Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Ongelezen bericht door irmaLeo »

S@ndr@ schreef:
Sandra&co schreef:Why the fuck wordt er nog gepraat over Leonbergers? Die hebben met dit hele scenario geen zak te maken. Lekker boeiend wie er als eerste die oh zo geweldige MAG-test o.i.d. heeft gedaan.
zo laat je zien dat je slim bent en met je ras bezig........ gepast of niet :Q: :engel:
Ook zelf even bij de les blijven dames...
Weet het was misschien een beetje te fanatiek over de leonberger en de MAGtest, maar soms gebeurd dit binnen een onderwerp.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

DeDiana schreef:In het dorp waar ik opgroeide bewaakte een loslopende chow chow onze straat :lol1: :schrik:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit problemen met hem heb gehad als ik er met mijn collie langsliep. Hij deed gewoon zijn eigen ding en bemoeide zich met niets of niemand. Maar je moest hem ook niet proberen te aaien :F:

Waar ik tot voor kort in Nijmegen woonde, lieten mijn overburen hun twee kleine hondjes ook gewoon zichzelf uitlaten (doodlopende straat). Die hondjes waren klein, maar stoven wel overal blaffend op af en poepten natuurlijk ook overal op de straat en stoep. Toen de twee er opeens niet meer waren, namen ze twee grote honden (bullmastiff en kruising bm x boerboel) en die lieten ze godzijdank niet vrij over straat zwerven :schrik:
Ik ben als kind van een jaar of 6-7 eens door een Rottweiler in m'n bil gebeten, het resulteerde in een enorme blauwe plek :cry:
Ik liep langs een huis waar het hek open stond, Rottie kwam met een rot(tie) vaart aanstormen beet in m'n kont en rende weer terug :piew:
Niemand deed wat, ik kwam thuis en kreeg te horen dat ik de volgende keer maar aan de andere kant van de straat moest gaan lopen :wink:

Niemand die medelijden met mij had :jank:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

soms kan ik intens medelijden hebben met rotties die ergens wonen waar ze zo niet gewaardeerd worden,het zijn honden die zoveel genegenheid zoeken van hun eigenaar ,zo intens lief...beter dat ik dit gewoon niet moet lezen..

afijn, onze buren hebben sinds een jaar een jack hussel, deze hebben ze grote problemen mee, valt werkelijk álles aan wat los en vastzit,honden, fietsers, auto's ,noem maar op ,nee fijn beest is dat zeg...doe mij maar mijn brave groterts dan, die flikken dat niet hoor...daar zullen ze dan wel te "dom"voor zijn :roll:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Kimmie schreef:soms kan ik intens medelijden hebben met rotties die ergens wonen waar ze zo niet gewaardeerd worden,het zijn honden die zoveel genegenheid zoeken van hun eigenaar ,zo intens lief...beter dat ik dit gewoon niet moet lezen..

afijn, onze buren hebben sinds een jaar een jack hussel, deze hebben ze grote problemen mee, valt werkelijk álles aan wat los en vastzit,honden, fietsers, auto's ,noem maar op ,nee fijn beest is dat zeg...doe mij maar mijn brave groterts dan, die flikken dat niet hoor...daar zullen ze dan wel te "dom"voor zijn :roll:
Ik kan me voorstellen dat dit geen leuke topics zijn als je van het ras houdt.
Persoonlijk heb ik over geen enkel ras zo'n enorm uitgesproken mening. Daarvoor ken ik ze ook niet goed genoeg. Uiteindelijk is elk dier een individu en ik kan me zo goed voorstellen dat je als eigenaar dol bent op je rottweiler, je klapkaak, je mopshond, of je bizarre kruising.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mosquito1980
Zeer actief

Kimmie schreef:soms kan ik intens medelijden hebben met rotties die ergens wonen waar ze zo niet gewaardeerd worden,het zijn honden die zoveel genegenheid zoeken van hun eigenaar ,zo intens lief...beter dat ik dit gewoon niet moet lezen..

