Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

#Metoo op de hondenshow

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Gollum »

ranetje schreef:
Mickie schreef:Ik dacht serieus dat het weer een slechte grap van Nieuwspaal was.
Blijkt het een echte aanklacht te zijn ... :piew:
Het is maar waar je opgewonden van wordt. Denk dat de klagers een ziekere geest hebben dan die hele meneer.
Ben ik met je eens.
Volgens mij moet je een zieke geest hebben om dit te verzinnen.
Vooral omdat een foto uit een iets andere hoek aantoont dat het niet eens klopt wat ze zeggen.
Ik denk dat mensen die associaties hebben en verbanden leggen eigenlijk heel normaal zijn. Ik vind het juist raar dat een hele grote groep weggezet word als ziek in het hoofd en alleen de showmensen de waarheid in pacht lijken te hebben :roll:
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef: Ik denk dat mensen die associaties hebben en verbanden leggen eigenlijk heel normaal zijn. Ik vind het juist raar dat een hele grote groep weggezet word als ziek in het hoofd en alleen de showmensen de waarheid in pacht lijken te hebben :roll:
Nou ja, in plaats van meteen te gillen dat dat beest en plein publique bevredigd wordt kun je ook eens vragen "meneer waarom doet u dat eigenlijk?"
Tien tegen één dat hij dat beest helemaal niet staat te vingeren :19:
Ja maar dan nog, als ik zou vragen wat doet u eigenlijk meneer en hij zegt 'ik hou haar bij haar kut vast omdat ze anders gaat zitten en ondertussen ben ik even aan het friemelen' maakt het voor mij niet echt beter :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef:
Nanna schreef:
Gollum schreef: Ik denk dat mensen die associaties hebben en verbanden leggen eigenlijk heel normaal zijn. Ik vind het juist raar dat een hele grote groep weggezet word als ziek in het hoofd en alleen de showmensen de waarheid in pacht lijken te hebben :roll:
Nou ja, in plaats van meteen te gillen dat dat beest en plein publique bevredigd wordt kun je ook eens vragen "meneer waarom doet u dat eigenlijk?"
Ja maar dan nog, als ik zou vragen wat doet u eigenlijk meneer en hij zegt 'ik hou haar bij haar kut vast omdat ze anders gaat zitten en ondertussen ben ik even aan het friemelen' maakt het voor mij niet echt beter :mrgreen:
:mrgreen:
Dan moet je zeggen "zal ik u dan even bij uw taas vasthouden om te voorkomen dat u gaat staan?" Dan lachen we allemaal even en zijn we weer helemaal rond. De ringmeester zegt even vermanend dat het niet de bedoeling is en klaar is Klara. Nou maar hopen dat die bull niet Klara heet :tongue:
:LOL: :LOL: :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Célie schreef:Dat filmpje was precies dezelfde als op die animalright-facebookpagina stond alleen heeft RTL er nog wat voor en achter geplakt, de foto is van een andere hond en andere meneer. Die foto had ik nog niet gezien maar tis ook maar net wanneer je de foto maakt.

Afbeelding Ik kan hier ook hele tekst bijschrijven over een vrouw waarbij de kleren van haar lijf zijn gerukt en ze ongewenst werd betast, maar pas als je ziet wat er aan vooraf en achteraf gebeurt kun je een oordeel vellen toch.
Geloof maar dat ik best weet hoe organisaties als Animal Rights hun beelden kiezen en daar hun eigen waarheid aan hangen :wink: Ik hoop eigenlijk dat iedereen die vindt dat hun bericht bij het filmpje niet overeenkomt met de waarheid, dat ook eens gaat vertalen naar andere filmpjes die ze (illegaal) maken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Ze waren daar niet om gezellig naar de show te gaan, ze waren daar om stiekem bewijs te verzamelen om zelf in de publiciteit te komen.
En inderdaad heb je gestoorde ideeën als je er anoniem van maakt dat die man z'n vinger in de hond heeft of het nodig vindt een foto van het vasthouden van een bovenbeen te moeten censureren.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Wat heeft die hond een leuke pigmentvlekken onder z'n vacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Célie schreef:
ranetje schreef:
Het filmpje is wederom niet te zien trouwens.
Ook niet als je via Edge browser kijkt? In Explorer en chrome zie ik hem idd ook niet.
:ok:
Heb hem gezien op een andere brouwser.
Het is echt maar vanuit welke hoek je filmt.
Gollum schreef:Ik denk dat mensen die associaties hebben en verbanden leggen eigenlijk heel normaal zijn. Ik vind het juist raar dat een hele grote groep weggezet word als ziek in het hoofd en alleen de showmensen de waarheid in pacht lijken te hebben :roll:
Ja Gollum ik vind dat je behoorlijk gestoord bent als je uit gaat van seksuele handelingen als er een hond in een showring staat.
Kom maar met echt bewijs.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief

ranetje schreef:
Gollum schreef:Ik denk dat mensen die associaties hebben en verbanden leggen eigenlijk heel normaal zijn. Ik vind het juist raar dat een hele grote groep weggezet word als ziek in het hoofd en alleen de showmensen de waarheid in pacht lijken te hebben :roll:
Ja Gollum ik vind dat je behoorlijk gestoord bent als je uit gaat van seksuele handelingen als er een hond in een showring staat.
Wat is echt bewijs en wie bepaalt of iets een seksuele handeling is of niet? Als een mens en de hond er niet opgewonden van raken om een hond bij haar vulva te pakken is het dan niet seksueel? Een hond voor KI aftrekken is dat ook niet seksueel? Wat mag wel en wat mag niet? Voor een leek is dat best onduidelijk. Voor een dierenarts zelfs zo her en der te lezen.
ranetje
Zeer actief

Gollum schreef:
ranetje schreef:
Wat is echt bewijs en wie bepaalt of iets een seksuele handeling is of niet? Als een mens en de hond er niet opgewonden van raken om een hond bij haar vulva te pakken is het dan niet seksueel? Een hond voor KI aftrekken is dat ook niet seksueel? Wat mag wel en wat mag niet? Voor een leek is dat best onduidelijk. Voor een dierenarts zelfs zo her en der te lezen.
Sinds wanneer doe je dat in de showring? :80:
Want daar hebben we het over dacht ik.

Mensen worden op het verkeerde been gezet door de beschuldiging.
Niet in de eerste plaats door het filmpje.
Dat mensen die zo'n filmpje maken op een show er zo'n commentaar bij geven, zonder dat ze eerst eens gaan vragen wat mijnheer nu precies aan het doen is (als ze dat zelf niet kunnen zien) vind ik gestoord.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gollum
Zeer actief

ranetje schreef:
Gollum schreef:
ranetje schreef:

Dat mensen die zo'n filmpje maken op een show er zo'n commentaar bij geven, zonder dat ze eerst eens gaan vragen wat mijnheer nu precies aan het doen is (als ze dat zelf niet kunnen zien) vind ik gestoord.
Nou niet dus, maar blijkbaar is het wel normaal om je teef zo vast te pakken in de showring dat het op vingeren lijkt.
Zou het uitmaken voor de filmmakers als ze zouden weten dat hij de hond alleen zo vastpakt en kriebelt omdat ze dan mooi gaat staan? Oh dan is het goed meneer ga maar door? :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gollum schreef:
ranetje schreef:
Gollum schreef:
ranetje schreef: Ja Gollum ik vind dat je behoorlijk gestoord bent als je uit gaat van seksuele handelingen als er een hond in een showring staat.

Nou niet dus, maar blijkbaar is het wel normaal om je teef zo vast te pakken in de showring dat het op vingeren lijkt.
Zou het uitmaken voor de filmmakers als ze zouden weten dat hij de hond alleen zo vastpakt en kriebelt omdat ze dan mooi gaat staan? Oh dan is het goed meneer ga maar door? :19:
Echt het slaat helemaal nergens op. Misschien eerst zelf eens op een show gaan kijken i.p.v. n.a.v. een foto conclusies te trekken?
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Aaien en kriebelen doen heel veel mensen die met hun hond in de ring op hun beurt staan te wachten. Gewoon om contact met de hond te houden, en ook omdat mensen het zelf wat spannend vinden en dan graag hun handen bezig houden. Waar de hond precies geaaid of gekriebeld wordt, hangt er maar net vanaf hoe hij staat en waar je hem vast hebt. Als je er rondlopend over een tentoonstelling op gaat letten, kun je wel een hele collage bij elkaar filmen van honden in alle soorten en maten die op allerlei plekken door hun baas even geaaid of gekriebeld worden. Om dit er dan uit te pikken en 'oo kijk, seks!' te gaan roepen.... brugklashumor :U:
Gollum
Zeer actief

