Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproepen sneller laten komen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jaap* schreef:
Kyra- schreef:Jullie hebben het over dingen waar je totaal geen weet van heb.
Ik hoor het alweer. Laat maar.
Nee Jaap, je mag niet negatief doen hoor. Dan heb je er namelijk geen kaas van gegeten en snappen doe je het al helemaal niet natuurlijk.
En alles wat je dan zelf gezien hebt was dan heel toevallig altijd bij een verkeerde vereniging of de verkeerde personen....

:ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Kyra- schreef: Even een persoonlijke vraag als het mag ::) renatje hoe oud ben je?
Gossie, kun je het op argumenten niet winnen van Ranetje :mrgreen:

En Jaap, wat een naar verhaal over het 'Amerikaans trainen' in de jacht. Ik schrik daar toch weer van als ik zoiets lees. Dan kunnen mensen tien keer zeggen dat je het alleen moet gebruiken als je er verstand van hebt, maar ik weet zeker dat de mensen die 'Amerikaans trainen' dat exact hetzelfde neertikken: dat zij dus degenen zijn die er zo veel verstand van hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Kyra- schreef:Andere voordeel vind ik dat een AB gebruikt kan worden als je er niet bent.
dat zou ik dus juist nooit doen. Ik zou echt nooit een ab bij mijn hond omdoen als ik er niet ben. om een aantal redenen. Stel zoals Malinois zegt dat de hond er door heen gaat. bah moet er niet aandenken !!!
verder lijkt het mij gewoon geen prettig gevoel. stel dat ze uit frustatie zich zelf iets aandoet.

Ik zou toch liever uit willen zoeken waarom ze bepaald gedrag vertoont en daar dan mee aan het werk gaan denk ik.
Dat bedoelde ik dus met symptoom bestrijding. stel en hond blaft in de bench als je er niet bent. je hangt zon ding om en de hond is stil.maar daarmee heb je bijv de verlatingsangst niet aangepakt. ( ik noem maar een voorbeeld )
frank1985
Zeer actief

Jaap* schreef:
Kyra- schreef:Jullie hebben het over dingen waar je totaal geen weet van heb.
Ik hoor het alweer. Laat maar.
ach jah het bekende verhaal. te veel kritiek en te kritisch en dus weet je nergens wat van af :19:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

estelle schreef: Ik weet niet hoor maar Maart zegt toch een aanta lkeren duidelijk in dit topic dat het te doen is om die podiumplaats.

bij de eigenaar waarover het beginbericht gaat, wel ja. Maar deze discussie gaat allang niet meer over de hond uit het begin bericht toch :N: :mrgreen:

Naar het schijnt doet hij het trouwens goed, vanavond zie ik hem.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

frank1985 schreef:
Kyra- schreef:Andere voordeel vind ik dat een AB gebruikt kan worden als je er niet bent.
dat zou ik dus juist nooit doen. Ik zou echt nooit een ab bij mijn hond omdoen als ik er niet ben. om een aantal redenen. Stel zoals Malinois zegt dat de hond er door heen gaat. bah moet er niet aandenken !!!
verder lijkt het mij gewoon geen prettig gevoel. stel dat ze uit frustatie zich zelf iets aandoet.

Ik zou toch liever uit willen zoeken waarom ze bepaald gedrag vertoont en daar dan mee aan het werk gaan denk ik.
Dat bedoelde ik dus met symptoom bestrijding. stel en hond blaft in de bench als je er niet bent. je hangt zon ding om en de hond is stil.maar daarmee heb je bijv de verlatingsangst niet aangepakt. ( ik noem maar een voorbeeld )
lol ik weet waarom hij het doet en je hangt niet een ding om en gaat weg.

Maargoed ik heb nu nog steeds GEEN antwoord op mijn vraag gehad.

Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?

Dat met die kachel bedoel ik gewoon mee honden waar niets mee gedaan word. en dan nog in de G&G word het niet gebruikt (H)
Si vis pacem, para bellum
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:

Dat met die kachel bedoel ik gewoon mee honden waar niets mee gedaan word. en dan nog in de G&G word het niet gebruikt (H)
ja kyra, ik heb een TT gevoeld ja. dat had je ook kunnen lezen. en daarbij komt dat het mischien niet alleen om de pijn belevenis gaat bij de hond maar ook om het princie.

volgens mij zei je een paar posts hier voor dat je niet wist wat er met de hond was gebeurd ?? en als je bedoeld dat hij blaft door de kinderen ( at je ook zei in dit topic ) dat is het toch niet fair om je hond een AB om te doen maar dan moet je je kinderen toch andere instructies geven ?
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:

Sorry hoor, maar jij leest wellicht hier alleen in de africhtings hoek? De meeste mensen hier zijn intensief met hun honden bezig, wandelen inmens veel, sommigen doen sporten als agility, jachttraining, G&G, doggydance en noem maar op! Deze sporten vergen ook veel training en 1 op 1 zijn met de baas.. en veelal komt er geen tt aan te pas en wordt er met geduld of een andere manier van trainen of stoppen omdat een hond er blijkbaar geen lol in heeft..
Omdat je in de africhting zit krijg je er wat meer van te zien ja.. en de meningen blijven ook binnen de africhting verschillen over hoe en wanneer en of wel of niet de tt inzetten.. ik blijf nog steeds van mening dat het geen vanzelfsprekendheid moet worden..

Ik kan je verkeerd lezen hoor, maar ik vind het een beetje overkomen alsof alle mensen die hier al jaren met hun honden bezig zijn absoluut niets met de hond doen en al helemaal geen mening mogen hebben over de tt.. en ja dan krijg je weer dat gedoe van "africhters in de verdedigingssport" tegen "africhters in andere sporten" want dat vind ik net zo goed een hond africhten in een bepaalde tak van sport!
Van het G&G programma wat ik wel eens lees.. ik denk dat ik daar nog heel veel van kan leren als ik op les ga met mijn honden.. lijkt me ook wel een erg hoog appel op je hond hebben om die opdrachten uit te laten voeren naar behoren :ok:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Kyra- schreef: Maargoed ik heb nu nog steeds GEEN antwoord op mijn vraag gehad.
Ik ben Frank, Jaap, Ranetje, Estelle niet, ik deel wél hun mening.
Ik heb er wel eens eentje gevoeld, ik vond het een buitengewoon onaangenaam gevoel. Misschien niet net zo pijnlijk als een ferme trap voor je kloten om te leren lossen. Maar wel een veel verontrustender pijn. Een trekken en bijten en prikken tegelijk dat je niet goed kon thuisbrengen, maar wat maakte dat je het wel zou willen uitgillen en wegrennen.
Natuurlijk besef ik dat wat ik gevoeld heb een TT van dertig jaar geleden was, met maar een paar standjes.
Een TT die gemaakt was om bewust pijn mee te doen, een correctiemiddel gemaakt voor de grove correctie.
Ik zou zo'n correctiemiddel nooit in een normale trainingssituatie inzetten, en zeker niet om net eventjes netter te werken. Net eventjes die paar puntjes extra te kunnen sprokkelen voor die podium plaats. Dan maar geen podiumplaats over een paar jaar proberen we het met de volgende hond gewoon weer opnieuw. :19:

Maar ik geef toe: ik zou hem wél daar gebruiken waar de TT het verschil uit kan maken tussen afleren en doorleven; of niet afleren en afgemaakt moeten worden. :ok:

En bij zo'n actie (onder leiding van Guus Pierlot) ben ik een keer als figurant opgetreden.
Daar heb ik nooit spijt van gehad, heb ik veel van geleerd.
En de belangrijkste les van Guus was: een TT is een uitzonderlijk hulpmiddel dat je uitsluitend in uitzonderlijke situaties inzet.
Kyra- schreef: Dat met die kachel bedoel ik gewoon mee honden waar niets mee gedaan word. en dan nog in de G&G word het niet gebruikt (H)
Nee in de GG wordt het niet gebruikt, en waarom is dat volgens jou?
Omdat de GG mensen allemaal van die "slappe happers" met hun hond zijn?
Omdat de GG ers geen ambities hebben?
Andere reden? :denken: :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Kyra- schreef: Even een persoonlijke vraag als het mag ::) renatje hoe oud ben je?
Gossie, kun je het op argumenten niet winnen van Ranetje :mrgreen:
Sorry ik wist niet dat hem winnen zou gaan. Is niet mijn probleem als jij dat zo ziet ;)
Personen die met negative argumenten komen (kan je het dan nog wel een argument noemen) hebben geen ervaring met een TT of een AB
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef: ja kyra, ik heb een TT gevoeld ja. dat had je ook kunnen lezen. en daarbij komt dat het mischien niet alleen om de pijn belevenis gaat bij de hond maar ook om het princie.

volgens mij zei je een paar posts hier voor dat je niet wist wat er met de hond was gebeurd ?? en als je bedoeld dat hij blaft door de kinderen ( at je ook zei in dit topic ) dat is het toch niet fair om je hond een AB om te doen maar dan moet je je kinderen toch andere instructies geven ?
Ik zag later dat ik heel wat post gemist had en die ga ik zo nog even verder lezen. Frank wat gebruik jij bij je hond als je ga trainen?

