Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een sociale herder...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Blijf het raar vinden dat mensen met een herder hun hond maar aan meoten lijnen, tenminste zo lijkt het, iedereen vind ze eng en per definitie is een herder eng.

Ik kmo hier waar we vaak met de hond lopen ook mensen tegen die aan eht wandelen zijn ZONDER hond, dan is het voor mij normaal om de hond bij me te houden, eerst deed ikd at aangelijnd maar nu kan hij ook volgen zonder riem om en blijft hij bij me. En krijg dan vaak ook een dank je wel te horen. Waarom zouden die mensen daar niet mogen lopen? is openbaar gebied dus je moet rekening met elkaar houden.

Omdat er 1 herder in dit gebied loopt die honden heeft aangevallen (groot en klein) zijn er een paar honden die de eigenaar aanlijnt als ze mij met Diego aan zien komen. Ik lijn hem dan ook aan. En de andere eigenaar gaat dan vaak aan de kant staan omdat die hond lelijk gaat doen tegen Diego (door die ervaring aangevallen te zijn door een herder).
Er zijn ook sommige die aanlijnen en dan krijg je te horen als je voorbij komt tja je weet maar nooit he.

Maar ik merk juist dat als ik zo reageer op mensen ik regelmatig een praatje kan maken en zo zien mensen dat Diego helemaal niet eng is en goed luisterd.

Ik hou Diego ook bij me als er mensen tegemoet komen omdat ik niet wil dat hij daar naar toe gaat voor een aai en dan misschien een keertje springt en de mensen vies maakt. Dit doet hij zelden maar voor het geval dat. En misschien zijn die mensen er niet van gediend dat Diego naar ze toe komt voor een aai of ze hem nou eng vinden of niet.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Kyra- schreef:
nance schreef: Dank u!
En ja ik heb ook veel herders gehad en dat zijn tophondeen met de juiste opvoeding bij de juiste bazen. (Dat geldt voor iedere hond, groot of klein)Een herder begeleidt je al vanaf het allereerste contact wat hij met andere honden heeft en als baas moet je heel goed in kunnen schatten wanneer je door moet lopen. (Ook dit geldt voor iedere hond)Herders zijn meer gericht op de eigen roedel als op vreemde honden en mensen en dat is het verschil met de aaibare jachthonden.
Als jij dat discriminatie noemt, moet jij dat weten, maar misschien moet jij je meer verdiepen in het ras wat je in huis hebt!
BULLSHIT met de juiste opvoeding, en dan maakt het geen moer uit of het een herder, chihuahua od een ierse wolfshond is, zijn ze allemaal aaibaar.

Ik ben van mening dat potentiële honden eigenaars eerst maar eens zich moeten verdiepen in het type hond ze willen en dan hoe met een hond om te gaan en eens af te leren dat honden GEEN kinderen zijn en dus ook geen vervanging.
Jij zegt dus eigenlijk precies hetzelfde als ik.
Het verschil met een herderachtige en een ander soort hond is dat een herder meer gericht is op de eigen roedel dan op andere honden. Herderachtigen zullen eerder dan andere honden een hond uit hun groep wegjagen. Dat kan iedere herdereigenaar je vertellen. Die zeggen zelf ook ze hebben genoeg aan elkaar...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sonnie1983 schreef:Blijf het raar vinden dat mensen met een herder hun hond maar aan meoten lijnen, tenminste zo lijkt het, iedereen vind ze eng en per definitie is een herder eng.
Ik zeg dat helemaal niet! Maar als je hond met agressie in z'n lijf op andere honden afrent, dan vind ik dat inderdaad niet okay. Komt je herder gewoon even buurten, dan is dat niet anders dan welke andere hond dan ook. Prima.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Zoek stok! schreef:
Sonnie1983 schreef:Blijf het raar vinden dat mensen met een herder hun hond maar aan meoten lijnen, tenminste zo lijkt het, iedereen vind ze eng en per definitie is een herder eng.
Ik zeg dat helemaal niet! Maar als je hond met agressie in z'n lijf op andere honden afrent, dan vind ik dat inderdaad niet okay. Komt je herder gewoon even buurten, dan is dat niet anders dan welke andere hond dan ook. Prima.
was niet tegen jouw persoonlijk gericht. maar je leest het een beetje in reacties of tijdens wandelingen hoor je dat je hem aan moet lijnen want hij is gevaarlijk.