Neeltje schreef:

Echt het slaat helemaal nergens op. Misschien eerst zelf eens op een show gaan kijken i.p.v. n.a.v. een foto conclusies te trekken?
Celie plaatste allerlei foto's van hoe mensen hun honden vastpakken. En pauline schrijft er ook over dat mensen hun honden zo vastpakken en ze ook zo kriebelen. Jullie zien er verder niks in omdat het normaal is voor jullie maar een ander denkt wtf gebeurd hier. En die is dan gestoord?
Misschien is dat showgebeuren wel een beetje gestoord.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sowieso is het wel vreemd om zo'n grote groep mensen 'gestoord' te gaan noemen omdat ze het niet begrijpen.
Dan ben je al af.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Manuma schreef:Sowieso is het wel vreemd om zo'n grote groep mensen 'gestoord' te gaan noemen omdat ze het niet begrijpen.
Dan ben je al af.
Net zo af als iets vies of gestoord noemen omdat je de setting eigenlijk helemaal niet kent?
Daar gaan mensen ook lekker op hoor, ook in dit topic. "Oh, ik vond showen toch al niks." Dat mag, maar als je daar op baseert hoe je dit ziet snap je toch zelf ook wel dat dat niet objectief is :19:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Maeve schreef:
Manuma schreef:Sowieso is het wel vreemd om zo'n grote groep mensen 'gestoord' te gaan noemen omdat ze het niet begrijpen.
Dan ben je al af.
Net zo af als iets vies of gestoord noemen omdat je de setting eigenlijk helemaal niet kent?
Daar gaan mensen ook lekker op hoor, ook in dit topic. "Oh, ik vond showen toch al niks." Dat mag, maar als je daar op baseert hoe je dit ziet snap je toch zelf ook wel dat dat niet objectief is :19:
Dit is natuurlijk een nonargument om een dergelijke uitspraak te doen. Ja, net als.

Wat ik wel frappant vind is dat er door een aantal gedaan wordt of dit in de showwereld normaal is want zo zet je gewoon je hond neer. Daar hangt een of andere mysterieuze uitleg aan vast die je twee uur lang bij Marjoleines cursus aan kan horen? Dat kan niet in dit topic ofzo?
Is dit nou serieus echt een showding dan?
Die vent kriebelt die hond toch gewoon op de zachte huid daar? Ik kriebel mijn reu ook weleens vlakbij zijn piemel maar gewoon omdat hij dat lekker vindt. Met die lange stelten van Uma kom ik nooit in de buurt van die hele vulva maar als je een klein hondje hebt en grote handen plaats je die misschien net wat ongelukkig.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:De showmensen vinden niets van dat gekriebel en hun honden ook niet. Die denken hooguit ‘iets meer naar links’.
Een paar omstanders denken dat de handlers hun honden staan te bevredigen.
Wie is er dan gestoord?
Juist.

Als je niets weet van shows ga je dat vragen, maar niet van die idiote veronderstellingen openbaar maken zonder enig idee waar je het over hebt.
Ik ben totaal geen enthousiasteling om mijn honden te showen, maar als ik iets niet snap vraag ik dat gewoon :19:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
Maeve schreef:
Dan ben je al af.
Dit is natuurlijk een nonargument om een dergelijke uitspraak te doen. Ja, net als.

