Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef: Er is dan toch helemaal geen hond bij je? Je bent weg :19: :mrgreen:
hij heeft het hier over denk ik:
MARC_S schreef:Heb je twee kamers om je teven apart alleen te laten mocht er spanning komen later en je moet even weg? Ik zou me daar nu al mee bezig houden aangezien het niet erg leuk is voor een hond om van het mandje in de woonkamer naar de slaapkamer verbannen te worden als blijkt dat de dames vooral goed samen zijn als jij erbij bent :wink:
de hond in de slaapkamer weet toch niet dat je weg bent dan? Daarnaast is weg ivm douchen, afwassen etc. niet echt weg... tenminste ik denk dat hij dit bedoeld :wink:
Maar als je in de badkamer bent of in de keuken, dan is de hond in de bench net zo min bij je, toch?
Of hij nou op bed in de slaapkamer ligt met de deur dicht of in de bench in de huiskamer. Als je weg bent ben je niet in de huiskamer, en is hij dus hoe dan ook niet bij je.
Het nut van de bench zodat beide honden bij je kunnen zijn als je weg bent ( :mrgreen: :mrgreen: ) ontgaat me een beetje.

Ik snap het wel als je er wel bent, dat als er dan 1 in de bench zit ze beiden bij je kunnen zijn.
En bij elkaar. De hond die de deur van de slaapkamer in zijn gezicht krijgt heeft geen idee meer van wat er gebeurd. Onze honden haten dat dus ook en gaan meteen piepen. Als ik in bad ga zitten de honden gewoon samen los. Zou er spanning tussen de teven komen dan kan Eva in de bench of Cleo achter het glas op het balkon. Beide honden vinden die plekken fijn en zien dan alles. Ook dat ik in bad zit bv. :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

alm@ schreef:
Golden Stanley schreef:
Dyenga schreef: Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Laat je hond HOND zijn en creëer als mens een goede omgeving voor je hond!
Dus daarom een bench? Vind het toch erg prettig dat ik de noden van al mijn honden goed heb begrepen en daar nooit een bench aan te pas hoeft te komen. Een hond heeft geen behoefte aan een bench. :mrgreen:
Zo te lezen hebben we het toch verkeerd begrepen.
Ik heb de karakters van mijn honden altijd errrrug goed begrepen en handel daar naar. Door de 'perfecte' omgeving voor mijn honden te creëren, zonder bench. Dat heeft geen reet met vermenselijken te maken. :neenee:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Golden Stanley schreef:
alm@ schreef:
Golden Stanley schreef:
Dyenga schreef: Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Laat je hond HOND zijn en creëer als mens een goede omgeving voor je hond!
Dus daarom een bench? Vind het toch erg prettig dat ik de noden van al mijn honden goed heb begrepen en daar nooit een bench aan te pas hoeft te komen. Een hond heeft geen behoefte aan een bench. :mrgreen:
Ik heb de karakters van mijn honden altijd errrrug goed begrepen en handel daar naar. Door de 'perfecte' omgeving voor mijn honden te creëren, zonder bench. Dat heeft geen reet met vermenselijken te maken. :neenee:
Dat bedoel ik :ok: Ranetje :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
Golden Stanley schreef:
alm@ schreef:
Golden Stanley schreef: Dus daarom een bench? Vind het toch erg prettig dat ik de noden van al mijn honden goed heb begrepen en daar nooit een bench aan te pas hoeft te komen. Een hond heeft geen behoefte aan een bench. :mrgreen:
Klinkt prachtig :ok: :wink:
Vraag me wel af hoeveel mensen de kans hebben om voor hun honden de "perfecte" omgeving te creëren (ik heb het dus niet over willen/begrijpen, maar over kunnen).
Maar als het lukt..................prima :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Golden Stanley

