Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En.....het GING mis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoie schreef:misschien een stomme vraag , maar bestaat er niet zoiets als jiujitsu voor ( tegen ) honden ? Wat gebeurt er b.v. als een hond vast houdt , je trekt hem aan z'n achterpoten op , en loopt niet naar achteren , maar gaat het achterlichaam draaien ? Ik zeg maar wat .
Dat doen de meeste mensen ook, het gaat erom dat je de balans eruit haalt en de hond verward zodat die los laat :wink: Je kan dus net zo goed alleen draaien aan de achterpoten. Het hangt van de honden af. Herders houden meestal niet vast maar bijten zo vaak ze kunnen, die trek je weg. Een bull of staff natuurlijk niet, die draai je of nog beter je gebruikt een breakstick.

Rob (Tarz) draait ook als ik het goed heb. Hij trekt de hond dus niet weg aan de achterpoten. Tenminste, dat meen ik ooit gelezen te hebben :wink:
Afbeelding
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Zoie schreef:misschien een stomme vraag , maar bestaat er niet zoiets als jiujitsu voor ( tegen ) honden ? Wat gebeurt er b.v. als een hond vast houdt , je trekt hem aan z'n achterpoten op , en loopt niet naar achteren , maar gaat het achterlichaam draaien ? Ik zeg maar wat .
Ja dat zou een mooie oplossing zijn :ok:

Overigens maak ik me nu meer zorgen om mijn hond
Hij piept, is onrustig, kan niet poepen, eet wel, heeft roze tandvlees, geen koorts
maar dit is toch niet helemaal zoals het wezen moet :smile2:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als je de hond bij de achterpoten vastpakt ga je zowiezo niet trekken, je brengt de hond uit zijn evenwicht door de achterhand (zo hoog mogelijk) van de grond te halen, de meeste honden zullen dan loslaten.
Met grootteverschil gaat het misschien niet altijd makkelijk, toch heb ik zelf op die manier Nika van pup Marouck afgehaald :wink: , dus soms werkt het dan ook.
De vraag werd gesteld of de hond dan niet alsnog zal bijten....dat kan natuurlijk altijd maar hij moet eerst zijn kop en nek helemaal kunnen omdraaien, een zwieper opzij is snel gemaakt met de hond als hij eenmaal los is :wink: Je hebt dus nét wat meer tijd ook om een beet te ontwijken dan wanneer je de hond in de buurt van zijn bek vastpakt. :wink:
Het allerbelangrijkste in situaties waarbij gevochten wordt is echter rustig blijven. Uit paniek schreeuwen, schoppen en slaan hitst de boel alleen maar meer op, kalmte breng je over op de hond zodra je ingrijpt. Ik heb helaas regelmatig meegemaakt met Danco en ook met Nika dat mensen dus zo in paniek schieten dat ze niets meer (durven) doen, of juist té reactief reageren door te schreeuwen, slaan of schoppen, en het helpt niet :wink:
Probeer samen met de andere baas in te grijpen, als de andere baas niets doet doe ik het zelf wel, gelukkig heb ik nog nooit een beet opgelopen daardoor. Maar al zou dat wel zo zijn, liever ik een wondje dan mijn hond of de andere hond gewond. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

MARC_S schreef:
Dat doen de meeste mensen ook, het gaat erom dat je de balans eruit haalt en de hond verward zodat die los laat :wink: Je kan dus net zo goed alleen draaien aan de achterpoten. Het hangt van de honden af. Herders houden meestal niet vast maar bijten zo vaak ze kunnen, die trek je weg. Een bull of staff natuurlijk niet, die draai je of nog beter je gebruikt een breakstick.

