Mijn honden zouden zakken. Twee van de drie dan, van Winni kan je niks zeggen. De ene uit angst, de andere omdat hij mogelijk/waarschijnlijk bijt/uitvalt. En toch merk je daar weinig van in het dagelijks leven hoor.Sulluna schreef:Even als opfrisser; zo ziet de test er uit en de hond mag gedurende de test bij 12 onderdelen maximaal in paniek raken of grote angst vertonen. Ik heb de test een aantal keer met eigen ogen gezien en toen werd het gedaan door kundige mensen, met veel rust.
http://www.hondenplaza.nl/mag_test
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou. Ik vind het ook nogal een groot iets. De honden hebben met z'n alle een hond verscheurd. En dan vind hij het 'schandalig'.dagmar88 schreef:Feather__ schreef:Er was niets mis met ze!![]()
Ze hebben alleen maar een labrador aan stukken gescheurd, moet kunnen toch?![]()
Ja, dat kun je er ook van maken natuurlijk.
“We nemen ze mee naar de markt, we laten ze bij andere honden en zelfs bij kinderen. Deze twee honden, Hope en Angel, waren perfecte dieren! Er was niets mis met ze en ze waren prima opvoedbaar. Dat hebben we ook in onze (video)verslagen aan de rechter en officier van justitie laten weten, maar we hoorden dat ze ze toch geëuthanaseerd hebben. Schandalig!”, zegt hij tegen De Telegraaf.
Uiteindelijk is toch besloten de honden in te laten slapen. Tot groot verdriet van Gaus. “We zijn er echt ziek van.”
Natuurlijk is dat zuur voor mensen die zich voor deze honden hebben ingezet en je kunt inderdaad die honden de slechte baas en situatie waarin ganging up voor de hand ligt niet verwijten.
Zelfs bij kinderen is dan weer een raar zinnetje, ik had het omgekeerd. Bij kinderen en zelfs bij andere honden.
Ze klinken socialer en makkelijker opvoedbaar dan mijn, vrij standaard, stafford kruising.
Ik snap ook wel dat die honden misschien in andere situatie's niet zouden doen. Maar wil je écht dat die honden naar andere baasjes gaan met kinderen die misschien die hond wel uit mogen laten want 'er was niks mis met ze en ze konden mee naar de markt?'
Ik kom ze dan liever niet tegen hoor..
En ik ben niet tegen die honden. Maar als je hond echt een hond doodbijt en in stukken scheurt dan vind ik het nogal raar om te zeggen dat er niks mis mee is..

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Sja, toch heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat 80% van de honden die zakken ook problemen in de maatschappij vertonen. Ach, gaat hier verder niet over de MAG test.. Deze honden hadden wél veel incidenten veroorzaakt én slaagde niet voor de mag test. 1+1=2. Heeel sneu voor die honden, die zijn de dupe van hun eigenaren. Maar ik vind het wel logisch, sneu maar logisch.TessaThomas schreef:Mijn honden zouden zakken. Twee van de drie dan, van Winni kan je niks zeggen. De ene uit angst, de andere omdat hij mogelijk/waarschijnlijk bijt/uitvalt. En toch merk je daar weinig van in het dagelijks leven hoor.Sulluna schreef:Even als opfrisser; zo ziet de test er uit en de hond mag gedurende de test bij 12 onderdelen maximaal in paniek raken of grote angst vertonen. Ik heb de test een aantal keer met eigen ogen gezien en toen werd het gedaan door kundige mensen, met veel rust.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik ken een heel aantal honden die niet zouden slagen, maar die nog nooit problemen gegeven hebben.Sulluna schreef:Sja, toch heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat 80% van de honden die zakken ook problemen in de maatschappij vertonen. Ach, gaat hier verder niet over de MAG test.. Deze honden hadden wél veel incidenten veroorzaakt én slaagde niet voor de mag test. 1+1=2. Heeel sneu voor die honden, die zijn de dupe van hun eigenaren. Maar ik vind het wel logisch, sneu maar logisch.TessaThomas schreef:Mijn honden zouden zakken. Twee van de drie dan, van Winni kan je niks zeggen. De ene uit angst, de andere omdat hij mogelijk/waarschijnlijk bijt/uitvalt. En toch merk je daar weinig van in het dagelijks leven hoor.Sulluna schreef:Even als opfrisser; zo ziet de test er uit en de hond mag gedurende de test bij 12 onderdelen maximaal in paniek raken of grote angst vertonen. Ik heb de test een aantal keer met eigen ogen gezien en toen werd het gedaan door kundige mensen, met veel rust.

