Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
massam schreef:
Inge O schreef:
Gos schreef: Afsluitingen om de tuin zijn aan regels gebonden. Hoogtes ervan ook :mrgreen:
euhhh......bij massam lijken die regels anders nog goed bruikbaar voor hondeneigenaren :mrgreen: :wink: .
20 cm is illegaal :mrgreen:

het hoge stuk (links op de foto langs het pad) mag officieel dacht ik 1.80 zijn en is 2 meter. de rest is conform regelgeving :ok:
ik geef je aan Afbeelding :mrgreen: .
dat weet ik niet eens zeker of het niet mag. ik vond langs een pad i.c.m. sam 2 meter wel handig :mann:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb heg (met hek erin) en schutting.
Die mocht 1.20 hoog zijn (hoek vd straat), en dat heb ik op het huis afgemeten. De gemeente heeft gekeken en zei dat dat conform de regels was :lees:
Dat de tuin toevallig aan de rand een halve meter lager is kan ik natuurlijk niet helpen. :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Heel gek, maar ik heb vergelijkingsmateriaal. :mrgreen:

Een vriendin van mijn vriendin heeft altijd Sint Bernards gehad, nu dat ze een kind kreeg ging ze voor de "perfecte" huishond. Je raadt het al de Labrador, gelukkig niet de chocoladebruine en is ze zelf al tot de conclusie gekomen dat het een schat van een hond is. Echter niet echt de huishond die ze in gedachten had. D'r zoontje en die hond zijn helemaal leip van elkaar. De hele ganse dag zit die hond het kind te vermaken en andersom, van koekjes delen tot met de actiepoppen spelen die hond doet mee.

Vanaf pup af aan heeft zij altijd de deur naar de tuin opengehouden en van haar Sint Bernard had ze altijd een hondenhok in de tuin. Zielig vond ik, honden horen in huis. Ik ben toen maar eens gaan kijken, gewoon mee op de koffie kijken hoe het ging. Wij komen binnen en die hond was door het dolle heen, maar vervolgens stond hij voor de deur ging naar buiten het hok in en ging slapen. Zoontje werd wakker en hond heeft half uurtje gespeeld buiten met haar zoon. Echter zodra de hond het zat was draaide hij zich om en ging in zijn prikkelvrije omgeving liggen.

Nu kijk ik naar Juno, een minder hypere hond die toch vrij snel geprikkeld is. Alleen hij kan nergens heen en dan hebben wij echt geen druk huishouden. Als ik opsta loopt Juno achter me aan, als ik op de bank lig komt hij er bij liggen. Achter de computer? Juno is erbij. Z'n draai is zolang als ik zit, niet korter, of niet langer. Dan vraag ik me af, zou Juno niet veel gelukkiger zijn in een prikkelarme omgeving?

Een hond is gemiddeld per dag zo'n vier uur wakker. Waarvan 2 uur zoeken is naar voedsel en de andere twee uur sociale contacten opdoen en onderhouden. Ik schrok toen ik dit las, mijn honden zijn namelijk even lang wakker als dat ik wakker ben. Gemiddeld slaap ik zo'n 6 tot 8 uur, ga maar na. Vanuit dat perspectief kan ik niet anders concluderen als dat ik mijn honden onbedoeld overprikkel, overvraag en druk. Mijn idee is dan ook dat honden waarvan toch al veel van gevraagd wordt het helemaal niet eerlijk is om die in huis te houden omdat wij het maar zo gezellig vinden.