Diego is een hond die alle mensen en alle honden leuk vind. hij gaat niet sluipen ofzo. Meestal gaat hij er naar toe op een drafje en gaat er een paar meter ervoor stil staan en wacht even af of de andere hond komt. Soms maakt ie als andere hond niet komt een beweging om te laten zien dat hij speelt (bijv. huppen zeg maar) of soms loopt hij er heen om te snuffelen en dan te gaan spelen. Maar soms komen honden ook op hem af gerend om te spelen en speelt hij mee.

Weet niet wat precies word bedoeld met fixeren eigenlijk.

Diego heeft maar 1x lelijk gedan tegen een hond en dat kwam omdat die lelijk tegen hem deed (op de club lag die andere hond vast en ik liep op een meter of 2 afstand met Diego er langs, die hond begon lelijk te doen en Diego ook en heb ik hem meteen commando volg gegeven en weg gelopen, maar die hond kan niet met alle reuen overweg maar ik moest erlangs dus geen andere keus en daarvoor had hij nog nooit gereageerd op Diego, wellicht nu pas omdat hij nu bijna een jaar is)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik haal er maar even 1 ding uit, de rest is al aangekaard door anderen.
margriet schreef: Er moet gewoon wel eens even uitgezocht worden wie er de sterkste en de beste is.
Waarom? Jij hoeft je tijdens een wandeling toch ook niet aan iedereen die je tegenkomt voor te stellen?

En wat als je een hond tegenkomt die van mening is dat hij net zo sterk en goed is als de jouwe, en geen van de twee wil voor de ander onderdoen? Wat wil je daarmee bewijzen? En wat als die ander er niet van gediend is en een kort lontje heeft, maar de eigenaar net als jij van mening is dat ze het zelf maar moeten uitvechten?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

margriet schreef: Er moet gewoon wel eens even uitgezocht worden wie er de sterkste en de beste is.
Er hoeft helemaal niks uitgezocht te worden met wildvreemde honden.
Kan jij ook lekker makkelijk zeggen overigens; is knap lullig hoor als je met een hondje van 5 kilo loopt en mensen laten hun grote hond op haar afsluipen en grommend aan komen rennen onder het mom van "dat zoeken ze zelluf wel uit".

Bah.

Overigens hoeft er met mijn Golden van 27 kilo ook niks uitgezocht te worden. Die laat zich door types als jouw hond tegen de vlakte beuken. Nouuu, dat is even gezellig zeg. Ook heel leerzaam voor jouw hond overigens; heeft ie fijn een overwinnaarservaring te pakken en dat zal hem er niet makkelijker op maken :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Moos schreef:
Kan jij ook lekker makkelijk zeggen overigens; is knap lullig hoor als je met een hondje van 5 kilo loopt en mensen laten hun grote hond op haar afsluipen en grommend aan komen rennen onder het mom van "dat zoeken ze zelluf wel uit".

Bah.

