Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Triestige zaak in de wetenschap, dat wanneer deze hond ooit een normale baas zou hebben gehad, dit filmpje niet nodig was geweest.
De manier waarop men hier handeld, getuigd van weinig inzicht :roll:

@ Felix, honden zijn het produkt wat wij ervan maken. Er zijn meer slechte eigenaars, dan honden en de eigenaar van deze arme hond, die nooit heeft geweten wat liefde krijgen is is daar een schrijnend voorbeeld van!! Misbruikt, opgehitst en uiteindelijk afgemaakt, Proficiat voor de eigenaar van die hond,je mag trots zijn op jezelf. Het ergste is, dat die zo zonder beperkingen meteen een andere hond kan aanschaffen :evil:
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

sundancekid schreef:Triestige zaak in de wetenschap, dat wanneer deze hond ooit een normale baas zou hebben gehad, dit filmpje niet nodig was geweest.

@ Felix, honden zijn het produkt wat wij ervan maken. Er zijn meer slechte eigenaars, dan honden en de eigenaar van deze arme hond, die nooit heeft geweten wat liefde krijgen is is daar een schrijnend voorbeeld van!! Misbruikt, opgehitst en uiteindelijk afgemaakt, Proficiat voor de eigenaar van die hond,je mag trots zijn op jezelf. Het ergste is, dat die zo zonder beperkingen meteen een andere hond kan aanschaffen :evil:

spijker op zijn kop zeer goede posting vind ik.... :ok:
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

rilana schreef:
sundancekid schreef:Triestige zaak in de wetenschap, dat wanneer deze hond ooit een normale baas zou hebben gehad, dit filmpje niet nodig was geweest.

Ik vindt van niet…
Ten 1ste is het duidelijk dat de hond “gevaarlijk” is, hij heeft 3 mensen gebeten. Wat daar van de oorzaak is doet er even niet toe, deze hond moet zo snel als mogelijk is uitgeschakeld worden en de manier (hoe onmenselijk ook) speelt geen rol.

Ten 2de, je kan geen oordeel vellen over de eigenaar(s) en/of de achtergrond van deze hond, omdat je daar simpelweg niet genoeg informatie voor hebt. Tuurlijk is het mogelijk dat hij “gewoon” verkloot is, maar je kan ook niet uitsluiten dat het probleem bij de fokker ligt..
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het is in ieder geval een feit dat er zat Pitbulls en -achtigen brokken hebben gemaakt ondanks het feit dat zij in liefhebbende handen opgegroeid waren.

Maar waar dat nou precies aan ligt? :denken:

Het zal wel een beetje aan van alles en nog wat gelegen hebben.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

visaton schreef:
rilana schreef:

Ik vindt van niet…
Ten 1ste is het duidelijk dat de hond “gevaarlijk” is, hij heeft 3 mensen gebeten. Wat daar van de oorzaak is doet er even niet toe, deze hond moet zo snel als mogelijk is uitgeschakeld worden en de manier (hoe onmenselijk ook) speelt geen rol.

Ten 2de, je kan geen oordeel vellen over de eigenaar(s) en/of de achtergrond van deze hond, omdat je daar simpelweg niet genoeg informatie voor hebt. Tuurlijk is het mogelijk dat hij “gewoon” verkloot is, maar je kan ook niet uitsluiten dat het probleem bij de fokker ligt..
Honden krijgen genetische vererving mee van de ouders. Het is aan de nieuwe eigenaars om tijdens de sosialisatie de pups sociaal te maken. Deze hond is duidelijk niet gefokt om in een lief gezinnetje te worden gehuisvest, maar als vechthond. Bij een fatsoenlijke eigenaar met de juiste normen en waarden , had dit een heel andere hond geweest. Misschien een idee om de fokker een fokverbod op te leggen Dat het dier verkloot is zie ik ook wel en dat de enige oplossing euthanaseren is ook een feit. Maar dat dier is niet vanzelf zo geworden hoor, dat is het werk van een overantwoordelijke mens geweest!!!! :roll:
Laatst gewijzigd door sundancekid op 19 feb 2008 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
rilana
Actief
Contacteer:

visaton schreef:
rilana schreef:

