er liep hier een ( oudere ) vrouw door het uitlaatbos die onderuit werd gelopen, en met gecompliceerde botbreuken in het ziekenhuis belandde. Ik spreek haar man soms nog wel eens, en na maanden gaat het nu wel weer iets beter, maar goed komt het nooit meer.Hanneke2 schreef:[
Ik heb wel eens iemand echt in 1 klap tegen de (modder)vlakte zien gaan omdat er eeen vrij kleine hond met een noodvaart van achteren tegen haar benen opknalde.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
joggers in losloopgebieden
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief

- Zoie
- Zeer actief
mijn honden mogen ook niet achter trimmers en fietsers aan. Je kun hier ook moeilijk eisen dat ze uit het uitlaatbos blijven, want ik vrees dat het dan omgekeerd afloopt: honden eruit of aan de lijn.
Wel vind ik het vaak van de zotten zoals fietsers soms langs honden razen, of tussen een roedel door scheuren. Persoonlijk vind ik dat je niet moet scheuren op paden waarop ook gewandeld kan worden, tenminste niet als je mensen en honden ziet lopen. Misschien zou er een snelheidslimiet voor dergelijke paden moeten komen.
Wel vind ik het vaak van de zotten zoals fietsers soms langs honden razen, of tussen een roedel door scheuren. Persoonlijk vind ik dat je niet moet scheuren op paden waarop ook gewandeld kan worden, tenminste niet als je mensen en honden ziet lopen. Misschien zou er een snelheidslimiet voor dergelijke paden moeten komen.

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier mogen ook in bijna alle bossen honden loslopen.Zoek stok! schreef:Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.marian* schreef:
Het verschil is dat jouw moeder in elk willekeurig ander bos kan lopen en dus niet persé naar een bos hoeft te gaan waar honden los mogen lopen wiens enige losloopmogelijkheid dat zo ongeveer is.
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.
Ik snap deze hele discussie ook niet zo, joggers en fietsers hebben net zoveel rechten om in een bos te komen als honden. Of het nou een losloopgebied is of niet. Het is belachelijk als hun de losloopgebieden zouden moeten gaan mijden, omdat wij daar moeten lopen met onze honden.
Natuurlijk mogen joggers en fietsers ook rekening houden met ons.
Daar draait deze hele discussie eigenlijk gewoon om: Het rekening houden met elkaar. Jammer dat dat voor veel mensen zo moeilijk is.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ooit erover nagedacht dat jij dus gewoon mazzel hebt qua losloopmogelijkheden?Zoek stok! schreef:Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.marian* schreef:
Het verschil is dat jouw moeder in elk willekeurig ander bos kan lopen en dus niet persé naar een bos hoeft te gaan waar honden los mogen lopen wiens enige losloopmogelijkheid dat zo ongeveer is.
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.

Hier in de omgeving is slechts 1 bos waar ze officieel los mogen lopen, ongeveer 10 kilometer verderop (Leende). Verder dus nergens!
Wel vlakbij nog een bos waar het altijd gedoogd werd maar dat schijnt sinds 1 januari dus ook niet meer te zijn (erg jammer trouwens, want dat is echt een "speelbos" , is geen zorgvuldig beheerd natuurgebied ofzo).
Dat neemt overigens niet weg dat joggers en wandelaars net zoveel recht hebben om in het losloopgebied te lopen als ik

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- *Linda*
- Zeer actief
Idem hier. Ik denk dat mensen met honden die niet goed luisteren als het op joggers ed. aankomt, hier de meeste problemen mee hebben. Waarom zou je je er anders in godsnaam druk over makenDaan schreef:ik ben de laatste die zich zal storen aan een jogger in een losloopgebied, en die jogger kan gelukkig ook rustig doorjoggen zonder omvergelopen te worden door mijn honden.

