Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond kiezen op uiterlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond kiezen op uiterlijk

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bijna alle windhondachtige vind ik mooi, op de barzoi na die vind ik echt niet mooi.
De deense en duitse doggen vind ik prachtig, ik hou wel van echt grote honden.
Daarnaast vind ik een koningspoedel ook echt helemaal te gek.. en een grotere Peruaan en voor de leuk een chineesje ernaast.

Op een windhond en een poedel na zijn het verder geen honden die hier ooit zullen komen denk.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Sientje schreef:
Ik heb niks met rassen en etiketjes opplakken. Ik hou ervan om met een prachtige mix te lopen, zoals ons husmengsel, complimenten te krijgen over je prachtige hond, en dan te zeggen: gewoon van de straat :pffff:

Maar het kan net zo goed een mormel zijn waar je retetrots mee tussen de chique boomhonden loopt. Want de jouwe is lekker uniek(er) :D

Dat vind ik ook zo leuk ja :ok: Krijg bijna dagelijks te horen dat Amy zo'n prachtige hond is en de vraag wat voor, waarschijnlijk exclusief, ras ze is. Heerlijk om dan te zeggen dat ze doodordinair van de straat is geplukt en een vanalleswat-hond is :D
Oh haha ja dat had ik eens op een show. Ik liep als bezoeker een beetje rond te kijken en had Finn mee. Komt er een mevrouw met allemaal corgi's aan, dat ik toch wel zo'n mooi hondje had! :D
Misschien zei ze het alleen maar om mij een goed gevoel te geven met mijn straathond tussen de stamboomhonden, maar ach, mijn dag was weer goed :mrgreen:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb best een aantal rassen die ik geweldig mooi vind om te zien, maar ik qua karakter of andere raseigenschappen nooit zal nemen omdat het niet bij mij past.

In willekeurige volgorde:

American Akita
Afbeelding
Prachtig om te zien, karakter past totaal niet bij mij en veel te veel haar :mrgreen:

Catahoula
Afbeelding
Vooral al die merle kleuren

Cimarron
Afbeelding
Dan wel de niet-doorgezakte/ enigszins atletische exemplaren

Dobermann
Afbeelding
Graag de gecoupeerde versie. We hebben ze gehad, helaas is het ras mentaal zeer instabiel en medisch een drama

Rhodesian Ridgeback
Afbeelding
Om te zien 1 van de mooiste honden die er zijn. Wel vrij grote onderlinge verschillen, de 1 vind ik om te kwijlen, de ander maar mwah. Die op het plaatje vind ik erg mooi

Qua karakter ben ik echt een mechelse herder fan, vind ze echt helemaal het einde. Vind sowieso herderachtigen vaak mooi om te zien, mechels dus ook. Mijn mechels worden echter puur op geschiktheid voor knpv gekozen en niet op uiterlijk. Hippo vind ik gewoon een heerlijk ding, relatief klein(handig in huis), compacte spierbom en leuk karakter. Alleen vanwege alle restricties op pitbullachtigen zal er waarschijnlijk hierna geen soortgelijk ras komen. Met vakanties is het niet praktisch en je moet het maar net treffen om geen hond-agressieve te hebben.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Afbeelding
en
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Paisley schreef: Afbeelding
Ja deze :I:
En gelukkig heeft ze ook nog eens een super karakter! :)
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Rahne schreef:
Paisley schreef: Afbeelding
Ja deze :I:
En gelukkig heeft ze ook nog eens een super karakter! :)
:I: :I: :I: :mann:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Dit vind ik een prachtige hond, hij lijkt zo veel op de wolf dat ik bijna zal gaan denken dat het er een is.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky

Ongelezen bericht door Rosaly »

Ik kwam laatst een Tibetaanse Mastiff tegen, WAT een prachtige hond! :I:
Denk niet dat ik er zelf 1 zou willen hebben...

