Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angst voor Duiste Herders
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb 5 kleine hondjes, ze kunnen tegen groot en klein snauwen ja... tegen vreemde honden dus, daarom wil ik ook niet eens dat ze echt in contact staan met vreemde honden...
ik vind persoonlijk een kooiker nou ook niet groot en zeker niet per definitie de vriendelijkste honden.. geeft niet... maar voor mij vallen die dus ook onder de categorie kleinere honden met soms een kort lontje...
wat men ook wel eens vergeet is dat ook al is het een klein hondje, en dan dus bv de jack... het wel een hond is die gefokt is om zelfstandig te zijn, om voor zich zelf op te komen, niet te vergelijken met een herder of een lab... dus het is echt niet altijd zo dat als een kleintje snauwt de baas ze wel niet goed heeft opgevoed... stuk karakter komt er ook bij kijken...
ik vind persoonlijk een kooiker nou ook niet groot en zeker niet per definitie de vriendelijkste honden.. geeft niet... maar voor mij vallen die dus ook onder de categorie kleinere honden met soms een kort lontje...
wat men ook wel eens vergeet is dat ook al is het een klein hondje, en dan dus bv de jack... het wel een hond is die gefokt is om zelfstandig te zijn, om voor zich zelf op te komen, niet te vergelijken met een herder of een lab... dus het is echt niet altijd zo dat als een kleintje snauwt de baas ze wel niet goed heeft opgevoed... stuk karakter komt er ook bij kijken...
- Moos
- Zeer actief
Jahaa, dat deed ik als pup dus ook. Ik had toen ook helemaal geen twijfel, wist ik veel dat mijn pupje zo'n bangerd zou blijken te zijn. Ik was Moos gewend, en met Moos hoefde ik helemaal niet op te letten, die redt zich wel. En Saar is dus ook voor heeeeeel veel grote honden totaal niet meer bang, alleen helemaal krijg ik het er niet uit.twinkeltje schreef:ja kijk als ze borstelend op je af rennen oke dat begrijp ik
maar voor de rest als happy bang was als pup
dan dee ik of ik die hond niet zach gaf geen aandacht en liep er langs
ze voeld jou getwijfel ook
Maandelang heb ik lopen negeren e.d (behalve als een andere hond echt ruw werd, dan greep ik in), maar het werkte averechts in die zin dat Saar wist dat ze bij mij geen steun kon krijgen en als ze bang was wegvluchte, weg van die enge hond, en weg van mij want ik bood immers geen steun.
Toen ben ik haar gaan leren dat ik WEL steun biedt als ze bij me komt. Niet door op te tillen of te tuttelen, maar door even lichamelijk contact te maken, en te laten merken dat ik ervoor zorg dat ze geen last heeft van in haar ogen 'enge' honden.
En dat werkt dus. Als ze bang is komt ze naar mij toe, en los ik het op zoals me in die situatie het beste lijkt voor Saar.
Laatst gewijzigd door Moos op 21 sep 2005 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat aaien enzo, dat zou ik dus persoonlijk niet doen.
Dat ze bij je steun zoekt oke, gewoon steun laten zoeken dus bij je laten staan, maar er verder geen aandacht aan geven.
Dat aaitje is in jouw ogen steun geven, maar kan net zo goed troostend werken volgens mij.
Als Moritz bij mij steun zoekt, dan mag hij gewoon tegen mij aanleunen of desnoods tussen mijn benen staan (hij zoekt geen steun voor andere honden, maar als hij bang is voor mensen), maar verder besteed ik er absoluut geen aandacht aan dmv aaien of iets dergelijks.
Dat ze bij je steun zoekt oke, gewoon steun laten zoeken dus bij je laten staan, maar er verder geen aandacht aan geven.
Dat aaitje is in jouw ogen steun geven, maar kan net zo goed troostend werken volgens mij.
Als Moritz bij mij steun zoekt, dan mag hij gewoon tegen mij aanleunen of desnoods tussen mijn benen staan (hij zoekt geen steun voor andere honden, maar als hij bang is voor mensen), maar verder besteed ik er absoluut geen aandacht aan dmv aaien of iets dergelijks.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Hier zijn al meerdere uitgebreide discussies over geweestStang schreef:Dat aaien enzo, dat zou ik dus persoonlijk niet doen.
Als ik Saar totaal negeer als ze bang is en bij mij komt staan gaat ze dus vluchten. Ze heeft dat lichamelijke contact heel even nodig om te merken dat ik er voor haar ben.
Het formaat van Saar en Moritz maakt trouwens ook heel veel uit. Jij zegt dat Moritz tegen jou aan mag leunen, of tussen je benen mag staan; dan maak je dus ook lichamelijk contact.
Saar is zo klein, als die tegen mij aan gaat staan leunen, leunt ze tegen mijn wandelschoenen aan. Dat biedt toch een stuk minder veiligheid dat bijvoorbeeld jouw middel waar Moritz tegen aan kan leunen.
Moritz zou dan ook nog oogcontact met jou kunnen maken, of even tegen je hand aanduwen met zijn kop.