ranetje schreef:
alm@ schreef:
Golden Stanley schreef:
alm@ schreef: Zo te lezen hebben we het toch verkeerd begrepen.
Vraag me wel af hoeveel mensen de kans hebben om voor hun honden de "perfecte" omgeving te creëren (ik heb het dus niet over willen/begrijpen, maar over kunnen).
Daar gaat het mij niet zozeer om, wel of geen kans hebben of die 'perfecte' omgeving te creëren. Het gaat mij erom dat ik enorm pissed off word om bovenstaande kreten dat degenen die pertinent een bench weigeren (zoals ik, omdat mijn beesten niet opgesloten hoeven te worden als het niet nodig is) te worden versleten alsof ik mijn honden aan het vermenselijken ben. Het idee al zo'n tekst neer te zetten, dan slaat het stoom me uit mijn oren. En kom ik weer terug op wat Hutsje al eerder schreef in reactie op de TS van deze tekst, benchgebruik wordt genormaliseerd en juist DAT is je hond vermenselijken aan een situatie waar hij normaal niet uit zichzelf voor zou kiezen.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Golden Stanley schreef:
ranetje schreef:
alm@ schreef:
Golden Stanley schreef: Ik heb de karakters van mijn honden altijd errrrug goed begrepen en handel daar naar. Door de 'perfecte' omgeving voor mijn honden te creëren, zonder bench. Dat heeft geen reet met vermenselijken te maken. :neenee:
Daar gaat het mij niet zozeer om, wel of geen kans hebben of die 'perfecte' omgeving te creëren. Het gaat mij erom dat ik enorm pissed off word om bovenstaande kreten dat degenen die pertinent een bench weigeren (zoals ik, omdat mijn beesten niet opgesloten hoeven te worden als het niet nodig is) te worden versleten alsof ik mijn honden aan het vermenselijken ben. Het idee al zo'n tekst neer te zetten, dan slaat het stoom me uit mijn oren. En kom ik weer terug op wat Hutsje al eerder schreef in reactie op de TS van deze tekst, benchgebruik wordt genormaliseerd en juist DAT is je hond vermenselijken aan een situatie waar hij normaal niet uit zichzelf voor zou kiezen.
Ik ben het met je eens. Helaas is het tegenwoordig voor veel mensen normaal dat een bench zo'n handig ding is dat het gebruik ervan bijna onmisbaar wordt. Maar dat maakt het voor mij nog steeds niet normaal om een dier in een kooi op te sluiten. Geen enkel dier in het wild leeft in een kooi. Die hebben een moeder en soortgenoten die de grens aangeven.

En ik ben niet tegen compleet flippende puppies die even een uurtje verplicht moeten dimmen en daarvoor de bench in verdwijnen. Van wat voor ras ze dan ook mogen zijn. Maar wel voor stelselmatige opsluiting.
Het kan een prima hulpmiddel zijn bij de opvoeding van een pup. Maar in mijn ogen mag het uitgangspunt nooit zijn dat die bench voor de rest van zijn/haar leven een standaard ding wordt.
En ik krijg bij veel mensen het gevoel dat het wel makkelijk is om een hond standaard s'nachts in een bench te stoppen. Dan kun je immers zelf lekker ongestoord slapen. Maar ik vind dat niet eerlijk t.o.v. die hond/pup.
Met extra werk/opvoeding, kun je er waarschijnlijk prima voor zorgen dat die hond s'nachts zonder bench kan. En als je dan alles hebt geprobeerd, nouja dan mot het maar. Maar dan wel eerst alles uit de kast halen om het zonder te laten lukken.
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

ieder moet toch en dat vind ik zelf,zelf weten wat hij of zei met hem of haar hond doet,
iedereen probeerd het zo goed mogenlijk te doen,

en niemand is perfect
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
ik laat mijn honden hond zijn idd en probeer een zo natuurlijk mogelijke situatie te creeen. dus ze zitten hier in een roedel en ik voer ze natuurlijk. ik heb nog nooit een afgesloten hok gezien in de natuur, niet bij wolven en niet bij wilde hond(achtig)en. :19: .

Waarmee is dus wederom NIET zeg dat ik absoluut tegen de bench ben, maar ik weerleg wel jouw verhaal. jij doet het, net als velen hier, alsof het echt niet anders kan en dat blijf ik bestrijden.
Maar jij hebt toch niet altijd al je honden bij elkaar kunnen houden als ik het me goed herinner? :19:
Toen was van een zo natuurlijk mogelijke situatie ook geen sprake. Sommige honden konden niet bij elkaar en die heb jij toen van elkaar gescheiden, door een kunstmatige barriere op te werpen. In jouw geval geen bench maar het houden van verschillende honden in verschillende ruimtes.

