Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Manu »

RedPassion schreef:Gezien de vooruitgang hier lijkt me dat wel. :D Los misschien niet, maar met flexi of lange lijn toch vast wel. Omheind gebied heeft mijn voorkeur, dan kan Saar ook mee. Voor Niarla misschien wel prettig omdat Pim sowieso niet mee kan (die blijft niet altijd vriendelijk met veel honden om hem heen). Maar verder maakt het me weinig uit hoe/wat/waar/wanneer. ;)
Leuk! :ok:
Manu gaat misschien ook niet los hoor. Vooral in vreemd gebied moet hij elk geurtje onderkwijlen- en piesen. Ook die van 200 meter verderop. En wie weet loopt daar ook wel een leuke teef :cheer: Of een konijn :cheer: Of een groep ganzen :cheer: Of je kunt het water over om nog meer geurtjes onder te piesen :cheer:
De eerste 10 minuten vindt hij interessant, nieuw gebied met mij, ook nog allemaal hondenvrienden, en daarna gaat hij op avontuur.

Laatste tijd wordt het erger. Ik krijg het pokkebeest ook maar niet moe.
Hij komt uiteindelijk wel terug hoor, maar dan mag ik wel 2 maaltijden meenemen want dat kan zomaar een paar uur duren. Soms ook maar een kwartiertje maar dat is maar net hoe zijn pet staat :oeps:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Leuk filmpje Sanner! Stelletje worstelaars. :lol1: Cosette heeft definitief een huisje gevonden dus?

Hihi, Manu, dan moeten we met zijn alleen maar een flink picknickpakket meenemen als je Manu wel los laat lopen. Kunnen we in alle rust wachten tot hij terugkomt. :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuke filmpjes Sanner! :D

Weten jullie een geschikt omheind gebied ergens centraal in het land? Is 't Leesten bijvoorbeeld wat, of is dat niet goed genoeg omheind?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

DeDiana schreef:Leuke filmpjes Sanner! :D

Weten jullie een geschikt omheind gebied ergens centraal in het land? Is 't Leesten bijvoorbeeld wat, of is dat niet goed genoeg omheind?
Onze vrienden wonen in Apeldoorn en toen we Sterre pas hadden kon ze nergens los. Toen zijn we een paar keer naar Apeldoorn gegaan (wij wonen in den Haag) naar Het Leesten. Dat was ideaal met Sterre. Het is volledig omheind. Nu probeert Sterre niet ergens overheen te gaan om te ontsnappen. Ze ging alleen erg ver uit zicht en luisterde toen totaal niet. Ik weet dus niet of het veilig genoeg is voor een Podenco of zo'n soort hond die misschien over de omheining heen kan?
Manu

Op het veld hier is er één (ÉÉN) kleine kuil onder het hek waar Uma een sport van maakte om onderdoor te gaan.
Maar eenmaal aan de andere kant wilde ze heel gauw weer terug toen ik DOEIIIII zei.

De enige waar ik me druk om maak is Manu. Die zegt zelf DOEIIIII :lol1: :jank:

(Uma woont in het weekend trouwens in Den Haag en komende zomer vast, met mij en Manu)
kaatjuh89
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kaatjuh89 »

Wat ziet dat er gezellig uit Manu haha! Schatjes!
En RedPassion je hebt echt knappe hondjes!

Ik heb het er steeds vaker over om toch maar een hondje uit Spanje of een ander land te adopteren! Maar ik moet eerst van mezelf afstuderen! ;-)
Whoever said that diamonds are a girl's best friend, never owned a dog.
RedPassion

Ja, wel even met de kanttekening dat het Leesten de afgelopen tijd onder constructie was en het dus niet goed afgezet was/is (?). Wij wonen er bijna om de hoek, maar ik ben er om die reden al een tijdje niet geweest. Je mocht ter compensatie over de hei wandelen, maar dat is met een jagende hond geen succes. ;) Maar ik kan morgen best even kijken of inmiddels alles weer is afgezet hoor. Honden kunnen er inderdaad wel uit zicht raken en een hond die echt wil kan op sommige stukken ook over de omheining. Maar in principe is het een prima/veilige plek lijkt mij, mits het inmiddels weer goed afgezet is.