- stefanie
- Zeer actief
Hier in het losloopgebied rijden ze ook als bezetenen. Het is daar dus ook niet echt relaxed lopen en ik ga er bij mooi weer niet naartoe.Zoie schreef:mijn honden mogen ook niet achter trimmers en fietsers aan. Je kun hier ook moeilijk eisen dat ze uit het uitlaatbos blijven, want ik vrees dat het dan omgekeerd afloopt: honden eruit of aan de lijn.
De mensen die daar lopen met hun honden zorgen dat ze hun honden van het fietspad houden als er een fietser langskomt en proberen zoveel mogelijk rekening met andere mensen te houden.
Maar die fietsers houden dus echt nergens rekening mee. Ze scheuren langs en je kan ook nog een grote bek krijgen als per ongeluk je hond niet snel genoeg weg is. Een beetje minder hard rijden als er mensen/honden lopen is er niet bij.
Waarom kan er niet gewoon rekening met ELKAAR gehouden worden. Baasjes zorgen ervoor dat anderen geen last hebben van hun hond en fietsers minderen gewoon even vaart. Vaak komt het maar van 1 kant. Ikke, ikke, ikke.
Mijn honden mogen ook absoluut niet achter fietsers of hardlopers aan rennen. Ook al weet ik dat ze absoluut niks doen en ohzo lief zijn. Dat weten die andere mensen echt niet. Er zijn namelijk ook mensen zeggen dat hun hond echt niks doet en vervolgens hangt ie bij een fietser of hardloper in de kuiten.
- stefanie
- Zeer actief
Inderdaad, ik denk dat je er bij stil moet staan dat je echt heel bevoorrecht bent met al die losloopbossen.Inge schreef:Ooit erover nagedacht dat jij dus gewoon mazzel hebt qua losloopmogelijkheden?Zoek stok! schreef:Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.marian* schreef:
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.![]()
Hier in de omgeving is slechts 1 bos waar ze officieel los mogen lopen, ongeveer 10 kilometer verderop (Leende). Verder dus nergens!
Wel vlakbij nog een bos waar het altijd gedoogd werd maar dat schijnt sinds 1 januari dus ook niet meer te zijn (erg jammer trouwens, want dat is echt een "speelbos" , is geen zorgvuldig beheerd natuurgebied ofzo).
Dat neemt overigens niet weg dat joggers en wandelaars net zoveel recht hebben om in het losloopgebied te lopen als ikdus het blijft gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar.
Ik moet ook minstens een half uur rijden om in een 'bos' te kunnen lopen met de honden. De andere bossen hier in de buurt zijn namelijjk geen losloopbossen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb ook erg veel mazzel wat losloopmogelijkheden betreft,maar dat hebben niet-hondenmensen hier ook omdat er echt plenty bossen zijn hier waar je geen hond los mag laten lopen.Inge schreef:Ooit erover nagedacht dat jij dus gewoon mazzel hebt qua losloopmogelijkheden?Zoek stok! schreef:Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.marian* schreef:
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.![]()
Dat neemt overigens niet weg dat joggers en wandelaars net zoveel recht hebben om in het losloopgebied te lopen als ikdus het blijft gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar.
Zoals gezegd praat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader,en het mijne is dus het bovenstaande