-edit- even als toevoeging ik gebruik helemaal geen hulpmiddelen tijdens mijn training, behalve dan mijn mooie super gave rogs for dogz halsband.
Laatst gewijzigd door Gaia op 15 okt 2008 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
estelle schreef:

Maar ik heb ook Chica gehad die dus echt niet in huis wilde. Die was blijer met haar bank in de kennel.
en weer is het enige alternatief voor 'binnen' meteen dan maar een kennel.

wat is er mis met gewoon 'vrij' buiten gebeurd eigenlijk? bij mensen met een groot erf kan er dan desnoods nog (ivm. veiligheid) een groot stuk omheen het huis worden afgemaakt met hek, bij mensen met een klein tuintje moet er maar een veilige afsluiting omheen de tuin.

ik snap dat probleem dus echt niet :denken: .
Chica liep ook het merendeel van de dag op ons toenmalige omheinde grasveld (iets kleiner als een half voetbalveld) met waterpartij en klimheuvel. Samen met Kimba en toen nog Sam.
s'nachts en met eten zat ze in de kennel maar vaak ook met de deur open zodat ze de hele schuur (boerenschuur dus groot) ter beschikking had.

Ik heb het zelf helemaal niet op kennels hoor,ik heb met Aqua niet voor niets daar heel veel tijd en moeite ingestoken.
Ik zeg alleen maar dat ik wel wil geloven dat er honden zijn die liever buitenshuis leven. Dat hoeft idd dan niet gelijk een kennel te zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gaia schreef:Heel gek, maar ik heb vergelijkingsmateriaal. :mrgreen:

Een vriendin van mijn vriendin heeft altijd Sint Bernards gehad, nu dat ze een kind kreeg ging ze voor de "perfecte" huishond. Je raadt het al de Labrador, gelukkig niet de chocoladebruine en is ze zelf al tot de conclusie gekomen dat het een schat van een hond is. Echter niet echt de huishond die ze in gedachten had. D'r zoontje en die hond zijn helemaal leip van elkaar. De hele ganse dag zit die hond het kind te vermaken en andersom, van koekjes delen tot met de actiepoppen spelen die hond doet mee.

Vanaf pup af aan heeft zij altijd de deur naar de tuin opengehouden en van haar Sint Bernard had ze altijd een hondenhok in de tuin. Zielig vond ik, honden horen in huis. Ik ben toen maar eens gaan kijken, gewoon mee op de koffie kijken hoe het ging. Wij komen binnen en die hond was door het dolle heen, maar vervolgens stond hij voor de deur ging naar buiten het hok in en ging slapen. Zoontje werd wakker en hond heeft half uurtje gespeeld buiten met haar zoon. Echter zodra de hond het zat was draaide hij zich om en ging in zijn prikkelvrije omgeving liggen.

Nu kijk ik naar Juno, een minder hypere hond die toch vrij snel geprikkeld is. Alleen hij kan nergens heen en dan hebben wij echt geen druk huishouden. Als ik opsta loopt Juno achter me aan, als ik op de bank lig komt hij er bij liggen. Achter de computer? Juno is erbij. Z'n draai is zolang als ik zit, niet korter, of niet langer. Dan vraag ik me af, zou Juno niet veel gelukkiger zijn in een prikkelarme omgeving?

