Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen alleen thuis laten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

sample schreef:
Eline* schreef:
sample schreef:
Welke keuze je maakt hangt niet af van de situatie, maar van je persoon.
Nee. Heeft ook te maken met je mogelijkheden. Kan je me proberen te overtuigen van het tegendeel, maar ik ben het niet met je eens. Tot op zekere hoogte heb je je keuzes in de hand en je leven ook, maar sommige dingen niet. En in de opvoeding van je kinderen loop je daar in een sneltreinvaart tegenaan.
Ik snap niet zo goed wat die toevallige factor steeds is... Een huilbaby? Het overlijden van de kat? Ziekte?
Ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat je streven niet altijd overeen komt met je werkelijkheid. Als dat het geval was, hadden we geen gefrustreerde mensen op deze wereld.
Het leven loopt niet altijd zoals je wil.
Inderdaad ja.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Rataplan schreef:
Martijn schreef:Goh...wat zal er toch in dat pbtje staan? Ben zo benieuwd..hahaha.

Trouwens, een welgemeend sterkte met het oog op een bevalling lijkt me op zijn plaats. Ik heb de gevolgen van een bevalling van een vriendin mogen aanschouwen...mijn...god...alsof er landbouwvoertuigen aan te pas waren gekomen.
Maar goed..ik zal je de details besparen.
Hahahah nou die details weet ik zo ook wel hoor :mrgreen: De TGV had over mij heen gereden :roll:
Tweede gaat trouwens stukken beter :wink:
:neenee: :neenee:
bij mij twee keer zo lang als de eerste, zoonlief was er op een uur of vijf na de eerst weeën.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Rataplan schreef:
Mama Sanneke schreef:
Daan schreef:
sample schreef:Nou nou nou wat een fanatisme weer.
ik lach me ook suf.
Zo lekker ongenuanceerd allemaal.
Ik ga maar even een rondje lopen met de hond, zal mijn echtgenoot wakker maken om op te passen, want die hoort niks, als hij slaapt.
Ik wou daar graag een verklaring voor,
baby huilt 's nachts en wie is in een mum wakker, ja mam.
En paps die :slaap: :slaap: :slaap:
Sanneke
Nou die heb ik wel hoor die verklaring :mrgreen: De bevalling zorgt ervor dat het gehoor van moeder beter wordt maar dat van de vader die overdag achter de lama's aan moet rennen wordt gewoon slechter :pffff: :pffff:
Ben ik nu weer de enige die deze uitleg niet snapt ??
Hihihi
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik bedoel dat het biologisch is bepaald dat bij de geboorte van het kind het gehoor van de moeder beter wordt en dat van de vader slechter want die moet goed slapen vanwege zijn drukke werkzaamheden overdag :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rataplan schreef:Ik bedoel dat het biologisch is bepaald dat bij de geboorte van het kind het gehoor van de moeder beter wordt en dat van de vader slechter want die moet goed slapen vanwege zijn drukke werkzaamheden overdag :mrgreen:
??? Welke drukke werkzaamheden?? Want ik ga bij dit soort dingen toch uit van de 'oertijd' en had manlief geen drukke werkzaamheden, behalve voor het eten te zorgen. Geloof niet dat ze toen al iets van kraamvisite e.d. hadden.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Neeltje schreef:
Rataplan schreef:Ik bedoel dat het biologisch is bepaald dat bij de geboorte van het kind het gehoor van de moeder beter wordt en dat van de vader slechter want die moet goed slapen vanwege zijn drukke werkzaamheden overdag :mrgreen:
??? Welke drukke werkzaamheden?? Want ik ga bij dit soort dingen toch uit van de 'oertijd' en had manlief geen drukke werkzaamheden, behalve voor het eten te zorgen. Geloof niet dat ze toen al iets van kraamvisite e.d. hadden.
Het is maar een grapje hoor :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

