Kyra- schreef:
Maargoed ik heb nu nog steeds GEEN antwoord op mijn vraag gehad.
Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?
Ik ben Frank, Jaap, Ranetje, Estelle niet, ik deel wél hun mening.
Ik heb er wel eens eentje gevoeld, ik vond het een buitengewoon onaangenaam gevoel. Misschien niet net zo pijnlijk als een ferme trap voor je kloten om te leren lossen. Maar wel een veel verontrustender pijn. Een trekken en bijten en prikken tegelijk dat je niet goed kon thuisbrengen, maar wat maakte dat je het wel zou willen uitgillen en wegrennen.
Natuurlijk besef ik dat wat ik gevoeld heb een TT van dertig jaar geleden was, met maar een paar standjes.
Een TT die gemaakt was om bewust pijn mee te doen, een correctiemiddel gemaakt voor de grove correctie.
Ik zou zo'n correctiemiddel nooit in een normale trainingssituatie inzetten, en zeker niet om net eventjes netter te werken. Net eventjes die paar puntjes extra te kunnen sprokkelen voor die podium plaats. Dan maar geen podiumplaats over een paar jaar proberen we het met de volgende hond gewoon weer opnieuw.
Maar ik geef toe: ik zou hem wél daar gebruiken waar de TT het verschil uit kan maken tussen afleren en doorleven; of niet afleren en afgemaakt moeten worden.
En bij zo'n actie (onder leiding van Guus Pierlot) ben ik een keer als figurant opgetreden.
Daar heb ik nooit spijt van gehad, heb ik veel van geleerd.
En de belangrijkste les van Guus was: een TT is een uitzonderlijk hulpmiddel dat je uitsluitend in uitzonderlijke situaties inzet.
Kyra- schreef:
Dat met die kachel bedoel ik gewoon mee honden waar niets mee gedaan word. en dan nog in de G&G word het niet gebruikt (H)
Nee in de GG wordt het niet gebruikt, en waarom is dat volgens jou?
Omdat de GG mensen allemaal van die "slappe happers" met hun hond zijn?
Omdat de GG ers geen ambities hebben?
Andere reden?