Saar kan dat niet, die is zo klein dat ze voor enig lichamelijk contact wel of moet springen, of dat ik even mijn hand naar beneden doe en haar 1 seconden aanraak.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
grinnik, zooo groot is moritz toch niet?Moos schreef:Hier zijn al meerdere uitgebreide discussies over geweestStang schreef:Dat aaien enzo, dat zou ik dus persoonlijk niet doen.
Als Moritz bij mij steun zoekt, dan mag hij gewoon tegen mij aanleunen of desnoods tussen mijn benen staan (hij zoekt geen steun voor andere honden, maar als hij bang is voor mensen), maar verder besteed ik er absoluut geen aandacht aan dmv aaien of iets dergelijks.![]()
Als ik Saar totaal negeer als ze bang is en bij mij komt staan gaat ze dus vluchten. Ze heeft dat lichamelijke contact heel even nodig om te merken dat ik er voor haar ben.
Het formaat van Saar en Moritz maakt trouwens ook heel veel uit. Jij zegt dat Moritz tegen jou aan mag leunen, of tussen je benen mag staan; dan maak je dus ook lichamelijk contact.
Saar is zo klein, als die tegen mij aan gaat staan leunen, leunt ze tegen mijn wandelschoenen aan. Dat biedt toch een stuk minder veiligheid dat bijvoorbeeld jouw middel waar Moritz tegen aan kan leunen.
Moritz zou dan ook nog oogcontact met jou kunnen maken, of even tegen je hand aanduwen met zijn kop.
Saar kan dat niet, die is zo klein dat ze voor enig lichamelijk contact wel of moet springen, of dat ik even mijn hand naar beneden doe en haar 1 seconden aanraak.
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.... ik praat alleen dan tegen ze.. ik raak ze niet bewust aan...
- Moos
- Zeer actief
Nee, Moritz is formaat labje meende ik mij te herinneren, maar Caroline is niet zo grootyamie schreef:grinnik, zooo groot is moritz toch niet?Moos schreef:Hier zijn al meerdere uitgebreide discussies over geweestStang schreef:Dat aaien enzo, dat zou ik dus persoonlijk niet doen.
Als Moritz bij mij steun zoekt, dan mag hij gewoon tegen mij aanleunen of desnoods tussen mijn benen staan (hij zoekt geen steun voor andere honden, maar als hij bang is voor mensen), maar verder besteed ik er absoluut geen aandacht aan dmv aaien of iets dergelijks.![]()
Saar kan dat niet, die is zo klein dat ze voor enig lichamelijk contact wel of moet springen, of dat ik even mijn hand naar beneden doe en haar 1 seconden aanraak.![]()
![]()
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.... ik praat alleen dan tegen ze.. ik raak ze niet bewust aan...
Dus ik gok dat Moritz ongeveer bij haar middel komt. Gok ik hoor.
Ik praat dus weer niet, omdat ik niet sussend of wat dan ook wil klinken, ik raak 1 sec. even aan

-
Baily
Maar Bram is toch zelf ook een klein hondje? En honden die vreemd zijn voor elkaar, daar bestaat geen rangorde tussen, dus ze denken daarmee niet in termen van meerdere.Zoek stok! schreef:Dat kun je helemaal niet voorspellen hoe dat zou gaan. Bram ziet veel kleine hondjes niet als meerdere en hobbelt daar dus gewoon naar toe. Als ze uitvallen, loopt hij weg, totaal niet onder de indruk. Jouw honden ziet hij waarschijnlijk wel als meerdere, dus dan gaat hij echt niet aan hun kont snuffelen. Hij kijkt wel link uit.Stang schreef: Dan zijn wij elkaar dus nog nooit tegengekomen![]()
Hier in de buurt in het losloopgebied ook veel smalle paadjes, maar van even 'snuffelen' houdt Kaya dus totaal niet. Ze loopt honden straal voorbij, maar als ze naar haar toekomen om te snuffelen (en dan nog met name aan haar gat) dan volgt er toch zeker een snauw.
Ik vind het helemaal niet zo normaal dat allerlei honden maar naar elkaar toe moeten komen om even te snuffelen. Prima als dat kan, maar zeker niet abnormaal als dat niet kan.
Hij is trouwens helemaal niet zo'n kontsnuffelaar, nu ik erbij nadenk.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahahahah, Moritz is een DD :N:Moos schreef:Nee, Moritz is formaat labje meende ik mij te herinneren, maar Caroline is niet zo grootyamie schreef:grinnik, zooo groot is moritz toch niet?Moos schreef:Hier zijn al meerdere uitgebreide discussies over geweestStang schreef:Dat aaien enzo, dat zou ik dus persoonlijk niet doen.
Saar kan dat niet, die is zo klein dat ze voor enig lichamelijk contact wel of moet springen, of dat ik even mijn hand naar beneden doe en haar 1 seconden aanraak.![]()
![]()
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.... ik praat alleen dan tegen ze.. ik raak ze niet bewust aan...![]()
Dus ik gok dat Moritz ongeveer bij haar middel komt. Gok ik hoor.