Een collega heeft net een jonge Rottweiler gekocht, nu 3,5 maand. Ze vroeg mij of het verstandig was (ze heeft een 7 jarige zoon met Down Sindr)?
Ik zei dat het belangrijkste is dat de hond niet geplaagd wordt en dat ze hem niet moet gaan vastbinden. Verder gewoon een deel van het gezin laten zijn. In Z. Afrika waren er 3 Rotties op de hondenclub, stuk voor stuk super honden. :ok:
mosquito1980
Zeer actief

2x is ook niet nodig :mann:
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 06 jan 2019 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik kan mijn rottie ook niet dom noemen, oke er zullen honden zijn met een groter iq,
maar Lana begrijpt precies wat ik zeg en wil, en voor een ander zal ze dan dom uitkijken, maar die ogen van haar spreken boekdelen,
en ik weet precies wat ze zeggen, en dat vind ik het belangrijkste, dat een ander dat niet kan geeft niet als ik het maar zie, ze is relaxt en gemoedelijk, ze is niet alleen erf hond, maar ook gezinshond, ze is ook meer binnen dan buiten, vliegt ook niet in de benen als ik met de stofzuiger er aan kom, maar als ik zeg ga eens aan de kant, dan doet ze dat,
zou haar dan ook voor geen een andere hond willen ruilen, onze band is perfect, hoef haar ook niet continu klein houden of streng toespreken, of ogen voor en achter te hebben,
ze draait gewoon ontspannend mee in onze wereld.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik denk het ook.

Dat hullie gejank is hier en niet interessant en misplaatst. Dat had je moeten snappen.
Hussels scalperen geen kleine meisjes.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als klein kind was ik trouwens dol op Rottweilers. Op gegeven moment gaan logeren bij opa & oma en toen liepen we langs een hek waarachter 2 Hussels en een Rottweiler stonden. Ik wou hondjes aaien. Dus ik stak m'n hand door de tralies en m'n opa maakte daar een foto van. M'n moeder sloeg wit tot achter de oren toen ze die foto te zien kreeg en m'n opa en oma hebben het gewéten. Hoe onverantwoord ze dat wel niet vond :tongue: Was achteraf natuurlijk ook, maar ik zag er geen kwaad in.
irmaLeo schreef:
S@ndr@ schreef:
Sandra&co schreef:Why the fuck wordt er nog gepraat over Leonbergers? Die hebben met dit hele scenario geen zak te maken. Lekker boeiend wie er als eerste die oh zo geweldige MAG-test o.i.d. heeft gedaan.
zo laat je zien dat je slim bent en met je ras bezig........ gepast of niet :Q: :engel:
Ook zelf even bij de les blijven dames...
Weet het was misschien een beetje te fanatiek over de leonberger en de MAGtest, maar soms gebeurd dit binnen een onderwerp.
Pardon? Even bij de les blijven? Ik ben nergens offtopic gegaan. Dame :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sirene schreef:
Tara schreef:
Zo kunnen mijn honden ook naar elkaar kijken als er eentje een botje heeft en de ander niet. Er gebeurt uiteindelijk nooit iets omdat ze het dan kennelijk toch allemaal niet belangrijk genoeg vinden om écht los te gaan. Misschien weet deze baas van zijn eigen hond dat hij het ook niet echt helemaal meent of zo, maar ik vind dat geknuffel maar griezelig.
Ik zou dit in elk geval nooit van mijn honden accepteren.
Wat zou je dan doen? Ik denk dat het domste wat je bij dit soort honden kan doen is het grommen verbieden/afstraffen. Als hij dat overslaat ben je dus de pineut.
Inderdaad nooit afleren. Mijn Jeanot was bij de eerste eigenaar grommen afgeleerd (vonden ze niet fijn met de kinderen) dat was direct mijn minst betrouwbare hond bij oa dierenarts bezoekjes. Waarschuwen was hem afgeleerd dus hij beet direct. Gelukkig lag zijn bijtdrempel wel hoog ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lanavandevledders schreef:ik kan mijn rottie ook niet dom noemen, oke er zullen honden zijn met een groter iq,
Maakt ook niet uit, het is maar net wat je leuk vindt. Die kruisingen van mij werden met iedere hond dommer :mrgreen:
Bij niko vond ik het, zeker op z'n oude dag, wel charmant. Die oerdomme goedzakkerige grijze bek.
Ik heb er geluk mee gehad. Veel van de directe familie had ernstige gedragsproblemen, waaronder mensgerichte agressie.
Geen leuke honden. "Gelukkig" vielen ze toch allemaal snel om.
Nanna schreef:Een rare autistische druif was het.
Maar een meisje van vijf scalperen, daar zag ik haar toch niet toe in staat.
Niko was ook zo'n rasautist ja, maar absoluut geen kwaaie.
De eerste keer in zijn leven dat hij echt pijn had uitte hij dat met angstaanjagend grof geweld.
Hij wist dat hij zwak werd en dan pak ik jou voor je mij pakt.

