Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

jidde schreef:Ik dacht dat ze hem leuk zou vinden. Maar dit was een bruine, zij wil alleen zwarte :boos: :smile:

:lol:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Zoek stok! schreef:
linda schreef::smile: :smile: Ik heb net t hele topic gelezen en ik kan niet eens kwaad worden om al die rare uitspraken van je @idoo :smile2: :smile2: Jij spoort niet :smile: :smile:
Het is toch niet serieus???? :neenee:
Neem jij hem/haar wel serieus?
Ik denk dat ie de boel gewoon op zit te naaien
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zoek stok! schreef:
jidde schreef:Ik dacht dat ze hem leuk zou vinden. Maar dit was een bruine, zij wil alleen zwarte :boos: :smile:

En blonde reuen vind ze ook weer niet leuk :smile: Tis wel erg he, zo een hond :pffff:
Tuana is een slettebak, die vind alles leuk :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

linda schreef:
Zoek stok! schreef:
linda schreef::smile: :smile: Ik heb net t hele topic gelezen en ik kan niet eens kwaad worden om al die rare uitspraken van je @idoo :smile2: :smile2: Jij spoort niet :smile: :smile:
Het is toch niet serieus???? :neenee:
Neem jij hem/haar wel serieus?
Ik denk dat ie de boel gewoon op zit te naaien
Ik mag het wel hopen :mrgreen: Nee joh, tuurlijk is het om op te naaien.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

jidde schreef:
Zoek stok! schreef:

En blonde reuen vind ze ook weer niet leuk :smile: Tis wel erg he, zo een hond :pffff:
:smile2: En ze vindt alleen Kooikerhondjes met een witte kont leuk? :wink:

Bram is ook een slettebak :pffff: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

:smile2: ohw gelukkig we gaan er de humor van in zien :smile: :smile: :smile: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Mirri schreef::smile2: ohw gelukkig we gaan er de humor van in zien :smile: :smile: :smile: :smile:
Nee hoor, we gaan nog even flink door in jouw topic :cheer: :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

:smile2: chipsssss ik ga nu :slaap: lees morgen wel weer verder :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zoek stok! schreef:
jidde schreef:
Zoek stok! schreef:

:smile2: En ze vindt alleen Kooikerhondjes met een witte kont leuk? :wink:

Bram is ook een slettebak :pffff: :wink:
nee alleen als ze een vlek op hun kop hebben :pffff: :smile:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou heb ik zo'n hele lap tekst getypt, gaan jullie er een beetje doorheen zitten rellen :boos:

:smile: :smile:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

@idoo schreef:
Ik ga ervan uit dat mensen hun verstand gebruiken en dus niet met een hond die gevaar voor andere honden oplevert aan het wandelen gaan in een hondenwandelgebied, niet los en niet vast .
Doen ze dat wel dan is dat op hun risico, lijkt mij.
Ik ga daar wandelen om mijn honden los te laten, en als ik ze los wil laten wandelen dan laat ik de riemen in de auto achter. Alleen al om te voorkomen dat ik ze ergens onderweg verlies.
Verder is het leven nu eenmaal geen spelletje, dus als ik ze loslaat lopen mijn honden risico's. Als ze een gevaarlijke vechtersbaas tegenkomen is dat hun probleem, niet het mijne.

Kom ik jou dus tegen met je hond aan de lijn, dan zijn mijn honden al op je afgestormd voordat ik in de gaten heb dat jij je hond aan de lijn hebt. Mijn honden lopen tientallen meters voor me uit.
Wat jij dan het beste kan doen is die hond van je gewoon loslaten!
Schapendoezen (die van mij dan) zijn geen vechters maar bluffers, en hebben meestal exact in de gaten tot hoe ver ze kunnen gaan bij andere honden. Als jou hond echt een gevaarlijke vechter is, gaan mijn honden er als een hazewind vandoor. Ze worden alleen bij verassing door andere honden gegrepen, of als ze zelf aan de lijn zitten en de ander niet.

