Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandeling Panbos bij Utrecht / zaterdag 17 april!!!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Kijk aan, deze info kunnen we goed gebruikenyamie schreef:tis me niet helemaal duidelijk, maar aan de titel te lezen gaan jullie naar het panbos...
we zijn daar laatst met een groep geweest, heerlijk wandelen hoor, mooi bos!
maar je kunt het beste verzamelen bij ingang panbos, niet bij de hoofdingang, daar moeten de honden aan de lijn, een flink stuk en daar lopen koeien los.....
vanaf die andere parkeerplaats is het gelijk hop los, ideaal, en ook het koffiehuis....hmm hahha nee das helemaal niks, super klein met 1 koffieautomaat, wel is er daar een van der valk en daar mag je met de honden komen, wij zijn er met 14 man en 16 honden geweest!!
van de valk ligt wel weer bij de hoofdingan in de buurt...dus dan zouden jullie ff na het wandelen met de auto daar heen moeten, klein stukkie maar hoor!!
nou iig veel plezier!!!

Ik zag op het kaartje op de website http://www.utrechtslandschap.nl/default.asp?pageid=192
dat ingang Panbos aan de Amersfoortseweg is en daar staat idd het bordje losloopgebied!!
Bereikbaarheid
-Ingang Panbos: Amersfoortseweg, Bosch en Duin.
-Halte Panweg/Amersfoortseweg
Jij gaat toch ook wel mee, he??? Hebben gelijk een goede gids

Ik ben ervoor om lekker bij vd Valk te gaan drinken/eten,
tof dat de honden daar ook mee naar binnenmogen!!
En, zullen we het dan maar op 13:00 uur houden?
Neem ik ook mijn boterhammetjes in de auto mee!
- Niekie
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Joh, dat je bij dat restaurant met zoveel honden naar binnen mag! Leuk...joe schreef:Kijk aan, deze info kunnen we goed gebruikenyamie schreef:tis me niet helemaal duidelijk, maar aan de titel te lezen gaan jullie naar het panbos...
we zijn daar laatst met een groep geweest, heerlijk wandelen hoor, mooi bos!
maar je kunt het beste verzamelen bij ingang panbos, niet bij de hoofdingang, daar moeten de honden aan de lijn, een flink stuk en daar lopen koeien los.....
vanaf die andere parkeerplaats is het gelijk hop los, ideaal, en ook het koffiehuis....hmm hahha nee das helemaal niks, super klein met 1 koffieautomaat, wel is er daar een van der valk en daar mag je met de honden komen, wij zijn er met 14 man en 16 honden geweest!!
van de valk ligt wel weer bij de hoofdingan in de buurt...dus dan zouden jullie ff na het wandelen met de auto daar heen moeten, klein stukkie maar hoor!!
nou iig veel plezier!!!![]()
Ik zag op het kaartje op de website http://www.utrechtslandschap.nl/default.asp?pageid=192
dat ingang Panbos aan de Amersfoortseweg is en daar staat idd het bordje losloopgebied!!
Bereikbaarheid
-Ingang Panbos: Amersfoortseweg, Bosch en Duin.
-Halte Panweg/Amersfoortseweg
Jij gaat toch ook wel mee, he??? Hebben gelijk een goede gids![]()
Ik ben ervoor om lekker bij vd Valk te gaan drinken/eten,
tof dat de honden daar ook mee naar binnenmogen!!
En, zullen we het dan maar op 13:00 uur houden?
Neem ik ook mijn boterhammetjes in de auto mee!
Ingang Panbos aan de Amersfoortseweg dan maar??
Ik ben er ook voorstander van om lekker bij vd Valk wat te gaan drinken daarna....
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zijn zowieso twee man die mee willen rijden in een auto of willen opgehaald worden vanaf station, voor ons maakt de tijd ook niet zo zeer uit kweet niet wat voor iedereen het makelijkst is
Wij komen met Chaya en Nina, het maakt niet uit waar we na afloop wat gaan drinken wat ons betreft we kunnen ook geoon lekker een grote pot zetten en ergens in het bos gaan zitten toch?
Wij verheugen ons er nu al op!!

