aida schreef:ik heb m`n kinderen nog nooit alleen thuisgelaten toen ze klein waren, maar dat komt omdat ik al vanalles in m`n gedachten zag rondgaan wat er allemaal al niet kon gebeuren. nou had ik van die makkelijke kinderen die als ze al sliepen ze gewoon doorsliepen als ik ze hun jasje aantrok en in de kinderwagen legde

.
ben vaak genoeg mensen in het park tegengekomen die dus echt wel een uur liepen met hun hond terwijl het kind thuis lag te slapen of een oud-collega van me die gewoon rijles had terwijl haar kind thuis lag (die verklaarde ik voor gek)

maar wie ben ik om te zeggen wat je wel of niet mag doen, het is je eigen verantwoordelijkheid
je kan ook best gerust even je hond laten plassen als je kind slaapt- je kent je eigen kind toch het beste- ik ben gewoon een schijtert wat dat betreft
Je bent geen schijterd , je bent moeder.
Ik ga hier ook niet lopen schreeuwen van welles/nietes, we hebben allemaal een keus wat we doen in een situatie die je overkomt en iedereen doet dat voor zich. Hier ging de hond ook even snel naar de overkant.
Een vaak voorkomende situatie, ik geef een voorbeeld:
Onze oudste,nu 11, toen 4 jaar en was op school.
Kim was toen ruim 2,5 jaar en giga chagarijnig en moe en het was 11.30 uur.Meestal lukte het wel tot net na 1 uur en dan ging ze een dutje doen tot iets voor 3 uur s'middags wanneer Kelly weer opgehaald moest worden.Nr 3 , Don was net geboren en had net zn voeding gehad.
Wat doe je dan? Een peuter, zooooo moe, huilerig, stop je die dan toch in bed om te slapen en kies je ervoor om haar thuis te laten of neem je haar mee?
Op zo'n moment heb je een keus.
Als er bijv. zoiets gebeurde dan koos ik voor het laatste.Soms belde ik even onze goeie buuf en als die thuis was, dan kwam ze even en dan toch snel heen en weer sjeesen.Zo niet, kind toch mee. Dan ging Kim in de wandelwagen en Don in de draagzak ipv Don in de wagen en Kim op het zitje. Kim kon heerlijk slapen in de wagen dus wat dat betreft voor ons allebei geen probleem.
Maar ik kan me donders goed voorstellen dat je op zo'n moment je kind in bed stopt en snel naar school toe gaat en weer terug. Ik oordeel daar absoluut niet over, geef alleen mijn keus aan.