MARC_S schreef:
Ursula schreef:Ik kom straks ook met dat dilemma te zitten.... :denken:

Ben morgen 6 maanden zwanger, en mijn vriend is buitenlandchauffeur. De eerste twee maanden na de bevalling blijft hij "binnen" d.w.z. binnenland, dus of elke avond thuis of in de garage voor monteurswerkzaamheden, dus dan kan hij na z'n werk 's-avonds de lange wandeling doen, 's-morgens voor z'n werk een rondje en tussen de middag zullen ze genoegen moeten nemen met een kort plas en poeprondje als de baby slaapt en ik de babyfoon dan meeneem, maar daarna sta ik er toch helemaal alleen voor.
Zelf ben ik van plan om de korte rondjes de baby te laten slapen en de babyfoon mee te nemen en voor de langere wandelingen de kinderwagen te pakken of een buikdrager en later een rugdrager om te doen.
Het zal effe schipperen worden, maar we wennen er vast snel genoeg aan!
Buren een sleutel geven en een babyfoon? :wink:
Elke dag met 't kleine rondje?????? :denken:
Voor een grote wandeling als 't beestenweer is zal ik dat waarschijnlijk wel doen denk ik.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou nog iemand die hier straks mee te maken krijgt, nog krap 3 weekjes en dan is het voor mij 'zover'...... :wink:

Maar goed, ik denk dus nu wel te kunnen zeggen dat ik mijn baby nooit alleen zal laten, ik zou mezelf dood ongerust maken, doodsbang dat er ook maar iets zou kunnen gebeuren.
Nu wonen wij met onze beste vrienden (en tevens buren) in een 2 onder 1 kap (we lopen via de gezamenlijke schuur bij elkaar binnen) en er is eigenlijk altijd iemand aanwezig hier die een oogje in het zeil houdt (nu al ivm de honden).
Vlak voor ons huis laten we de honden altijd snel piesen en poepen (zo'n lange berm ) en omdat onze huisjes oud zijn kun je daar aan de weg de baby wel horen huilen als er iets is en dan ben ik binnen 2 seconden binnen. Gaan we het speelweiland op dan zal ik de babyfoon meenemen zodat ik alles kan horen en ook dan ben k binnen 2 seconden binnen bij de baby.

Mijn stiefdochtertje is nu 5 jaar oud, soms moet mijn vriend me savonds laat van m'n werk ophalen (ritje van een kwartier). Sanne slaapt super vast wordt nergens wakker van maar toch komt nog steeds onze beste vriend (en dus tevens de buurman) bij ons op de bank zitten als ik opgehaald wordt. Dat terwijl hij in principe thuis kan blijven zitten want als Sanne zou schreeuwen horen zij dat wel en lopen ze zo bij ons binnen.
Ik vind het voor Sanne gewoon prettig dat er 'gelijk' iemand voor d'r is die ze ook nog goed kent en voor mezelf vind ik het een behoorlijk veilig gevoel.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Eline* schreef:[
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
je maakt keuzes ja..maar er overkomen je zeker wel dingen die je niet ingeschat of waar je ooit rekening mee gehouden hebt
alleen het feit al dat je niet 1 maar 2 in een worp krijgt..had ik toch echt niet ingepland :denken: :mrgreen:

Mmm..is ook weer niet zo..kan je inschatten en rekening mee houden :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ien schreef:
Eline* schreef:[
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
je maakt keuzes ja..maar er overkomen je zeker wel dingen die je niet ingeschat of waar je ooit rekening mee gehouden hebt
alleen het feit al dat je niet 1 maar 2 in een worp krijgt..had ik toch echt niet ingepland :denken: :mrgreen:
maar zijn wel dingen die kunnen gebeuren. als je dat per se niet wil dan heb je de keuze geen kinderen te krijgen

als je zwanger bent lees je toch ook wat er allemaal kan gebeuren? huilbay, 2ling enz?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Helemaal mee eens Estelle. Gefeliciteerd trouwens :ok:
Een kind is gewoon een wezen dat 24 uur iemand binnen gehoorsafstand moet hebben. Hoe bang en onzeker moet een kind wel niet worden als het merkt dat het aan zijn lot is overgelaten. Zeker een baby die nog helemaal op instinkten reageert zal dan krijsen alsof zijn leven er vanaf hangt. Biologisch gezien is dat ook zo en dus zullen de hersentjes van zo'n kleine baby dat ook zo opslaan.