Edit: Dankjewel kaatjuh89! :D
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Ja, wel even met de kanttekening dat het Leesten de afgelopen tijd onder constructie was en het dus niet goed afgezet was/is (?). Wij wonen er bijna om de hoek, maar ik ben er om die reden al een tijdje niet geweest. Je mocht ter compensatie over de hei wandelen, maar dat is met een jagende hond geen succes. ;) Maar ik kan morgen best even kijken of inmiddels alles weer is afgezet hoor. Honden kunnen er inderdaad wel uit zicht raken en een hond die echt wil kan op sommige stukken ook over de omheining. Maar in principe is het een prima/veilige plek lijkt mij, mits het inmiddels weer goed afgezet is.

Edit: Dankjewel kaatjuh89! :D
O, als jij eens zou willen kijken? Het is wel lekker centraal, dus als het weer helemaal goed omheind is lijkt het mij een goede optie.
En andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk.
Dan ga ik een poll op Facebook zetten met voorstellen voor data.
RedPassion

Ik ga morgen kijken! :)
Joyce112
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Ik word nog steeds zo blij van dit topic!! :cheer: :I:
Manu schreef:Op het veld hier is er één (ÉÉN) kleine kuil onder het hek waar Uma een sport van maakte om onderdoor te gaan.
Maar eenmaal aan de andere kant wilde ze heel gauw weer terug toen ik DOEIIIII zei.

De enige waar ik me druk om maak is Manu. Die zegt zelf DOEIIIII :lol1: :jank:

(Uma woont in het weekend trouwens in Den Haag en komende zomer vast, met mij en Manu)
Ooooh, dan hoop ik dat ik je knappe stel een keer tegen kom! :mrgreen: :pffff:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aura en ik hadden een wat moeilijk dagje vandaag. Allereerst de eerste uitlaatronde liep er een hond (ruim) voor ons, voor Aura geen probleem, maar Pol veranderde in een soort hysterisch duracell-konijn op te zware batterijen en als ik op de rem van de flex drukt, of als de klos te dicht bij haar komt, schrikt ze en of dat nog niet genoeg was, kwamen er 2 schepen door het kanaal, nou dat was pas echt eng. Toen bij ik maar even bij gaan zitten en heb haar in mijn armen genomen, gelukkig vindt ze dat echt fijn.
Toen moest er opgeruimd worden en stofzuigen was ook hoognodig. Normaal ben ik daar heel makkelijk in, maar jongste gaat als een trein op haar buik het hele huis door, dus aan haar kleertjes kun je precies zien wat er met de vloer dient te gebeuren :tongue: . Alleen, Aura denkt dat de stofzuiger een ruimteschip is dat haar komt ontvoeren. Om haar een beetje te ontzien heb ik haar en Pol maar even de tuin in gebonjourd, maar dat was ook niet naar haar zin, want die lange puntneus dient wél om overal in te steken en in je eentje buiten gaat dat niet.
De rest van de dag heeft ze druk heen en weer gelopen tussen keuken, kamer en boven, ik kreeg er zelf het heen en weer van :Q: .
's middags kregen we bezoek van opa en oma en dat was heel even een beetje spannend, maar een stukje gerookte zalm wilde ze wel aannemen en tegen de bank aan oma's voeten was het uitverkoren plekje om te liggen.
Wat eten die honden daar in Spanje trouwens :hmmm: , die verwende prinses hier trekt haar neus op voor brokjes, gedroogde visjes en gedroogde long. Ham en zalm dat lust ze wel.

De tweede uitlaatronde ging beter, ze schrikt nog wel snel (vooral als ik de rem van de flex van Pol indruk :ugh: ), maar hier en daar kwam haar staart zelfs even omhoog. Ik loop tot nu toe steeds hetzelfde rondje, ze vindt dat nl nog spannend genoeg en ik zie aan haar dat ze begint te herkennen waar het even wat spannender is (onder de brug door moeten) en waar ze het echt fijn vindt (het paadje langs de vijver, daar komt die staart los en gaat de neus aan de grond).