Ik praat dus weer niet, omdat ik niet sussend of wat dan ook wil klinken, ik raak 1 sec. even aan
Maar ik begrijp je punt wel
Als het bij Saar werkt, tja dan maar zo doen. Ik vind het zelf heel erg moeilijk te 'oordelen' over angstige honden. Iedere situatie verschilt weer en wat de ene hond opvangt als troosten doet de andere hond weer minder.
Het lijkt mij best wel moeilijk om zo'n klein hondje te hebben, waar gewoon reeel gevaar inschuilt tov grote honden, die ook nog best angstig is en hier juist op te reageren.
Aan de ene kant wil je de angst niet aanwakkeren, en aan de andere kant is de angst soms ook gewoon terecht en wil je haar wel helemaal heel weer mee naar huis nemen.
- Moos
- Zeer actief
Ja, hihi, reuze-MoritzStang schreef:
Hahahahahah, Moritz is een DD :N:![]()
Maar ik begrijp je punt wel![]()
Als het bij Saar werkt, tja dan maar zo doen. Ik vind het zelf heel erg moeilijk te 'oordelen' over angstige honden. Iedere situatie verschilt weer en wat de ene hond opvangt als troosten doet de andere hond weer minder.
Het lijkt mij best wel moeilijk om zo'n klein hondje te hebben, waar gewoon reeel gevaar inschuilt tov grote honden, die ook nog best angstig is en hier juist op te reageren.
Aan de ene kant wil je de angst niet aanwakkeren, en aan de andere kant is de angst soms ook gewoon terecht en wil je haar wel helemaal heel weer mee naar huis nemen.
Ik vind het ook moeilijk hoor. En het is met Saar inderdaad ook heel erg moeilijk omdat er echt een reeel gevaar is. Saar is zo stuk of dood.
Ik ben me er ook van bewust dat ik door steun te bieden haar misschien een tikkeltje angstiger hou dan dat ze zou zijn als ik haar volkomen zou negeren. Alleen omdat ze dus zo kwetsbaar is kies ik er liever voor om haar dan maar wellicht een tikkeltje banger te houden, maar wel in leven. Dan dat ik haar totaal geen steun biedt, zij weer de bush bush in vlucht en doodgebeten wordt.
Die kans is natuurlijk klein, maar hij is er wel, en ik wil dat risico niet nemen

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik snap dat ook wel. Geen idee wat ik zelf zou doen, maar ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleintje gewoon best weleens bang bent.Moos schreef:Ja, hihi, reuze-MoritzStang schreef:
Aan de ene kant wil je de angst niet aanwakkeren, en aan de andere kant is de angst soms ook gewoon terecht en wil je haar wel helemaal heel weer mee naar huis nemen.![]()
Ik vind het ook moeilijk hoor. En het is met Saar inderdaad ook heel erg moeilijk omdat er echt een reeel gevaar is. Saar is zo stuk of dood.
Ik ben me er ook van bewust dat ik door steun te bieden haar misschien een tikkeltje angstiger hou dan dat ze zou zijn als ik haar volkomen zou negeren. Alleen omdat ze dus zo kwetsbaar is kies ik er liever voor om haar dan maar wellicht een tikkeltje banger te houden, maar wel in leven. Dan dat ik haar totaal geen steun biedt, zij weer de bush bush in vlucht en doodgebeten wordt.
Die kans is natuurlijk klein, maar hij is er wel, en ik wil dat risico niet nemen
Als je maar niet als dat mens hier in de buurt bent :N: hahahahaha.
Die schopt werkelijk iedere hond weg van haar Maltezer! Niet normaal meer! Gewoon echt lieve honden en ook laatst een lieve 'grote ras' pup die kreeg gewoon een keiharde schop 'oprotten jij'.
Dat vind ik dus echt belachelijk!!!
De enige honden bij wie ze dit niet doet, zijn zowaar mijn honden
Maar die spoort dus echt niet
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
tjee.. en iedereen pikt dat ook van haar?Stang schreef: Als je maar niet als dat mens hier in de buurt bent :N: hahahahaha.
Die schopt werkelijk iedere hond weg van haar Maltezer! Niet normaal meer! Gewoon echt lieve honden en ook laatst een lieve 'grote ras' pup die kreeg gewoon een keiharde schop 'oprotten jij'.
De enige honden bij wie ze dit niet doet, zijn zowaar mijn hondenZe weet de geschiedenis van Moritz en Kaya loopt eigenlijk nooit op vreemde honden af, dus dat is makkelijk.
Of heeft ze er wel eens problemen mee gehad dat ze zo doet.
Kan me voorstelen dat als iemand mijn hond zou trappen dat ik wel even verhaal ging halen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat geldt in mijn ogen dus voor ieder ras en ieder formaat. De herder die een hond aanpakt is ook gefokt op het zijn mannetje staan en de uitdaging aangaan om de baas en de roedel veilig te stellen. Dat doet de hond indien niet afgericht gewoon zelfstandigyamie schreef:wat men ook wel eens vergeet is dat ook al is het een klein hondje, en dan dus bv de jack... het wel een hond is die gefokt is om zelfstandig te zijn, om voor zich zelf op te komen, niet te vergelijken met een herder of een lab... dus het is echt niet altijd zo dat als een kleintje snauwt de baas ze wel niet goed heeft opgevoed... stuk karakter komt er ook bij kijken...
