Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Maar goed, ik dwaal helemaal af, het gaat niet om onze situatie in dit topic.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een herdenking vind ik echt te zot voor woorden; dat gaat echt te ver.
Martin Gaus doet nu heel veel voor inbeslag genomen honden en hartstikke fijn maar wij hebben al 2x een ervaring met MG hondenschool Lelystad dat ze vonden dat een hond ingeslapen moest worden: 1 daarvan een asielhond van ons, die net een week bij zijn nieuwe baasjes en bij de eerste cursusdag een test kreeg terwijl er al aangegeven was dat de hond erg onzeker was en vertrouwen moest krijgen.
Deze staffords waren de jongste 2 van nog geen jaar en net een jaar en hadden bij een goede eigenaar zeker nog een mooi leven kunnen krijgen.
Inderdaad zitten er genoeg staffords in de asielen, maar ondanks dat het soms langer duurt lukt het echt wel om er nieuwe baasjes voor te vinden.
Martin Gaus doet nu heel veel voor inbeslag genomen honden en hartstikke fijn maar wij hebben al 2x een ervaring met MG hondenschool Lelystad dat ze vonden dat een hond ingeslapen moest worden: 1 daarvan een asielhond van ons, die net een week bij zijn nieuwe baasjes en bij de eerste cursusdag een test kreeg terwijl er al aangegeven was dat de hond erg onzeker was en vertrouwen moest krijgen.
Deze staffords waren de jongste 2 van nog geen jaar en net een jaar en hadden bij een goede eigenaar zeker nog een mooi leven kunnen krijgen.
Inderdaad zitten er genoeg staffords in de asielen, maar ondanks dat het soms langer duurt lukt het echt wel om er nieuwe baasjes voor te vinden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Volgens de vorige eigenaar was Angel van maart 2013. Bij haar heette Angel Danger.
Had ze tenminste op Facebook geplaatst bij de link die Blondie geplaatst heeft.
Had ze tenminste op Facebook geplaatst bij de link die Blondie geplaatst heeft.
Laatst gewijzigd door gonnie op 14 jun 2015 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toepasselijke naamgonnie schreef:Volgens de vorige eigenaar was Angel van maart 2013. Bij haar heette Angel Danger.
Had ze tenminste op Facebook geplaatst bij de link die TS geplaatst heeft.

- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Angel was inderdaad net 1 jaar maar Hope was een maand of 4 toen het gebeurde en dus nu 9 a 10 mnd.gonnie schreef:Volgens de vorige eigenaar was Angel van maart 2013. Bij haar heette Angel Danger.
Had ze tenminste op Facebook geplaatst bij de link die TS geplaatst heeft.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Helaas niet, maar het was geloof ik een EB die de zoveelste hengst aan zijn hals er een teveel vond.Tara schreef:Linkje?marian* schreef:Tara schreef: Deze viel me ook ineens weer in...
Ik denk vaak terug aan die hond die hem vol in zijn hand beet. Ook een eeuwigheid geleden trouwens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Die 2 honden zijn goed door de test gekomen en hadden dus niet afgemaakt hoeven worden, volgens de regels. Maar anderzijds kan je je natuurlijk wel afvragen of die honden, met deze achtergrond, nog wel plaatsbaar zijn. Zoals al gezegd, er zitten al heel veel van dit type in de asielen.
Een herdenkingsdienst voor die 2 houden is gewoon schofterig richting de eigenaren van de verscheurde Lab.
Ik heb er geen goed woord voor over
.
Een herdenkingsdienst voor die 2 houden is gewoon schofterig richting de eigenaren van de verscheurde Lab.
Ik heb er geen goed woord voor over

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Hoogstwaarschijnlijk zullen de stoffelijke overschotten van de honden niet bij de herdenkingsbijeenkomst en crematie aanwezig zijn
Ik vond deze zin, in dat stuk van MG, eigenlijk wel een beetje komisch
.
Ik vond deze zin, in dat stuk van MG, eigenlijk wel een beetje komisch

Dat 'hoogstwaarschijnlijk' vind ik ook apart. Ze wisten het nog niet zeker, die overschotten, maar hoogstwaarschijnlijk dus niet. Nou ja, kan ik me wel iets bij voorstellen.Tara schreef:"De stoffelijke overschotten" ook...