In dat laatste geval, als ik mijn honden dus aangelijnd heb en ze worden door een agressief lijkende hond benadert, laat ik ze allemaal direct los, waar ik ook ben. Mijn eigen veiligheid gaat nu eenmaal voor alles!
Heb jij soms familie in Hardenberg wonen?
Of zou het gewoon iemand zijn die er net zulke stomme ideeen op nahoudt als jij???
Gatver de gatver zeg...
*verwijderd door moderatorteam*
Ik had er in mijn oude buurt net zo eentje wonen...

Max de mechelaar...wat een tolerante hond :roll:
Hij liep zelf altijd los en baas in geen meters te bekennen...
Dus die stormde ook op je af...geen baas in de buurt en daar sta je dan met je Sharpei...
Max heeft de pest aan alles wat aan een lijn loopt...
Maar nee...volgens het baasje niet...

:"Gooi maar los, dan zoeken ze het samen wel uit"

Die hond kwam met een agressie in zijn lijf op ons afgestormd met maar 1 doel...bijten!
Niet bluffen, niet uittesten...niks..
Aankomen stormen...er bovenop duiken en knokken.
Geen aankondiging niets.

En dan uit laten zoeken onder mekaar?
Mijn Sharpei die niets terug doet en daar maar dom staat te kijken?

Waar zit je verstand dan????

Het valt me mee dat je honden nog geen trauma's hebben...(je zult wel de mazzel hebben dat ze nog nooit aangevallen zijn)
Rimpel was er helemaal van onder de indruk de keren dat hij aangevallen is...en ik kon niks voor hem betekenen...wat is dat een rotgevoel.
ZO snel...te snel...
Maar tegenwoordig met ogen in mijn rug gebeurd dta nooit weer...
Ik zal hem wel moeten beschermen want zelf doet iet het niet.

En er zal bij jou in de buurt maar een hond net geopereerd zijn of zo...en aan de lijn lopen..
lekker als er dan een stel schapendoezen op je af komen stormen!

sommigen????? :evil:
Krummel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krummel »

@idoo schreef:
Krummel schreef:Natuurlijk ben je wel schuldig in dat geval, het feit dat je het kind niet kan zien zal hooguit als verzachtend omstandigheid aangemerkt worden.
Zie onderstaand artikel uit het RVV1990.

§ 24 Bijzondere manoeuvres

Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Jamaar daarmee is het nog geen misdrijf, het gaat hier om schuld in de zin van aansprakelijkheid. Verkeer dat je niet kunt zien kun je niet voor laten gaan, maar je blijft aansprakelijk voor schade die je auto veroorzaakt, ook al kun je er niets aan doen!
Jij leeft echt in je eigen werkelijkheid hè :denken: .
Je begaat idd geen misdrijf, maar een overtreding. Je bent dus schuldig aan het overtreden van de verkeersregel. Voor wat betreft het niet kunnen zien van de andere verkeersdeelnemer, als jij achteruit tegen een paaltje rijd is het zeker ook de schuld van het paaltje?
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Graag weer ontopic en niet schelden/beledigen!
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Krummel
Vaste gebruiker

Even over het gedrag van schapendoezen.
Als aido het namelijk heeft over het aanblaffen van andere honden door schapendoezen, moet ik hem idd gelijk geven. Ik heb het inmiddels talloze keren zien gebeuren. Zeker als in grotere groepen gewandeld wordt hebben de doezen de nijging om woest blaffend op vreemde honden af te stormen. Dit lijkt idd op bluf gedrag, en ze doen verder geen vlieg kwaad. De aangeblafte hond ontwijkt de groep en neemt de benen. Het lijkt mij geen reden om overspannen op te reageren.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Krummel schreef:Even over het gedrag van schapendoezen.
Als aido het namelijk heeft over het aanblaffen van andere honden door schapendoezen, moet ik hem idd gelijk geven. Ik heb het inmiddels talloze keren zien gebeuren. Zeker als in grotere groepen gewandeld wordt hebben de doezen de nijging om woest blaffend op vreemde honden af te stormen. Dit lijkt idd op bluf gedrag, en ze doen verder geen vlieg kwaad. De aangeblafte hond ontwijkt de groep en neemt de benen. Het lijkt mij geen reden om overspannen op te reageren.
Als je hond een paar keer flink gegrepen is door andere honden en je daardoor al bijna 2 jaar gedragstherapie met hem loopt...
Dan is dat zeker wel een reden om overspannen te reageren...
Mijn hond is dagen over de zeik van zulke honden.