Een hond is gemiddeld per dag zo'n vier uur wakker. Waarvan 2 uur zoeken is naar voedsel en de andere twee uur sociale contacten opdoen en onderhouden. Ik schrok toen ik dit las, mijn honden zijn namelijk even lang wakker als dat ik wakker ben. Gemiddeld slaap ik zo'n 6 tot 8 uur, ga maar na. Vanuit dat perspectief kan ik niet anders concluderen als dat ik mijn honden onbedoeld overprikkel, overvraag en druk. Mijn idee is dan ook dat honden waarvan toch al veel van gevraagd wordt het helemaal niet eerlijk is om die in huis te houden omdat wij het maar zo gezellig vinden.
Hehe, eindelijk iemand die precies verwoord wat ik nu bedoelde. Ik denk er dus ook zo over. Dat is ook wat ik bedoel met gedwongen interactie. Dapper en Cleo slapen gewoon door de dag heen. Eva niet zo makkelijk. Die denkt dat het haar taak is om constant achter me aan te lopen en op elk ding en geluid te reageren. Gevolg is dus dat ze vaak een uur of 12 per dag zeker wakker is. Als we op de bank liggen weet ze soms niet eens bij wie ze moet liggen en dan loopt ze dus 30 keer op de avond van bank naar bank. Slaapt ze eindelijk en wil je iets pakken dan springt ze meteen weer op en loopt mee een glas halen etc. Ik negeer dat gedrag en heb er ook geen last van. Maar of ze er zelf nu zoveel rust bij vind vraag ik me af. Koppel dat aan thuis werken en je hond heeft 24/7 een baas waar hij op MOET letten :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: gewoon vrij in de tuin (als de hond dan toch persé buiten wil - willen ze hier ook) en als het om de één of andere reden eens moet dan eventjes in een kennel.
Dat is hier idd ook zo. Nou ja, zonder kennel (die hebben we niet) maar wel vrij in de tuin. We hebben de tuin/erf er ook echt op aangepast. Fragiele planten en bloemen in verhoogde borders en potten/bakken en verder stevige struiken en bomen.
De honden hebben een grasveldje tot hun beschikking, achterin de tuin is een stukje 'oerwoud' (daar piesen ze ook wel) en een halfopen schuur waar ze ook wel zijn als het regent. Verder hebben we een berg zand (over na het leggen van een klinkerpad) laten liggen omdat ze daar zo lekker kuilen in kunnen graven. :wink:
Qua omheining, ons buiten is helemaal ommuurd (aan twee kanten ons huis en de werplaats aan de andere twee kanten een muur van 2 meter hoog).
En of er voor de hoogte van een omheining wel of geen bepalingen voor zijn weet ik niet (zal ws wel, NL is een land van regeltjes); het was al zo toen we hier kwamen wonen.

De honden maken overigens vooral gebruik van de tuin als ik (of mijn vriend) zelf ook buiten aan het rommelen zijn.
Stelletje kuddedieren! :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
estelle schreef:

Maar ik heb ook Chica gehad die dus echt niet in huis wilde. Die was blijer met haar bank in de kennel.

wat is er mis met gewoon 'vrij' buiten gebeurd eigenlijk? bij mensen met een groot erf kan er dan desnoods nog (ivm. veiligheid) een groot stuk omheen het huis worden afgemaakt met hek, bij mensen met een klein tuintje moet er maar een veilige afsluiting omheen de tuin.

Chica liep ook het merendeel van de dag op ons toenmalige omheinde grasveld (iets kleiner als een half voetbalveld) met waterpartij en klimheuvel. Samen met Kimba en toen nog Sam.
s'nachts en met eten zat ze in de kennel maar vaak ook met de deur open zodat ze de hele schuur (boerenschuur dus groot) ter beschikking had.

Ik heb het zelf helemaal niet op kennels hoor,ik heb met Aqua niet voor niets daar heel veel tijd en moeite ingestoken.
Ik zeg alleen maar dat ik wel wil geloven dat er honden zijn die liever buitenshuis leven. Dat hoeft idd dan niet gelijk een kennel te zijn.
ha, oké, dan :sst: ik al :mrgreen: .
gek!
Ik heb mn honden liever gewoon om me heen hoor ipv weg te stoppen in een kennel.Daar heb ik dus geen honden voor.
Gaia
Zeer actief