Ik zie dat zeker niet als iets dat je mag negeren of waar je geen rekening mee zou moeten houden. Ik zie de JR ook voor wat hij is en dat is niet een hondje dat snel wegloopt of zijn mannetje niet zou willen staan. Daar staat wel tegenover dat dat dus geen excuus is aangezien diezelfde hond doodgebeten wordt door een herder die ook zijn mannetje staat en niet stopt zolang de JR met zijn doorzettingsvermogen niet stopt. Iedereen en alle partijen hebben een stukje bloed van hun ras tegen en dus moet iedereen daar rekening mee houden. Kleine hondjes zijn heel snel slachtoffer door hun formaat maar dat maakt een grotere hond niet altijd de schuldige.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Erg he?!jojenny schreef:tjee.. en iedereen pikt dat ook van haar?Stang schreef: Als je maar niet als dat mens hier in de buurt bent :N: hahahahaha.
De enige honden bij wie ze dit niet doet, zijn zowaar mijn hondenZe weet de geschiedenis van Moritz en Kaya loopt eigenlijk nooit op vreemde honden af, dus dat is makkelijk.
Of heeft ze er wel eens problemen mee gehad dat ze zo doet.
Kan me voorstelen dat als iemand mijn hond zou trappen dat ik wel even verhaal ging halen
Tot nu toe pikt iedereen het min of meer (snappen doe ik dat ook niet hoor, want 1 onterechte trap naar mijn hond en de hel breekt los, maar goed). Weleens wat woorden van 'moet dat nu zo', maar verder niks.
Vooral laatst voor de pup vond ik het erg, was een Airdale Terrier en een heel lief zacht beestje.
Ik snap best dat je wat angstig kan zijn met een kleintje, maar dit is toch echt
Je moet je honden bij je houden, oke. Haar hond is aangelijnd (in losloopgebied) en die andere honden niet. Maar iedereen weet hoe het hier gaat; er is een ook een hondenveld en een plek waar de meeste honden zwemmen. Dan kan het weleens gebeuren dat een hond op een andere hond afloopt en terugroepen lukt niet altijd met een pupje (zoals met die Airdale Terrier).
Dan vind ik het toch buiten alle proporties om meteen echt raak te gaan trappen, terwijl de vrouw van de Maltezer heel goed de buurt en de honden hier kent.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal mee eens marc, ik bedoelde er hier nu meer mee dat er zo snel gezegd of gedacht word, dat als men een lab of herder kan leren lief en normaal te doen tegen andere honden je dat met een klein hondje toch ook moet kunnen en dat gaat dus niet op... het zit hem niet in het formaat...MARC_S schreef:Dat geldt in mijn ogen dus voor ieder ras en ieder formaat. De herder die een hond aanpakt is ook gefokt op het zijn mannetje staan en de uitdaging aangaan om de baas en de roedel veilig te stellen. Dat doet de hond indien niet afgericht gewoon zelfstandigyamie schreef:wat men ook wel eens vergeet is dat ook al is het een klein hondje, en dan dus bv de jack... het wel een hond is die gefokt is om zelfstandig te zijn, om voor zich zelf op te komen, niet te vergelijken met een herder of een lab... dus het is echt niet altijd zo dat als een kleintje snauwt de baas ze wel niet goed heeft opgevoed... stuk karakter komt er ook bij kijken...Een labrador heeft ook het karakter er altijd open, energiek en voortvarend op toe te treden, dat doen ze dus ook naar andere honden. Kunnen ze niks aan doen want daar zijn ze op gefokt.
![]()
Ik zie dat zeker niet als iets dat je mag negeren of waar je geen rekening mee zou moeten houden. Ik zie de JR ook voor wat hij is en dat is niet een hondje dat snel wegloopt of zijn mannetje niet zou willen staan. Daar staat wel tegenover dat dat dus geen excuus is aangezien diezelfde hond doodgebeten wordt door een herder die ook zijn mannetje staat en niet stopt zolang de JR met zijn doorzettingsvermogen niet stopt. Iedereen en alle partijen hebben een stukje bloed van hun ras tegen en dus moet iedereen daar rekening mee houden. Kleine hondjes zijn heel snel slachtoffer door hun formaat maar dat maakt een grotere hond niet altijd de schuldige.![]()
Als ik een klein hondje had dat fel was zorgde ik dat er geen contact kwam met honden waarbij de kleine gevaar liep. Net zoals ik zorgde dat Wuilus geen jonge hysterische maar o zoo vriendelijke labradorteefjes aan zou pakken waardoor die hun open en goed karakter bestraft zouden zien door iets dat ze totaal niet zien aankomen
Allemaal een beetje moeite doen en het gaat prima zo
- Moos
- Zeer actief
Jee zeg, wat een raar mens!!!Stang schreef:Ja, ik snap dat ook wel. Geen idee wat ik zelf zou doen, maar ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleintje gewoon best weleens bang bent.Moos schreef:Ja, hihi, reuze-MoritzStang schreef:
Aan de ene kant wil je de angst niet aanwakkeren, en aan de andere kant is de angst soms ook gewoon terecht en wil je haar wel helemaal heel weer mee naar huis nemen.![]()
En nee, zo ben ik niet, waar zie je me voor aan :N:
En het gaat met Saar vaak gewoon goed hoor, er zijn weken dat er helemaal niet gesteund hoeft te worden of wat dan ook. Dus het is niet zo dat ik elke dag met Saar aan mijn enkels door het bos loop
Ze speelt, ze snuffelt, ze begroet andere honden, alleen voor de zeer zelfverzekerde grote types is ze bang. Dan zoekt ze dus steun bij mij en dat mag.