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
De eigenaar van de verscheurde lab heeft ook gereageerd inmiddels:
Een Waardig Afscheid !!!!!
Ik zal je vertellen hoe ons afscheid was van onze Fajah !!
Maandag morgen 15 dec 2014
Half 12 mijn telefoon ging het was mijn vrouw die in paniek belde dat Fajah verscheurd wordt door 6 honden.
Ben in de auto gesprongen en snel naar Katwijk gereden.
Toen ik op het parkeerterrein van de duinen aan kwam zag ik daar veel politie ik snelde de duinen in en trof daar mijn vrouw en dochter die totaal overstuur/ in shock zijn.
Ik wilde Fajah zien maar de politie raden mij dat af.
Toch wilde ik haar nog 1 keer zien.
Ik ging samen met een agent kijken en trof daar Fajah aan.
Zij was niet meer herkenbaar haar borst was verscheurd de ingewanden lagen er uit der kop was totaal verminkt haar rug daar zat geen huid meer op der achterpoten waren afgekloven en zat nog eens verwikkeld door prikkeldraad ja mensen PRIKKELDRAAD!!!
Ze is zo'n 30 meter meegesleurd door de afrastering mee het weiland in waar koeien liepen die overigens ook aangevallen werden door de 6 honden en daar zaten Danger en Hope ook bij!!
Zo zag ons afscheid van Fajah er uit !!!!
Wij zijn niet voor het afmaken van dieren, maar zeg nou zelf wie wil zo'n hond/ honden nou in huis hebben met zo'n verleden.
Helaas zijn deze honden de dupe geworden door het gedrag van de baasjes.
Half 12 mijn telefoon ging het was mijn vrouw die in paniek belde dat Fajah verscheurd wordt door 6 honden.
Toen ik op het parkeerterrein van de duinen aan kwam zag ik daar veel politie ik snelde de duinen in en trof daar mijn vrouw en dochter die totaal overstuur/ in shock zijn.
Zij was niet meer herkenbaar haar borst was verscheurd de ingewanden lagen er uit der kop was totaal verminkt haar rug daar zat geen huid meer op der achterpoten waren afgekloven en zat nog eens verwikkeld door prikkeldraad ja mensen PRIKKELDRAAD!!!
Ze is zo'n 30 meter meegesleurd door de afrastering mee het weiland in waar koeien liepen die overigens ook aangevallen werden door de 6 honden en daar zaten Danger en Hope ook bij!!
Wij zijn niet voor het afmaken van dieren, maar zeg nou zelf wie wil zo'n hond/ honden nou in huis hebben met zo'n verleden.
- Sulluna
- Zeer actief
Maar het was niet het eerste incident van deze groep honden. Er is al tal van aangiftes en dossiers bij de politie van deze honden. Daarnaast hebben meerdere getuigen verklaard dat álle honden mee deden tijdens dit gebeuren. Daarnaast zijn ook de koeien nog aangevallen en zijn de agenten belaagd. Het was geen kwestie van een uit de hand gelopen knokpartij tussen honden, waarbij een hond het leven liet. Dit is een scheurpartij zonder rem geweest, waar bij de dode hond ontveld is en al zijn organen eruit waren. Waarbij er bijna geen huid meer op de hond zat.. De honden waren zo dol, dat er zelfs meerdere schoten zijn gelost om ze weg te krijgen bij de dode hond, er een agent zelfs is aangevallen en een hond moest neerschieten.Valerie schreef:
Er worden ook herdenkingen gehouden voor het vee dat gemarteld en vermoord wordt zodat mensen hun snack kunnen eten die de wereld kapot maakt. Ik zie alleen niet in wat dat te maken heeft met dit onderwerp.
Deze honden zijn inderdaad slachtoffer dat ze bij een idioot terecht zijn gekomen. Een van de honden is 1 jaar. Had nog een heel leven voor zich kunnen hebben maar omdat ze bij iemand met een halve hersencel terecht is gekomen is ze een groot deel van haar leven in een hokje gegooid om vervolgens vermoord te worden.
