Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou mensen, ik ben afgekoeld tot op zekere hoogte dan.

Katten schijnen mensen zo afschuwelijk te ergeren dat ze best dood mogen. Ik snap het niet want hier lopen elke dag 5 katten door de tuin en ik merk helemaal niks van overlast. Ze blaffen niet zoals de honden van de buren, ze gillen niet zoals hun kinderen, ze kakken hier misschien maar daar merk ik niks van want ik draag zowiezo keukenhandschoenen als ik graaf om niet in een drol te grijpen.
Ze vallen mij niet aan, ze vallen Wuilus niet aan itt veel honden hier in de buurt.

Ik heb een voedertafel met daarop elke dag duiven, mussen, mezen, merels etc. ook die leven hier dus zat ondanks al die katten.

Waar zit jullie probleem precies? Als ik nu kan begrijpen waar die afschuwelijke last die jullie toch van die beestjes hebben vandaan komt kan ik me misschien verplaatsen in het gemak waarmee jullie stellen dat een kat gedood mag worden in jullie tuin door jullie hond. Eerst even kijken of er geen katten zijn is nl al ruimschoots teveel gevraagd voor sommige mensen :eek: Hoewel dat menig kat zal schelen als ik de verhalen zo hoor.

En goed, noem me aso maar ik heb zo mijn theorien over hoe een dier te houden. Een kat hoort voor mij los, punt. Hij staat voor het laatste stukje vrijheid in NL. Hij mag nog, hij kan nog. Neem me dat alsjeblieft niet af met regels en gezeik over een drol want die ruim ik met liefde op als mijn katten kat mogen blijven. :ok: Met de grootste liefde zelfs. Ik aso? Nou nee, dat wil ik echt niet zeggen. Ik noem mezelf zelfs sociaal.

Als ik nou eens wist welke afschuwelijke daden mijn katten wel niet allemaal uithalen zonder toezicht, wat ze een dood gunt zonder enige wrok, kan ik misschien inkomen waarom ik zo'n asociaal zou zijn. :19:

Vogels? Dacht het niet want het gaat beter met de zangvogels in de stad dan op het platteland aangezien wij alles verneuken daar. Poep dan? Volgens mij is hondenpoep nog altijd ergernis nr 1 in NL en in ieder geval in Amsterdam, dat is onderzocht.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Als je hond even bij de buren
de versgeplante bloembollen even een luchtje heeft gegeven
bied je dan aan om de schade te betalen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Even voor de duidelijkheid: ik haat katten niet.
Ik vind katten erg leuk! Alleen ben ik meer een hondenmens maar dat zegt niet dat ik niet van katten hou. Ik hou van alle dieren en ik repecteer alle dieren. Ook de dieren die niet mijn favoriet zijn of waar ik bang voor ben. Waar ik minder veel respect voor heb is de manier waarop veel mensen met hun huisdier omgaan.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:

Als ik nou eens wist welke afschuwelijke daden mijn katten wel niet allemaal uithalen zonder toezicht, wat ze een dood gunt zonder enige wrok, kan ik misschien inkomen waarom ik zo'n asociaal zou zijn. :19:
:19: ik weet het ook niet hoor :19:
Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen zich sowieso aan dieren kunnen ergeren. Ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen, ook niet toen ik nog geen katteneigenaar was.

De mensen hier in Weesp hebben zelfs eens geklaagd over overlast van kikkers, het kwaken :eek: :eek:

Schiet mij maar lek, ik maak me wel druk over zaken die er wel toe doen en niet over een leuke kat die misschien een drol draait in mijn tuin.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Tarz schreef:
MARC_S schreef: Wacht maar even tot je eigen hondje aan stukken wordt getrokken door een hond, misschien dat er dan enig inlevingsvermogen in een kat gevonden wordt waarbij dat gebeurd. :roll:
Als ik mijn hond op straat zou gooien en deze gaat de tuin van mijn buurman in, die een levensgrote-niet-zo-hondvriendelijke-herder heeft, dan ga ik er niet raar van opkijken dat mijn hondje er ongehavend van weg komt.
Dat spreekt toch voor zich!
Dan ga ik echt niet lopen peeuwen dat het zo slecht is dat die man zijn hond in zijn tuin had.
Eigen schuld dikke bult!
Ja joh, eigen schuld dikke bult :denken: :roll: Ga jij eerst de katten van Nl de regels van ons mensen en de hekjes van de tuin uitleggen. Als ze het allemaal snappen en zweren dat ze het nooit meer doen zeg ik ook eigen schuld dikke bult :ok:
Ga jij alle katten opvangen/inslapen die dan weg moeten omdat ze helemaal niet binnen kunnen? Ga jij alle zwerfkatten doodmaken? Nou?

Zo niet dan is het probleem er nu eenmaal lijkt me, live with it, en toon je bereid mee te werken aan een wat meer vreedzame en minder egocentrische samenleving van regels en onzin. Tolerantie ipv agressie is toch nu het motto, geloof niet dat dat kans van slagen krijgt :roll:

De kleine moeite van het eerst kijken of er geen katten zitten is alles, als dat al teveel is is er geen hoop meer denk ik :jank:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Vroegah... had ik een nest jonge konijntjes. Geplunderd door een kat! Van de vijf was er nog maar eentje over.
Erg fijn.

Mijn andere konijnen werden de stuipen op het lijf gejaagd door buurtkatten en ook de kippen en kwartels moesten het ontgelden.

Mijn oma probeert op haar oude dag nog te genieten van de vogeltjes in haar tuin. Maar ook dat is niet echt meer mogelijk omdat katten de nestjes leegroven en/of de ouders opvreten.

Als ik mijn honden los zou gooien zouden ze er ook een puinhoop van maken. Lekker het weiland in, schapen de sloot in jagen en noem maar op. Dat mag toch ook niet?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:O: Wat een gekat hier weer zeg!
Ik heb een hekel aan loslopende katten omdat ik een hond heb. Zou ik een kat hebben zou hij ook buiten lopen en hoor je me niet. :wink:
Ik zeg dus maar niets, behalve dat ik respect verwacht voor ander leven, ook dat van een kat.
Nelson en Laika hebben ooit samen aan een kat staan trekken en ik was op dat moment in staat mijn beide honden onschadelijk te maken.
Gelukkig lieten ze los en holde de kat weg..ik heb hem later ook nog gezien, dus hij heeft het overleefd. Als je zoiets aanmoedigd ben je van lotje getikt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tarz
Zeer actief

Marc ik snap wel wat je bedoelt, maar met wat jij zegt leg je het probleem bij andere mensen.
Nu moet ik als hondeneigenaar de verantwoordelijkheid dragen voor andermans dier, dat hoort toch niet?
laeken
Zeer actief

Tarz schreef:Marc ik snap wel wat je bedoelt, maar met wat jij zegt leg je het probleem bij andere mensen.
Nu moet ik als hondeneigenaar de verantwoordelijkheid dragen voor andermans dier, dat hoort toch niet?
Maar het is een kleine moeite? Kijk eerst voor je de honden in de tuin doet, dat is alles. :19: Mensen in dit topic sturen de honden achter katten aan in de tuin en weer een ander zegt dat ze te beroerd is om eerst te kijken voor de hond de tuin in gaat. Zit daar een kat dan is het pech omdat zijn eigenaar een aso is :denken: Daar gaat het mij om :wink:

Verder zijn mensen met honden vele malen asocialer alleen zien ze dat helemaal niet. Weinig mensen ruimen elke drol op, laat staan al die kapotgepiste grasvelden waar geen kind meer op kan spelen, laten hun hond nooit los in de bebouwde kom en laten hun hond nooit aan iemand snuffelen die misschien bang is of blaffen in een straat waar misschien iemand slaapt met nachtdienst :19: Alle dieren veroorzaken overlast (ook krijsende papegaaien in een voliere) en dan staan honden, ook al hebben ze nog zo'n verantwoordelijke baas, tientallen keren hoger dan katten daarin. Willen we allemaal wetten die zorgen dat je niks meer met je honden kan?