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
inderdaad die zijn er maar heel weinig... in de wijde omtrek ken ik er maar 1 waar ze echt los mogenZoek stok! schreef:[Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik kom liever grote honden tegen dan kleine. Kleine weet ik nooit goed wat ik ervan moet verwachten, een grote kan ik vaak wat beter peilen. Daarnaast zijn in mijn geval de kleine vaak minder opgevoed dan de grote wat resulteerd in al menig hondje die in mijn kuiten heeft gehangen, terwijl een grote hond mij tot op heden nog nooit gebeten heeft. En wat heb ik dan, een vrij grote hond van maar 20 kg.Inge schreef:Persoonlijk heb ik liever dat je het beestje bij zijn naam noemt (en dus gewoon het ras van de betreffende honden typt) dan steeds maar weer het gewicht van honden te noemen, ik merk dat alle berichtjes van jou waar het gewicht van jouw honden of andermans honden in genoemd worden mij namelijk beginnen te irriteren.![]()
Je lijkt echt geobsedeerd door gewicht.
![]()
Het gewicht van een hond is in mijn ogen helemaal niet zo belangrijk, het gaat meer om de manier van doen van honden wat irriteert. Een klein en licht hondje kan net zo irritant zijn dan een grotere zwaardere hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Tsja, Brabants landschap he. HEt wemelt in die hoek van de bossen maar nergens mogen honden los. Trouwens, met ruiters wordt ook geen rekening gehouden. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Hier zit veel overijssels landschap. Ik hou daar geen rekening mee. Doen ze ook niet met mij. Ik woon hier en ik ben hier expres gaan wonen voor de vrijheid en de rust. Dat honden in de bouw niet los mogen snap ik ergens nog. MAar OOK al niet in de bossen... wat blijft er dan nog over? Kijk, als ze niet met alternatieven komen, vind ik ook niet dat ze kunnen verwachten dat mensen zich aan regels houden. TWEE richtingenverkeer.Inge schreef:[Ooit erover nagedacht dat jij dus gewoon mazzel hebt qua losloopmogelijkheden?![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm...begrijp ik nu goed dat jouw honden ook loslopen in bossen waar het officieel niet mag?iones schreef:Tsja, Brabants landschap he. HEt wemelt in die hoek van de bossen maar nergens mogen honden los. Trouwens, met ruiters wordt ook geen rekening gehouden. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Hier zit veel overijssels landschap. Ik hou daar geen rekening mee. Doen ze ook niet met mij. Ik woon hier en ik ben hier expres gaan wonen voor de vrijheid en de rust. Dat honden in de bouw niet los mogen snap ik ergens nog. MAar OOK al niet in de bossen... wat blijft er dan nog over? Kijk, als ze niet met alternatieven komen, vind ik ook niet dat ze kunnen verwachten dat mensen zich aan regels houden. TWEE richtingenverkeer.Inge schreef:[Ooit erover nagedacht dat jij dus gewoon mazzel hebt qua losloopmogelijkheden?![]()
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
iones schreef:Ik ga nooit wandelen in een gebied waar de hond niet los mag. Dan heeft het hele wandelen voor mij geen zin, want dan kan mijn hond NOG niet rennen. En daar gaat het mij nu juist om. Maar ik wil niet dat ze reeen opjaagt. Ze heeft dat wel een keer gedaan, en op die plek mag ze dus bijgevolg nu niet meer los want ze heeft getoond niet te vertrouwen te zijn op dat vlak.
Groetjes Inge

Nanni roep ik altijd bij me. Ik vertrouw der niet met alle vreemde mensen. 99 van de 100 gaat het goed, maar ja net die 1e
Nanni komt ook als ik roep, die heeft niets met joggers/fietsers. Tuana roep ik meestal, maar ze hoeft niet perse hier te komen. Als ze maar ff op ons let ipv de joggers.
Met fietsers kijk ik goed uit, ben bang dat de honden opeens voor de fiets lopen, met alle gevolgen van dien
:N:

Nanni komt ook als ik roep, die heeft niets met joggers/fietsers. Tuana roep ik meestal, maar ze hoeft niet perse hier te komen. Als ze maar ff op ons let ipv de joggers.
Met fietsers kijk ik goed uit, ben bang dat de honden opeens voor de fiets lopen, met alle gevolgen van dien

