Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:De ergste ervaring met een bench is bij een van mijn vorige werkgevers. Dat was een opticien/audicien. Zoijn dochter werkte ook in de zaak en die had een Lab. Die ging mee naar het werk en zat van 8.15 tot 12.30 in de bench, mocht er even uit om in de tuin los te lopen en moest dan weer in de bench van 13.30 tot 18.15. En dan ook nog op koopavond. 's Nacht zat hij in de bench in de garage. Nee, hij vond het niet erg, dat was zijn "veilige plekje". Nee, hij had ruimte zat, hij hoefde toch niet te zitten? Nee, een dekentje erin wil hij niet, dat sloopt hij. Dat beest zat meer dan de helft van zijn leven in de bench :kotz:
ja en dat bedoelde ik dus bij een verkeerd gebruik van de bench.... dat vind ik ook niet normaal.. maar 4 uurtjes kunnen ze er best in liggen, zitten, staan wat ze ook willen... hier is dat liggen slapen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

malinois schreef:De bench is niet nodig om

A- de pup rust te geven voor mij wel
B- de pup tegen zichzelf te beschermen qua zichzelf voorbij lopen wel.. voor de rest niet... bij mij...
C-een oude hond tegen de pup te beschermen wederom wel voor mij.. niet beschermen.. ze van hun rust na het werken kunnen laten genieten.
D-spullen in huis tegen de pup te beschermen nee idd.
E- de pup zijn veilige plekje te geven :kotz: ja prima veilig plekje net zoals jij een mand hebt voor je honden bijvoorbeeld hebben mijn honden hun bench.
F -de hond tegen een maagtorsie te beschermen en dat is zeker waar bij mij...

dus wat voor jouw redenen zijn om het niet te doen zijn dit wel reden voor iemand anders om het wel te gebruiken.
Oh, ik begrijp prima de redenenvanmensen om een bench te grbruiken hoor. Maar dat wil niet zeggen dat dit goed voor een hond is of nodig is.

Ik heb ook geen manden trouwens, alleen voor Deur want die kreeg hij mee en daar is hij zo hard in geschopt dat hij daar de eerste tijd bij ons niet eens uit durfde te komen. Gelukkig heeft hij inmiddels zoveel vertrouwen in ons dat hij tegenwoordig het 2-persoonbed beneden heeft uitgekozen als zijn "veilige plek".
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Oh, ik begrijp prima de redenenvanmensen om een bench te grbruiken hoor. Maar dat wil niet zeggen dat dit goed voor een hond is of nodig is.
een hond die zichzelf over de kop loopt of een torsie krijgt... lijkt me toch niet al te best voor de hond zelf dus het is ook goed voor de hond.
Ik heb ook geen manden trouwens, alleen voor Deur want die kreeg hij mee en daar is hij zo hard in geschopt dat hij daar de eerste tijd bij ons niet eens uit durfde te komen. Gelukkig heeft hij inmiddels zoveel vertrouwen in ons dat hij tegenwoordig het 2-persoonbed beneden heeft uitgekozen als zijn "veilige plek".
ja dat kan ook... hier mogen ze niet naar boven omdat de trap te steil is en 2 kunnen er niet traplopen... maar zo af en toe neemt er ook hier weleens een sprintje en ligt heerlijk boven... maar ook hier om veiligheidsredenen wil ik dat dus niet hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
een hond die zichzelf over de kop loopt of een torsie krijgt... lijkt me toch niet al te best voor de hond zelf dus het is ook goed voor de hond.

Nee, maar er zijn ook andere manieren om ervoor te zorgen dat een hond geen maagtorsie kijgt
ja dat kan ook... hier mogen ze niet naar boven omdat de trap te steil is en 2 kunnen er niet traplopen... maar zo af en toe neemt er ook hier weleens een sprintje en ligt heerlijk boven... maar ook hier om veiligheidsredenen wil ik dat dus niet hebben.
BENEDEN, Malionois, ik schreef beneden :wink:
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Hutsje schreef:
sample schreef: je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.

Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.
Niemand zit op een bijtincident te wachten, maar als een hond al bijt als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan heeft die een dusdanig lage bijtdrempel dat ik dat zo'n hond niet samen met kinderen zou laten omgaan. Want een kind kan ook pero ngeluk op de staart trappen als je er wel bij bent, en een bijtincident kun je dan ook niet voor zijn. Bij mijn honden kunnen kinderen rustig per ongeluk op de staart gaan staan zonder dat er wat gebeurt. Maar ik denk steeds meer dat ik inderdaad heeeeeeele makkelijk honden heb :roll: .