Die honden laten heel weinig zien en veel bazen met een hond die normaal duidelijk communiceert zijn al niet in staat gedrag te interpreteren.
Misschien hebben de honden die opeens zo extreem reageren wel ergens een kankergezwel, HD of spondylose.
Het is niet alsof het lichamelijk zo geweldig in elkaar steekt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
laeken schreef:
iones schreef:Hoe komt die hond zo totaal gestoord?
Zo geboren? De meeste mensen denken dat honden gemaakt worden door hun baasjes maar ik geloof erg in aangeboren zaken die je hooguit kunt mannen of onder controle kunt krijgen.
Dat denk ik ook wel.
Want dat zie je ook bij mensen. Dat ze ondanks een beroerde jeugd toch goed terecht komen, en dat anderen slecht terecht komen ondanks een goede jeugd. Dus dan moet er wel sprake zijn van aanleg.

Je hebt ook fysieke afwijkingen, dus waarom geen mentale?
En aangezien bij veel honden niet echt goed geselecteerd wordt bij het fokken (als het maar geld op levert is het al goed), kunnen er veel rotte appels bij zitten. Maar ook dan is er indirect sprake van schuld bij de mens. Want die doet zijn werk niet goed bij het fokken.
Inderdaad. Ken een broer en zus, beiden geadopteerd in een liefdevol gezin (zus was 1,5 broer net geboren) met 2 eigen kinderen ook nog en later nog een 3de eigen kind.
Eigen kinderen en adoptie zoon super terecht gekomen. Adoptie dochter volledig in het pad van de biologische moeder getreden incl tienerzwangerschap en afgenomen kind :(
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Het is ook wel een beetje raar natuurlijk. Wel mijn hond, hun huis, maar toch no way dat zij iets te vertellen hebben over wie er hier in mag komen...
Hier hebben ze daar wel degelijk wat over te zeggen. Alles wat met ons binnen komt is prima, komt het zonder introductie en/of via een ongebruikelijke weg zoals over het hek dan mogen ze daar zeker wat van vinden ;)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb dit ook met een beetje :hmmm: gelezen.

Ja oké, een Rottweiler is een serieuze hond, maar ik herken niks van het valse of domme wat hier geschreven wordt.
Ik heb 11 jaar een kruising Rottweiler gehad (uit het asiel) en daarna bijna 13 jaar een stamboom werklijn Rottweiler en als er één hond
intelligent en baasgericht was, dan was het die laatste wel.
Ik heb jaren bij de werkgroep getraind, waarbij opviel dat de reuen heel wat moeilijker zijn dan de teven, maar wel allemaal stabiele
honden die echt niet mens agressief waren (een aantal wel hond agressief, vaak reu/reu).

Dat gezegd hebbende, zie ik ook veel logge, veel te dikke en inderdaad ietwat 'domme' Rottweilers in het straatbeeld. Niks van die
prachtige, sterke én stabiele honden die het horen te zijn.
En het zijn honden die je inderdaad wel 'onder de duim' moet houden en daarom heb ik er ook niet meer voor gekozen.