Wij komen met Chaya en Nina, het maakt niet uit waar we na afloop wat gaan drinken wat ons betreft we kunnen ook geoon lekker een grote pot zetten en ergens in het bos gaan zitten toch?
Wij verheugen ons er nu al op!!

De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Waar woon je dan als ik vragen mag??miekmiek schreef:Oh en we hebben een station dus we hebben nog ruimte voor mensen die eventueel mee willen. Hondenrek achterin dus plek genoeg! Ik hoor het wel! Ook mensen die op de route wonen kunnen natuurlijk meerijden.
Wij wonen namelijk in Alkmaar en het zou toch ideaal zijn als we met iemand mee zouden kunnen rijden, mochten we nou met de trein gaan zijn we bijna 30 euro aan treinkaartjes kwijt en dat geld kunnen we toch wat beter besteden

Groetjes Rob
- Niekie
- Zeer actief
Rob, zie vorige pagina: Annemieke woont in Emmeloord....Tarz schreef:Waar woon je dan als ik vragen mag??miekmiek schreef:Oh en we hebben een station dus we hebben nog ruimte voor mensen die eventueel mee willen. Hondenrek achterin dus plek genoeg! Ik hoor het wel! Ook mensen die op de route wonen kunnen natuurlijk meerijden.
Wij wonen namelijk in Alkmaar en het zou toch ideaal zijn als we met iemand mee zouden kunnen rijden, mochten we nou met de trein gaan zijn we bijna 30 euro aan treinkaartjes kwijt en dat geld kunnen we toch wat beter besteden
Groetjes Anique

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
- saner
- geregistreerd lid
Hoi,
Ik loop er dagelijks met Siemen. Leuk gebied, wel redelijk druk in 't weekend, veel hardlopers. Maar de meeste zijn wel honden gewend.
Voor de parkeer plaats aan de Amersfoortseweg moet je als je op de Amersfoortseweg zit de afslag "Bosch en Duin-" (stoplichten) nemen en dan meteen weer links gaan op een smal weggetje paralel aan de hoofdweg, dan de eerste afslag rechts een parkeerplaatsje op, kan niet missen.
Sander
Ik loop er dagelijks met Siemen. Leuk gebied, wel redelijk druk in 't weekend, veel hardlopers. Maar de meeste zijn wel honden gewend.
Voor de parkeer plaats aan de Amersfoortseweg moet je als je op de Amersfoortseweg zit de afslag "Bosch en Duin-" (stoplichten) nemen en dan meteen weer links gaan op een smal weggetje paralel aan de hoofdweg, dan de eerste afslag rechts een parkeerplaatsje op, kan niet missen.
Sander
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jongens, het spijt me........ maar ik denk dat ik niet meega
Ik loop al een paar dagen ermee in m'n hoofd, maar ik durf het niet aan met Moritz. Eerst al dat niemand het daar kent, dan het drinken bij vd Valk achteraf (dat kan nooit met Moritz) en nu schrijft iemand ook nog dat het er druk is in het weekend
Zoals ik het nu zie, vind ik het risico te groot met hem.
Wellicht dat iemand iets meer over het gebied kan vertellen? zijn het smalle bospaadjes, is het wijds gebied?
Misschien dat ik alleen kom met Kaya dan, maar dan moet Moritz alleen bij Pieter blijven en dat is ook niet echt een succes.

Ik loop al een paar dagen ermee in m'n hoofd, maar ik durf het niet aan met Moritz. Eerst al dat niemand het daar kent, dan het drinken bij vd Valk achteraf (dat kan nooit met Moritz) en nu schrijft iemand ook nog dat het er druk is in het weekend