en het zijn niet mijn kids ;) die weet wel beter lol (en als het wel mijn zoon was geweest had hij een TT om gekregen :pffff: ).. zoals je ook had kunnen lezen hij heeft hem 1 keer om gehad op standje 1 en daarna uit :) en bij hem werkt het perfect. Nee ik heb geen idee wat er met hem gebeurd is voordat ik hem kreeg. Kan je alleen vertellen dat ik ruim een jaar ben bezig geweest om hem te leren dat mij bijten niet lief was :)

Over mijn reu laat ik zeggen dat het een herplaatser was met mega problemen, alleen gek gemaakt in een kennel of bench en gek gemaakt op een pak, al hij kon was bijten bijten en bijten.

@ Ennath: een TT van 30 jaar geleden is heel wat anders dan een TT nu ;) ik denk als je geluk had dat er 2 standen op stonden die van nu hebben er 127 en meer :) en ik kan je vertellen dat je standje 1 echt niet eens voel :) alles wat je voel is een zachte tinteling of er een spn over je arm loopt lol.. kan voor een hond niet veel meer pijn doen :)

btw ik kan je vertellen dat er wel degelijk G&G verenigingen zijn die ze wel gebruiken

@ Blondie: ik ben mij er wel degen van bewust dat er hier veel mensen zitten die veel met hun honden doen en raar maar waar ik leer er nog wat van ook. ik zeg ook niet dat er niet gereageerd mag worden, graag zelfs, maar alleen maar negatief zonder te weten welke manieren je nog meer kan gebruiken vind ik een beetje kort door de bocht. Ik kan nog wel zeggen dat ik zeker niet te pas en te onpas een AB gebruik en nog helemaal geen TT :) maar ik ben mij er meer in gaan verdiepen omdat ik er net als 99% hier op tegen was ;) en ben tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk een positieve manier is om een TT te gebruiken mocht het nodig zijn.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kyra- schreef: Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?

.)
Nee nooit gevoeld. Helaas wel meer dan genoeg ellende gezien bij honden die zo'n ding om hun nek hadden hangen.

Waarom moet ik toch in vredesnaam iets gevoeld hebben voor ik mag zeggen dat ik het ondingen vindt?
Het gaat mij er om dat ik het absurd vindt om van alles met een hond uit te vreten omdat je dan je puntjes kunt scoren op een wedstrijd.
Moet je lezen in dit topc; TT op de lies, TT om de staart, TT om de nek, TT om de buik, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een TT voor. Sorry maar ik vind het waanzin.
Kyra-
Zeer actief

estelle schreef:
Kyra- schreef: Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?

.)
Nee nooit gevoeld. Helaas wel meer dan genoeg ellende gezien bij honden die zo'n ding om hun nek hadden hangen.

Waarom moet ik toch in vredesnaam iets gevoeld hebben voor ik mag zeggen dat ik het ondingen vindt?
Het gaat mij er om dat ik het absurd vindt om van alles met een hond uit te vreten omdat je dan je puntjes kunt scoren op een wedstrijd.
Moet je lezen in dit topc; TT op de lies, TT om de staart, TT om de nek, TT om de buik, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een TT voor. Sorry maar ik vind het waanzin.
Waarom direct zo negatief wie zegt dat ik op deze onhondse manier een TT zal gebruiken. Dat is gebruik uit onmacht en NIET een rede waarom ik er ooit 1 zal gebruiken. Ja je heb gelijk op deze manier een TT gebruiken kan ik ook niet tegen of zien. Niet iedereen gebruikt hem op de manier die jij gezien heb.

Zoals ik net ook al zei ik zie dat ik niet alles gelezen heb en dus ook niet gezien dat het hier op het forum staat dat hij op deze manier gebruikt word
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Kyra- schreef: btw ik kan je vertellen dat er wel degelijk G&G verenigingen zijn die ze wel gebruiken
Vast wel, maar niet onder auspiciën van Cynophilia, en volgens mij ook niet bij FHN. :19:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Kyra- schreef:Ik wil wel graag meer leren van de Bart manier. Hij ebruikt de laagste stand en gebruikt hem zelfs als beloning.
:eek:
:N:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Frenk schreef:
Kyra- schreef:Ik wil wel graag meer leren van de Bart manier. Hij ebruikt de laagste stand en gebruikt hem zelfs als beloning.
meeste TT's hebben ook een tril stand ;) haha speciaal voor de vrouwen (H).

Wat mij nog te binnen schoot ik las iets over een TT gebruiken om zo meer punten te halen?