Tay houdt niet van vreemde mensen en zal ze altijd ontwijken. Loopt in losloopgebieden, wordt ingesloten tijdens trainen, noem alles maar op, maar op de manier dat de MAG test uitgevoerd wordt zal hij geen andere optie zien dan grommen, snauwen en misschien zelfs bijten als er echt niet op de waarschuwingen en het ontwijken gereageerd wordt.
- Sulluna
- Zeer actief
Maar ik zeg nergens dat ik het een goede test vind heTessaThomas schreef: Ik ken een heel aantal honden die niet zouden slagen, maar die nog nooit problemen gegeven hebben.En hoeveel honden die nooit problemen hebben gegeven, doen die MAG test? Ik ken een paar rassen waar die verplicht is, maar dan wel wat andere criteria. Ik vind de test die ze in NL bij de belgische herders doen een stuk realistischer, die heeft hier ooit wel eens gestaan als filmpje. Dat vond ik in jouw 1e link wel goed, het commentaar over het aantal prikkels en daardoor heftiger reageren eventueel. Dat zou bij Tessa wel zo zijn, als die een aantal keer geschrokken is of zelfs in paniek geraakt (wat ze sowieso zou doen), is die andere hond en die nep kat (ben wel benieuwd of ze altijd zo'n enorme houten kat gebruiken die ik wel eens gezien heb op een stuk film met Gaus) wel een redden tot vreselijk uitvallen en flink agressief gedrag. Zou je al die testen spreiden, of de volgorde veranderen, zou de uitkomst wel beter kunnen zijn, omdat de reactie dan minder heftig is.
Tay houdt niet van vreemde mensen en zal ze altijd ontwijken. Loopt in losloopgebieden, wordt ingesloten tijdens trainen, noem alles maar op, maar op de manier dat de MAG test uitgevoerd wordt zal hij geen andere optie zien dan grommen, snauwen en misschien zelfs bijten als er echt niet op de waarschuwingen en het ontwijken gereageerd wordt.

