Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

RAShond???

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Gabber schreef:
Ik zie bij een heleboel mensen hier die kiwi afzijken foto's van honden die ook totaal geen meerwaarde hebben voor het hondenbestand. Honden zonder neus, kwijlende molossers etc. Maar omdat die toevallig een stamboom hebben zijn dat natuurlijk gweldige honden.
Nee hoor die kwijlende molossers zijn per definitie geweldige honden dat staat los van hun stamboom. :pffff:
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

tineke schreef:
Gabber schreef:
Ik zie bij een heleboel mensen hier die kiwi afzijken foto's van honden die ook totaal geen meerwaarde hebben voor het hondenbestand. Honden zonder neus, kwijlende molossers etc. Maar omdat die toevallig een stamboom hebben zijn dat natuurlijk gweldige honden.
Nee hoor die kwijlende molossers zijn per definitie geweldige honden dat staat los van hun stamboom. :pffff:

:cheer: :cheer: :ok:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik heb shih tzu`s. MET neus EN stamboom hoor :pffff:

:mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ailena schreef:Ik heb shih tzu`s. MET neus EN stamboom hoor :pffff:

da's boffen :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Marja schreef:
Ailena schreef:Ik heb shih tzu`s. MET neus EN stamboom hoor :pffff:

da's boffen :mrgreen:
idd, kom dat tegen zeg :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gabber »

[zzzzzzzzzzzz.
Laatst gewijzigd door Gabber op 12 sep 2007 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Re: RAShond???

Ongelezen bericht door Marion. »

Kiwi schreef:Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
wij hebben een teef, kruising labrador/golden ritriever en ze krijgt nu voor de tweede keer pups van een golden ritriever, daar zijn we heel blij mee. Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Wat ik hiervan denk? Dat jouw soort mensen mijn ras naar de klote helpt.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marion. schreef:
Kiwi schreef:Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
wij hebben een teef, kruising labrador/golden ritriever en ze krijgt nu voor de tweede keer pups van een golden ritriever, daar zijn we heel blij mee. Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Wat ik hiervan denk? Dat jouw soort mensen mijn ras naar de klote helpt.

Jouw ras???is er dan een Marion-hondje op de markt? :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rob* schreef:Jouw ras???is er dan een Marion-hondje op de markt? :N:
Wist je dat nog niet :mrgreen:
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Ik vind pups ook heel leuk maar ik laat het fokken wel aan de mensen over die er echt verstand van hebben :ok:
Afbeelding

Kayleigh & Dusty
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

:eek: ik heb een hond, MET neus, MET boom, Zonder gekwijl.. :pffff:

Marion, je hebt gelijk! meer hoef ik niet toe te voegen..

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Kiwi

Ongelezen bericht door Kiwi »

Als ouder vind ik het wel even nodig om een bericht te plaatsen.
De pups zijn inmiddels een paar week oud, 13 stuks ze zijn kerngezond gelukkig. Binnenkort krijgen ze hun entingen, wormenkuur etc. en daarna een officiele gezondheidsverklaring. Na haar strijd tegen kanker is onze dochter er heel gelukkig mee. Het is niet fijn voor haar dat sommigen van dit forum haar zo behandelen, ze is er zo blij mee en verzorgt ze dag en nacht. En het is inderdaad waar dat vele van deze honden HD of andere verschijnselen hebben maar daar is Zelda op getest al vlak na toen we haar kregen. en de dekreu is ook getest. De meeste pups zijn al verzegd, een paar nog niet veel mensen willen er een maar we zoeken wel iemand die de hond goed verzorgt. We wonen in de buurt van Arnhem. Ik zal een foto neerzetten.

Afbeelding

Afbeelding

groeten, B. Guistens
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Kiwi schreef:Het is niet fijn voor haar dat sommigen van dit forum haar zo behandelen, ze is er zo blij mee en verzorgt ze dag en nacht.
En? Maakt dat wat uit in het geheel: fokken met kruisingen en een ras naar de filistijnen helpen.

