Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bizzy's "Flubi's". P6: Uitgevlogen!
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Bizzy's "Flubi's". P5: 4 Weken oud en portretjes
Ohhh Bullit is nu mijn favoriet, wat een prachtpuppies... 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Bizzy's "Flubi's". P5: 4 Weken oud en portretjes
Valt het op dat ik niet zo goed ben in updaten?
Anyway, 6 weken inmiddels en we werken alweer toe naar het vertrek
Ze zijn afgelopen week gechipt, krijgen morgen hun titerbepaling en komend weekend staat de puppytest gepland en ga ik puzzelen welke pup waar naartoe gaat. Tot nu toe lijkt de verdeling best goed. De dames Red Bull en Shakura zijn wat kalmer terwijl Zipfizz en Mountain Dew altijd klaar zijn voor actie
En Bullit is Bullit..een relschopper die wel precies weet wanneer hij écht te ver gaat en weer even de brave, kleine pup moet uithangen
We logeren nu in Groningen om daar op een stel honden te passen. Dat betekende 2 uur in de auto rijden voor de pups vorige week. Leek me best spannend, maar ze hebben allemaal gewoon braaf liggen slapen in hun bench, we hebben ze niet gehoord! Al met al is het best een stoer nestje
Ze hebben hier een grote buitenren met allerlei attributen en het weiland hier direct achter is de afgelopen dagen bewerkt. Dat betekende veel tractoren die op een meter of 10 passeerden, meerdere keren. Heel handig, want de eerste keer vonden ze het uiteraard best spannend, maar na een keer of vijf was het nieuwe er wel vanaf en keken ze er niet meer van op
Anyway, heel veel puppyspam van de afgelopen week:

Sisters in crime
Zipfizz en Mountain Dew

Shakura

Bullit met z'n vangst

Correctie, Red Bull's vangst

Elkaar slopen is een dagelijkse bezigheid geworden

Mountain Dew

Red Bull

Zipfizz

En Bullit, die heus heel zoet is. Zien jullie het?

Anyway, 6 weken inmiddels en we werken alweer toe naar het vertrek

We logeren nu in Groningen om daar op een stel honden te passen. Dat betekende 2 uur in de auto rijden voor de pups vorige week. Leek me best spannend, maar ze hebben allemaal gewoon braaf liggen slapen in hun bench, we hebben ze niet gehoord! Al met al is het best een stoer nestje

Anyway, heel veel puppyspam van de afgelopen week:

Sisters in crime

Shakura

Bullit met z'n vangst

Correctie, Red Bull's vangst

Elkaar slopen is een dagelijkse bezigheid geworden

Mountain Dew

Red Bull

Zipfizz

En Bullit, die heus heel zoet is. Zien jullie het?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Bizzy's "Flubi's". P6: Veeeeeel puppyspam
Heerlijke puppyspam! Maar wat een onderneming (lijkt me) om met een nest pups elders te gaan bivakkeren. Gave omgeving voor de pups, dat wel.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Alleen maar goed voor ze. Vanaf circa 5 weken gaan ze hier ook overal mee naar toe en ook ritjes van 2 uur. Gaat probleemloos en geeft heel relaxt reizende pups / honden.Zamunda schreef:Heerlijke puppyspam! Maar wat een onderneming (lijkt me) om met een nest pups elders te gaan bivakkeren. Gave omgeving voor de pups, dat wel.
Maar inderdaad wel veel werk, maar leuk en dankbaar werk
-
- Zeer actief
Wat een overdosis pluis, heerlijk 
Prachtige pups!

Prachtige pups!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat een heerlijke pluizenbollen
Een hele onderneming met een nest even ergens anders bivakkeren maar het lijkt mee een leuke plek voor ze

Een hele onderneming met een nest even ergens anders bivakkeren maar het lijkt mee een leuke plek voor ze

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat een heerlijke pups trouwens 

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Ik vind ze zooo leuk!
ZipFizz blijft nog steeds favoriet, wat een leukerds allemaal!
ZipFizz blijft nog steeds favoriet, wat een leukerds allemaal!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Och gut zeg, wat onwijs leuke pups. Zit je in Groningen?? 

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Bizzy's
Het scheelt wel heel erg dat er op dit adres ook af en toe een nestje wordt gefokt, dus de meeste benodigdheden zijn hier gewooncrutz schreef:Alleen maar goed voor ze. Vanaf circa 5 weken gaan ze hier ook overal mee naar toe en ook ritjes van 2 uur. Gaat probleemloos en geeft heel relaxt reizende pups / honden.Zamunda schreef:Heerlijke puppyspam! Maar wat een onderneming (lijkt me) om met een nest pups elders te gaan bivakkeren. Gave omgeving voor de pups, dat wel.
Maar inderdaad wel veel werk, maar leuk en dankbaar werk

Bellingwolde! Nog een dagje dan, morgen gaan we weer naar huisHilly45 schreef: Och gut zeg, wat onwijs leuke pups. Zit je in Groningen??

