in theorie ja.Brindlecardi schreef:Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn.Tineke schreef:Dat wordt echt niet gedaan zonder aanleiding dus gedraag jij je asociaal met je hond krijg je wellicht zo'n gebod maar heus niet als jij het netjes met je hond(en) doet.Nanna schreef:De gemeente kan nu ook een muilkorfgebod afgeven maar ik denk dat het in de toekomst al kan OMDAT het een xHR ras is. Hoeft ie verder nog niks gedaan te hebben. Dat is nu nog niet zo.M@scha schreef: maar zoiets is er toch al? voor alle honden? of kan willem geen muilkorfverplichting krijgen als hij de hond van de buren naar god helpt?
En dan nog vraag ik me af hoe de handhaving gaat zijn want dat lijkt mij het grootste struikelblok.
Nu het ei is gelegd over welke honden hoog risico zijn, is het makkelijker preventieve maatregelen te nemen.
en dan nu de praktijk. wijkagent alle deuren langs om te inventariseren? de labXboxer waar het al eerder over ging ís geen pitbull zonder stamboom, maar ziet er wel zo uit. HR? of niet? en hoe dan niet?
en daarna? alle HR klanten preventief wat? ook de zachte eitjes die alleen uiterlijk HR zijn of lijken?