Over vroeger: wij hadden thuis zo'n Boerenfox achtig geval... deed precies waar hij zin in had :LOL: Werd 's ochtends de deur uitgezet
en deed zijn ronde door het dorp: langs de bakker, de slager, die even gedag zeggen, daar een plas doen en een tijdje later kwam
hij weer thuis.
Een ettertje trouwens ook hoor, want op een gegeven moment werd het drukker en mocht hij niet meer 'weglopen' (had ie nooit gedaan,
hij werd gewoon de deur uitgezet haha). Dus ik moest hem terughalen, 9 jaar oud ofzo was ik, en ik pakte hem bij zijn halsband
en 'happppp' :schrik: Dus ik naar huis 'Lex heeft me gebeten toen ik hem probeerde te pakken'... dan kwam dus de reactie 'nou, dan
moet je hem maar niet meer bij de halsband pakken' en daarmee was de kous af :oeps: :mrgreen:
Soms wordt er ook wel te truttig gedaan tegenwoordig (uiteraard niet refererend naar het oorspronkelijk onderwerp van dit topic :ugh: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Caro. schreef:Ik heb dit ook met een beetje :hmmm: gelezen.

Ja oké, een Rottweiler is een serieuze hond, maar ik herken niks van het valse of domme wat hier geschreven wordt.
Ik heb 11 jaar een kruising Rottweiler gehad (uit het asiel) en daarna bijna 13 jaar een stamboom werklijn Rottweiler en als er één hond
Ik heb jaren bij de werkgroep getraind, waarbij opviel dat de reuen heel wat moeilijker zijn dan de teven, maar wel allemaal stabiele
honden die echt niet mens agressief waren (een aantal wel hond agressief, vaak reu/reu).

Dat gezegd hebbende, zie ik ook veel logge, veel te dikke en inderdaad ietwat 'domme' Rottweilers in het straatbeeld. Niks van die
En het zijn honden die je inderdaad wel 'onder de duim' moet houden en daarom heb ik er ook niet meer voor gekozen.

Over vroeger: wij hadden thuis zo'n Boerenfox achtig geval... deed precies waar hij zin in had :LOL: Werd 's ochtends de deur uitgezet
en deed zijn ronde door het dorp: langs de bakker, de slager, die even gedag zeggen, daar een plas doen en een tijdje later kwam
hij weer thuis.
Een ettertje trouwens ook hoor, want op een gegeven moment werd het drukker en mocht hij niet meer 'weglopen' (had ie nooit gedaan,
hij werd gewoon de deur uitgezet haha). Dus ik moest hem terughalen, 9 jaar oud ofzo was ik, en ik pakte hem bij zijn halsband
en 'happppp' :schrik: Dus ik naar huis 'Lex heeft me gebeten toen ik hem probeerde te pakken'... dan kwam dus de reactie 'nou, dan
moet je hem maar niet meer bij de halsband pakken' en daarmee was de kous af :oeps: :mrgreen:
Soms wordt er ook wel te truttig gedaan tegenwoordig (uiteraard niet refererend naar het oorspronkelijk onderwerp van dit topic :ugh: ).
Maar jouw rottweiler heeft toch ook een keer ineens zomaar.... :mann: :engel: Kan me namelijk nog een verhaal herinneren.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn zat rassen die mensen wel binnen maar niet meer naar buiten laten.
Ik werkte ooit als kennelmeisje bij een Ierenfokker, kwam eens daar het terrein op om 7 uur 's morgens, en al die honden stonden om een struik aan de slootkant.
Ze konden daar 's nachts naar buiten als ze dat wilden en blijkbaar was er een reden?
Bleek er een meneer in de sloot te staan. Ze stonden hem allemaal aan te kijken en die man dorst zich niet te verroeren.
We konden rustig aan de politie bellen en vragen wat hij met dat gereedschap kwam doen.
Geen idee of ze iets zouden hebben gedaan trouwens, maar op zich is dit dus niet heel bijzonder gedrag. Ik vermoed dat mijn eigen honden ook zoiets doen als er wordt ingebroken. Alleen dan niet zonder blaffen denk ik.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:

hij weer thuis.
Maar jouw rottweiler heeft toch ook een keer ineens zomaar.... :mann: :engel: Kan me namelijk nog een verhaal herinneren.