Hier wordt gek genoeg niet op gereageerd?
Nah, hier wil ik nog wel ff wat op zeggen. Heb na deze reply de pagina's nog niet doorgelzen, dus wie weet slaat mijn reactie als een tang op een varken :mrgreen:

Ik denk dat ik ook een makkeijke hond heb. Mijn hond rrageert ook niet als er per ongeluk op zijn staart gestaan wordt en sloopt niks in huis. Ik weet niet hoe hij geworden zou zijn als ik géén bench had gehad. Ik ben ook niet per sé anti of pro bench. Ik vind de term "opsluiting" alleen nogal zwaar. En mijn hond mag níet op de bank. Als hij kon kiezen tussen de bank en de bench, dan dénk ik dat zijn keus op de bank viel. Maar daar wil ik hem niet hebben.

En ik vind wél, dat de "antibench" mensen, min of meer zonder het écht hardop te zeggen, suggerreren dat je je hond niet opvoedt als je een bench gebruikt. En dat vind ik pertinent niet waar.
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
Hutsje schreef:
sample schreef: je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.

Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.
Niemand zit op een bijtincident te wachten, maar als een hond al bijt als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan heeft die een dusdanig lage bijtdrempel dat ik dat zo'n hond niet samen met kinderen zou laten omgaan. Want een kind kan ook pero ngeluk op de staart trappen als je er wel bij bent, en een bijtincident kun je dan ook niet voor zijn. Bij mijn honden kunnen kinderen rustig per ongeluk op de staart gaan staan zonder dat er wat gebeurt. Maar ik denk steeds meer dat ik inderdaad heeeeeeele makkelijk honden heb :roll: .

Hier wordt gek genoeg niet op gereageerd?
Nah, hier wil ik nog wel ff wat op zeggen. Heb na deze reply de pagina's nog niet doorgelzen, dus wie weet slaat mijn reactie als een tang op een varken :mrgreen:

Ik denk dat ik ook een makkeijke hond heb. Mijn hond rrageert ook niet als er per ongeluk op zijn staart gestaan wordt en sloopt niks in huis. Ik weet niet hoe hij geworden zou zijn als ik géén bench had gehad. Ik ben ook niet per sé anti of pro bench. Ik vind de term "opsluiting" alleen nogal zwaar. En mijn hond mag níet op de bank. Als hij kon kiezen tussen de bank en de bench, dan dénk ik dat zijn keus op de bank viel. Maar daar wil ik hem niet hebben.

Waarom zit hij dan in zijn bench? Of zit hij daar niet meer:? En hoe je het ook wendt of keert, het IS toch iopsluiting? Waarom hebben mensen WEL bezwaar tegen die term en NIET tegen het uitvoeren daarvan? En je kunt je hond toch leren dat hij niet op de bank mag?

En ik vind wél, dat de "antibench" mensen, min of meer zonder het écht hardop te zeggen, suggerreren dat je je hond niet opvoedt als je een bench gebruikt. En dat vind ik pertinent niet waar.
En daar ben ik het weer niet helemaal mee eens in bepaalde gevallen :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Ik noem dat een bench...wat jij een bench noemt noem ik een caviakooi, daar doe je gewoon geen honden in.
dat is geen bench een bench koop je in de winkel, iets met zulke maten is een kennel.
ik doe daar wel honden in, en het vergaat ze prima.. trouwens kan me herinneren dat jij er ook 1 thuis had... :denken: of was dat ergens anders...
Ik heb boxers en als pup en ook als volwassen hond veel drukker, speelser en wilder dan een mecheltje, is gewoon een kwestie van opletten bij je hond zodat hij niet te druk gaat doen.
yeagh right.. jij hebt je boxers ik m'n mechelaars en weet ook hoe druk mijn mechelaars zijn zeker als pup... en dat is TE druk ivm maagtorsie... jij gaat ook fietsen met 30 graden ik doe dat niet... gelukkig dat niet iedereen hetzelfde is toch.
En blijkbaar geef je ze eten en gaan ze in het kooitje, en daarna weg???Want je wilt geen toezicht houden op je dieren.Dan heb ik geen africhtdingen maar geloof dat ze van mij 30 keer beter luisteren, want als ik zeg dat ze na het eten rustig moeten doen dan doen ze dat....ouderen en jonge hond, geen probleem, kwestie van de punten duidelijk maken, maar maagtorsie verzinnen als excuus en ze in een kooitje te gooien, nee dan had ik jou juist slimmer verwacht om een goeie smoes te verzinnen
smoesjes verzin ik niet... da's gewoon de waarheid... ik voorkom liever dan achteraf lullen... ja ik geef de pup eten en ga daarna weg na een half uur ja... en 's middags en 's avonds ben ik gewoon thuis als ze gegeten hebben... luisteren doen ze prima, niks mis mee.. maar ik hoef geen machientjes in huis... dus daar mogen ze heel veel... en ze zijn gewent om er te spelen en te rennen... de ouderen liggen gewoon netjes of met de deur open of op de grond.. de pups liggen gewoon lekker een uurtje in de bench... die leert vanzelf dat uur rust te nemen... heeft de rest ook zo gedaan.. ken helaas genoeg voorbeelden van honden die na het eten een torsie hebben gekregen dus hier krijgen ze gewoon hun verplichte rust!
Oh tuurlijk heb ik ook een bench, zoals de meesten geloofde ik ook in dat "veilige plekje-gelul" en zindelijk maken gedoe??Maar hoelang heb ik die dingen niet in gebruik?Al vanaf het moment dat ze in het oude huis een eigen kamer hadden en hier een eigen tuinhuisje met stukje kennel(wat ik gewoon bench noem, wat jij noemt of de rest van de wereld schijt ik op, dit is pas een bench), mijn honden kunnen staan en lopen en languit liggen, kijken wat er gebeurt zoal, effe gek doen met elkaar, en nog blijft het een kooi in mijn ogen, maar wel eentje met bewegingsvrijheid en je kan lullen wat je wilt maar jouw hondjes hebben geen bewegingsvrijheid?? :denken:

En ik heb zeker geen machientjes, dat slaat ook kant noch wal die opmerking, ze hebben gewoon te luisteren zoals dat hoort naar hun roedelleider, en dat ben ik overduidelijk.
sample
Zeer actief

Waarom zit hij dan in zijn bench? Of zit hij daar niet meer:? En hoe je het ook wendt of keert, het IS toch iopsluiting? Waarom hebben mensen WEL bezwaar tegen die term en NIET tegen het uitvoeren daarvan? En je kunt je hond toch leren dat hij niet op de bank mag
Hij zit erin omdat hij er uit zichzelf in gaat zitten :mrgreen:

En ja, het is opsluiting als je de deur dichtdoet. Maar die term vind ik wat zwaar. Als je je kind 's avonds naar bed brengt in zijn ledikantje, is dat dan ook opsluiting? Want hij kan er zelf niet uit.

En tuurlijk kan je je hond leren dat hij niet op de bank mag. Je kunt je hond van alles en nog wat leren.

Nogmaals, ik ben niet pro of anti bench. Het werkt allebei. Maar ik ben wel tegen die hele sfeer van "jij kan vast je hond niet opvoeden en daarom sluit je hem op".
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
Waarom zit hij dan in zijn bench? Of zit hij daar niet meer:? En hoe je het ook wendt of keert, het IS toch iopsluiting? Waarom hebben mensen WEL bezwaar tegen die term en NIET tegen het uitvoeren daarvan? En je kunt je hond toch leren dat hij niet op de bank mag
Hij zit erin omdat hij er uit zichzelf in gaat zitten :mrgreen:

En ja, het is opsluiting als je de deur dichtdoet. Maar die term vind ik wat zwaar. Als je je kind 's avonds naar bed brengt in zijn ledikantje, is dat dan ook opsluiting? Want hij kan er zelf niet uit.

Een kind van beneden de 6 ja. Maar een kind van een jaar of 10 a 14 toch niet meer? Kinderen ontwikkelen zich, honden ook. Die hoeven niet hun hele leven opgesloten te zitten.

En tuurlijk kan je je hond leren dat hij niet op de bank mag. Je kunt je hond van alles en nog wat leren.

ALs je er zin in hebt :mrgreen: Als je dat niet hebt kun je hem ook in een bench stoppen.

Nogmaals, ik ben niet pro of anti bench. Het werkt allebei. Maar ik ben wel tegen die hele sfeer van "jij kan vast je hond niet opvoeden en daarom sluit je hem op".
Afbeelding
sample
Zeer actief

ALs je er zin in hebt Als je dat niet hebt kun je hem ook in een bench stoppen.
En denk je dat je dat kunt zonder daar enige aandacht aan te besteden?
Ik denk juist, dat het een geheel apart deel van de opvoeding is, je hond wennen aan een bench. Dat krijg je niet kado, daar moet je moeite voor doen hoor :wink:
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
ALs je er zin in hebt Als je dat niet hebt kun je hem ook in een bench stoppen.
En denk je dat je dat kunt zonder daar enige aandacht aan te besteden?
Ik denk juist, dat het een geheel apart deel van de opvoeding is, je hond wennen aan een bench. Dat krijg je niet kado, daar moet je moeite voor doen hoor :wink:
Ja, en waarom denk je dat dat is? Omdat ze het NIET leuk vinden! Waarom hoef je een hond niet te leren op de bank of op bed te liggen? Omdat ze dat WEL leuk vinden.
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ja, en waarom denk je dat dat is? Omdat ze het NIET leuk vinden! Waarom hoef je een hond niet te leren op de bank of op bed te liggen? Omdat ze dat WEL leuk vinden.
Als ik hier in huis rekening moest houden met alles wat mijn hónd leuk vond, kon ik wel inpakken.