MARC_S schreef: Hehe, eindelijk iemand die precies verwoord wat ik nu bedoelde. Ik denk er dus ook zo over. Dat is ook wat ik bedoel met gedwongen interactie. Dapper en Cleo slapen gewoon door de dag heen. Eva niet zo makkelijk. Die denkt dat het haar taak is om constant achter me aan te lopen en op elk ding en geluid te reageren. Gevolg is dus dat ze vaak een uur of 12 per dag zeker wakker is. Als we op de bank liggen weet ze soms niet eens bij wie ze moet liggen en dan loopt ze dus 30 keer op de avond van bank naar bank. Slaapt ze eindelijk en wil je iets pakken dan springt ze meteen weer op en loopt mee een glas halen etc. Ik negeer dat gedrag en heb er ook geen last van. Maar of ze er zelf nu zoveel rust bij vind vraag ik me af. Koppel dat aan thuis werken en je hond heeft 24/7 een baas waar hij op MOET letten :wink:
Gaia is dus ook zo al hoewel die soms nog wel eens een opstaan want baasje moet naar de wc beurt wil overslaan. Juno daar integen staat altijd op, kan zijn rust niet vinden. Hij moet en zal bij je blijven want stel je voor dat jij iets laat vallen, dan MOET hij dat voor je oprapen. Zijn taak in huis als de enige man des huizes. Iemand MOET toch die zooi opruimen. :mrgreen: Iemand moet toch de wcrol naar de andere baas brengen om vervolgens de plasganger op de wc te laten roepen kom hier, kom hier?

Op dit moment heb ik geen plek voor een kennel, plain and simple. Ik woon in Amsterdam en heb een tuin(tje) van 30 vierkante meter. Als ik verhuist ben volgend jaar naar een huis met een grotere tuin dan ga ik dus zeker wel een kennel neerzetten en kijken hoe Gaia een Juno zich daar bij voelt. Juno komt uit een kennel en ik zie dat hij het er echt moeilijk mee heeft. Die dieprode ogen om zes uur vertellen mij dat hij moe is, maar toch gaat hij pas om 10 uur slapen. Want dan gaan wij slapen, op z'n vroegst. Eigenlijk vreselijk oneerlijk voor die hond.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Dapper en Cleo slapen gewoon door de dag heen. Eva niet zo makkelijk. Die denkt dat het haar taak is om constant achter me aan te lopen en op elk ding en geluid te reageren. Gevolg is dus dat ze vaak een uur of 12 per dag zeker wakker is. Als we op de bank liggen weet ze soms niet eens bij wie ze moet liggen en dan loopt ze dus 30 keer op de avond van bank naar bank. Slaapt ze eindelijk en wil je iets pakken dan springt ze meteen weer op en loopt mee een glas halen etc. Ik negeer dat gedrag en heb er ook geen last van. Maar of ze er zelf nu zoveel rust bij vind vraag ik me af. Koppel dat aan thuis werken en je hond heeft 24/7 een baas waar hij op MOET letten :wink:
Had je geen herdershond moeten nemen ;-)
Bakkie heeft die neiging ook (gezellig meelopen en nieuwsgierig kijken wat je gaat doen) en als ik richting keuken loop hollen de teckels ook mee (eventueel snaaiwerk in het verschiet). Het maakt me niet uit; ik geef ze niet het commando om mee te lopen, het is vrije keus.
Ze zullen die energie wel beschikbaar hebben, denk ik dan ;-)
Dat een hond maar 4 uur per dag wakker zou moeten zijn vind ik ook waanzin. Dat lange slapen wordt hem alleen maar aangeleerd omdat er verder geen zák te doen is...
Mijn honden staan samen met mij op en gaan samen met mij naar bed en ik heb nooit oververmoeidheidsverschijnselen kunnen constateren ;-)
Dat lange slapen is in het wild bedoeld. Dus vanuit het wolvenroedels en dan heb ik het niet over de wolvenroedels uit de dierentuin. Dat wij ze aanleren om langer wakker te zijn is iets heel anders, maar lang slapen is bedoeld als energiebewaring voor de jacht. Hoe meer energie je verspild des te meer je moet jagen en jagen betekend niet altijd succes hebben.