Ik weet niet of Izzy zou slagen. Zolang ik er bij ben wel, maar ik denk niet dat ze heel gelukkig wordt als er 3 mensen snel op ons af zouden lopen. Of als er zich rare situaties voordoen als ik er niet bij ben. Ze is best wel een schijthaas.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 12 jun 2015 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
Volgens mij zijn er een aantal rassen die echt de MAG test doen, moet ik ff navragen, maar ik dacht de Beauceron?
Ik snap je ook wel hoor, maar ik vind het echt een pittige test en in dit geval zijn honden afgemaakt die socialer klinken als honden hier op het forum. Alleen met ganging up wel een hond verscheurd hebben, ik ben het dus wel met je eens, het is én én. Alleen is het wel op basis van een test die ik wel erg dreigend/uitlokkend vind op sommige onderdelen.
Ik snap je ook wel hoor, maar ik vind het echt een pittige test en in dit geval zijn honden afgemaakt die socialer klinken als honden hier op het forum. Alleen met ganging up wel een hond verscheurd hebben, ik ben het dus wel met je eens, het is én én. Alleen is het wel op basis van een test die ik wel erg dreigend/uitlokkend vind op sommige onderdelen.
- Sulluna
- Zeer actief
Eens hoor, het is wel veel na elkaar. Wellicht zou het beter zijn verdeeld in 1 onderdeel en dan een pauze. Maar, ze willen zien hoe een hond reageert wanneer deze overprikkeld is. Dat bereik je hier denk wel mee. Maar ja, ik ben verder geen expert ofzo. Ik vind in dit specifieke geval, het logisch dat de honden na de test zijn ingeslapen. Jullie moeten ook niet vergeten dat er meerdere incidenten waren met deze honden he.. Zie ook uitspraak rechter. Dit was echter een dodelijk incident.. Maar er is ook een jack russel meer dood dan levend geweest, 2 kippen dood, schapen gebeten enz enz. Er was al zoveel gebeurd.TessaThomas schreef:Volgens mij zijn er een aantal rassen die echt de MAG test doen, moet ik ff navragen, maar ik dacht de Beauceron?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
dat vermoeden bestaat idd maar of het waar is betwijfel ik, diegene die ik gezien heb heb ik iig verward met iemand anders, dat kan gewoon niet anders want die vrouw loopt met 2 staffs los door een aanlijngebied ,dagelijks, lijkt me stug dat ze zo'n groot risico gaat nemen.Lemuria schreef:Ze hebben allang weer nieuwe honden, dat stond een paar pagina's terug meen ikHeavy schreef:Ik snap er niks meer vannu lees ik dat de pup en nog een hond zijn ingeslapen gisteren.
Hoe kunnen ze nog met honden lopen als ze allemaal zijn herplaatst , inbeslag genomen of ingeslapen?
Hebben ze weer nieuwe honden?
Dus dat is vast niet dezelfde vrouw.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ja, dat is helemaal waar. Ik zat iets te veel naar de test te kijken en vergat ff dat dit niet de 1e keer was.Sulluna schreef:Eens hoor, het is wel veel na elkaar. Wellicht zou het beter zijn verdeeld in 1 onderdeel en dan een pauze. Maar, ze willen zien hoe een hond reageert wanneer deze overprikkeld is. Dat bereik je hier denk wel mee. Maar ja, ik ben verder geen expert ofzo. Ik vind in dit specifieke geval, het logisch dat de honden na de test zijn ingeslapen. Jullie moeten ook niet vergeten dat er meerdere incidenten waren met deze honden he.. Zie ook uitspraak rechter. Dit was echter een dodelijk incident.. Maar er is ook een jack russel meer dood dan levend geweest, 2 kippen dood, schapen gebeten enz enz. Er was al zoveel gebeurd.TessaThomas schreef:Volgens mij zijn er een aantal rassen die echt de MAG test doen, moet ik ff navragen, maar ik dacht de Beauceron?

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Die honden zitten eerst weken in kennels voordat ze de test moeten doen. Weken zonder eigenaar, weken zonder in huis te leven.
Mijn honden zouden nu beide wel slagen maar na weken in een kennel? Ik denk het niet.
Mijn honden zouden nu beide wel slagen maar na weken in een kennel? Ik denk het niet.
We weten ook niet of alle honden gebeten hebben of dat er 2-3 zijn gaan happen en de anderen toekeken/eromheen liepen te rotzooien. Maar ik zou het risico ook niet willen nemen.
- dagmar88
- Zeer actief
Feather__ schreef:Nou. Ik vind het ook nogal een groot iets. De honden hebben met z'n alle een hond verscheurd. En dan vind hij het 'schandalig'.dagmar88 schreef:Feather__ schreef:Er was niets mis met ze!![]()
Ze hebben alleen maar een labrador aan stukken gescheurd, moet kunnen toch?![]()
Ja, dat kun je er ook van maken natuurlijk.
“We nemen ze mee naar de markt, we laten ze bij andere honden en zelfs bij kinderen. Deze twee honden, Hope en Angel, waren perfecte dieren! Er was niets mis met ze en ze waren prima opvoedbaar. Dat hebben we ook in onze (video)verslagen aan de rechter en officier van justitie laten weten, maar we hoorden dat ze ze toch geëuthanaseerd hebben. Schandalig!”, zegt hij tegen De Telegraaf.
Uiteindelijk is toch besloten de honden in te laten slapen. Tot groot verdriet van Gaus. “We zijn er echt ziek van.”
Natuurlijk is dat zuur voor mensen die zich voor deze honden hebben ingezet en je kunt inderdaad die honden de slechte baas en situatie waarin ganging up voor de hand ligt niet verwijten.
Zelfs bij kinderen is dan weer een raar zinnetje, ik had het omgekeerd. Bij kinderen en zelfs bij andere honden.
Ze klinken socialer en makkelijker opvoedbaar dan mijn, vrij standaard, stafford kruising.
Ik snap ook wel dat die honden misschien in andere situatie's niet zouden doen. Maar wil je écht dat die honden naar andere baasjes gaan met kinderen die misschien die hond wel uit mogen laten want 'er was niks mis met ze en ze konden mee naar de markt?'
Ik kom ze dan liever niet tegen hoor..
En ik ben niet tegen die honden. Maar als je hond echt een hond doodbijt en in stukken scheurt dan vind ik het nogal raar om te zeggen dat er niks mis mee is..

