Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitten bij volwassen honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo leuk om Aki zo met de kittens bezig te zien :I:
En natuurlijk super dat het zo goed gaat en dat je daar nu ook volledig op kunt vertrouwen :ok:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

AAAAH daar ging de eerste plant.
Gisteren al 1 in een plantenbak.. en net lagen ze heel zoet samen op het kussen achter de stoel NAAST de bench :engel:
En nu heb ik ze blijkbaar weer wakker gemaakt omdat ik ging kijken want ik vond het verdacht rustig :mrgreen:

Door alle hectiek van de afgelopen weken ben ik er nog niet aan toe gekomen om ze te laten enten.. dat ga ik nu a.s. woensdag laten doen, én chippen.
Ik was er ook nog niet over uit of ik nog wel naar dezelfde dierenartsen praktijk terug wilde.

Knoop doorgehakt en net een afspraak bij een ander gemaakt. Aki gaat ook gelijk mee op consult, die wil ik ook gewoon even een gezondheidscheck laten ondergaan. Kan ik direct zien hoe ze met katten en honden omgaan daar.

Het is erg fijn inderdaad dat het vertrouwen er is tussen ons en de dieren onderling. Het kan nu allemaal lekker vrij door het huis heen denderen zonder dat ik me druk hoef te maken over bepaalde reacties.
Nu maak ik me meer druk over de planten en mijn nepleren stoelen aan de eetkamertafel :ugh:

Blijft wel lastig om te corrigeren, Aki trekt zich dat sterk aan. Je zegt potverdorie en NEEE! En Aki reageert alsof we het tegen hem hebben :oohja:

Overigens ook zeer fijn dat Aki tolerant is met zijn botjes. Daar wordt nu gretig mee gespeeld door de kittens :roll:
Gisteren gingen ze echter wel wat te ver (Kaïn), die vond dat hij ook maar moest kunnen kijken in hoeverre hij mocht kijken bij de voorbak.
Hij werd vakkundig met 1 grote poot van Aki aan de kant geschoven. :LOL:

Maar ook daar zie je dus verschil, toen Ezau kwam kijken.. was het ineens allemaal prima, nu was op een paar sperziebonen na de bak wel al leeg. Maar Ezau heeft meer krediet dan Kaïn :wink:

We zitten erbij hé, en min of meer weten we dat Aki geen heftige reactie geeft als je in de buurt van zijn eten komt vandaar dat we even het lieten begaan toen Kaïn wat brutaal werd, Aki reageerde gewoon netjes en duidelijk.
Als hij zit te kluiven en Kaïn werd brutaal heb ik wel eens ingegrepen, omdat Aak wat overrompeld werd en niet zeker wist of hij er nu wel of niets van mocht zeggen.
Dus ook hem maar aangegeven dat hij best op een normale manier mag aangeven dat het van hem is.

Die Kaïn rent ook met van alles weg als hij vindt dat het van hem is.

We hebben gewoonweg weer een zeer apart duo erbij :denken:

Iedereen vindt dat natuurlijk van zijn eigen huisdieren :lol1:, maar dit is toch wel weer een zeer bijzonder duo. En wordt een mooi trio.

Net nog wat foto's doorgestuurd gekregen van de zusjes van ons stel nadat ik wat filmpjes had doorgestuurd. Allemaal naar fijne adressen gegaan gelukkig. Grappig om eens in de zoveel tijd even contact te houden.
blondie
Zeer actief

Zo, eindelijk naar de dierenarts geweest voor de entingen.
Afbeelding
Afbeelding
:cheer:
:oohja:
Afbeelding

Goede nieuws, ze zijn gezond, redelijk fel.. 1.63 Ezau
1.65 Kaïn.

Ander nieuws was wel een verrassing... het blijken 2 dames :LOL:

Aak was ook mee voor de check en vaccinaties, dus het spul liep allemaal los bij elkaar in de behandelkamer :I:
DeDiana
Zeer actief

Hahaha :LOL: Gebeurt wel vaker bij heel jonge kittens, ik vind het soms ook lastig te zien (makkelijker als er zowel een katertje en poesje zijn, dan kun je het door te vergelijken een stuk beter zien).
Krijgen ze nu ook andere namen of houden ze hun stoere jongensnamen?
blondie
Zeer actief

We houden de namen wel aan, misschien dat ik Kaïn verander naar Kenau, dat deed ik al vaak :mann:
Maar op de paspoortjes staan gewoon Kaïn en Ezau vermeld.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kenau en Ezzy ;)
blondie
Zeer actief

Dierenarts stelde Azalia voor :LOL: , mijn vriend verschoot van kleur.
blondie
Zeer actief

Ezau met Aki gisterenavond op de bank naast me, in diepe rust
Afbeelding
Links van me Kaïn
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

blondie schreef:Ezau met Aki gisterenavond op de bank naast me, in diepe rust
Afbeelding
Links van me Kaïn
Afbeelding
:I: :I: :I:
blondie
Zeer actief

:mrgreen:
Te leuk dit en hoort bij gedrag.
Aki krijgt door dat ze achter balletjes aanrennen leuk vinden.
Net ging hij dan ook stressballetjes pakken en ze voor ze neergooien... dan gingen de kittens erachteraan.. en op een bepaald moment pakte Aak het balletje weer af, om op een andere plek weer de bal te laten stuiteren richting de katten.

