blaffen zal (mogelijk) stoppen, de angst om alleen gelaten te worden blijft.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Asociaal gedrag van jullie buren.
Heel vervelend voor jullie, hoop dat jullie een oplossing vinden voor het blaffen.
Heel vervelend voor jullie, hoop dat jullie een oplossing vinden voor het blaffen.
-
JBK
Mag ik vragen in welk asiel hij voor opvang zit? Dordrecht of Gorinchem?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik zou die hond zo snel mogelijk herplaatsen voordat het uit de hand loopt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Nobbygaard
- Actief
Sliedrecht, mocht je informatie na willen vragen dan gaat het over Rakker.JBK schreef:Mag ik vragen in welk asiel hij voor opvang zit? Dordrecht of Gorinchem?
Laatst gewijzigd door Nobbygaard op 02 dec 2015 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
*Wolf*
- Zeer actief
gonnie schreef:Ik zou die hond zo snel mogelijk herplaatsen voordat het uit de hand loopt.
Ze legt toch uit dat dat niet zo makkelijk zal gaan
Vreselijk zulke buren
Zou je geen briefje bij andere buren in de bus kunnen doen om een of een paar mensen te vinden die wanneer nodig even op je hond kunnen passen? Dat hebben mensen hier in de buurt ook wel eens gedaan en kan super werken. Oudere mensen die veel thuis zijn (misschien heb je senioren- of bejaardenwoningen in de buurt?). zo bouw je een klein netwerkje van hondenoppassers op en dat is toch de diervriendelijkste oplossing. En hondenliefhebbers zijn over het algemeen heel blij als ze iemand uit de brand kunnen helpen. Werkt twee kanten op.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom niet?Nobbygaard schreef:Die optie is zeker voor de hond de beste oplossing maar voor een hond van 11 jaar heb je niet zo maar binnen enkele dagen een ander huis gevonden. Bij de dierenarts hangt al een advertentie, hij staat al op diverse sites en ik heb ook al een stichting die oudere honden oovangt gemaild; zij zouden deze week bellen maar nog niets gehoord en heb vrienden en diverse mensen geinformeerd of ze een plekje weten. Helaas moet ik in overleg met de wijkagent nu een actie gaan ondernemen om de boel enigszins proberen te beheersen. Ik zal toch ook boodschappen enz moeten doen. Hem nu iedere keer meenemen en in de auto laten zitten is voor hem ook geen fijne situatie.-Saskia- schreef:Herplaats die hond. Een blafband aan een hond met verlatingsangst binden kan gewoon nietNobbygaard schreef:Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband.![]()
- Nobbygaard
- Actief
De auto breekt hij ook af dus dat gaat even maar ook daar mee wil ik voorkomen dat we daar problemen mee hebben. Ook daar blaft hij constant.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een ongelooflijk irritante buren zeg.. Pfff
Ik zou 'm met boodschappen doen dan toch maar meenemen voor nu.
Maar een huisje vinden waar hij niet alleen hoeft te zijn is niet zo maar te vinden voor zo'n oude dibbes.
Ik zou 'm met boodschappen doen dan toch maar meenemen voor nu.
Maar een huisje vinden waar hij niet alleen hoeft te zijn is niet zo maar te vinden voor zo'n oude dibbes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die arme hond. Heb je al contact gezocht met Brigitte?
Dat is jouw regio.