Rob (Tarz) draait ook als ik het goed heb. Hij trekt de hond dus niet weg aan de achterpoten. Tenminste, dat meen ik ooit gelezen te hebben :wink:
Ja , ik zat zelf ook te denken dat als die hond vast houdt , je dan op de nek gaat draaien ( daar zit het scharnier punt ) en dat vindt een mens ook niet lekker ( kin/haar - draai in jiujitsu , je gaat gegarandeerd . )Maar dat zou alleen bij een grotere hond werken.
Afbeelding
EvavT

Als je een hond zo vastpakt en draait, dan heb je meer tijd maar gaat ie jou dan niet aanvallen?
Je doet hem toch wat aan?

Inderdaad de beste oplossing is natuurlijk als de eigenaar van de agressor dit doet....
want een beetje hond zal zijn eigen baas niet bijten of hij moet aangevallen worden/ pijn hebben/ in paniek zijn

ik ben met mijn hondje ff de tegenpartij :19:
Laatst gewijzigd door EvavT op 04 nov 2004 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Het is toch al tientallen keren uitgelegd wat je dan het beste kan doen :19:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Oké.
Een hond valt mijn hond aan en het is een rottweiler, herder oid.
Het lijkt echt mis te gaan (blijft een inschatting, te lang wachten betekent dat ik een dode of ernstig verminkte hond heb)
wat doe jij dan?
Wat ik NIET moet doen is inmiddels echt wel duidelijk.

Uiteraard hoop ik dat dit nooit meer voorkomt en zal ik het contact met een vreemde loslopende grote reu vermijden, maar er lopen hier gewoon een paar niet frisse reuen losrond, die ook al gebeten hebben.
Onverantwoordelijke eigenaars.
Ik zal Bob aanlijnen, zij lopen los. Versterkt Bob dus.

Zeg maar, Inge
Ik heb al verschillende malen aangegeven wat IK doe, ik grijp in...altijd! Ik bepaal of mijn honden vechten.
En als de andere hond aanvalt zie je dat 9 van de 10x aankomen door de houding van de honden, vrijwel geen enkele hond valt zomaar aan. Zodra er met stijve poten en hoge staarten om elkaar heen gedraaid wordt, roep ik mijn hond weg. Reageert ie niet direct dan ga ik er letterlijk tussenin staan. Ben ik toch te laat en ze klappen in elkaar dan grijp ik dus fysiek in. Bij de boxers door hen aan de halsband ervanaf te halen (op de een of andere manier zitten zij dan altijd binnen no time bovenop :19: ), bij Marouck door haar bij haar achterpoten te pakken en omhoog te halen of bij kop en kont.
Als ik het goed heb is Bob een klein hondje? Til hem desnoods maar op als je het niet vertrouwt, doe ik bij Snoepie ook hoor. :wink:
Als Nika aan de lijn zit weet ik dat het niet goed gaat met andere honden, desnoods til ik HAAR dan op, heb haar laatst nog omhoog gehouden toen er ineens een Jack Russell totaal onbevangen op haar af kwam rennen. Waarom moeilijkheden opzoeken?
Ik heb hier ook niet het probleem dat andere mensen hun hond los laten lopen als ik de mijne aanlijn, ik geef altijd heel duidelijk aan dan dat Nika niet de gemakkelijkste is en mensen lijnen dan eigenlijk altijd hun hond ook aan. Je houdt controle en kunt de honden uit elkaar houden. Er wordt dus ook niet gesnuffeld met andere honden als ze aan de lijn zitten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EvavT

Inge schreef:
EvavT schreef:
Als ik het goed heb is Bob een klein hondje? Til hem desnoods maar op als je het niet vertrouwt, doe ik bij Snoepie ook hoor. :wink:
:wink:

Optillen heb ik ooit eens gedaan, toen hing er een Collie aan mijn mouw
Gelukkig had ik een waxjas aan :mrgreen:
Uit eerste impuls gehandeld en....door Bob hoger te houden wordt ie voor de andere hond hoger in rangorde (als ik het goed zeg) en gaat de hond juist verder.
Dat heb ik dus afgeleerd. Maar in geval van nood kan het natuurlijk altijd.