Anne
Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

Volledig eens met Starfleet.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

dat ze ze alle liefde geeft en dag en nacht verzorgt wil ik graag van je aan nemen maar het is even goed een domme zet geweest om bewust kruisingen te gaan "fokken".
Afbeelding

jemble 5 maanden
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Kiwi schreef:Als ouder vind ik het wel even nodig om een bericht te plaatsen.
De pups zijn inmiddels een paar week oud, 13 stuks ze zijn kerngezond gelukkig. Binnenkort krijgen ze hun entingen, wormenkuur etc. en daarna een officiele gezondheidsverklaring. Na haar strijd tegen kanker is onze dochter er heel gelukkig mee. Het is niet fijn voor haar dat sommigen van dit forum haar zo behandelen, ze is er zo blij mee en verzorgt ze dag en nacht. En het is inderdaad waar dat vele van deze honden HD of andere verschijnselen hebben maar daar is Zelda op getest al vlak na toen we haar kregen. en de dekreu is ook getest. De meeste pups zijn al verzegd, een paar nog niet veel mensen willen er een maar we zoeken wel iemand die de hond goed verzorgt. We wonen in de buurt van Arnhem. Ik zal een foto neerzetten.
Het is heel fijn,, dat je dochter de strijd tegen kanker heeft gewonnen, maar dat maakt het niet ineens minder erg dat jullie voor de tweede keer een nest kruisingen op de wereld hebben gezet, terwijl de asiels daarvan uitpuilen. Wat is de meerwaarde van dit nest, vraag ik me dat af? Aan rasverbetering doen jullie in elk geval duidelijk niet.
Hoe oud was de teef dan toen jullie haar kregen? Ik begrijp dat jullie haar niet van pup af aan hebben? Dus ene opvanghond waar jullie al voor de tweede keer een nest mee fokken?! :denken: Daar zie ik al helemáál het nut niet van in.
Als jullie de hond wel als pup gekregen hebben, slaat je opmerking dat je haar op HD hebt laten testen toen jullie haar net hadden namelijk nergens op, want officiele HD-foto's kun je pas vanaf de leeftijd van 12 maanden laten maken.
Jullie zullen ongetwijfeld het beste met de pups voor hebben en ze prima verzorgen, daar twijfel ik niet aan. Maar een compleet nutteloos nest blijft het wel naar mijn idee.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Kiwi schreef:De meeste pups zijn al verzegd, een paar nog niet veel mensen willen er een maar we zoeken wel iemand die de hond goed verzorgt. We wonen in de buurt van Arnhem. Ik zal een foto neerzetten.

groeten, B. Guistens
en nu zoek je hier baasjes :denken:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

bulletjebe schreef:
Kiwi schreef:De meeste pups zijn al verzegd, een paar nog niet veel mensen willen er een maar we zoeken wel iemand die de hond goed verzorgt. We wonen in de buurt van Arnhem. Ik zal een foto neerzetten.

groeten, B. Guistens
en nu zoek je hier baasjes :denken:

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik vind het triest dat zulke nestjes geboren worden. Het is niet nodig!
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Scooby schreef:Als jullie de hond wel als pup gekregen hebben, slaat je opmerking dat je haar op HD hebt laten testen toen jullie haar net hadden namelijk nergens op, want officiele HD-foto's kun je pas vanaf de leeftijd van 12 maanden laten maken.
Teef was toch een kruising lab/golden? Dan kun je die officiele HD-beoordeling sowieso wel op je buik schrijven. Voor de rest ben ik 't helemaal met je eens.
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

jeeh jippie!! Weer een nest kruisingen op de wereld, en niet zo'n klein nestje ook! :jank:

Ik vind het hartstikke fijn voor jullie dat je dochter net is hersteld van een zware strijd tegen kanker, maar dit praat niet goed dat je een nest kruisingen/bastaards op de wereld zet!

en ze dag en nacht verzorgen, jah hartstikke goed, maar dat helpt er niet tegen dat de honden een grote kans op hd hebben!