Overigens hoeft er met mijn Golden van 27 kilo ook niks uitgezocht te worden. Die laat zich door types als jouw hond tegen de vlakte beuken. Nouuu, dat is even gezellig zeg. Ook heel leerzaam voor jouw hond overigens; heeft ie fijn een overwinnaarservaring te pakken en dat zal hem er niet makkelijker op maken :wink:
Nou en :pffff: Moet je maar een grotere of assertievere hond nemen, ik snap dat vermenselijken niet hoor, het zijn dieren en daar geldt nou eenmaal het recht van de sterkste :devil:
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:En NOOIT komt er een kleine hond blaffend op afgerend.
Ik ken er twee. Eentje vloog altijd de weg over en die heb ik na een aantal keer weggebonjourd. Vond het levensgevaarlijk ivm de auto’s. En eentje die in losloopgebied altijd met heel veel lawaai aan kwam. Bram heeft haar heel lang genegeerd. Toen hij een keer stond te snuffen en ze kwam weer aan, heeft hij haar enorm laten schrikken met een woest ‘woef woef’. Sindsdien is ze bang voor hem en schiet ze snel langs.
Ik loop nu bijna een jaar met een 'grote' hond, en het enige wat ik weleens merk is dat met name JR's gaan grommen als ze haar naderen. Vera denkt dan "toedeledokie" en loopt er omheen en rent weer verder. Geeft dus geen problemen verder :mrgreen:
Kleine hondjes die aan komen rennen en in haar nek of poten hangen maak ik nooit mee eigenlijk. Waarmee ik absoluut niet wil ontkennen dat het gebeurt hoor, maar met mijn hond van 27 kilo heb ik ook gewoon weer veel meer last van grote(re) honden die haar tegen de grond schoffelen dan van kleine hondjes :N: :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dongo schreef:
Joy C schreef:
malinois schreef:
Dongo schreef: ja ik lees heel goed juist...dat aangelijnde gedeelte bevalt me niet...zoals ik al eerder aangaf, vind ik het totaal onnodig om met je aangelijnde hond naar een losloopgebied te gaan...zo veroorzaak je onnodig overlast voor andere hondeneigenaren...
het is geen plicht om je hond er los te laten... als jij je hond los wil laten moet je ook zorgen dat je hem onder controle hebt, dus terug kan roepen indien nodig.
Dan is er dus ook niets aan de hand.
Dat bedoel ik dus. En aangelijnd is er inderdaad geen probleem mits de eigenaren van de de loslopende honden dan wel hun honden onder controle hebben. Anders lijkt het me logisch dat als je je hond niet onder controle hebt je die dus fijn aanlijnt:idea:
en met een aangelijnde hond is het dus niet nodig om in een losloopgebied te lopen...zo de cirkel is weer rond...

nog een keer voor de duidelijkheid: ik loop naar een losloopgebied om mijn hond los te laten, dan ga ik niet de hond constant bij me houden, omdat er per se mensen met een aangelijnde(niet sociale) hond willen lopen...en ja ben al vaker tegengekomen dat ik dongo zowat de hele wandeling constant bij me moest roepen..had ik net zo goed aan de lijn hier in de wijk kunnen gaan wandelen...
als 1 van mijn honden aangelijnd moet lopen ivm een blessure ga ik die echt niet hier uitlaten.. dan gaat hij dus mee naar het losloopgebied en loop daar het rondje mee.... aangelijnd... er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Budkes schreef:
Moos schreef:

Bah.

Nou en :pffff: Moet je maar een grotere of assertievere hond nemen, ik snap dat vermenselijken niet hoor, het zijn dieren en daar geldt nou eenmaal het recht van de sterkste :devil:
:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Herders zijn niet aaibaar? :denken:
Xena is hartstikke aaibaar :pffff: die vind je geweldig en daar kom je nooit meer vanaf :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Er wordt helemaal niets uitgezocht, als jouw hond dat even komt doen stuitert ie met dezelfde gang weer terug... opzouten... ik loop daar voor mijn plezier en dat van mijn honden... ik hoef jouw hond niet op te voeden.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Vertel ik gister nog het verhaal over die lieve duitse herder van mijn zus, heb ik vandaag een confrontatie met een Duitse Herder hier in de buurt.