Trouwens, bedenk ik me nu; dat mag ook omdat ik merk dat het werkt. Saar wordt er absoluut niet banger van; het gaat nog steeds elke week een heel klein stukje beter. Het enige wat gebeurt is dat ze naar mij toekomt als ze bang is, en dat is ook zoals ik het graag wil hebben

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Moos schreef:Jee zeg, wat een raar mens!!!Stang schreef:Ja, ik snap dat ook wel. Geen idee wat ik zelf zou doen, maar ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleintje gewoon best weleens bang bent.Moos schreef:Ja, hihi, reuze-MoritzStang schreef:
En nee, zo ben ik niet, waar zie je me voor aan :N:![]()
![]()
En het gaat met Saar vaak gewoon goed hoor, er zijn weken dat er helemaal niet gesteund hoeft te worden of wat dan ook. Dus het is niet zo dat ik elke dag met Saar aan mijn enkels door het bos loop![]()
Ze speelt, ze snuffelt, ze begroet andere honden, alleen voor de zeer zelfverzekerde grote types is ze bang. Dan zoekt ze dus steun bij mij en dat mag.
Trouwens, bedenk ik me nu; dat mag ook omdat ik merk dat het werkt. Saar wordt er absoluut niet banger van; het gaat nog steeds elke week een heel klein stukje beter. Het enige wat gebeurt is dat ze naar mij toekomt als ze bang is, en dat is ook zoals ik het graag wil hebben
Ik vind trouwens ook wel dat de mensen met de grote honden ook wel op moeten letten.
Kaya is bv over het algemeen heel lief naar kleinere honden toe, maar ik zal haar nooit onbewaakt naar een klein hondje toe laten gaan of ermee spelen (behalve dan haar vriendinnetje Mopshondje, die ze al vanaf pup kent en heel veel ziet).
Als ik en de andere eigenaar het zien zitten, dan mogen ze best snuffelen enzo, maar ik sta er vlakbij om eventueel in te grijpen.
Het besef dat 1 hap het beestje kan verscheuren, dat moet je gewoon hebben en persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn hond zoiets zou doen. Ik zou het een absoluut afgrijselijk drama vinden en me geen raad weten.
-
danja
- Actief
- Contacteer:
De duitse herder teef pakt, maar vandaag of morgen komt ze de verkeerde tegen en dan heb je knokken. Daarom houden we Terra aan de lijn, want die is al 11 jaar en te oud, maar als het aan haar ligt, dan gaat ze wel verhaal halen. En dan heb je knokken. Daar zitten we niet op te wachten, want het zijn twee teven, misschien houdt die herder zich meteen gedeisd.
En als iedereen eens zijn vooroordelen aan de kant zet en wat rekening met elkaar houdt, dan zou het een stuk prettiger lopen zijn, maar iedereen voelt zich meteen aangesproken.
En wij met de kleine hondjes zijn de dupe, want wij kunnen rennen naar een dierenarts, niet de persoon met de grote hond. Het is geen partij. Wij zien dat de honden niet, die zien niet of ze groot of klein zijn.
anneke
En als iedereen eens zijn vooroordelen aan de kant zet en wat rekening met elkaar houdt, dan zou het een stuk prettiger lopen zijn, maar iedereen voelt zich meteen aangesproken.
En wij met de kleine hondjes zijn de dupe, want wij kunnen rennen naar een dierenarts, niet de persoon met de grote hond. Het is geen partij. Wij zien dat de honden niet, die zien niet of ze groot of klein zijn.
anneke

-
chrico
- Zeer actief
Nu ga ik even een heel lullige opmerking maken maar ik vind dat ik met mijn grote honden altijd de dupe ben van mensen met kleine hondjes.
De kleine hondjes, die bij de mijne in de poten bijten of in de nek hangen, de lachende baasjes omdat het ozo stoere hondje dat doet, het gillende en krijsende baasje omdat het hondje een salto maakt als hij weggeslagen word.
Dat voor het gemak even vergeten word welk hondje begint, dat men blij moet zijn dat ik hem wegsla en niet een van de honden hem afweert en dat mijn honden niet vergeten wat er gebeurd en het volgende hondje daar de dupe van kan zijn.
Niet zo zielig doen met wij zijn de dupe met kleine hondjes want ook wij met de grotere honden zijn de dupe van het gedrag van kleine hondjes en hun baasjes.