Wat je ook van Gaus mag vinden, hij zet zich al vele jaren lang in voor honden die door agressie in beslag zijn genomen en het verminderen van bijtincidenten.

En dan zijn dit ook nog eens honden waarvoor alles op de kop staat, types die asiels en van de baas weg zijn bijzonder slecht trekken.
Wij hebben in de loop van de tijd veertien van die honden hier gehad. Zij hadden ook maanden in de opslag (is geheim adres) gezeten en hun hok niet verlaten omdat ze te gevaarlijk waren. Na een periode van maanden werden de honden onderworpen aan het risico-assessment waarvan een agressietest een van de vijf onderdelen is. De agressietest bestaat uit een twintigtal onderdelen die zeer bedreigend zijn voor een hond en die haaks staan op de normale omgangsregels met honden. Al deze honden werden zowel door de opslaghouders als door middel van het risico-assessment als ‘zeer gevaarlijk’ gekwalificeerd en kregen een euthanasieadvies. Met toestemming van justitie mochten deze veertien honden een maand bij ons komen om daarna opnieuw getest te worden. De helft van de 14 honden kregen we verdoofd binnen en hun conditie (vermagerd, doffe huid, likplekken, zeer vuil) was slecht. Twaalf van deze 14 ‘zeer gevaarlijke honden’ bleken nadat wij door persoonlijke aandacht een vertrouwensband met hen hadden opgebouwd goed trainbare honden te zijn. Zij werden daarna opnieuw getest door dezelfde testpersonen en kwamen nu zo goed uit het risico-assessment dat ze wel naar huis mochten. Twee honden waren te gevaarlijk en zijn daarom door ons niet voor de herhaalde test aangeboden. Zij zijn in aanwezigheid van hun eigenaars geëuthanaseerd.
Percentsgewijs kunnen we dus stellen dat de kans groot is dat van de honden die niet bij ons voor een laatste kans konden komen in ieder geval 85 % ten onrechte is geëuthanaseerd.
http://www.piepvandaag.nl/helly-en-mart ... ssessment/
Met z'n allen is juist geen groot iets, vanuit de hond gezien. Eén aanstichter en de rest van de roedel volgt, daar hoeft ie geen tyson voor te heten.
Je komt zo vaak honden tegen die daar onder de juiste omstandigheden toe in staat zijn, ook herplaatsers. Op een smal paadje, met een flutbaas, los in een hele roedel met aangeboren korte lontjes waarschijnlijk 80% van alle staffords en aanverwanten.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
In het stukje van Helly wordt de agressietest al genoemd, dat is geen MAG-test hoor. De agressietest is een graadje zwaarder.
In jullie bijzijn gaan al jullie honden 'slagen' voor de MAG-test. Zolang ze nergens vol in gaan hangen is er niks aan de hand namelijk. Bang zijn mag gewoon.
In jullie bijzijn gaan al jullie honden 'slagen' voor de MAG-test. Zolang ze nergens vol in gaan hangen is er niks aan de hand namelijk. Bang zijn mag gewoon.
- Feather__
- Zeer actief
Dagmar88 ik had het niet over jou. Ik had het over Martin Gaus die nu schande spreekt omdat er 'niks mis met ze was'.
Snoopy zou zakken op het 'hond van het zelfde geslachts langs laten lopen.' Behalve als het een labrador zou zijn of een cocker, die vind die wel leuk.
Yindi zou veel te bang zijn voor alles zonder ons. En zo'n enge nep hand zou ze ook eng vinden.
Snoopy zou zakken op het 'hond van het zelfde geslachts langs laten lopen.' Behalve als het een labrador zou zijn of een cocker, die vind die wel leuk.
Yindi zou veel te bang zijn voor alles zonder ons. En zo'n enge nep hand zou ze ook eng vinden.

