Tjonge, ik heb een paar bastaardjes gehad en me nooit gerealiseerd dat ze eigenlijk psychiatrische patiëntjes waren....
Mijn blije ei Bonnie, pretletter tot en met. De leukste hond die ik ooit heb gehad zou niet goed in het hoofdje zijn geweest?
En wat betreft het gel*l van lijnteelt: da's een leuke eufemistische term die door fokkers die de Heilige Graal van het Zuivere Bloed aanhangen. Nee nee nee, inteelt is slecht, maar lijnteelt is juist réuze goed.
Je gooit geen moeder/zoon, vader/dochter op elkaar, maar alleen maar neef/nicht, oom/nicht, tante/nicht of grootouders/kleinkind op elkaar. Da's toch niet erg?
Goh, als dat niet erg is, waarom is het dan bij mensen strikt verboden omdat er allemaal geestelijk/lichamelijk gehandicapte kindertjes geboren kunnen worden?
O ja, dat is ook zo, bij mensen is dat heel slecht. Maar bij honden is dat niet erg want dan gebeurt dat niet omdat ze zoveel verschillende chromosomen hebben.
(Ja, dat is wat een gerenommeerde fokster mij vertelde die al sinds de jaren '80 fokt. En dat wist ze zéker, want een dierenarts had haar dat verteld.

)