Ik loop met Kay (border collie pup reu van 4 maanden) aan de riem door de wijk. Opeens loopt er voor mij een jongeman met Duitse Herder los. Op gegeven moment moet ik hen passeren. Hij houdt herder vast maar laat hem dan toch schieten. Het dier komt in volle vaart naar mijn pup en gooit hem gewoon onderste boven, die het meteen op een gillen zet. Op zich viel het allemaal mee, maar dit is niet wat ik wil als ik met mijn pup van 4 maanden aan de riem loop. De jongeman rende wel achter zijn hond aan en trok hem meteen van mijn inmiddels zwarte pup af en bood zijn excuses aan (dat is dan wel weer netjes) Nu kwam ik net bij de dierenarts vandaan, aangezien met pup een aanvaring met de kat had gehad. Had ik bijna meteen weer rechtsomkeert kunnen maken zeker....
Tja ik heb dan zoiets, laat je hond niet loslopen? Hoe veel werk is het om er een touwtje omhee te hangen? Moet zeggen dat ik deze hond nog niet eerder heb gezien, dus vraag me af hoeveel er met deze hond gelopen word. En er zijn genoeg manieren om honden aangelijnd of veilig voor ander hun energie kwijt kunnen. Snap best dat het een keer fout kan gaan en zal ook niet meteen van een afstand staan gillen, maar zulk soort dingen wil ik niet bij mijn pup hebben... punt uit. Mijn pup kan ook nog niet los, hoort zowiezo niet los in de wijk, we wonen op 1 minuut afstand van het bos....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:Er hoeft helemaal niks uitgezocht te worden met wildvreemde honden.
Maar dat is het ook he, je zult dat alleen mensen met een hond die sterker is horen zeggen :wink: Komt mevrouw 'zelf uitzoeken' een roedel Staff reuen tegen, dan slikt ze het heel snel weer in :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Er hoeft helemaal niks uitgezocht te worden met wildvreemde honden.
Maar dat is het ook he, je zult dat alleen mensen met een hond die sterker is horen zeggen :wink: Komt mevrouw 'zelf uitzoeken' een roedel Staff reuen tegen, dan slikt ze het heel snel weer in :mrgreen:
Dat denk ik ook zomaar inderdaad :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

malinois schreef:
Er wordt helemaal niets uitgezocht, als jouw hond dat even komt doen stuitert ie met dezelfde gang weer terug... opzouten... ik loop daar voor mijn plezier en dat van mijn honden... ik hoef jouw hond niet op te voeden.
Maar dat mag niet las ik in een ander topic :pffff: :mrgreen:

Maar ja je heb helemaal gelijk
Si vis pacem, para bellum
Kyra-
Zeer actief

nance schreef: Jij zegt dus eigenlijk precies hetzelfde als ik.
Nee ben ik niet met je eens maar dat geeft ook niet meningen hoeven niet allemaal het zelfde te zijn.

99% weet niet eens wat een herder is alleen als her "Herder" in de naam voorkomt is het duidelijk.
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Ik vind niet dat je daar de tijd voor moet krijgen, jij moet die tijd daar voor nemen, door je hond vast te houden en pas los te laten in situaties dat dat kan én dat je hem onder controle hebt.
Het enige dat jij je 8 mnd oude herder nu leert is dat ie heel veel succes behaalt met sluipen en een andere hond de schrik op het lijf te jagen, waardoor je hem nota bene zelf juist dat aanleert waar iedereen herders zo door verafschuwd. En nu doet ie aan het eind nog niks, nee moest er bij komen zeg het beestje is 8 maand oud, maar ik durf er wel wat geld onder te verwedden dat dat met en half jaar fluks veranderd is.
Ik krijg in ieder geval niet het idee dat je wat geleerd hebt van de reden van herplaatsing van je vorige herder. En het spijt me dat ik het zeg, ik vind dat je heel verkeerd bezig bent, en dat heeft niets met discriminatie van herders te maken, ik heb er zelf 2 :19:
edit=typo[/quote]

Ik vind wel dat ik daar de tijd voor moet krijgen.En ik zal niet zeggen dat ik alles weet want ik sta overal open voor maar ik ben van mening dat als ik mijn noran altijd vast heb ik hem niets kan leren.Ik zit overal bovenop,laat hem niet zomaar begaan.
Loop veel met andere honden en zie het vooruit gaan.Ik vind mijn methode de beste die bij mij past.Zeg zeker niet dat ik het perfect doe maar verkloot zeker mijn hond niet.