Nee lijkt me. Waarom eisen we dan wel allemaal zaken van de eigenaar van een kat die echt zeer beperkt eens overlast veroorzaakt? Reken maar dat dat alleen de stap naar beperkingen voor honden vergemakkelijkt :wink: Als we allemaal een beetje normaal blijven kan iedereen doen wat hij wil tot op zekere hoogte.
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik heb geen hekel aan katten maar vind wel dat sommige katteneigenaars er een beetje te simpel over denken. Een voorbeeldje:bij mij in de straat hebben we allemaal een aanbouw, wij wonen helemaal op de hoek en de mensen aan t begin hebben 2 katten. Als ik overdag mijn ramen boven open zet, zitten ze bij me binnen. Ik heb er zelfs al n x een boven uit de slaapkamer gejaagd en ik vind dat dus niet echt prettig.Met die mensen gepraat ja,die konden er niks aan doen,ik moest maar horren plaatsen zodat ze niet binnen konden komen!!! Sorry maar dan denk ik dus echt :boos: :devil: . Die katten kruipen vanuit hun slaapkamer op de aanbouw om vervolgens bij iedereen naar binnen te kruipen die zijn ramen open heeft staan en dan moet ik horren plaatsen!!! :evil: Waarom kunnen ze dan niet zorgen dat die beesten beneden blijven of ze plaatsen zelf horren!! Dus als ik graag mijn honden in de tuin doe ga ik ook echt niet kijken of dat er mischien een kat zit.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mama Sanneke
Zeer actief

linda schreef:Ik heb geen hekel aan katten maar vind wel dat sommige katteneigenaars er een beetje te simpel over denken. Een voorbeeldje:bij mij in de straat hebben we allemaal een aanbouw, wij wonen helemaal op de hoek en de mensen aan t begin hebben 2 katten. Als ik overdag mijn ramen boven open zet, zitten ze bij me binnen. Ik heb er zelfs al n x een boven uit de slaapkamer gejaagd en ik vind dat dus niet echt prettig.Met die mensen gepraat ja,die konden er niks aan doen,ik moest maar horren plaatsen zodat ze niet binnen konden komen!!! Sorry maar dan denk ik dus echt :boos: :devil: . Die katten kruipen vanuit hun slaapkamer op de aanbouw om vervolgens bij iedereen naar binnen te kruipen die zijn ramen open heeft staan en dan moet ik horren plaatsen!!! :evil: Waarom kunnen ze dan niet zorgen dat die beesten beneden blijven of ze plaatsen zelf horren!! Dus als ik graag mijn honden in de tuin doe ga ik ook echt niet kijken of dat er mischien een kat zit.
Wij hebben dat ook gehad tot er horren in de slaapkamerramen zaten.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

yamie schreef:
visaton schreef:Zie net dat de topspanning van dat apparaat 6000 volt is....vandaar dat ik hier geen katten meer zie :mrgreen:
alleen wolkjes as naast de vijver? :smile: :wink:
LOL….Gelukkig niet…Wil mijn vijver heel houden, meer niet…Als katten (of welk dier dan ook) er dood bij neer zouden vallen zou ik het niet gebruiken.