En dat ze hier zo "behandelt" wordt, je kan er vanuit gaan dat er mensen die stapel gek zijn met een bepaald ras gewoon kwaad worden omdat er weer een nestje kruisingen op de wereld is gezet.. Marktplaats en de asielen zitten er vol van!

Als je zo graag een nest kruisingen wil verzorgen, haal uit het asiel een pas geboren nest en weer gastgezin!
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Kiwi schreef:Als ouder vind ik het wel even nodig om een bericht te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

groeten, B. Guistens
Als ouder had je een beter voorbeeld aan je kind moeten meegeven dan maar oeverloos honden op de wereld schoppen.

Dat staat overigens geheel los van de genezing van je dochter want dat gun ik jullie van harte :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

starfleet schreef:
Kiwi schreef:Het is niet fijn voor haar dat sommigen van dit forum haar zo behandelen, ze is er zo blij mee en verzorgt ze dag en nacht.
En? Maakt dat wat uit in het geheel: fokken met kruisingen en een ras naar de filistijnen helpen.

Anne
precies. :ok:

en dat de pups dus niet allemaal verkocht zijn en hier gevraagd moet worden of mensen nog een pup willen hebben is dus een gevolg van niet fokken naar de vraag maar gewoon lukraak fokken....
Laatst gewijzigd door malinois op 24 jul 2006 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Dat staat overigens geheel los van de genezing van je dochter want dat gun ik jullie van harte :wink:
ik ook :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik vind het vreselijk dat je dochter kanker heeft/gehad en hoop van harte dat ze beter zal worden, of al beter is geworden.

Maar wat heeft dat in hemelsnaam met de reden te maken dat je fokt?
Want als je medelijden probeert te wekken door dit te melden, vind ik dat je je kapot zou moeten schamen.

Want hoe vreselijk het zal moeten zijn dat je kind zo'n afschuwelijke ziekte heeft, dat is geen enkele reden om een nestje op de wereld te schoppen onder het mom van; het geeft mijn dochter afleiding.

Ik wil hiermee dus absoluut niks slechts over je dochter zeggen, en kan me inleven in de pijn die die rot ziekte met zich meebrengt voor je dochter en haar dierbaren omdat ik het zelf van dichtbij heb mee gemaakt met een nichtje dat op 4-jarige leeftijd is overleden aan kanker.

Maar nogmaals, om deze reden een nestje fokken is belachelijk.
Had dan samen met je dochter op zoek gegaan naar een leuke Golden, gefokt door een goede fokker die je dochter bij het hele proces (voor zover mogelijk) wilde betrekken.

Ik hoop van harte dat je dochter gezond zal worden/blijven, en je pups een gezond en goed leven tegemoet gaan.

Mijn excuses als ik je post verkeerd begrepen heb, ik vond het namelijk overkomen alsof je wilde dat mensen nu zeggen: "ach, dan vind ik het ook wel heel leuk, zo'n nestje van je lieve hond, helemaal als je dochter er gelukkig mee wordt."
Het lijkt me nogal onzinnig om zoiets aan te halen in een topic over een nestje pups fokken. (wat natuurlijk niet wegneemt dat het vreselijk is voor je dochter, dat kan ik niet genoeg benadrukken)
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ben het helemaal met Flip eens :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

de goldenretriever en de labrador zijn nu eenmaal een ras wat door de populariteit problemen heeft gekregen dat is al een reden voor mij om deze honden niet zonder stamboom te fokken en zelfs te kruisen, ik hoop voor jullie dat de pups allemaal een warm mandje krijgen, t zijn werkelijk schatjes maar dat vind ik van alle pups, en dat neemt niet weg dat deze manier van fokken niet de juiste is