En verder nergens om maar welke herplaatsing van welke hond??
Noran is onze 2e herder en mijn Liefste hond Timber is vorig jaar plotseling overleden.Er is bij ons nog nooit iets herplaatst en dat gaat zeker nooit gebeuren.Misschien haal je mij met iemand anders door de war?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:
malinois schreef:

zal dan wel niet maar het gebeurd wel als de baas niets doet :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sonnie1983 schreef:
Zoek stok! schreef:
was niet tegen jouw persoonlijk gericht. maar je leest het een beetje in reacties of tijdens wandelingen hoor je dat je hem aan moet lijnen want hij is gevaarlijk.

Diego is een hond die alle mensen en alle honden leuk vind. hij gaat niet sluipen ofzo. Meestal gaat hij er naar toe op een drafje en gaat er een paar meter ervoor stil staan en wacht even af of de andere hond komt. Soms maakt ie als andere hond niet komt een beweging om te laten zien dat hij speelt (bijv. huppen zeg maar) of soms loopt hij er heen om te snuffelen en dan te gaan spelen. Maar soms komen honden ook op hem af gerend om te spelen en speelt hij mee.

Weet niet wat precies word bedoeld met fixeren eigenlijk.

Diego heeft maar 1x lelijk gedan tegen een hond en dat kwam omdat die lelijk tegen hem deed (op de club lag die andere hond vast en ik liep op een meter of 2 afstand met Diego er langs, die hond begon lelijk te doen en Diego ook en heb ik hem meteen commando volg gegeven en weg gelopen, maar die hond kan niet met alle reuen overweg maar ik moest erlangs dus geen andere keus en daarvoor had hij nog nooit gereageerd op Diego, wellicht nu pas omdat hij nu bijna een jaar is)
Ik heb een aantal keren de vraag gekregen om mijn hond aan te lijnen.. juist omdat andere honden niet goed reageerden op herders. Ik heb daar geen problemen mee hoor... dan lijn ik gewoon even aan, heb ik liever dan dat die honden inderdaad grommend uitvallen en dat mijn hond daar logisch op zou willen reageren... :ok: passeer elkaar dan liever gecontroleerd dan dat je een oeps moment hebt..
Ik hoor liever van een baas dat een hond angstig is voor herders en kan gaan snauwen dan dat ze niets zeggen en er wordt inene uitgevallen.. of weggerent... die laatst ook maar even toegevoegd :wink:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik snap dat hele beoordelen van een bepaald soort hond niet :denken:
Je hebt leuke herders en minder leuke net als bij mensen niet iedereen is aardig en leuk.

Ik heb zelf een kees die niet echt sociaal is daar denken ook alle mensen van och een leuk wit vosje uhm dat is ze toch echt niet.
Daar in tegen ben ik twee weken terug met de pupsels bij een herder op visite geweest en dat was een feestje de hond gaf precies aan wanneer ze iets niet echt leuk vond van die kleine drukte makers.
Kyra-
Zeer actief

malinois schreef:
Kyra- schreef:
malinois schreef:

zal dan wel niet maar het gebeurd wel als de baas niets doet :wink:
Helmaal mee eens :ok: :pffff:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik vind mijn methode de beste die bij mij past.Zeg zeker niet dat ik het perfect doe maar verkloot zeker mijn hond niet.
Ik weet niet hoe je het doet, maar de beste methode is de methode die bij de hond past Als je geen andere methode kent, zou je eens een goede cursus kunnen volgen.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ma-Rianne schreef:
Ik vind mijn methode de beste die bij mij past.Zeg zeker niet dat ik het perfect doe maar verkloot zeker mijn hond niet.
Ik weet niet hoe je het doet, maar de beste methode is de methode die bij de hond past Als je geen andere methode kent, zou je eens een goede cursus kunnen volgen.....
Wilde net zeggen als ik de 'methode' hanteer van Xena bij Xantos dan gaat het heel goed mis denk ik :N: Ik kijk echt per hond hoe of wat, wat hij wel of niet mag, wat ik wel of niet verwacht etc.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

malinois schreef:zal dan wel niet maar het gebeurd wel als de baas niets doet :wink:
Weet je wat nu zo leuk is op en forum.