Er wordt gespeeld :cheer:
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Jezebel en Maria :)
DeDiana
Zeer actief

Ahh, zo leuk is dat! En ook om te zien hoe ze proberen en aftasten hoe ze met elkaar kunnen spelen :lol1:

Amy probeerde dat ook met opvangkat Red met een speeltje, maar Red hapte niet toe: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 9082724212 Zo leuk om te zien hoe ze ook steeds zijn reacties peilt.

Nu mogen de honden niet meer aan de kattenspeeltjes komen, want die trekken ze binnen een paar seconden helemaal uit elkaar :oeps:
blondie
Zeer actief

Oh heerlijk, het leeghalen van een speeltje. Aki is er ook fan van, nog steeds. Vroeger kussens maar nu worden veel speeltjes ontdaan van hun vulling.
Sommige blijven wel heel, we hebben 2 schaapjes, picachu, en nog wat spul en ballen voor de hond en de kat.
Ze zoeken het er maar mee uit.

Gisteren vond Aki wel dat ze niet aan zijn mergpijpjes mochten komen. Opeten deed hij dan vervolgens weer niet, maar hij was zeer duidelijk :schrik:

Verder gaat het goed, alleen is Aak zeer zenuwachtig telkens, zoekt ook telkens bevestiging en of aandacht bij ons.
Gaat dan ineens in het hoekje liggen onder de bar waar Jol altijd lag tegen mijn benen aan.
Kan de vinger er niet op leggen, of wellicht wel :ugh:

We worden er zelf gewoon zenuwachtig van. Kittens kunnen gewoon los en dat gaat wel goed, maar dat zenuwachtige gedrag en doen alsof hij geen plek in huis heeft gaat dan weer nergens over.
Moeilijk soms.
het is echt wel iets wat ik had verwacht. Toch het ontbreken van een honden maatje in huis. Maar je kunt nu eenmaal niet a la minute een andere hond uit de hoge hoed toveren die bij ons allemaal past.
Daarbij moet ik vanaf volgende week weer naar kantoor.
Hoop maar dat het allemaal bij trekt.
blondie
Zeer actief

Allemaal een snoepje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk!! :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ze zijn weer gegroeid.. en och och..

Te schattig gewoon :I:
blondie
Zeer actief

Arme Aak.. alsof ze bij hem liggen te zogen :LOL:
Afbeelding
Waag het niet baas om hier wat stoms over te zeggen :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Wachten op de baas.
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

blondie schreef:Arme Aak.. alsof ze bij hem liggen te zogen :LOL:
Ach, wat liggen ze er gezellig bij! :I:

De kittens probeerden gingen bij Amoz wel op zoek naar zijn tepels toen ze nog heel klein waren, dat heb ik toch maar voorkomen. Die scherpe tandjes en nageltjes leken me niet echt fijn voor Amoz :ugh: Na een paar weken groeiden ze er overheen of zo, toen probeerden ze het niet meer.
blondie
Zeer actief

Toch ook weer een gedragsvraag of iets waar ik denk tegenaan te lopen.

De kittens moeten leren, dus er wordt vaak NEE of potverdorie gezegd als ze iets doen wat niet door de beugel gaat of wat we niet gewoon willen laten zijn.
Aak vind dat lastig, hij is wat dat betreft écht een gevoelige hond.
Ook al signaleren we dat, en zeggen we dat het niet richting hem was, hij wordt er zenuwachtig van.
We halen hem dan soms bij ons, of het wordt kinderbedtijd en dan gaan de kittens vast naar boven zodat we nog even een uurtje kittenloos zijn :engel:

Maar het is wel lastig om dat te zien bij Aki. En het maakt ons ook weer wat zenuwachtig. Hebben we er wel goed aan gedaan, de 2 kittens erbij.

Anderzijds als hij wel op zijn gemak is, dan is het hartstikke mooi om het spul zo met elkaar bezig te zien. Hij heeft meer interactie met die katjes dan dat hij ooit bij Jol heeft gehad (bij wijze van spreken, maar het is ook echt zo, qua spel is er in huis nu al zoveel meer interactie dan hij ooit met Jol had. Die hield niet zo van spelletjes en teveel contact.)