AfbeeldingAfbeelding

Verder ben ik weg van de husky, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter. En daarom hebben we Finn.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Deense doggen vond ik altijd wel fascinerend. De black & tan langharige teckel :mrgreen: En een black & tan duitse herder, rechte bouw. En ik vind corgi cardigan leuk. En een koningspoedel :lol1:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik echt heel mooi vind. Niet direct een ras, meer een type denk ik.
Ik hou van atletische honden, maar ik vind mijn eigen Luca ook prachtig. Verder hou ik van honden die uitstralen dat ze pit hebben, dat ze willen werken, snelheid hebben en behendig zijn.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:Ik kan honden niet op hun uiterlijk alleen beoordelen. Ik kan niet iets mooi vinden zonder in mijn achterhoofd de nadelen (veel vachtverzorging, lastig karakter, etc) te hebben.
Maar dat was juist de vraag toch? Niet nadenkend over vacht of karakter of gezondheid, welke type honden spreken je dan ook aan.

Ik ben ook niet geheel eerlijk geweest, want eigenlijk had ik ook de engelse bull moeten noemen. De twee die ik kende vond ik geweldig gewoon. Maar ik zou er nooit aan beginnen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Qua uiterlijk vind ik de gladharige Foxterriër geweldig, en ook de Ietse Terriër.
Verder vind ik de Podenco Ibicenco heel erg mooi, zowel in glad- als in ruwhaar. De Afghaan staat ook op mijn lijstje van mooie honden om te zien, en de Deerhound.
Alleen de laatste zou hier een optie zijn, wie weet ooit een leuke Deerhoundteef...

Het uiterlijk van de Laekense vind ik ook nog altijd prachtig, van de meeste dan. En hoe Mojo uitgegeoeid is ligt ook wel heel dicht bij mijn ideale type hond.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik vind de stafford prachtig (maar dit is absoluut Mijn laatste)

Verder vind ik alle honden mooi die kracht souplesse en functionaliteit uit stralen..
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:Dan doen wij op HF natuurlijk niet :D

Maar stel - karakter doet er even niet toe. Wat vind jij kwa uiterlijk dan zo'n beetje t hoogst haalbare? :D

Ik ben zelf helemaal weg van wolfshond-achtige types. Hier bijvoorbeeld een prachtige Tamaskan.

http://i65.photobucket.com/albums/h218/ ... nahst1.jpg

En ik heb een zwak voor Aussies in Red Tri
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 18783c.jpg

Als jullie puur op uiterlijk zouden kiezen, waarmee ga je dan over straat? :D
Nou, niet puur op uiterlijk, maar ik kies mijn honden wel degelijk op uiterlijk uit de beschikbare rassen :ok:
Het oog wil ook wat. :D

Die Tamaskan vind ik prachtig trouwens, maar het is niet direct een ras wat ik zoek.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

ranetje schreef: Nou, niet puur op uiterlijk, maar ik kies mijn honden wel degelijk op uiterlijk uit de beschikbare rassen :ok:
Onbenullig verwoord, ik weet het :) Ik bedoelde eigenlijk " hond kiezen alleen op uiterlijk"

Ik gun ook niemand een hond waarbij je iedere keer als je hem ziet denkt: "wat ben jij ook een onooglijk mormel"
Er zijn genoeg hondenrassen en types die ik uitsluit vanwege het uiterlijk, al kom ik daar misschien ooit nederig op terug omdat ik misschien verliefd ben geworden op een frankenstein hondje :D
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Paisley schreef:
ranetje schreef: Nou, niet puur op uiterlijk, maar ik kies mijn honden wel degelijk op uiterlijk uit de beschikbare rassen :ok:
Onbenullig verwoord, ik weet het :) Ik bedoelde eigenlijk " hond kiezen alleen op uiterlijk"

Ik gun ook niemand een hond waarbij je iedere keer als je hem ziet denkt: "wat ben jij ook een onooglijk mormel"
Er zijn genoeg hondenrassen en types die ik uitsluit vanwege het uiterlijk, al kom ik daar misschien ooit nederig op terug omdat ik misschien verliefd ben geworden op een frankenstein hondje :D
:lol1:
En (gelukkig) verschillen de smaken per mens :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Pearce is de eerste pup waar ik ook naar "mooi" gekeken heb.

Hij moest in ieder geval langharig zijn, en een zwart-witte (en natuurlijk ook uit bewezen werklijn)
Waar ik anders helemaal niet naar kleur, vachtlengte of mooi keek...maar dit was zo kort nadat we onze geweldige Mika verloren hadden. Er moest gewoon hier ook weer een "mooie" werkhond komen.

Alle borders daarvoor keken we naar afstamming, gezondheid en werkvermogen van de ouderdieren.
Mijn eerste twee werklijn borders kwamen uit een teef die ik in eerste instantie ronduit lelijk vond.
En ik heb er toch voordat ze dragend werd een pup van besproken.