Jij, als langer lid van dit forum, deze reactie plaats word er door niemand gereageerd en is het ok :mrgreen:

Ik voel mij gediscrimineerd want ik kreeg een aantal leden over me heen :blah: :blah: Zien mensen nu echt niet hoe recht lijnig ze zijn?

Als men zo ook is met de honden dan snap ik helemaal waar het probleem ligt. Niet bij de honden maar zoals altijd bij de mensen, en hun manier van denken en "opvoeden".

Oplossing voor 99% van de problemen is gewoon beter opvoeden en vast houden, niet ervan uit gaan dat jou hond niets doet en zeker niet als het om de kleine keffers gaat.
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Nou ik vind iedereen wel erg zwart-wit.Ik heb niet een monster ofzo!!
Ik volg gewoon een cursus met noran.En het ging over vooroordelen!!Nou die ondervind ik wel met mijn herder.En ik laat noran niet op andere honden af gaan omdat honden dat ook bij mij doen(zucht).
Ik vind contact met andere honden gewoon belangrijk,hij hoeft niet te spelen,hij hoeft niet op andere honden te reageren,hij MAG.
Ik loop in een gebied waar honden loslopen en ik kom bijna geen hond tegen die vast is,hij mag daar van mij naar toe,hij hoeft niet,het enige wat hij moet is zich gedragen.Zodra hij zitten moet en ik de riem los doe en "vrij" zeg,is hij vrij tot hij weer een commando krijgt.
En dat laatste gaat erg goed.Ik vind niet dat je dat leert door hem altijd vast te doen.Dat is mijn mening en dat hoeft een ander niet te delen met mij en ik hoef het ook niet uit een boekje te halen want in weer een ander boekje staat wat anders.
Ik weet zelf wel wat het beste bij mijn hond past.Hier op terschelling is maar 1 hondenschool,puur hobby maar wel met scholing.Het is mooi dat het er is,ik ga er puur heen omdat ik werken met mijn hond leuk vind en het contact met andere honden en baasjes vind ik ook leuk.Alleen elke hond is anders dus ook je omgang met je hond.
Noran luisterd erg goed,hij zit in mij.En dat is ook het volgende punt,iemand had het over dat ik misschien niet het goede ras had of dat ik mij meer in mijn hond/ras moest verdiepen.
Ik heb een duitse herder omdat dat volgens mijn en onze levensstyle het beste bij mij past er bij komend dat ik zolang ik mij kan heugen al een herder wil.
Ik ben altijd met mijn hond bezig,speuren en spelletjes,ik loop nooit al smsend door de duinen en laat noran maar begaan,ik zit er altijd boven op.Onze noran en voorheen onze timber loopt 3 uren per dag door de duinen te ravotten met en zonder andere honden en ik vind mijzelf daarom een goede hondeneigenaar.
Ik spreek een paar keer per week af met iemand die 4 honden heeft en ze gaan allemaal gelijk los en noran is wel 15 tot 20 minuten iedereen aan het testen en uitdagen totdat hij op zijn plaats gezet wordt en dan zie ik een totaal andere hond.
Dat zijn dingen die ik goed vind,daar leert hij in mijn ogen van.Dan weet hij zijn plaats en dat gaat steeds beter.Ik vind omgang met andere honden belangrijk,ik heb ook omgang met andere mensen.Ik denk dat andere honden hem veel kunnen leren.
Noem het proefkonijn,ik zie het anders.Hij heeft nog nooit iemand gebeten en ik vind het ook te voorbarig om nu al geld te verwedden dat het anders gaat worden.
En met het uitzoeken tusen honden,ja ik vind dat als het soms niet klikt dan zoeken honden dat in de regel zelf wel uit,daar hoef ik niet tusen te komen of te roepen.Ik blijf ook niet staan kijken maar ik bemoei mij er ook niet mee.Niet te zwart-wit bekijken,als hij eenklein hondje van 3 kilo te grazen zou nemen is wat anders(nog nooit gedaan).
Hij heeft wel eens een grote hond voor hem staan waar hij de poot bij op de schoft legt en als die hond daar niet van gediend is dan gaat het wel eens luidruchtig te keer.Daar haalt hij het de volgende keer niet weer bij om.Er zij hier ook 2 jack russels die luid blaffend op hem af komen,dan gaat noran om en weet niet hoe hard hij moet lopen.Prima hij doet maar!!
Moos
Zeer actief

