Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Re: Teckels
@Chan, leuk hoor om weer te gaan knuffelen. Zou proberen om de twee dagen dat je moet werken het alleen laten tot een halve dag te beperken en het dan langzaam op te bouwen. De meeste van ons moeten ook werken doorgaans wennen honden daar prima aan. Jasje....nee, tenzij je een oude of extreem kortharige hond hebt zou ik het niet doen. Puppen kunnen gewoon tegen de kou en de jouwe is een lh dus die zal het niet snel koud hebben. Niet stil blijven staan natuurlijk als ze tot aan haar neus in de sneeuw staat. Kattenbak....sorry maar dat is voor een kat. Een hond kattenbakzindelijk maken vind ik echt te stom voor woorden. Je neemt een hond, die willen naar buiten, hun neus gebruiken, spelen, ravotten en rennen en zeker niet op een bak hun behoefte doen. Ik heb ruim 20 jaar chihuahua's gehad, zonder kattebak en zonder jasjes.......ze zijn allemaal erg oud geworden dus honden kunnen doorgaans zonder.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- Aantal honden: 1
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Had hij zeker van die ijsballen aan z'n pootjes! Stomme plaksneeuwPepie schreef:Ik had vanmorgen een speenvarken ipv een teckel![]()
En hij liep op drie pootjes
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Ze kunnen gillen he die teckels. Weet nog dat Goof vorig jaar tijdens de sneeuw ook een speenvarken wasPepie schreef:Ik had vanmorgen een speenvarken ipv een teckel![]()
En hij liep op drie pootjes
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja dat had ik ook..bij Jules heb ik een knoop in het borststuk gelegdIvysToeter schreef:Is nog best lastig een jasje te vinden voor dobby.
Dan is de lengte goed, maar de omvang niet.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Contacteer:
Vraagje welke maat mand hebben jullie voor een standaard teckel???? Heb een leuke gezien maar moet niet te klein zijn 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Je moet een mand hebben waarin je teckel languit kan liggen en dat verschilt natuurlijk.

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Ohh daar zeg je zoiets dus kan beter een grotere maat nemen?? Heb ook een wipstoeltje schijnen ze erg lekker te vinden 
- alm@
- moderator
Een wipstoeltje lijkt bij buitengewoon slecht voor de tekkelrug. Wat een rare dingen verzinnen mensen toch 

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Heb het niet zelf verzonnen hoor....kun je me uitleggen waarom het slecht is voor de rug?
- IvysToeter
- Zeer actief
Inge ik wilde die rogz sportskin bestellen voor dobby.
Maar als ik de juiste ruglengte neem is de borst omvang weer veel te groot.
Maar als ik de juiste ruglengte neem is de borst omvang weer veel te groot.

- alm@
- moderator
tekkels zijn herniagevoelig. Voorzichtig dus met die ruggetjes._Juul_ schreef:Heb het niet zelf verzonnen hoor....kun je me uitleggen waarom het slecht is voor de rug?

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Ik weet heel goed dat ze hernia gevoelig zijn! Maar is de bedoeling dat je het wipstoeltje zeg maar horizontaal zet in feite liggen ze alleen maar een stukje boven de grond en niet in een rare kroming of zo...
Of hij/zij het fijn vind weet ik niet daarom komt er ook een mand
Of hij/zij het fijn vind weet ik niet daarom komt er ook een mand
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby is door de sneeuw volgens mij een beetje in de war.
Ze deed net een plas buiten,niet op het 'gras' maar op de sneeuw voor de deur.
Beestje weet nu natuurlijk niet waar het gras is...
Ze deed net een plas buiten,niet op het 'gras' maar op de sneeuw voor de deur.
Beestje weet nu natuurlijk niet waar het gras is...