Bob eraf trekken als de andere hond hem in zijn bek heeft lijkt me ook wat gruwelijk.

Inderdaad dat zijn wel de eerste impulsen...

Ik ga weer eens proberen een foto erbij te zetten :ok: , dit was eerder zo'n gedoe dat ik er ff geen zin in heb maar het is wel leuker natuurlijk.
Hij weegt zo'n 10,5 kg :balon:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Simone62 schreef:
Inge schreef:Zodra de hond even stopt met het gevecht kun je hem aan zijn achterlijf wegtrekken en dus zo letterlijk uit de situatie halen :wink:
oke, maar als je dit doet, draait de hond zich dan alsnog niet om, om jouw te bijten?
Nee, want hij ziet niets meer door die jas die over zijn hoofd hangt en is daarna al uit het gevecht tegen de tijd dat jij hem er weg haalt.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Scooby schreef:
EvavT schreef:Karen, dat was ff een opmerking n.a.v. een ander topic.
Velen hier zijn anti castratie en geven aan dat je dan makkelijker een hond kan krijgen die aangevallen gaat worden
Weet ik, maar daar ben ik het niet mee eens! :wink:
....ik neem hetgeen gezegd wordt hier mee....daarbij mijn eigen ervaring en de ervaring van hondenkenners :19:
En wanneer is iemand in jouw opinie een hondenkenner?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Uiteindelijk is er geen constructieve oplossing blijkt want aan de achterpoten trekken kan niet als er een groot grootteverschil is, dus dan werkt die jas eroverheen gooien ook niet lees ik nu.
Huh?! Hoe kom je daar nu weer bij?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef: :wink:

Optillen heb ik ooit eens gedaan, toen hing er een Collie aan mijn mouw
Gelukkig had ik een waxjas aan :mrgreen:
Uit eerste impuls gehandeld en....door Bob hoger te houden wordt ie voor de andere hond hoger in rangorde (als ik het goed zeg) en gaat de hond juist verder.
Dat heb ik dus afgeleerd. Maar in geval van nood kan het natuurlijk altijd.

Bob eraf trekken als de andere hond hem in zijn bek heeft lijkt me ook wat gruwelijk.

Inderdaad dat zijn wel de eerste impulsen...

Ik ga weer eens proberen een foto erbij te zetten :ok: , dit was eerder zo'n gedoe dat ik er ff geen zin in heb maar het is wel leuker natuurlijk.
Hij weegt zo'n 10,5 kg :balon:
Je hebt de smileys wel ontdekt, hè?!
EvavT

Scooby schreef:
EvavT schreef:Uiteindelijk is er geen constructieve oplossing blijkt want aan de achterpoten trekken kan niet als er een groot grootteverschil is, dus dan werkt die jas eroverheen gooien ook niet lees ik nu.
lezen :roll:
EvavT

Scooby schreef: En wanneer is iemand in jouw opinie een hondenkenner?!

Pffff nieuw topic openen?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Scooby schreef:
Pardon?! Ik lees nergens dat dat niet zou werken, hoor...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Scooby schreef: En wanneer is iemand in jouw opinie een hondenkenner?!

Pffff nieuw topic openen?
Moet je zelf weten...
EvavT

Scooby schreef:
EvavT schreef:
Scooby schreef:
ik wel
nog beter lezen en alles lezen :cheer:

ja ik vind ze erg leuk die emoticons

Zo kom ik wel in de toptien van vele reacties op mijn topic
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

EvavT schreef:
Scooby schreef:
EvavT schreef:
Scooby schreef: Huh?! Hoe kom je daar nu weer bij?!
ik wel
nog beter lezen en alles lezen :cheer:

ja ik vind ze erg leuk die emoticons

Zo kom ik wel in de toptien van vele reacties op mijn topic
:denken: :denken:

Het zal wel, maar volgens mij proberen hier mensen jou al 10 pagina's lang tips te geven :roll:

Het werkt dus wel: zoals ik begrepen heb, is de jas eroverheen gooien om even verwarring te zaaien, even het gevecht te onderbreken. De hond laat een seconde / een paar secondes de andere hond los en dan heb je de tijd om hem aan zijn achterpoten op te tillen en weg te halen uit het gevecht óf de andere hond is hem al gepeerd tegen die tijd.