Er zijn genoeg honden die een andere hond hebben doodgebeten, ook van forummers, en die mochten gewoon blijven leven. Deze honden zijn uitgebreid getest en konden schijnbaar prima in een normaal gezin functioneren maar worden toch afgemaakt. Dat is gewoon cru en daar mag best bij stilgestaan worden.
Waarom, maar echt waarom, zou je een hond die aan zo'n slachtpartij heeft mee gedaan nog in de maatschappij willen? En hoe dan? Wie wil een hond met zo'n verhaal? De4 asiels zitten al vol met staffords zonder verhaal, die wachten vaak al véél te lang op een baas.. Kijk eens op Haaglanden.nl ( dierenasiel den haag) vol met staffs die bijna allemaal al meer dan 6 maanden wachten. Is dat dan eerlijk, voor een hond met zo'n verleden en zo'n jonge leeftijd? Daar worden ze echt niet beter van. En eerlijk, ik zou zo'n hond niet in huis willen met zo'n verhaal. Hoe sneu ook voor de honden, echt begrijp mij niet verkeerd.. Maar deze honden waren verknipt, allemaal. Hij woonde bij mij tegenover.
Ik ben overigens wel gek op staffards, voor je denkt dat ik daar wat op tegen heb. Mijn vriendin heeft een staff, daar loop ik bijna elke dag mee. Geweldige honden. Maar de honden van dit verhaal, zijn verrot gemaakt.
Laatst gewijzigd door Sulluna op 14 jun 2015 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is toch allerverschrikkelijkst, ik heb er geen woorden voor, wat een drama. En hoe kun je in godsnaam zo gevoelloos zijn om een herdenkingsdienst te houden voor die twee honden? Alleen al uit empathie met de baasjes van Fajah zou je dat toch niet in je hoofd halen. Ik snap er echt niks van.Sulluna schreef:De eigenaar van de verscheurde lab heeft ook gereageerd inmiddels:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Sulluna schreef:De eigenaar van de verscheurde lab heeft ook gereageerd inmiddels:
Waar staat dit?
* Edit: gevonden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoort niet altijd het verhaal van de inbeslag genomen honden die herplaatst worden.
We krijgen geregeld staffords en ook andere rassen en krijgen niks te horen over wat de hond op zijn naam heeft.
Wel bijv dat het verwaarlozing is of dat er een incident geweest is maar niet wat.
Behalve dat de hond een aanlijnplicht of muilkorfplicht heeft; daar krijg je papieren van.
We krijgen ook nooit te horen waar de hond vandaan komt; wat soms wel lastig is want een naam van een oude eigenaar hebben we bijv dus ook niet.
Qua plaatsing is het vooral voor de grote steden lastig omdat die veel meer dit type hond hebben zitten.
Wij hebben er geregeld 4 a 5 zitten en dan het grootste deel via de dierenpolitie; maar het plaatsen gaat tot nu toe goed.
Nog maar 1 stafford gehad die langer dan 8 mnd heeft gezeten; de rest is allemaal vrij snel geplaatst.
Op dit moment hebben we er 3 zitten en 1 is inbeslag genomen en de 2 andere via de dierenpolitie; de 4e die we hadden is afgelopen vrijdag geplaatst.
We krijgen geregeld staffords en ook andere rassen en krijgen niks te horen over wat de hond op zijn naam heeft.
Wel bijv dat het verwaarlozing is of dat er een incident geweest is maar niet wat.
Behalve dat de hond een aanlijnplicht of muilkorfplicht heeft; daar krijg je papieren van.
We krijgen ook nooit te horen waar de hond vandaan komt; wat soms wel lastig is want een naam van een oude eigenaar hebben we bijv dus ook niet.
Qua plaatsing is het vooral voor de grote steden lastig omdat die veel meer dit type hond hebben zitten.
Wij hebben er geregeld 4 a 5 zitten en dan het grootste deel via de dierenpolitie; maar het plaatsen gaat tot nu toe goed.
Nog maar 1 stafford gehad die langer dan 8 mnd heeft gezeten; de rest is allemaal vrij snel geplaatst.
