Manuma schreef:Maeve schreef:Manuma schreef:Sowieso is het wel vreemd om zo'n grote groep mensen 'gestoord' te gaan noemen omdat ze het niet begrijpen.
Dan ben je al af.
Net zo af als iets vies of gestoord noemen omdat je de setting eigenlijk helemaal niet kent?
Daar gaan mensen ook lekker op hoor, ook in dit topic. "Oh, ik vond showen toch al niks." Dat mag, maar als je daar op baseert hoe je dit ziet snap je toch zelf ook wel dat dat niet objectief is

Dit is natuurlijk een nonargument om een dergelijke uitspraak te doen. Ja, net als.
Wat ik wel frappant vind is dat er door een aantal gedaan wordt of dit in de showwereld normaal is want zo zet je gewoon je hond neer. Daar hangt een of andere mysterieuze uitleg aan vast die je twee uur lang bij Marjoleines cursus aan kan horen? Dat kan niet in dit topic ofzo?
Is dit nou serieus echt een showding dan?
Die vent kriebelt die hond toch gewoon op de zachte huid daar? Ik kriebel mijn reu ook weleens vlakbij zijn piemel maar gewoon omdat hij dat lekker vindt. Met die lange stelten van Uma kom ik nooit in de buurt van die hele vulva maar als je een klein hondje hebt en grote handen plaats je die misschien net wat ongelukkig.
Nee, die 2 uur uitleg is omdat het hier al meerdere keren is uitgelegd (en je dat zelf nu ook doet) maar men het dan nog niet snapt of wil snappen
De hond wordt in stand gezet, bij kleine honden gebeurt dat door de achterhand iets op te tillen en eventueel te ondersteunen bij rassen die niet de will to please hebben om zelf een paar minuten goed te blijven staan. Dan zit zo'n Bulldog binnen 5 seconden weer op z'n billen. Als je ze onder hun buik vastpakt vinden ze dat niet prettig en bollen hun rug, dus hond totaal uit balans. Door met een hand onder de achterhand iets op te tillen en in stand te zetten (en houden) staat de hond rustig, in balans en heeft er geen last van. En deze man zit waarschijnlijk net zo gedachteloos z'n hond te kriebelen als jij doet als je op de bank ligt en één van de honden ligt naast je. Alleen doet hij dat op een behoorlijk ongemakkelijke plek. Misschien doet 'ie het kriebelen ook wel omdat hij zenuwachtig is, of om de hond gerust te stellen. Maar welke van deze redenen het ook is, daar is helemaal niets seksueels aan en daar gaat de hele ophef over.
En dat is ook precies m'n punt. Mensen wíllen het niet snappen en gaan vervolgens beledigd doen omdat anderen dat wel doen en de andere reacties op z'n minst overtrokken vinden. Er zegt hier niemand dat ze er ook zo bij staan in de showring he

Niet eens dat al deze mensen die het niet zien als seksueel zelf showen trouwens. Je moet alleen even die oogkleppen weghalen die de makers van dit filmpje mensen graag opzetten.