- iones
- Zeer actief
HIer achter mag het denk ik officieel niet. Daar zou wild zitten. MAar als wij er lopen zie ik ze niet. Dus daar laat ik mijn honden lekker los. Kunnen ze van de zomer nog fijn zwemmen ook.Inge schreef:iones schreef: ik nu goed dat jouw honden ook loslopen in bossen waar het officieel niet mag?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0iones schreef:Ik ga nooit wandelen in een gebied waar de hond niet los mag. Dan heeft het hele wandelen voor mij geen zin, want dan kan mijn hond NOG niet rennen. En daar gaat het mij nu juist om. Maar ik wil niet dat ze reeen opjaagt. Ze heeft dat wel een keer gedaan, en op die plek mag ze dus bijgevolg nu niet meer los want ze heeft getoond niet te vertrouwen te zijn op dat vlak.
Maar bij mijn schoonmoeder gaan we ook veel wandelen. Daar is een gebied met echt veel reeën. Daar laten we Bobbes niet meer los want die jaagt ze op. Dat wil ik niet. Het gaat mij dus niet om de regels die anderen opleggen, het gaat mij er puur om dat het wild niet opgejaagd wordt. Overijssels landschap en brabants landschap mogen van mij kapot vallen vanwege hun houding. Maar de reeën niet. Voor hen wil ik de honden wel aangelijnd houden.
Verder is er nog een natuurgebied, het STreu. Daar wordt veel gecontroleerd. Daar ga ik met de honden dus ook niet naartoe. GEen zin in een bekeuring.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha....okiones schreef:Inge schreef:Begrijp ik nu goed dat jouw honden ook loslopen in bossen waar het officieel niet mag?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0HIer achter mag het denk ik officieel niet. Daar zou wild zitten. MAar als wij er lopen zie ik ze niet. Dus daar laat ik mijn honden lekker los. Kunnen ze van de zomer nog fijn zwemmen ook.iones schreef:Ik ga nooit wandelen in een gebied waar de hond niet los mag. Dan heeft het hele wandelen voor mij geen zin, want dan kan mijn hond NOG niet rennen. En daar gaat het mij nu juist om. Maar ik wil niet dat ze reeen opjaagt. Ze heeft dat wel een keer gedaan, en op die plek mag ze dus bijgevolg nu niet meer los want ze heeft getoond niet te vertrouwen te zijn op dat vlak.
Maar bij mijn schoonmoeder gaan we ook veel wandelen. Daar is een gebied met echt veel reeën. Daar laten we Bobbes niet meer los want die jaagt ze op. Dat wil ik niet. Het gaat mij dus niet om de regels die anderen opleggen, het gaat mij er puur om dat het wild niet opgejaagd wordt. Overijssels landschap en brabants landschap mogen van mij kapot vallen vanwege hun houding. Maar de reeën niet. Voor hen wil ik de honden wel aangelijnd houden.
Verder is er nog een natuurgebied, het STreu. Daar wordt veel gecontroleerd. Daar ga ik met de honden dus ook niet naartoe. GEen zin in een bekeuring.

Ik vroeg het me ineens af.

Ach, de mijne lopen ook daar waar het eigenlijk niet mag, behalve op de Malpie omdat ik daar de keren dat ik daar wel gelopen heb steevast de boswachter tegenkwam. Gelukkig nooit een boete gehad maar ik ga het ook niet opzoeken.

Het loopt voor mij gewoon een stuk relaxter in het bos waar ik loop omdat ik daar dus echt maar heel zelden iemand tegenkom, dus ook geen andere honden.
Qua wild is het gewoon een beetje opletten, ik heb er ooit een groepje reeën gezien, krijgt Marouck lucht in haar neus dan gaat ze dus vast, de andere 2 reageren er niet eens op, lijken het niet eens te ruiken.

