Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gait - nieuw dubbelportret december 2019 - pg8

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Gait is thuis! 13 weken. Filmpje met geblaf pg 5

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wist dat m'n man eraan zou komen. En omdat ik de reacties van Elco en Gait wilde vastleggen, ben ik het gaan filmen. Eerst nog lekker samen aan het rennen (nu netjes stil, zoals ik dat graag heb ;) ) en opeens zag Elco de baas. Gait is wat voorzichtiger...
https://youtu.be/WVioTpMWLaY
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat schattig als hij de baas ineens herkend. Zo blij.
Sterre

Re: Gait is thuis! 13 weken. Fotoshoot van week geleden pg 5

Ongelezen bericht door Sterre »

Fotogravinnetje schreef:Het is niet de bedoeling dat ze blaffen tijdens het spelen. Heb het op het filmpje even laten gaan om te laten horen hoe Gaits blaf klinkt
https://youtu.be/DJxmVl9dC7M
Hoe leer je zoiets af? Mijn nichtje heeft een Springer Spaniel van nu 1,5 jaar en die blaft bij het rennen met honden aan een stuk door. Ik heb er verder niks mee te maken maar ikzelf zou het reuze irritant vinden en had me al eens afgevraagd hoe je zoiets eventueel af kan leren. Alleen uit nieuwsgierigheid wil ik het dus weten.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Sterre schreef:
Fotogravinnetje schreef:Het is niet de bedoeling dat ze blaffen tijdens het spelen. Heb het op het filmpje even laten gaan om te laten horen hoe Gaits blaf klinkt
https://youtu.be/DJxmVl9dC7M
Hoe leer je zoiets af? Mijn nichtje heeft een Springer Spaniel van nu 1,5 jaar en die blaft bij het rennen met honden aan een stuk door. Ik heb er verder niks mee te maken maar ikzelf zou het reuze irritant vinden en had me al eens afgevraagd hoe je zoiets eventueel af kan leren. Alleen uit nieuwsgierigheid wil ik het dus weten.
In huis kappen we het spel af bij te veel geluid (nu lopen ze vrijwel alleen nog maar te piepen en te grommen tijdens het spel, blaffen gebeurt steeds minder). Buiten hoef ik dus ook alleen maar te helpen herinneren aan die regel
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Weer leuke filmpjes! :D Liefke heeft hetzelfde soort blafje als Gait, gelukkig ook niet zo'n hoog blafje :cheer:

Vandaag vroeg iemand tijdens het wandelen of Liefke weleens blafte :engel:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Mijn ouders kwamen gisteren hier en het viel hun op dat Elco en Gait niet gingen blaffen bij binnenkomst. Nee, dat zouden ze ook niet moeten wagen ;)
Roosje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Mijn ouders kwamen gisteren hier en het viel hun op dat Elco en Gait niet gingen blaffen bij binnenkomst. Nee, dat zouden ze ook niet moeten wagen ;)
Hoe pak jij dat aan wanneer ze dat zouden doen?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ze zijn al gewend dat geblaf afgekapt wordt, dus dat gaat dan op dezelfde manier. Sowieso mogen ze het bezoek niet begroeten zolang ze herrie maken. Hebben ze ook snel door
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat leuk dat filmpje! mamma, enge man, ik blijf blij jou.. of even kijken? neenee enge man mamma... oh wacht het is baasje! báásje!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

De tijd gaat zo snel. Gait is hier nu alweer zo'n 6 weken. Hij is vandaag 14 weken. Hij loopt nog steeds ongeveer 1 week voor qua gewicht op Elco. En vanaf volgende week zal ik hem niet langer op de keukenweegschaal wegen, maar op de personenweegschaal. Niet op de gram nauwkeurig, maar op 0,1 kg nauwkeurig...
Waren er nog bijzonderheden deze week? Gait leert steeds beter te luisteren, kent steeds meer commando's. Loslaten van dingen op commando gaat steeds beter. Iets waar we even extra aandacht aan besteed hebben is het laten zien van z'n tandjes. Nadat we bij Elco hebben laten zien wat de bedoeling was, liet hij het al een stuk beter toe. En nu laat hij het in ieder geval van ons goed toe

En dan krijgen we weer het rijtje van groeicurve, hoogtegroei (bovenste is Elco), vergelijking tussen Elco en Gait op dezelfde leeftijd, standfoto Gait en een foto van het duo samen. Elco zat er elke keer bij als een geslagen hond. Dit is een van de meer ontspannen foto's...

