waar ik woon ook niet, maar daar worden ook geen honden neergestoken..... ..Suske schreef:
Bussum is niet zo chique![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 aug 2016 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Nee mijn honden hebben gelukkig nog nooit een andere hond of andere diersoort aangevallen en draag er zorg voor dat dit niet zomaar kan gebeuren.Nanna schreef:Het was paniek. Die pitbull had die kat in zijn bek en gedroeg zich agressief naar mensen. Wie weet wat voor heibel het was. Dan denk je echt niet meer rationeel hoor. En ik kan me best voorstellen dat als je dan een mes bij je hebt je dat in zijn lelijke porem steektJe probeert op dat moment alles en ik mag hopen dat je niet veel ervaring hebt met dit soort situaties zodat je gelegenheid hebt je opties te overdenken
Neemt niet weg dat ik helaas al meerdere keren situaties heb gehad waarbij honden mijn honden aanvielen of dat ik heb geholpen waar een hond een andere hond aanviel(dus 2 verschillende partijen). Waarbij eigenaren verstomden of in paniek maar wat deden(slaan of schoppen, emmer water enz). Dat is de reden dat ik altijd een riem of jachtlijntje bij mij heb, in een flits maak je een strop en dan is het gevecht gelukkig zo ten einde.
-
- Zeer actief
Het is toch van de zotte als de guardia civil er met de walther aan te pas moet komen om de situatie met je hondje veilig te stellen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Onze bernersennen hond is een keer met een riek gestoken door een boer. Hij had enorme mazzel want hij stak hem zo door zijn achterpoot. Was trouwens puur onredelijkheid van de boer hoor. Mijn pa liep met onze hond en mijn zusje van toen 10 jaar te wandelen. Erg hond waar onze berner al tig keer mee geknokt had kwam aanrennen. Een Duitse herder. Dat werd dus weer knokken dus mijn pa liet de hond gaan. Om zich te verdedigen
Boer kwam aanrennen toen hij het tumult hoorde en stak zo de riek door de achterpoot van onze hond zeg...
Hij heeft er dus niks aan over gehouden vreemd genoeg. Die herder en onze berner woonden op loop afstand van elkaar en waren allebei vrij om te staan en gaan waar ze wilde. Beide honden waren de grootste reu uit dat bergdorpje en dat heeft dus een heleboel strijd gegeven. Onze hond zat een keer in de auto waarop die herder op de auto sprong en de hele auto geruïneerd heeft met zijn nagels. Denk dat de boer nog boos was over de rekening. Nu zou je dat anders doen maar in Zwitserland was het 30 jaar geleden heel gangbaar om zo met je hond om te gaan
Harde vrije honden maar steken met de riek was een beetje absurd. Zeker omdat mijn zusje erbij was en die was helemaal getraumatiseerd.
Dus ook lieve schattige bernersennen honden worden gewoon gestoken met een riek.
Boer kwam aanrennen toen hij het tumult hoorde en stak zo de riek door de achterpoot van onze hond zeg...
Hij heeft er dus niks aan over gehouden vreemd genoeg. Die herder en onze berner woonden op loop afstand van elkaar en waren allebei vrij om te staan en gaan waar ze wilde. Beide honden waren de grootste reu uit dat bergdorpje en dat heeft dus een heleboel strijd gegeven. Onze hond zat een keer in de auto waarop die herder op de auto sprong en de hele auto geruïneerd heeft met zijn nagels. Denk dat de boer nog boos was over de rekening. Nu zou je dat anders doen maar in Zwitserland was het 30 jaar geleden heel gangbaar om zo met je hond om te gaan
Harde vrije honden maar steken met de riek was een beetje absurd. Zeker omdat mijn zusje erbij was en die was helemaal getraumatiseerd.
Dus ook lieve schattige bernersennen honden worden gewoon gestoken met een riek.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Sinds wanneer ligt Bussum in Spanje?korthaar schreef:Het is toch van de zotte als de guardia civil er met de walther aan te pas moet komen om de situatie met je hondje veilig te stellen.