Wellicht dat iemand iets meer over het gebied kan vertellen? zijn het smalle bospaadjes, is het wijds gebied?
Misschien dat ik alleen kom met Kaya dan, maar dan moet Moritz alleen bij Pieter blijven en dat is ook niet echt een succes.
- saner
- geregistreerd lid
Het zijn voornamelijk redelijk brede bospaden, er zijn natuurlijk ook smalle paadjes. Er zijn heel veel paden die allemaal met elkaar verbonden zijn, dus je denkt al snel dat je verdwaalt bent maar je bent nooit erg ver van de parkeerplaats. Het is een bosgebied met een paar heuvels en twee kleine zandplekken en een grote zandverstuiving.
Wat de drukte betreft, dat is mijn beleving. Door de week met matig weer kom je soms niemand tegen, dan lijkt het in het weekend dus druk als het goed weer is. Het is niet zo dat de paden vol mensen en honden zijn.
De mooie rustige stukken bos liggen tussen de piramide van Austerlitsch en Zeist. Dat is ook losloop gebied en een stukje groter dan het Panbos. Voor een volgende keer misschien.
Sander
Wat de drukte betreft, dat is mijn beleving. Door de week met matig weer kom je soms niemand tegen, dan lijkt het in het weekend dus druk als het goed weer is. Het is niet zo dat de paden vol mensen en honden zijn.
De mooie rustige stukken bos liggen tussen de piramide van Austerlitsch en Zeist. Dat is ook losloop gebied en een stukje groter dan het Panbos. Voor een volgende keer misschien.
Sander
-
- Zeer actief
We hoeven niet perse bij vd Valk te gaan drinken hoor!Stang schreef:Jongens, het spijt me........ maar ik denk dat ik niet meega![]()
Ik loop al een paar dagen ermee in m'n hoofd, maar ik durf het niet aan met Moritz. Eerst al dat niemand het daar kent, dan het drinken bij vd Valk achteraf (dat kan nooit met Moritz) en nu schrijft iemand ook nog dat het er druk is in het weekend![]()
Het ons tenslotte om de wandeling met de honden

Dus als dat voor jou moeilijk wordt, pakken we toch gewoon een koffie in het simpele koffiehuis? Of nemen we zelf iets mee voor onderweg.
(als de rest het goed vindt natuurlijk

En ik ken iemand die daar heeft gelopen en de route staat keurig met paaltjes aangegeven.
Maar gaat Sander niet mee dan?????? Die is er toch dagelijks

Laatst gewijzigd door joe op 11 apr 2004 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niekie
- Zeer actief
Caroline, ik zou het wel heel jammer vinden als je niet meegaat. Maar jij moet wel doen waar je je goed bij voelt. Als jij er geen goed gevoel over hebt, moet je het niet doen. Maar ik denk dat we allemaal best bereid zijn om ons aan te passen: koffie drinken hoeft wat mij betreft niet perse bij vd Valk, we kunnen ook zelf iets meenemen.
Wat de drukte betreft: ik ben er nooit geweest, dus kan het niet inschatten.
Tja....laat nog maar even weten wat je doet. Als je Moritz bij Pieter laat loop je ook de hele middag met een rotgevoel, toch?
Tja....laat nog maar even weten wat je doet. Als je Moritz bij Pieter laat loop je ook de hele middag met een rotgevoel, toch?
Groetjes Anique

-
- Zeer actief
Is die Pieter zo ergNiekie schreef:Caroline, ik zou het wel heel jammer vinden als je niet meegaat. Maar jij moet wel doen waar je je goed bij voelt. Als jij er geen goed gevoel over hebt, moet je het niet doen. Maar ik denk dat we allemaal best bereid zijn om ons aan te passen: koffie drinken hoeft wat mij betreft niet perse bij vd Valk, we kunnen ook zelf iets meenemen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahahaha, nee hoor: Pieter is een schat!joe schreef:Is die Pieter zo ergNiekie schreef:Caroline, ik zou het wel heel jammer vinden als je niet meegaat. Maar jij moet wel doen waar je je goed bij voelt. Als jij er geen goed gevoel over hebt, moet je het niet doen. Maar ik denk dat we allemaal best bereid zijn om ons aan te passen: koffie drinken hoeft wat mij betreft niet perse bij vd Valk, we kunnen ook zelf iets meenemen.

