Ik heb dit ook met een beetje

gelezen.
Ja oké, een Rottweiler is een serieuze hond, maar ik herken niks van het valse of domme wat hier geschreven wordt.
Ik heb 11 jaar een kruising Rottweiler gehad (uit het asiel) en daarna bijna 13 jaar een stamboom werklijn Rottweiler en als er één hond
intelligent en baasgericht was, dan was het die laatste wel.
Ik heb jaren bij de werkgroep getraind, waarbij opviel dat de reuen heel wat moeilijker zijn dan de teven, maar wel allemaal stabiele
honden die echt niet mens agressief waren (een aantal wel hond agressief, vaak reu/reu).
Dat gezegd hebbende, zie ik ook veel logge, veel te dikke en inderdaad ietwat 'domme' Rottweilers in het straatbeeld. Niks van die
prachtige, sterke én stabiele honden die het horen te zijn.
En het zijn honden die je inderdaad wel 'onder de duim' moet houden en daarom heb ik er ook niet meer voor gekozen.
Over vroeger: wij hadden thuis zo'n Boerenfox achtig geval... deed precies waar hij zin in had

Werd 's ochtends de deur uitgezet
en deed zijn ronde door het dorp: langs de bakker, de slager, die even gedag zeggen, daar een plas doen en een tijdje later kwam
hij weer thuis.
Een ettertje trouwens ook hoor, want op een gegeven moment werd het drukker en mocht hij niet meer 'weglopen' (had ie nooit gedaan,
hij werd gewoon de deur uitgezet haha). Dus ik moest hem terughalen, 9 jaar oud ofzo was ik, en ik pakte hem bij zijn halsband
en 'happppp'

Dus ik naar huis 'Lex heeft me gebeten toen ik hem probeerde te pakken'... dan kwam dus de reactie 'nou, dan
moet je hem maar niet meer bij de halsband pakken' en daarmee was de kous af
Soms wordt er ook wel te truttig gedaan tegenwoordig (uiteraard niet refererend naar het oorspronkelijk onderwerp van dit topic

).