Een pupje vindt het ook niet leuk om in een andere kamer dan jij te liggen. Hij vindt het ook niet leuk dat je zijn nieuwverworven speeltje (afstandbediening ofzo) afpakt. Of dat hij tegengehouden wordt als hij in je broekspijpen hapt.

Vindt hij allemaal niet leuk. Maarja............we doen hier in huis toch voornamelijk wat ík leuk vind. Mijn hond bepaalt hier niet de regels.
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
Als ik hier in huis rekening moest houden met alles wat mijn hónd leuk vond, kon ik wel inpakken.

Een pupje vindt het ook niet leuk om in een andere kamer dan jij te liggen. Hij vindt het ook niet leuk dat je zijn nieuwverworven speeltje (afstandbediening ofzo) afpakt. Of dat hij tegengehouden wordt als hij in je broekspijpen hapt.

Vindt hij allemaal niet leuk. Maarja............we doen hier in huis toch voornamelijk wat ík leuk vind. Mijn hond bepaalt hier niet de regels.
Hier ook niet, ik bepaal de regels. Maar dat is nog geen reden om mijn honden op te sluiten. En mijn pupsvinden het niet erg om in een andere kamer te liggen omdat ze daar s'nachts met mij liggen. En ze vinden het ook niet erg om een afstandsbediening te ruile nmet een lekker botje of een eigen speeltje.
Afbeelding
sample
Zeer actief

Hier ook niet, ik bepaal de regels. Maar dat is nog geen reden om mijn honden op te sluiten. En mijn pupsvinden het niet erg om in een andere kamer te liggen omdat ze daar s'nachts met mij liggen. En ze vinden het ook niet erg om een afstandsbediening te ruile nmet een lekker botje of een eigen speeltje.
Ik wilde mijn hond niet op mijn slaapkamer. Mijn hond is geen mens. Hij heeft zíjn plek, ik de mijne.

Maargoed, ik wil eigenlijk gewoon even uitgaan van het positieve in de mens. En in het geval van benches ook. Uitgaan van mensen die weten wat ze doen, die niet "voor het gemak" hun hond opsluiten omdat ze te lui zijn om er energie in te steken.

Daar kan je je misschien niet in vinden, maar dat maakt benchgebruik niet per defenitie slécht. Of góed for that matter.

Ik vind sowiezo dat als iemand er een beredenering bij heeft, dat die persoon er IN IEDER GEVAL over nagedacht heeft.
Hutsje
Zeer actief

Je begrijpt het verkeerd. Het is niet MIJN slaapkamer waar de pups liggen, maar HUN slaapkamer. Mijn slaapkamer is boven. Ik slaap de eerste tijd bij de pups om ze zsm zindelijk te krijgen en zodat ze niet ineens alleen moeten slapen als ze net uit het nest komen. Mijn honden zijn ook geen mensen. Ik begrijp niet waarom je die vergelijking nou steeds maakt. En over het bench(mis)gebruik in mijn verhaal is OOK goed nagedacht hoor!
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

sample schreef:En ik vind wél, dat de "antibench" mensen, min of meer zonder het écht hardop te zeggen, suggerreren dat je je hond niet opvoedt als je een bench gebruikt. En dat vind ik pertinent niet waar.
Maar dat doe je en hoef je toch ook niet als de hond in een bench zit? Wat moet je gaan opvoeden dan? Beest zit in een kooitje te loeren dus daar kun je niets mee, lijkt mij.

Het is nu eenmaal zo dat zonder bench dezelfde resultaten te behalen zijn. Het kost echter meer tijd en energie. Derhalve kun je stellen dat een bench vooral uit gemakzucht gebruikt wordt, hoef je geen ogen in je achterhoofd of oren op stokjes te hebben.