Maar Moritz vindt Pieter doodeng

Ik laat het nog weten.... zal ook even zoeken nog op internet enzo. Op zich zou ik nl graag mee willen; komen een hoop mensen (en honden) die ik graag wil zien!
- Niekie
- Zeer actief
Wij willen wel heeeeeeeeel graag dat jij komt!Stang schreef:Hahahahaha, nee hoor: Pieter is een schat!joe schreef:Is die Pieter zo ergNiekie schreef:Caroline, ik zou het wel heel jammer vinden als je niet meegaat. Maar jij moet wel doen waar je je goed bij voelt. Als jij er geen goed gevoel over hebt, moet je het niet doen. Maar ik denk dat we allemaal best bereid zijn om ons aan te passen: koffie drinken hoeft wat mij betreft niet perse bij vd Valk, we kunnen ook zelf iets meenemen.
Tja....laat nog maar even weten wat je doet. Als je Moritz bij Pieter laat loop je ook de hele middag met een rotgevoel, toch?![]()
Maar Moritz vindt Pieter doodeng![]()
Ik laat het nog weten.... zal ook even zoeken nog op internet enzo. Op zich zou ik nl graag mee willen; komen een hoop mensen (en honden) die ik graag wil zien!
Groetjes Anique

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Even idd wat dingetjes op een rij:
Tijd: 13:00 uur
Plaats: Auto: Ingang Panbos, Amersfoortseweg, Bosch en Duin
O.V.: Halte Panweg/Amersfoortseweg Bosch en Duin
Het lijkt me wel handig als degenen die mee gaan even een PB-tje naar Niekie sturen, kan ze haar lijstje aanvullen en hier bekend maken.
Is het nog geregeld met de mensen van het station halen???
Met wie nog niet??? Dan moeten we snel actie ondernemen!!
En hoe wisselen we telefoonnnummers uit???
Iedereen van elkaar? Of kent iemand een handig systeem??
Het lijkt erg leuk met zoveel mensenen honden!!!
Nog 4 nachtjes slapen
Tijd: 13:00 uur
Plaats: Auto: Ingang Panbos, Amersfoortseweg, Bosch en Duin
O.V.: Halte Panweg/Amersfoortseweg Bosch en Duin
Het lijkt me wel handig als degenen die mee gaan even een PB-tje naar Niekie sturen, kan ze haar lijstje aanvullen en hier bekend maken.
Is het nog geregeld met de mensen van het station halen???
Met wie nog niet??? Dan moeten we snel actie ondernemen!!
En hoe wisselen we telefoonnnummers uit???
Iedereen van elkaar? Of kent iemand een handig systeem??
Het lijkt erg leuk met zoveel mensenen honden!!!
Nog 4 nachtjes slapen

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Sander kent goed de weg, maar weet nog niet zeker of hij meegaat.Stang schreef:Misschien is het handig dat de persoon die het organiseert even per pb iedereen haar mobiele nummer stuurt. Verder nog het mobiele nummer van iemand die daar heel goed de weg kent???? Gezien mijn richtingsgevoel![]()
Gaat het wel proberen

Wat bij mij altijd goed helpt is een om 2 routeplanners te gebruiken
routenet.nl en routemaster.nl . Dan print ik het kaartje op straatniveau uit. Ook kijk ik goed op de wegenkaart, zodat ik een beetje weet welke afslagen gaan komen....en dan ben ik er meestal nog voor de tijd van de routeplanner, zonderdat ik te hard rijd

Niekie organiseert het. Ze zal het binnenkort wel lezen

- Niekie
- Zeer actief
Nou, de samenvatting is reeds gemaakt door EstherDaan schreef:Dat is een goed idee.toran schreef:ow gezellig![]()
Ik heb er nu al zin in!!!!!
Kan er niet iemand ff een kleine samenvatting maken met het hoe of wat en wie er mee komen en dat soort dingetjes???![]()
Niekie, aan het werk....