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Maar vind Dobby de sneeuw wel leuk??!
Ik heb net gehoord dat de pups geboren zijn 1 dame en drie heren....De dame is black and tan en 1 heer ook...De andere twee zijn getijgerd!
Zover ik weet is alles goed gegaan, en we krijgen als het goed is vanmiddag foto's

Ik heb net gehoord dat de pups geboren zijn 1 dame en drie heren....De dame is black and tan en 1 heer ook...De andere twee zijn getijgerd!
Zover ik weet is alles goed gegaan, en we krijgen als het goed is vanmiddag foto's
-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Ooh super! Ik verheug me ook al op de foto's
.
Ja idd, Dobby zal nattigheid voelen en denken: allé, het gras is weer nat van de regen ofzo??
Ja idd, Dobby zal nattigheid voelen en denken: allé, het gras is weer nat van de regen ofzo??
- IvysToeter
- Zeer actief
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Ja zoals jij het zegt gaan we het ook doen, rustig opbouwen en dan maximaal 4 uurtjes alleen en dan haalt mijn moeder haar op of ik breng haar daar naartoe.Pool schreef:@Chan, leuk hoor om weer te gaan knuffelen. Zou proberen om de twee dagen dat je moet werken het alleen laten tot een halve dag te beperken en het dan langzaam op te bouwen. De meeste van ons moeten ook werken doorgaans wennen honden daar prima aan. Jasje....nee, tenzij je een oude of extreem kortharige hond hebt zou ik het niet doen. Puppen kunnen gewoon tegen de kou en de jouwe is een lh dus die zal het niet snel koud hebben. Niet stil blijven staan natuurlijk als ze tot aan haar neus in de sneeuw staat. Kattenbak....sorry maar dat is voor een kat. Een hond kattenbakzindelijk maken vind ik echt te stom voor woorden. Je neemt een hond, die willen naar buiten, hun neus gebruiken, spelen, ravotten en rennen en zeker niet op een bak hun behoefte doen. Ik heb ruim 20 jaar chihuahua's gehad, zonder kattebak en zonder jasjes.......ze zijn allemaal erg oud geworden dus honden kunnen doorgaans zonder.
het weerzien met Yara was super, heerlijk geknuffeld en ze heeft de eerste kusjes al gegeven...smelt smelt
Ik ben nu druk met de hondenuitzet kopen, dat is mijn nieuwste hobby nu LOL Het is rustig bij ons op het werk dus de helft van de tijd zit ik op de site van Zooplus te kijken en leuke dingetjes te bestellen LOVE IT!
Oke, dus geen jasjes en geen kattenbak, duidelijk verhaal!
-
Chan35
- Actief
_Juul_ schreef:Maar vind Dobby de sneeuw wel leuk??!
Zover ik weet is alles goed gegaan, en we krijgen als het goed is vanmiddag foto's![]()
ooh leuk!!! nog meer puppie foto's om bij weg te zwijmelen. Wat heeft je voorkeur? teefje of reutje? black&tan of getijgerd?
Nu weer even wachten en dan kun je ze gaan bewonderen! Wij zijn gaan kijken toen Yara 4 weken was maar dan lijken de pups nog erg veel op elkaar en de kleuren gaan dan nog erg veranderen, dus voordat je een keuze maakt zou ik wachten tot 6 of 7 weken. Dan zijn het ook echt hondjes en geen molletjes meer
we wachten de foto's af!
-
Chan35
- Actief
@Ivystoeter: weten jullie trouwens hoe het met Pippa van Lynnepien gaat? dat is toch het zusje van Dobby? of haal ik de honden nu door elkaar? en hoe is het bij de fokker gegaan toen je het vertelde van dobby en haar blindheid? zijn er nog meer pups blind geworden?
Ik vind het nog steeds zo knap van jullie en van Dobby hoe jullie er mee omgaan, echt super!
Dobby is een dapper meisje!
Ik vind het nog steeds zo knap van jullie en van Dobby hoe jullie er mee omgaan, echt super!
Dobby is een dapper meisje!
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby is zeker dapper.
Er zijn geen pups meer blind geworden.
Volgens mij gaat het wel goed met pippa.