Kan mezelf trouwens goed vinden in de reactie's van Marc_S
Stang schreef: De mensen hier in Weesp hebben zelfs eens geklaagd over overlast van kikkers, het kwaken :eek: :eek:
Tja…geen woorden voor
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

MARC_S schreef:
Tarz schreef:Marc ik snap wel wat je bedoelt, maar met wat jij zegt leg je het probleem bij andere mensen.
Maar het is een kleine moeite? Kijk eerst voor je de honden in de tuin doet, dat is alles. Tuurlijk, maar dat doen de meesten ook. maar als ik aan het werk ben en mijn honden rennen naar buiten omdat ze een paar katten in mijn tuin horen krijsen dan ben ik toch echt niet snel genoeg om eerder dan de dames in mijn tuin te arriveren :19: Mensen in dit topic sturen de honden achter katten aan in de tuin en weer een ander zegt dat ze te beroerd is om eerst te kijken voor de hond de tuin in gaat. ???????????????Waar ben jij die dan allemaal tegen gekomen?????:

Verder zijn mensen met honden vele malen asocialer alleen zien ze dat helemaal niet. Weinig mensen ruimen elke drol op, laat staan al die kapotgepiste grasvelden waar geen kind meer op kan spelen, laten hun hond nooit los in de bebouwde kom en laten hun hond nooit aan iemand snuffelen die misschien bang is of blaffen in een straat waar misschien iemand slaapt met nachtdienst Hoeveel kattenmensen ruimen de drollen van hun katten dan op??? Hoeveel zandbakken worden er niet door katten vervuild???:19: Alle dieren veroorzaken overlast (ook krijsende papegaaien in een voliere) en dan staan honden, ook al hebben ze nog zo'n verantwoordelijke baas, tientallen keren hoger dan katten daarin. Willen we allemaal wetten die zorgen dat je niks meer met je honden kan?Die hebben we toch al. Nu nog wetten die het de kattenbezitter wat moeilijker maakt om asociaal te zijn

Nee lijkt me. Waarom eisen we dan wel allemaal zaken van de eigenaar van een kat die echt zeer beperkt Hoezo zeer beperkt?? Ik vind dagelijks krijsende en vechtende katten, katten die met enige regelmaat zich in mijn huis ophouden, in mijn vogelhuisje zitten, door mijn tuin dagelijks ettelijke keren de oversteek maken naar buurtuinen wel meer dan zeer beperkt eens overlast veroorzaken? Reken maar dat dat alleen de stap naar beperkingen voor honden vergemakkelijkt :wink: Als we allemaal een beetje normaal blijven kan iedereen doen wat hij wil tot op zekere hoogte. Nogmaals ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand het lollig vindt als ik mijn honden door allerlei leuke tuintjes laat banjeren of als ik mijn honden 's ochtends naar buiten laat om ze 's avonds weer binnen te laten.
Laatst gewijzigd door Senta op 28 jan 2005 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
laeken
Zeer actief

linda schreef:Ik heb er zelfs al n x een boven uit de slaapkamer gejaagd en ik vind dat dus niet echt prettig............................................................................................................................................................Dus als ik graag mijn honden in de tuin doe ga ik ook echt niet kijken of dat er mischien een kat zit.
Gaan we weer, tuurlijk joh, omdat er een keer een binnen kwam neem jij de moeite niet meer in de tuin te kijken eer je je honden los gooit. Ze mogen immers dood want je bent er van geschrokken. Mag ik effe :kotz:

He, ik ben eens gebeten door een hond, dus zodra ik er een los op de openbare weg zie weiger ik te remmen of aan de kant te gaan met de auto :ok:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ik wil helemaal geen horren!! Moet ik dan maar verplicht horren zetten omdat hun katten bij me binnen komen??? Sorry hoor, ik heb t een paar x vriendelijk gevraagd of dat ze ze dan mischien beneden wilden houden,maar schijnbaar niet. Als ik er een te pakken krijg,breng ik m naar t asiel!(waarschijnlijk niet maar ben n beetje boos)
Afbeelding