Op dit moment hebben we er 3 zitten en 1 is inbeslag genomen en de 2 andere via de dierenpolitie; de 4e die we hadden is afgelopen vrijdag geplaatst.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dit waren erg jonge honden die flink getraind zijn en goed getest. Die hadden misschien nog anoniem herplaatst kunnen worden. Het is allemaal achteraf gepraat maar in mijn ogen hadden hun een goed leven verdiend. Je maakt de situatie er niet beter op door nog meer te moorden.Sulluna schreef:Maar het was niet het eerste incident van deze groep honden. Er is al tal van aangiftes en dossiers bij de politie van deze honden. Daarnaast hebben meerdere getuigen verklaard dat álle honden mee deden tijdens dit gebeuren. Daarnaast zijn ook de koeien nog aangevallen en zijn de agenten belaagd. Het was geen kwestie van een uit de hand gelopen knokpartij tussen honden, waarbij een hond het leven liet. Dit is een scheurpartij zonder rem geweest, waar bij de dode hond ontveld is en al zijn organen eruit waren. Waarbij er bijna geen huid meer op de hond zat.. De honden waren zo dol, dat er zelfs meerdere schoten zijn gelost om ze weg te krijgen bij de dode hond, er een agent zelfs is aangevallen en een hond moest neerschieten.Valerie schreef:
Er worden ook herdenkingen gehouden voor het vee dat gemarteld en vermoord wordt zodat mensen hun snack kunnen eten die de wereld kapot maakt. Ik zie alleen niet in wat dat te maken heeft met dit onderwerp.
Deze honden zijn inderdaad slachtoffer dat ze bij een idioot terecht zijn gekomen. Een van de honden is 1 jaar. Had nog een heel leven voor zich kunnen hebben maar omdat ze bij iemand met een halve hersencel terecht is gekomen is ze een groot deel van haar leven in een hokje gegooid om vervolgens vermoord te worden.
Er zijn genoeg honden die een andere hond hebben doodgebeten, ook van forummers, en die mochten gewoon blijven leven. Deze honden zijn uitgebreid getest en konden schijnbaar prima in een normaal gezin functioneren maar worden toch afgemaakt. Dat is gewoon cru en daar mag best bij stilgestaan worden.
Waarom, maar echt waarom, zou je een hond die aan zo'n slachtpartij heeft mee gedaan nog in de maatschappij willen? En hoe dan? Wie wil een hond met zo'n verhaal? De4 asiels zitten al vol met staffords zonder verhaal, die wachten vaak al véél te lang op een baas.. Kijk eens op Haaglanden.nl ( dierenasiel den haag) vol met staffs die bijna allemaal al meer dan 6 maanden wachten. Is dat dan eerlijk, voor een hond met zo'n verleden en zo'n jonge leeftijd? Daar worden ze echt niet beter van. En eerlijk, ik zou zo'n hond niet in huis willen met zo'n verhaal. Hoe sneu ook voor de honden, echt begrijp mij niet verkeerd.. Maar deze honden waren verknipt, allemaal. Hij woonde bij mij tegenover.
Ik ben overigens wel gek op staffards, voor je denkt dat ik daar wat op tegen heb. Mijn vriendin heeft een staff, daar loop ik bijna elke dag mee. Geweldige honden. Maar de honden van dit verhaal, zijn verrot gemaakt.