Vandaag is het spul getiterd en goedgekeurd door de dierenarts

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Wat weer heerlijke foto's
Oohh had ik maar eerder geweten dat je in de buurt zat , ik was graag even komen puppy kroelen

Oohh had ik maar eerder geweten dat je in de buurt zat , ik was graag even komen puppy kroelen

Fenneke en Baloe

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, wat jammer! Je was van harte welkom geweest!fenneke schreef:Wat weer heerlijke foto's![]()
Inmiddels moeten ze het weer doen met een puppyren en speeltuin van normale afmetingen, en dat vinden ze stom

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
En toen begonnen de FluBi's alweer aan nieuwe avonturen..afgelopen zondag waren ze precies 8 weken, en die dag zijn Shakura en Mountain Dew verhuisd. Shakura heet nu Naya en woont bij een dierenartsassistente/gedragsdeskundige. Ze wil Naya waar mogelijk inzetten voor haar werk, en ze gaan speuren met haar trainen
Voor hun daarom uiterst stabiele, tamelijk rustige en ietwat zelfstandige Shakura/Naya.
Nog even een laatste plaatje met Bizzy

Met Mountain Dew heb ik geluk, ze woont nu slechts tien minuten hier vandaan
Haar eigenaren hebben altijd jachttraining gedaan met Flatcoats en zijn nu overgestapt op de Toller. Ze heet nu Ginger, en haar bijnaam is Mejuffrouw Josephien

En de dag erop vertrok Red Bull, nu Tilly. Haar eigenaren hebben hiervoor een Jack Russell gehad en daar agility mee gedaan, en dat gaat hopelijk ook de toekomst worden voor Tilly

En in haar nieuwe thuis

Nu dus ineens best stel in huis, met maar 2 pups
Bullit vertrekt aanstaande zaterdag en gaat Indy heten. De eerste hond voor z'n eigenaren, maar ze zijn heel gemotiveerd om van alles met hem te ondernemen

Tja, en dan Zipfizz..die is geannuleerd
Wat overigens wel oprecht verdrietig was voor alle partijen. Ze was enorm welkom en haar nieuwe eigenaren hadden heel erg naar haar uitgekeken, maar moesten om privé redenen (die weet ik wel, maar ga ik hier niet tot in detail bespreken) toch afzeggen. Met pijn in hun hart, maar toen was Zipfizz dus "over." Alle serieuze kandidaten voor haar moesten tot nu toe ook afhaken, vanwege gezondheidsproblemen met hun eigen honden. Dat is tot nu toe drie keer gebeurd
Dus tot ik een perfect thuis voor haar heb gevonden blijft ze hier. Het is overigens niet de bedoeling dat ze voor altijd blijft. Hoewel het echt een heerlijk hondje is en ik ook echt wel een soort klik met haar heb, maar vier honden is verre van ideaal en ze verdient ook een plek waar iemand alle tijd heeft om het beste uit haar te halen. Dus ik ben wat aan het oriënteren naar een geschikte plek voor haar, en die gaat er ook vast komen. Tot die tijd draait ze hier gewoon mee en dat gaat ook goed. Ze is Segno's favoriet, die twee kunnen echt heel aandoenlijk spelen
En Nilo vindt pups altijd wat spannend, maar gaat ook heel goed met haar. Zij is niet snel onder de indruk (zeg maar nooit) maar ook niet brutaal, dus ze respecteren elkaar prima. En misschien helpt het dat ze zijn kleine kloon is

Nog even een laatste plaatje met Bizzy

Met Mountain Dew heb ik geluk, ze woont nu slechts tien minuten hier vandaan

En de dag erop vertrok Red Bull, nu Tilly. Haar eigenaren hebben hiervoor een Jack Russell gehad en daar agility mee gedaan, en dat gaat hopelijk ook de toekomst worden voor Tilly

En in haar nieuwe thuis

Nu dus ineens best stel in huis, met maar 2 pups

Tja, en dan Zipfizz..die is geannuleerd

Re: Bizzy's "Flubi's". P6: Uitgevlogen!
Wat jammer van die annulering...maar voor haar komt vast ook een geweldig huisje uiteindelijk
Wat een schattige bolletjes wol zijn het geworden 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jammer dat Zippfizz niet naar de baasjes kon waar ze naar toe zou.
Maar fijn dat de rest iig een goed huis heeft!
Maar fijn dat de rest iig een goed huis heeft!