-
- Zeer actief
En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet 

-
- Zeer actief
Leuk detail was dat onze berner en die herder de pa van alle boerderij honden waren daar. Een collie teef kreeg gewoon een heel nest tricolors die sprekend onze hond waren. Dus het was daar of x berner of x dh op de boerderijen waar de teefjes loops werden en buiten liepen.
-
- Zeer actief
Je zit gewoon met een hond die vooroordelen oproept. Met jouw hond moet je dus oppassen voor mensen die hysterisch worden. Dat wist je toch ook wel op voorhand? Dat een cc angst inboezemt met zijn uiterlijk?S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
Ik val je echt niet aan want je hebt het volste recht van spreken. Hij doet niks. Maar dat weten mensen niet. Wuilus was ook zo. Mensen scheten 7 kleuren voor die hond. Ik ben in 14 jaar dat ik haar had een keer of 5 echt lastig gevallen door mensen die haar als provocerend ervaarden. Een man kwam zelfs met een dikke stok achter me aan lopen en zei dat hij haar zou doodslaan als ze wat deed.

Pitbulls is natuurlijk nu hetzelfde verhaal. Mensen zien er kindervretende mpordmachines in. Dus het provoceert. Dat weet je op voorhand als je een hond neemt met dat soort uiterlijk. Niemand ziet of je wel of geen verantwoordelijkheid neemt. Niemand weet dat je hondje wel lief is. Kun je het grote publiek ook niet kwalijk nemen.
Als ik met bas loop kom ik nergens in de stad. Ze wordt om de 50 meter aangehaald en gelokt. Dat is totaal anders dan wanneer ik met Dapper, Cleo en Eva liep. Daar waren mensen ook bang voor. Jouw hond is gewoon eng om te zien. Hij is lief. Maar hij ziet eruit als een gevaarlijke hond. En dan heb je de stempel. Als je dat niet wil moet je een andere hond nemen. Het imago van die rassen is zooo verziekt dat het vechten tegen de bierkaai is.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En toch vind ik dat je de dingen een beetje uit zijn verband rukt hier.S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
Volgens mij is er in dit geval helemaal geen sprake van dat mensen denken dat.......
Volgens de berichten had de hond al de eigenaar van de kat gebeten voor dat hij de kat te pakken kreeg en daarna heeft hij nog 2 mensen gebeten. Nergens staat vermeld dat degene die de hond gestoken had een hondenbezitter was.
Volgens mij was er in dit hele verhaal niemand die dacht dat er iets zou kunnen gebeuren, maar was er al van alles gebeurd.
Volgens mij gebeurd het niet zo vaak dat er ergens een hond neergestoken wordt omdat iemand iets denkt. Denk dat het reëler is andere hondenbezitters die je niet goed kent te vermijden uit angst dat het mis gaat tussen de honden. Getuige alle incidenten van de afgelopen tijd.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Hier zijn de mensen met pitbull bang voor ons. Bas gaat absoluut niet buurten bij die honden en mijn partner gaat absoluut niet omlopen. Dus Bas loopt lekker te drentelen en dan moeten die mensen met hun honden heel ver de berm in of zelf omlopen. Ik snap zijn instelling ergens ook wel. Hij staat overigens klaar om haar op te tillen en te verdedigen. Maar hij zegt wel. Hun hond. Hun probleem en zij lopen maar lekker om en lijnen maar lekker aan. Hond mag daar los en onze hond doet geen vlieg kwaad.... Ze begroet katten nog blij dus waarom moeten wij aanlijnen en omlopen?Nanna schreef:Ik doe het ook hoor. Ik mijd alles dat er ook maar enigzins als klapkaak uitziet. Geen zin in dat soort taferelen waarbij met messen gestoken moet worden om de zaak op te lossenS@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
-
- Zeer actief
Grof geschut maar wel effectief.Heavy schreef:Ik loop niet met messen . Maar ik denk wel dat als die joekel hier uit de straat mijn hond pakt en niet loslaat ik heel snel een riek te pakken heb . Maar ik zou wel eerst vragen aan de eigenaar als die erbij is:doe jij wat of moet ik het doen

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Er staat een pitbull op marktplaats. Of amstaff dat weet ik effe niet. Daar staat bij dat hij super lief is. Goed met kinderen kan maar dat hij weg moet omdat hij twee mensen "licht" gebeten heeft......Budkes schreef:En toch vind ik dat je de dingen een beetje uit zijn verband rukt hier.S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
Volgens mij is er in dit geval helemaal geen sprake van dat mensen denken dat.......