En nu ligt ze languit aan mijn voeten, eindelijk rust. Sowieso lijkt ze zich 's avonds altijd prettiger te voelen dan overdag. Overdag kan ze tijden onrustig heen en weer lopen, naar buiten in de tuin wil ze wel en niet, ze wil wel met ons mee, maar eigenlijk vindt ze het nog een beetje eng, dus rent ze honderd keer weer terug naar binnen, maar zolang wij buiten zijn, komt ze toch ook weer terug. En 's avonds ontspant ze zich, ligt ze heerlijk relaxt naast of op de bank of ze pakt Pol's ezeltje om mee te spelen, dan stuitert ze door de kamer.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Vandaag is Dos weer een paar uurtjes alleen thuis geweest, ging weer super! :cheer: Buurvrouw heeft tussendoor ook een paar keer naar binnen gekeken.
Ze blijft op de bank liggen als ik thuiskom, het boeit haar niet zo, haha. Als ik naar haar toeloop en haar aai dan gaat ze er even lekker voor liggen. Ze ging zelfs even op haar rug liggen zodat ik haar buik kon kriebelen. Mark kwam ook weer eens eten, haha, en ook hij werd vriendelijker begroet dan ik, voor hem kwam ze wel van de bank af. :LOL:

Daarstraks speelde ze bijna met een balletje. Ze leek er zelf van te schrikken, haha, maar toch, het begin is er. Spelboog, balletje aantikken met haar poot en ze pakte hem bijna vast. :E:
De robotstofzuiger negeert ze, de gewone stofzuiger vind ze wel wat spannend. Het geluid niet, maar het apparaat moet niet te dicht in haar buurt komen.
En ze liep net ineens doodleuk de kennel in om wat te drinken. Ze heeft lef! :80: :E: En dat terwijl er in haar bench ook een waterbak staat.

Zo zaten/lagen ze vanmiddag. Bleza zat naar buiten te kijken en Dos wilde daar liggen. Dus dat gebeurt dan ook. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

De jeuk is er nog steeds, maar lijkt iets af te zwakken.
Ze eet nog steeds heel weinig, maar lust tot nu toe alles wat ik haar aanbied.
Ze slaapt nog steeds heel erg veel, en ik vind haar ook wat stijf lopen, opstaan en gaan liggen. Kan door de LM komen, maar ook doordat ze nu veel te verwerken heeft, dus we kijken het nog even aan. Volgende week ga ik haar weer even wegen, ik heb niet het idee dat ze aankomt. Vanwege alle veranderingen kan haar weerstand natuurlijk een stuk lager zijn, dus ze krijgt nog steeds brokken omdat ik bang ben dat de overgang naar vers teveel van haar weerstand zal vragen. Haar lichaam heeft al best wat te verduren nu. Wandelen doen we nog niet echt veel, gewoon de dagelijkse ommetjes. Omdat ze zo mager is wil ik haar daar ook niet teveel mee belasten. Dit weekend wil ik even kijken of we ergens op een rustige plek wat meer kunnen lopen.
Ik vind het lastig, want omdat ze zo stijf loopt wil ik haar niet teveel belasten, maar van te weinig beweging blijft ze stijf natuurlijk. En omdat ze weinig eet en mager is wil ik ook weer niet teveel van haar vragen. Aan de andere kant, misschien krijgt ze wel meer trek van een langere wandeling.
Ze krijgt echinaforce-druppels in de hoop haar weerstand iets op te krikken.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
RedPassion

Ach, wat sneu dat ze zo onrustig was vandaag Kipo. Het is ook niet niks allemaal natuurlijk, ze krijgen nogal wat te verwerken in korte tijd. Fijn dat je haar kunt kalmeren door haar in je armen te nemen! Ik hoop dat ze snel wat meer haar draai kan vinden. :)

Hier ging het goed verder vandaag. Na het gedoe bij de poort van het bos vanmiddag en het slechte luisteren van Saar had ik besloten om het late-middag-rondje maar twee keer te doen. Eerst ben ik alleen met Saar op pad geweest. Ze vond het fijn en ik kon weer even al mijn aandacht op haar richten. Ik snap het ook wel, ze is mijn 'handenbindertje' en krijgt normaal dus redelijk wat aandacht. Ook is het echt mijn hondje (Pim is meer op Tonnie gericht, zij op mij) en nu moet de aandacht ineens verdeeld worden. ;) Ik heb dus besloten regelmatig even alleen met haar op pad te gaan.
Niarla en Pim waren in de tussentijd samen thuis gebleven, volgens mij is dat prima gegaan. Daarna met hen even naar het bos geweest, Niarla weer aan de flexi. Ze nam af en toe een flinke sprint. :80: Ze schrikt wel snel van vreemde geluiden en dingen (een geparkeerde auto midden op het bospad), maar herstelt zich snel en loopt grotendeels ontspannen en nieuwsgierig rond.