En als 6 honden tekeer gaan en vol adrenaline loslopen dan gebeuren er ongelukken. Dat zal er zeker niet mooi uitgezien hebben. Dat ga ik ook niet ontkennen. Ik blijf het de schuld van de eigenaar vinden en niet van de honden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vindt zelfs de eigenaar van de verscheurde labrador.Valerie schreef:Dit waren erg jonge honden die flink getraind zijn en goed getest. Die hadden misschien nog anoniem herplaatst kunnen worden. Het is allemaal achteraf gepraat maar in mijn ogen hadden hun een goed leven verdiend. Je maakt de situatie er niet beter op door nog meer te moorden.Sulluna schreef:Maar het was niet het eerste incident van deze groep honden. Er is al tal van aangiftes en dossiers bij de politie van deze honden. Daarnaast hebben meerdere getuigen verklaard dat álle honden mee deden tijdens dit gebeuren. Daarnaast zijn ook de koeien nog aangevallen en zijn de agenten belaagd. Het was geen kwestie van een uit de hand gelopen knokpartij tussen honden, waarbij een hond het leven liet. Dit is een scheurpartij zonder rem geweest, waar bij de dode hond ontveld is en al zijn organen eruit waren. Waarbij er bijna geen huid meer op de hond zat.. De honden waren zo dol, dat er zelfs meerdere schoten zijn gelost om ze weg te krijgen bij de dode hond, er een agent zelfs is aangevallen en een hond moest neerschieten.Valerie schreef:
En als 6 honden tekeer gaan en vol adrenaline loslopen dan gebeuren er ongelukken. Dat zal er zeker niet mooi uitgezien hebben. Dat ga ik ook niet ontkennen. Ik blijf het de schuld van de eigenaar vinden en niet van de honden.
Het verbaast me niets dat hij nogal giftig (maar behoorlijk netjes) reageert op die herdenking.Helaas zijn deze honden de dupe geworden door het gedrag van de baasjes
En terecht boos naar mijn idee.
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 jun 2015 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
De eigenaar van de labrador heeft gelijk natuurlijk.
Ik denk dat Gaus aan wilt kaarten dat de regelgeving erg krom is. Daar heeft hij ook gelijk in maar hij moet zich distantiëren van de tokkies. Zo zet hij zichzelf alleen maar voor lul.
Ik denk dat Gaus aan wilt kaarten dat de regelgeving erg krom is. Daar heeft hij ook gelijk in maar hij moet zich distantiëren van de tokkies. Zo zet hij zichzelf alleen maar voor lul.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ben ik met je eensValerie schreef:De eigenaar van de labrador heeft gelijk natuurlijk.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
even een stukje uit het persbericht gehaald:
Over omgekeerde wereld gesproken!
Nog even en het kwam door het gedrag van de (naar ik meen aangelijnde ? ) labrador , die het in haar domme hoofd haalde om wèg te willen rennen toen ze haar met zijn zessen besprongen !Door groepsdrift veranderde een labrador van soortgenoot in prooi en werd gedood. Helaas komt dit vaker voor bij groepen honden wanneer hysterie en blinde paniek het slachtoffer doen vluchten.

- Liesbeth
- Zeer actief
Op zich niet verkeerd dat hij dat aan wil kaarten, want ik ben van mening dat hij wat dat betreft gelijk heeft.Valerie schreef:De eigenaar van de labrador heeft gelijk natuurlijk.
Maar hij heeft wel het aller-, aller-slechtste moment uitgekozen om dat te doen.
Genoeg honden die de dupe zijn van deze regelgeving, maar hoe stom kan je zijn om deze honden als voorbeeld te nemen

- Sulluna
- Zeer actief
Oh maar ik zeg negens dat het de schuld is van de honden. Uiteraard hebben de baasjes deze honden verpest. Maar ook al zijn zij nog zo jong, de honden, zij deden mee aan deze slachtpartij.. Dus het lijkt mij niet op zn plaats om juist van deze honden de hoofdrol als slachtoffer te plaatsen. Ja, ook zij hebben het leven gelaten maar elk geval nog op een humane manier. Moet je eens indenken wat een dood/pijn/angst strijd fajah heeft gehad voordat zij dood was.. Dat is de grote slachtoffer in het verhaal, en dat moet niet vergeten worden.
-
- Zeer actief
De labrador is aan de lijn gedaan omdat iemand de mevrouw waarschuwde dat er 6 honden aankwamen die al wat incidenten op hun naam hadden staan.josefientje schreef:even een stukje uit het persbericht gehaald:
Nog even en het kwam door het gedrag van de (naar ik meen aangelijnde ? ) labrador , die het in haar domme hoofd haalde om wèg te willen rennen toen ze haar met zijn zessen besprongen !Door groepsdrift veranderde een labrador van soortgenoot in prooi en werd gedood. Helaas komt dit vaker voor bij groepen honden wanneer hysterie en blinde paniek het slachtoffer doen vluchten.Over omgekeerde wereld gesproken!