Afbeelding
Gewichtscurve Elco en Gait-14 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4609 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_0078 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4629 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4652 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4630 by Elco Frits, on Flickr
Sam2012
Zeer actief

Re: Gait is thuis! 14 weken pg 5

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Wat leuk dat je dit allemaal zo bij houd!
Gait groeit lekker.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gait is een vlotte kerel. Begin van de middag bracht ik de auto van m'n schoonouders terug. Elco en Gait had ik meegenomen. Blijkbaar was het contact met Paco best opwindend ;)

En vanavond heb ik even aan al z'n tandjes gevoeld en 1 ervan zit los! Nog geen 15 weken oud en nu al een los tandje. Al zal het nog wel een paar dagen duren voordat hij er echt uit is
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gaat zeker snel, al is Gait er wel vroeg me (15 à 16 weken is normaal).
Elco begint hem ook steeds meer als volwaardig te zien. Geeft niet meer zondermeer alles af. Gisteren heb ik voor allebei een hoefje met schapenvet gekocht. Ene hoef ligt nu boven, de andere beneden. Elco lag op de hoef beneden te knagen en Gait ging op afstand zitten toekijken. Dus heb ik een stuk gedroogde huid voor Gait gepakt. Elco had meteen geen interesse meer in z'n hoef. Op zich niet erg, want even later besloot Gait om het stuk huid te begraven in de bak met speeltjes en met de hoef verder te gaan. Toen mocht Elco van mij de huid wel pakken. Op het moment dat Gait door had wat Elco had, ging hij Elco stalken. Hij heeft nog niet het overwicht op Elco om met succes dat ding op te eisen, maar Elco kreeg ook niet echt kans om rustig te gaan knabbelen. Wel heel grappig om die interactie dan zo te zien. Maar volgens mij zijn ze er nu uit: Elco de huid, Gait de hoef (zij het onder wat protest)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Elco en Gait spelen samen. Hoewel Elco steeds onderop ligt, is duidelijk dat hij de leiding heeft: als Gait probeert op hem te rijden, kapt hij dat meteen af
https://youtu.be/BjUCHjcV4eE
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Leuk, twee van die glanzende stoeiende mormels. Gait is een felle. Dat wordt geen onderdanig hondje volgens mij. Grappig dat Elco nog overwicht heeft, maar dat Gait wel probeert hoe ver hij kan gaan.
Hier is het heel anders. Alfil is de duidelijke baas in huis. Hij hoeft maar met een indringende blik naar Lily te kijken en ze wendt haar kop af. Als hij iets wil hebben wat Lily heeft, kan hij het ook gewoon van haar pakken, heel rustig, hoewel hij er ook wel eens een spelletje van maakt. Maar Lily krijgt ook regelmatig haar zin hoor, maar dan moet ze hem op slinkse wijze manipuleren. Daar is ze goed in.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Die twee lijken er samen wel uit te komen. Ik vind het alleen een beetje eng dat ze halsbanden dragen tijdens het stoeien.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Dat zijn vlooien-/tekenbanden die heel makkelijk losschieten. Dus dat komt wel goed
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nou, volgens mij is Gait zo goed als zindelijk. Hij heeft al een paar keer aangegeven dat hij naar buiten moest. En ook vanochtend weer. Ik moest eerst nog wat wakker worden, maar zodra ik overeind kwam, sprong Gait van het bed af, keek naar mij, zag dat ik m'n badjas aan het aantrekken was, dus wachtte hij. Vervolgens wachtte hij bovenaan de trap tot ik licht gemaakt had. Heel beheerst de trap af (ik til hem nog meestal, maar hij mag af en toe zelf de trap af), inclusief de laatste trede. Hup naar de achterdeur, wachten tot ik die van slot gedaan heb en de tuin in voor een groooooote plas. Supertrots op hem natuurlijk, en hij dus ook supertrots op zichzelf ;)
Ook bij m'n schoonouders gisteren gaf hij aan dat hij moest en hield het netjes op tot we met de lift naar beneden en naar buiten gegaan waren. Natuurlijk kan hij het nog niet heel erg lang ophouden, maar wel lang genoeg om het aan te kunnen geven en een paar minuten nog op te houden tot we buiten zijn.
We hebben er niet eens veel aandacht aan besteed. En nu gaat hij nog sneller dan Elco (met zo'n 4 maanden was hij zo ver, met 5 maanden het laatste ongelukje in huis omdat ik niet zat op te letten wat hij aangaf. Gait is nu bijna 3,5 maand)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Vandaag is Gait 15 weken! Dus het wekelijkse ritueel van wegen, meten en foto's maken ;)
Zo'n 29 cm hoog is hij nu bij ruim 4,1 kg.
Afbeelding
Gewichtscurve Elco en Gait-15 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4911 by Elco Frits, on Flickr