Alleen achterlaten betekend in de natuur een zekere dood voor een 100% afhankelijke baby. Daar moet iets van blijven hangen als een kind na de geboorte regelmatig totaal verlaten wordt.

Allemaal zijn we het er over eens dat een puppy niet eens een half uur alleen kan zijn met 8 weken en een baby dan zeker wel? :denken:

Een baby van een mens is een van de meest afhankelijke baby's in het dierenrijk, ook het langst afhankelijk. Ik zou met dat natuurlijke gegeven nooit gaan sollen want wie weet wat er in dat koppie aan verbindingen wordt gelegd. Baby's uit weeshuizen in Oost Europa hebben de meest gruwelijke gedragsstoornissen en hechtingsproblemen na adoptie, die hebben ook gekrijst als een gek zonder dat er reactie kwam. :19:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:Helemaal mee eens Estelle. Gefeliciteerd trouwens :ok:
Dank je! :wink:

Overigens waar ik ook nog aan zat te denken; als hier de baby zou gaan huilen o.i.d. en wij zijn er niet maar 1 van de honden is wel thuis dan zou ik ook bang zijn dat zij naar de baby zouden gaan met alle gevolgen van dien.....zeker Chello en Hera zijn toch wel gevoelig voor huilende kinderen.
laeken
Zeer actief

estelle schreef:

Overigens waar ik ook nog aan zat te denken; als hier de baby zou gaan huilen o.i.d. en wij zijn er niet maar 1 van de honden is wel thuis dan zou ik ook bang zijn dat zij naar de baby zouden gaan met alle gevolgen van dien.....zeker Chello en Hera zijn toch wel gevoelig voor huilende kinderen.
Ik zou de honden persoonlijk niet in de babykamer laten als je er zelf niet bent. Inderdaad kunnen ze gaan reageren op het gekrijs, en een baby doet alles wat een hondenpup niet moet doen dus de taalbarriere tussen baby's en honden is enorm.
Vrienden van me hebben ook een baby, de honden mochten sinds de zwangerschap niet meer boven bij de babykamer komen. Toch is de baby nu 2 keer gebeten. 1 keer kruipend bij de voerbak en een keer bij het opstaan en optrekken aan de vacht van de oude hond.

Gelukkig een krasje en hij is nu groot genoeg om de honden met rust te laten. Toch blijft het oppassen, zelfs met de grootste kindervriend :wink:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
estelle schreef:

Ik zou de honden persoonlijk niet in de babykamer laten als je er zelf niet bent. Inderdaad kunnen ze gaan reageren op het gekrijs, en een baby doet alles wat een hondenpup niet moet doen dus de taalbarriere tussen baby's en honden is enorm.
Vrienden van me hebben ook een baby, de honden mochten sinds de zwangerschap niet meer boven bij de babykamer komen. Toch is de baby nu 2 keer gebeten. 1 keer kruipend bij de voerbak en een keer bij het opstaan en optrekken aan de vacht van de oude hond.