Volgens de berichten had de hond al de eigenaar van de kat gebeten voor dat hij de kat te pakken kreeg en daarna heeft hij nog 2 mensen gebeten. Nergens staat vermeld dat degene die de hond gestoken had een hondenbezitter was.
Volgens mij was er in dit hele verhaal niemand die dacht dat er iets zou kunnen gebeuren, maar was er al van alles gebeurd.
Volgens mij gebeurd het niet zo vaak dat er ergens een hond neergestoken wordt omdat iemand iets denkt. Denk dat het reëler is andere hondenbezitters die je niet goed kent te vermijden uit angst dat het mis gaat tussen de honden. Getuige alle incidenten van de afgelopen tijd.

-
- Zeer actief
Ik ga er ook niet tegen vechten hoor, ik weet wat ik in handen heb, en voor mij is het puur goud, dus ik ontloop mensen met alle liefde om maar te voorkomen dat ze ook maar een scheet dwars gaat zitten het is het me niet waard..... het is alleen soms best lastig in vakantie periodes en zo..... blij als die weer om zijn dan doet iedereen weer zijn gewone schema... ik wil niemand tot last zijn en dat gebeurt ook eigenlijk niet... Ik heb liever mijn hond in de buurt dan andere mensen, bij mijn hond weet ik wat ik aan hem heb ( mensen kunnen zo raar doen soms,laeken schreef:Je zit gewoon met een hond die vooroordelen oproept. Met jouw hond moet je dus oppassen voor mensen die hysterisch worden. Dat wist je toch ook wel op voorhand? Dat een cc angst inboezemt met zijn uiterlijk?S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
Ik val je echt niet aan want je hebt het volste recht van spreken. Hij doet niks. Maar dat weten mensen niet. Wuilus was ook zo. Mensen scheten 7 kleuren voor die hond. Ik ben in 14 jaar dat ik haar had een keer of 5 echt lastig gevallen door mensen die haar als provocerend ervaarden. Een man kwam zelfs met een dikke stok achter me aan lopen en zei dat hij haar zou doodslaan als ze wat deed.Dat was niet zo best. Ze nam die dreiging nl serieus en zou de beste man ook aan gevallen hebben. Ik heb haar kort gehouden en ben zo snel ik kon weggelopen.
Pitbulls is natuurlijk nu hetzelfde verhaal. Mensen zien er kindervretende mpordmachines in. Dus het provoceert. Dat weet je op voorhand als je een hond neemt met dat soort uiterlijk. Niemand ziet of je wel of geen verantwoordelijkheid neemt. Niemand weet dat je hondje wel lief is. Kun je het grote publiek ook niet kwalijk nemen.
Als ik met bas loop kom ik nergens in de stad. Ze wordt om de 50 meter aangehaald en gelokt. Dat is totaal anders dan wanneer ik met Dapper, Cleo en Eva liep. Daar waren mensen ook bang voor. Jouw hond is gewoon eng om te zien. Hij is lief. Maar hij ziet eruit als een gevaarlijke hond. En dan heb je de stempel. Als je dat niet wil moet je een andere hond nemen. Het imago van die rassen is zooo verziekt dat het vechten tegen de bierkaai is.