Er zal een reden zijn geweest dat er toch beslist is dat juist deze twee jonge honden wel ingeslapen zijn. 3 anderen zijn wel herplaatst, en 1 is ook ingeslapen vanwege een ziekte, deze laatste was tevens de hond die al een bijtincident had veroorzaakt en verplicht een muilkorf om moest en aan de lijn moest worden uitgelaten.
Tevens denk ik dat de personen waar de honden die herplaatst zijn wel weten van de achtergronden, en ik denk dat de oude baasjes ook donders goed weten waar hun drietal is. Is een aanname van mij, maar ook de staffordwereld is volgens mij niet zo groot, en de baasjes die nu zo in de media zijn, hebben best een groot netwerk, en veel bijval volgens mij.
Ik ken ze niet, en het hele gebeuren van december af tot nu is gewoon te triest voor woorden.
Ben benieuwd trouwens of er aan de media oproep van Gaus gehoor wordt gegeven en of er ergens morgen een topic is op tv van deze dienst.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Een herdenkingsdienst, welja. Laten we van de daders (eigenaren staffords) de slachtoffers maken en ze vooral VEEL podium geven om hun verdriet ala Hart van Nederland met de wereld te delen.
BESPOTTELIJK. Je bevestigt dit soort dom volk alleen maar in hun slachtofferrol. En Gaus, tja, daar heb ik sowieso weinig mee te schaften, wat een ongelooflijk misplaatste manier om weer eens in de belangstelling te komen.
Ophouden met de zaken omkeren; de eigenaren van de labrador waren de enige slachtoffers.
Wat betreft het inslapen van de jonge honden; tja, ongeacht hun leeftijd zie ik ook geen andere serieuze optie. Herplaatsen zonder info te geven over het gebeuren vind ik absoluut niet kunnen. Herplaatsen MET info van het gebeuren zal nooit lukken. Terug naar de eigenaren kan niet. Tja, wat wil je dan? Die honden hadden al verloren op de dag dat dit tokkenvolk ze aanschafte...
Edit; Ik lees hierboven dat 3 honden wél herplaatst zijn? Ongelooflijk dat dat gelukt is...
Ik zie maar één manier om ''recht voor de honden'' te halen, als men dat dan toch nodig vind; dit tuig een levenslang houdverbod opleggen.
BESPOTTELIJK. Je bevestigt dit soort dom volk alleen maar in hun slachtofferrol. En Gaus, tja, daar heb ik sowieso weinig mee te schaften, wat een ongelooflijk misplaatste manier om weer eens in de belangstelling te komen.
Ophouden met de zaken omkeren; de eigenaren van de labrador waren de enige slachtoffers.
Wat betreft het inslapen van de jonge honden; tja, ongeacht hun leeftijd zie ik ook geen andere serieuze optie. Herplaatsen zonder info te geven over het gebeuren vind ik absoluut niet kunnen. Herplaatsen MET info van het gebeuren zal nooit lukken. Terug naar de eigenaren kan niet. Tja, wat wil je dan? Die honden hadden al verloren op de dag dat dit tokkenvolk ze aanschafte...
Edit; Ik lees hierboven dat 3 honden wél herplaatst zijn? Ongelooflijk dat dat gelukt is...

Ik zie maar één manier om ''recht voor de honden'' te halen, als men dat dan toch nodig vind; dit tuig een levenslang houdverbod opleggen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Nou inderdaad. En dat in vergelijking met de bloederige her en der verspreide stukkies van die lab. Ben benieuwd of er nog een woord over gezegd is tijdens die krankzinnige uitvaartceremonie, over hoe het allemaal begon met dat ze hun honden niet onder controle hadden en dat die lab aan gort is gescheurd.Tara schreef:"De stoffelijke overschotten" ook...
