Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik mij aansluiten... upd pag 4

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Maargoed, een onervaren hond verstaat "ga maar dekken" niet en hoort bladiebladiebla :denken: :mrgreen:
een onervaren hond kan wel verstaan: "het is goed, braaf, ga maar "

ik snap het echt hoor, dat een hond niet dekt als de baas erbij is , iig een hond die ( zwaar) in training is, maar soms word het er ook wel opgegooid, "ja hij deed het niet omdat", terwijl er gewoon een dekdrift ontbreekt, een normale, gezonde reu moet gewoon een teef kunnen dekken, wellicht dan zonder "de baas" , maar als training en opvoeding zodanig is, dat de hond het gewoon niet meer doet, vind ik dat een slechte zaak.
( zeg niet dat dat hier het geval is hoor ;) )
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat jammer Suzanne, ik had het je zo graag gegund. Maar wie weet komen er toch nog pupjes, je weet maar nooit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

jammer joh, maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hutsje schreef:jammer joh, maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Zo denk ik er ook over. Moeder Natuur kan grillig zijn. We blijven hier gewoon duimen hoor Suzanne.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
MARC_S schreef:Maargoed, een onervaren hond verstaat "ga maar dekken" niet en hoort bladiebladiebla :denken: :mrgreen:

ik snap het echt hoor, dat een hond niet dekt als de baas erbij is , iig een hond die ( zwaar) in training is, maar soms word het er ook wel opgegooid, "ja hij deed het niet omdat", terwijl er gewoon een dekdrift ontbreekt, een normale, gezonde reu moet gewoon een teef kunnen dekken, wellicht dan zonder "de baas" , maar als training en opvoeding zodanig is, dat de hond het gewoon niet meer doet, vind ik dat een slechte zaak.
Ik ken deze hond. Niets mis met de driften. :wink:
oke :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

noor, jij had het toch over dekdrift?
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Wat ontzettend jammer.
Ik duim hier dat het misschien toch gelukt is. :ok:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Martijn schreef:
yamie schreef:

Ik ken deze hond. Niets mis met de driften. :wink:
werkdriften en dekdriften zijn 2 totaal verschillende zaken.... :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:noor, jij had het toch over dekdrift?
ja
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat jammer Suzanne :jank: ga je het nog een keer proberen of laat je het hierbij?

( misschien dat het gezegt is dan heb ik er overheen gelezen, mijn excuses dan :wink: )
massam schreef:
ranetje schreef:
LongFields schreef:Niet eerder dan met een maand of 10 volgens mij.
En dan moeten ze in Australië zelf ook nog 6 weken in quarantaine.
Is Australië nog strenger dan Engeland? :N:

Ik hoop dat de dekking succesvol is geweest :ok:
jep. minimaal 6 weken en soms nog langer.

he suzanne! al nieuws? :cheer:
is dat verandert dan? Pentah zat vorig jaar daar 30 dagen in quarantaine, dat was het minimale.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

He wat jammer zeg.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

orum_banned2.gif nou zeg...

Kon je niet nog wat blijven Suzanne, of had Nozem er geen zin meer in na de tweede dag?

Hebben jullie geprobeerd met jij erbij en de eigenaar van de reu weg? Ik kan me inderdaad voorstellen dat de reu niet wil dekken in bijzijn van de eigenaar, maar dat jouw aanwezigheid hem misschien minder of niets uit zou maken.

Overigens weet ik wel van een paar nesten waarbij er geen koppeling was maar de reu wel degelijk een zaadlozing had en er nesten pups kwamen van normale grote.

Hopelijk is dat in dit geval ook zo.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat balen zeg :jank:
Je had je er zo op verheugt...
Ik hoop op een wondertje voor nu en anders op een prachtig nestje van deze reu volgende loopsheid. Misschien dat ie het met die andere teef opeens door heeft en daarna probleemloos dekt :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Bons schreef: Kon je niet nog wat blijven Suzanne, of had Nozem er geen zin meer in na de tweede dag?
Dat ging helaas niet, de jongste dochter van de eigenaresse moest vrijdag het ziekenhuis in voor een operatie aan haar oren.
Nu had ik het zelf ook idee dat Nozem er ook niet zoveel zin meer in had na 2 dagen proberen, dus ik weet niet of ik vrijdags nog zou zijn gaan rijden als die operatie niet op de planning stond bij de eigenaresse van de reu.
Bons schreef:Hebben jullie geprobeerd met jij erbij en de eigenaar van de reu weg? Ik kan me inderdaad voorstellen dat de reu niet wil dekken in bijzijn van de eigenaar, maar dat jouw aanwezigheid hem misschien minder of niets uit zou maken.

Ja, dat hebben we geprobeerd, zowel in en om hun huis als in het bos. Dat heeft dus ook niet afdoende gewerkt.
Bons schreef:Overigens weet ik wel van een paar nesten waarbij er geen koppeling was maar de reu wel degelijk een zaadlozing had en er nesten pups kwamen van normale grote.