En "ze doen geen vlieg kwaad"
Die heb ik al zoooo vaak gehoord...die komt me een beetje de keel uit zo langzamerhand...
Krummel
Vaste gebruiker

mercedes2803 schreef:
Als je hond een paar keer flink gegrepen is door andere honden en je daardoor al bijna 2 jaar gedragstherapie met hem loopt...
Dan is dat zeker wel een reden om overspannen te reageren...
Mijn hond is dagen over de zeik van zulke honden.

En "ze doen geen vlieg kwaad"
Die heb ik al zoooo vaak gehoord...die komt me een beetje de keel uit zo langzamerhand...
Ik ken jou en je hond natuurlijk niet, dus kan ik moeilijk een oordeel vellen over het wel of niet op de juiste manier behandelen van je hond.
Ik ga er dan ook vanuit dat het wel goed gebeurt, en dan is het lullig dat je hond zo overstuur raakt.
Toch is het echt waar, schapendoezen zijn hele goedaardige lieve honden (mits goed opgevoed natuurlijk). Alleen is het dus wel zo dat ze zo stoer blufferig kunnen doen. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat het in de hoeders mentaliteit zit. Omdat ze zo licht gebouwd zijn moeten ze de tegenstander afschrikken met uiterlijk vertoon. Het gevecht gaan ze nooit winnen namelijk.
Laatst gewijzigd door Krummel op 15 dec 2005 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

@idoo schreef:
Belle schreef:Dat vind ik eigenlijk nogal asociaal. Mijn honden mogen rennen en spelen wat ze willen, maar ik houd ze wel zoveel mogelijk in het zicht. Als ze uit zicht zijn of voor onoverzichtelijke bochten, moeten ze naast me lopen (ook dat lukt met Catootje nog niet altijd, maar er wordt aan gewerkt). Het gaat niet alleen om aangelijnde honden, maar er lopen in het bos/park ook mensen zonder honden en ik wil niet dat die last hebben van mijn honden. Ook al zullen mijn honden niks doen, het is ook al niet leuk als je daar rustig loopt en er sjeest een hond voorbij door een modderplas, waardoor je onder de spetters zit. Ook als er kleine kinderen lopen roep ik mijn (in de ogen van veel kinderen enorme) monsters bij me. Het bos is er voor iedereen en met een beetje geven en nemen blijft het ook voor iedereen leuk.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar je vergeet dat ik Schapendoezen heb. Daar geldt dat niet voor, omdat Schapendoezen inheemse honden zijn en tot een halve eeuw geleden altijd al hier in deze contreien los rond zwierven. Ze hebben gewoon recht op vrij bewegen, terwijl al die rassen die problemen geven hier niet eens thuishoren! Dus als die zich niet kunnen gedragen dan mogen mijn honden daar niet de dupe van worden!

Ik laat ze trouwens ook rustig los op vastloopplaatsen hoor, dat loopt voor mij lekkerder dan aangelijnd, en als er een auto of fietser aankomt stuur ik ze gewoon even van de weg af.
Schapendoezen zijn niets anders dan langharige honden die al lang al niet meer zo mooi zuiver zijn als vroeger. Als je ze niet borsteld kunnen ze na een paar maanden niet eens meer lopen, zo in de klit zitten ze dan. Gewoon aan de riem houden dus, net als alle andere honden in Nederland op plekken waar het moet. Die Schapendoezen van jou zijn echt niet meer hond als de mijne. Erger nog, die van jou zijn ronduit asociaal en wars van enige kennis van de hondentaal als ik al die stukjes van jou zo lees. Lekker doorgefokt dus :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