In huis heeft ze ook veel belangstelling voor van alles. Ze slaapt nog steeds veel maar ze heeft ook het fenomeen ratten-tv ontdekt. :lol1: Ze staat steeds voor de kooien te kijken.

En vanavond hadden we een primeur; Pim ging bij haar op het kleed liggen! Nooit verwacht (zeker niet zo snel) van ons aso'tje. ;)

Afbeelding

Drie op een rij!
Afbeelding

En samen met Pim!
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Afbeelding
Zo ligt ze nu naast me

Afbeelding

en zo eerder op de avond :I:

Ze slaapt overdag heel weinig, daar vindt ze nog niet echt de rust voor. Volgens mij komt dat ook deels door die scheut herder, want het is een echte bemoeial, niet voor niks is haar bijnaam (nu al) puntneus.

Niarla doet het goed zeg :E:
Laatst gewijzigd door kipo op 19 mar 2015 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Aura is echt heel leuk met de kinderen volgens mij, of niet? Jammer dat ze vandaag een wat mindere dag had, maar dat komt wel weer goed. :D
Fijn dat Niarla het ook zo goed doet!
Afbeelding

RedPassion

Moosje, wat lastig zeg! Ik kan me je manier van denken en het 'cirkeltje' dat dan ontstaat goed voorstellen. Alles heeft voors en tegens natuurlijk... Is heel rijke bijvoeding misschien een optie?

Kipo, wat is Aura toch een schatje met kinderen. :I:
kipo
Zeer actief

moosje schreef:Aura is echt heel leuk met de kinderen volgens mij, of niet? Jammer dat ze vandaag een wat mindere dag had, maar dat komt wel weer goed. :D
Fijn dat Niarla het ook zo goed doet!
Ja, Aura overtreft wat dat betreft al mijn hoop en verwachtingen. Gisteren lag ze languit op de grond en jongste was haar richting op aan het kruipen. Ik zat er vlak naast en heb het maar eens even laten gaan, maar Aura vertrok geen spier, ook niet toen jongste haar handje op Aura's voet legde en haar tenen wilde pakken.
En vandaag was oudste door het dolle, want opa en oma op bezoek. Ook daar had ze niks van.
Uiteraard begeleiden we een en ander en laten we ze niet alleen, maar ik denk dat we dat meer doen om Aura te beschermen, dan de kinderen.
kipo
Zeer actief

@Moosje, vaker en korter is beter voor stijve spieren of gewrichten dan een keer een lange wandeling. En wat de eetlust betreft, kan ik gerookte zalm van harte aanbevelen :engel:
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft nu wat yoghurt en melk bij haar brokken gekregen, en een kuipje blikvoer, om haar pilletje in te verstoppen. :D Ben benieuwd of ze haar bak nu leeg eet. Zo ja, dan krijgt ze vanaf nu standaard wat melk en yoghurt over haar voer heen. Een kijken of het werkt. Ze eet dan in ieder geval wel iets meer. Hoop ik. Zo maar eens kijken of ze de bak leeg heeft.
Bleza en Jade krijgen regelmatig wat yoghurt, en ik had nu nog wat volle melk staan die op moest, dus ach, zal best vet zijn, en voor Dos dus goed. :engel:
Afbeelding

RedPassion

Dat kan inderdaad wel werken. :D Ik heb zelf ook goede ervaringen met Convalescence Support. Dat zou je ook nog over het voer kunnen doen, of ernaast kunnen geven als ze wat meer nodig heeft.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft haar bak leeg! :cheer: :cheer:
Voortaan krijgt ze dus melk en yoghurt over haar brokken, haha. Slecht? Ach ja, misschien wel, maar dat is ze gewend. :engel:
Over een paar weken zien we wel weer verder. Jade stond haar net uit te dagen om te spelen, zal het filmpje zo even uploaden. Of morgen, ben moe. Kijk wel even, haha.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Moosje, kan het niet zijn dat ze gewoon wat spierpijn heeft? Ze zijn echt niets gewend qua beweging natuurlijk.
Ik heb hier nog een bus rundervetpoeder staan, dat geef ik Amy over haar eten want die is ook erg mager. Vanwege een bestelling bij Zooplus die heel erg beschadigd aankwam, kreeg ik alles nog een keer en heb ik nu twee van die bussen. Die zal ik binnenkort wel brengen (of anders opsturen), want dat is heel calorierijk en Amy vindt het ook nog eens superlekker als ik dat over haar eten doe.

