Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Lars schreef:
Als je deze nu eens omdraait. Ooit erover nagedacht dat een andere baas het niet accepteert dat jouw hond een ander zijn hond aanvalt!
Yup maar hiermee zeg je eigenlijk dat ik maar moet accepteren dat een ander op mijn hond in gaat staan trappen zonder dat ik zelf iets aan de situatie moet doen? :19:

Focus ligt toch op het uit elkaar krijgen van de honden? Waarom dan die fixatie op het maar kunnen trappen? Is dat in het belang van je hond?
We begrijpen elkaar misschien verkeerd, het gaat mij niet om afreageren van aggressie, maar puur lijfsbehoud van mijn hond.

Als de baas erbij is en direct ingrijpt ga ik niet zomaar op een andere hond inhakken, maar als mijn hond gevaar loopt schroom ik niet om in te grijpen, desnoods met geweld.
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

alm@ schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot de honden zijn. Met mijn 'akkefietje' met de bordeaux-dog had ik er ook voor kunnen kiezen mijn herder los te gooien en het ze uit laten zoeken maar dat was gegarandeerd een dierenarts bezoek geworden.
Mjah gek genoeg heb ik maar heel weinig kleintjes meegemaakt die heibel zochten, over het algemeen moet je denken aan de categorie herder/bouvier/molosser. 1 keer een JR on acid & steroids en die vond ik gek genoeg "enger" dan het grotere spul, die kan je bijna niet vastpakken zonder dat die muil zich meteen over je hand heen sluit. :evil:

Nee doe mij in dat soort gevallen maar de grotere jongens, daar ben ik totaal niet bang voor en ik zie veel sneller wat ze van plan zijn. :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Lars schreef: Nee doe mij in dat soort gevallen maar de grotere jongens, daar ben ik totaal niet bang voor en ik zie veel sneller wat ze van plan zijn. :wink:
Ik heb wat meer moeite molossers of doggen te 'lezen', die ontloop ik ook meestal :wink: Het aantal akkefietjes wat ik met mijn herderreu heb gehad valt mij trouwens nog mee hier in de drukke randstad. De schermutselingetjes zijn op de vingers van één hand te tellen in 7 jaar, terwijl het een type is van: als het mot trek ik mijn hemd uit en vecht ik me dood. Maar hij zoekt de rottigheid niet op en luistert heel goed. Alhoewel de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat hij tot een jaar of 2 een draak was die je goed in de gaten moest houden :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Jay schreef:
We begrijpen elkaar misschien verkeerd, het gaat mij niet om afreageren van aggressie, maar puur lijfsbehoud van mijn hond.

Als de baas erbij is en direct ingrijpt ga ik niet zomaar op een andere hond inhakken, maar als mijn hond gevaar loopt schroom ik niet om in te grijpen, desnoods met geweld.
Hèhè. Heel juist.
Natuurlijk ga je niet zomaar op een hond staan inhameren, zeker niet als de baas erbij is om het op te lossen. Maar ja, als die dat nalaat zal ik ook alles uit de kast trekken om mijn hond te hulp te schieten.
Jullie zijn niet de enige hoor, ik zou dit ook doen :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jinx schreef:Hij is vroeger aangevallen door een Rottie en reageert nu zeer heftig op honden die daarop lijken. Een hoop kabaal en bombarie, maar gewonden zijn er nooit gevallen :wink:
dit snap ik nooit , maar lees dit wel meer :denken:

Bauke is alleen maar banger !! geworden voor een grote DH, maar zou het niet in zijn hoofd halen om feller te zijn,
tegen welke DH dan ook :denken: ... eerder veel banger, dus..

hoe komt dat dan, dat bij sommige honden, dat jùist dus averets werkte,
dus dat ze er jùist agressiever door zijn geworden ? :denken:

het moet toch andersom zijn? .. dus banger ..?... :denken:

stel je voor dat ik aangerand ben door een jiongen met een riode broek aan,..
.. ga ik nou ook tegen jongens, met een rode broek aan , vechten?

nee, ik ben er juist banger van geworden :N:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Hij is vroeger aangevallen door een Rottie en reageert nu zeer heftig op honden die daarop lijken. Een hoop kabaal en bombarie, maar gewonden zijn er nooit gevallen :wink:

Bauke is alleen maar banger !! geworden voor een grote DH, maar zou het niet in zijn hoofd halen om feller te zijn,

Ik heb werkelijk geen flauw idee Marjolein. Dat is hondenpsychologie, niet echt iets waar ik heel goed in ben :mrgreen:
Ik vermoed dat hij als pupje gewoon wat onzekerder was, is aangevallen, en een Argentijn wordt op latere leeftijd over het algemeen redelijk zelfverzekerd en neiging tot dominant.
Misschien is het wel: Blaffen en stampij maken om te zorgen dat hij weggaat, als eerste uitvallen om te zorgen dat hij niet aangevallen wordt.

Ik zou het echt niet weten, maar het is wel zo :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:

Aanval is de beste verdediging :wink:
Mit
Zeer actief

Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:

Aanval is de beste verdediging :wink:
Aaargh, waarom kan jij in 1 zin uitleggen wat ik probeer in een heel verhaal? :boos:
Afbeelding
Pak-de-bal

Jinx schreef:Misschien is het wel: Blaffen en stampij maken om te zorgen dat hij weggaat, als eerste uitvallen om te zorgen dat hij niet aangevallen wordt.

Bauke doet dat ook aan de riem, ik wist niet of jouw hond los of vast zat, ...maar Bauke zal hem dan niet durven aan te vallen,
en hij sluipt van een DH weg, als ze beiden los zijn..., heel onderdanig juist, en bangig.

toch hoor je dat veel, zoals deze topic, als een soort uitleg van de maltezer of juist van die andere hond.

dat een hond zo'n hekel heeft aan een ander soort , dat er maar gelijk wordt aangevallen :19:
gek, vind ik dat wel.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 08 jun 2008 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Misschien is het wel: Blaffen en stampij maken om te zorgen dat hij weggaat, als eerste uitvallen om te zorgen dat hij niet aangevallen wordt.

Bauke doet dat ook aan de riem, ik wist niet of jouw hond los of vast zat, ...maar Bauke zal hem dan niet durven aan te vallen,
en hij sluipt van een DH weg, als hij los is, heel onderdanig juist, en bangig.

toch hoor je dat veel, zoals deze topic, als een soort uitleg van de maltezer of juist van die andere hond.

dat een hond zo'n hekel heeft aan een ander soort , dat er maar gelijk wordt aangevallen :19:
gek, vind ik dat wel.
Quasar blaft heel erg als hij bepaalde honden tegenkomt aan de lijn. Zodra ze terugblaffen of zelf een dominante houding aannemen weet hij niet zo goed wat hij ermee aan moet.

Toen met dat incident met de Rottweiler liep hij los. Rottweiler lag op de grond, Quasar stond erboven, beetje om zich heen te kijken, staart hoog, en als de Rottie probeerde weg te komen blafte en hapte hij in de lucht naast haar.
Afbeelding
Pak-de-bal

Jinx schreef:Toen met dat incident met de Rottweiler liep hij los. Rottweiler lag op de grond, Quasar stond erboven, beetje om zich heen te kijken, staart hoog, en als de Rottie probeerde weg te komen blafte en hapte hij in de lucht naast haar.
dus hij viel die rottie tòch aan? ...Omdat hij er zo'n hekel aan heeft?

nou, dan denk ik dat grootte er wat mee te maken heeft,

Bauke is natuurlijk veel kleiner dan een Dh en daarom zal hij het niet in zijn hoofd halen
om die dan aan te vallen.

... maar buiten dat , zit dat er bij hem niet in..dat vechten... :19:

( ondanks dat hij er een hekel aan heeft :wink: )
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Toen met dat incident met de Rottweiler liep hij los. Rottweiler lag op de grond, Quasar stond erboven, beetje om zich heen te kijken, staart hoog, en als de Rottie probeerde weg te komen blafte en hapte hij in de lucht naast haar.

Bauke is natuurlijk veel kleiner dan een Dh en daarom zal hij het niet in zijn hoofd halen

écht aanvallen wil ik het niet noemen. Het was een zeer ongewenste situatie, maar de hond heeft er geen schram aan overgehouden.

Grootte en kleur zal er zeker iets mee te maken hebben.

En nee, dat vechten zit er niet in. Het is nl een jachthond.

De dogo argentino is oorspronkelijk een jachthond, maar hij is ook een goede gezinshond, mits met strenge, liefdevolle hand opgevoed
Het ras ontstond pas in de jaren 20 en zijn schepper was Dr Antonio N. Martinez. Hij wilde een krachtige en moedige jachthond scheppen, die bovendien een goede waak- en familiehond was. De eisen die aan de hond werden gesteld waren hoog want het beoogde wild bestond uit wilde zwijnen, poema’s en jaguars.