Als je zo begint klinkt het goed
De kleine hondjes, die bij de mijne in de poten bijten of in de nek hangen, de lachende baasjes omdat het ozo stoere hondje dat doet, het gillende en krijsende baasje omdat het hondje een salto maakt als hij weggeslagen word.
Dat voor het gemak even vergeten word welk hondje begint, dat men blij moet zijn dat ik hem wegsla en niet een van de honden hem afweert en dat mijn honden niet vergeten wat er gebeurd en het volgende hondje daar de dupe van kan zijn.
Niet zo zielig doen met wij zijn de dupe met kleine hondjes want ook wij met de grotere honden zijn de dupe van het gedrag van kleine hondjes en hun baasjes.
Als je zo begint klinkt het goed
Maar deze zin ernaa laat zien dat je zelf vol vooroordelen zitEn als iedereen eens zijn vooroordelen aan de kant zet en wat rekening met elkaar houdt, dan zou het een stuk prettiger lopen zijn, maar iedereen voelt zich meteen aangesproken
En wij met de kleine hondjes zijn de dupe, want wij kunnen rennen naar een dierenarts, niet de persoon met de grote hond.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ja klopt wand onze hedder toen is aan zijn oor gehecht ook omdat een klein zwart mormeltje leuk vond te bijten de hedder deet nik terug
ook had hij eens een winkelhaak in zijn tong door onze eigen pekinees
die de herder gewoon de baas was
heel veel grote honden zijn ook bang voor kleine omdat die kleine vaak naar de keel vliegen
ook had hij eens een winkelhaak in zijn tong door onze eigen pekinees
die de herder gewoon de baas was
heel veel grote honden zijn ook bang voor kleine omdat die kleine vaak naar de keel vliegen
- Joy C
- Zeer actief
Je hebt het dus niet begrepen. Trouwens in mijn geval wel, want het zijn erfhonden.Zoek stok! schreef:Wat bedoel je nou eigenlijk? Dat het normaal is dat een herder uitvalt naar een andere hond?Joy C schreef:Ja, maar het blijven hedders.twinkeltje schreef:nou doe ik mijn best om de herders in een goed daglicht te krijgen komt
Joyce weer met haar levensgevaarlijke drietal![]()
Maar ze zijn voorderest echt heel lief hoor.![]()
Maar laten we aub niet gaan doen alsof een herder hetzelfde is als een swiffer, of dat een JR hetzelfde is als een labrador.
Alle gekheid op een stokje. Ik zou het niet prettig vinden als bram van jou zomaar op mijn honden af komt lopen. Ik vind dat gewoon niet handig. Ik zou het ook wel roepen naar je hoor, dat wel. Ik snap niet waarom iedere hond altijd met een andere zou moeten kunnen. Zo werkt het gewoon niet.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En wij met de grote(re) honden zitten met een hond die voor de rest van zijn leven gefixeerd is op kleine #$%^&!-hondjes.....omdat die kleine #$&*-hondjes onze grote(re) vaak in de nek of achterpoten hangen of ze uitdagend,los en wel lopen uit te kafferen.danja schreef:En wij met de kleine hondjes zijn de dupe, want wij kunnen rennen naar een dierenarts, niet de persoon met de grote hond. Het is geen partij. Wij zien dat de honden niet, die zien niet of ze groot of klein zijn.
anneke
Zo is dat bij Max althans gegaan:hij loopt altijd aangelijnd in de buurt maar is in zijn jeugd heel vaak op die manier "aangevallen" door de los lopende #$%^&*(¡-York van iemand uit de buurt en heeft door dat beest een gruwelijke hekel aan kleine keffertjes gekregen.
Het werkt dus naar twee kanten,want als Max dan een keer wat terug doet is hij de rothond.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Moet eerlijk zeggen dat ik vermoede dat onze Goldens ook Bram zouden corrigeren. Hij is een jonge hond van een leeftijd dat ie zich moet gaan voegen naar oudere honden en niet meer ongestraft wegkomt met alles.Joy C schreef:Je hebt het dus niet begrepen. Trouwens in mijn geval wel, want het zijn erfhonden.Zoek stok! schreef:Wat bedoel je nou eigenlijk? Dat het normaal is dat een herder uitvalt naar een andere hond?Joy C schreef:Ja, maar het blijven hedders.twinkeltje schreef:nou doe ik mijn best om de herders in een goed daglicht te krijgen komt
Joyce weer met haar levensgevaarlijke drietal![]()
Maar laten we aub niet gaan doen alsof een herder hetzelfde is als een swiffer, of dat een JR hetzelfde is als een labrador.![]()
Alle gekheid op een stokje. Ik zou het niet prettig vinden als bram van jou zomaar op mijn honden af komt lopen. Ik vind dat gewoon niet handig. Ik zou het ook wel roepen naar je hoor, dat wel. Ik snap niet waarom iedere hond altijd met een andere zou moeten kunnen. Zo werkt het gewoon niet.
Tagor zou hem zo wie zo negeren en Jari zou hem uitdagen tot spel en tijdens dat spel de grens duidelijk stellen. Dus als Bram de grens dreigt te overschrijden krijgt ie een correctie (snauw) waarna Jari hem weer tot spel uitdaagd.