Dat klopt, maar dat was achteraf gezien omdat ze ziek was: haar nieren waren erg slecht en ze was zichzelf aan het vergiftigen (enorme
hoge ureum waarde).
In die periode, dat we dit nog niet wisten, werd ze gewoon erg onbetrouwbaar, ze had een soort 'black-outs', geen doorgaande agressie, maar
ze beet 1 keer en was daarna verdwaasd. Zo heeft ze mij ook in mijn gezicht gebeten: één hap en daarna stond ze heel lullig te kijken.
Ze was toen 8 of 9 jaar en tot die tijd 100% betrouwbaar gebleken, dus dit was abnormaal voor haar.
Ik ben toen naar de dierenarts gegaan 'ze moet een hersentumor hebben', maar nee... ze bleek het dus aan haar nieren te hebben.

Daarna heeft ze een nierspoeling en nierdieet gekregen wat enorm goed aansloeg, binnen 6-8 weken was de ureum waarde bijna normaal en daarna
heeft ze dat gedrag nooit meer vertoond en werd ze weer hoe ze altijd was.

Wel had ze na haar baarmoeder operatie (5 jaar was ze toen) een flinke hekel aan andere honden. Ze deed niets uit zichzelf, ze rende nergens op af,
maar als een hond bij haar kwam en opdringerig was, dan kon die een flinke snauw (overigens zonder verwondingen) krijgen.
De snauw van een Rottweiler is voor de meeste honden te grof, dus daarom ontweken we altijd druk losloopgebied.
Om deze reden wilde ik dus niet opnieuw een Rottweiler: we wonen druk, veel honden. Hadden we een boerderij gehad, waren er
zo 2 gekomen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik had afgelopen seizoen 2 rottweilerpups in mijn puppengroep. Een reu en een teef, verschillende bazen.

De reu was nu al kats gestoord en het was een hond van nog geen 3 maanden oud. Moest een leuke huishond zijn. En training vonden ze niet zo belangrijk.
We hebben ze geholpen waar we konden, maar op een gegeven moment hadden ze 'geen tijd' meer om te komen en we houden ons hart vast...

De teef daarentegen was lomp en onbenullig maar echt een goedsul. Type labrador.
Baasjes waren ook actief met de hond bezig ook al wordt/ is het een erfhond.

Het is een soort Russische roulette lijkt wel. Je moet maar net een goede baas/ hond combo treffen.
Laatst gewijzigd door wolvster op 06 jan 2019 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Cleva schreef:
wolvster schreef: Baasjes waren ook actief met de hond bezig ook al wordt/ is het een erfgoed.
Wat bedoel je eigenlijk?
Erfhond.

Autocorrect is niet berekend op honden jargon blijkbaar. 'Huishond' werd net ook al 'huishoud'

Ik pas het even aan.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

wolvster schreef:Ik had afgelopen seizoen 2 rottweilerpups in mijn puppengroep. Een reu en een teef, verschillende bazen.

De reu was nu al kats gestoord en het was een hond van nog geen 3 maanden oud. Moest een leuke huishond zijn. En training vonden ze niet zo belangrijk.
We hebben ze geholpen waar we konden, maar op een gegeven moment hadden ze 'geen tijd' meer om te komen en we houden ons hart vast...

De teef daarentegen was lomp en onbenullig maar echt een goedsul. Type labrador.
Baasjes waren ook actief met de hond bezig ook al wordt/ is het een erfhond.

Het is een soort Russische roulette lijkt wel. Je moet maar net een goede baas/ hond combo treffen.
en een goede fokker :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Goede fokker? Als fokker zijnde, zou je toch moeten willen dat je "produkten" goed terechtkomen. Het wandelend tijdbommetje hier in de buurt is geplaatst bij een bijzonder bescheiden mevrouw, die eerder uiterst beleefde en zachtaardige labradors had. Aan een dergelijk type verkoop je toch geen rottie?
Ik heb met haar te doen, bij het uitlaten staan de traantjes tegenwoordig hoog. Al enkele keren aan haar verteld dat ze duidelijk moet zijn, hem heel kort moet houden in alle opzichten. Vrees dat dit niet beklijft, ze is er het type niet voor.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een akelig incident weer.

Ik vind dat er binnen de populatie toch wel veel verschillen zitten.
Ik heb veel prima exemplaren gekend. Zowel reuen als teven. Op de rottweiler club waren het de CC en de labrador die elkaar in de haren vlogen, niet de rottweilers.
Maar ik ken er ook genoeg met hele nare en onvoorspelbare trekjes. Met name inderdaad agressie jegens andere mensen.
Zo kende ik een reu die gezellig kon doen tegen bezoek maar als je als bezoeker dacht om even naar de wc te gaan dan werd je al grommend staande gehouden. Dan kon je je maar beter niet meer verroeren.
laeken
Zeer actief

Mijn overburen hadden twee rottweilers hier. In een hok in hun achtertuin maar dus zichtbaar voor ons aan de voorkant van ons huis. Die honden gingen aan een ketting uit de ren in de autokennel een keer per dag en bleven dan 30 minuten weg. Ergens ver in de polder poepen. Terug de kennel in en dat was het. Volgens de buurvrouw waren dit al rottie nr zoveel en zoveel. Ik woon hier nu 7 jaar en in de eerste 3 jaar zijn er 3 rottweilers dood gegaan in de winter. Nu hebben ze een bandog en een Boomer maar die zitten in huis. Je ziet of hoort de honden nooit. Ik zie ze alleen eens in de heel veel weken met de honden naar de auto lopen dus ik weet dat ze er zijn.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind dat honden voor de fok geselecteerd moeten worden op gezondheid maar ook op karakter. Maakt niet uit wat het fokdoel is van de hond. Mensen kopen honden niet altijd om het fokdoel namelijk. En je kunt niet voorkomen dat ze een hond kopen om verkeerde redenen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Waar is Kimmie opeens gebleven? :80:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maryanne schreef:Waar is Kimmie opeens gebleven? :80:
Weg?? :denken:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Neeltje schreef:
Maryanne schreef:Waar is Kimmie opeens gebleven? :80:
Weg?? :denken:
Wat jammer. Ze plaatste af en toe mooie foto’s van haar bijzondere roedel.
laeken
Zeer actief

Caro. schreef:
laeken schreef:

hij weer thuis.

Dat klopt, maar dat was achteraf gezien omdat ze ziek was: haar nieren waren erg slecht en ze was zichzelf aan het vergiftigen (enorme
hoge ureum waarde).
In die periode, dat we dit nog niet wisten, werd ze gewoon erg onbetrouwbaar, ze had een soort 'black-outs', geen doorgaande agressie, maar
ze beet 1 keer en was daarna verdwaasd. Zo heeft ze mij ook in mijn gezicht gebeten: één hap en daarna stond ze heel lullig te kijken.
Ze was toen 8 of 9 jaar en tot die tijd 100% betrouwbaar gebleken, dus dit was abnormaal voor haar.
Ik ben toen naar de dierenarts gegaan 'ze moet een hersentumor hebben', maar nee... ze bleek het dus aan haar nieren te hebben.

Daarna heeft ze een nierspoeling en nierdieet gekregen wat enorm goed aansloeg, binnen 6-8 weken was de ureum waarde bijna normaal en daarna
heeft ze dat gedrag nooit meer vertoond en werd ze weer hoe ze altijd was.