Groetjes Inge

- Hanneke2
- Zeer actief
Stang schreef:Ik ben weleens omver gelopen van achteren door 3 rennende Rottweilers :N:Hanneke2 schreef:Ik heb wel eens iemand echt in 1 klap tegen de (modder)vlakte zien gaan omdat er eeen vrij kleine hond met een noodvaart van achteren tegen haar benen opknalde.Stang schreef:Sorry, even lachenMarion. schreef: Marloes, ik word een beetje neurotisch van jouw kilo's. In ieder berichtje van je komt het woordje kilo's voor.
Of je hebt het over jouw minihondjes tegenover olifanten, maar honden van 30 kilo zijn ineens wel 1 bonk enthousiasme tegenover jou waar e je tegen moet wapenen![]()
![]()
Ik moet me schrap zetten als ik Shibo tegenkom, Rottweilerreu van 55 kg, die zo dol op me is dat hij letterlijk ongeveer op mijn schoot komt en mijn gezicht begint af te likken.
40 kg hou ik, maar met een sterke hond van 55 kg heb ik toch wat moeite![]()
Waaronder die van mezelf![]()
Toen ik eenmaal op de grond lag, zag ik 3 grote lebberende tongen![]()
En nog een keer, whoehahaha, die was echt erg: ik wilde Shibo het water induwen en gaf hem een kontje. Veel te zwaar natuurlijk en het was ook nog op een heuveltje, dus ik gleed zelf onderuit middenin de modder![]()
Toen ik onder de bagger naar huis liep, begon ook nog een kindje me uit te lachen
![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, dat is minder.Zoie schreef:er liep hier een ( oudere ) vrouw door het uitlaatbos die onderuit werd gelopen, en met gecompliceerde botbreuken in het ziekenhuis belandde. Ik spreek haar man soms nog wel eens, en na maanden gaat het nu wel weer iets beter, maar goed komt het nooit meer.Hanneke2 schreef:[
Ik heb wel eens iemand echt in 1 klap tegen de (modder)vlakte zien gaan omdat er eeen vrij kleine hond met een noodvaart van achteren tegen haar benen opknalde.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- *Linda*
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Ik heb 40 kilo en 5,5 kilo in één huis wonen. Geen problemen hier, spelen ook nog hartstikke leuk waarbij ik Juul dus af en toe moet temperen omdat ze anders te hard in Sun bijt. Kleine hondjes zijn net zo goed honden als grote honden alleen die van Marloes, tja.....die kunnen alleen met <10 kiloInge schreef:Persoonlijk heb ik liever dat je het beestje bij zijn naam noemt (en dus gewoon het ras van de betreffende honden typt) dan steeds maar weer het gewicht van honden te noemen, ik merk dat alle berichtjes van jou waar het gewicht van jouw honden of andermans honden in genoemd worden mij namelijk beginnen te irriteren.Moos schreef:Marion schreef:Marloes, ik word een beetje neurotisch van jouw kilo's. In ieder berichtje van je komt het woordje kilo's voor.Moos schreef:En ik dus ook niet. Oke, ik ben niet bang, ik schrik niet, maar ik ga me wel schrap zetten om de klap van een bonk enthousiasme van 30 kilo op te vangen.
Of je hebt het over jouw minihondjes tegenover olifanten, maar honden van 30 kilo zijn ineens wel 1 bonk enthousiasme tegenover jou waar e je tegen moet wapenenDit doe ik wel, maar om geen mensen voor het hoofd te stoten of weer ellenlange discussies te krijgen over 'gevaarlijke' honden, ben ik maar overgegaan op de kilo's als ik een punt wil makenBelle schreef: Marloes deelt honden niet in naar ras, maar naar gewicht. .![]()
Als ik 30 kilo zeg, dan denk ik enthousiast Labje, maar dan voelen labrador baasjes zich soms weer aangevallen.![]()
Je lijkt echt geobsedeerd door gewicht.
![]()

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Je kan ook omver gelopen worden door een kleuter...Hanneke2 schreef:Ja, dat is minder.Zoie schreef:er liep hier een ( oudere ) vrouw door het uitlaatbos die onderuit werd gelopen, en met gecompliceerde botbreuken in het ziekenhuis belandde. Ik spreek haar man soms nog wel eens, en na maanden gaat het nu wel weer iets beter, maar goed komt het nooit meer.Hanneke2 schreef:[
Ik heb wel eens iemand echt in 1 klap tegen de (modder)vlakte zien gaan omdat er eeen vrij kleine hond met een noodvaart van achteren tegen haar benen opknalde.Maar het hoeft dus niet eens een forse hond te zijn, je kan van een kleintje ook omver gaan en dingen breken.

- Zoie
- Zeer actief
En ? Dus laat jij je hond maar tegen iedereen opknallen ?EstherK schreef:Je kan ook omver gelopen worden door een kleuter...Hanneke2 schreef:Ja, dat is minder.Zoie schreef:er liep hier een ( oudere ) vrouw door het uitlaatbos die onderuit werd gelopen, en met gecompliceerde botbreuken in het ziekenhuis belandde. Ik spreek haar man soms nog wel eens, en na maanden gaat het nu wel weer iets beter, maar goed komt het nooit meer.Hanneke2 schreef:[
Ik heb wel eens iemand echt in 1 klap tegen de (modder)vlakte zien gaan omdat er eeen vrij kleine hond met een noodvaart van achteren tegen haar benen opknalde.Maar het hoeft dus niet eens een forse hond te zijn, je kan van een kleintje ook omver gaan en dingen breken.

- Zoie
- Zeer actief
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoie schreef:En ? Dus laat jij je hond maar tegen iedereen opknallen ?EstherK schreef:
Je kan ook omver gelopen worden door een kleuter...