Of heb ik het daarmee mis?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Golden Stanley schreef: Daar gaat het mij niet zozeer om, wel of geen kans hebben of die 'perfecte' omgeving te creëren. Het gaat mij erom dat ik enorm pissed off word om bovenstaande kreten dat degenen die pertinent een bench weigeren (zoals ik, omdat mijn beesten niet opgesloten hoeven te worden als het niet nodig is) te worden versleten alsof ik mijn honden aan het vermenselijken ben. Het idee al zo'n tekst neer te zetten, dan slaat het stoom me uit mijn oren. En kom ik weer terug op wat Hutsje al eerder schreef in reactie op de TS van deze tekst, benchgebruik wordt genormaliseerd en juist DAT is je hond vermenselijken aan een situatie waar hij normaal niet uit zichzelf voor zou kiezen.
Grappig dat mensen die geen bench ooit willen gebruiken pissed off zijn omdat ze denken te worden aangevallen op vermenselijking ( :denken: niet ontdekt eigenlijk), terwijl mensen die een gedoseerd en beperkt gebruik van een bench voor staan in sommige gevallen nou net het gevoel hebben te worden uitgemaakt voor dierenbeulen. (ook tikkie overdreven :wink: ).

Ieder zijn idee.
Het jouwe vind ik prima :ok:
Mijn eigen, iets afwijkende, idee vind ik (uiteraard :mrgreen: ) ook prima. :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Golden Stanley

ranetje schreef:
Golden Stanley schreef: Daar gaat het mij niet zozeer om, wel of geen kans hebben of die 'perfecte' omgeving te creëren. Het gaat mij erom dat ik enorm pissed off word om bovenstaande kreten dat degenen die pertinent een bench weigeren (zoals ik, omdat mijn beesten niet opgesloten hoeven te worden als het niet nodig is) te worden versleten alsof ik mijn honden aan het vermenselijken ben. Het idee al zo'n tekst neer te zetten, dan slaat het stoom me uit mijn oren. En kom ik weer terug op wat Hutsje al eerder schreef in reactie op de TS van deze tekst, benchgebruik wordt genormaliseerd en juist DAT is je hond vermenselijken aan een situatie waar hij normaal niet uit zichzelf voor zou kiezen.
Grappig dat mensen die geen bench ooit willen gebruiken pissed off zijn omdat ze denken te worden aangevallen op vermenselijking ( :denken: niet ontdekt eigenlijk), terwijl mensen die een gedoseerd en beperkt gebruik van een bench voor staan in sommige gevallen nou net het gevoel hebben te worden uitgemaakt voor dierenbeulen. (ook tikkie overdreven :wink: ).

Ieder zijn idee.
Het jouwe vind ik prima :ok:
Mijn eigen, iets afwijkende, idee vind ik (uiteraard :mrgreen: ) ook prima. :D
Lees dat stuk dan nog is goed door.......schijnbaar een verschil van interpretatie. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
omafia schreef:Ik had vroeger een Groenendaeler samen met een mixje allebei teefjes, hebben nooit in een bench gezeten ging prima, natuurlijk waren ze weleens druk zeker als pup maar dat weet je van te voren,
:wall:
En sommige pups zijn dus niet 'weleens' druk dat wordt hier nu al pagina na pagina verteld en dan kom jij aan met 'dat weet je van te voren'.
Ik vind het ook absoluut niet erg dat Hera zo ontzettend hyper is, ik wil niets liever dan zo'n hond als Hera.
:mrgreen: gewoon overnieuw beginnen met uitleggen... aan jou de eer :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
Hutsje schreef:
ik laat mijn honden hond zijn idd en probeer een zo natuurlijk mogelijke situatie te creeen. dus ze zitten hier in een roedel en ik voer ze natuurlijk. ik heb nog nooit een afgesloten hok gezien in de natuur, niet bij wolven en niet bij wilde hond(achtig)en. :19: .

Waarmee is dus wederom NIET zeg dat ik absoluut tegen de bench ben, maar ik weerleg wel jouw verhaal. jij doet het, net als velen hier, alsof het echt niet anders kan en dat blijf ik bestrijden.
Maar jij hebt toch niet altijd al je honden bij elkaar kunnen houden als ik het me goed herinner? :19:
Toen was van een zo natuurlijk mogelijke situatie ook geen sprake. Sommige honden konden niet bij elkaar en die heb jij toen van elkaar gescheiden, door een kunstmatige barriere op te werpen. In jouw geval geen bench maar het houden van verschillende honden in verschillende ruimtes.

ja, dat heb je mis. althans, als je het niet natuurlijk houden van honden hebt. want toen het tussen de teven mis ging (en het ging dus ook alléén over de 2 teven, die konden niet bij elkaar maar de teven afonderlijk konden verder wel met alle honden die hier waren) kwamen er meteen andere honden bij zodat ze niet alleen zaten en bovendien werd er veel gewisseld. dus de ene teef buiten, de andere binnen. de ene teef in een 100 m2 huiskamer, de andere teef in de keuken, gang, 2 slaapkamers en badkamer. met een andere hond(en). als ze beiden buiten zaten dan hadden ze nog allebei 3000 m2. dus zoveel verschil zie ik niet met nu, behalve dat ze met z'n allen meer ruimte hebben :19: .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef: En ik krijg bij veel mensen het gevoel dat het wel makkelijk is om een hond standaard s'nachts in een bench te stoppen. Dan kun je immers zelf lekker ongestoord slapen. Maar ik vind dat niet eerlijk t.o.v. die hond/pup.
ik slaap niet ongestoord als ik denk dat mn pup onder 220 V kan staan :roll:
En ze kunnen prima 's nachts los als ze ouder zijn... dat heb ik tot nu toe met alle oudere honden zo gedaan.. het ligt er alleen aan welke honden er loslopen aangezien niet alles bij elkaar kan... en ik slaap dus ook niet ongestoord met een stel knokkende honden beneden... :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
LongFields schreef:
Hutsje schreef:

ja, dat heb je mis. althans, als je het niet natuurlijk houden van honden hebt. want toen het tussen de teven mis ging (en het ging dus ook alléén over de 2 teven, die konden niet bij elkaar maar de teven afonderlijk konden verder wel met alle honden die hier waren) kwamen er meteen andere honden bij zodat ze niet alleen zaten en bovendien werd er veel gewisseld. dus de ene teef buiten, de andere binnen. de ene teef in een 100 m2 huiskamer, de andere teef in de keuken, gang, 2 slaapkamers en badkamer. met een andere hond(en). als ze beiden buiten zaten dan hadden ze nog allebei 3000 m2. dus zoveel verschil zie ik niet met nu, behalve dat ze met z'n allen meer ruimte hebben :19: .
Okay.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hutsje schreef:
LongFields schreef:
Hutsje schreef:

Het verschil in ruimte tussen een bench en zoals jij het oplost is natuurlijk duidelijk.
Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
Als het bijv. toen der tijd tussen Ghaya en Hera echt mis was gegaan dan had ik beiden geen plezier gedaan door afwisselend de een of de ander weg te sluiten in een andere ruimte. Die hadden dan veel liever in een bench naast ons bij de bank gezeten dan in de slaapkamer, bijkeuken, hal of weet ik wat.

Maar ik heb herders , jij hebt bullen die wellicht wat minder zijn in het 'ik wil bij de baas zijnnnn'. :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

LongFields schreef:
Hutsje schreef:

je kan altijd een keer problemen krijgen tussen 2 honden in een roedel waardoor je ze apart moet zetten. . Dat is heel vervelend , maar dat is heel wat anders dan honden in een kooitje zetten die geen problemen hebben met elkaar. Het eerste is puur pech daar kies jezelf niet voor , voor een bench wel.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
ik denk dat ze dat hier ook niet geweldig zouden vinden, dat ik hier 's avonds in de kamer zit en er 1 of 2 boven zouden moeten zitten.. denk dat ze de hele buurt bij elkaar zouden zingen :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva zit ook liever een uurtje in de bench in de zithoek dan in de slaapkamer als wij daar ook zitten. Ik vind het dus wel verschil maken want de honden worden tegen hun zin weggezet van de baas.