Ergens las ik nog het argument: "Maagtorsie". De jongens zijn maagtorsiegevoelig (vader is eraan overleden). En dus is het na de maaltijd rust bij de stukken, kun je ook prima zonder kooi aanleren. Kost wel weer tijd en energie :denken:

Wees gewoon eerlijk over die bench en ga niet steeds allerlei flauwe argumenten gebruiken. De bench is er voor de baas, niet voor de hond.
AfbeeldingAfbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

En toch heb ik de bench niet aangeschaft voor mjin eigen gemak.

Ik vind het heel erg jammer dat deze dicussie altijd op hetzelfde uitdraait. Eigenlijk wilde ik mij ook niet mengen in deze discussie. Ik voel mij ook niet aangesproken als slechte baas want ik weet zelf heel goed wat ik voor mijn honden doe.

Het is alleen zo jammer dat er altijd verwijten heen en weer worden gegooit. Het komt namelijk wel over alsof mensen die een bench gebruiken geen tijd en aandacht hebben voor hun hond want als je dit wel had gehad had je geen bench nodig gehad zo word er in dit topic geschreven.

Ik doe ook mijn honden niet in de bench als ik lig te slapen en ga vervolgens werken om de honden weer in de bench te doen. Dit vind ik ook niet kunnen.

Mijn reu zat eerst ook zonder bench in de gang. Deze ruimte bleek achteraf te groot voor hem, te eng. Wij hebben toen een bench gekocht de grootste die er is en hebben hier en doek omheen gedaan. Ook hier natuurlijk langzaam aan laten wennen en hij heeft helemaal geen last meer gehad. Nu loopt hij vrij los in huis.

En dan kunnen mensen wel tegen mij zeggen het had ook zonder bench gekunt misschien wel misschien niet. Ik heb het geprobeerd dat heeft mijn hond veel stress opgeleverd.

Uiteindelijk vind ik dat je naar je hond moet kijken. Zo zit mijn teefje op het moment ook in de bench omdat die overal aan knaagde. Goed nu ben ik erbij om haar te zeggen dat ze dat niet mag, maar ik vertrouw haar er niet op dat zij dit ook doet als ik weg ben en dan neem ik liever het zekere voor het onzekere die paar uurtjes dat ik weg ben.

Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat zij het beste vinden, zolang het maar een hulpmiddel blijft en niet een opbergplaats wordt. Dan ben je inderdaad verkeerd bezig.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

bram en thijs schreef:
sample schreef:En ik vind wél, dat de "antibench" mensen, min of meer zonder het écht hardop te zeggen, suggerreren dat je je hond niet opvoedt als je een bench gebruikt. En dat vind ik pertinent niet waar.
Maar dat doe je en hoef je toch ook niet als de hond in een bench zit? Wat moet je gaan opvoeden dan? Beest zit in een kooitje te loeren dus daar kun je niets mee, lijkt mij.

Het is nu eenmaal zo dat zonder bench dezelfde resultaten te behalen zijn. Het kost echter meer tijd en energie. Derhalve kun je stellen dat een bench vooral uit gemakzucht gebruikt wordt, hoef je geen ogen in je achterhoofd of oren op stokjes te hebben.

Wees gewoon eerlijk over die bench en ga niet steeds allerlei flauwe argumenten gebruiken. De bench is er voor de baas, niet voor de hond.
Sorry maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Mijn honden worden wel degelijk opgevoed. En de bench is er inderdaad mede voor mijn eigen gemoedsrust maar zeker geen gemakzucht. En ogen in mijn achterhoofd en oren op stokjes heb ik niets aan op het moment dat ik er niet ben wanneer je dus de bench gebruikt.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Rataplan schreef:Nee Visaton idd niet maar hoe denk jij dat een pup stress uit?
Waarom denk je dat jouw pup blaft, huilt in de bench? (of nu verleden tijd want na het toespreken doet hij dat niet meer)
Wat denk je ervan dat hij de andere pups mist??
Rataplan schreef: Je maakt er een eigen verhaaltje van...."van blijdschap klem met de tanden" ????? :motje
dat is wat echt in dit topic zelf zegt :wink:
Je geeft het advies om het pupje toe te spreken eigenlijk meer op "zijn flikker geven" maar dat neem je op pagina twee terug. Daarna geeft Annemieke (miekmiek) als waarschuwing dat haar hond klem zat met zijn bek in het draadwerk waarna jij zegt dat jouw hond dat ook heeft gehad maar dat doet hij ook maar 1 keertje daar leert hij van :neenee:
Wat heeft dat met blijdschap te maken?????Zat hij van blijdschap klem met zijn tanden?????Hij zat klem omdat hij aan ijzer knaagt…En inderdaad heeft hij er mee geleerd….Op deze foto is hij met een mollenklem aan het spelen..Niet van stress maar omdat hij graag met ijzer speelt