-
- Zeer actief
Iemand in mijn directe omgeving kent haar wel en stond even stijf toen haar jonge hond richting haar en de aangelijnde honden ging. Bij de Estec. Ik twijfel niet aan die persoon in mijn directe omgeving, en nog een ander gaf aan dat ze weer andere honden hadden.Eefje83 schreef:dat vermoeden bestaat idd maar of het waar is betwijfel ik, diegene die ik gezien heb heb ik iig verward met iemand anders, dat kan gewoon niet anders want die vrouw loopt met 2 staffs los door een aanlijngebied ,dagelijks, lijkt me stug dat ze zo'n groot risico gaat nemen.Lemuria schreef:Ze hebben allang weer nieuwe honden, dat stond een paar pagina's terug meen ikHeavy schreef:Ik snap er niks meer vannu lees ik dat de pup en nog een hond zijn ingeslapen gisteren.
Hoe kunnen ze nog met honden lopen als ze allemaal zijn herplaatst , inbeslag genomen of ingeslapen?
Hebben ze weer nieuwe honden?
Dus dat is vast niet dezelfde vrouw.
Laat ze in 's hemelsnaam een les hebben getrokken uit dit gebeuren, al betwijfel ik het als ik FB lees en hun eigen reacties.
- dagmar88
- Zeer actief
Feather__ schreef:Dagmar88 ik had het niet over jou. Ik had het over Martin Gaus die nu schande spreekt omdat er 'niks mis met ze was'.
Ik begrijp je prima hoor

Feather__ schreef:Er was niets mis met ze!![]()

- Valerie
- Zeer actief
Nou naast dat je niet weet welke hond precies de labrador gebeten heeft is ganging up gewoon iets des honds. Dat krijg je met roedelgedrag, daar hoef je maar 1 licht ontvlambare hond voor te hebben en ze gaan allemaal.
- Sulluna
- Zeer actief
Jep, ik gok ook dat zonder Sierra het misschien niet eens gebeurd was.. Maar ja, punt is dat het is gebeurd en dat ze ook nog even de koeien bij Jonker hebben verwond daarna ( niks ernstigs). Hoe wie wat waar, maakt dan niet zoveel meer uit. Best oneerlijk hoor, dat wel.Valerie schreef:Nou naast dat je niet weet welke hond precies de labrador gebeten heeft is ganging up gewoon iets des honds. Dat krijg je met roedelgedrag, daar hoef je maar 1 licht ontvlambare hond voor te hebben en ze gaan allemaal.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ganging up is meestal een explosie, dat is niet minutenlang door gaan tot de andere hond dood is. Meestal kan je er wel een paar honden weg brullen, die doen even mee voor de leuk maar stoppen snel.Valerie schreef:Nou naast dat je niet weet welke hond precies de labrador gebeten heeft is ganging up gewoon iets des honds. Dat krijg je met roedelgedrag, daar hoef je maar 1 licht ontvlambare hond voor te hebben en ze gaan allemaal.
- Valerie
- Zeer actief
Als je kijkt naar hoe groot de roedel was en uit wat voor honden die bestond dan valt de schade nog mee. Zeker aangezien de "eigenaren" duidelijk niet meer dan 2 hersencellen hebben.Sulluna schreef:Jep, ik gok ook dat zonder Sierra het misschien niet eens gebeurd was.. Maar ja, punt is dat het is gebeurd en dat ze ook nog even de koeien bij Jonker hebben verwond daarna ( niks ernstigs). Hoe wie wat waar, maakt dan niet zoveel meer uit. Best oneerlijk hoor, dat wel.Valerie schreef:Nou naast dat je niet weet welke hond precies de labrador gebeten heeft is ganging up gewoon iets des honds. Dat krijg je met roedelgedrag, daar hoef je maar 1 licht ontvlambare hond voor te hebben en ze gaan allemaal.
Dit is de fout van de mens en meerdere dieren worden ervoor gestraft, en dit kan nu nog 10x gebeuren.
Ze hebben nu weer honden en blijven doorgaan terwijl er nu al meerdere slachtoffers zijn gevallen. Ik vind het de fout van de mens niet van de honden