Niet dat daar iets mis mee is maar je kan dus ook zeker niet zeggen dat dat beter is en dat de honden dat fijner vinden. Onze honden hebben niks aan de hele woonkamer, slaapkamer en badkamer als wij in de auto zitten met de andere honden. Dan wil de laatste hond ook bij ons in de auto zitten nl. Ook al is dat krap. :19:
Afbeelding
jip007
Erelid

malinois schreef:
estelle schreef:Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
ik denk dat ze dat hier ook niet geweldig zouden vinden, dat ik hier 's avonds in de kamer zit en er 1 of 2 boven zouden moeten zitten.. denk dat ze de hele buurt bij elkaar zouden zingen :19:
dat kan je ze toch ook leren , zijn toch herders :19: , en als je niet thuis bent zitten ze toch ook alleen . Hoe denk je dat onze doggen het zouden vinden als ik ze in een kooi zou stoppen ,die worden dood ongelukkig in zo'n kleine ruimte . Die liggen dan toch echt liever op ons bed , of ergens anders in huis , waar ze zich ook normaal kunnen bewegen als ze willen.
Afbeelding
estelle

jip007 schreef:
malinois schreef:
dat kan je ze toch ook leren , zijn toch herders :19: , en als je niet thuis bent zitten ze toch ook alleen . Hoe denk je dat onze doggen het zouden vinden als ik ze in een kooi zou stoppen ,die worden dood ongelukkig in zo'n kleine ruimte . Die liggen dan toch echt liever op ons bed , of ergens anders in huis , waar ze zich ook normaal kunnen bewegen als ze willen.
Tsja en mijn honden liggen dan dus liever in een kooi naast de bank waar ze me kunnen zien dan dat ze boven op mn bed kunnen liggen in hun uppie.
En ik vind dat dus ook zieliger voor ze dan dat ik ze in een bench doe in een kamer waar iedereen zich bevindt.

Voordat wij verhuisden hadden we 1,6 hectare grond ter beschikking. Als ik de honden buiten deed en zelf binnen ging zitten lagen ze voor de deur te piepen of ze naar binnen mochten.

Je snapt toch zelf neem ik aan het verschil wel tussen daadwerkelijk niet thuis zijn of wel thuis maar in een andere ruimte waarbij de hond dan dus ook nog hoort dat jij ergens anders rondhobbelt??
estelle

Martijn schreef:
estelle schreef:Maar ik heb herders , jij hebt bullen die wellicht wat minder zijn in het 'ik wil bij de baas zijnnnn'. :wink:
Niet alleen herders willen dat hoor.
Mijn honden husky-kruising en terriernogwat (allebei geen rastypische baasgerichte honden) zijn liever bij mij op de wc dan zonder mij in een ruimte zo groot als een gymzaal.
Eigenlijk is Woopy de enige hond (van alle honden die hier ooit in huis zijn geweest dus ook opvangers) die prima zonder ons kan. Die rustig uren buiten rond kan dwalen of lekker boven op het bed kan liggen.
jip007
Erelid

estelle schreef: Tsja en mijn honden liggen dan dus liever in een kooi naast de bank waar ze me kunnen zien dan dat ze boven op mn bed kunnen liggen in hun uppie.
En ik vind dat dus ook zieliger voor ze dan dat ik ze in een bench doe in een kamer waar iedereen zich bevindt.
onze honden liggen altijd in de kamer lekker naast me op de bank , ik sluit ze nooit op , als ze wel apart liggen is het omdat ze dat soms zelf willen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
malinois schreef:
Hier liggen ze wel allemaal in 1 ruimte (op de ene na die buiten ligt).... ook al kunnen ze niet allemaal bij elkaar liggen... ze zijn er wel allemaal bij... ze vinden het dan ook op zn zachts gezegd erg vervelend als er eentje boven zou moeten (want los bij elkaar kan dan ook weer niet want geen toezicht) en de rest beneden...
Als ik er niet ben, zijn ze wel allemaal in 1 ruimte...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
estelle schreef: Tsja en mijn honden liggen dan dus liever in een kooi naast de bank waar ze me kunnen zien dan dat ze boven op mn bed kunnen liggen in hun uppie.
onze honden liggen altijd in de kamer lekker naast me op de bank , ik sluit ze nooit op , als ze wel apart liggen is het omdat ze dat soms zelf willen.
hier zou dat dus wel moeten, opsluiten in een andere kamer, want anders heeft het nog geen nut als niet alle honden zonder toezicht samen kunnen en sommige helemaal niet...
Afbeelding
estelle

jip007 schreef:
ja hehe, mijn honden liggen ook niet opgesloten in een bench (heb al eerder gezegd dat ze hie ralleen als pup weleens in de bench hebben gezeten) of weggestopt in een andere kamer maar ook gewoon op de bank of in de mand bij ons.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

estelle schreef:
Hutsje schreef:
LongFields schreef:
Hutsje schreef:

ja, dat heb je mis. althans, als je het niet natuurlijk houden van honden hebt. want toen het tussen de teven mis ging (en het ging dus ook alléén over de 2 teven, die konden niet bij elkaar maar de teven afzonderlijk konden verder wel met alle honden die hier waren) kwamen er meteen andere honden bij zodat ze niet alleen zaten en bovendien werd er veel gewisseld. dus de ene teef buiten, de andere binnen. de ene teef in een 100 m2 huiskamer, de andere teef in de keuken, gang, 2 slaapkamers en badkamer. met een andere hond(en). als ze beiden buiten zaten dan hadden ze nog allebei 3000 m2. dus zoveel verschil zie ik niet met nu, behalve dat ze met z'n allen meer ruimte hebben :19: .
Het verschil in ruimte tussen een bench en zoals jij het oplost is natuurlijk duidelijk.
Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
Als het bijv. toen der tijd tussen Ghaya en Hera echt mis was gegaan dan had ik beiden geen plezier gedaan door afwisselend de een of de ander weg te sluiten in een andere ruimte. Die hadden dan veel liever in een bench naast ons bij de bank gezeten dan in de slaapkamer, bijkeuken, hal of weet ik wat.

Maar ik heb herders , jij hebt bullen die wellicht wat minder zijn in het 'ik wil bij de baas zijnnnn'. :wink:
nee hoor, ik denk dat de bullen ms nog wel liever bij de baas zijn dan herders. bullen zijn daarom ook totaal ongeschikt om in een kennel te stoppen. maar als de een in de kamer zat en de ander in de rest van het huis was wim dus bv in de woonkamer en ik in de keuken, of buiten. of als ik overdag alleen was dan wisselde ik steeds. dus eerst de een beweging en taken geven zodat die moe was en dan die in de huiskamer, en de ander buiten, en als die moe was weer omwisselen. ze hebben daar werkelijk nog nooit 1 probleem mee gehad en met een bench wel. bovendien mocht huts sindsdien met ons mee naar boven en op bed, heerlijk vond ze dat. zij slaapt altijd uit, ik moet haar soms om 3 uur nog van boven halen. dus voor die tijd liet ik pien dan uitgebreid uit en daarna huts. vergeet niet dat ik de hele dag thuis ben en dus de hele dag de honden om mij heen heb. dus er kwam er geen een aandacht of tijd tekort. toen ik huts nog alleen had werkte ik 4 uur per dag en toen zat ze dus meer alleen dan destijds met pien. en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heen :19: .
Laatst gewijzigd door Hutsje op 20 apr 2008 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jip007
Erelid

estelle schreef:
jip007 schreef:
ja hehe, mijn honden liggen ook niet opgesloten in een bench (heb al eerder gezegd dat ze hie ralleen als pup weleens in de bench hebben gezeten) of weggestopt in een andere kamer maar ook gewoon op de bank of in de mand bij ons.
iedereen moet zelf weten wat hij doet , hier komt in elk geval nooit een kooitje in huis , niet voor een hond en ook niet voor een andere beesten / vogels.
Afbeelding
jip007
Erelid

