Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik wil wel een keer met je gaan wandelen als je een Weimaraner aan de wandel wilt zien
er zit veel jachtpassie in een Weim maar als je hier van te voren veel over leert kun je dit in banen leiden. Niet roepen als ze klein zijn zodat ze op jou moeten letten. en zo zijn er meer tips en trucs om ze te slim af te zijn.
Storm is over het algemeen niet heel gericht op mensen maar wel vriendelijk tegen iedereen. Conflictvermijdend, maar laat zich niet de kaas van het brood vreten.
miekmiek schreef:we zitten je nu allemaal opties aan te dragen, maar ergens geloof ik niet dat er echt een ander ras bij je zal komen. volgens mij zit de liefde te diep.
oh er zal ook zeker altijd een staff blijven. maar ik wil er wel graag een keer wat groters en gebruikersvriendelijks bij maar wel max. 2 honden dus dat duurt nog heel lang hoor! dit is inderdaad geen topic zodat ik over een jaar met een andere hond zit
Je mag de naam van het topic wel weer veranderen
Zeker als de herders ook aan de orde komen.
Jachthond lijk je maa liever niet te doen hé?
Elke hond heeft trouwens wel jachtinstinct.
Maar bij de jachthonden is dat "wat" versterkt.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha! schreef:
Leuk, dan kom ik even kijken.
De HH staat hier bovenaan het lijstje
Als je een mini-Hollander met haar kont ziet zwiepen en aandacht ziet vragen is er een grote kans dat het Marouck is
Haha, ik zou er eens op letten
Lijkt me wel leuk om te zien, ik ken maar 2 hollanders en die zijn echt grooooot!
Nou...dan zul je je waarschijnlijk verbazen om de grootte van Marouck. Hoewel zij officieel maar 1 cm onder de maat is
Nou, ik ben benieuwd hoor
Volgens mij zijn de meeste hollanders wel wat groter als de standaard zegt of niet?
De reu die ik ken is trouwens 38kg, en echt een grote hond!
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje schreef:
Je mag de naam van het topic wel weer veranderen
Zeker als de herders ook aan de orde komen.
Jachthond lijk je maa liever niet te doen hé?
Elke hond heeft trouwens wel jachtinstinct.
Maar bij de jachthonden is dat "wat" versterkt.
alm@ schreef:
Herdertjes hebben ook een aardige jachtpassie :N:
Klopt. Biène heeft het behoorlijk, die wil er nog weleens vandoor proberen te gaan achter haar neus aan. Gelukkig heb ik haar nu redelijk goed onder controle en komt ze 9 van de 10x gelijk terug als ik haar roep.
Marouck had er nooit last van, tot ze een jaar of 4 geleden per ongeluk een reekalf verstoorde en die voor haar neus wegschoot. Dat was een te grote prikkel, sindsdien moet ik haar dus ook in de gaten houden.
samantha! schreef:
Marouck weegt nog niet de helft Zij weegt 18 kilo
Haha das niet veel
Ben benieuwd of ze me opvalt donderdag
Vrees van wel Zo niet, gewoon ff vragen. Een heleboel HH-eigenaren kennen haar al van de nestendagen en de clubmatches waar zij een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Vrijwel niemand kan haar namelijk voorbij lopen, ze slijmt zo hard dat iedereen erin trapt en stopt om haar aan te halen.
samantha! schreef:
Marouck weegt nog niet de helft Zij weegt 18 kilo
Haha das niet veel
Ben benieuwd of ze me opvalt donderdag
Vrees van wel Zo niet, gewoon ff vragen. Een heleboel HH-eigenaren kennen haar al van de nestendagen en de clubmatches waar zij een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Vrijwel niemand kan haar namelijk voorbij lopen, ze slijmt zo hard dat iedereen erin trapt en stopt om haar aan te halen.
Nou... ik ben benieuwd !
Als ze al zoveel onuitwisbare indrukken heeft gemaakt, moet ik dat even met eigen ogen meemaken natuurlijk!