Hopelijk is dat in dit geval ook zo.
Ja, het zou in principe wel kunnen. Ik acht zelf die kans niet groot (puur op mijn eigen gevoel afgaand).
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat ontzettend jammer Suzanne. Heb je eventueel al een alternatief op het oog? Jammer dat je nog geen intervarieteitskruising mag doen...
Bons
Zeer actief

Nou ik hoop dat je ongelijk hebt... en anders maken we van de nood maar een deugd. :19:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gos schreef:Wat ontzettend jammer Suzanne. Heb je eventueel al een alternatief op het oog? Jammer dat je nog geen intervarieteitskruising mag doen...
Je bedoelt voor haar volgende loopsheid? Ik heb wel een alternatief op het oog ja, maar ook deze reu is nog niet afgevallen voor mij. Even afwachten hoe hij het met de andere teefjes gaat doen de komende tijd.

Intervariëteitskruising vind ik geen optie, ook al zou het mogen. Niet met Nozem althans.
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

He wat balen Suzanne, echt jammer. Ik duim wel voor je voor een klein wondertje (of eigenlijk meerdere kleine wondertjes :wink: ).
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

LongFields schreef: Intervariëteitskruising vind ik geen optie, ook al zou het mogen.
Het zal best een suffe vraag zijn :oeps: maar wat wordt hiermee bedoeld?
Afbeelding
Bons
Zeer actief

alm@ schreef:
LongFields schreef: Intervariëteitskruising vind ik geen optie, ook al zou het mogen.
Volgens mij wordt daarmee bedoeld met een andere Belgische herder dan de Laekense
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bons schreef:
alm@ schreef:
Volgens mij wordt daarmee bedoeld met een andere Belgische herder dan de Laekense
Dat klopt als een bus Bonnie! :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

LongFields schreef:
Bons schreef:
alm@ schreef:
Dat klopt als een bus Bonnie! :wink:
Bedankt :ok:
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Weet je zeker dat ze op haar juiste tijdstip zat? Ik heb bij mijn teef maar ook bij andere teven om me heen gezien dat er vaak door (ook ervaren) reuen niet werd gedekt terwijl de teef stond en progestron ook op goede waarde was. De reu 'rommelde' wel wat maar zette niet door. Na een aantal dagen dekte hij dan opeens wel en was het zo gebeurd.
Bij een aantal reuen dacht ik ook echt dat ze dekdrift miste maar een aantal dagen later zetten ze opeens wel door en het resultaat was altijd grote nesten.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ben daar zo goed als zeker van. Bij mijn DA wordt niet alleen naar de progesteronwaarde gekeken maar ook inwendig gekeken hoever de loopsheid gevorderd is, en wordt ook de staartreflex getest.
Wij waren vandaag ergens waar ook een reu erg geïnteresseerd was in Nozem, maar die reu werd onmiddellijk afgesnauwd door haar, dit in tegenstelling tot haar gedrag van afgelopen woensdag en donderdag.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik ben daar zo goed als zeker van. Bij mijn DA wordt niet alleen naar de progesteronwaarde gekeken maar ook inwendig gekeken hoever de loopsheid gevorderd is, en wordt ook de staartreflex getest.
Wij waren vandaag ergens waar ook een reu erg geïnteresseerd was in Nozem, maar die reu werd onmiddellijk afgesnauwd door haar, dit in tegenstelling tot haar gedrag van afgelopen woensdag en donderdag.
Kom je ook in Oegstgeest? Inderdaad kijkt mijn dierenarts ook inwendig en naar reflex, toch zette de reu nog niet door bij een progesteronwaarde van 11 en alles inwendig ook juist. Ze is pas nog een dag later gedekt en toen weer 2 dagen daarna.
Maar gezien het gedrag van Nozem lijkt me inderdaad dat dit niet de reden zal zijn van het niet doorzetten van de reu. Jammer dat het niet is gelukt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

kitty schreef:
LongFields schreef:Ik ben daar zo goed als zeker van. Bij mijn DA wordt niet alleen naar de progesteronwaarde gekeken maar ook inwendig gekeken hoever de loopsheid gevorderd is, en wordt ook de staartreflex getest.
Kom je ook in Oegstgeest? Inderdaad kijkt mijn dierenarts ook inwendig en naar reflex, toch zette de reu nog niet door bij een progesteronwaarde van 11 en alles inwendig ook juist. Ze is pas nog een dag later gedekt en toen weer 2 dagen daarna.
Maar gezien het gedrag van Nozem lijkt me inderdaad dat dit niet de reden zal zijn van het niet doorzetten van de reu. Jammer dat het niet is gelukt.
Ja, ik kom daar inderdaad ook en ben heel tevreden over hem.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

En toch blijf ik duimen voor je :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

monica schreef:En toch blijf ik duimen voor je :ok:
Ik hoop dat dat gaat helpen! :wink:
kitty
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
kitty schreef:

Ja, ik kom daar inderdaad ook en ben heel tevreden over hem.
Ik ook, hij is heel kundig. Maar ook vind ik het heel fijn dat mijn honden niet bang voor hem zijn. Ze komen er graag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”