Wat ik bedoel is dat als je ergens gaat wandelen dan kunnen er onverwachte dingen gebeuren. Je kan worden aangereden door een auto of een brommer of een fiets, je kan worden omvergelopen door een grote hond, een kleine hond, een kind.
Honden en hun bazen moeten niet per definitie beschouwd worden als een stel asociale monsters. Iedere hond en iedere hondenbaas kan een fout maken waardoor ze een ongeluk veroorzaken. Bijna geen enkele hond is voor 100% onder commando. Zoals iemand anders al schreef, het zijn geen robotten.
Mijn hond heeft gelukkig nog nooit iemand omvergelopen. Ik zou het vreselijk vinden als dat zou gebeuren. Maar het kán gebeuren. Net zo goed als dat ik door een fout iemand zou kunnen aanrijden met de auto. Is gelukkig ook nog nooit gebeurd.
Laatst gewijzigd door EstherK op 06 apr 2006 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoie schreef:niks ongelukjes, het opknallen tegen mensen is nergens voor nodig, en iha geen ongelukje, maar welbewust gedrag. Ze knallen ook niet voortdurend tegen bomen op, dus waarom wel tegen mensen.Sunnybunny schreef:Of uitglijden in een drol. Tja, ongelukjes gebeuren nu eenmaal

bomen staan stil, mensen bewegen!
- Zoie
- Zeer actief
het is geen conclusie, het is een retorische vraag. Toch sta ik er vaak nog an te kijken, hoe weinig dit soort gedrag gecorriigeerd wordt.EstherK schreef:Zoie schreef:En ? Dus laat jij je hond maar tegen iedereen opknallen ?EstherK schreef:
Je kan ook omver gelopen worden door een kleuter...wat een rare conclusie.
Kan, kan, alles kan. Wat ik bedoel te zeggen is dat tegen mensen opknallen meestal geen ongelukje is, en ook bepaald niet ongevaarlijk.Wat ik bedoel is dat als je ergens gaat wandelen dan kunnen er onverwachte dingen gebeuren. Je kan worden aangereden door een auto of een brommer of een fiets, je kan worden omvergelopen door een grote hond, een kleine hond, een kind.
Honden en hun bazen moeten niet beschouwd worden als asociale monsters. Iedere hond en iedere hondenbaas kan een fout maken waardoor ze een ongeluk veroorzaken. Bijna geen enkele hond is voor 100% onder commando. Zoals iemand anders al schreef, het zijn geen robotten.
Mijn hond heeft gelukkig nog nooit iemand omvergelopen. Ik zou het vreselijk vinden als dat zou gebeuren. Maar het kán gebeuren. Net zo goed als dat ik door een fout iemand zou kunnen aanrijden met de auto. Is gelukkig ook nog nooit gebeurd.
Vervolgens krijg ik er commentaar op waarvan de bedoeling mij ontgaat.
Ja, je kan ook over je schoenveter struikelen. So what ?

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
Joh, spok vond het ook leuk om tegen mijn benen op te knallen, en ik heb hem dat afgeleerd. Maar als jij niet wilt geloven dat met een rotvaart van achter tegen iemand opknallen gedrag is, vind ik het ook goed.EstherK schreef:Zoie schreef:niks ongelukjes, het opknallen tegen mensen is nergens voor nodig, en iha geen ongelukje, maar welbewust gedrag. Ze knallen ook niet voortdurend tegen bomen op, dus waarom wel tegen mensen.Sunnybunny schreef:Of uitglijden in een drol. Tja, ongelukjes gebeuren nu eenmaal
![]()
![]()
bomen staan stil, mensen bewegen!

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hond knalt niet willens en wetens tegen mensen op. Dat zou gedrag zijn en dat kun je inderdaad afleren.
Hij heeft dit ook nog nooit per ongeluk gedaan. Toch kan je er niet vanuit gaan dat je hond nooit fouten/vergissingen maakt. Hoe goed je je hond ook luistert.
Voor de duidelijkheid, als mijn hond een fout maakt ben ik verantwoordelijk.
Hij heeft dit ook nog nooit per ongeluk gedaan. Toch kan je er niet vanuit gaan dat je hond nooit fouten/vergissingen maakt. Hoe goed je je hond ook luistert.
- Zoie
- Zeer actief
Mijn punt, mogelijk discussiepunt, is dat het botsen tegen mensen, ook tijdens het spel b.v. van honden onder elkaar, meestal geen ongelukjes zijn, maar gedrag.EstherK schreef:Mijn hond knalt niet willens en wetens tegen mensen op. Dat zou gedrag zijn en dat kun je inderdaad afleren.
Of ik daar nu gelijk in heb of niet, met het uitglijden over een drol heeft het niks te maken.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer: