Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen jasje?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Wel of geen jasje?

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden hebben met z'n 4en 1 jas :F:
Die is er namelijk alleen voor extreme omstandigheden, een wedstrijd met heel koud weer waarbij de hond ook waterwerk moet doen en tussendoor lang moet wachten zonder dat ik ze in beweging kan houden.
Feitelijk komt het erop neer dat hij tot nu toe 0 keer gedragen is :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

crutz schreef:Wat mij trouwens vooral opvalt met de BoT jas qua acceptatie (naast niet slopen wat met kleedjes wel gebeurd) is dat het aandoen volledig probleemloos gaat terwijl ik bv bij een tuig aan doen hem echt onder appel moet zetten omdat hij er anders steeds in probeert te bijten, die neiging is er bij de BoT jas totaal niet.

Maar idd geen vervanging maar aanvulling op warming-up en cooling down
Dat hebben ze hier ook met de BoT jassen tov andere winterjasjes en tuigen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

majelle schreef:In januari komt mijn pup een standaard korthaar teckel. Zou je daar ook een jas voor moeten hebben? Had eerder grote honden maar die kreeg ik als pup in de zomer.. Maar een puppy in de winter? Ik dacht die gaan toch nog niet lang op wandeling. Meer een heleboel korte keren en dan hobbelt ie zich wel warm had ik zo gedacht. Maar die buik is lang en niet erg behaard. En jasje .. ik wikkel er wel een sjaal om ofzo.
Nee joh, in principe kan die hond daar best tegen. Een jasje is een uitzondering, die je er pas bij haalt als blijkt dat het nodig is. Ik zou er niet bij voorbaat van uit gaan ;)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

mijke schreef:
majelle schreef:In januari komt mijn pup een standaard korthaar teckel. Zou je daar ook een jas voor moeten hebben? Had eerder grote honden maar die kreeg ik als pup in de zomer.. Maar een puppy in de winter? Ik dacht die gaan toch nog niet lang op wandeling. Meer een heleboel korte keren en dan hobbelt ie zich wel warm had ik zo gedacht. Maar die buik is lang en niet erg behaard. En jasje .. ik wikkel er wel een sjaal om ofzo.
Nee joh, in principe kan die hond daar best tegen. Een jasje is een uitzondering, die je er pas bij haalt als blijkt dat het nodig is. Ik zou er niet bij voorbaat van uit gaan ;)
Eens! Boyke (border terrier, dus ook niet zo groot en hoog) kwam met acht weken bij ons op 1 januari. Hij huppelde met 'n blote puppenbuikje vrolijk in de sneeuw en had een pret :D Niet te lang natuurlijk, maar ze worden toch snel moe op die leeftijd.
Een stoer hondje als een teckel lijkt me echt geen jasje nodig hebben als gezonde pup.

Ik ben helemaal niet van de hondenkleertjes, maar Boyke heeft nu toch echt een jasje gekregen. Met zijn 14 jaar en pluizig wordende vachtje en pijn in de gewrichtjes loopt hij er bij erg koud of nat weer een stuk vrolijker bij met z'n winterjas :cheer: Hij huppelt zelfs weer bij de late ronde, waar hij eerst niet eens meer mee wilde.

Als het nodig is voor de hond zeg ik: doen!
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ja klopt idd ze lopen zich wel warm t jonge grut. Toen mijn boxer 12 was deed ik hem af en toe een dekje om. Hij liep niet meer zo snel en met kou en regen leek ie t wel prettig te vinden.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik zit me toch echt af te vragen, dat naast de bibbers jullie honden ook ooit eens honds moe zijn geweest.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

nyckle schreef:Ik zit me toch echt af te vragen, dat naast de bibbers jullie honden ook ooit eens honds moe zijn geweest.
Wat vindt jij hondsmoe?