(even gejat van wikipedia)
Afbeelding
Jay
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: Bauke is natuurlijk veel kleiner dan een Dh en daarom zal hij het niet in zijn hoofd halen

???? :denken:
Afbeelding
Pak-de-bal

Jay schreef:
Pak-de-bal schreef: Bauke is natuurlijk veel kleiner dan een Dh en daarom zal hij het niet in zijn hoofd halen

zou jij een gevecht willen aangaan , met iemand die een stuk groter is dan jij?
je kiest dan de makkelijkste weg, en dat is wat Bauke doet bij een DH ,..
..onderdanig zijn.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 08 jun 2008 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

Jay schreef:

Oops, foutje :mrgreen:
Afbeelding
Jay
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jay schreef:

Mijn verbazing was meer gericht op het feit dat bij Bauke het vechten er niet in zit, ondanks dat hij er een hekel aan heeft. :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Pak-de-bal schreef:

Kom op zeg, jouw bauke is weer een geval apart zeker..
Hoeveel kleine hondjes hier mijn herder niet hebben gesnapt aangeblaft of in het voorbij gaan niet in de kont hebben gehapt..
En andersom, hoeveel kleinere hondjes mijn hond zelf in een boog voorbij loopt, respect toont naar een zelfverzekerde kleinere hond..of angstige kleinere hond
Ligt echt in de karakters en uitstralingen van de honden en bazen soms hoe de honden op elkaar reageren, per definitie hoeft een grotere hond niet de dominantere of de meest zelfverzekerde te zijn..
Ik heb de foto's van de wandeling gekeken vandaag, mooi! veel verschillende honden die elkaar soms een punt maakten maar toch lekker samen opliepen, je ziet honden die naar elkaar toe trekken maar ook honden die redelijk solo lopen
Pak-de-bal

Jinx schreef:écht aanvallen wil ik het niet noemen. Het was een zeer ongewenste situatie, maar de hond heeft er geen schram aan overgehouden.

De dogo argentino is oorspronkelijk een jachthond, maar hij is ook een goede gezinshond, mits met strenge, liefdevolle hand opgevoed
Het ras ontstond pas in de jaren 20 en zijn schepper was Dr Antonio N. Martinez. Hij wilde een krachtige en moedige jachthond scheppen, die bovendien een goede waak- en familiehond was. De eisen die aan de hond werden gesteld waren hoog want het beoogde wild bestond uit wilde zwijnen, poema’s en jaguars.

Dogo Argentino
De Dogo Argentino is een jachthond en makkelijk te trainen. De hond is intelligent, sterk en heeft een strenge liefdevolle hand nodig. Volwassen Dogo Argentinos kunnen agressief zijn in de buurt van andere honden, al zal het dier niet snel zelf de aanval openen. Een Dogo Argentino is individueel ingesteld.

dit heb ik gevonden, van een Dogo
het klopt wel een beetje , hè?
Pak-de-bal

Jay schreef:Mijn verbazing was meer gericht op het feit dat bij Bauke het vechten er niet in zit, ondanks dat hij er een hekel aan heeft. :mrgreen:
als ik een paar keer door een jongen met een rode broek ben aangevallen,
krijg ik daar een enorme hekel aan, maar val ze niet aan, omdat ik dat niet durf :19:
en het niet in mij zit

zo goed uitgelgd?
Jay
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jay schreef:Mijn verbazing was meer gericht op het feit dat bij Bauke het vechten er niet in zit, ondanks dat hij er een hekel aan heeft. :mrgreen:
krijg ik daar een enorme hekel aan, maar val ze niet aan, omdat ik dat niet durf :19:
en het niet in mij zit

zo goed uitgelgd?
Nee. :mrgreen:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Pak-de-bal schreef:
en het niet in mij zit

zo goed uitgelgd?
Jij bent nog bang voor een dode mus
Ik vind het zo triest voor Bauke dat hij zo'n scheiterd van een baasje heeft gekregen
Jij geeft je angst door aan Bauke bah bah bah :devil:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Jay schreef:

je kiest dan de makkelijkste weg, en dat is wat Bauke doet bij een DH ,..
..onderdanig zijn.
die JR hier in de buurt doet het toch ook? :denken:
Overigens was Dusty ook zo, die had een hekel aan mechelaars... alleen vreemde, eigen was allemaal prima.. dat had ze overigens al toen ze hier kwam en voor ik uberhaupt mechelaars had.
Die deed ook aan kamikaze hoor... die vloog een mechel die 4 x zo groot was gewoon aan als ze de kans kreeg... niet uit moed overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Dat was geen rottweiler maar een herder :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:écht aanvallen wil ik het niet noemen. Het was een zeer ongewenste situatie, maar de hond heeft er geen schram aan overgehouden.