-
- Zeer actief
er moet gewoon een fokverbod komen dit is gewoon te gek voor woorden
-
- Zeer actief
Ik begrijp je wel. Ik was met Wuilus ook bang als ik dronken mannen tegen kwam. Ze werd dan alert en keek ze aan. Dat was soms reden om gek te gaan doen en die hond te provoceren. En dat ervaarde ik als heel bedreigend. Vervelende was ook dat Wuilus als een goede herder betaamd het voor me op nam. Dus dat maakte het allemaal erger.S@ndr@ schreef:Ik ga er ook niet tegen vechten hoor, ik weet wat ik in handen heb, en voor mij is het puur goud, dus ik ontloop mensen met alle liefde om maar te voorkomen dat ze ook maar een scheet dwars gaat zitten het is het me niet waard..... het is alleen soms best lastig in vakantie periodes en zo..... blij als die weer om zijn dan doet iedereen weer zijn gewone schema... ik wil niemand tot last zijn en dat gebeurt ook eigenlijk niet... Ik heb liever mijn hond in de buurt dan andere mensen, bij mijn hond weet ik wat ik aan hem heb ( mensen kunnen zo raar doen soms,laeken schreef:Je zit gewoon met een hond die vooroordelen oproept. Met jouw hond moet je dus oppassen voor mensen die hysterisch worden. Dat wist je toch ook wel op voorhand? Dat een cc angst inboezemt met zijn uiterlijk?S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
Ik val je echt niet aan want je hebt het volste recht van spreken. Hij doet niks. Maar dat weten mensen niet. Wuilus was ook zo. Mensen scheten 7 kleuren voor die hond. Ik ben in 14 jaar dat ik haar had een keer of 5 echt lastig gevallen door mensen die haar als provocerend ervaarden. Een man kwam zelfs met een dikke stok achter me aan lopen en zei dat hij haar zou doodslaan als ze wat deed.Dat was niet zo best. Ze nam die dreiging nl serieus en zou de beste man ook aan gevallen hebben. Ik heb haar kort gehouden en ben zo snel ik kon weggelopen.
Als ik met bas loop kom ik nergens in de stad. Ze wordt om de 50 meter aangehaald en gelokt. Dat is totaal anders dan wanneer ik met Dapper, Cleo en Eva liep. Daar waren mensen ook bang voor. Jouw hond is gewoon eng om te zien. Hij is lief. Maar hij ziet eruit als een gevaarlijke hond. En dan heb je de stempel. Als je dat niet wil moet je een andere hond nemen. Het imago van die rassen is zooo verziekt dat het vechten tegen de bierkaai is.) na een ontmoeting van laatst met iemand die om niets uit zijn plaat ging, durf ik niet meer zonder telefoon van huis te gaan.
ik moet hulp in kunnen roepen die vent was gewoon bedreigend..
-
- Zeer actief
Hier staat vermeld dat de persoon die de hond stak een hondenbezitter was die net zijn hond ging uitlaten.Budkes schreef:En toch vind ik dat je de dingen een beetje uit zijn verband rukt hier.S@ndr@ schreef:En na dit soort teksten en topics weet ik ook weer waarom ik andere honden bezitters die ik niet "goed" ken vermijd, niet omdat mijn grote niet sociaal is, maar omdat honden bezitters best eng kunnen gaan doen als ze denken dat ...... doe maar niet
https://www.politie.nl/nieuws/2016/augu ... hoten.html
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zeg, ga jij eens even fijn met je ei spelen.Suske schreef:Bussum is niet zo chiqueS@ndr@ schreef:Als je een mes bij je hebt, er zijn dagen dat ik dat niet hebNanna schreef:Het was paniek. Die pitbull had die kat in zijn bek en gedroeg zich agressief naar mensen. Wie weet wat voor heibel het was. Dan denk je echt niet meer rationeel hoor. En ik kan me best voorstellen dat als je dan een mes bij je hebt je dat in zijn lelijke porem steektJe probeert op dat moment alles en ik mag hopen dat je niet veel ervaring hebt met dit soort situaties zodat je gelegenheid hebt je opties te overdenken
, ... ik vind het nogal vreemd en verontrustend dat er mensen zijn die dat wel bij zich hebben... en het ook durven gebruiken

-
- Zeer actief
Suske schreef:Sinds wanneer ligt Bussum in Spanje?korthaar schreef:Het is toch van de zotte als de guardia civil er met de walther aan te pas moet komen om de situatie met je hondje veilig te stellen.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Het is dezelfde categorie die gaat voor een nestjuh want: "da is sgatig. En dan kunne de pubs na de bure. "Nanna schreef:Je kunt ze overal vandaan trekken. De asiels zitten er vol mee. Marktplaats staat er vol mee.laeken schreef:
Er staat een pitbull op marktplaats. Of amstaff dat weet ik effe niet. Daar staat bij dat hij super lief is. Goed met kinderen kan maar dat hij weg moet omdat hij twee mensen "licht" gebeten heeft......![]()
Gratis op re halen....