Dus ik denk dat jij iets beter moet lezen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Ik geef het op. Als het ene moment emoticons weer erg belangrijk zijn en het andere moment wordt er geen raad gegeven terwijl er 10 pagina's adviezen staan, het volgende moment weet je prima wat te doen terwijl in een reactie eerder weer een dramatisch rillende Bob die bijna verscheurd was je helemaal radeloos maakt. Inge alles 3 keer laten herhalen om vervolgens vrij bijdehand en onaardig mensen te gaan vertellen dat ze niet lezen terwijl ze al 2 pagina's voor je aan het tikken zijn. Ik kan het niet meer volgen. :19:

Sterkte.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik geef het op. Als het ene moment emoticons weer erg belangrijk zijn en het andere moment wordt er geen raad gegeven terwijl er 10 pagina's adviezen staan, het volgende moment weet je prima wat te doen terwijl in een reactie eerder weer een dramatisch rillende Bob die bijna verscheurd was je helemaal radeloos maakt. Inge alles 3 keer laten herhalen om vervolgens vrij bijdehand en onaardig mensen te gaan vertellen dat ze niet lezen terwijl ze al 2 pagina's voor je aan het tikken zijn. Ik kan het niet meer volgen. :19:

Sterkte.
Hahaha....vooral dat mij 3x laten vertellen wat ik doe...belachelijk :pffff: :pffff: :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Inge schreef: Hahaha....vooral dat mij 3x laten vertellen wat ik doe...belachelijk :pffff: :pffff: :wink:
Ja en je doet het ook nog :ok: :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Inge schreef: Hahaha....vooral dat mij 3x laten vertellen wat ik doe...belachelijk :pffff: :pffff: :wink:
Ja en je doet het ook nog :ok: :wink:
Ik blijf hopen dat het nog eens doordringt dat de reactie niet verstandig is en hoe ze het anders kan doen. Zal haar een hoop stress besparen en de wandelingen aangenamer maken. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Butch 01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Gevecht

Ongelezen bericht door Butch 01 »

Ik heb niet alles gelezen, ik hoop niet dat jullie me dat kwalijk nemen, maar ik heb ook een reutje die nog wel eens macho gedrag wil vertonen, over het algemeen ben ik het gevecht wel voor en kan Butch stoppen, maar als het een keer fout gaat is het een kwestie van blijven kijken en een goed moment afwachten, ik pak Butch bij zijn nekvel en bij de kont, en til hem op om hem op de rug te gooien, en het is voorbij, beide honden zijn zo verbaasd dat het gelijk afgelopen is. De kunst is om geen geluid te maken, want je moet ze niet opjutten, gewoon kijken en op het juiste moment ingrijpen, en klaar is klara
Groetjes Richard
Afbeelding

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
laeken
Zeer actief

Re: Gevecht

Butch 01 schreef:maar ik heb ook een reutje die nog wel eens macho gedrag wil vertonen
Je bedoeld die enorme D-herder met dat reutje? :eek: :smile:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gevecht

MARC_S schreef:
Butch 01 schreef:maar ik heb ook een reutje die nog wel eens macho gedrag wil vertonen
Je bedoeld die enorme D-herder met dat reutje? :eek: :smile:
Heel lief klein hondje, zie je toch zo? :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

EvavT

Het is nu wel duidelijk hoor

Jammer dat een vraag zo uit de hand moet lopen
Logisch lijkt het me dat ik het eerste moment geschrokken ben en daarna probeer uit te vinden wat er gebeurd is, hoe ik gehandeld heb en wat ik beter wel/niet kan doen.