Ik vindt van niet…

mag jij vinden want dat is jouw mening net zo als de mijne de mijne is :ok: ,..
net zoals wij moeten gissen wat er is gebeurd moet jij dat ook... dus als jij iets ziet zonder verhaal erbij dan maar gelijk doodmaken die hap :denken: :denken: denk eens na joh

je zegt het zelf al dus je spreekt jezelf ook tegen....
ik zou zeggen open jezelf en ontwikkel je
:wink:
rilana
Actief
Contacteer:

ik wil overigens wel even duidelijk stellen dat ik een heel duidelijke mening heb wat betreft mens agressiefe honden die hebben in deze maatschappij voor mij geen plaats!!!!

maar ik vind wel dat je nimmer zomaar even kan zeggen hup spuit erin...
want het kan ook nog maar zo eens zijn dat die mensen al dan niet perongeluk op eigen terrein zijn gekomen waar de hond bijv. als bewaker loopt en getraind is om dit soort dingen te doen,.. wie zegt dat de hond niet van zijn terrein afgekomen is en ergens anders denkt zijn terretorium te beschermen....etc etc etc etc je weet gewoon niet wat er precies is gebeurd daar.....

even voor de duidelijkheid

groetjes rilana
Laatst gewijzigd door rilana op 19 feb 2008 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
rilana
Actief
Contacteer:

en dit vind ik watbetreft alle rassen en niet rassen :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

ik wil overigens wel even duidelijk stellen dat ik een heel duidelijke mening heb wat betreft hond agressiefe mensen die hebben in deze maatschappij voor mij geen plaats!!!!
Van mij mag daar zo hup de spuit in.
:ok:
rilana
Actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
ik wil overigens wel even duidelijk stellen dat ik een heel duidelijke mening heb wat betreft hond agressiefe mensen die hebben in deze maatschappij voor mij geen plaats!!!!

precies en dus ook die kleine keffertjes waarvan de baasje er maar om lachen dat ie mensen in de benen hangt etc etc etc... en omdat ie zo klein is is het ineens gedoogt en is het niet erg...

mens agressie is mensagrssie en zo kan dus een kleine poedel york etc ook ontzettende schade richten aan het gezicht van een baby kindje etc etc etc...

dus alle honden :ok:
visaton
Actief

rilana schreef:
visaton schreef:
rilana schreef:

Ik vindt van niet…

mag jij vinden want dat is jouw mening net zo als de mijne de mijne is :ok: ,..
net zoals wij moeten gissen wat er is gebeurd moet jij dat ook... dus als jij iets ziet zonder verhaal erbij dan maar gelijk doodmaken die hap :denken: :denken: denk eens na joh

je zegt het zelf al dus je spreekt jezelf ook tegen....
ik zou zeggen open jezelf en ontwikkel je
:wink:
Open jezelf?
Als jij nu eens begint met het openen van je ogen, dan had je gezien dat hij 3 mensen gebeten had. Reden genoeg om hoe dan ook die hond uit te schakelen. Het is duidelijk dat ze hem niet zomaar proberen te doden, de reden is zeker gegrond.
Leg eens even duidelijk uit waar ik mijzelf tegen spreek, of vraag ik nu teveel ?
sundancekid schreef: Honden krijgen genetische vererving mee van de ouders. Het is aan de nieuwe eigenaars om tijdens de sosialisatie de pups sociaal te maken. Deze hond is duidelijk niet gefokt om in een lief gezinnetje te worden gehuisvest, maar als vechthond. Bij een fatsoenlijke eigenaar met de juiste normen en waarden , had dit een heel andere hond geweest. Misschien een idee om de fokker een fokverbod op te leggen Dat het dier verkloot is zie ik ook wel en dat de enige oplossing euthanaseren is ook een feit. Maar dat dier is niet vanzelf zo geworden hoor, dat is het werk van een overantwoordelijke mens geweest!!!! :roll:
Het kan natuurlijk zijn dat door die genetische vererving de hond (bijvoorbeeld) minder of geheel niet sociaal is. Je kan (moet) dan proberen om dat onder controle te krijgen. Ik heb hier 2 kruisingen Hollanders met een karakter wat dag en nacht van elkaar verschilt.
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
rilana
Actief
Contacteer:

@viston

je bent er bij geweest????

dat is het enige wat ik hoef te zeggen om te kunnen weerleggen waarom jij geen inhoud geeft aan je uitspraak waarin je op mij reageerde :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Wil de hond schreef:

ohwwww tjonge,.. zegt weer eens dat ik me replays moet lezen voor te posten potverdrie,.. bedankt :wink: :ok: ...

overigens heb ik het even aangepast,..
maar de uistpraak was in die vorm ook best interresant :smile: en zat ook wat in :mrgreen:
visaton
Actief

rilana schreef:@viston

dat is het enige wat ik hoef te zeggen om te kunnen weerleggen waarom jij geen inhoud geeft aan je uitspraak waarin je op mij reageerde :wink:
Nee, ik probeer dan ook duidelijk te maken dat je niet over de hond/eigenaar kan/mag oordelen omdat het filmpje daar niet genoeg info over geeft. De info die je wel krijgt is dat een hond 3 mensen bijt. Het hoe en waarom doet er niet toe, het voorkomen dat hij een 4de zal bijten wel. En hoe dat maakt niet uit
Afbeelding

rilana
Actief
Contacteer:

visaton schreef:

Nee, ik probeer dan ook duidelijk te maken dat je niet over de hond/eigenaar kan/mag oordelen omdat het filmpje daar niet genoeg info over geeft. De info die je wel krijgt is dat een hond 3 mensen bijt. Het hoe en waarom doet er niet toe, het voorkomen dat hij een 4de zal bijten wel. En hoe dat maakt niet uit

ok dus als een turk op camera word gezien dat ie drie keer een auto jat dan moeten we hem maar gelijk terug schoppen naar ze eigenland want dan doet hij het ook voor de 4e keer???? :denken: :denken:

zo werkt het toch niet joh
visaton
Actief

rilana schreef:
visaton schreef:

ok dus als een turk op camera word gezien dat ie drie keer een auto jat dan moeten we hem maar gelijk terug schoppen naar ze eigenland want dan doet hij het ook voor de 4e keer???? :denken: :denken:

Ik weet niet hoe jij Turken ziet, maar ik zie ze gewoon als mens. En ik ga mensen niet vergelijken met honden, bovendien raakt jou voorbeeld kant nog wal in vergelijking waar deze topic over gaat (Weet je dat nog wel??)

Was jij daar maar te plaatsen geweest, dan was het allemaal veel beter afgelopen voor deze hond.
Afbeelding

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik vind het geen prettig filmpje om te zien.. :N:

Mijn mening
De hond en mensen zijn beter af als die hond dood is..Het was voor beide anders geen prettig leven geweest..

Over de agent..
Uhm vind het behoorlijk stom dat ze dat oude dametje die agressieve hond laten tegenhouden :boos:
Over het schieten kan ik me enigzins wel voorstellen dan hij even nadenkt voordat hij schiet..
Maar goed tis allemaal maar heel vaag..

Oja nog een Mening
IK VIND dat het wel wat vriendelijker mag hoor :boos:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
rilana
Actief
Contacteer:

visaton schreef:
rilana schreef:
visaton schreef:

Ik weet niet hoe jij Turken ziet, maar ik zie ze gewoon als mens. En ik ga mensen niet vergelijken met honden, bovendien raakt jou voorbeeld kant nog wal in vergelijking waar deze topic over gaat (Weet je dat nog wel??)

Was jij daar maar te plaatsen geweest, dan was het allemaal veel beter afgelopen voor deze hond.
nouw ik zie turken gewoon als een mens een persoon van vlees en bloed,. en een ieder heeft een karakter en doet dingen,.. en zo denk ik over alle culturen en over alle dieren...
ik heb respeckt voor dat wat leeft... en vind in alle omstandigeheden dat gebeurd niet zomaar wat de situatie nu is mens hond of paddestoel

maar ik wil wel indd graag weten voordat er gehandeld word wat er is gebeurd....
en aangezien er aan het filmpje niet duidelijk word hoe of wat kan je wel met 100000 man gaan lopen roepen die hond moet dood want die bijt....
maar je weet dus helemaal niks...