Waar komt toch opeens die tsunami aan vechthonden vandaan? En als het grote publiek er zo'n hekel aan heeft waarom worden ze dan toch massaal verkocht? (En weer gedumpt)
En de categorie: "het is allemaal opvoeding" gaat ook niet voor een herplaatser, want die zijn al verpest. Gewoon niet genoeg gesocialiseerd.
Dan nog de categorie die kickt op zo'n valse hond maar eenmaal volwassen is het toch wel heel lastig.
En u hebt een hele rij honden die nog wel gefokt wordt, als pups verkocht en met een jaar, anderhalf in de problemen zit.
- Simone-H
- Zeer actief
Gister had ik het verhaal al gehoord van twee meisjes, zo rond de tien jaar. Maar vandaag heb ik het dan ook gehoord van volwassen die daar in de straat wonen.
Maandag heeft een hond een meisje aangevallen hier bij mij in de buurt, een paar straten verder. Ze is in het gezicht gebeten. Politie en ambulance erbij, en ze is naar het ziekenhuis gebracht. Wat voor hond het was weet ik niet, volgens de omstanders een pitbull maar die informatie zegt niet zoveel. De eigenaresse is een jonge vrouw alleen met twee kinderen, de hond moest een muilkorf aan en had dat niet.
Maandag heeft een hond een meisje aangevallen hier bij mij in de buurt, een paar straten verder. Ze is in het gezicht gebeten. Politie en ambulance erbij, en ze is naar het ziekenhuis gebracht. Wat voor hond het was weet ik niet, volgens de omstanders een pitbull maar die informatie zegt niet zoveel. De eigenaresse is een jonge vrouw alleen met twee kinderen, de hond moest een muilkorf aan en had dat niet.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
-
- Zeer actief
De publieke opinie is ook al niet te best als je de reacties leest.
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/264322 ... nd___.html
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
dat is daar zo en op het forum net zo...... het rammelt overal van de vooroordelen en gezien de hoeveelheid van dit soort honden gaat het om percentages, maar je zult het maar zijn of je kind, dan kan het je geen barst schelen dat snap ik ook wel. er moeten nu maatregelen genomen worden anders wordt het straks oorlog en ja dan gaan ook de goede naar de ratsmode. jammer dat het niet kan.Wolfsblut schreef:De publieke opinie is ook al niet te best als je de reacties leest.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Inderdaad, en ik blijf erbij, dat wat betreft die maatregelen dat o.a. bestaat uit een veel strengere wet/regelgeving voor het fokken maar zeker ook voor het houden van "dit soort" honden. Al zouden ze dat mocht zoiets ooit gebeuren best doortrekken naar alle rassen. Nu kopen mensen maar aan (niet alleen maar dit soort honden) en bij "niet geschikt" of niet leuk meer, of wat dan ook, nou ja, dan maar weg en een "nieuwe kopen". Mensen weten vooraf vaak écht niet waar ze aan beginnen en een cursus zou daar volgens mij wel eens verandering in kunnen maken.S@ndr@ schreef:er moeten nu maatregelen genomen worden anders wordt het straks oorlog en ja dan gaan ook de goede naar de ratsmode. jammer dat het niet kan.
Hoe dan ook, een cursus voor beide(fokken en houden van dit soort honden) is wat mij betreft een 1e begin.
Toch fokken zónder cursus? Bam boete! Cursus gedaan en gezakt? Dan geen hond. Althans, niet "dit soort". Loslopen? Bam, boete! En een flinke ook!! Geen muilkorf terwijl dat om welke reden dan ook verplicht is? Bam, boete!!