- Sulluna
- Zeer actief
En toch, waren ze heel ver heen. De agent heeft nog geprobeerd de honden weg te halen bij de, inmiddels dode, labrador en werd toen zelf aangevallen en heeft zelfs een hond nog moeten neerschieten. Zij hebben nog heel wat staan scheuren en ruzie maken, toen de hond al lang dood was. Uiteindelijk waren er meerdere agenten nodig om de honden daadwerkelijk bij de dode hond weg te krijgen en te vangen.Valerie schreef:
Als je kijkt naar hoe groot de roedel was en uit wat voor honden die bestond dan valt de schade nog mee. Zeker aangezien de "eigenaren" duidelijk niet meer dan 2 hersencellen hebben.
Dit is de fout van de mens en meerdere dieren worden ervoor gestraft, en dit kan nu nog 10x gebeuren.
Ze hebben nu weer honden en blijven doorgaan terwijl er nu al meerdere slachtoffers zijn gevallen. Ik vind het de fout van de mens niet van de hondenbij andere eigenaren was er waarschijnlijk niets aan de hand.
Sorry, maar dat vind ik écht to much. Dat het de schuld was van de mensen? Ik denk dat niemand dat in twijfel brengt. Dat het ontzettend sneu is dat die honden de dupe zijn? Zeker weten! Maar zulke verknipte honden, wat de achterliggende reden ook is, horen toch niet meer thuis in de maatschappij? Sorry, honden die zulk gedrag hebben vertoond.. Die hoef ik echt niet tegen te komen wanneer ik een ontspannen wandeling wil maken met de mijne.
- Valerie
- Zeer actief
Als je zulke honden hebt dan hoor je ook op andere plekken te lopen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
En vooral, niet met zoveel tegelijk en dan ook nog eens zonder riemenValerie schreef:Als je zulke honden hebt dan hoor je ook op andere plekken te lopen