Gelukkig een krasje en hij is nu groot genoeg om de honden met rust te laten. Toch blijft het oppassen, zelfs met de grootste kindervriend :wink:
Nee ik zou ze er ook niet bij achterlaten echt IN de babykamer maar ze doen zo de deur open naar boven en van de babykamer bedoel ik meer.
Het is inderdaad ook erg oppassen met honden, je weet toch nooit hoe ze zullen reageren.
Nou weet ik het van Ghaya en Chello en Woopy wel aardig goed omdat die Sanne al kenden vanaf dat Sanne net een jaar oud was maar van Hera weet ik het echt niet. Ze is erg lomp en enthousiast maar wel gek op kids....
Mama Sanneke
Zeer actief

De'r is geen haar op mijn hoofd dat er nog maar aan zou denken
van een babyfoon bij de buren te leggen of die mensen te gaan lastig vallen om oppas te spelen.
Jongens toch, waar gaan we dan naartoe.
Heb je een kind, zorg er dan zelf es voor zeg, val je wildvreemde mensen
ook al zijn het buren toch niet mee lastig, en ik zou er ook geen vertrouwen in hebben.
Dat die mensen een oogje in het zeil houden vind ik oké.
Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 22 nov 2004 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

MARC_S schreef:
estelle schreef:

Dat doet me denken aan dat voorval waarbij de hond de baby uit zijn wiegje gesleurd heeft, het kind heeft het niet overleefd.
Waarom doet een hond dat ?
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
ien
Erelid
Contacteer:

basil schreef:[
maar dat ik straks mijn kind niet ga wakker maken en uit een warm bedje halen om tapaz even te laten plassen, maakt mij onherroepelijk nog niet gelijk een slechte moeder. daar geloof ik echt niet in.
Is ook absoluut niet zo.
je zal het straks vanzelf wel merken hoe het allemaal loopt,dat kan je dus echt niet vooruit voorspellen.
En laat je aub geen schuldgevoel en angst aanpraten als jij je hond even laat plassen aan de overkant.. :roll: en de kleine even alleen moet laten.
24 uurs gehoorafstand geeft ook geen garantie dat er niks kan gebeuren.

Vertrouw op je eigen antennes!! :wink:
Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

basil schreef:
MARC_S schreef: Een kind is gewoon een wezen dat 24 uur iemand binnen gehoorsafstand moet hebben.
Alleen achterlaten betekend in de natuur een zekere dood voor een 100% afhankelijke baby. Daar moet iets van blijven hangen als een kind na de geboorte regelmatig totaal verlaten wordt.
als ik het praktisch zou kunnen redden, dan zou ik ook het liefst iemand thuishebben als ik even tapaz moet laten plassen. maar dat gaat nou eenmaal dus niet. ik ga dan dus ook geen 10 minuten aan de wandel straks maar eventjes heen en weer naar de overkant van de straat naar het gras.

dat alleen achterlaten in de natuur een zekere dood betekent voor een baby dat ben ik wel met je eens. gelukkig is dit niet de natuur in dit geval.

maar dat ik straks mijn kind niet ga wakker maken en uit een warm bedje halen om tapaz even te laten plassen, maakt mij onherroepelijk nog niet gelijk een slechte moeder. daar geloof ik echt niet in.
:wink: ik vind dat ook heel wat anders dan een blokje om .

nee ik heb mijn kinderen als baby nooit alleen gelaten gingen altijd mee boodschappen doen en de ander naar school brengen.
ik had toen ook bewust nog geen hond :wink:
ik laat geen kinderen huilen , ze huilen niet voor niks.
nu zijn ze 7 en 9 en nog laat ik maximaal een half uurtje alleen , met telefoon en uitgebreide instructies.
Afbeelding
groetjes anja en birka
estelle

