Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor elk moment? ff duimen nodig :(
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee dat klopt ik had mijn post al ge-edit met dat ik met dat bijvoederen pas na een dag of 2 begonInge O schreef:toch eventjes een tegenwicht (om dagmar niet de idee te geven dat dit per definitie zo gaat bij een groot nest) : bij sette was dit allemaal niet nodig, het enige wat ik moest doen is bij zoveel mogelijk zoogbeurten eventjes een dikkerdje van een speen afhalen (*plopp*Podenji schreef:gefeliciteerd11 stuks
wat heb ik nu gewonnen? :p
bij solar dacht ik ook dat het bij 9 gebeurt was, maar er kwamen er toen nog 2 :N:
ik weet hoe het is , en ik weet hoe het straks gaat worden meid, je bent gebroken na die 8 weken, maar het is wel heeeeel erg gaaf, en ik heb er heel veel van geleerd.
solar voederde ze de eerste week zelf, ik gaf puppymelk door solars voer om de melkaanmaak te stimuleren, ook voederde ik enkele elke dag een paar keer met de fles, niet omdat ze te klein waren maar meer om solar te ontlasten en ze pasten niet alle 11 tegelijk aan de melkbar, na een week waren ze te groot en moest ik ze in "ploegen"aanleggen, 6 bij mams, 5 de fles ( zoiets dan ) puur om de moeder wat te ontlasten, want het is niet alleen een aanslag op jou maar helemaal op de moeder, succes! toen ze 2 weken waren en al in de benen waren ( podencos zijn daar errug vroeg in , sommige hadden de oogjes nog niet eens open) werd het wel eens te druk voor solar dus moest ik haar geruststellen en een rustige plek voor haar zoeken waar ze kon liggen en dan de pups in ploegen erbij laten, allemaal tegelijk was teveel van het goede, dan raakte solar van slag en wist niet wat ze moest doen, ze ging namelijk nooit zomaar er tussen liggen, ze was heel voorzichtig. ik bleef de "ploegendienst" doen tot ze met 3 1/2 week op vast voedsel konden overgaan.) als hij al goed gedronken had en er dan vlug 'de overblijver) (daar zal jij er twee van hebben) aanleggen voor de rest van de zoogbeurt.
immers, de eerst 3 dagen geeft moeders nog ongeveer continu melk en liggen niet alle pups tegelijkertijd aan de uier (zo krijgt alles wel zijn portie), maar na een paar dagen laat de teef de melk alleen inschieten bij een echte 'zoogbeurt'.
als puppen dan tussendoor nog wat aan de tepels liggen te lurken vangen ze daar niet veel melk mee.
raakte sette niet in "paniek"als alle pups tegelijk wilde drinken na een week of 2? solar zag dan echt door de bomen het bos niet meer, en zodoende moest ik haar begeleiden, dan kwam er rust, en dat ging super, ze hing ook erg aan mij gedurende dit "hele proces"
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
maart
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
Hier is alles een kneus... Mijn broertje die 2 koppen groter is dan mij, is ook het kneusje thuisNanna schreef:Vind ze er anders patent uitzien hoor.maart schreef:de kneusjes
![]()
En niks kneusjes. Ze hebben in de baarmoeder w.s gewoon een minder goede plek gehad, maar het kan maar zo dat dit later de sterkste en grootste honden uit het nest worden.
-
Jose
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- wilhelmina
- Actief
-
maart
- Zeer actief
nr 11 blijft achterwege.
Ben nu achter nog eens 2 spuitjes geweest, ze heeft nu ene gehad. Over 2 uur krijgt ze er weer eentje als er nog geen verbetering is.
Is hij tegen 17h nog niet ter wereld, volgt alsnog een keizersnede. dus graag ff duimen dat mijn meis dat niet hoeft te doorstaan
en dat nr 11 zich laat zien...
Ben nu achter nog eens 2 spuitjes geweest, ze heeft nu ene gehad. Over 2 uur krijgt ze er weer eentje als er nog geen verbetering is.
Is hij tegen 17h nog niet ter wereld, volgt alsnog een keizersnede. dus graag ff duimen dat mijn meis dat niet hoeft te doorstaan
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
wat een vervelende afloop zeg van een eigenlijk voorspoedige bevalling, hopelijk gaan de spuitjes hun werk doen en kunnen jullie echt gaan genieten, ik duim meemaart schreef:nr 11 blijft achterwege.
Is hij tegen 17h nog niet ter wereld, volgt alsnog een keizersnede. dus graag ff duimen dat mijn meis dat niet hoeft te doorstaan![]()
![]()

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
nee, weeen ook niet echt.Podenji schreef:ik duim zeker![]()
misschien kan je haar wat heen en weer laten lopen? ik weet dat ze wss niet bij haar pups weg wil, maar het kan wat helpen,
heeft ze al wel weeën?
heb haar daarnet ff uitgelaten, ze plast en duwt dan wel, maar stopt daar na 30 seconden ook weer mee.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, het is dat je weet dat nr 11 erin zit,. maar anders zou je ook wachten en haar gewoon laten toch? het ias niet de eerste keer, dat er nog een pup nakomt, na zelfs 24 uur.maart schreef:nog niet zo overdreven lang geleden, rond een uur of 8.
Maar Ds is op, ze kan niet meer, doet praktisch ook geen moeite meer, ze verliest wel nog groenachtig slijm, maar doet de moeite niet meer om het op te kuisen
ik weet niet wat ik zou doen, maar ik neig ernaar om te zeggen, laat haar , geef haar haar rust nu en wie weet komt ie nog, zo niet? kun je later ook ingrijpen ( ja ik snap ook wel, dat het dan een dode nr 11 kan zijn)
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
maart
- Zeer actief
dood of levend maakt me zoveel niet uit, als hij er maar uit komt :N:yamie schreef:tja, het is dat je weet dat nr 11 erin zit,. maar anders zou je ook wachten en haar gewoon laten toch? het ias niet de eerste keer, dat er nog een pup nakomt, na zelfs 24 uur.maart schreef:nog niet zo overdreven lang geleden, rond een uur of 8.
Maar Ds is op, ze kan niet meer, doet praktisch ook geen moeite meer, ze verliest wel nog groenachtig slijm, maar doet de moeite niet meer om het op te kuisen
ik weet niet wat ik zou doen, maar ik neig ernaar om te zeggen, laat haar , geef haar haar rust nu en wie weet komt ie nog, zo niet? kun je later ook ingrijpen ( ja ik snap ook wel, dat het dan een dode nr 11 kan zijn)
ze begint nu weer wat actiever te worden
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het komt me heel bekend voor Dagmar, je verhaal.
Alleen was het bij mij (nou ja, Nozem) na pup 4 dat de nummer 5 er niet uit wilde.
Bij Nozem is het dus wel op een keizersnede uitgedraaid, zoals je misschien wel weet. Ik hoop dat nummertje 11 er bij jou gewoon vanzelf uit komt, dat zou het beste zijn en geeft ook geen extra stress en gedoe bij zowel het vrouwtje als Ds. Ik ga duimen!
Bij Nozem is het dus wel op een keizersnede uitgedraaid, zoals je misschien wel weet. Ik hoop dat nummertje 11 er bij jou gewoon vanzelf uit komt, dat zou het beste zijn en geeft ook geen extra stress en gedoe bij zowel het vrouwtje als Ds. Ik ga duimen!
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- wilhelmina
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jeetje zat ik toch aardig in de richting met mn 12
gefeliciteerd... nu die laatste nog...! Kom op ds!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3