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Hm, ik mag geen 3e hond, ik mag geen 3e hond..
Er komt vast een goede baas voor Zippfizz.
Bij mijn senior neptollers zet ik geen pup meer, al zou het fijn zijn als een pup door mijn reu opgevoed kon worden..
Bij mijn senior neptollers zet ik geen pup meer, al zou het fijn zijn als een pup door mijn reu opgevoed kon worden..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruikte Nilo ook als argument om haar niet te houden. Die is ruim 11 en vindt pups helemaal niet meer zo leuk. Maar hij kan eigenlijk gewoon heel goed met haar, verdorieOmega schreef:Hm, ik mag geen 3e hond, ik mag geen 3e hond..

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Tjeses wat is dat ook weer snel gegaan. Klinkt als fijne huisjes waar ze nu wonen. Tilly 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk dat overzicht met foto's van elke pup met mams en naar wat voor bazen ze gaan. Jammer dat Zip afgezegd is maar fijn dat ze zo goed met Segno en Nilo gaat.
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Contacteer:
Heeft Zipfizz ook een huisje gevonden ?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, gelukkig..Zipfizz is gisteren verhuisd naar Brabant en heet nu Jowi
Na alle idiote berichtjes van mensen die haar "wel schattig" vonden en wel wilden helpen als ik "er vanaf moet" wezen meerdere collegafokkers me op een stel dat tot nu toe zelf twee keer net buiten de boot vielen bij andere nestjes. Ze hebben alle tijd voor haar en werken grotendeels vanuit huis, dus ze mag zo veel plakken aan haar nieuwe baas als ze zelf wil
En ze zijn enthousiast om de hondensport in te gaan met haar. Wat ze gaan doen moet nog blijken, het is hun eerste eigen hond dus ze gaan samen op zoek naar wat ze leuk vinden
De laatste foto's hier, vlak voordat ze werd opgehaald. De eerste berichten zijn alleen maar goed: ze is de eerste nacht heerlijk rustig geweest, eet goed en heeft vandaag zonder enige terughoudendheid kennisgemaakt met de hond van de ouders van haar nieuwe baas, die hebben een Grote Zwitser waar ze makkelijk onderdoor kan lopen

De laatste foto's hier, vlak voordat ze werd opgehaald. De eerste berichten zijn alleen maar goed: ze is de eerste nacht heerlijk rustig geweest, eet goed en heeft vandaag zonder enige terughoudendheid kennisgemaakt met de hond van de ouders van haar nieuwe baas, die hebben een Grote Zwitser waar ze makkelijk onderdoor kan lopen

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Super fijn dat ook ZipFizz een fijn baasje gevonden heeft.
Het is een prachtnestje!
Het is een prachtnestje!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
wat fijn dat Zipfizz ook een for ever huisje heeft.
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Contacteer:
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi dat ze een goeie plek heeft gekregen. Maar als je op Facebook gaat zetten dat je nog een pup over hebt, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat daar reacties op komen 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
normale reacties zijn niet erg maar wat voor reacties Manon kreeg had ik al via de mail binnen gehad van een bepaald persoon. en nee die waren niet normaal.under the red sky schreef:Mooi dat ze een goeie plek heeft gekregen. Maar als je op Facebook gaat zetten dat je nog een pup over hebt, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat daar reacties op komen
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Scheelt me weer typenellen en de birmanen schreef:normale reacties zijn niet erg maar wat voor reacties Manon kreeg had ik al via de mail binnen gehad van een bepaald persoon. en nee die waren niet normaal.under the red sky schreef:Mooi dat ze een goeie plek heeft gekregen. Maar als je op Facebook gaat zetten dat je nog een pup over hebt, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat daar reacties op komen

En nee, ik was niet verbaasd over de reacties. Ik wist dat het op facebook posten wel wat teweeg zou brengen, zowel positief als negatief. Dus die overweging was bewust, om Zippy zo snel mogelijk aan haar perfecte baas te helpen in plaats van weken of maanden te wachten op wat er toevallig komt aanwaaien, want het is een hondje dat enorm baasgericht is en zich snel hecht aan iemand. Daarom heb ik er toch over geschreven op facebook, met een heel uitgebreide beschrijving van hoe ze is en wat ze nodig heeft. Maar dat maakt het niet minder irritant als er dan alsnog héél veel mensen schrijven die blijkbaar niets van die hele tekst hebben onthouden, of zoals Ellen zegt iemand die zelfs na afwijzing nog zo'n 30 berichtjes per dag blijft sturen. Nu nog trouwens