- Sulluna
- Zeer actief
Eens. Helaas waren/zijn dit van die domme mensen, die hun honden maar wat stoer vinden. Als je op een verantwoordelijke manier met dit soort honden omgaat, zijn het super leuke honden. Mijn vriendin heeft ook een staff en die is ook heel sociaal naar soortgenoten. Het kan wel, met de juiste baas.duitse herder schreef:En vooral, niet met zoveel tegelijk en dan ook nog eens zonder riemenValerie schreef:Als je zulke honden hebt dan hoor je ook op andere plekken te lopen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En met de juiste hond.Sulluna schreef:Eens. Helaas waren/zijn dit van die domme mensen, die hun honden maar wat stoer vinden. Als je op een verantwoordelijke manier met dit soort honden omgaat, zijn het super leuke honden. Mijn vriendin heeft ook een staff en die is ook heel sociaal naar soortgenoten. Het kan wel, met de juiste baas.duitse herder schreef:En vooral, niet met zoveel tegelijk en dan ook nog eens zonder riemenValerie schreef:Als je zulke honden hebt dan hoor je ook op andere plekken te lopen
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ik heb net dat stukje van shownieuws opgezocht en gekeken. Ik heb er een dubbel gevoel bij.
-
- Zeer actief
Ohw dat heb ik verder allemaal niet gehoord of gezien, het commentaar erbij. Ik zag puur het filmpje van Gaus en de eigenaren van de honden.Mellow schreef:Die domme Brigitte Maasland met haar 'dan gaan de kaken op slot'![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sulluna schreef:Even als opfrisser; zo ziet de test er uit en de hond mag gedurende de test bij 12 onderdelen maximaal in paniek raken of grote angst vertonen. Ik heb de test een aantal keer met eigen ogen gezien en toen werd het gedaan door kundige mensen, met veel rust.
Hij mag 4 keer in paniek raken van die 12 keer, waar bij hij ook nog vaker grote angst mag vertonen als de baas er wel bij is dan wanneer de baas er niet bij is?Bij de onderdelen in aanwezigheid van de baas (dus onderdelen 1 t/m 7 en 16) mag de hond maximaal 7 keer grote angst vertonen, waarvan hij maximaal 2 keer echt in paniek mag raken. Paniek wordt alleen geaccepteerd bij de onderdelen 1,3,4,5 en 7. Bij de onderdelen zonder de baas (dus onderdelen 8 t/m 15) mag de hond maximaal 5 keer grote angst vertonen, waarvan hij ook nu maximaal 2 keer in paniek mag raken. Paniek wordt nu uitsluitend geaccepteerd bij onderdelen 10,11 en 13. De hond mag echter in de gehele test maximaal 12 keer grote angst vertonen! Bijtgedrag wordt nooit geaccepteerd.

Het is een duidelijke omschrijving

En ik weet zeker dat ik zo'n test nooit wil doen met een hond.
Ik blijf het volkomen geschift vinden.
-
- Zeer actief
Ik moet er ook niet aan denken hoor. Dat je hond uit huis wordt gehaald, ergens wordt geplaatst en jij niet mag weten waar. Dat ze daar héél lang zitten, want laten we wel zijn, het incident met deze honden gebeurde in december 2014.
En bijna 6 maanden later wordt besloten dat ze niet herplaatst mogen worden, en dat ze dood moeten.
Die testen vind ik ook twijfelachtig. Ook gezien de verschillende ras standaards, een waak- en of verdediging hond zal toch meestal anders reageren dat een gezelschapshondje bijvoorbeeld.
De bijtincidenten waar melding van worden gemaakt zullen eerder gemaakt worden bij bepaalde type honden, noem een Mechelse of Duitse herder, rottweiler, staffords. Kleinere honden die venijnig uithalen naar een mens of naar andere grote honden zal niet zo snel melding van worden gemaakt omdat de verwondingen misschien meevallen, maar het neemt voor mij niet weg dat het vergrijp hetzelfde is. Ik vraag me dan ook af hoe de felle honden zo'n test doorlopen. Misschien zijn daar ook beelden van?
En bijna 6 maanden later wordt besloten dat ze niet herplaatst mogen worden, en dat ze dood moeten.
Die testen vind ik ook twijfelachtig. Ook gezien de verschillende ras standaards, een waak- en of verdediging hond zal toch meestal anders reageren dat een gezelschapshondje bijvoorbeeld.
De bijtincidenten waar melding van worden gemaakt zullen eerder gemaakt worden bij bepaalde type honden, noem een Mechelse of Duitse herder, rottweiler, staffords. Kleinere honden die venijnig uithalen naar een mens of naar andere grote honden zal niet zo snel melding van worden gemaakt omdat de verwondingen misschien meevallen, maar het neemt voor mij niet weg dat het vergrijp hetzelfde is. Ik vraag me dan ook af hoe de felle honden zo'n test doorlopen. Misschien zijn daar ook beelden van?