Ik denk dat Joyce dus bedoelt dat het normaal is dat een volwassen hond een jonge hond corrigeert als dat nodig is. En een correctie is dus niet iets wat standaard bloederige taferelen oplevert. Want echt heftig wordt het volgens mij pas als de jonge hond niet goed reageert op de correctie van een volwassen hond.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies! En dat bedoelde ik dus ook al eerder te schrijven.Branka schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik vermoede dat onze Goldens ook Bram zouden corrigeren. Hij is een jonge hond van een leeftijd dat ie zich moet gaan voegen naar oudere honden en niet meer ongestraft wegkomt met alles.Joy C schreef:Je hebt het dus niet begrepen. Trouwens in mijn geval wel, want het zijn erfhonden.Zoek stok! schreef:Wat bedoel je nou eigenlijk? Dat het normaal is dat een herder uitvalt naar een andere hond?Joy C schreef: Ja, maar het blijven hedders.![]()
Maar laten we aub niet gaan doen alsof een herder hetzelfde is als een swiffer, of dat een JR hetzelfde is als een labrador.![]()
Tagor zou hem zo wie zo negeren en Jari zou hem uitdagen tot spel en tijdens dat spel de grens duidelijk stellen. Dus als Bram de grens dreigt te overschrijden krijgt ie een correctie (snauw) waarna Jari hem weer tot spel uitdaagd.
Ik denk dat Joyce dus bedoelt dat het normaal is dat een volwassen hond een jonge hond corrigeert als dat nodig is. En een correctie is dus niet iets wat standaard bloederige taferelen oplevert. Want echt heftig wordt het volgens mij pas als de jonge hond niet goed reageert op de correctie van een volwassen hond.
Niet iedere volwassen hond pikt het als er een (jonge) hond op hem/haar af komt lopen en gaat snuffelen of spelen.
Een correctie kan dan volgen en dat is wat Kaya dus ook hoogstwaarschijnlijk zou doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies. 1 van mijn honden is als pup aangevallen door een JR.marian* schreef:En wij met de grote(re) honden zitten met een hond die voor de rest van zijn leven gefixeerd is op kleine #$%^&!-hondjes.....omdat die kleine #$&*-hondjes onze grote(re) vaak in de nek of achterpoten hangen of ze uitdagend,los en wel lopen uit te kafferen.
Maar dankzij zo'n k*tkeffer heeft mijn hond dus inderdaad de pik op JR's en andere kleine hondjes.
Maar dat hondje vals, nee hoor... dat was stoer... Stel dat mijn hond dat had gedaan als volwassen hond bij een pup? Dan was het meteen een assiociaal beest wat afgespoten moet worden want zo wordt er wel geluld

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals... wat is pakken? Met bloed, gaten, dierenarts of een correctie?danja schreef:De duitse herder teef pakt, maar vandaag of morgen komt ze de verkeerde tegen en dan heb je knokken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moos
- Zeer actief
Ja, inderdaad, ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat de mensen met de kleine hondjes altijd het slachtoffer zijn. Veel felle kleine etterbakjes kunnen er ook wat van!!!malinois schreef:Precies. 1 van mijn honden is als pup aangevallen door een JR.marian* schreef:En wij met de grote(re) honden zitten met een hond die voor de rest van zijn leven gefixeerd is op kleine #$%^&!-hondjes.....omdat die kleine #$&*-hondjes onze grote(re) vaak in de nek of achterpoten hangen of ze uitdagend,los en wel lopen uit te kafferen.
Maar dankzij zo'n k*tkeffer heeft mijn hond dus inderdaad de pik op JR's en andere kleine hondjes.
Maar dat hondje vals, nee hoor... dat was stoer... Stel dat mijn hond dat had gedaan als volwassen hond bij een pup? Dan was het meteen een assiociaal beest wat afgespoten moet worden want zo wordt er wel geluld
Het enige probleem is een beetje dat het uiteraard heel lullig en vervelend en naar voor jouw pup was toen die Jack hem aanviel, maar dat als jouw volwassen Herder mijn Maltezer pupje van 1 kilo aan zou vallen ik geen pupje meer zou hebben.
En dan zeg ik niet dat die kleine etterbakkies alles maar mogen, absoluut niet! Maar ik wil alleen even aangeven dat de vergelijking 'als mijn volwassen hond dat gedaan had bij een pup' een beetje mank gaat als we het over een pup van een klein ras hebben. Dan is die pup van een klein ras namelijk niet gewond, of getraumatiseerd, maar gewoon dood.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden kunnen gelukkig allemaal prima met pups maar ik laat ze sowieso nooit alleen bij een vreemde pup ik blijf er altijd bij simpelweg om de hiervoor al genoemde onbenulligheid die erbij komt kijken... een pup heeft ook niets aan diverse salto's te maken.Moos schreef:Ja, inderdaad, ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat de mensen met de kleine hondjes altijd het slachtoffer zijn. Veel felle kleine etterbakjes kunnen er ook wat van!!!