Zodra je mensen in hun "zak" gaat raken ben ik er persoonlijk van overtuigd dat er dan veel minder mensen geneigd zijn om 1 aan fokken te "beginnen", en 2 de aanschaf tót vele malen minder zal worden en men zich hopelijk door een cursus of in ieder geval door een boven hun hoofd hangende boete zal beseffen dat "los" laten een nono is!
Elke dag zie ik wel enkele nestjes op fb voorbij komen en allen zijn het kruisingen. Bij nagenoeg allen zijn zogezegd zowel de vader als moeder aanwezig (dan krap ik me al op mijn hoofd overigens) en er is er geen 1 mét stamboom.
En ja, ik weet dat ik iemand ben die altijd roept dat een stamboom er niet toe doet. Waar het pitbulls betreft heb ik daar een andere mening over. Ik durf waar het pitbulls aangaat te beweren dat er van alle incidenten die geweest zijn (overigens ook vwb Staffords) of in ieder geval in minstens 99% om kruisingen van zulks gaat.
Bij zo ongeveer élk "incident" wordt er gesproken over pitbull dit, pitbull dat. Pitbull mijn reet. Ik geloof er geen hol van dat er ook maar 1 échte Pitbull verantwoordelijk is voor wat we nu zo ongeveer bijna wekelijks/maandelijks in de krant lezen. Waarom niet? Omdat er denk ik nog geen 300 échte Pitbulls in Nederland zijn. Dat ten eerste. En ten 2e omdat ik persoonlijk met eigen ogen het verschil zie tussen een eigenaar van een (echte) Pitbull (met stamboom) en eigenaar van een op een pitbull/stafford lijkende hond.
Die eerstgenoemde laten hun hond niet los. Bij enig vermoeden van gaat er een muilkorf om! Bij vermoeden van "erger" worden zelfs andere rigoureuze "maatregelen" genomen.
Zo heeft bijv. een eigenaar van een (verpestte) Pitbull afgelopen maandag besloten hem in te laten slapen omdat hij hem ondanks alles (alle tijd, moeite, energie etc) niet meer "recht" kon trekken en hij het risico te groot vond dat de hond een keer door zou draaien met alle gevolgen van dien.
Ik blijf wat dat betreft ook bij mijn mening dat honden die een "bewezen" gevaar zijn wat mij betreft dan ook eerder die welbekende spuit mogen krijgen. In dit geval heeft de eigenaar die keuze zélf gemaakt in plaats dat deze misschien uiteindelijk voor hem gemaakt zou worden.
Het lijkt voor velen door alle negatieve krantenartikelen misschien dan wel een "zeldzaamheid" dat er "verantwoordelijke" Pitbull eigenaren zijn, maar mijn ervaring is dat in ieder geval waar het Pitbulls betreft zij er wel degelijk zijn. Alleen maar zou ik eigenlijk willen zeggen omdat ik persoonlijk geen "onverantwoordelijke" Pitbulleigenaar "ken". Noch persoonlijk, noch via internet. Hoe dan ook ontkom je er mijn inziens niet aan om tóch de regels (wetgeving) te veranderen en die (onverantwoordelijke) klapjostis zoveel mogelijk te weren om tot "fokken/aanschaf" over te gaan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik vind dat PB fokkers die het ras willen verbeteren er 150% voor moeten gaan om de agressiviteit er uit te fokken (wishfull thinking?)
Het zal misschien vele jaren duren, maar zou het echt onmogelijk zijn?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Welke "agressiviteit" doel je op?mosquito1980 schreef:Ik vind dat PB fokkers die het ras willen verbeteren er 150% voor moeten gaan om de agressiviteit er uit te fokken (wishfull thinking?)
Ben ik met je eens. Vandaar dat ze van mij de (niet bestaande) regels in mogen gaan voeren vwb het fokken/houden van dit soort honden. Ongeacht of daar wel of geen stamboom aanhangt!Tara schreef:Ik denk dat het Jan met de Pet echt helemaal geen bal interesseert of het om raszuivere pitbulls gaat of niet.
Het ziet er uit als een pitbull, het doet als een pitbull, dús is het een pitbull. En die hebben nog maar bitter weinig krediet.