LOL nou het zal mij een zorg wezen hoeveel punten ik haal zolang ik maar weet dat ik eruit kan halen wat nodig is :) en dat is niet veel voor diensthonden :p wat ik meer belangrijker vind is dat ik tijdens het werk de juiste controle en apél heb zodat hij in geen geval een gevaar is voor niemand en daar heb ik geen TT voor nodig, Ik denk ook niet dat een TT bij mijn reu zou werken :)
Ennath schreef:
Kyra- schreef: btw ik kan je vertellen dat er wel degelijk G&G verenigingen zijn die ze wel gebruiken
Vast wel, maar niet onder auspiciën van Cynophilia, en volgens mij ook niet bij FHN. :19:
Ja hoor :)
Frenk
Zeer actief

Kyra- schreef:
Frenk schreef:
meeste TT's hebben ook een tril stand ;) haha speciaal voor de vrouwen (H).
Ik neem niet aan dat dat de manier is waarom Bart hem bij honden inzet :N:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Frenk schreef: Ik neem niet aan dat dat de manier is waarom Bart hem bij honden inzet :N:
hahahaha bedoel je de tril functie of voor de vrouwen lol
Frenk
Zeer actief

Kyra- schreef:
Frenk schreef: Ik neem niet aan dat dat de manier is waarom Bart hem bij honden inzet :N:
Laat maar, ik was serieus benieuwd naar hoe je dat als beloning in kunt zetten, maar jij bent geloof ik ergens anders met je gedachten. :wink:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Frenk schreef:
Kyra- schreef:
Laat maar, ik was serieus benieuwd naar hoe je dat als beloning in kunt zetten, maar jij bent geloof ik ergens anders met je gedachten. :wink:
Nee die vraag heb ik beantwoord was ook een serieus antwoord "de tril functie"
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kyra- schreef:Ik zag later dat ik heel wat post gemist had en die ga ik zo nog even verder lezen.
.
Je hebt kennelijk niet alles terug gelezen.
Mijn antwoord had je al :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief

om even on topic te gaan: de hond komt netjes naar de baas toe :ok:
thx voor de tips :F:
Frenk
Zeer actief

Kyra- schreef:
Frenk schreef:
Kyra- schreef:
Maar hoezo is dat dan een beloning?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

maart schreef:om even on topic te gaan: de hond komt netjes naar de baas toe :ok:
Fijn :ok:
Hoe?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Frenk schreef:
Kyra- schreef:
Frenk schreef:
Kyra- schreef: hahahaha bedoel je de tril functie of voor de vrouwen lol
Op dezelfde manier waarop een clicker een beloning is :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Frenk schreef:
Kyra- schreef:
Frenk schreef:
Kyra- schreef: hahahaha bedoel je de tril functie of voor de vrouwen lol
ik gebruik de trilstand erg veel, cfr werking clicker.
maart
Zeer actief

ranetje schreef:
maart schreef:om even on topic te gaan: de hond komt netjes naar de baas toe :ok:
Hoe?
mbv tt (die nu al niet meer gebruikt wordt, hij heeft hem 2 trainingen gebruikt)
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef: Frank wat gebruik jij bij je hond als je ga trainen?
k snap de zin van de vraag niet zo maar goed. als ik train gebruik ik een lijn,halsband (plat met diamantjes er op :pffff: ) een balletje en lekkers.....

verder ( en volgens mij heb ik je daar al eerder op aangesproken ) vind ik dat je heel kleinerend over niet africhtings honden doet. Ik denk dat er heel veel mensen ( hier ) zijn die heeel erg veel tijd,energie en liefde in hun hond stoppen zonder er een direct programma mee te trainen. en laat staan de honden die aan andere sporten dan die jij doet mee doen.

dus de opmerking honden die alleen voor de kachel ........... :19:
frank1985
Zeer actief

maart schreef:
ranetje schreef:
Hoe?
mbv tt (die nu al niet meer gebruikt wordt, hij heeft hem 2 trainingen gebruikt)
poeh 2 x maar en wat kost zon ding ? rond de 300 euro toch !! duur schokje !! maar fijn dat het opgelost is
maart
Zeer actief

frank1985 schreef:
maart schreef:
ranetje schreef:
Hoe?
poeh 2 x maar en wat kost zon ding ? rond de 300 euro toch !! duur schokje !! maar fijn dat het opgelost is
doe nog maar een paar honderd euro bij hoor :wink:
ik heb ook 2 tt'en, gebruik die ook maar heel zelden meer (en één ervan is kapot :mrgreen: ) maar moest mijn tt kapot gaan, ik kocht ook direct een nieuwe (nu ja direct, hangt wel wat af van de periode van de maand :N: ).
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”