Dat is jouw regio.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Met de kans dat hij door die correcties heen blijft blaffen.Nobbygaard schreef:Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband. Ik ben er altijd op tegen om met dwang iets af te leren maar ik krijg gewoon niet meer tijd. Gistermiddag moest ik naar de huisarts met mijn dochtertje en waren de honden zo ongeveer 45 minuten alleen. Ik had mijn telefoon aangezet om het op te nemen. Ik stond bij het terug komen nog geen 2 seconden voor de deur of de buurman kwam al steigerend na buiten dat hij die klote hond toch echt zat is en dat als hij hem nog 1 keer hoort dat hij de deur in trapt om ze beide de nek om te draaien. Ik ben zonder wat te zeggen met mijn dochter binnen gekomen en ben toen ik binnen was flink gaan janken. Bij het afluisteren op de telefoon hoor je de nieuwe hond al vrij snel blaffen en op een gegeven moment gaat ook de andere mee doen. Soms is het wel heel even stil maar dat is niet lang. Ik snap dat dit echt heel vervelend kan worden. Ook hoor je na ongeveer een kwartier regelmatig iemand tegen de muren bonken. Ik ben toen ik wat gekalmeerd was gelijk gaan bellen met de dierenarts en dus degene die hem 's ochtends opvangen, zij zijn normaal ook geen voorstander van de band maar vinden dat er nu geen andere oplossing is. Mijn is 's avonds nog met de geluidsopname naar de buren gegaan om te vertellen dat we een maatregel gaan proberen waar we eigenlijk niet achter staan maar we wel snappen dat ze snel van de overlast af willen. Alleen dat ze dan ook mee moeten helpen door niet op de muren te gaan bonken. Helaas kreeg hij naar zijn hoofd geschreeuwt dat ze alleen maar hopen dat de honden snel komen te overlijden en dat ze hard gaan spelen om ze op te moeten gaan ruimen. Ik duim dus echt dat deze band gaat helpen zodat ik ook maar heel even weer de deur uit durf te gaan en dat ik de reu nog een paar mooie gelukkige jaren bij ons zou kunnen geven.
En dan ben je verder van huis dan ooit.
Zijn die buren de hele dag thuis?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja je zult er zelf eens last van hebben dat hij je auto sloopt.Nobbygaard schreef:De auto breekt hij ook af dus dat gaat even maar ook daar mee wil ik voorkomen dat we daar problemen mee hebben. Ook daar blaft hij constant.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
JBK
Nee hoor, daar ging het niet om. Ik ken wat mensen in asiel Gorinchem die niet snel naar een blafband zouden grijpen en eerder een huisbezoek zouden doen vanuit de gedragstherapeute, vandaar.Nobbygaard schreef:Sliedrecht, mocht je informatie na willen vragen dan gaat het over Rakker.JBK schreef:Mag ik vragen in welk asiel hij voor opvang zit? Dordrecht of Gorinchem?
Ik wist niet dat er ook een asiel in Sliedrecht zit, althans niet voor honden.
- Nobbygaard
- Actief
Hij breekt niet letterlijk de auto af. Maar hij blaft daar ook zo luid en hard dat ik al regelmatig boze blikken naar mij toegeworpen heb gekregen dat ik hem tijdens het boodschappen doen in de auto had gelaten. Zie al helemaal voor me dat ik daar ook de politie voor op mijn dak ga krijgen.bouvierpoedel schreef:Ja je zult er zelf eens last van hebben dat hij je auto sloopt.Nobbygaard schreef:De auto breekt hij ook af dus dat gaat even maar ook daar mee wil ik voorkomen dat we daar problemen mee hebben. Ook daar blaft hij constant.![]()
De buren zijn de gehele dag thuis. Hij werkt van huis en zij werkt een paar uur per week.
Wie is Brigitte en wat doet zij?Die arme hond. Heb je al contact gezocht met Brigitte?
Dat is jouw regio.
Ik zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.Nee hoor, daar ging het niet om. Ik ken wat mensen in asiel Gorinchem die niet snel naar een blafband zouden grijpen en eerder een huisbezoek zouden doen vanuit de gedragstherapeute, vandaar.
Er zit ook geen hondenasiel in Sliedrecht. Hij gaat naar Dierenverzorgingscentrum Sliedrecht maar daar doen ze normaal niet voor maar enkele uurtjes een hond opvangen. Ook hier zien ze het niet graag dat er naar een blafband gegrepen word maar we zijn tot de conclusie met elkaar gekomen dat er even geen andere oplossing bestaat. Ook ik ben er altijd op tegen maar vind nu geen andere uitweg.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Lees je nu bewust over mijn tips voor opvang heen?Nobbygaard schreef:Hij breekt niet letterlijk de auto af. Maar hij blaft daar ook zo luid en hard dat ik al regelmatig boze blikken naar mij toegeworpen heb gekregen dat ik hem tijdens het boodschappen doen in de auto had gelaten. Zie al helemaal voor me dat ik daar ook de politie voor op mijn dak ga krijgen.bouvierpoedel schreef:Ja je zult er zelf eens last van hebben dat hij je auto sloopt.Nobbygaard schreef:De auto breekt hij ook af dus dat gaat even maar ook daar mee wil ik voorkomen dat we daar problemen mee hebben. Ook daar blaft hij constant.![]()
De buren zijn de gehele dag thuis. Hij werkt van huis en zij werkt een paar uur per week.