Ik weet niet hoe dat zit met teckels en hun prikkelgevoeligheid, ik spreek vanuit de Duitse herder, vanuit de Labrador die uit werklijnen komt. Erg prikkelgevoelig en ik zie dus wel oververmoeidheid. Zou ik daar dan niet op moeten handelen? Omdat ik zo egoistisch genoeg ben om die honden willens en wetens binnen te houden?
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Gaia schreef:Juno komt uit een kennel en ik zie dat hij het er echt moeilijk mee heeft. Die dieprode ogen om zes uur vertellen mij dat hij moe is, maar toch gaat hij pas om 10 uur slapen. Want dan gaan wij slapen, op z'n vroegst. Eigenlijk vreselijk oneerlijk voor die hond.
Maar is dat niet een beetje een omgekeerde wereld? Kan Juno niet beter wennen aan een leven zonder kennel?
Ik vertoef al heel mijn leven tussen de (huis)honden (minus de periode dat ik studeerde en tijdens mijn eerste baan) en heb nog niet eerder meegemaakt dat een hond dieprode ogen heeft van vermoeidheid. Ja, bij een zieke hond misschien. :denken:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Inge O schreef: phoeh, van problemen zoeken en vermenselijken gesproken zeg.

die lab doet wat die doet omdat hij het leuk vindt om te doen, niét omdat hij iets zou 'moeten' opruimen of wat dan ook zou moeten.

maar weer dezelfde vraag : waarom kan hij als alternatief nu dan niet in de tuin, waarom moet het persé een hok zijn?
Omdat deze tuin vergeven is van de klimop en in een kleine tuin waar al minimaal 15 jaar klimop groeit is dat niet best voor een stokken etende Labrador. Hij is regelmatig in de tuin en dan ben ik regelmatig bezig om hem die stokken weer te laten lossen. Dat schiet gewoon niet op, daarnaast woon ik in Osdorp. Je wilt niet weten wat ik allemaal terug vind in die tuin, van gebruikte condooms tot aan t-shirts dan heb ik het nog niet over de gevulde boterhamzakjes etc. etc.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Rami schreef:
Gaia schreef:Juno komt uit een kennel en ik zie dat hij het er echt moeilijk mee heeft. Die dieprode ogen om zes uur vertellen mij dat hij moe is, maar toch gaat hij pas om 10 uur slapen. Want dan gaan wij slapen, op z'n vroegst. Eigenlijk vreselijk oneerlijk voor die hond.
Maar is dat niet een beetje een omgekeerde wereld? Kan Juno niet beter wennen aan een leven zonder kennel?
Ik vertoef al heel mijn leven tussen de (huis)honden (minus de periode dat ik studeerde en tijdens mijn eerste baan) en heb nog niet eerder meegemaakt dat een hond dieprode ogen heeft van vermoeidheid. Ja, bij een zieke hond misschien. :denken:
Juno is hier onder tussen drie maanden, in die drie maanden is het wat minder geworden. Het is nagekeken bij de DA en die gaf aan oververmoeidheid. Te veel indrukken en hij moet wennen aan het leven binnenshuis. Prima, maar dat is ondertussen wel al bijna vier maanden zijn leven. Hij neemt gewoon zijn rust niet en ik wil hem niet in een bench gooien zodat hij dat kan.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef: en dan maar spelen, zo op een manier van 'eindelijk, baasje, je bent er - nu kunnen we eindelijkkkkk eens leuk spelen met elkaar (de honden onderling dan hè).

euhh, wie hield je tegen dan :denken: :mrgreen: ?
Haha, da's hier ook zo. Ik moet daar atlijd erg om lachen, alsof ze publiek nodig hebben.
Inge O schreef: kuddedieren? apen zijn het, ja (als in 'na-apen') :mrgreen: .
:mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

huur een aanhanger, pleur die klimop eruit, span een net over je tuintje en laat die hond buiten lopen :19:

heb je 400 meter tuin zoals ik dan zeg ik tsja, zet een stuk af,

maar mijn vorige tuin was 40 m2 en dat heb je zo leeg hoor :ok:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Inge O schreef:
Gaia schreef:

die lab doet wat die doet omdat hij het leuk vindt om te doen, niét omdat hij iets zou 'moeten' opruimen of wat dan ook zou moeten.