Het zet me wel aan het denken dat stel dat er over een tijd een jongere hond bij zou komen, dan weten we dat Aak bij iedere nee zichzelf aangesproken gaat voelen.
En echt, we proberen de balans te vinden.

Misschien omdat we in het begin richting hem veel Nee hebben gezegd als hij te lomp ging doen naar de katten.
Dat hij daarop nu onzeker is geworden.
We buigen nu dus juist wat meer om, of laten aan hem merken dat hij best wel zijn grenzen mag aangeven. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan worden dat ze er met zijn botten vandoor gaan omdat hij denkt dat hij er niets van mag vinden.

Dat is dus weer een leer dingetje vind ik zelf. Ja hij is groot en veel sterker, maar omdat hij in zijn hoofd heeft dat wij toen de kittens zoveel kleiner en jonger waren hij voorzichtig moest zijn, betekent m.i. niet dat hij niet voor zichzelf op mag komen en zijn grenzen op een hondse maar zonder bijt of overbite niet mag kunnen tonen.

Aan onszelf om daar een balans in te brengen, want wil ook zeker Aki niet het idee geven dat hij alles maar hoeft te pikken.
Dus kittens moeten we daarin zelf sturen, maar ook Aki aangeven dat als hij met een grauw zijn grens aangeeft dat een kitten niet ok doet, dat dat ook prima is.
Dat laatste lijkt Aki ook zelf zijn balans nog in te zoeken.
En dat ligt aan ons als baasjes.
Vind het zelf wel erg interessant om die ontwikkeling te zien, en te ervaren.
blondie
Zeer actief

DeDiana schreef:
blondie schreef:Arme Aak.. alsof ze bij hem liggen te zogen :LOL:
Ach, wat liggen ze er gezellig bij! :I:

De kittens probeerden gingen bij Amoz wel op zoek naar zijn tepels toen ze nog heel klein waren, dat heb ik toch maar voorkomen. Die scherpe tandjes en nageltjes leken me niet echt fijn voor Amoz :ugh: Na een paar weken groeiden ze er overheen of zo, toen probeerden ze het niet meer.
Oh dat was en is niet aan de hand hoor hier. Ze lagen gewoon bij hem te donderjagen onderling, ze zien hem zeker niet als surrogaat mama. :wink:
DeDiana
Zeer actief

Herkenbaar, mijn honden reageren ook allemaal zo gevoelig op stemcorrecties. Omdat ze natuurlijk met meer honden zijn, ben ik gewend voor elk commando of elke stemcorrectie de naam van de hond te zeggen en kijk de betreffende hond duidelijk aan. Ook omdat Mila toen ik ging opvangen dacht dat elk commando en elke nee voor haar was. Dat helpt al heel veel, maar van te veel nee-en (ook al is het niet voor hen persoonlijk bedoeld) worden ze hier allemaal zenuwachtig, dus daar ga ik sowieso heel gedoseerd mee om. Bij een hond is het natuurlijk een stuk makkelijker om in plaats van een 'nee' een commando te geven voor iets dat wel gewenst is dan bij een kat :engel:
Bij de kittens spreek ik eigenlijk gewoon heel streng hun naam uit als ze iets doen wat niet mag en gebruik ik geen of nauwelijks nee.

En inderdaad, het kan ook zijn dat hij wat zenuwachtig wordt omdat hij denkt dat hij niets mag of geen grenzen mag aangeven en het zo graag goed wil doen. Maar ik denk dat dat vanzelf wel slijt als je ze gewoon wat meer vrij laat nu. Je weet dat Aki netjes en gedoseerd zijn grenzen kan aangeven en verder ook heel tolerant is, dus dat komt wel goed.
Amy gromde laatst ook voor het eerst naar Luca toen die met haar kluif wilde gaan spelen terwijl zij aan het kluiven was. Ik was daar eigenlijk wel blij mee, want tot nu toe liet ze alles afpakken en dat hoeft nou ook weer niet. Luca snapte het meteen en heeft het daarna ook niet meer gedaan, helemaal prima dus :ok:
blondie
Zeer actief

Zo..
Afbeelding
Onder vaders paraplu
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat gaat wel goed lijkt me :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Whahaha, twee dames :LOL: .

blondie schreef::mrgreen:
Te leuk dit en hoort bij gedrag.
Aki krijgt door dat ze achter balletjes aanrennen leuk vinden.
Net ging hij dan ook stressballetjes pakken en ze voor ze neergooien... dan gingen de kittens erachteraan.. en op een bepaald moment pakte Aak het balletje weer af, om op een andere plek weer de bal te laten stuiteren richting de katten.

Er wordt gespeeld :cheer:
Oh wat prachtig!