Mama Sanneke schreef:De'r is geen haar op mijn hoofd dat er nog maar aan zou denken
van een babyfoon bij de buren te leggen of die mensen te gaan lastig vallen om oppas te spelen.
Jongens toch, waar gaan we dan naartoe.
Heb je een kind, zorg er dan zelf es voor zeg, val je wildvreemde mensen
ook al zijn het buren toch niet mee lastig, en ik zou er ook geen vertrouwen in hebben.
Dat die mensen een oogje in het zeil houden vind ik oké.
Sanneke
:roll:
Het zijn onze beste vrienden hoor en tevens dus onze buren!
Ze vinden het totaal niet erg om afentoe even op Sanne te passen (ook als het ietsje langer is dan een kwartier) en Sanne vind het erg leuk daar, ze vraagt soms zelf of ze dan even bij de buren mag spelen.....
Daarbij vraag ik dus liever mijn buren (ookal zoudenhet niet onze beste vrienden zijn) even op te passen dan m'n kind alleen thuis te laten.
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Wat een discussie zeg. Mensen die zeggen ik zou dit niet en ik zou dat niet als ik kinderen had. Nou ik zou mijn kinderen ook nooitlaten huilen, Ja leuk gezegt hoor, maar mijn tweede was een huilbaby alleen bij mama in de draagzak was mevrouw stil. Ook ik moet even douchen en naar de wc. Op een gegeven moment was ik twee uur bezig met het zuigen van de huiskamer. Toen heb ik besloten on haar maar even te laten huilen tijdens die werkjes. Was niet wat ik ilde maar helaas. Ook la ik even wat deed met de oudste liet haar even huilen. Hij had ook recht op mijn aandacht. Ik kon mijn dochter niet de hele tijd in de draagzak houden want ik dat hield ikniet omdat ik last van mijn bekken had. Nu zijn ze 7 en 9 jaar en als ik de hond uitlaat laat ik ze even alleen. Ik ga niet te ver en heb altijd mijn telefoon mee zodat ze kunnen bellen als er iets is. En ja ik heb ookmijn zoon naar school gebracht en de jongste alleen thuisgelaten. Echter alleen als de jongste ziek was en te beroerd om mee te gaan. Even snel heen en weer. Niet wat ik wilde maar de oudste moets toch naar school. We informeerde ik dan de buren en gaf hun een sleutel.

En ik blijf er ook bij dat je je niet kan voortellen hoe het is een eigen kind te hebben. Het is totaal iets anders dan een kind van ander. En niet alles wat je je voorneemt komt ook uit.

Sandra
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mensen zonder kinderen hebben ook ouders en familie :denken: Als ik zeg dat het bij ons not done was baby's alleen thuis te laten en als mijn directe familie met baby's dat ook niet doen heb ik toch recht van spreken?

Ik zou trouwens het bangste zijn dat er een stroomstoring kwam en er dan brand of rookontwikkeling zou zijn. Of je vergeet het pannetje van het gas te halen, iets dat elk mens al eens gedaan heeft. Dat heb ik soms al met Wuilus als ik haar alleen laat.

Wie haalt dan de baby uit zijn bedje om te voorkomen dat hij stikt? Als de vader werken is en de moeder een half uurtje bezig is de andere kinderen naar school te brengen.

Ik praat natuurlijk niet over een hond die een plas doet in de berm voor het huis.
Afbeelding
kirstenroos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kirstenroos »

nou, ik heb het ff aan mijn ouders nagevraagd wat hun vroeger hebben gedaan mbt ons alleen thuislaten als baby...( heb zelf geen kinderen )
en hun lieten ons als baby ook weleens alleen thuis.
mijn ouders hebben 3 kinderen en als een van de kinderen van of naar school moest worden gebracht of de hond moest ff worden uitgelaten dan lag een van ons ook weleens te slapen...dan heb ik het dus over hooguit een kwartiertje alleen thuis zijn, de buren wisten dit dan, er waren dan voorzorgsmaatregelen genomen ( geen dingen op het gas, droger etc uit ) EN de deur van de babykamer op slot zodat de hond niet op de babykamer kon komen.
Mijn moeder zorgde voor die tijd natuurlijk wel dat ze zeker wist dat ik sliep, eten had gehad etc.
ik heb er ook niks aan overgehouden hoor :wink:

Voor de mensen die hier aangeven hun kind nooit alleen thuis te laten..
Je kan toch niet 24 uur per dag naar je kind gaan staan kijken want stel je voor dat er weleens iets kan gaan gebeuren??
Ook als je beneden bent kan er boven van alles aan de hand zijn met je kind.
Of als je zelf op de wc zit....of aan de telefoon....of er is collecte aan de deur etc etc.
onder de fundering van je werk ligt het strand

Afbeelding
aida
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door aida »

ik heb m`n kinderen nog nooit alleen thuisgelaten toen ze klein waren, maar dat komt omdat ik al vanalles in m`n gedachten zag rondgaan wat er allemaal al niet kon gebeuren. nou had ik van die makkelijke kinderen die als ze al sliepen ze gewoon doorsliepen als ik ze hun jasje aantrok en in de kinderwagen legde :slaap: .
ben vaak genoeg mensen in het park tegengekomen die dus echt wel een uur liepen met hun hond terwijl het kind thuis lag te slapen of een oud-collega van me die gewoon rijles had terwijl haar kind thuis lag (die verklaarde ik voor gek) :piew: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel of niet mag doen, het is je eigen verantwoordelijkheid
je kan ook best gerust even je hond laten plassen als je kind slaapt- je kent je eigen kind toch het beste- ik ben gewoon een schijtert wat dat betreft
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggroeten van spike, rex en axel
ien
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef: Ik zou trouwens het bangste zijn dat er een stroomstoring kwam en er dan brand of rookontwikkeling zou zijn. Of je vergeet het pannetje van het gas te halen, iets dat elk mens al eens gedaan heeft. Dat heb ik soms al met Wuilus als ik haar alleen laat.

.
Marc..de meeste [ernstige]ongelukken gebeuren als de ouders gewoon thuis zijn.
Ik zelf maakte mij ongeruster als ik NIETS hoorde in huis!!
bij het even weggaan ben je alerter dan als je thuis bent!!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

aida schreef:. nou had ik van die makkelijke kinderen die als ze al sliepen ze gewoon doorsliepen als ik ze hun jasje aantrok en in de kinderwagen legde :slaap: .
ja oke..maar als er 1tje net ziek geweest is,die wil je nog even niet in de wagen meenemen maar ander kind moet van school komen??
buren werken enz enz.
Je hebt soms gewoon geen keus!
ik wil niet de extreme dingen aanhalen zoals gaan autolessen en grote wandelingen.
maar in de topic wordt ook aanghaald dat zelfs 5/10 minuten al niet kan :roll:
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

aida schreef:ik heb m`n kinderen nog nooit alleen thuisgelaten toen ze klein waren, maar dat komt omdat ik al vanalles in m`n gedachten zag rondgaan wat er allemaal al niet kon gebeuren. nou had ik van die makkelijke kinderen die als ze al sliepen ze gewoon doorsliepen als ik ze hun jasje aantrok en in de kinderwagen legde :slaap: .
ben vaak genoeg mensen in het park tegengekomen die dus echt wel een uur liepen met hun hond terwijl het kind thuis lag te slapen of een oud-collega van me die gewoon rijles had terwijl haar kind thuis lag (die verklaarde ik voor gek) :piew: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel of niet mag doen, het is je eigen verantwoordelijkheid
je kan ook best gerust even je hond laten plassen als je kind slaapt- je kent je eigen kind toch het beste- ik ben gewoon een schijtert wat dat betreft
Je bent geen schijterd , je bent moeder. :ok:
Ik ga hier ook niet lopen schreeuwen van welles/nietes, we hebben allemaal een keus wat we doen in een situatie die je overkomt en iedereen doet dat voor zich. Hier ging de hond ook even snel naar de overkant.

Een vaak voorkomende situatie, ik geef een voorbeeld:

Onze oudste,nu 11, toen 4 jaar en was op school.
Kim was toen ruim 2,5 jaar en giga chagarijnig en moe en het was 11.30 uur.Meestal lukte het wel tot net na 1 uur en dan ging ze een dutje doen tot iets voor 3 uur s'middags wanneer Kelly weer opgehaald moest worden.Nr 3 , Don was net geboren en had net zn voeding gehad.
Wat doe je dan? Een peuter, zooooo moe, huilerig, stop je die dan toch in bed om te slapen en kies je ervoor om haar thuis te laten of neem je haar mee?
Op zo'n moment heb je een keus.
Als er bijv. zoiets gebeurde dan koos ik voor het laatste.Soms belde ik even onze goeie buuf en als die thuis was, dan kwam ze even en dan toch snel heen en weer sjeesen.Zo niet, kind toch mee. Dan ging Kim in de wandelwagen en Don in de draagzak ipv Don in de wagen en Kim op het zitje. Kim kon heerlijk slapen in de wagen dus wat dat betreft voor ons allebei geen probleem.
Maar ik kan me donders goed voorstellen dat je op zo'n moment je kind in bed stopt en snel naar school toe gaat en weer terug. Ik oordeel daar absoluut niet over, geef alleen mijn keus aan.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
aida
geregistreerd lid

ien schreef:
aida schreef:. nou had ik van die makkelijke kinderen die als ze al sliepen ze gewoon doorsliepen als ik ze hun jasje aantrok en in de kinderwagen legde :slaap: .
ja oke..maar als er 1tje net ziek geweest is,die wil je nog even niet in de wagen meenemen maar ander kind moet van school komen??
buren werken enz enz.
Je hebt soms gewoon geen keus!
ik wil niet de extreme dingen aanhalen zoals gaan autolessen en grote wandelingen.
maar in de topic wordt ook aanghaald dat zelfs 5/10 minuten al niet kan :roll:
als er eentje ziek was en die dus echt niet meekon naar school hadden we altijd nog een klasselijst met tel.nummers van de andere ouders dan belde ik er 1e om te vragen om mijn kind op te vangen, nou moet ik er wel bij zeggen dat we elkaar wel goed kennen en dat dus ook gevraagd kan worden, en anders was het zeer spijtig maar dan een dikke jas aan en mee.maar dat zegt maureen al dit is dus mijn keuze, ik kan niet over een ander oordelen. :19:
laeken
Zeer actief

Waarom vinden de meeste mensen eigenlijk dat je een puppie dan niet gewoon alleen kan laten in de bench als hij slaapt? Omdat hij dan bang wordt en verlatingsangst ontwikkeld?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Waarom vinden de meeste mensen eigenlijk dat je een puppie dan niet gewoon alleen kan laten in de bench als hij slaapt? Omdat hij dan bang wordt en verlatingsangst ontwikkeld?

:19: Als een puppy slaapt, kan je die toch gerust even alleen laten? :denken:

Je moet toch je boodschappen enzo doen?
Ik liet Kaya best weleens eventjes alleen toen ze een puppy was hoor. Weliswaar niet de eerste week, maar vanaf de leeftijd 9 a 10 weken was ze best eens een half uurtje alleen.

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo'n probleem om een baby die rustig slaapt heeeeel eventjes alleen te laten. Natuurlijk moet je heel voorzichtig zijn, wel oog hebben op het huis en even snel naar buiten gaan met je hond om te laten plassen. Je moet geen half uur wegblijven vind ik.
Maar even 20 meter voor je huis je hond laten plassen terwijl je baby slaapt, vind ik nou niet echt bezwaarlijk.

Maar goed, misschien als ik moeder zou zijn dat ik volkomen panisch zou zijn en dit niet zou doen, maar vooralsnog zie ik het probleem niet zo erg.
Laatst gewijzigd door Caro. op 23 nov 2004 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
aida
geregistreerd lid

weet ik niet waarom

maar ik vind kinderen met honden vergelijken net zo iets als appels en peren met elkaar vergelijken
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”