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
alm@ schreef:
Herdertjes hebben ook een aardige jachtpassie :N:
Klopt. Biène heeft het behoorlijk, die wil er nog weleens vandoor proberen te gaan achter haar neus aan. Gelukkig heb ik haar nu redelijk goed onder controle en komt ze 9 van de 10x gelijk terug als ik haar roep.
Marouck had er nooit last van, tot ze een jaar of 4 geleden per ongeluk een reekalf verstoorde en die voor haar neus wegschoot. Dat was een te grote prikkel, sindsdien moet ik haar dus ook in de gaten houden.
Alles wat rent hé uren heb ik individueel met ze aan kinderboerderijen gezeten, maneges bezocht, op een bankje zittend kijken hoe ze in de bak aan het rijden waren. Dan zaten ze braaf naast mij geïnteresseerd te kijken, niks aan de hand. Tot je een galopperende knol in het bos tegenkomt, roetsj weg met z'n tweeën als je niet uitkijkt klojo's
Paarden inderdaad...daar gaat Marouck ook achteraan.
Paar jaar geleden liep ik met Marie-Josée op de hei in Heeze, zien we 2 ruiters te paard aankomen. Weg was Marouck. Ik roepen en de andere kant oprennen en ja hoor, gelukkig kwam ze terug (ik helemaal verbaasd ) Lijn ik haar aan, komen de ruiters dichterbij bleek het politie te paard te zijn.
Inge schreef:Paarden inderdaad...daar gaat Marouck ook achteraan.
Paar jaar geleden liep ik met Marie-Josée op de hei in Heeze, zien we 2 ruiters te paard aankomen. Weg was Marouck. Ik roepen en de andere kant oprennen en ja hoor, gelukkig kwam ze terug (ik helemaal verbaasd ) Lijn ik haar aan, komen de ruiters dichterbij bleek het politie te paard te zijn.
he inge! ik hou alles open. ik was vooral benieuwd naar de RR omdat pascal daar zo lyrisch over is. zelf ben ik nogal breed qua interesse.
zo lijkt de hollandse herder me erg leuk en, afgezien van de vacht, las ik gister een stuk in de onze hond over de lagotto nogiets en dat klonk ook erg leuk.
we hebben gelukkig nog tijd zat dus ik hoef ook geen keus te maken maar ik vind het super dat iedereen hier zo hun rassen uitlegt!
ik ga even kijken of ik het donderdag red. beuningen is maar een kippeneindje. weet je waar in beuningen het is? in de sporthal ofzo?
De lagotto romagnolo? Italiaans truffelhondje.
Dat zijn idd leuke hondjes, maar die zijn niet kortharig hé. Ik geloof wel dat ze geschoren worden telkens. Ze verharen niet, net zoals de Spaanse waterhond of de poedel. Ze hebben wel een leuk karakter, ze werken graag, en hebben uiteraard een goeie neus, die gebruiken ze om truffels te zoeken.
AnnSophie schreef:De lagotto romagnolo? Italiaans truffelhondje.
Dat zijn idd leuke hondjes, maar die zijn niet kortharig hé. Ik geloof wel dat ze geschoren worden telkens. Ze verharen niet, net zoals de Spaanse waterhond of de poedel. Ze hebben wel een leuk karakter, ze werken graag, en hebben uiteraard een goeie neus, die gebruiken ze om truffels te zoeken.
ze verharen niet? dat stond er niet bij of ik heb half gelezen.... was onder het eten dus dan zal ik het gemist hebben.
AnnSophie schreef:De lagotto romagnolo? Italiaans truffelhondje.
ze verharen niet? dat stond er niet bij of ik heb half gelezen.... was onder het eten dus dan zal ik het gemist hebben.
truffelhondje ja..
ff websiteje zoeken!
Er staat deze maand een uitgebreid artikel over de Lagotto Romagnolo in de Onze Hond.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017