Kipo, fijn dat het in huis met de kinderen zo super gaat met Aura! En al die nieuwe, spannende dingen zoals stofzuigers, verkeer, bruggetjes, etc. gaan ook wel wennen. Heel goed dat je nu met haar veel hetzelfde rondje loopt, ze heeft zo te horen nog genoeg indrukken te verwerken. Die onrust die ze in huis heeft, zal daar ook wel mee te maken hebben (beetje overprikkeld, moeilijk de rust kunnen vinden).

En RedPassion, wat fijn dat Niarla zich buiten ook steeds meer kan ontspannen en dat Pim haar blijkbaar wel oké vindt :ok:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik lees alles, maar reageer niet zo vaak. Nu wel ff, niarla raakt me zo :I: ik vind het een superleuk hondje om te zien en hoe je haar beschrijft redpassion is het net Lola. Blijft ze bij jullie? Ik kan je vertellen dat ze dan héél diep onder je huid gaat zitten met iedere stap vooruit die ze maakt ;)

Het zou niks voor hier zijn omdat ze precies is zoals Lola, die twee gaan niks aan elkaar hebben, maar als ik Lola niet had gehad dan was niarla toch wel onderwerp van gesprek geweest hier.

Ik ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelt komende tijd!

Enne, als die wandeling op het leesten is, mogen er dan ook niet-AAF Spanjaarden mee? :engel:
Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Irmimi »

Sep is inderdaad ook af en toe wat stijf in zijn bewegingen, maar ik heb het idee dat het inderdaad te maken heeft met het weinig bewegen in de opvang. Nu moet hij natuurlijk ineens wandelen, op de bank klimmen, in de auto springen, rennen met andere honden in de opvang. Dat is nogal wat anders dan met een aantal honden samen op 50m2(??? ben niet zo goed in het schatten van afmetingen :denken: ) zitten drie jaar lang.

Afgelopen nacht is Sep voor het eerst alleen beneden gebleven met de bench open. Hij was lekker op de bank gaan liggen met Jack (kat) naast hem. Met de camera die ik gekocht heb kon ik ze een beetje in de gaten houden. Gisteren ook een uur weggeweest en Sep in de bench alleen gelaten, hij lag gewoon lekker te slapen toen ik terug kwam. Het lijkt dus steeds beter te gaan met het alleen blijven. Alleen buiten in de kennel vindt Sep nog echt niet leuk, maar dat gaan we dan later wel proberen. Ik heb niet het idee dat hij iets gaat slopen als ik er niet ben, en met de katten vertrouw ik hem inmiddels volledig.

De jeuk is ook minder geworden, maar hij krabt nog steeds af en toe. Ik wil hem nog steeds wel graag wassen omdat hij een beetje stinkt :ugh: Afgelopen weekend had ik het al geprobeerd, maar Sep vond het duidelijk niet leuk en wilde niet eens de douchebak instappen. Ik mocht hem wel optillen, dus ik heb hem er in gezet, maar toen ik het eerste water voorzichtig over zijn voetjes wilde laten lopen wilde hij echt weg. Met zo'n grote sterke hond is dat in je eentje echt niet te doen, en ik wil hem ook kunnen kalmeren, dus aankomend weekend maar eens samen met Diana proberen. De oppas van Sep heeft al aangeboden het te komen filmen :LOL: :LOL: :LOL:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ditblijft een heerlijk topic om te lezen als je net wakker bent :I:

Irmimi ik deed mijn opvangers in de tuin wassen. Ik heb zo'n hard kinderbadje staan (zoiets als zo'n schelp) daar deed ik een flinke laag water in en dan maakte ik ze met bekers water nat, dan soppen met shampoo en dan afspoelen met klaarstaande emmers water. Daar gebruikte ik een steelpan voor. De douche is eng :schrik:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even voor de mensen die tegen problemen aanlopen. Soort geruststelling.
Toen Bas bij mij kwam was ze als de dood voor mensen die van achter kwamen. Dus liepen we in het bos of de polder dan stoof ze voor ons uit met de staart tussen de benen. Ze was doodsbang voor stilstaande auto´s met iemand erin. Dat rook ze of zag ze, geen idee maar ze vond het vreselijk.
Als je iets op de grond liet vallen en het oppakte dacht ze meteen dat je een steen ging gooien en dus stoof ze weer weg.

