Mijn honden lopen vrij veel. En Uma is na een uur wel klaar. Laatst heb ik 5 uur over het strand gelopen en moest ik haar het laatste uur aanlijnen omdat ze achter een container stond te schuilen, bibberend. Ze wilde niet meer mee.
Ze wil niet meer rennen als de wind koud is, het regent of zelfs gecombineerd wordt. Ze heeft heel grote, opstaande oren en daar krijgt ze last van bij kou. Hoge oren vangen veel wind blijkt wel.
Ik loop gewoon met slecht weer maar voor de echt lange wandelingen waar Manu juist zo van geniet, ook in slecht weer, laat ik haar thuis bij de verwarming. Als ik dichter bij huis loop rent ze zelfs terug zodra het weer haar te guur wordt

die jas is echt perfect voor haar.
Nyckle, ik ben echt geen muts met mijn honden. Ik snap je twijfels, zo dacht ik eerder ook. Maar de mutshonden bestaan dus echt. Ik heb er een. Hoe ze in een asiel overleefd heeft weet ik niet

maar de luxe van een jas of trui in de kou is iets wat ze graag wil en dus ook gewoon krijgt omdat ik duidelijk verschil zie in haar lol tijdens het wandelen.