maar weer dezelfde vraag : waarom kan hij als alternatief nu dan niet in de tuin, waarom moet het persé een hok zijn?
Omdat deze tuin vergeven is van de klimop en in een kleine tuin waar al minimaal 15 jaar klimop groeit is dat niet best voor een stokken etende Labrador. Hij is regelmatig in de tuin en dan ben ik regelmatig bezig om hem die stokken weer te laten lossen. Dat schiet gewoon niet op, daarnaast woon ik in Osdorp. Je wilt niet weten wat ik allemaal terug vind in die tuin, van gebruikte condooms tot aan t-shirts dan heb ik het nog niet over de gevulde boterhamzakjes etc. etc.
als ik klimop weg zou willen dan is dat in een handomdraai gebeurd en boterhamzakjes en aanverwante dingen kunnen natuurlijk net zo goed in een kennel neerkomen.
Deze klimop dus niet. We zijn al met vanalles bezig geweest en dat kreng blijft terug komen. Boomstronken van bijna 50 centimeter in diameter komen voorbij.. Die kennel kan dus ook niet bij dit huis want de tuin is te klein en mensen kunnen er wat ingooien. Wil ik niet. Dus geen kennel en de hond blijft binnen. Als ik de ruimte had gehad, dan was hij er wel gekomen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Gaia schreef:
Juno is hier onder tussen drie maanden, in die drie maanden is het wat minder geworden. Het is nagekeken bij de DA en die gaf aan oververmoeidheid. Te veel indrukken en hij moet wennen aan het leven binnenshuis. Prima, maar dat is ondertussen wel al bijna vier maanden zijn leven. Hij neemt gewoon zijn rust niet en ik wil hem niet in een bench gooien zodat hij dat kan.
Heeft Juno dan in zijn eentje in een kennel gezeten?
De labradors die ik ken zijn eigenlijk helemaal geen einzelgangers en leven heel makkelijk in (grote) drukke roedels, ook met seksegenoten.
Het lijkt er dan toch eerder op dat de kennel Juno juist geen goed heeft gedaan. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

massam schreef:huur een aanhanger, pleur die klimop eruit, span een net over je tuintje en laat die hond buiten lopen :19:

Ik hoor het al.. Jullie willen een foto van de klimop. Wat een pokkeplant is dat trouwens. :mrgreen:

Aanhanger komt vrijdagmiddag om hem aftevoeren, maar de wortels zitten nog in de grond en dus komt dat kreng weer terug. De tuin is afgezet, maar het vuil komt niet van eromheen, maar van boven. Juist ja, onze lieve buren gooien complete vuilniszakken naar beneden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gaia schreef:Dat wij ze aanleren om langer wakker te zijn is iets heel anders, maar lang slapen is bedoeld als energiebewaring voor de jacht.
Ik vind dat eigenlijk wel een goed argument om ze binnen te houden, ze alert te houden en lekker veel te laten aanklooien.
Laat ze lekker die energie verspillen, dan ga ik wel jagen :pffff:
Kunnen ze lekker slapen als ik op jacht ben ;)

Ik werk ook thuis.
Mijn honden liggen gewoon te ronken.
Ze weten dat werk werk is en dat ze dan niet aldoor achter me aan hoeven te hobbelen als ik even ergens heen loop.
Dus ik zie geen probleem van overprikkeling in geval van thuiswerken.
Tenzij je een houtzagerij hebt en die hond mee moet om de machines elk kwartier te inspecteren of zo :19:

Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gaia schreef: Juno is hier onder tussen drie maanden, in die drie maanden is het wat minder geworden. Het is nagekeken bij de DA en die gaf aan oververmoeidheid. Te veel indrukken en hij moet wennen aan het leven binnenshuis. Prima, maar dat is ondertussen wel al bijna vier maanden zijn leven. Hij neemt gewoon zijn rust niet en ik wil hem niet in een bench gooien zodat hij dat kan.
Juno heeft in het verleden toch geleerd om van alles naar iedereen te moeten brengen?
Daar is hij waarschijnlijk een beetje extreem op geconditioneerd.
Ondanks de periode in een kennel.
Zou je zo'n hondje misschien beter kunnen helpen door hem te leren niet steeds achter je aan te lopen maar in de mand te blijven liggen en hem in huis iets minder te doen te geven? :denken:
Misschien raakt hij dan wat minder geconditioneerd en wordt de spanning (prikkeling) daardoor minder?