Dogo Argentino
De Dogo Argentino is een jachthond en makkelijk te trainen. De hond is intelligent, sterk en heeft een strenge liefdevolle hand nodig. Volwassen Dogo Argentinos kunnen agressief zijn in de buurt van andere honden, al zal het dier niet snel zelf de aanval openen. Een Dogo Argentino is individueel ingesteld.

dit heb ik gevonden, van een Dogo
het klopt wel een beetje , hè?
Ja dat klopt inderdaad. Ze kunnen agressief reageren, en openen niet snel zelf de aanval.
In ons geval reageert de hond niet zozeer agressief. Ik heb nog geen ontblote tanden kunnen ontdekken. Hij reageert wel fel en dominant, maar dat is dus niet te verwarren met agressief, hoe explosief hij er ook uit mag zien.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:
Dat was geen rottweiler maar een herder :wink:
Ook goed, de puppentijd heb ik nooit meegemaakt helaas.
Feit blijft dat hij vooral getriggert wordt door Rotties.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat versta jij onder agressief dan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:Wat versta jij onder agressief dan?
Als een hond echt wil vechten, echt laat zien: Als je 1 stap dichterbij doet verscheur ik je. Ontblote tanden etc.
Die houding heeft Quasar niet imo. Die reageert fel, maar laat meer gewoon zien: Ik blaf je weg, blijf uit mijn buurt.

Zodra de andere hond daar niet op reageert of dichterbij komt dan blijft Quasar wel blaffen, maar toch vertoont hij dan ook een beetje een houding alsof hij niet goed weet wat hij ermee aan moet.
Hij heeft over het algemeen trouwens altijd succes met blaffen, de meeste honden blijven ver uit de buurt :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: Die houding heeft Quasar niet imo. Die reageert fel, maar laat meer gewoon zien: Ik blaf je weg, blijf uit mijn buurt.

Hij heeft over het algemeen trouwens altijd succes met blaffen, de meeste honden blijven ver uit de buurt :wink:
En jij staat dat geblaf toe? Hier mag het niet....
Sowieso heeft Lars hem altijd aan de lijn, en uiteraard staan we het niet toe, we lopen niet fluitend negerend verder.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik persoonlijk vind een hond die in de riem hangt en blaft naar soortgenoten behoorlijk dominant overkomen. Dat andere honden wegblijven of baasjes hun honden weghouden is op zich dan ook niet vreemd.
Zelf zou ik eraan werken aan dat geblaf en dat niet toestaan. Juist omdat andere honden wegblijven heeft hij elke keer een overwinnaarsgevoel en ik denk dat de stap verder te gaan kleiner word naar mate dit zo door blijft gaan.
Het voorbeeld met die rottie geeft aan dat hij niet schroomt om tot de aanval over te gaan.

Het is geen verwijt, zo moet je het niet zien maar ik heb een beetje het idee dat zijn gedrag goed gepraat word. Hij loopt al niet los om te voorkomen dat hij een mep krijgt van een eigenaar, dat lijkt me niet voor niets.
Ik kom liever bazen tegen die weten waar ze mee van doen hebben als een baas die onder de noemer van liefje alles wegschrijven.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:Ik persoonlijk vind een hond die in de riem hangt en blaft naar soortgenoten behoorlijk dominant overkomen. Dat andere honden wegblijven of baasjes hun honden weghouden is op zich dan ook niet vreemd.
Zelf zou ik eraan werken aan dat geblaf en dat niet toestaan. Juist omdat andere honden wegblijven heeft hij elke keer een overwinnaarsgevoel en ik denk dat de stap verder te gaan kleiner word naar mate dit zo door blijft gaan.
Het voorbeeld met die rottie geeft aan dat hij niet schroomt om tot de aanval over te gaan.

Het is geen verwijt, zo moet je het niet zien maar ik heb een beetje het idee dat zijn gedrag goed gepraat word. Hij loopt al niet los om te voorkomen dat hij een mep krijgt van een eigenaar, dat lijkt me niet voor niets.
Ik kom liever bazen tegen die weten waar ze mee van doen hebben als een baas die onder de noemer van liefje alles wegschrijven.
Misschien komt het zo over, maar wij schrijven absoluut niet alles onder de noemer van liefje weg hoor :wink:
We weten dat het geen liefje is buiten, en werken ook echt wel aan dat gedrag, want het is en blijft gewoon niet acceptabel. Ik wilde alleen gewoon even het beeld wat bijvoorbeeld PdB van hem heeft, nuanceren.

Als het overkwam alsof ik alles maar toesta, dat is zeker niet zo :wink:
Verder geef ik gewoon mijn interpretatie. Lars is en blijft DE eigenaar van Quasar, en kent hem het beste. Ik ben natuurlijk pas in huis gekomen toen Quasar al bijna 2,5 was. Precies de periode dat ie nog een late puberperiode had, dus ik heb echt de nodige issues met hem gehad.
Dus ik zal de laatste zijn die alles van hem pikt en altijd maar denkt dat ie noooooooooit iets zal doen en alleen maar lief is :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”