Het enige probleem is een beetje dat het uiteraard heel lullig en vervelend en naar voor jouw pup was toen die Jack hem aanviel, maar dat als jouw volwassen Herder mijn Maltezer pupje van 1 kilo aan zou vallen ik geen pupje meer zou hebben.
En dan zeg ik niet dat die kleine etterbakkies alles maar mogen, absoluut niet! Maar ik wil alleen even aangeven dat de vergelijking 'als mijn volwassen hond dat gedaan had bij een pup' een beetje mank gaat als we het over een pup van een klein ras hebben. Dan is die pup van een klein ras namelijk niet gewond, of getraumatiseerd, maar gewoon dood.
Ik vind zo'n klein etterbakje op dat moment net zo "vals" als een volwassen herder. Daar zit geen verschil in alleen het resultaat helaas wel.
Een hond hoeft niet met pups te kunnen, en ook niet met alle vreemde honden op aarde. Als je dat weet van je hond is dat prima, en als je daarbij in de gaten houdt hoe je hond is en daar de honden bij 'uitzoekt' heb je daar veel meer aan dan dat je hond maar naar elke willekeurige hond te laten rennen die je tegenkomt vind ik.
Ik heb inderdaad het meest last van kleine hondjes en hun baasjes die dat allemaal maar wat stoer vinden. Ik zou willen dat ik wat meer herders tegen kwam want daar kunnen mijn honden over het algemeen toch het beste mee overweg en spelen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het typische is, dat ik dus ook bijna nooit last heb van mensen met Herders, Rottweilers of andere grote rassen: je weet dat je moet uitkijken, ieder houdt zijn/haar hond bij zich en je wandelt gewoon rustig langs elkaar heen en knikt even naar elkaar.malinois schreef:Mijn honden kunnen gelukkig allemaal prima met pups maar ik laat ze sowieso nooit alleen bij een vreemde pup ik blijf er altijd bij simpelweg om de hiervoor al genoemde onbenulligheid die erbij komt kijken... een pup heeft ook niets aan diverse salto's te maken.Moos schreef:Ja, inderdaad, ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat de mensen met de kleine hondjes altijd het slachtoffer zijn. Veel felle kleine etterbakjes kunnen er ook wat van!!!
Ik vind zo'n klein etterbakje op dat moment net zo "vals" als een volwassen herder. Daar zit geen verschil in alleen het resultaat helaas wel.
Een hond hoeft niet met pups te kunnen, en ook niet met alle vreemde honden op aarde. Als je dat weet van je hond is dat prima, en als je daarbij in de gaten houdt hoe je hond is en daar de honden bij 'uitzoekt' heb je daar veel meer aan dan dat je hond maar naar elke willekeurige hond te laten rennen die je tegenkomt vind ik.
Ik heb inderdaad het meest last van kleine hondjes en hun baasjes die dat allemaal maar wat stoer vinden. Ik zou willen dat ik wat meer herders tegen kwam want daar kunnen mijn honden over het algemeen toch het beste mee overweg en spelen.
Ook met echt kleine rassen heb ik haast nooit problemen, maar dat komt waarschijnlijk omdat de mensen het niet zien zitten om hun hondjes in aanraking te laten komen met mijn 2 grotere honden
De kleinere honden waar ze wel mee in aanraking komen, zijn bijna allemaal hondjes die hier vanaf pup zijn en die ze toch gewoon hebben laten gaan tussen de grote honden (en ja, ik vind dat zelf ook soms doodeng en weet niet of ik het zelf zou durven). Hier dendert een geweldige Jack Russell tussen 2 Rottweilers in en de rest van de grote honden en er gebeurt gewoon niks.
De mensen waar ik het meeste problemen mee heb, zijn de mensen met de 'tussenmaat' honden. Vooral de vrolijke snuiters die hun neus in mijn jaszak steken voor koekjes of tegen mij aanspringen. Dat is hopeloos, Kaya wordt nijdig en pikt dit niet en dit type mensen wandelt vrolijk door onder het mom 'gezellig he?'
- Moos
- Zeer actief
Ja, tuurlijk is zo'n klein etterbakje op dat moment net zo 'vals als een volwassen Herder. Alleen het resultaat is inderdaad anders. En ik praat het niet goed, ik zeg niet dat die kleintjes alles maar mogen, maar het verschil in resultaat verklaard ook deels waarom sommige van die kleine hondjes 'stoer' zijn en grotere honden meteen supervals verklaard worden. En nogmaals, ik zeg niet dat dat juist is, maar het is wel gewoon een feit dat als jouw Herders mijn hondjes grijpen mijn hondjes erg makkelijk dood zijn, en dat als mijn hondjes jouw Herders grijpen jouw honden 'alleen maar' licht gewond.malinois schreef:Mijn honden kunnen gelukkig allemaal prima met pups maar ik laat ze sowieso nooit alleen bij een vreemde pup ik blijf er altijd bij simpelweg om de hiervoor al genoemde onbenulligheid die erbij komt kijken... een pup heeft ook niets aan diverse salto's te maken.Moos schreef:Ja, inderdaad, ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat de mensen met de kleine hondjes altijd het slachtoffer zijn. Veel felle kleine etterbakjes kunnen er ook wat van!!!