Afbeelding
malinois schreef:
Hutsje schreef:De ergste ervaring met een bench is bij een van mijn vorige werkgevers. Dat was een opticien/audicien. Zoijn dochter werkte ook in de zaak en die had een Lab. Die ging mee naar het werk en zat van 8.15 tot 12.30 in de bench, mocht er even uit om in de tuin los te lopen en moest dan weer in de bench van 13.30 tot 18.15. En dan ook nog op koopavond. 's Nacht zat hij in de bench in de garage. Nee, hij vond het niet erg, dat was zijn "veilige plekje". Nee, hij had ruimte zat, hij hoefde toch niet te zitten? Nee, een dekentje erin wil hij niet, dat sloopt hij. Dat beest zat meer dan de helft van zijn leven in de bench :kotz:
ja en dat bedoelde ik dus bij een verkeerd gebruik van de bench.... dat vind ik ook niet normaal.. maar 4 uurtjes kunnen ze er best in liggen, zitten, staan wat ze ook willen... hier is dat liggen slapen
Dat is een bench misbruiken, en dat is wat anders dan gebruiken

Hutsje schreef: Oh, ik begrijp prima de redenenvanmensen om een bench te grbruiken hoor. Maar dat wil niet zeggen dat dit goed voor een hond is of nodig is.
Maar wel dat het slecht is??
sample schreef:
Ik vind de term "opsluiting" alleen nogal zwaar. En mijn hond mag níet op de bank. Als hij kon kiezen tussen de bank en de bench, dan dénk ik dat zijn keus op de bank viel. Maar daar wil ik hem niet hebben.

Dat is ook wat mij irriteert…Mensen die een bench gebruiken doen doet alleen om hun eigendommen te beschermen en het opvoeden van een hond en kind lukt ze niet….Flauwekul…En dat een pup klem komt te zitten…Als je hem uitlaat kan hij gebeten worden…Neem je hem mee in de auto kan hij betrokken raken bij ongeval…En zo kan iedereen dingen gaan verzinnen die wel eens kunnen gebeuren.

Hutsje schreef:Je begrijpt het verkeerd. Het is niet MIJN slaapkamer waar de pups liggen, maar HUN slaapkamer. Mijn slaapkamer is boven. Ik slaap de eerste tijd bij de pups om ze zsm zindelijk te krijgen en zodat ze niet ineens alleen moeten slapen als ze net uit het nest komen.
Hier is HUN slaapkamer de bench….Dat jij naast je pups gaat liggen moet je zelf weten..Zijn wel meer mensen die dat doen..Moet je zelf weten..Er zijn ook mensen die een pup gelijk buiten in de kennel doen…Moeten ze ook al zelf weten..En er zijn mensen die een bench gebruiken..Moeten ze ook al zelf weten.
Ca Cajuina schreef: Sorry maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Mijn honden worden wel degelijk opgevoed. En de bench is er inderdaad mede voor mijn eigen gemoedsrust maar zeker geen gemakzucht. En ogen in mijn achterhoofd en oren op stokjes heb ik niets aan op het moment dat ik er niet ben wanneer je dus de bench gebruikt.
Juist….
En volgens mij heeft hij hier weinig stress
Afbeelding
Afbeelding
En kijk…hij mag er zelfs wel eens uit…

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Benche, wel of geen. Ben het met beide keuzes eens.

Nanni ligt thuis nooit in de benche. Maar op de camping wel. Het rare is dat ze in onbekende terreinen wel altijd in haar benche wil, thuis maakt het haar weinig uit.

Op de camping ligt ze de hele dag erin. Ik heb er zelf een hekel aan, maar ze wil er gewoon niet uit! Vorig jaar hadden we haar steeds aan een riem vast. Deze 2 weken lekker in de benche. Af en toe heb ik haar eruit gehaald, want zoals ik al eerder aangaf, vind ik het niets de hele dag in de benche. Als Nanni eruit is, rekt ze zich een keer uit, zegt iedereen gedag en gaat er met een rotvaart weer in die benche. Tja, na een tijdje dacht ik: ach, als zij het graag wil, laat haar maar. Ze kreeg een klamboe er om heen, om wespen enzo tegen te houden.
Nanni lag de hele dag erin te slapen. Ze werd 4x per dag uitgelaten en smiddags mocht ze het bos in (thuis zit ze altijd aan de riem, dus voor haar was het erg leuk om in de bos te rennen) Nanni was zooooooooo moe van alles, dat ze echt de hele dag sliep. 's Nachts lag ze in de caravan en 's avonds meestal ook.