- Lynnepien
- Zeer actief
Met Pippa gaat alles goed hoor! Lief dat je het vraagt
Sinds gisteren ligt er hier ook héél veel sneeuw (12 cm, dat hebben we in jaren niet meer gehad) dus het was ook even spannend om te kijken hoe Pippa er op reageert. Maar ze vindt het superleuk, springen en rennen en plots remmen waardoor ze helemaal onder de sneeuw zit
We hebben foto's gemaakt, maar mijn vader is nogal van het foto's bewerken dus wanneer ik die te zien krijg...
Ik zei al tegen 'm dat het vast zomer is voor al die foto's bewerkt zijn
Maar als het mij te lang duurt, dan jat ik ze zo wel, bewerkt of niet 
We hebben foto's gemaakt, maar mijn vader is nogal van het foto's bewerken dus wanneer ik die te zien krijg...

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Nou hier is die dan even een foto....
Wat ik gehoord heb heeft ze het super gedaan, alles gaat heel goed met moeder en kindjes...
@Chan in eerste instantie was onze voorkeur een dame, maar ik vind het belangrijker dat het karakter bij ons past, dus het is nog even een verrassing...
De black and tan Reu is al verzegd, dus aan ons de keus...Ben gek op de getijgerde maar ook op black and tan...Dus dat is nog afwachten

Wat ik gehoord heb heeft ze het super gedaan, alles gaat heel goed met moeder en kindjes...
@Chan in eerste instantie was onze voorkeur een dame, maar ik vind het belangrijker dat het karakter bij ons past, dus het is nog even een verrassing...
De black and tan Reu is al verzegd, dus aan ons de keus...Ben gek op de getijgerde maar ook op black and tan...Dus dat is nog afwachten

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Hier ook zo n zielig sneeuwspeenvarken. Manman wat een aanstellerij! De eerste 5 meter in de sneeuw zijn drama. En dan is ie vertrokken...
Nu lekker warm op de bank "ontdooien" Zo vreselijk was het sneeuwmonster dan toch precies niet...
Ik heb een teckel die t dus niet nauw neemt met het hele hernia risico. Superzacht mandje heeft ie... maar waar wil ie slapen als ik niet thuis ben? op de bureaustoel waar mijn kleren op liggen.... Op mijn bed... op de zetel.... als het maar hoog van de grond af is.Vreselijk vind ik het mahja. eigenwijs zijn ze wel
Nu lekker warm op de bank "ontdooien" Zo vreselijk was het sneeuwmonster dan toch precies niet...
Ik heb een teckel die t dus niet nauw neemt met het hele hernia risico. Superzacht mandje heeft ie... maar waar wil ie slapen als ik niet thuis ben? op de bureaustoel waar mijn kleren op liggen.... Op mijn bed... op de zetel.... als het maar hoog van de grond af is.Vreselijk vind ik het mahja. eigenwijs zijn ze wel
-
Chan35
- Actief
Wat een knuffeltjes!!! heerlijk, je zou er toch zo bij gaan liggen en uren staren 
-
Chan35
- Actief
Gelukkig! want het is al erg genoeg dat Dobby blind is geworden....als het hele nestje ook blind zou zijn geworden, daar moet je toch niet aan denken!IvysToeter schreef:Dobby is zeker dapper.
Want niet elke pup of eigenaar gaat er zo goed mee om, daar mag je best trots op zijn!!
- IvysToeter
- Zeer actief
Kregen weer net eindelijk het jasje binnen wat ik voor dobby had besteld.
Wat denk je? De lengte is goed, maar de omvang is gewoon veeeeelll te groot.
Dobby stelt qua borstomvang gewoon nog niet zoveel voor.
Maar dat is wel jammer, terug sturen kost 6,75 en dat vind ik zo zonde voor iets wat van zichzelf ook niet zo duur was.
Wat denk je? De lengte is goed, maar de omvang is gewoon veeeeelll te groot.
Dobby stelt qua borstomvang gewoon nog niet zoveel voor.
Maar dat is wel jammer, terug sturen kost 6,75 en dat vind ik zo zonde voor iets wat van zichzelf ook niet zo duur was.