Die laatste samenvatting, die had ik inmiddels ook al...
mijn reactie betrof het gegeven dat Marc aangaf dat je een jas erovergooir EN dan achterpoten draait, tegelijkertijd zou achterpoten draaien niet werken als het honden zijn van erg verschillende grootte

Die emoticons was ook een reactie:
ik vond het erg flauw (van Scooby, Karen) als ik die gebruik dat ik ook dáárop een reactie krijg. Vandaar mijn reactie daar weer op....Pfffff

Alsof het allemaal zo leuk is om zoiets mee te maken!!!

Ik heb echt wel alles gelezen en in me opgenomen en zal zeker (hopend dat dit nooit meer gebeurd) de volgende keer de tips meenemen en uitvoeren waar mogelijk.

Ik vind het erg jammer, erg spijtig dat deze discussie zo gelopen is want ik probeer duidelijkheid te krijgen en zeker NIET jullie adviezen te negeren of te weerleggen.
Ik waardeer jullie bijdragen en bedank jullie voor je meedenken en je reacties :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

EvavT schreef: Overigens maak ik me nu meer zorgen om mijn hond
Hij piept, is onrustig, kan niet poepen, eet wel, heeft roze tandvlees, geen koorts
maar dit is toch niet helemaal zoals het wezen moet :smile2:
Ik snap hier de :smile2: smily niet helemaal hoor..... :roll:
Zou je niet eens met hem langs de DA gaan om hem even te laten checken?
EvavT

Nee je hebt helemaal gelijk Estelle, hoe die smiley daar gekomen is vraag ik me nu ten zeerste af

Dit is niet leuk
triest wel
Bob heeft pijn en ik ook van die hand tot in mijn elleboog

De dierenarts wilde het nog even aankijken
Hij heeft kneuzingen
Nu alleen diepvries vlees en geen brokjes
Als dit zo blijft of hij wordt echt ziek, foto's laten maken
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

EvavT schreef:Nee je hebt helemaal gelijk Estelle, hoe die smiley daar gekomen is vraag ik me nu ten zeerste af

Dit is niet leuk
triest wel

Hij heeft kneuzingen
Hmmmm... tja, Gaucho is tijdens onze afwezigheid en een logeerperiode bij mijn ouders ook een keer flink gegrepen door een andere hond. Daar was hij heel erg van onder de indruk en timide, fysiek helemaal bont en blauw (zelfs blauwe plekken op z'n plassertje...) en hij gilde het uit als ik hem ook maar aanraakte.
Ik was pas een week na het incident weer in Nederland om hem op te halen en toen was hij dus ook nog niet ok. Dat heeft echt nog een paar dagen geduurd.

Evita, ben je nu al met je hand naar de huisarts geweest, of is al het contact telefonisch geweest?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sietske schreef:
EvavT schreef:Nee je hebt helemaal gelijk Estelle, hoe die smiley daar gekomen is vraag ik me nu ten zeerste af

Dit is niet leuk
triest wel

Hij heeft kneuzingen
Hmmmm... tja, Gaucho is tijdens onze afwezigheid en een logeerperiode bij mijn ouders ook een keer flink gegrepen door een andere hond. Daar was hij heel erg van onder de indruk en timide, fysiek helemaal bont en blauw (zelfs blauwe plekken op z'n plassertje...) en hij gilde het uit als ik hem ook maar aanraakte.
Ik was pas een week na het incident weer in Nederland om hem op te halen en toen was hij dus ook nog niet ok. Dat heeft echt nog een paar dagen geduurd.

Evita, ben je nu al met je hand naar de huisarts geweest, of is al het contact telefonisch geweest?
Ja ik weet het maar liever 1x teveel dan 1x te weinig bij de DA.....

Met die hand zou ik ook maar even langs gaan , klinkt ook niet best!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”