Thuis ligt ze het liefst op haar eigen mat. In huis komt ook geen benche hoor, veelste groot ding :mrgreen: En ze ligt dan liever op haar mat
sample
Zeer actief

bram en thijs schreef:

Ergens las ik nog het argument: "Maagtorsie". De jongens zijn maagtorsiegevoelig (vader is eraan overleden). En dus is het na de maaltijd rust bij de stukken, kun je ook prima zonder kooi aanleren. Kost wel weer tijd en energie :denken:

Wat is dat nou toch voor kul dat je een hond die af en toe in een bench zit, niet op zou hoeven voeden? Tis goddomme geen goudvis in een bakje. Sommige honden zitten AF EN TOE in een bench. Niet de godganse dag. Over de honden die de hele dag in een bench zitten, heb ik het niet. Dat lijkt me vrij duidelijk.

En zonder bench zijn dezelfde resultaten te halen, dat ontken ik ook nergens.

Godscrisis, de één legt zijn hond op een aparte slaapkamer. Waarom doe je dat dan? Kon je hem niet leren om van je bed te blijven op je eigen slaapkamer? De ander loopt met zijn hond aan de riem. Kon je die niet leren luisteren ofzo? Laten we eerlijk wezen, de riem is er voor de baas, niet voor de hond. De volgende heeft een tuinhek om zijn tuin zodat de hond niet wegloopt. Puur gelul natuurlijk, dan moet je je hond maar leren niet weg te lopen. Doe je dat niet? Oh, dan ben je daar vást te lui voor. Goes without saying.

Wat een gelul allemaal om elkaars opvoedmethodes zo aan te vallen. Om maar gelijk een oordeel klaar te hebben over de inzet, of het opvoedingsvermogen van een ander.

Ja nee hoor, helemaal ok conclusie: Benchgebruikers zijn te lui om hun hond op te voeden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:en hier een eigen tuinhuisje met stukje kennel(wat ik gewoon bench noem, wat jij noemt of de rest van de wereld schijt ik op, dit is pas een bench), mijn honden kunnen staan en lopen en languit liggen, kijken wat er gebeurt zoal, effe gek doen met elkaar, en nog blijft het een kooi in mijn ogen, maar wel eentje met bewegingsvrijheid en je kan lullen wat je wilt maar jouw hondjes hebben geen bewegingsvrijheid?? :denken:
:slaap: ja is prima..ik blijf het kennel noemen, benches koop je in de winkel! Mijn honden hebben minimaal 6 uur per dag bewegingsvrijheid in het bos, 7 dagen per week, en dan nog 3 x per week trainen... en dan alle 'tussendoortjes' die hier nog niet eens zijn meegerekend.. dan kunnen ze best 4 uurtjes per dag even liggen, zitten en draaien... en altijd bij elkaar dat kan hier niet, heb gelukkig nog steeds intacte reuen en teven... dus over het geheel gezien bewegingsvrijheid zat!!! zeker met de zogenaamde drukke nerveuze mecheltjes (die ik dus zeker niet heb... zou dat toch door de beweging komen :wink: )
ze hebben gewoon te luisteren zoals dat hoort naar hun roedelleider, en dat ben ik overduidelijk.
ja zeker moeten ze luisteren maar dat vind ik buiten iets belangrijker dan binnen, en met zoveel trainen hoeft het thuis iets minder... maar dat is waar je de prioriteiten legt...
Laatst gewijzigd door malinois op 09 aug 2004 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
:I: wat een scheetje... hoe oud is ie hier?
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Juist dat hij zijn oude roedeltje mist geeft stress (heel normaal hondengedrag) en dan moet je hem "toespreken" "op zijn flikker geven".
Pups knagen aan alles wat ze tegen komen dat is ook normaal hondengedrag dat hij dan in een draadkooi zit en zo zijn met zijn kaken klem komt te zitten is toch echt niet aan het hondje te wijten.
Je probeert het toch zo veilig mogelijk te maken voor je pup. Kaak ontwricht komt voor bij honden die in een bench alleen worden gelaten.
Een schijnveiligheid dus.
Die foto's zeggen nog niets die heb ik ook van asielhonden wil niet zeggen of ze het goed hebben. Gewenning.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Die foto's zeggen nog niets die heb ik ook van asielhonden wil niet zeggen of ze het goed hebben. Gewenning.
je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken: Gewenning of niet... als ze het er niet naar hun zin hadden lagen ze er niet zo bij.. dan gilden ze alles bij elkaar...
Mijn honden zijn als pups kennels gewent bij de fokker, dus hij is niet gewent aan een benches en zeker niet om er alleen in te liggen want in de kennel lagen ze samen met broers en zussen.... en hier in de bench ligt ie alleen.... dus dat argument van gewenning gaat niet op...
Afbeelding
sample
Zeer actief