Wat ik wel frappant vind is dat er door een aantal gedaan wordt of dit in de showwereld normaal is want zo zet je gewoon je hond neer. Daar hangt een of andere mysterieuze uitleg aan vast die je twee uur lang bij Marjoleines cursus aan kan horen? Dat kan niet in dit topic ofzo?
Die vent kriebelt die hond toch gewoon op de zachte huid daar? Ik kriebel mijn reu ook weleens vlakbij zijn piemel maar gewoon omdat hij dat lekker vindt. Met die lange stelten van Uma kom ik nooit in de buurt van die hele vulva maar als je een klein hondje hebt en grote handen plaats je die misschien net wat ongelukkig.
Nee, die 2 uur uitleg is omdat het hier al meerdere keren is uitgelegd (en je dat zelf nu ook doet) maar men het dan nog niet snapt of wil snappen :19:
De hond wordt in stand gezet, bij kleine honden gebeurt dat door de achterhand iets op te tillen en eventueel te ondersteunen bij rassen die niet de will to please hebben om zelf een paar minuten goed te blijven staan. Dan zit zo'n Bulldog binnen 5 seconden weer op z'n billen. Als je ze onder hun buik vastpakt vinden ze dat niet prettig en bollen hun rug, dus hond totaal uit balans. Door met een hand onder de achterhand iets op te tillen en in stand te zetten (en houden) staat de hond rustig, in balans en heeft er geen last van. En deze man zit waarschijnlijk net zo gedachteloos z'n hond te kriebelen als jij doet als je op de bank ligt en één van de honden ligt naast je. Alleen doet hij dat op een behoorlijk ongemakkelijke plek. Misschien doet 'ie het kriebelen ook wel omdat hij zenuwachtig is, of om de hond gerust te stellen. Maar welke van deze redenen het ook is, daar is helemaal niets seksueels aan en daar gaat de hele ophef over.

En dat is ook precies m'n punt. Mensen wíllen het niet snappen en gaan vervolgens beledigd doen omdat anderen dat wel doen en de andere reacties op z'n minst overtrokken vinden. Er zegt hier niemand dat ze er ook zo bij staan in de showring he :mrgreen: Niet eens dat al deze mensen die het niet zien als seksueel zelf showen trouwens. Je moet alleen even die oogkleppen weghalen die de makers van dit filmpje mensen graag opzetten.
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:
Manuma schreef:
Maeve schreef:
Dan ben je al af.

Nee, die 2 uur uitleg is omdat het hier al meerdere keren is uitgelegd (en je dat zelf nu ook doet) maar men het dan nog niet snapt of wil snappen :19:
De hond wordt in stand gezet, bij kleine honden gebeurt dat door de achterhand iets op te tillen en eventueel te ondersteunen bij rassen die niet de will to please hebben om zelf een paar minuten goed te blijven staan. Dan zit zo'n Bulldog binnen 5 seconden weer op z'n billen. Als je ze onder hun buik vastpakt vinden ze dat niet prettig en bollen hun rug, dus hond totaal uit balans. Door met een hand onder de achterhand iets op te tillen en in stand te zetten (en houden) staat de hond rustig, in balans en heeft er geen last van. En deze man zit waarschijnlijk net zo gedachteloos z'n hond te kriebelen als jij doet als je op de bank ligt en één van de honden ligt naast je. Alleen doet hij dat op een behoorlijk ongemakkelijke plek. Misschien doet 'ie het kriebelen ook wel omdat hij zenuwachtig is, of om de hond gerust te stellen. Maar welke van deze redenen het ook is, daar is helemaal niets seksueels aan en daar gaat de hele ophef over.