Oh wat gaaf Diana, hoe Amy Red tot spelen probeert te krijgen, wat een prachthond.
blondie
Zeer actief

Hangjongeren
Afbeelding

Vandaag weer tripje dierenarts voor vaccinaties. Aak mee, want heb laten enten voor Weil.
Toch wel gezellig zo, met zijn allen in de behandelkamer. Fijn dat het kan in ieder geval :engel:

Vorige keer niet laten chippen, omdat die da min of meer adviseerde dat zo'n nare chip inbrengen wellicht beter bij sterilisatie kon gebeuren.
Risico dat ze een keer de deur uitglippen vond ik toch eigenlijk een beetje te groot en deze da ook. Dus zijn ze ook vandaag gechipt.
Nou :80:
Ezau gilde vooral waarom da haar zo'n pijn deed.. En Aak reageerde daar direct op. Ezau werd direct getroost door Aki want hij sprong met de voorpoten tegen de behandeltafel aan om haar even te troosten :I:
Kaïn, werkte vooral niet mee, en werd heel boos. Dat had ik al voorspeld, twee totaal verschillende karakters die 2 :mrgreen:

Ezau krijgt wel al tepels, dat moeten we even in de gaten houden. Was mij ook al opgevallen, maar dacht dat dat normaal was. Ze zijn echter al redelijk groot bij haar, kan op jawel het Dolly Parton syndroom duiden :roll: hebben wij weer. Niets ernstigs, maar ook niet normaal even in de gaten houden dus.

Verder altijd leuk om te horen dat een da jouw dieren ook leuk vindt, de kittens maar ook dat Aki als mooi werd betiteld, maar vooral lief en prettig in de omgang. Kijk :mann:

Maakte me wel een beetje zorgen om zijn gewicht.. ik vond hem wat dik ogen. Niet te dik, maar zwaarder moet hij niet worden. We hebben hem gewogen en sinds de laatste keer was hij toch ruim 600 gram aangekomen... we moeten even wennen denk ik aan de verdeling van de porties nu Jol er niet meer is :oeps:
En het kattenvoer op tijd wegzetten :F:

Ezau oogt iel en een krielkip. Toch is zij inmiddels 1,97 gram.
Kaïn geeft 1,93 op de weegschaal aan.

In huis gaat het goed. Aki heeft af en toe geen rust. Zeker Ezau blijft hem opzoeken en wil spelen, maar ook Kaïn gaat tegenwoordig bij hem liggen.
Aki jat Kaïns muis, Kaïn jat hem terug. En als Kaïn kans ziet, gaat hij er ook met een kluif van Aki vandoor :lekkerpuh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Arme Aki :mrgreen:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat zijn ze leuk met zijn allen Blondie.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat een geweldige update weer, en die foto's :I: !

Wat een rotdingen hè, die chips. Vooralsnog laat ik het wel pas bij de castratie doen, ontsnappen zie ik hier niet zo gauw gebeuren: het loopt nog niet door elkaar hier, de deuren zitten altijd op slot omdat Lais ze open zou maken en bezoek kan ook niet zomaar naar binnen ivm Lais. Het zijn wel vreselijke draken met willen ontsnappen: sinds ze af en toe in de huiskamer mogen proberen ze als mallen om uit de keuken te komen als je daar in of uitgaat, dus het is wel echt opletten geblazen :mrgreen: .

Mooi hoe Aak meteen controleerde of alles nog goed was met Ezau, dat zou Lais ook doen. En dat jatten van de muis en de kluif, zo leuk! Ze ogen ook al zo groot zeg! Maar ze zijn dan ook zo'n 400g zwaarder dan de mijne, dus dat kan wel kloppen natuurlijk.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

blondie schreef:Hangjongeren
[...]
[...]
Nou, dat is wel heel erg iel, hoor :Q:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat doet Aki het geweldig :I: :I: :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
blondie schreef:Hangjongeren
[...]
[...]
Nou, dat is wel heel erg iel, hoor :Q:
Whaha foutje inderdaad!

We zijn een weekje weg geweest en de kittens hadden oppas omdat er een stel in ons huis heeft gebivakkeerd. Ideale oplossing, zij zitten midden in een verbouwing, en hebben al vaker in ons huis gezeten o.a. toen Aki pup was een weekend voor Aki pup gezorgd en nu dus voor de kittens :mrgreen:
Arme vriendin, ze hadden nooit veel op met herders, en ook niet met katten.
Maar de man is nu behoorlijk into herder, en had ook een hele goede klik met de kittens, met name met de meest stugge Kaïn, maar dat had ik ergens al voorzien :mrgreen:
Zelf stonden we even verbaasd over hoe ze in een week gegroeid zijn :80:

Aki was weer blij herenigd met ze te zijn, en gelukkig vlijden de kittens zich ook weer tegen hem aan bij thuiskomst.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”