Ik vind het triest voor die honden hoor, echt, maar ik vind het om woest van te worden dat zulke achterlijke tokken denken dat ze respect verdienen. Ze zouden goddomme eens een gedragstest voor dat randdebiele volk moeten ontwikkelen en ze achter tralies moeten zetten als ze hopeloos faalden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Sulluna
- Zeer actief
Zeg ik dat?Cleva schreef:Is het een wedstrijd dan?Sulluna schreef: Dat is de grote slachtoffer in het verhaal, en dat moet niet vergeten worden.
Maar Gaus zet de wereld op zijn kop. Die organiseert een herdenking voor de honden die Fajah hebben verscheurd. Fajah zal jouw hond geweest zijn.. Bah. Wil je dat doen, moet je zelf weten. Maar houd het stil. Waarom al die media aandacht en schijnwerpers? Lekker respectloos tegenover de baasjes van Fajah.. En dan nog even Fajah de "schuld" geven van alles, want ja die vluchtte weg "eigen schuld, dikke bult" Kan er bij mij niet in, bespottelijk.
-
- Zeer actief
En dan staat er ook nog doodgebeten, alsof ze alleen gebeten was. Ze was gewoon verscheurd. Die honden waren flink tekeer gegaan.
Groetjes Gonnie.
- Sulluna
- Zeer actief
Het maakt mij eigenlijk een soort pissig, dat er zelfs hier nog mensen zeggen het waren jonge honden die nog een mooi leven hadden kunnen hebben. Ja, ik vind het ook zielig voor de honden.. Ik had ze ook liever 16 zien worden.
Máár. Als mijn husky of pointer een hond verscheuren, tot het bot aan toe.. Hierin totaal doorslaan en niet te remmen zijn.. Daarna koeien opjagen en agenten aanvallen.. Sorry, maar dan ben IK degene die ze naar de dierenarts brengt voor een spuitje. Want, ik zou nooit op mijn geweten willen hebben dat dit ooit nog een keer gebeurd.
Máár. Als mijn husky of pointer een hond verscheuren, tot het bot aan toe.. Hierin totaal doorslaan en niet te remmen zijn.. Daarna koeien opjagen en agenten aanvallen.. Sorry, maar dan ben IK degene die ze naar de dierenarts brengt voor een spuitje. Want, ik zou nooit op mijn geweten willen hebben dat dit ooit nog een keer gebeurd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
De media-aandacht is natuurlijk om aandacht te krijgen. Vaak moeten dit soort dingen nou eenmaal via de media omdat er anders geen aandacht voor komt. De zaak kent imo alleen maar verliezers: de eigenaren van de staffords hebben al een aantal keer moeten verhuizen en zij en hun kinderen krijgen bedreigingen en dergelijke. Dat is natuurlijk van de zotte!
Het gaat helemaal niet per se om deze honden. Het gaat om alle honden. Elke hond kan bijten en in dit systeem terecht komen (daar hebben we op het forum voorbeelden van!) en het systeem is gewoon belachelijk. Martin had alleen beter een andere zaak kunnen kiezen.
Het gaat helemaal niet per se om deze honden. Het gaat om alle honden. Elke hond kan bijten en in dit systeem terecht komen (daar hebben we op het forum voorbeelden van!) en het systeem is gewoon belachelijk. Martin had alleen beter een andere zaak kunnen kiezen.

-
- Zeer actief
Sulluna schreef:Het maakt mij eigenlijk een soort pissig, dat er zelfs hier nog mensen zeggen het waren jonge honden die nog een mooi leven hadden kunnen hebben. Ja, ik vind het ook zielig voor de honden.. Ik had ze ook liever 16 zien worden.
Ik ook. Zou ze nooit meer vertrouwen en nooit meer op mijn gemak buiten lopen met ze.
Af en toe een knauw uitdelen vind ik al niet leuk maar dat vind ik nog wel vrij normaal gedrag, maar een hond volledig uit elkaar trekken dat gaat me te ver.
Groetjes Gonnie.
Helemaal mee eens.Hilde schreef: Het gaat helemaal niet per se om deze honden. Het gaat om alle honden. Elke hond kan bijten en in dit systeem terecht komen (daar hebben we op het forum voorbeelden van!) en het systeem is gewoon belachelijk. Martin had alleen beter een andere zaak kunnen kiezen.