Maar wat was dat als ze aan het werken was een geweldige hond, dan vond ik haar wel mooi!
En een super karakter, echte knuffelhond zoals ik ze graag zie :I:
Een van haar zoons, Ted (die heb ik nu als avatar staan) is ook zo, hij lijkt van het hele nest ook het meest op hun moeder, alhoewel die een klein beetje meer de looks van papa geërfd heeft :mrgreen:

Voor een werkhond maakt het niet zoveel uit of ie kort- of langharig is, al was ie paars met gele stippen, als het maar gezond is, werkt en een fijn karakter heeft.
De hond moet je wel liggen, en iets zul je er ergens ook wel leuk aan moeten vinden, anders hou je het samen geen 15 jaar vol.

Iemand zei me ooit (en dat klopt voor een groot stuk ook wel) als je een hond leuk vindt dan hou je het ook vol in de training als het ooit eens minder gaat.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Paisley schreef:

Kan best wel, hoor. Een hond kiezen die je op het eerste oog eigenlijk spuuglelijk vind en alles is wat je NIET in een hond zoekt: niet middelgroot tot groot, niet elegant, geen weelderige vacht, geen sierlijk hoofd en dito gang en als kers op de taart ook nog een keer ruwharig mét baard. :schrik:
Kortom, een hond die meer op een gremlin leek en absoluut niks was voor mij.
Maar ik viel als een blok voor de mooiste ogen van de wereld en ze was de meest geweldige hond die ik ooit heb gehad. Zelfs al bleef ik haar ook de lelijkste hond van de wereld vinden. :mrgreen:
Mijn Bonnie... ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe Bonnie.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

lieke schreef: Kan best wel, hoor. Een hond kiezen die je op het eerste oog eigenlijk spuuglelijk vind en alles is wat je NIET in een hond zoekt: niet middelgroot tot groot, niet elegant, geen weelderige vacht, geen sierlijk hoofd en dito gang en als kers op de taart ook nog een keer ruwharig mét baard. :schrik:
Maar ik viel als een blok voor de mooiste ogen van de wereld en ze was de meest geweldige hond die ik ooit heb gehad. Zelfs al bleef ik haar ook de lelijkste hond van de wereld vinden. :mrgreen:

http://i151.photobucket.com/albums/s124 ... G_7608.jpg
:LOL: :LOL:
Ik ben gek op mèt baard :mrgreen:

Zie je wel, dat wat de een spuug lelijk vindt, een ander juist mooi vindt?
Gelukkig maar :D
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het niet lelijk om te zien, maar ik vind het een soort van ... Onhygiënisch .. :lol1: De hond van mn moeder krijgt van mij alleen knuffels als ie is geplukt tot aan zn onderwolletje. Als ie rondloopt als woeste ragebol vind ik knuffels van hem altijd reden om te douchen :schrik:
Nee, geen hond met baard in Huize Paisley.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

ranetje schreef:
lieke schreef: Kan best wel, hoor. Een hond kiezen die je op het eerste oog eigenlijk spuuglelijk vind en alles is wat je NIET in een hond zoekt: niet middelgroot tot groot, niet elegant, geen weelderige vacht, geen sierlijk hoofd en dito gang en als kers op de taart ook nog een keer ruwharig mét baard. :schrik:

Ach, ze was mooi van lillikheid. Met d'r scheve oren, dito poten en doorgezakte rug. En ik hield niet eens van baarden. Bij honden dan.
Maar toen ik tijdens haar ziekte haar snorrebaard moest knippen omdat er allemaal viezigheid en medicatie in bleef hangen, vond ik dat echt vreselijk.
Ze zag er niet meer uit als mijn woeste ragebol. Een keurig net gesoigneerd bekkie, dat paste helemaal niet bij haar.
Enfin, mijn punt is dat je eigenlijk niet weet waar je als een blok voor kan vallen. Zelfs op een onooglijk mormel waar je normaal gesproken niet eens naar kijkt. Laat staan in huis haalt.
Maar ik vond het altijd wel ontzettend grappig dat mijn Bonnie op straat altijd alle blikken trok. Niemand had het meer over 'die mooie honden', iedereen moest altijd met Bonnie kroelen. Ook kinderen, zonder uitzondering, vielen direct op hun knieën bij haar onder de uitroep 'ach, mag ik haar alsjeblieft aaien?' Ze bekeken Kyra en Lyndie niet eens meer.
Kennelijk was ik dus niet de enige die door Bonnie gevloerd was. :mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb 2 lelijkerds :LOL:
Maar het zijn wel mijn lelijkerds :pffff:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Toen ik Lady bij de SPCA uitkoos was ze ongelooflijk lelijk, veel te mager (alle botten staken uit) ongelijke hang tieten, slecht in haar vacht, vreselijk bang.... maar ze knapte langzaam op tot een geweldige hond.
Ik heb me vaak afgevraagd wat ik in haar zag en waarom ik haar gekozen heb :19:

Wat ik mooi vind: Ierse Wolfshond, een stevige "vierkante" herder, mooie gespierde honden ala Mojo en Rally :ok:
ranetje
Zeer actief

lieke schreef:
ranetje schreef:

Ach, ze was mooi van lillikheid. Met d'r scheve oren, dito poten en doorgezakte rug. En ik hield niet eens van baarden. Bij honden dan.
Maar toen ik tijdens haar ziekte haar snorrebaard moest knippen omdat er allemaal viezigheid en medicatie in bleef hangen, vond ik dat echt vreselijk.
Ze zag er niet meer uit als mijn woeste ragebol. Een keurig net gesoigneerd bekkie, dat paste helemaal niet bij haar.
Enfin, mijn punt is dat je eigenlijk niet weet waar je als een blok voor kan vallen. Zelfs op een onooglijk mormel waar je normaal gesproken niet eens naar kijkt. Laat staan in huis haalt.
Maar ik vond het altijd wel ontzettend grappig dat mijn Bonnie op straat altijd alle blikken trok. Niemand had het meer over 'die mooie honden', iedereen moest altijd met Bonnie kroelen. Ook kinderen, zonder uitzondering, vielen direct op hun knieën bij haar onder de uitroep 'ach, mag ik haar alsjeblieft aaien?' Ze bekeken Kyra en Lyndie niet eens meer.
Kennelijk was ik dus niet de enige die door Bonnie gevloerd was. :mrgreen:
Ik vind haar op de foto ook hartstikke leuk :D
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Een plaatje heb ik zo gauw niet, maar een gestroomd boxerlijf + meer wolfachtige kop ipv die deurstopper en dan komen we een aardig eind in de buurt :)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik zag de foto's van Balu en vond hem direct leuk, die wilde ik hebben! De link naar de advertentie van zijn zus stond onderaan zijn advertentie. Zij was grappig om te zien. Ik wist toen al dat ik ze hebben wilde, zonder omschrijving te lezen. En zijn ze dus bij ons.

Verder geen specifiek ras waar ik voor de looks val, ik wil wel eens een echte toller, maar dat is meer om het hele pakket inclusief karakter.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gimmick
Zeer actief

Mijn man zei zelf altijd dat hij nooit zou kunnen vallen op een naakte hond.
En raad eens wat er eind dit jaar bij ons komt wonen...
Ik heb 'm mee gesleept naar een fokker en hij is opslag verliefd...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Gimmick schreef:Mijn man zei zelf altijd dat hij nooit zou kunnen vallen op een naakte hond.
Wat leuk! Een AHT ?
Mensen hebben vaak hele rare ideeën bij een naakte hond en veel mannen al helemaal. Als men hier komt kijken is dat meestal zo over. De mannen willen allemaal een Atoq :D
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat ik prachtig vind is windhonden en dan vooral de Azawakh :I:
Ik zou er alleen nooit aan beginnen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gimmick
Zeer actief

sirene schreef:
Gimmick schreef:Mijn man zei zelf altijd dat hij nooit zou kunnen vallen op een naakte hond.
Wat leuk! Een AHT ?
Mensen hebben vaak hele rare ideeën bij een naakte hond en veel mannen al helemaal. Als men hier komt kijken is dat meestal zo over. De mannen willen allemaal een Atoq :D
Ja :cheer: een AHT.

Hij was inderdaad verbaasd over de hondjes. Vond ze heel prettig aanvoelen en ze hebben 'm meteen bestookt met allemaal tennisballen. En een hond die gek is op balletjes dan is hij verkocht.
Dus daar was ik dan weer erg blij mee.
Wordt als het mee zit mijn behendigheid hondje. :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”