Nanna schreef:Ik ben het niet vaak met Smoek eens, maar nu wel

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- mosquito1980
- Zeer actief
Welke "agressiviteit" doel je op?smoekie schreef:mosquito1980 schreef:Ik vind dat PB fokkers die het ras willen verbeteren er 150% voor moeten gaan om de agressiviteit er uit te fokken (wishfull thinking?)
Een hond met een "zachtere kaak" fokken or whatever

Er is door de jaren heen heel wat verbeterd (en helaas verslechterd) in de fokwereld. Er zijn fokkers die zich 100% bezighouden met het verbeteren van het ras, dwz niet fokken met honden met HD, ED, hartproblemen en andere erfelijke ziektes. Geen honden fokken met een "slecht" karakter enz enz.
Dat moet toch met de PB ook mogelijk zijn? In mijn theorie in ieder geval wel

-
- Zeer actief
Maar om dat te controleren moet je toch echt wel weer alleen honden van dit type laten verkopen die met zorg gefokt zijn en waar de geschiedenis dus van te checken is wat voorouders betreft, dus geen kruisingen meer toestaan 

- mosquito1980
- Zeer actief
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in..... maar het idee was goed ... in theorie dusblondie schreef:Maar om dat te controleren moet je toch echt wel weer alleen honden van dit type laten verkopen die met zorg gefokt zijn en waar de geschiedenis dus van te checken is wat voorouders betreft, dus geen kruisingen meer toestaan

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Euh nee dat is gewoon een kansloos voornemen. Dat is hetzelfde als willen wegfokken van manscherpte bij mechels of jachtdrift bij een duitse staande. Dan kan je nog beter een algeheel fokverbod opleggen.mosquito1980 schreef:Welke "agressiviteit" doel je op?smoekie schreef:mosquito1980 schreef:Ik vind dat PB fokkers die het ras willen verbeteren er 150% voor moeten gaan om de agressiviteit er uit te fokken (wishfull thinking?)
Een hond met een "zachtere kaak" fokken or whatever![]()
Er is door de jaren heen heel wat verbeterd (en helaas verslechterd) in de fokwereld. Er zijn fokkers die zich 100% bezighouden met het verbeteren van het ras, dwz niet fokken met honden met HD, ED, hartproblemen en andere erfelijke ziektes. Geen honden fokken met een "slecht" karakter enz enz.
Dat moet toch met de PB ook mogelijk zijn? In mijn theorie in ieder geval wel
Je kunt nu eenmaal niet in enkele generaties de doortastendheid en hondagressie 'wegfokken'. Het heeft immers ook decennia geduurd om het ras zo te krijgen. Ik weet dat ze bij Dobermann's hebben geprobeerd een zachter karakter te fokken, mensen willen nu eenmaal een stoere hond qua uiterlijk en een labrador karakter. Dat heeft ervoor gezorgd dat er nu tal mentaal instabiele dobers zijn die veelal angstagressie vertonen. Bij sommige SPA zie je al angstagressie. Dat is in mijn ogen nog gevaarlijker dan normale agressie.
En iets van een zachtere kaak is onnodig. SPA hebben niet de sterkte kaken en ook geen kaakklem/ kaak die op slot kan. Dat zit in het karakter, vasthouden en met harde snokken schudden. De meest vernietigende kracht komt vanuit de nek.
Ik ben overigens voorstander van een fok- en houderschapsbeperking bij SPA, maar het wegfokken van genetische eigenschappen is niet iets wat zomaar kan. Het percentage SPA met stamboom wat in het nieuws komt is volgens mij bizar klein. De incidenten gebeuren voornamelijk door allerlei kruisingen.
-
- Zeer actief
Exact !!Marco88 schreef:dus als een ontsnapte vechthond jouw hond loopt te vermoorden, zou je het ook overdreven vinden om die hond neer te schieten?gonnie schreef:Mijn honden zouden een kat ook grijpen en verdedigen tegen omstanders.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Mag toch hopen dat Nikkie nooit kan ontsnappen als ze een kat ziet, dan is zij straks ook de pineut.
Vind het wel overdreven om daar een hond voor dood te schieten.
Of vind je dat een leven van een kat, minder is als die van een hond?