malinois schreef: Hier liggen ze wel allemaal in 1 ruimte (op de ene na die buiten ligt).... ook al kunnen ze niet allemaal bij elkaar liggen... ze zijn er wel allemaal bij... ze vinden het dan ook op zn zachts gezegd erg vervelend als er eentje boven zou moeten (want los bij elkaar kan dan ook weer niet want geen toezicht) en de rest beneden...
Als ik er niet ben, zijn ze wel allemaal in 1 ruimte...
Leggy ligt vaak in onze slaapkamer , daar slaapt ze s'nachts ook , voor haar is dat een fijn plekje. Het is gewoon beneden , de deur staat open dus ze kan er gewoon uit.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

estelle schreef:
jip007 schreef:
malinois schreef:
Tsja en mijn honden liggen dan dus liever in een kooi naast de bank waar ze me kunnen zien dan dat ze boven op mn bed kunnen liggen in hun uppie.

Voordat wij verhuisden hadden we 1,6 hectare grond ter beschikking. Als ik de honden buiten deed en zelf binnen ging zitten lagen ze voor de deur te piepen of ze naar binnen mochten.

Je snapt toch zelf neem ik aan het verschil wel tussen daadwerkelijk niet thuis zijn of wel thuis maar in een andere ruimte waarbij de hond dan dus ook nog hoort dat jij ergens anders rondhobbelt??
wat ik nog steeds niet begrijp. Alle doggen heb ik gelijk vanaf dag 1 geleerd wat 'plaats' is. Elke keer als ze op hun plek gingen liggen was het 'goedzo plaats'. Liggen heb ik ze gelijk de 2e dag geleerd en dat kenden ze in één middag spelenderwijs.
Daarna werd het liggen op de plaats met veel beloninkjes en piepstemmetjes van mijn kant.
En zogauw ze dat snapten ging ik ze een paar keer per dag verplicht laten liggen op de plaats voor een paar minuutjes. En alle doggenpups konden hier binnen 2 weken op commando op hun plaats gaan liggen als ze het te bont maakten. Joep ging als pup wel eens zo flippen dat hij compleet tegen de muren rende. Dan ging ik op de grond zitten en hem aaien tot hij weer bedaarde. Daarna moest hij met een kluifje op zijn plaats blijven.
Ik heb nooit een bench nodig gehad.
En dit zijn dan doggen die nou echt niet bekend staan om hun africhtings potentieel en om hun gehoorzaamheid.

Hoe kan het dan dat een herder nog in de bench moet terwijl je er op de bank naast ligt. Zijn ze werkelijk zo hyper dat ze gewoon niks leren of zo?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Essy schreef:
Hoe kan het dan dat een herder nog in de bench moet terwijl je er op de bank naast ligt. Zijn ze werkelijk zo hyper dat ze gewoon niks leren of zo?
In Maroucks geval was dat wel zo. :wink: Die had echt momenten dat ze tegen de muren opvloog (spreekwoordelijk gezien dan). Ze bleef maar speeltjes aandragen, in broekspijpen hangen, bijten bij iedere beweging, Nika molesteren, over de bank racen en de trap op en afvliegen etc. Op een dergelijk moment echt niet "normaal" te stoppen. Als ik haar vastpakte wurmde ze zich gewoon los, aandacht was niet meer te vangen. Wanneer ik haar op een dergelijk moment in haar bench zette en op die manier rust afdwong, sliep ze binnen enkele minuten. :wink: Ze was dan echt op, doodmoe. :wink: Nu neigt Marouck heel erg naar hyperactiviteit hoor, elke prikkel kan haar triggeren tot druk gedrag. :19:
"Normaal" druk is wel te doen, maar zo druk worden dat grenzen uit het oog worden verloren en ook de eigen veiligheid in het gedrag komt (een pup die zonder rem overal overheen spurt loopt een behoorlijke kans op een blessure) is gewoon niet gezond in mijn ogen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”