En dat is ook precies m'n punt. Mensen wíllen het niet snappen en gaan vervolgens beledigd doen omdat anderen dat wel doen en de andere reacties op z'n minst overtrokken vinden. Er zegt hier niemand dat ze er ook zo bij staan in de showring he :mrgreen: Niet eens dat al deze mensen die het niet zien als seksueel zelf showen trouwens. Je moet alleen even die oogkleppen weghalen die de makers van dit filmpje mensen graag opzetten.
Hebben de makers van dit filmpje een bepaald doel?
Zijn dat soms dezelfde mensen die vinden dat hondenshows moeten worden verboden?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: :ok:
Zijn dat soms dezelfde mensen die vinden dat hondenshows moeten worden verboden?
Ja, het zijn dierenrechtenactivisten. Ze waren daar dus met het doel om beelden te maken die ze konden gebruiken als propaganda tegen hondenshows. Er is ze ook meerdere keren gevraagd waarom ze het niet ter plekke hebben aangekaart. Dat hadden ze kunnen doen, bij de organisatie of de ringmeester. Of de handlers herkenbaar filmen zodat er navraag gedaan had kunnen worden. Maar dat ging het doel al voorbij denk ik.
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:
Ja, het zijn dierenrechtenactivisten. Ze waren daar dus met het doel om beelden te maken die ze konden gebruiken als propaganda tegen hondenshows. Er is ze ook meerdere keren gevraagd waarom ze het niet ter plekke hebben aangekaart. Dat hadden ze kunnen doen, bij de organisatie of de ringmeester. Of de handlers herkenbaar filmen zodat er navraag gedaan had kunnen worden. Maar dat ging het doel al voorbij denk ik.
Of ze waren aangeklaagd voor smaad, met een redelijke kans op succes voor de aanklager.
En dat kunnen ze nou weer niet gebruiken.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Gollum schreef:
Neeltje schreef:

Celie plaatste allerlei foto's van hoe mensen hun honden vastpakken. En pauline schrijft er ook over dat mensen hun honden zo vastpakken en ze ook zo kriebelen. Jullie zien er verder niks in omdat het normaal is voor jullie maar een ander denkt wtf gebeurd hier. En die is dan gestoord?
Misschien is dat showgebeuren wel een beetje gestoord.
Ik kom tegenwoordig geregeld op show. Heb dit zelf nog maar 1 x gezien en vond het inderdaad wel een beetje maf. Niet in de zin dat ik dacht dat dit een seksuele handeling was, maar een soort van plaatsvervangende schaamte dat het er zo debiel uitzag en dat mensen er inderdaad wel eens raar over konden denken. Dat honden tussen de achterpoten worden gepakt vind ik dan weer helemaal niet bijzonder maar het aaien dat zorgde er wel voor dat het er een beetje maf uitziet, zeker als de ring vol is en het even duurt voor de desbetreffende handler en hond aan de beurt zijn. Dan valt het nog meer op.

Zelf heb ik ook wel eens het advies gehad om bij het in stand zetten van Droef even zijn ballen aan te raken zodat hij zijn achterpoten wat verder uit elkaar doet en mooier staat(minder koehakkig). Ze deed het voor en ze had gelijk maar ik zag ook dat Droef dit zelf niet zo waardeerde. Ik doe zo min mogelijk aan in stand zetten, keur mijn hond maar gewoon zoals hij is zonder poespas etc. maar niet iedereen denkt zo en die gaan echt voor de punten want die honden moeten carrière maken. Voor mij is het gewoon hobby en leuk dat Droef het ook leuk vind om te doen, en ondertussen zien we van alles. Van mooie honden tot complete gedrochten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dees en Maylo schreef:Ik doe zo min mogelijk aan in stand zetten, keur mijn hond maar gewoon zoals hij is zonder poespas etc. maar niet iedereen denkt zo en die gaan echt voor de punten want die honden moeten carrière maken. Voor mij is het gewoon hobby en leuk dat Droef het ook leuk vind om te doen, en ondertussen zien we van alles. Van mooie honden tot complete gedrochten.
Nou, het is niet eens zozeer voor de punten.
Het hele spelletje van showen gaat erom dat je de hond optimaal toont en de foutjes probeert te verdoezelen.
Waar de keurmeester dan weer doorheen moet zien te prikken.
Showen is hoe dan ook een hobby, waarbij sommige mensen heel fanatiek zijn en anderen minder. Net als bij alle hobby's.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:
Of ze waren aangeklaagd voor smaad, met een redelijke kans op succes voor de aanklager.
En dat kunnen ze nou weer niet gebruiken.
Nee precies. Al is het denk ik wel beter dat ze die angst nog een beetje hebben. Die arme man was op z'n minst digitaal gelyncht als hij herkenbaar was geweest :schrik:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Marjoleine schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik doe zo min mogelijk aan in stand zetten, keur mijn hond maar gewoon zoals hij is zonder poespas etc. maar niet iedereen denkt zo en die gaan echt voor de punten want die honden moeten carrière maken. Voor mij is het gewoon hobby en leuk dat Droef het ook leuk vind om te doen, en ondertussen zien we van alles. Van mooie honden tot complete gedrochten.
Nou, het is niet eens zozeer voor de punten.
Het hele spelletje van showen gaat erom dat je de hond optimaal toont en de foutjes probeert te verdoezelen.
Waar de keurmeester dan weer doorheen moet zien te prikken.
Showen is hoe dan ook een hobby, waarbij sommige mensen heel fanatiek zijn en anderen minder. Net als bij alle hobby's.
Bij de oldie's gaat het wel degelijk vooral om de punten hoor. Daar zijn het meestal ook pups en jong volwassen honden waarbij de ring vol staat. Vanaf 1,5 a 2 jaar stoppen de meeste, die honden zijn dan al bekend en inmiddels al ingezet of gepland voor de fok. Droef heeft hierdoor nu ook vrijwel 0 concurrentie in de ring.