margriet schreef: Ik vind contact met andere honden gewoon belangrijk,hij hoeft niet te spelen,hij hoeft niet op andere honden te reageren,hij MAG.
Ik loop in een gebied waar honden loslopen en ik kom bijna geen hond tegen die vast is,hij mag daar van mij naar toe,hij hoeft niet,het enige wat hij moet is zich gedragen.
Ik vind op andere honden afsluipen, en vervolgens blaffend en grommend aan komen rennen niet "zich gedragen".
Sterker nog, ik voel mij daardoor geintimideerd, en mijn honden ook.
En dan maakt het niks uit dat hij een Herder is :19: Ik vind het gewoon asociaal gedrag om toe te staan van je hond, elke hond.
Laatst gewijzigd door Moos op 12 mar 2009 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

margriet schreef:Nou ik vind iedereen wel erg zwart-wit.Ik heb niet een monster ofzo!!
Ik volg gewoon een cursus met noran.En het ging over vooroordelen!!Nou die ondervind ik wel met mijn herder.En ik laat noran niet op andere honden af gaan omdat honden dat ook bij mij doen(zucht).
Ik vind contact met andere honden gewoon belangrijk,hij hoeft niet te spelen,hij hoeft niet op andere honden te reageren,hij MAG.
Ik loop in een gebied waar honden loslopen en ik kom bijna geen hond tegen die vast is,hij mag daar van mij naar toe,hij hoeft niet,het enige wat hij moet is zich gedragen.Zodra hij zitten moet en ik de riem los doe en "vrij" zeg,is hij vrij tot hij weer een commando krijgt.
En dat laatste gaat erg goed.Ik vind niet dat je dat leert door hem altijd vast te doen.Dat is mijn mening en dat hoeft een ander niet te delen met mij en ik hoef het ook niet uit een boekje te halen want in weer een ander boekje staat wat anders.
Ik weet zelf wel wat het beste bij mijn hond past.Hier op terschelling is maar 1 hondenschool,puur hobby maar wel met scholing.Het is mooi dat het er is,ik ga er puur heen omdat ik werken met mijn hond leuk vind en het contact met andere honden en baasjes vind ik ook leuk.Alleen elke hond is anders dus ook je omgang met je hond.
Noran luisterd erg goed,hij zit in mij.En dat is ook het volgende punt,iemand had het over dat ik misschien niet het goede ras had of dat ik mij meer in mijn hond/ras moest verdiepen.
Ik heb een duitse herder omdat dat volgens mijn en onze levensstyle het beste bij mij past er bij komend dat ik zolang ik mij kan heugen al een herder wil.
Ik ben altijd met mijn hond bezig,speuren en spelletjes,ik loop nooit al smsend door de duinen en laat noran maar begaan,ik zit er altijd boven op.Onze noran en voorheen onze timber loopt 3 uren per dag door de duinen te ravotten met en zonder andere honden en ik vind mijzelf daarom een goede hondeneigenaar.
Ik spreek een paar keer per week af met iemand die 4 honden heeft en ze gaan allemaal gelijk los en noran is wel 15 tot 20 minuten iedereen aan het testen en uitdagen totdat hij op zijn plaats gezet wordt en dan zie ik een totaal andere hond.
Dat zijn dingen die ik goed vind,daar leert hij in mijn ogen van.Dan weet hij zijn plaats en dat gaat steeds beter.Ik vind omgang met andere honden belangrijk,ik heb ook omgang met andere mensen.Ik denk dat andere honden hem veel kunnen leren.
Noem het proefkonijn,ik zie het anders.Hij heeft nog nooit iemand gebeten en ik vind het ook te voorbarig om nu al geld te verwedden dat het anders gaat worden.
En met het uitzoeken tusen honden,ja ik vind dat als het soms niet klikt dan zoeken honden dat in de regel zelf wel uit,daar hoef ik niet tusen te komen of te roepen.Ik blijf ook niet staan kijken maar ik bemoei mij er ook niet mee.Niet te zwart-wit bekijken,als hij eenklein hondje van 3 kilo te grazen zou nemen is wat anders(nog nooit gedaan).
Hij heeft wel eens een grote hond voor hem staan waar hij de poot bij op de schoft legt en als die hond daar niet van gediend is dan gaat het wel eens luidruchtig te keer.Daar haalt hij het de volgende keer niet weer bij om.Er zij hier ook 2 jack russels die luid blaffend op hem af komen,dan gaat noran om en weet niet hoe hard hij moet lopen.Prima hij doet maar!!
dan bemoei ik me wel voor jou want als jouw Noran bij mijn Xantos gaat buurten heeft ie grote problemen nl.
Xantos loopt bij mij, zal nooit uit zichzelf naar een hond toegaan maar accepteerd ze ook niet bij hem... dus er wordt niks uitgezocht. Ik loop daar voor mijn honden, niet voor die van jou.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