Pups knagen aan alles wat ze tegen komen dat is ook normaal hondengedrag dat hij dan in een draadkooi zit en zo zijn met zijn kaken klem komt te zitten is toch echt niet aan het hondje te wijten.
Misschien moet de eigenaar van de pup hem dan es goed opvoeden. Bijt ie ook niet aan de bench. :wink:

Puur luiïgheid van die hondeneigenaren zonder bench. Te lui om hun hond te leren niet te bijten aan metaal of te jodelen. :mrgreen: :smile:
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:Die foto's zeggen nog niets die heb ik ook van asielhonden wil niet zeggen of ze het goed hebben. Gewenning.
je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken: Gewenning of niet... als ze het er niet naar hun zin hadden lagen ze er niet zo bij.. dan gilden ze alles bij elkaar...
Mijn honden zijn als pups kennels gewent bij de fokker, dus hij is niet gewent aan een benches en zeker niet om er alleen in te liggen want in de kennel lagen ze samen met broers en zussen.... en hier in de bench ligt ie alleen.... dus dat argument van gewenning gaat niet op...
De hond van Visaton blafte wel in de bench. Dat doet hij nu niet meer dan is hij dus gewend aan de situatie.
Ik snap nog steeds niet waarom jij vind dat jouw honden het in een kleine ruimte opgesloten het beter zouden hebben dan in een grote ruimte los.

Dat ze er vanzelf ingaan heb ik nu ook wel een keertje gehoord hoor :denken:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Rataplan schreef:Juist dat hij zijn oude roedeltje mist geeft stress (heel normaal hondengedrag) en dan moet je hem "toespreken" "op zijn flikker geven".
Als hij na een paar nachten continue janken een paar dagen stil is om dan naar een paar dagen weer vrolijk verder te gaan, dan krijgt tie op zijn flikker ja…
Wat..??Op het asiel waar jij werkt hebben de honden het niet goed??Dat is maar schijn ?? Moet je werk van maken
malinois schreef: je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken:
Geen beste cd
:smile2:
sample schreef: Puur luiïgheid van die hondeneigenaren zonder bench. Te lui om hun hond te leren niet te bijten aan metaal of te jodelen. :mrgreen: :smile:

Ik vind het juist prachtig dat hij graag met metaal speelt…Is in de KNPV behoorlijk belangrijk
Laatst gewijzigd door visaton op 09 aug 2004 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
Zeer actief

visaton schreef:
Rataplan schreef:Juist dat hij zijn oude roedeltje mist geeft stress (heel normaal hondengedrag) en dan moet je hem "toespreken" "op zijn flikker geven".
Als hij na een paar nachten continue janken een paar dagen stil is om dan naar een paar dagen weer vrolijk verder te gaan, dan krijgt tie op zijn flikker ja…
Wat..??Op het asiel waar jij werkt hebben de honden het niet goed??Dat is maar schijn ?? Moet je werk van maken
malinois schreef: je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken:
Geen beste cd
sample schreef: Puur luiïgheid van die hondeneigenaren zonder bench. Te lui om hun hond te leren niet te bijten aan metaal of te jodelen. :mrgreen: :smile:
:smile2:

Ik vind het juist prachtig dat hij graag met metaal speelt…Is in de KNPV behoorlijk belangrijk
Tuurlijk dat is heel goed voor je hond nachten continu janken in de bench :roll: Dan heeft hij nu in ieder geval goed door dat hoe hard hij ook roept en jankt het maakt op zijn nieuwe roedel geen indruk meer.
Nee honden hebben het zeker niet goed in een asiel. Waarom zouden al die duizenden vrijwilligers anders dag en nacht bezig zijn om een ander tehuis voor al die dieren te zoeken? Het moet een tijdelijke noodopvang zijn om daar te vertoeven voor de hond een vluchtheuvel omdat het anders een roze spuit is voor een heleboel dieren.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Gewenning...ja misschien wel ja, misschien is het ook iets van dat het mechelding er zich bij neerlegt dat het daar opgesloten zit...in de bajes slapen mensen ook dus dat een mechelding in een kooitje slaapt is voor mij totaal geen onderbouwt antwoord dat een dier gelukkig is.Maar goed het verschil is dat ik vergelijk heb tussen hoe ze nu hun tuinbench hebben en als ik ze in een kooitje zou zetten, heb jij het verschil bij je honden gezien??
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”