Uiteraard snap ik wel waarvoor het in stand zetten is bedoeld, maar Droef staat gewoon zelf al redelijk goed. Ik zorg alleen dat hij zo recht en netjes mogelijk staat maar het liefst zonder dat handmatig te corrigeren. :wink:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Neefje die vandaag op de verjaardag van m'n zusje was, was heel benieuwd waarom ik eigenlijk met Gait showde en vooral hoe Gait het vond. Hij vond het duidelijk heel positief dat ik Elco niet meer show omdat hij niet tegen de drukte kan en dat ik liever wat slechter scoor als ik maar zorg dat Gait er plezier in houdt. Die jongen is met z'n 13, bijna 14 jaar verstandiger dan heel wat van die anti-show-lui
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dees en Maylo schreef:Bij de oldie's gaat het wel degelijk vooral om de punten hoor. Daar zijn het meestal ook pups en jong volwassen honden waarbij de ring vol staat. Vanaf 1,5 a 2 jaar stoppen de meeste, die honden zijn dan al bekend en inmiddels al ingezet of gepland voor de fok. Droef heeft hierdoor nu ook vrijwel 0 concurrentie in de ring.

Uiteraard snap ik wel waarvoor het in stand zetten is bedoeld, maar Droef staat gewoon zelf al redelijk goed. Ik zorg alleen dat hij zo recht en netjes mogelijk staat maar het liefst zonder dat handmatig te corrigeren. :wink:
Ja, weet ik @oldies. Ik vind het wel grappig.
Ik heb een paar Old English op training ook dus ik hoor wel eens wat. ;)

Als ze mooi staan is dat prima, maar de foutjes wegmoffelen is de truuk he.
Dat is het hele spelletje.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik beken. Ik heb Dex wel eens onhandig opgetild dan zit je hand dus over zijn friemel, die wawas zijn zo klein daar ontkom je niet altijd aan. Nou echt niet dat ik daar seksuele gevoelens bij heb hoor. En Saartje die heb ik vast ook wel eens ondoordacht per ongeluk ergens gekriebeld.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 10 feb 2019 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Chihuahua-paws schreef:Ik beken. Ik heb Dex wel eens onhandig opgetild dan zit je hand dus over zijn friemel, die wawas zijn zo klein daar ontkom je niet altijd aan. Nou echt niet dat ik daar geen seksuele gevoelens bij heb hoor. En Saartje die heb ik vast ook wel eens ondoordacht per ongeluk ergens gekriebeld.
Ik denk dat het woord geen er tussenuit moet. Haha. Of het woord niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik had het al aangepast. Uiteraard moest geen ertussen.

O stom ik had geen juist neergezet. Dat was uiteraard niet de bedoeling.

Maar duidelijk is dat ik bedoel dat je er soms niet aan ontkomt wat edele delen aan te raken. Zonder er seksuele gevoelens bij te hebben. Ik denk dat er een veeel te groot ding van wordt gemaakt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Show”