Ik denk dat je teveel uitgaat van je eigen situatie. De meeste mensen gaan geen 3 uur per dag of meer op pad met hun hond :wink: en sommige honden hebben het door omstandigheden eerder koud.
Zo loop ik met echte kou met 2 honden zonder jas en 1 met.
En de honden komen hier over het algemeen toch wel veel buiten.

Vorige week ben ik naar zee geweest met onze kleine Spaanse dame. Had haar jas voor de zekerheid meegenomen. In de duinen viel het mee maar daar voorbij was het koud nat en guur. Waaide zo door mijn jas heen. Ze kwam tegen mijn benen geplakt lopen. Jasje aangedaan en ze heeft nog 3 kwartier rond geracet.
Dan mogen mensen me uitlachen en het belachelijk vinden :wink: en sterker nog, ik kies dan ook nog een truitje en/of jasje wat ik leuk vind.
Ik ben wel met je eens dat sommige honden als een soort accessoire behandeld worden maar ik geloof niet dat dat hier op het HF veel voorkomt eigenlijk.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als je met hondsmoe bedoelt dat ze zo moe zijn dat ze voor minimaal een dag niet meer doen dan eten, plassen en slapen? Zeker, af en toe gebeurt dat wel. Niet te vaak, want de sfeer is dan ook niet echt gezellig want oh wee als 1 vd 2 dan de ander zijn slaap verstoort, dan mist er direct haar. Ik moet ze dan dus scheiden.

Iets minder moe maar echt tevreden en alleen maar behoefte aan/energie voor het resterende avondrondje of even in de tuin? 1 A 2x per week. vaker levert alsnog een overprikkelde Noa op. En dus gaan ze de rest van de dagen een aantal keer middellang uit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik snap de vraag niet helemaal. Los van de onduidelijke formulering vraag ik me ook af wat het eigenlijk uit maakt of onze honden wel eens 'hondsmoe' (wat is dat) zjin? :denken:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden lopen vrij veel. En Uma is na een uur wel klaar. Laatst heb ik 5 uur over het strand gelopen en moest ik haar het laatste uur aanlijnen omdat ze achter een container stond te schuilen, bibberend. Ze wilde niet meer mee.
Ze wil niet meer rennen als de wind koud is, het regent of zelfs gecombineerd wordt. Ze heeft heel grote, opstaande oren en daar krijgt ze last van bij kou. Hoge oren vangen veel wind blijkt wel.

Ik loop gewoon met slecht weer maar voor de echt lange wandelingen waar Manu juist zo van geniet, ook in slecht weer, laat ik haar thuis bij de verwarming. Als ik dichter bij huis loop rent ze zelfs terug zodra het weer haar te guur wordt :LOL: die jas is echt perfect voor haar.

Nyckle, ik ben echt geen muts met mijn honden. Ik snap je twijfels, zo dacht ik eerder ook. Maar de mutshonden bestaan dus echt. Ik heb er een. Hoe ze in een asiel overleefd heeft weet ik niet :piew: maar de luxe van een jas of trui in de kou is iets wat ze graag wil en dus ook gewoon krijgt omdat ik duidelijk verschil zie in haar lol tijdens het wandelen.
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Witjesverzendhuis in Emmen heeft betaalbare regenjasjes. Weet niet of ik dit mag plaatsen. Maar heb verder niets met hun. Alleen de prijzen staan me aan. Anders verwijder dit maar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be kind, Be loved, Be a doglover!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Mijn honden lopen vrij veel. En Uma is na een uur wel klaar. Laatst heb ik 5 uur over het strand gelopen en moest ik haar het laatste uur aanlijnen omdat ze achter een container stond te schuilen, bibberend. Ze wilde niet meer mee.
Ze wil niet meer rennen als de wind koud is, het regent of zelfs gecombineerd wordt. Ze heeft heel grote, opstaande oren en daar krijgt ze last van bij kou. Hoge oren vangen veel wind blijkt wel.