Elco met 15 weken
Afbeelding
Elco 15 weken by Elco Frits, on Flickr

Gait met 15 weken
Afbeelding
DSC_4890 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_4901 by Elco Frits, on Flickr

En het illustere duo
Afbeelding
DSC_4862 by Elco Frits, on Flickr
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gait is thuis! 15 weken pg 6

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ze zijn zo leuk!
Roosje
Zeer actief

Elco is fijner gebouwd dan Gait :D
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Roosje schreef:Elco is fijner gebouwd dan Gait :D
Elco was ook niet op gewicht te krijgen. Die stopte namelijk gewoon met eten als ik hem meer gaf. Bij Gait moet ik eerder opletten dat hij niet te dik wordt ;)
Maar inderdaad, Elco is wel wat fijner van bouw dan Gait. Denk dat Gait uiteindelijk ook een wat mannelijker uitstraling zal hebben dan Elco
Roosje
Zeer actief

Liefke heeft meer de bouw van Elco dan Gait. Ze eet als een dokwerker :D
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Elco was best een stuk spitser dan gait op die leeftijd. Maar ik vind ze allebei schoonheden.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gaits eerste volwassen gebitselementen zijn door: de eerste premolaren in z'n bovenkaak. Onder voel ik nog helemaal niets, dus kans is groot dat die er, net als bij Elco, gewoon niet komen. Z'n melkgebit heeft al wat lossere elementen, al zal het nog wel even duren voor de eerste er daadwerkelijk uit gaat. Z'n bek ruikt al wel naar het wisselen en hij heeft wat vaker snotjes in z'n ooghoeken. Nog even en z'n puppyvacht gaat ook verdwijnen...
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Leuk die nieuwe foto's.
Het is een mooi koppeltje hoor. Vind Gait als puppy stiekem iets mooier dan Elco. :oeps:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gait is vandaag 16 weken. Overmorgen is hij dus de helft van z'n leven bij ons!
Gisteren ontdekte ik dat hij z'n puppy-pluis begint te verliezen. Daarnaast heeft hij behoorlijke prutoogjes (al heeft hij al z'n melktandjes nog). En Gait begint echt snelheid te krijgen. Was het eerst Elco die zich inhield voor Gait, nu zien we Elco af en toe op volle snelheid gaan en Gait er huppelend met dezelfde snelheid erachteraan O:)
Verder moeten we nu echt op gaan letten als we vogels zien: Gait wil er graag achteraan, maar is nog gemakkelijk terug te roepen. Hij luistert sowieso als een speer als je hem roept. Ook als een andere hond kennis wil maken (maar aan de lijn zit en kennismaking door de baas niet op prijs gesteld wordt) is hij gewoon terug te roepen. Dat lukte met Elco absoluut niet (en is nog steeds lastig).
Kortom, Gaitje begint steeds minder pupperig te worden, steeds meer jonge hond. En we genieten volop!
(Grafiek van het gewicht komt wel weer een keer, maar niet deze week.)

Bijna 30 cm hoog
Afbeelding
DSC_6026 by Elco Frits, on Flickr

Weer ter vergelijking eerst Elco met 16 weken, daarna Gait
Afbeelding
DSC_0143 by Elco Frits, on Flickr

Afbeelding
DSC_6038 by Elco Frits, on Flickr

Gait in stand
Afbeelding
DSC_6061 by Elco Frits, on Flickr

En dan het illustere duo samen. Ze beginnen wel steeds meer een echt duo te worden!
Eerst wilde Gait nog niet zitten
Afbeelding
DSC_6064 by Elco Frits, on Flickr

Maar ook zittend is gelukt (ondanks zonder flits en met lange sluitertijden)
Afbeelding
DSC_6076 by Elco Frits, on Flickr
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Gait is thuis! 16 weken pg 6

:I:
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Het is wel een droppie hoor :I: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind ze mooi hoor samen.
Gait lijkt iets steviger dan Elco rond die tijd, iets ronder hoofdje.
Hoe hoog zijn ze eigenlijk gemiddeld als ze zijn uitgegroeid?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”