Wie is Brigitte en wat doet zij?Die arme hond. Heb je al contact gezocht met Brigitte?
Dat is jouw regio.
Ik zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.Nee hoor, daar ging het niet om. Ik ken wat mensen in asiel Gorinchem die niet snel naar een blafband zouden grijpen en eerder een huisbezoek zouden doen vanuit de gedragstherapeute, vandaar.
Er zit ook geen hondenasiel in Sliedrecht. Hij gaat naar Dierenverzorgingscentrum Sliedrecht maar daar doen ze normaal niet voor maar enkele uurtjes een hond opvangen. Ook hier zien ze het niet graag dat er naar een blafband gegrepen word maar we zijn tot de conclusie met elkaar gekomen dat er even geen andere oplossing bestaat. Ook ik ben er altijd op tegen maar vind nu geen andere uitweg.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nobbygaard schreef:Hij breekt niet letterlijk de auto af. Maar hij blaft daar ook zo luid en hard dat ik al regelmatig boze blikken naar mij toegeworpen heb gekregen dat ik hem tijdens het boodschappen doen in de auto had gelaten. Zie al helemaal voor me dat ik daar ook de politie voor op mijn dak ga krijgen.bouvierpoedel schreef:Ja je zult er zelf eens last van hebben dat hij je auto sloopt.Nobbygaard schreef:De auto breekt hij ook af dus dat gaat even maar ook daar mee wil ik voorkomen dat we daar problemen mee hebben. Ook daar blaft hij constant.![]()
Briefje met uitleg en je mobiele nummer achter de voorruit
En samen met de wijkagent het gesprek aan gaan bij de wijkagent op bureau? Zeker ook om dus het op de ramen kloppen te bespreken in het bijzijn vd wijkagent ipv "hij zei - zij zei"Zijn die buren de hele dag thuis?
Brigitte zit hier onder die naam op het forum en werkt bij een opvang voor oudere hondenWie is Brigitte en wat doet zij?Die arme hond. Heb je al contact gezocht met Brigitte?
Dat is jouw regio.
De blafband kan je ook nog verder van huis brengenIk zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.Nee hoor, daar ging het niet om. Ik ken wat mensen in asiel Gorinchem die niet snel naar een blafband zouden grijpen en eerder een huisbezoek zouden doen vanuit de gedragstherapeute, vandaar.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
och dat arme, arme hondje.
zijn hele leven staat al op zijn kop en dan krijgt ie er ook nog al die zenuwentoestanden bij.
heb je al een bench geprobeerd in de auto?
als je die afdekt willen verlatingsangsthondjes daarin soms nog wel eens redelijk kalm blijven.
zijn hele leven staat al op zijn kop en dan krijgt ie er ook nog al die zenuwentoestanden bij.
heb je al een bench geprobeerd in de auto?
als je die afdekt willen verlatingsangsthondjes daarin soms nog wel eens redelijk kalm blijven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb haar een berichtje gestuurdcrutz schreef:Brigitte zit hier onder die naam op het forum en werkt bij een opvang voor oudere hondenNobbygaard schreef:Wie is Brigitte en wat doet zij?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een vervelende toestand zeg. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos gaat voelen doordat die buren 0,0 begrip kunnen opbrengen voor de situatie.
Ik wilde ook de auto voorstellen maar dat werkt dus niet.
Ik zou wel proberen te gaan oefenen met het alleen zijn.
In heel veel topics is er al over geschreven. Ik heb dit uit een oud topic gekopieerd: Nanna schreef:
Niet aan je laten kleven.
En verder 20.000 x per dag je autosleutels pakken en even 5 minuten uit zicht gaan. Op een gegeven moment wordt ze dat ambivalente gedrag van jou zat en gelooft het verder wel
Deze hadden meer mensen geloof ik geschreven. Ik doe het ook zo.
Herplaatser en een opvanger konden eerst echt niet alleen zijn en liepen ook altijd achter je aan. Ik ben toen ook tig keer naar buiten gegaan en dan afwisselend gewoon gang, dan buitendeur, dan achterdeur enz. En wisselende tijden maar wel kort. Ik kwam ook bij een piepende of blaffende hond gewoon binnen maar gaf nooit aandacht. Als ze piepten of blaften ging ik heel snel weer. Gewoon achter elkaar wat Nanna zegt. Na een tijdje lijken ze dus echt te denken "bekijk het maar". Als dat lukt ga ik iets langer of echt even weg maar in het begin blijf ik dat heen en weer naar buiten gaan ook herhalen.