margriet schreef: En met het uitzoeken tusen honden,ja ik vind dat als het soms niet klikt dan zoeken honden dat in de regel zelf wel uit,daar hoef ik niet tusen te komen of te roepen.Ik blijf ook niet staan kijken maar ik bemoei mij er ook niet mee.
Ik bemoei me er wel mee. Als ik daar met Laika liep, dan ging ik die twee geen enkele kans geven het zelf uit te zoeken. Ten eerste ging Laika dan direct aan de lijn, en ten tweede kreeg jouw hond het dan met mij te doen. Ik ga daar verdorie onze hond de kans geven om te gaan knokken, nou echt niet hoor. Ook niet als leerervaring voor jouw hond.

Onze moeilijke hond heeft genoeg aan de eigen roedel en ik ga haar niet op slechte ideeen brengen omdat ze zo nodig zou moeten kennismaken met vreemde honden. En met onze gemakkelijke herder zou ik het ook niet op prijs stellen eerlijk gezegd. Ik heb helaas wat te vaak honden van uiteenlopend formaat gepakt zien worden door honden waarvan de baas vond dat ze het zelf maar moesten uitzoeken.
Moos
Zeer actief

Gos schreef:Ik heb helaas wat te vaak honden van uiteenlopend formaat gepakt zien worden door honden waarvan de baas vond dat ze het zelf maar moesten uitzoeken.
Precies. Het is ook wel lekker makkelijk natuurlijk als je een hond hebt die aan komt sluipen en dan grommend aan komt rennen om te roepen "dat moeten ze zelf uitzoeken". Dan hoef je namelijk je hond niet op te voeden :idea:
Ik zie dat hier dus ook weleens gebeuren, en dan worden mijn honden dus tegen de grond geschoffeld door zo'n aanstormende hond die er vervolgens grommend overheen gaat staan, en dan staat er zo'n baas naast te zwetsen "goh, die van jou zijn wel bang he? Laat ze maar even gaan, zoeken ze zelf wel uit".
Ik kan me daar echt groen en geel aan ergeren. Altijd maar dat soort gedrag goed praten, en altijd de 'schuld' bij de andere partij neerleggen ("jouw honden zijn wel bang he?". Joh, vind je het gek als er grommend op ze afgestoven wordt dat ze dan terughoudend reageren :roll: Zouden ze er zelf ook bovenop klappen was die baas vast ook niet blij geweest :19: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”