edit: quote toegevoegd.
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 okt 2008 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:Nog even.
Ik snap denk ik wel wat Jaap bedoeld.
In mijn tijd van trainen in de africhting kwam ik dus behoorlijk wat mensen tegen waarvan de hond daadwerkelijk de kennel in werd gepleurd.Daar werd echt niks mee gedaan qua wandelen want daar hadden ze de hond toch zeker vniet voor?
Beestjes werden er alleen uitgehaald om mee te mogen naar de club meer niet.

En zich maar verbaasd afvragen waarom die honden toch zo ontzettend hyper waren waarbij er dan weer flink gecorrigeerd moest worden om hondje rustig te krijgen. :roll:
kijk en dat heb ik dus niet... ze gaan hier minimaal 2 x per dag naar het bos, in ieder geval 4 x uit... trainen minimaal 2 dagen per week, speuren om de dag....dus eruit komen ze ruimschoots, daarnaast nog elke dag kunnen ze ff in de tuin maar 9 van de 10 x komen ze maar een minuutje of wat hun kennel uit om vervolgens weer in het nachthok te gaan liggen :19: Ze hebben er geen behoefte aan...
:wink:

Alleen in de tuin komen ze niet om de simpele reden dat ik ze nog langer dan vandaag wil hebben. Ik vertrouw mijn buren niet. Er is al een keer gif aan de overkant van de weg gevonden in een worst...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
estelle schreef:

onveiligheid, geen vertrouwen in de buurt etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge O schreef:
Gaia schreef: Aanhanger komt vrijdagmiddag om hem aftevoeren, maar de wortels zitten nog in de grond en dus komt dat kreng weer terug.
:idea:
Inge O schreef:
Gaia schreef:Deze klimop dus niet. We zijn al met vanalles bezig geweest en dat kreng blijft terug komen. Boomstronken van bijna 50 centimeter in diameter komen voorbij..
al roundup geprobeerd? zelfs al zaten de wortels tot in china, dan gaan ze er nog van dood (en nee, het is geen supergevaarlijk middel, eerder het tegendeel) :wink: .
Ik zou serieus naar de tip van Inge kijken, ik ken een hovenier en die gebruikt dat spul ook :ok:
M@scha
Zeer actief

Gaia schreef:
massam schreef:huur een aanhanger, pleur die klimop eruit, span een net over je tuintje en laat die hond buiten lopen :19:

Ik hoor het al.. Jullie willen een foto van de klimop. Wat een pokkeplant is dat trouwens. :mrgreen:

Aanhanger komt vrijdagmiddag om hem aftevoeren, maar de wortels zitten nog in de grond en dus komt dat kreng weer terug. De tuin is afgezet, maar het vuil komt niet van eromheen, maar van boven. Juist ja, onze lieve buren gooien complete vuilniszakken naar beneden.
neuh, ik hoef geen foto.

herinner je je mijn tuinfoto's nog? :mrgreen:

zo was het, ik weet ALLES van snoeien en vloeken :mann:

Afbeelding
Afbeelding

en dan

Afbeelding

gewoon raggen! :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:onveiligheid, geen vertrouwen in de buurt etc.
Dat is een argument inderdaad.
Gekken zijn helaas overal.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Gaia schreef:

als ik klimop weg zou willen dan is dat in een handomdraai gebeurd en boterhamzakjes en aanverwante dingen kunnen natuurlijk net zo goed in een kennel neerkomen.
nou dan mogen ze hier knap mikken hoor... staat recht voor mn achterraam de kennel (ik kan zelf alleen nog maar in de kennel kijken) dus dan moeten ze toch echt gaan hengelen met een mega hengel.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Rami schreef:
Gaia schreef:
Heeft Juno dan in zijn eentje in een kennel gezeten?
De labradors die ik ken zijn eigenlijk helemaal geen einzelgangers en leven heel makkelijk in (grote) drukke roedels, ook met seksegenoten.
Het lijkt er dan toch eerder op dat de kennel Juno juist geen goed heeft gedaan. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Hij heeft met 3 honden in een kennel gezeten en is al een stuk meer tot rust gekomen dan dat hij was in het begin. Hij heeft een jaar in die kennel gezeten en toen is er de laatste 6 maandenniets meer met hem gedaan, niet getraint alleen 2x daags een rondje in het bos. Dat heeft hem de nek om gedraaid. Niet de kennel. Dat hij gaat waar ik ga vind ik niet erg, juist zelfs wel leuk, maar ik moet ook kijken naar hoe hij daar op reageert.

Natuurlijk vind hij het leuk om er vandoor te gaan met de wcrol en om als een soort hooch te kwijlen in zijn mand omdat wij aan het eten zijn. Daar gaat het ook niet om. Ik vind het ook fantastisch dat hij rondhobbelt met z'n waggelgang waar donald duck nog een puntje aan kan zuigen, maar mijn vraag is eigenlijk, hoeveel prikkel ik hem hiermee? Overprikkel ik hem niet? Dat denk ik dus van wel en ik denk dat het nog heel lang gaat duren voor hij hier aan gewend is.

-edit- kleine wijziging
Laatst gewijzigd door Gaia op 15 okt 2008 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
idd. helaas wel... helaas biedt mijn 2 meter hoge schutting daar geen bescherming voor want er overheen kan alles :19:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Gollum schreef:
Inge O schreef:
Gaia schreef: Aanhanger komt vrijdagmiddag om hem aftevoeren, maar de wortels zitten nog in de grond en dus komt dat kreng weer terug.
:idea:
Inge O schreef:
Gaia schreef:Deze klimop dus niet. We zijn al met vanalles bezig geweest en dat kreng blijft terug komen. Boomstronken van bijna 50 centimeter in diameter komen voorbij..
al roundup geprobeerd? zelfs al zaten de wortels tot in china, dan gaan ze er nog van dood (en nee, het is geen supergevaarlijk middel, eerder het tegendeel) :wink: .
Ik zou serieus naar de tip van Inge kijken, ik ken een hovenier en die gebruikt dat spul ook :ok:
*Schrijft op Roundup!* zeker een probeersel waard!
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

malinois schreef:
Marjoleine schreef:
idd. helaas wel... helaas biedt mijn 2 meter hoge schutting daar geen bescherming voor want er overheen kan alles :19:
Gisteren zat er nog een vrouw uit het raam te blêren dat ze de honden van de buurvrouw op vier hoog gaat vergiftigen. Juno krijgt dus een muilkorf om. Gaia vreet niet van straat, Juno soms. Nooit niet dat ik het op mijn geweten wil hebben dat die hond vergiftigd wordt omdat ik net te laat was. Ook al is het dan niet mijn schuld.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:En ja, hier zal er altijd een hond bijkomen als er een aktieve werkhond wegvalt om welke reden dan ook.
En daarbij wordt zeker naar de andere honden gekeken... maar dat wil niet zeggen dat het altijd goed blijft gaan in de toekomst...
Zelfs als het bestaande roedel al niet met elkaar overweg kan komt er toch nog 1 bij als er 1 wegvalt :denken: .
Oh ja dat moet natuurlijk voor de sport :idea:
Als je zo oeverloos moet blijven aanschaffen omdat je blijkbaar niet op het niveau komt waar je zou willen komen ben je misschien toch niet zo goed in je ''sport'' als dat je zelf denkt en wordt het wellicht eens tijd om dat eens onder ogen te zien.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”