mercedes2803 schreef:
@idoo schreef:
Ik ga ervan uit dat mensen hun verstand gebruiken en dus niet met een hond die gevaar voor andere honden oplevert aan het wandelen gaan in een hondenwandelgebied, niet los en niet vast .
Doen ze dat wel dan is dat op hun risico, lijkt mij.
Ik ga daar wandelen om mijn honden los te laten, en als ik ze los wil laten wandelen dan laat ik de riemen in de auto achter. Alleen al om te voorkomen dat ik ze ergens onderweg verlies.
Verder is het leven nu eenmaal geen spelletje, dus als ik ze loslaat lopen mijn honden risico's. Als ze een gevaarlijke vechtersbaas tegenkomen is dat hun probleem, niet het mijne.

Kom ik jou dus tegen met je hond aan de lijn, dan zijn mijn honden al op je afgestormd voordat ik in de gaten heb dat jij je hond aan de lijn hebt. Mijn honden lopen tientallen meters voor me uit.
Wat jij dan het beste kan doen is die hond van je gewoon loslaten!
Schapendoezen (die van mij dan) zijn geen vechters maar bluffers, en hebben meestal exact in de gaten tot hoe ver ze kunnen gaan bij andere honden. Als jou hond echt een gevaarlijke vechter is, gaan mijn honden er als een hazewind vandoor. Ze worden alleen bij verassing door andere honden gegrepen, of als ze zelf aan de lijn zitten en de ander niet.

In dat laatste geval, als ik mijn honden dus aangelijnd heb en ze worden door een agressief lijkende hond benadert, laat ik ze allemaal direct los, waar ik ook ben. Mijn eigen veiligheid gaat nu eenmaal voor alles!
Heb jij soms familie in Hardenberg wonen?
Of zou het gewoon iemand zijn die er net zulke stomme ideeen op nahoudt als jij???
Gatver de gatver zeg...
Ik had er in mijn oude buurt net zo eentje wonen...

Max de mechelaar...wat een tolerante hond :roll:
Hij liep zelf altijd los en baas in geen meters te bekennen...
Dus die stormde ook op je af...geen baas in de buurt en daar sta je dan met je Sharpei...
Max heeft de pest aan alles wat aan een lijn loopt...
Maar nee...volgens het baasje niet...

:"Gooi maar los, dan zoeken ze het samen wel uit"

Die hond kwam met een agressie in zijn lijf op ons afgestormd met maar 1 doel...bijten!
Niet bluffen, niet uittesten...niks..
Aankomen stormen...er bovenop duiken en knokken.
Geen aankondiging niets.

En dan uit laten zoeken onder mekaar?
Mijn Sharpei die niets terug doet en daar maar dom staat te kijken?

Waar zit je verstand dan????

Het valt me mee dat je honden nog geen trauma's hebben...(je zult wel de mazzel hebben dat ze nog nooit aangevallen zijn)
Rimpel was er helemaal van onder de indruk de keren dat hij aangevallen is...en ik kon niks voor hem betekenen...wat is dat een rotgevoel.
ZO snel...te snel...
Maar tegenwoordig met ogen in mijn rug gebeurd dta nooit weer...
Ik zal hem wel moeten beschermen want zelf doet iet het niet.

En er zal bij jou in de buurt maar een hond net geopereerd zijn of zo...en aan de lijn lopen..
lekker als er dan een stel schapendoezen op je af komen stormen!

sommigen????? :evil:
Hé Mercedes,

Ga is in 'heemse' lopen in het natuurgebied! (vechtdalgebied, richting rheeze, via de meteoorlaan) (ff on-topic hoor,maar ik woon ook in hardenberg)
Heb je hele sociale hondeneigenaars,althans dat is mijn ervaring met 2 berners.
En ik heb echt nooit problemen of vechtpartijen!
Iedereen speelt op elkaar in en hond en baas zijn sociaal!
Tuurlijk wordt er wel gesnauwd,maar vechten gebeurt hier bijna nooit :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

bernersennenfan schreef:[Tuurlijk wordt er wel gesnauwd,maar vechten gebeurt hier bijna nooit :wink:
Dat is overal zo, tenminste als je met vechten echt vechten bedoelt.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

@idoo schreef:
Deze Doezen die ik nu heb trekken niet gezamenlijk op, dus het is er eerst eentje die je blaffend nadert, en dan nog de ander. Tjalfi is al jaren te oud voor dit soort spelletjes. Alleen als een hond te dicht bij hem in de buurt komt gaat ie heel hard met zijn kaken klappen dat ie niet dichterbij moet komen.