Ik loop gewoon met slecht weer maar voor de echt lange wandelingen waar Manu juist zo van geniet, ook in slecht weer, laat ik haar thuis bij de verwarming. Als ik dichter bij huis loop rent ze zelfs terug zodra het weer haar te guur wordt :LOL: die jas is echt perfect voor haar.

Nyckle, ik ben echt geen muts met mijn honden. Ik snap je twijfels, zo dacht ik eerder ook. Maar de mutshonden bestaan dus echt. Ik heb er een. Hoe ze in een asiel overleefd heeft weet ik niet :piew: maar de luxe van een jas of trui in de kou is iets wat ze graag wil en dus ook gewoon krijgt omdat ik duidelijk verschil zie in haar lol tijdens het wandelen.
Taartje heeft het ook snel koud. Ze is natuurlijk ouder, heeft geen vetjes en is niet veel gewend na 10 jaar Spanje. Ze loopt lekker mee buiten, maar dat gaat allemaal op een vrij rustig tempo, waardoor ze niet echt genoeg opwarmt. Zij staat dan ook heel snel te bibberen en gaat mij dan heel zielig en beschuldigend aankijken: 'Waarom doe je mij dit aan?', terwijl ze het wandelen zelf superleuk vindt. Ook een drama queen dus.
Ook binnen vindt ze het soms koud (wat ook zo is, mijn huis is altijd vrij koel en moeilijk écht warm te krijgen) en dan gaat ze ook staan bibberen midden in de kamer met haar oren in standje geslagen hond. Zodra ik haar dan haar trui aantrek, krult ze zich tevreden op op de bank en gaat lekker liggen slapen. Ze wil dus heel graag haar trui aan dan. En natuurlijk geef ik daar gehoor aan, ik zou niet weten waarom ik haar zou laten afzien als ze het koud heeft. Ik heb er zelf ook een enorme hekel aan om het koud te hebben.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

flamme schreef:
nyckle schreef:Ik zit me toch echt af te vragen, dat naast de bibbers jullie honden ook ooit eens honds moe zijn geweest.
Wat vindt jij hondsmoe?

Ik denk dat je teveel uitgaat van je eigen situatie. De meeste mensen gaan geen 3 uur per dag of meer op pad met hun hond :wink:
Nyckle ook niet, die gooit zijn honden van 9.00-17.00 de tuin in.

Izzy (blote buik, geen ondervacht) heeft nog nooit een jasje aan gehad maar het in de winter wel regelmatig koud gehad, ik heb dus wel af en toe getwijfeld maar het was eigenlijk wel op te lossen met wat extra activiteit of gewoon doorlopen.
Maar nu ze niet meer zo lekker loopt en extra activiteit er niet meer in zit, zit ik er toch over na te denken om iets aan te schaffen. Ik zie het nut niet om haar de laatste maanden binnen lekker te verwennen maar buiten te laten verrekken van de kou. "Nee meid, we zijn nu buiten, daar kunnen mensen ons zien en dan vinden ze wat van mij als jij een comfortabel jasje draagt, verrek jij dus maar van de kou" :Q:
Dat moet iedereen toch voor zich (of eigenlijk voor zijn hond) weten? Meestal kun je het niet zomaar zien of er een, in jouw ogen, goede reden is om een hond een jasje oid aan te doen, ga er dan dus maar vanuit dat de baas van die hond weet wat-ie doet.
Afbeelding
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zolang als ik me kan herinneren dragen mijn honden jassen bij regen. Niet omdat ze bibberen. Ook niet omdat ze regen haten. Ikzelf ben de zeikerd. Het duurt na een flinke regenwandeling eeuwen voor honden droog zijn. Dat gedoe: "niet op de bank! Je bent nat!" snappen ze nog steeds niet. En gaat ook niet gebeuren. Ik kleed me om en trek warme kleren aan, de honden doe ik de jas uit en mogen ala minute op het dekentje op de bank.

Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Als je alle berichten doorgelezen hebt 'hoor' je pas hoeveel mensen praten vanuit een principe. Dat principe is ook aangeleerd gedrag van ons. Of je nu wel of geen kleding gebruikt voor je hond, het maakt geen verschil. Jij bent de eigenaar en jij bepaalt wat goed is. Niemand kent jouw hond beter dan jij. En als ik dan lees dat het tegen je principe is, maarrrrrr.....er is nu een uitzondering, dan is het begin van die zin al onzin. Ik hoef geen verwijtende blikken op straat als de honden hun regenjassen aan hebben. Ik weet hoe gelukkig ze zijn. My bad.

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Malou heeft tegenwoordig ook een jas voor als het regent. Qua kou heeft ze 'm echt niet nodig, maar ze hááát regen en gaat ontieglijk meuren als ze nat wordt. Met jasje loopt ze wel door de regen én stinkt ze niet meer zo :cheer:

Shib heeft ook een jas voor buiten, maar die heeft 'm eigenlijk nooit nodig. Wel als hij natgeregend binnen komt, dan krijgt hij een trui aan. Anders is hij nog een uur aan het rillen en klappertanden. :oeps:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Oma Cyntha krijgt tegenwoordig in de herfst en winter een jasje aan als ze tijdens de mantrail-trainingen moet wachten tot ze aan de beurt is om haar sporen te lopen. Dan ligt ze stil en lukt het haar niet meer goed om de lichaamstemperatuur te reguleren. Ze ligt dan werkelijk te bibberen, dus dan maar een jasje. Zolang ze in beweging blijft heeft ze er geen nodig. Cyntha is inmiddels niet meer zo gecharmeerd van wandelen in de (stromende) regen, maar ik heb het geluk dat bijna altijd zo te kunnen plannen dat we niet door de nattigheid hoeven.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hier hebben de honden inmiddels hun eigen jas die ze buiten tijdens rust dragen. Ze knappen er allebei enorm van op.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Yara heeft als het hard vriest ook een jasje aan. Ze is al 11,5 jaar en ik merk dat ze veel vrolijker is met jas dan zonder als het heel koud is of heel hard regent. Ze zijn hier overigens zo'n beetje de hele dag buiten dus ze komen er zat uit. Wat een ander ervan vind daar trek ik mij niets van aan. Het is mijn hond en als ik denk dat het nodig is dan doe ik dat.
Laatst gewijzigd door Yara op 29 nov 2016 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jamie en Teun hebben eigenlijk nooit een jasje aan, ze vinden het niet prettig. Maar gisteren een paar uur naar de zee geweest en toen waren ze toch wel blij met een jasje, Teun voelde toen pas voor het eerst hoe fijn een jasje kan zijn, hij was helemaal blij. :tongue:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Natuurlijk jasje aan als ie het koud heeft.
Mijn boerboel had het in De winter altijd koud dus ze had een jas aan.

Ook 1 van Mijn mastiff meisjes heeft heel kort haar dus die krijgt ook een jasje aan als ze koud word.
wilma23
Zeer actief

Absolutely, wij gaan in de ochtend dik anderhalf uur de velden in en dan overdag rennen ze in de tuin, spelen graven, speuren. Ze krijgen een groot bot. En dan is het feest want dan gaan we met de auto naar de bossen of countryside. English we maken daar wandelingen van 3 soms wel 4 uur.
Bij thuiskomst ploffen ze neer en vallen in diepe slaap. Als het stormt of plenst doen we minder en dan slapen ze, om de volgende dag weer team beginnen.

Dus ja mijn honden worden hondsmoe
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Wat bedoelen jullie met hondsmoe?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
wilma23
Zeer actief

Crescent schreef:Wat bedoelen jullie met hondsmoe?
Ik vat het op als zo moe dat ze hun ogen niet open kunnen houden en tevreden snurkend slapen na een dag van alles en nog Wat.
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Mijn vorige hondje Harrie, een Franse Bulldog, had op zijn oude dag met het koude weer wel een jasje aan.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”