Verder was ze bang voor grote honden. Bang voor tractoren ed en bang voor koeien. Die laatste moesten flink begromd en bekeken worden.

Ze deed ook nergens een plas en was de eerste dagen 100% zindelijk IN HUIS.... :oohja: :engel: Buiten niks, zelfs na een uur lopen niet en dan snel binnen plassen. Daarna 100% tuinzindelijk. Nooit ergens anders dan in de tuin. Gevolg was dat als we een dag weg gingen we tot diep in de nacht stonden te vragen, doe maar plasje, please.....Maar ze hield het dan in tot ze knapte.... :schrik: En dan deed ze het snel binnen in een hotel of bij vrienden op het kleed.

En nu is Bas zo mak als een golden retriever die optimaal gesocialiseerd is en opgevoed. Ze vindt niks eng, kan met alle mensen en honden, vindt inmiddels stilstaande auto´s ook bijna niet meer eng en hardlopers ed maakt al helemaal niks meer uit. Er kan met stokken gegooid worden voor Hein, ook prima. Dus Bas is volledig gewend en alle angstjes en probleempjes zijn over. :E:

Er is dus hoop. Ook voor honden die hysterisch worden van een hardloper of een hond in de verte. Bas knippert er niet eens meer met haar ogen voor :cheer:
Afbeelding
Manu

Dankjewel Laeken! :D
Uma is inderdaad heel bang van mensen in stilstaande auto's. Daar krijg ik haar ook niet langs. Ik kan overal langslopen als ik maar doorstap maar als er iemand in een geparkeerde auto zit moet ze uitgebreid kijken en gaat Manu haar ophalen :I: en loopt ze verder, staart tussen de poten en kromme rug.
Dat en een startende auto vindt ze nog heel eng.

Gisteravond laatste rondje liepen er 2 honden in het omheinde losloopstuk, het was donker dus ik kon niet zien welke honden het waren. Wij liepen langs het hek over de stoep en Manu begon te blaffen :80: Dat doet hij NOOOIT. Bleek de Bull Terriër te zijn waar hij vorig jaar mee geknokt heeft. Jeetje, zo ken ik hem echt niet. Hij was woest op die hond. Uma mocht van hem ook niet in de buurt van het hek komen :pfff:
Maar, er liep ook een teef, een prachtige buitenlander, soort wolfhond lijkt ze. En Uma werd wildenthousiast van haar.
Ze mocht er niet bij want ik vertrouw die Bull voor geen meter maar oh wat was ze blij :I: Echt leuk, ze wordt steeds enthousiaster naar vreemde honden.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Diana, zou super zijn, dat poeder! Proberen kan altijd!
Spierpijn lijkt me sterk, ze loopt nu 3 keer per dag een kwartiertje. Of ze moet nog spierpijn hebben van zondag, toen hebben we iets langer gelopen natuurlijk, en maandag 2x 5 minuten naast de fiets.
Rennen heb ik haar nog niet zien doen, ook niet op het grote terras achter. Draven wel, maar rennen niet. Ik kijk het gewoon nog even aan. In huis beweegt ze ook niet veel, ze ligt in de mand of op de bank, en als allebei bezet zijn ligt ze op de grond. Totdat er een beter plekje beschikbaar is, haha, dan staat ze op om daar te gaan liggen.
Afbeelding

Manu

Dos is er ook nog maart kort hè, misschien jat ze volgende week wel je kasten leeg.
Wel gek dat ze stijf is, zo oud is ze nog niet toch? Misschien heeft het er ook mee te maken dat het hier best koud is? En dat i.c.m. meer beweging.
Een beetje verzuring kan.

Ik vind Niarla echt geweldig :I: Ik had haar veel groter verwacht trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”