Mama Sanneke
Zeer actief

linda schreef:Ik wil helemaal geen horren!! Moet ik dan maar verplicht horren zetten omdat hun katten bij me binnen komen??? Sorry hoor, ik heb t een paar x vriendelijk gevraagd of dat ze ze dan mischien beneden wilden houden,maar schijnbaar niet. Als ik er een te pakken krijg,breng ik m naar t asiel!(waarschijnlijk niet maar ben n beetje boos)
Een hor is nochtans praktisch, hebbie geen muggen en vliegen ook :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linda
Zeer actief

Wie heeft t over een X!!!! T is elke x!!! Ik heb er maar 1 x 1 betrapt, maar kan precies aan de kattenpoten zien wanneer ze binnen zijn geweest!!
Afbeelding

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik heb zelf twee katten, maar die komen niet buiten. Ben veels te bang dat er wat met ze gebeurt :N: Nou heb ik ze allebei als kitten gekregen en hebben ze er ook helemaal geen behoefte aan. :wink:
Hier lopen ook vaak genoeg katten door mijn tuin. Als Kilian in de tuin loopt, weet ik niet wat hij doet als hij zo'n poezebeest tegenkomt, maar ik denk niet dat het erg vriendelijk zal zijn. Gelukkig is mijn tuin maar klein en zijn die katten zo weg, en is Kilian niet zo heel snel :mrgreen: en zullen ze niet zo snel een tuin ingaan waar hij loopt. Hij vind het ook een sport om achter vogels aan te jagen :roll: Maar volgens mij lachen die hem vierkant uit. :smile2:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen overlast hebben van katten, maar ik kan me op geen enkele manier bedenken dat je in je recht staat als je hond een kat doodbijt :19: Ik zou het verschrikkelijk vinden :jank:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hoezo niet? Als jij een hond buiten ziet lopen zonder eigenaar, dan neem je er toch ook de verantwoordelijkheid voor?
Neem je het beestje mee, kijk of je een penning ziet, belt of hij soms vermist is, enz. enz.

Waarom dan niet even de verantwoordelijkheid nemen voor een kat door ALLEEN maar even in je tuin te KIJKEN alvorens je de honden naar buiten doet?

Toen ik Nouschka had, die een bloedhekel aan katten had, keek ik ook eerst even in de tuin. Zat er een kat dan jaagde ik die weg........ het is zooooooo simpel.

En nogmaals: echt niet iedere kat is binnen te houden! Sommige zijn werkelijk dood- en doodongelukkig binnen en rest alleen om ze in te laten slapen als dat hun leven is. Het is niet altijd gemakzucht van katteneigenaren.

Maar wij laten als DIERENliefhebber (mag ik toch aannemen???) niet zomaar een beestje verscheuren als we dat kunnen voorkomen door simpelweg even te kijken?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tarz
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zit daar een kat dan is het pech omdat zijn eigenaar een aso is :denken: Daar gaat het mij om :wink:
Ja en mij dus ook. Het is ook gewoon aso om je kat op andermans terrein te laten lopen en daar schade aan te richten. Meer kan ik er niet van maken.
Verder zijn mensen met honden vele malen asocialer alleen zien ze dat helemaal niet.
Mensen met honden.. je sheert nu alle mensen over één kam. Niet alle mensen met honden zijn asociaal bezig. Een hondeneigenaar die wel rekening met een anders houdt door goed op te letten of hij/zij overlast veroorzaakt is niet asociaal. Iemand die zijn kat naar buiten gooit en verder nooit vraagt of iemand er last van heeft wel, per defenitie. Asociaal ben je wanneer je je eigen gang gaan zonder naar een ander te kijken.