weet je hoeveel dieren er onschuldig dood gemaakt worden???
weet je hoeveel mensen er onschuldig in de gevangenis zitten en zo kan ik nog wel even door gaan
en allemaal dooor van die ontzettend kortzichtige mensen zoals jou....

dit kan en nag niet gebeuren dat is 1 ding wat zeker is,..
maar oordelen zonder verhaal te kennen is dus niet aan mij besteed...
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Dit zal wel heel onnozel zijn.. maar k vraag me eigenlijk wat dingen af..
hoe in godsnaam weten jullie wat er is gebeurd.
Misschien is er wel een achterlijke idioot geweest om die hond steeds te slaan en issie daarom geflipt.. Misschien heeft miss-ik-heb-een-lieve-poedel wel een gruwel tegen pitbullachtigen en heeft ze em geslagen met een stok en bijt hij daarom... zou ik ook doen.. En misschien heeft hij daarom wel een hekel aan "handen".
Misschien ook niet.. ik was er niet bij, ik weet het niet.. :19:
Ik vind alleen wel dat die hond op een idiote manier wordt afgemaakt..

:boos:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eens hoor visaton.

natuurlijk kunnen er 1500 redenen zijn waardoor deze hond doet zoals hij doet. en elk van deze redenen zal verschrikkelijk zielig izjn.

maar zo gauw een hond 3 mensen heeft gebeten (minder was wat mij betreft ook genoeg geweest) dan kunnen er 15000 redenen tegenover staan dan moet die hond uitgeschakeld worden. en als een van die opties overrijden is dan is dat zo hoe pijnlijk dat ook is voor mijn hondenhart...
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

minhie schreef:Dit zal wel heel onnozel zijn.. maar k vraag me eigenlijk wat dingen af..
Misschien is er wel een achterlijke idioot geweest om die hond steeds te slaan en issie daarom geflipt.. Misschien heeft miss-ik-heb-een-lieve-poedel wel een gruwel tegen pitbullachtigen en heeft ze em geslagen met een stok en bijt hij daarom... zou ik ook doen.. En misschien heeft hij daarom wel een hekel aan "handen".

Daar snijdt je nou net de qlue van zulke filmpjes aan, je moet het grotere geheel zien, om het te kunnen snappen, en die laten zulke filmpjes nou juist net niet zien ;)

Maar ook al wordt die hondgeslagen (wat niet goed te praten is natuurlijk), dient een hond die op deze manier aanvalt gewoon uitgeschakelt te worden, om even in de woorden van Massam te blijven ;)
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Felix schreef:
minhie schreef:Dit zal wel heel onnozel zijn.. maar k vraag me eigenlijk wat dingen af..

Daar snijdt je nou net de qlue van zulke filmpjes aan, je moet het grotere geheel zien, om het te kunnen snappen, en die laten zulke filmpjes nou juist net niet zien ;)

Maar ook al wordt die hondgeslagen (wat niet goed te praten is natuurlijk), dient een hond die op deze manier aanvalt gewoon uitgeschakelt te worden, om even in de woorden van Massam te blijven ;)
Dat vraag ik me dan af...
Misschien is die hond daadwerkelijk al een hele tijd gepest en geslagen.. En voeltie zich dusdanig bedreigd... Ik zou ook happen als ik steeds werd geslagen...
Op een gegeven moment is natuurlijk de drempel bereikt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het verhaal van de kant van de hond is iets wat je helaas nooit te horen zult krijgen. En ik denk dat er veel gevallen zijn dat de hond een goed verhaal had. Een beter verhaal dan de mensen. Misschien inderdaad ook wel in dit geval.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rilana
Actief
Contacteer:

massam schreef:eens hoor visaton.

natuurlijk kunnen er 1500 redenen zijn waardoor deze hond doet zoals hij doet. en elk van deze redenen zal verschrikkelijk zielig izjn.

maar zo gauw een hond 3 mensen heeft gebeten (minder was wat mij betreft ook genoeg geweest) dan kunnen er 15000 redenen tegenover staan dan moet die hond uitgeschakeld worden. en als een van die opties overrijden is dan is dat zo hoe pijnlijk dat ook is voor mijn hondenhart...