Ik heb met bovenstaande dus hele goede ervaringen. Je hoeft niet vaak weg heb ik begrepen dus ik zou dat als je thuis bent gewoon gaan doen. Het kost tijd maar als het werkt heb je veel gewonnen.
De adviezen aan het begin van dit topic weet ik niet meer maar ik zou ook gebruik gaan maken van honger. Ik zou hem helemaal geen eten meer geven zo, maar alleen nog als hij bv in de auto moet blijven. Grote kans dat hij pas gaat eten als jij terug bent maar dat zou ik maar heel even toestaan. Na een paar dagen is het in de auto blijven en daar lekker eten. Doe je dat niet dan heb je pech want als jij terug bent gaat het eten weer weg. Waarschijnlijk vinden veel mensen dit zielig maar ik vind een blafband ook verschrikkelijk zielig en honger kan bij veel honden heel handig werken om de knop om te zetten ander gedrag te vertonen.
In huis nu met in en uit lopen zou ik dat verder niet doen. Ik zou er dan juist helemaal geen aandacht aan schenken. In en uit lopen, sleutels pakken en jas aan is de normaalste zaak van de wereld. Als het blaffen heel snel begint kun je zelfs gewoon in huis steeds jas aan en uit doen, sleutels pakken ed zonder dat je ook maar naar buiten gaat.
Ik wilde ook de auto voorstellen maar dat werkt dus niet.
Ik zou wel proberen te gaan oefenen met het alleen zijn.
In heel veel topics is er al over geschreven. Ik heb dit uit een oud topic gekopieerd: Nanna schreef:
Niet aan je laten kleven.
En verder 20.000 x per dag je autosleutels pakken en even 5 minuten uit zicht gaan. Op een gegeven moment wordt ze dat ambivalente gedrag van jou zat en gelooft het verder wel
Deze hadden meer mensen geloof ik geschreven. Ik doe het ook zo.
Herplaatser en een opvanger konden eerst echt niet alleen zijn en liepen ook altijd achter je aan. Ik ben toen ook tig keer naar buiten gegaan en dan afwisselend gewoon gang, dan buitendeur, dan achterdeur enz. En wisselende tijden maar wel kort. Ik kwam ook bij een piepende of blaffende hond gewoon binnen maar gaf nooit aandacht. Als ze piepten of blaften ging ik heel snel weer. Gewoon achter elkaar wat Nanna zegt. Na een tijdje lijken ze dus echt te denken "bekijk het maar". Als dat lukt ga ik iets langer of echt even weg maar in het begin blijf ik dat heen en weer naar buiten gaan ook herhalen.
Ik heb met bovenstaande dus hele goede ervaringen. Je hoeft niet vaak weg heb ik begrepen dus ik zou dat als je thuis bent gewoon gaan doen. Het kost tijd maar als het werkt heb je veel gewonnen.
De adviezen aan het begin van dit topic weet ik niet meer maar ik zou ook gebruik gaan maken van honger. Ik zou hem helemaal geen eten meer geven zo, maar alleen nog als hij bv in de auto moet blijven. Grote kans dat hij pas gaat eten als jij terug bent maar dat zou ik maar heel even toestaan. Na een paar dagen is het in de auto blijven en daar lekker eten. Doe je dat niet dan heb je pech want als jij terug bent gaat het eten weer weg. Waarschijnlijk vinden veel mensen dit zielig maar ik vind een blafband ook verschrikkelijk zielig en honger kan bij veel honden heel handig werken om de knop om te zetten ander gedrag te vertonen.