Weinig mensen ruimen elke drol op
Ik laat mijn honden niet in andermans tuin schijten.
laat staan al die kapotgepiste grasvelden waar geen kind meer op kan spelen
Hier in de wijk staat 6 speeltuinen op een heel klein stukje grond, echt letterlijk in elke hoek van de straat!
Maakt helemaal niets uit, maar wel als op elk stukje groen wat geen speeltuin is ook nog eens een verbodsbordje voor honden staat. Waarom moeten kinderen perse op saaie grasveldjes spelen als ze uit tig speeltuintjes kunnen kiezen?
en laten hun hond nooit aan iemand snuffelen die misschien bang is
Er zijn zat mensen ook bang voor katten.
of blaffen in een straat waar misschien iemand slaapt met nachtdienst :19:
Krolse katten, krolse katten, krolse katten.
Klinkt net alsof er iemand vermoord wordt op straat.
Waarom eisen we dan wel allemaal zaken van de eigenaar van een kat die echt zeer beperkt eens overlast veroorzaakt?
Sorry maar wat ik in een vorige reactie op heb genoemd vind ik niet zéér beperkt. Maar oke dan, laat maar lekker los lopen hoor, maar niet janken als je kat wel een keer gegrepen wordt, of onder een auto loopt.

Van mij mag jij je mening hebben, ik hoef je echt niet te overtuigen. Jij noemt mij geen dierenliefhebber omdat ik mijn mening heb. Maar je bent eerder geen dierenliefhebber als je je kat op straat gooit en er geen verantwoordelijkheid voor neemt.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Mama Sanneke schreef:
linda schreef:Ik wil helemaal geen horren!! Moet ik dan maar verplicht horren zetten omdat hun katten bij me binnen komen??? Sorry hoor, ik heb t een paar x vriendelijk gevraagd of dat ze ze dan mischien beneden wilden houden,maar schijnbaar niet. Als ik er een te pakken krijg,breng ik m naar t asiel!(waarschijnlijk niet maar ben n beetje boos)
Ik wil ook geen horren in mijn huis. Houdt een hoop frisse lucht tegen. En last van vliegen en muggen heb ik bijna niet. Bovendien vind ik voor mij die uitgave te groot en ook niet nodig. Mensen gaan toch ook niet hun tuin afzetten omdat ik honden heb??????
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Tarz
Zeer actief

Caroline, met jou ben ik over dit onderwerp al vaak genoeg in discussie geweest. Jij kent mijn standpunt en ik de jouwe :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Senta schreef:
Mama Sanneke schreef:
Ik wil ook geen horren in mijn huis. Houdt een hoop frisse lucht tegen. En last van vliegen en muggen heb ik bijna niet. Bovendien vind ik voor mij die uitgave te groot en ook niet nodig. Mensen gaan toch ook niet hun tuin afzetten omdat ik honden heb??????
De frisse lucht gaat er wel door hoor, zitte hele kleine gaatjes in :wink:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief

Senta schreef:Tuurlijk, maar dat doen de meesten ook. maar als ik aan het werk ben en mijn honden rennen naar buiten omdat ze een paar katten in mijn tuin horen krijsen dan ben ik toch echt niet snel genoeg om eerder dan de dames in mijn tuin te arriveren
Daar zeg ik dus ook niks over toch? :19:
:19: Mensen in dit topic sturen de honden achter katten aan in de tuin en weer een ander zegt dat ze te beroerd is om eerst te kijken voor de hond de tuin in gaat. ???????????????Waar ben jij die dan allemaal tegen gekomen?????:
Gewoon even lezen :wink:
Verder zijn mensen met honden vele malen asocialer alleen zien ze dat helemaal niet. Weinig mensen ruimen elke drol op, laat staan al die kapotgepiste grasvelden waar geen kind meer op kan spelen, laten hun hond nooit los in de bebouwde kom en laten hun hond nooit aan iemand snuffelen die misschien bang is of blaffen in een straat waar misschien iemand slaapt met nachtdienst Hoeveel kattenmensen ruimen de drollen van hun katten dan op??? Hoeveel zandbakken worden er niet door katten vervuild???
Dus omdat katten dat OOK doen zijn ze vogelvrij en heb jij met een piesende en poepende hond ineens niks gedaan? ik snap het effe niet meer geloof ik :19:
Alle dieren veroorzaken overlast (ook krijsende papegaaien in een voliere) en dan staan honden, ook al hebben ze nog zo'n verantwoordelijke baas, tientallen keren hoger dan katten daarin. Willen we allemaal wetten die zorgen dat je niks meer met je honden kan?Die hebben we toch al. Nu nog wetten die het de kattenbezitter wat moeilijker maakt om asociaal te zijn
Wat is daar asociaal aan? Zeg het eens? Wat maakt mij met een kat wel aso en jou met meerdere honden niet? Het feit dat je geen last hebt van wat je zelf leuk vind en wel van wat een ander leuk vindt soms? :roll:
Nee lijkt me. Waarom eisen we dan wel allemaal zaken van de eigenaar van een kat die echt zeer beperkt Hoezo zeer beperkt?? Ik vind dagelijks krijsende en vechtende katten, katten die met enige regelmaat zich in mijn huis ophouden, in mijn vogelhuisje zitten, door mijn tuin dagelijks ettelijke keren de oversteek maken naar buurtuinen wel meer dan zeer beperkt eens overlast veroorzaken?
Katten krijsen hooguit in de paartijd dus het klopt niet. Honden blaffen altijd. Vogelhuisje wat hoger? Hier zitten ze er nooit in. Een oversteek door de tuin, woeee, dat is inderdaad wel heeeeel erg. Ik zou een aanklacht indienen tegen die voetstapjes :smile2:
Reken maar dat dat alleen de stap naar beperkingen voor honden vergemakkelijkt :wink: Als we allemaal een beetje normaal blijven kan iedereen doen wat hij wil tot op zekere hoogte. Nogmaals ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand het lollig vindt als ik mijn honden door allerlei leuke tuintjes laat banjeren of als ik mijn honden 's ochtends naar buiten laat om ze 's avonds weer binnen te laten
.

Dat is niet hetzelfde aangezien jouw honden dan wel zwaar overlast gaan veroorzaken itt de miezerige zaken waar jij het over hebt. Ik zie overal hondenpoep, hoor elke dag een boel geblaf en zie elke dag honden los lopen op straat. Ik denk dat ik me daar ook maar eens druk over moet maken dan? Oh nee, laat maar, ik heb wel wat beters te doen :mrgreen: :smile:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

linda schreef:Wie heeft t over een X!!!! T is elke x!!! Ik heb er maar 1 x 1 betrapt, maar kan precies aan de kattenpoten zien wanneer ze binnen zijn geweest!!
Jeetje wat een enorme overlast, je hebt het al 1 keer gemerkt :ok: De rest van de tijd merk je niks maar een last dat je daarvan hebt, pffffff, ik praat tegen mensen die WILLEN zeiken en willen dat katten opgesloten moeten blijven. Redenen genoeg te verzinnen natuurlijk :roll:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik heb eens gelezen dat in sommige landen
katten 's avonds niet meer buiten mogen, bedreiging voor de bijna uitgestorven beestjes, welke weet ik niet meer zulle wel vogels zijn ofzo.
Van mij mogen ze buiten zenne, als ze maar braaf zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hoe sommige mensen over dit punt denken zegt mij al meer dan genoeg. :roll:
Ik ben het er ook mee eens dat het ergens misschien niet eerlijk is dat ik wel hondenbelasting betaal maar een kattenhouder geen kattenbelasting, dat ik wel de plicht heb om mijn honden aan te lijnen en de kattenhouders hun katten los mogen laten lopen.
Maarrrrr ik heb helaas ook een hond die een kat vermoord heeft.
En ik vond het verschrikkelijk om de buurvrouw te vertellen dat haar kat, die eigenlijk van haar dochter was, die ze al 15 jaar had, waar ze heel veel van hield dood was.....door mijn hond......
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tarz schreef:
MARC_S schreef:
Zit daar een kat dan is het pech omdat zijn eigenaar een aso is :denken: Daar gaat het mij om :wink:
Ja en mij dus ook. Het is ook gewoon aso om je kat op andermans terrein te laten lopen en daar schade aan te richten. Meer kan ik er niet van maken.
Schade? Het zijn geen buldozers hoor. Weet je wat schade is? Honden in natuurgebieden, hondpis op groenstroken, honden die kindjes verminken, honden die poepen op de stoep waar mijn nieuwe van Bommel door gaat, dat is schade. :boos:
Verder zijn mensen met honden vele malen asocialer alleen zien ze dat helemaal niet.
Mensen met honden.. je sheert nu alle mensen over één kam. Niet alle mensen met honden zijn asociaal bezig. Een hondeneigenaar die wel rekening met een anders houdt door goed op te letten of hij/zij overlast veroorzaakt is niet asociaal. Iemand die zijn kat naar buiten gooit en verder nooit vraagt of iemand er last van heeft wel, per defenitie. Asociaal ben je wanneer je je eigen gang gaan zonder naar een ander te kijken.[/quote]