verder hoop ik dat het jullie dochter verder goed gaat ik wens haar alle gezondheid van de wereld, dat voorop :wink:
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik wil het fokken van kruisingen niet goed praten, maar hoeveel rashonden zitten er in het asiel, behoorlijk wat. Vooral jack russels zitten er volop. Straks puilt het asiel uit van de chihuahua's, weer zo'n modehondje. Ook krijg ik het gevoel dat het hebben van een kruising eigenlijk niet deugt, ben je alleen een goede hondeneigenaar als je een rashond met stamboom hebt? Hoe vaak ik commentaar krijg op het hebben van een hond uit Griekenland. "De asiels zitten hier vol met honden", maar ik heb geen zin in een verknipte Jack. Uitzonderingen daargelaten.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

senna03 schreef:Ik wil het fokken van kruisingen niet goed praten, maar hoeveel rashonden zitten er in het asiel, behoorlijk wat. Vooral jack russels zitten er volop. Straks puilt het asiel uit van de chihuahua's, weer zo'n modehondje. Ook krijg ik het gevoel dat het hebben van een kruising eigenlijk niet deugt, ben je alleen een goede hondeneigenaar als je een rashond met stamboom hebt? Hoe vaak ik commentaar krijg op het hebben van een hond uit Griekenland. "De asiels zitten hier vol met honden", maar ik heb geen zin in een verknipte Jack. Uitzonderingen daargelaten.
99 % van de "jacks" in het asiel komt van de broodfok, pretnest fok en zijn kruisingen :wink:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

senna03 schreef:Ik wil het fokken van kruisingen niet goed praten, maar hoeveel rashonden zitten er in het asiel, behoorlijk wat. Vooral jack russels zitten er volop. Straks puilt het asiel uit van de chihuahua's, weer zo'n modehondje. Ook krijg ik het gevoel dat het hebben van een kruising eigenlijk niet deugt, ben je alleen een goede hondeneigenaar als je een rashond met stamboom hebt? Hoe vaak ik commentaar krijg op het hebben van een hond uit Griekenland. "De asiels zitten hier vol met honden", maar ik heb geen zin in een verknipte Jack. Uitzonderingen daargelaten.
de meeste Jacks en andere honden die op rashonden lijken die in het asiel zitten zijn NIET raszuiver en veelal lukraak gefokt,pretnest hondjes en handelaarhondjes.op een enkele uitzondering na , maar in mijn ogen zal een goede verantwoorde fokker er ook alles aan doen om te voorkomen dat een door hem gefokte hond in het asiel zal belanden ten eerste wil hij de beste huizen voor zijn pups dus zal hij streng selecteren mocht het onverhoopt toch misgaan zal hij er alles aan doen om te voorkomen dat de pup of inmiddels volwassen hond in het asiel komt. Niet alles is te voorkomen maar door je pups niet aan jan en alleman te verkopen maar alleen aan mensen met de juiste kennis en motivatie en om daarna regelmatig contact te houden met de nieuwe eigenaren kan je een hoop ellende voorkomen en dat is wat in mijn ogen verantwoorde fokkers doen. en handelaren en diverse mensen met pretnestjes kan het niet zoveel schelen waar hun hondjes belanden, weg is weg , geld is geld denken ze :evil:

Bij jacks word ook maar wat raak gefokt door veel mensen helaas, die hondjes hebben ook weinig meer te maken met de echte Jack russells overigens. Voor "leken"zijn het jacks net als dat voor leken deze pups in dit topic echte goldens zullen zijn :roll:

en nee of je hond een stamboom hebt of niet zegt niets over of je een goede hondeneigenaar bent , dat blijkt uit andere dingen , lijkt me logisch
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

senna03 schreef:Ik wil het fokken van kruisingen niet goed praten, maar hoeveel rashonden zitten er in het asiel, behoorlijk wat.
hoe weet je dat? omdat ze op een bepaald ras lijken? Of hebben ze allemaal een stamboom?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”