In huis nu met in en uit lopen zou ik dat verder niet doen. Ik zou er dan juist helemaal geen aandacht aan schenken. In en uit lopen, sleutels pakken en jas aan is de normaalste zaak van de wereld. Als het blaffen heel snel begint kun je zelfs gewoon in huis steeds jas aan en uit doen, sleutels pakken ed zonder dat je ook maar naar buiten gaat.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik zou nu helemaal niet meer gaan experimenteren. Gewoon omdat je je dat niet meer kunt veroorloven. Van de buren is geen enkele goodwill meer te verwachten dus die hond mag gewoon niet de kans meer krijgen om te blaffen, punt. Ik zou direct op zoek gaan naar een oppas, en het enige in het verhaal wat ik niet snap is dat daar zo moeilijk over wordt gedaan. Tuurlijk is het niet leuk om zo afhankelijk te zijn van een onbekende, maar er is naar mijn mening geen andere keus (en dat vind ik een blafband dus niet, dat is echt gruwelijk in deze situatie voor deze hond). Eerder gaf ik links waar volop mensen zich aanbieden als oppas, oké, dat kost wat maar niet iedereen vraagt de hoofdprijs en het is nou niet bepaald een hond met een grote gebruiksaanwijzing dus in dat opzicht kan zelfs een student of scholier al in aanmerking komen. Maar zelfs met hulp van buren, die misschien niets vragen, kom je er. Maar daar moet je wel wat moeite voor doen ja.
Ik zou zelf deze hond na de eerste keer boze buren al meteen geen minuut alleen thuis meer hebben gelaten, dus in die zin is het wel min of meer bewust geëscaleerd ja. Dus zorgen voor oppas, linksom of rechtsom, en tussendoor gaan oefenen met alleen blijven terwijl je niet echt weg hoeft. Dan krijgt ie wat tijd om te wennen en hoef je zelf ook niet onder grote druk en met veel stress te werken aan het alleen blijven.
Ik zou zelf deze hond na de eerste keer boze buren al meteen geen minuut alleen thuis meer hebben gelaten, dus in die zin is het wel min of meer bewust geëscaleerd ja. Dus zorgen voor oppas, linksom of rechtsom, en tussendoor gaan oefenen met alleen blijven terwijl je niet echt weg hoeft. Dan krijgt ie wat tijd om te wennen en hoef je zelf ook niet onder grote druk en met veel stress te werken aan het alleen blijven.
-
JBK
Je doet wel erg makkelijk over een oppas vinden. Ik weet uit ervaring dat daar behoorlijk wat tijd in gaat zitten om iemand te vinden waarbij je je hond gerust achterlaat.*Wolf* schreef:Ik zou nu helemaal niet meer gaan experimenteren. Gewoon omdat je je dat niet meer kunt veroorloven. Van de buren is geen enkele goodwill meer te verwachten dus die hond mag gewoon niet de kans meer krijgen om te blaffen, punt. Ik zou direct op zoek gaan naar een oppas, en het enige in het verhaal wat ik niet snap is dat daar zo moeilijk over wordt gedaan. Tuurlijk is het niet leuk om zo afhankelijk te zijn van een onbekende, maar er is naar mijn mening geen andere keus (en dat vind ik een blafband dus niet, dat is echt gruwelijk in deze situatie voor deze hond). Eerder gaf ik links waar volop mensen zich aanbieden als oppas, oké, dat kost wat maar niet iedereen vraagt de hoofdprijs en het is nou niet bepaald een hond met een grote gebruiksaanwijzing dus in dat opzicht kan zelfs een student of scholier al in aanmerking komen. Maar zelfs met hulp van buren, die misschien niets vragen, kom je er. Maar daar moet je wel wat moeite voor doen ja.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
TS woont niet bepaald in een uithoek. Zat scholieren of andere opties.
De links zijn al gegeven.
De links zijn al gegeven.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Dit is wel een noodsituatie hè? En het is geen vreselijk moeilijke hond, gewoon een oudje dat nu wat verward is en gezelschap nodig heeft. Plus er is niet veel tijd meer, dus ik zou als de wiedeweerga op zoek. Zet een advertentie op de drie links die ik gaf, stop briefjes bij buren in de bus en wacht af. Lijkt me sterk dat daar niet heel snel een geschikt persoon uit komt. Toegegeven, voor een hond die je al langer hebt doe je het waarschijnlijk rustiger aan met het zoeken naar een oppas, en die tijd heb je dan ook meestal wel. Maar als je niets doet, gebeurt er ook niets hè? En ik lees nergens dat TS niet heel hard op zoek is naar een oppas, niet meer in elk geval, dat is mijn puntJBK schreef:Je doet wel erg makkelijk over een oppas vinden. Ik weet uit ervaring dat daar behoorlijk wat tijd in gaat zitten om iemand te vinden waarbij je je hond gerust achterlaat.*Wolf* schreef:Ik zou nu helemaal niet meer gaan experimenteren. Gewoon omdat je je dat niet meer kunt veroorloven. Van de buren is geen enkele goodwill meer te verwachten dus die hond mag gewoon niet de kans meer krijgen om te blaffen, punt. Ik zou direct op zoek gaan naar een oppas, en het enige in het verhaal wat ik niet snap is dat daar zo moeilijk over wordt gedaan. Tuurlijk is het niet leuk om zo afhankelijk te zijn van een onbekende, maar er is naar mijn mening geen andere keus (en dat vind ik een blafband dus niet, dat is echt gruwelijk in deze situatie voor deze hond). Eerder gaf ik links waar volop mensen zich aanbieden als oppas, oké, dat kost wat maar niet iedereen vraagt de hoofdprijs en het is nou niet bepaald een hond met een grote gebruiksaanwijzing dus in dat opzicht kan zelfs een student of scholier al in aanmerking komen. Maar zelfs met hulp van buren, die misschien niets vragen, kom je er. Maar daar moet je wel wat moeite voor doen ja.
PS alleen al tijdens de uitlaat kom je buurtgenoten tegen waar je over je probleem kunt vertellen. Grote kans dat er iemand is die zegt de hond wel te willen opvangen als het zo uitkomt. Dus met grote snelheid op zoek, zoveel mogelijk mensen aanspreken, dan kun je echt wel snel een betrouwbare persoon, of zelfs personen vinden hoor.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kreeg van Bri de volgende tip:
In Tholen zit de Elkie stichting (onderdeel van het CVAB) die hebben ook een Seniorenclub en herplaatsen volgens mij ook oudere honden als er iemand op zoek is.
Ik heb de link ook even opgezocht: http://www.cvab.net/
Hupla, bellen dus!
In Tholen zit de Elkie stichting (onderdeel van het CVAB) die hebben ook een Seniorenclub en herplaatsen volgens mij ook oudere honden als er iemand op zoek is.
Ik heb de link ook even opgezocht: http://www.cvab.net/
Hupla, bellen dus!
- dagmar88
- Zeer actief
Nobbygaard schreef: Ik zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.
Je zult een keuze moeten maken. Of helemaal vanaf 0 opbouwen en hem in die tijd geen seconde alleen laten, of wegdoen.
- Does
- Zeer actief
Nobbygaard, je schrijf in je openingspost dat je dit hondje erbij hebt gekregen na het overlijden van het vorige baasje. Heb je het hondje in huis genomen met de intentie om 'm zelf te houden of als tussenoplossing? Tussenoplossing bedoel ik in de zin van dat je de hond opvangt totdat je een andere baas hebt gevonden.

- ranetje
- Zeer actief
Zo denk ik het ookdagmar88 schreef:Nobbygaard schreef: Ik zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.
Dat kan echt niet, breng hem dan naar het asiel. Z'n leven staat compleet op z'n kop en dan wordt hij gestraft voor z'n angst.
Je zult een keuze moeten maken. Of helemaal vanaf 0 opbouwen en hem in die tijd geen seconde alleen laten, of wegdoen.
- ranetje
- Zeer actief
Voor de momenten dat ze werkt is dat al geregeld.*Wolf* schreef:Ik zou nu helemaal niet meer gaan experimenteren. Gewoon omdat je je dat niet meer kunt veroorloven. Van de buren is geen enkele goodwill meer te verwachten dus die hond mag gewoon niet de kans meer krijgen om te blaffen, punt. Ik zou direct op zoek gaan naar een oppas, en het enige in het verhaal wat ik niet snap is dat daar zo moeilijk over wordt gedaan. Tuurlijk is het niet leuk om zo afhankelijk te zijn van een onbekende, maar er is naar mijn mening geen andere keus (en dat vind ik een blafband dus niet, dat is echt gruwelijk in deze situatie voor deze hond). Eerder gaf ik links waar volop mensen zich aanbieden als oppas, oké, dat kost wat maar niet iedereen vraagt de hoofdprijs en het is nou niet bepaald een hond met een grote gebruiksaanwijzing dus in dat opzicht kan zelfs een student of scholier al in aanmerking komen. Maar zelfs met hulp van buren, die misschien niets vragen, kom je er. Maar daar moet je wel wat moeite voor doen ja.
Het is jammer dat het hondje echt altijd blijkt te blaffen, ook als ze even met haar dochtertje naar de huisarts moet.
Dan kan je beter een permanente oppas hebben of het hondje zo snel als mogelijk is herplaatsen.