Weet je wanneer je asociaal bent? Als je zonder te klagen je honden op een kat van iemand anders loslaat. De eigenaar weet niks van al die overlast die mensen schijnbaar hebben en dan is hun kat verscheurd, dat is aso.

Maargoed, ik geef het maar weer op. Ik ben aso omdat mijn katten alle generaties lang 12 zijn geworden op straat, in de zon liggen op ons dak, vrijheid kennen zoals een kat dat wil en in perfecte gezondheid een drol doen in andermans tuin. Ik vind het eigenlijk wel prima allemaal hahaha. mijn katten blij, ik blij, dan maar een aso. Heeft ook wel wat eigenlijk.

Als mijn beesten het maar goed hebben :ok:

Daag!
Afbeelding
linda
Zeer actief

Dus jij vind t normaal dat als ik mijn slaapkamer raam open zet dat ik mijn bed kan verschonen omdat er overal modder poten zitten?? Sorry hoor maar ik vind t niet normaal! En als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik er 1 x 1 uit de slaapkamer heb gejaagd en dat ze dus iedere x binnen zitten als t raam open staat!! Als ik aan jou kom vragenof je mischien op wil letten dat je katten niet meer op de aanbouw klimmen(op n nette normale manier) zeg jij dan ook :je moet maar horren plaatsen? Dan ben je dus in mijn ogen een behoorlijke rotvent. Sorry hoor! Zoals ik al zei, heb niks tegen katten, we hebben ze zelf altijd gehad maar ik moet ze niet in mijn slaapkamr hebben of is dat te veel gevraagd!!! :boos:
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:[dus zodra ik er een los op de openbare weg zie weiger ik te remmen of aan de kant te gaan met de auto :ok:
Niemand heeft hier gezegd dat ie een kat moedwillig zal dood rijden;dat maak jij er van.
En helaas pindakaas staat hier de tuindeur in de zomer de hele dag open,heb ik niet altijd oog op de honden en jagen ze ook op die manier weleens een kat de tuin uit vóórdat ik de kans heb gehad om ze voor te zijn.
En ook helaas pindakaas ga ik voor geen enkele kat horren aanschaffen die ik niet wil,noch ga ik de tuindeur naar mijn tuin dicht houden omdat de kat een aso als eigenaar heeft die niet wil/kan zorgen dat zijn kat niet de hele dag overal rondstruint(de goeden niet te na gesproken,want die proberen het in elk geval nog).Om dan ook maar eens te generaliseren...Ik heb niet voor een kat gekozen,mijn honden veroorzaken geen overlast en dus wens ik ook geen last te ondervinden van andermans bezit.

En nog steeds heb ik trouwens geen definitief antwoord op mijn oorspronkelijke vraag :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”