ok nu het volgende als er een losgeslagen gek op straat loopt die al drie mensen goed toegetakelt heeft maakt niet uit wat er gebeurd gewoon maar gaan rijden als idiooten en maar iets doen want het zijn maar politie agenten en die weten ook wel eens iets niet :denken:
word een lekker zooitje als we het zo gaan regelen :ok:
rilana
Actief
Contacteer:

en nogmaals een losgeslagen hond die niet meer voor rede vatbaar is ook niet door baas op eigen terrein behoort indd naar de eeuwige jachtvelden te worden beholpen...
rilana
Actief
Contacteer:

rilana schreef:
massam schreef:eens hoor visaton.

ok nu het volgende als er een losgeslagen gek op straat loopt die al drie mensen goed toegetakelt heeft maakt niet uit wat er gebeurd gewoon maar gaan rijden als idiooten en maar iets doen want het zijn maar politie agenten en die weten ook wel eens iets niet :denken:
word een lekker zooitje als we het zo gaan regelen :ok:

punt hiervan wil ik ook even nog toevoegen voordat het een eigen verhaal krijgt....
tuurlijk grijpen ze in en tuurlijk word er geschoten als dat nodig is maar wel met respeckt en een plan en daar ontbrak het daar gewoon overduidelijk aan en dat is onacceptabel vind ik :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

iones schreef:Er werd heel veel geouwehoerd in dit filmpje en weinig gedaan. Die mensen stonden er mooi alleen voor en ome agentje stond erbij en keek toe. Waarom schoot hij niet eerder? Die vent z'n hand werd bijna aan stukken gebeten, dat vrouwke liep er omheen te bebbelen (had de hond uiteindelijk te pakken) en wat deed agent?
Die agent moest ontslagen worden, want die kan niets.

Ik vond het ook geen leuk gezicht zoals ze die hond met moeite moesten doden. D.m.v. 100x schieten en tig keer proberen dood te rijden. Wat een slapzwanzen zeg!
Stelletje amateurs!
Volgens mij moet jij dit filmpje nog eens opnieuw kijken en dan nu goed. Toen die vent werd gebeten was er helemaal nog geen politie ter plaatse. Om precies te zijn gaan er precies 25 seconden voorbij nadat je de eerste politie auto in beeld ziet verschijnen en het eerste schot dat die politieagent lost. Misschien is het voor de leek simpel om te roepen dat je die hond door zijn kop moet schieten, maar daarbij wordt dan voorbijgegaan aan het feit dat er nog een stuk mens in die hond zijn bek zit, dus rekening moet houden met een mens op héle korte afstand en de baan van de kogel en evt. ricochet.
Daarbij krijg ik trouwens sterk de indruk dat het eerste schot (en het 2e wss ook) wel degelijk raak was alleen helaas niet fataal.
Gr. Aniek

Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

dat er geschoten moet worden in die situatie lijkt me logies :wink:
dat er dan nogmaals bijkomt dat het een bewegende ongecontroleerde zaak is maakt het voor iedere scherpschutter zelfs ook nog het targed erg moeilijk juist te raken.....

dat er in dit geval dan meerdere schoten nodig zijn en niet gelijk de eerste goed raak is ok

de hond moet uitgeschakeld worden en zo snel mogenlijk op zon moment,..

maar dat er daarna nog eens op de hond moet worden ingereden kom nou zeg dat maakt me dubbel kwaad in deze :wink:
groenendaeler
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door groenendaeler »

ik vraag mij toch wel af hoe het eigenlijk komt dat die hond de eerste persoon al te pakken heeft, wat daar aan vooraf is gegaan.

de rest pakken kan ik mij nog wel een beetje voorstellen, er zal vast wel het één en ander gebeurt zijn om die hond de eerste persoon los te laten.

gedeeltelijk is het natuurlijk wel een nadeel van dat type honden, dat wanneer ze eenmaal vasthebben ze ook vasthouden.

maar waarom heeft die hond eigenlijk de eerste persoon gepakt???
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”