Wel had ze na haar baarmoeder operatie (5 jaar was ze toen) een flinke hekel aan andere honden. Ze deed niets uit zichzelf, ze rende nergens op af,
maar als een hond bij haar kwam en opdringerig was, dan kon die een flinke snauw (overigens zonder verwondingen) krijgen.
De snauw van een Rottweiler is voor de meeste honden te grof, dus daarom ontweken we altijd druk losloopgebied.
Om deze reden wilde ik dus niet opnieuw een Rottweiler: we wonen druk, veel honden. Hadden we een boerderij gehad, waren er
zo 2 gekomen :wink:
Dat wist ik niet meer. Dat ze er ziek bij was. Maar dat is natuurlijk wel essentieel. Dan heeft het niks met een karakter te maken. Wuilus deed het gezond ook. Ik dacht dat Kaya ook gezond best eens uit de bocht vloog. Ik heb er een keer gezien en vond haar overigens ook een prima hond. Zei het alleen omdat ik het gevoel had dat je het te rooskleurig herinnerde. Maar dat had ik mis :wink:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben zelf ook ooit van achter aangevallen door een rottweiler. Dat ze zich op mensen of kinderen richten vind ik dus niet vreemd.

Ik denk dat er 2 soorten Rottweilers bestaan. Want ik ken echt Rottweilers die nog geen vlieg kwaad doen. Maar ik loop er ook voor om. En de Rottweilers is het enigste ras waarbij ik dat doe. Veel eigenaren hebben volgens mij totaal niet door wat ze bij zich hebben. En zijn zich niet bewust dat hun hond echt schade kan maken I.t.t eigenaren van bijv staffords. Dat maakt het nog gevaarlijker allemaal.

Ik hoop dat de verwondingen van het meisje goed genezen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef: Dat wist ik niet meer. Dat ze er ziek bij was. Maar dat is natuurlijk wel essentieel. Dan heeft het niks met een karakter te maken. Wuilus deed het gezond ook. Ik dacht dat Kaya ook gezond best eens uit de bocht vloog. Ik heb er een keer gezien en vond haar overigens ook een prima hond. Zei het alleen omdat ik het gevoel had dat je het te rooskleurig herinnerde. Maar dat had ik mis :wink:
Ik wilde nog erbij zeggen 'je hebt haar toch gezien en je kon zonder enkel probleem binnenkomen én weer weggaan' :mrgreen:
maar ik dacht... laat maar.

Kaya was echt een geweldige hond en betrouwbaar op de periode van ziekte na en dat heeft al met al toch wel een half jaar geduurd en in die
tijd heb ik inderdaad ook dingen op het forum geschreven die ze deed en ik heb zelfs nog getwijfeld of ik haar zou muilkorven.
Gelukkig (ergens toch wel) werd bij bloedonderzoek de oorzaak gevonden, maar het heeft nog wel even geduurd voordat ik haar weer helemaal
vertrouwde.

Wel was ook zij een 'flinke hond' die geen geintjes maakte en daarom moest ik buitenshuis dus wel goed opletten: als een pup aangerend kwam
en bovenop haar denderde dan kon ze uithalen (ze ging er zelf nooit op af).
Ze luisterde enorm goed, dus ik kon haar altijd weerhouden en in de 13 jaar dat ze geleefd heeft, is het ergste wat ze gedaan heeft een hoektand
bij een hond die keer op keer op haar afstoof en haar bal wilde afpakken. Daarvoor had ze al 10 keer een
waarschuwing gegeven en uiteindelijk deed ze hap en zat er een hoektandje in (gaatje van een halve cm).
De vrouw van de andere hond wilde naar de dierenarts, daar ging 1 nietje in de hond - wat hem meer pijn heeft gedaan dan het wondje zelf -
en wij hebben netjes betaald.

Maar goed, ik wilde geen 'flinke hond' meer waarbij je toch goed moest opletten... dus nu heb ik een halve Stafford :schrik: :LOL: Die overigens
heel lief en sociaal is met andere honden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”