De meeste andere honden nemen het voor wat het is, bluf dus.

Sommige honden worden kwaad en lopen op de mijne af, die dan niet weten hoe gauw ze rechtsomkeerts moeten maken, soms wordt er eentje inderdaad bang en gaat op zijn rug liggen of neemt de benen, maar mijn honden reageren daar niet op. Ze doen het ook alleen zolang ze bij mij in de buurt zijn, hoe verder ze van me verwijdert zijn hoe minder ze deze neiging vertonen. Denk ik hoor, ik krijg nooit verwijten van andere hondenwandelaars over wangedrag buiten mijn beeld dus zal dat wel loslopen, lijkt mij.[/color]
Mijn JR pikt dat normale gedrag van jouw honden toch echt niet. Nu weet ik natuurlijk ook dat t geen inheems ras is en dat ze daarom niet tegen jouw honden in mag gaan. Maar als mn hond los is, mag ze doen wat ze wil, zo was t toch????
Ik zou bijna gaan hopen dat ik je een keertje tegen zou komen, terwijl ik van mezelf echt niet agressief ben, maar jij roept dat op in mensen!
En vindt jij t gek dat je nooit op en aanmerkingen krijgt?
Als je je buiten net zo gedraagt als hier op t forum, kan ik me daar wel iets bij voorstellen :roll: :roll:
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

nee dan zal je indd geen op of aan merkeingen krijgen, omdat je simpelweg niet serieus genomen zal worden. Die mensen zullen wel denken: ik kan wel wat tegen die malloot gaan zeggen maar of ie 't hoort of er wat mee doet, ik weet het niet. Daarom zeggen ze maar niks.
Maar je zegt ze rennen blaffend op een andere hond af en dan weer weg. Nou ik kan je wel vertellen dat mijn hond dat als uitdaging zal zien en jou hond vervolgens zo voorbij hobbelt en ermee kan doen wat ie wil :19: Dan kan ie nog zo hard wegrennen :wink:

En over dat oefen gebied. Ik zei niet dat het daar was gebeurd (ik weet dat dus ook niet want ken het verhaal niet) maar JIJ had het erover dat dat een ideale plek was om met 'gestoorde' honden te lopen 's avonds. Ik wijs iedereen er alleen even op dat je dat beter niet kunt doen. Omdat het verboden is, gevaarlijk en als ze je pakken heb je een uitdaging! Verder vind het heel bijzonder (belachelijk) wat je allemaal typt (volgens jou argumenten, regels, meningen noem maar op) dus typ maar lekker verder ik lees wel mee. :pop:

Verder hoop ik je dus nooit tegen tekomen met honden want ondanks dat het niet zo zeer mijn schuld zou zijn voel ik me altijd ontzettend rot als mijn hond 'grijpt'. Ook al wordt het nog zo zeer uitgelokt. En jou honden kunnen er overgens niks aan doen dat ze zo 'vrij' worden gelaten en niet in toom worden gehouden.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

YESSSS ik heb het

de doezen hebben vrijbrief om rond te renne uit zicht van baas en aan te blaffen

Nou BC eigenaren nu hebben de BC vrij brief om elke hond die je tegen komt te laten drijven :mrgreen: :mrgreen:

(is geen goed idee)

PS,Mijn honden zijn in nederland geboren dus
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Ik begrijp niet dat jullie er nog op reageren, maar euhhhhhhhhhh mijn chips is op. :mrgreen:
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
@idoo
Zeer actief