Ik kom tot het volgende lijstje van personen en honden die meegaan:
Majelle met ? honden
Lies met ? honden
Rob en Annemiekie met Tommie
Esther met Joe en Boy
Anique met Doerak
Caroline met Kaya en (misschien) Moritz
Eline met Nelson
Daan met Diesel
Rob en Stephan met 2 honden
Willen met name Majelle en Lies nog even laten weten of ze zeker komen??
De volgende mensen gaan misschien mee (ik heb ze net nog even een pb gestuurd):
Brigitte met ? honden
Karen met 3 doggen

Suzanne met Lucky en Lana
Mijn mobiele nummer is xxxxxxx (weggehaald, voor degenen die het nog neit hebben opgeschreven op te vragen via pb). Graag zou ik ook nog het mobiele nummer ontvangen van iemand die de weg weet, just in case

Laatst gewijzigd door Niekie op 16 apr 2004 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Anique

- willemien
- Actief
Ik zag dat er nog mensen verwachtten dat ze e.v. naar de horeca zouden kunnen (van der Valk of paviljoen Beerschoten).
Verheug je niet te gauw; vanaf de ingang die jullie nemen, moet je met de auto weer een stukkie terug langs de Utrechtseweg om bij de van der Valk te komen, en paviljoen Beerschoten is helemaal geen optie; ten eerste hebben ze daar zoals gezegd alleen een koffieautomaat (het is meer een voorlichtingscentrum van het Utrechts Landschap; geen echte horecagelegenheid helaas), en ten tweede mogen honden in het panbos los, maar op landgoed Beerschoten, dant grenst aan het Panbos, moeten honden aangelijnd. Vanaf de overgang tussen Panbos en Beerschoten tot aan het paviljoen is bovendien een flink stuk lopen.
Als jullie het gezellig willen maken, kan je beter een paar thermoskannen koffie en thee meenemen.
groetjes; willemien (getrouwd met Sander)
Verheug je niet te gauw; vanaf de ingang die jullie nemen, moet je met de auto weer een stukkie terug langs de Utrechtseweg om bij de van der Valk te komen, en paviljoen Beerschoten is helemaal geen optie; ten eerste hebben ze daar zoals gezegd alleen een koffieautomaat (het is meer een voorlichtingscentrum van het Utrechts Landschap; geen echte horecagelegenheid helaas), en ten tweede mogen honden in het panbos los, maar op landgoed Beerschoten, dant grenst aan het Panbos, moeten honden aangelijnd. Vanaf de overgang tussen Panbos en Beerschoten tot aan het paviljoen is bovendien een flink stuk lopen.
Als jullie het gezellig willen maken, kan je beter een paar thermoskannen koffie en thee meenemen.
groetjes; willemien (getrouwd met Sander)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- willemien
- Actief
Als ik heel eerlijk ben is er een andere parkeerplaats die veel handiger is; veel groter, verder weg van de drukke weg en er staan ook 2 picknictafels. Die parkeerplaats ligt ook wat centraler in het bos dus je vind hem makkelijker terug na de wandeling. Het enige nadeel is dat het een stukje verder rijden is dan die andere dus het maakt de routebeschrijving wat langer. Hij ligt aan de Joseph Israellaan (of weg). Bij het stoplicht op de Amersfoortseweg (afslag Bosch en Duin) niet de paralelweg inschieten maar rechtdoor. Verderop in die weg is een heel klein heuveltje en direct daarna kan je links die Joseph Israelweg in. Die weg loopt met een flauwe bocht naar rechts en ergens na die bocht zie je links de grote parkeerplaats liggen.
In het weekend is het trouwens best wel proppen op die parkeerplaats; dan parkeren er ook groepen joggers enzo, maar ik heb nooit gekeken of het op andere parkeerplaatsen dan minder druk is. Wij maken zelf juist altijd gebruik van het weekend om met de hond wat grotere en stillere bossen in te trekken; het Panbos is gesneden koek voor Siemen en hij loopt daar af en toe bijna verveeld rond. Maar dat komt gewoon omdat hij verwend is
.
In het weekend is het trouwens best wel proppen op die parkeerplaats; dan parkeren er ook groepen joggers enzo, maar ik heb nooit gekeken of het op andere parkeerplaatsen dan minder druk is. Wij maken zelf juist altijd gebruik van het weekend om met de hond wat grotere en stillere bossen in te trekken; het Panbos is gesneden koek voor Siemen en hij loopt daar af en toe bijna verveeld rond. Maar dat komt gewoon omdat hij verwend is

- willemien
- Actief