Moos
Zeer actief

@idoo schreef: Ja, eigen schuld dikke bult, denk ik dan, hoor. Moet ie maar niet zo stom doen.
En dat maakt me ook verder niet uit, als jij dat risico met jouw honden wil nemen ben je daar verder vrij in.
Al gebeurt het nooit omdat ze echt wel weten wat ze doen. Honden weten echt wel wat ze aan elkaar hebben, het zijn juist de bazen die de hond-hondcontacten verzieken. Jouw hond voelt hoe jij je voelt als mijn hond blaffend op jou afkomt, denkt je: "ojee dat is eng", dan zet je je hond dus in de alarmmodus. Zo simpel werkt het. Ik heb op schapendoeswandelingen weleens meegemaakt dat ze met zijn vijftigen tegelijk gillend als gekken op een Duitse Herder afstormden. Gebeurt verder nooit wat.
Ik neem aan dat dit weet een 'je' in het algemeen is, want ik schrik zelf dus absoluut niet van een blaffende Schapendoes, of 2 of 3 of 4.
Maar op zo'n wandeling laten jullie dus 50 blaffende honden op 1 andere hond afrennen. Gezellig voor de andere mensen in het bos als jullie daar een wandeling houden.

Ben ik wel met je eens hoor, maar dat is het risico van met bange honden in het bos gaan wandelen. Ik vind niet dat je kunt eisen dat geestelijk gezonde honden zich moeten aanpassen aan de geestelijk zieke. Voor de geestelijke gezondheid van Schapendoezen is het nodig dat ze dagelijks uren vrij kunnen loslopen [...]
En die bange honde heeft geen behoeftes? Die mag de rest van zijn leven slijten in de tuin, want we gaan toch echt geen rekening houden met de zwakkere?
En over wat geestelijk gezond en geestelijk ziek is zijn wij het sowieso niet helemaal eens.

Als je in mijn buurt zou wonen zou ik je problemen weten en er rekening mee houden als ik ze in de buurt uitlaat. Da's een hele andere situatie. Maar het gaat hier over wandelen in buitengebied en ik snap niet dat iemand die een hond heeft die wegloopt als ie bang van andere honden wordt dat risico neemt. Er lopen ook honden los zonder baas, en dat zijn ook niet altijd lieverdjes
Nou, da's fijn, dat je als je de situatie kent je dan iig nog rekening ermee houdt.
Saar loopt dus niet meer weg als ze bang is van andere honden, maar komt naar mij toe. Alleen dit moet je wel trainen natuurlijk dus tja, je zal dan toch andere honden op moeten blijven zoeken anders oefent het wat lastig.
Alleen ik ben nog nooit een roedel honden tegengekomen die blaffend op haar af kwamen rennen, en ik weet niet of dat misschien net teveel kan zijn voor d'r. Ik denk het niet, maar je kan nooit met 100% zekerheid voorspellen wat een hond doet. De mensen die ik hier ken met een roedel gaan daar heel netjes mee om en laten ze naar geen enkele hond met zijn allen tegelijk toe-stormen.
Neenee, mijn honden komen de eerste negen weken de tuin niet uit, zien helemaal niets anders dan mij, hun vader en hun moeder. Dus geen andere mensen en al helemaal geen andere honden, vanwege de risico's op ziektes. en de weken daarna komen ze alleen in het recreatiegebied op tijden dat ik geen andere honden verwacht.
Oh ja, sorry, ik was even jouw ideen over de socialisatie vergeten. Laat maar dan.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
Oh ja, sorry, ik was even jouw ideen over de socialisatie vergeten. Laat maar dan.
Inheemse honden hebben geen socialisatie nodig.

Anne
@idoo
Zeer actief

Moos
Zeer actief

Als de andere hond de benen neemt kan hij dat dus ook doen omdat hij zich een hartverzakking schrikt. Maar dat maakt jou verder niks uit?
Wat ik eerder ook al zei, als iemand met een pistool op jou af komt lopen,en dan later met een boog om je heen gaat, dan vind jij dat niet erg, want ach, hij deed toch niks?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Inheemse honden hebben geen socialisatie nodig.

Anne
Dat was ik even vergeten ja.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”