Ach wordt toch Jehova.malinois schreef:tja makkelijk oordelen van een afstandje altijd...ik zei dat ook altijd, net als de TT als laatste redmiddel gebruiken, nadat ik een paar seminairs gezien heb zie ik dat het dus ook anders kan... en dus vind ik ook dat bijv. jij niet kan oordelen over hoe iemand iets gebruikt zonder het in het echie gezien te hebben. Een TT heeft standjes van een naar gevoel tot een schrikdraadeffect.Jaap* schreef:Ik weet niet hoe "bart" hem gebruikt, en dat interesseert mij ook geen flikker.malinois schreef:ik weet hoe Bart hem gebruikt op deze manier dus nee dat vraag ik me niet af.
Als "bart" zegt dat je een tt nodig hebt om een hond te roepen, dan weet ik wel genoeg over bart.
Enne Bart gebruikt hem niet om te roepen maar om sneller door te komen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaag je een hond daarmee dan niet de stuipen op het lijf?malinois schreef:naar gevoel op de staart wat ophoudt/weg gaat als hij doorloopt.ranetje schreef:Heb er al genoeg over gezegd.Jaap* schreef:Ja ik zag het, maar de bek viel mij een beetje open van de oorverdovende kritiekloosheid van de restestelle schreef:Nou als je goed hebt gelezen had je gezien dat ik er al wat over heb gezegd. Martijn ook.![]()
Ben nu vooral benieuwd naar de instructies.
Als iemand met een TT werkt vind ik het heel leerzaam om te weten waarvoor hij wordt gebruikt en hoe.
Ik zie nog steeds niet hoe je hem zou kunnen gebruiken om een hond sneller te laten komen.tenminste Bart kennende zal het zoiets zijn.
Ita en Rana zouden zich wezenloos schrikken.
-
Murphy
- Zeer actief
-
estelle
Vind je het zelf niet absurd om een hond tt's om te hangen omdat je dan 2 puntjes meer kunt krijgen en op het podium kunt komen te staan?malinois schreef:nou als het om de honden draait dan hoef je geen wedstrijden te lopen Estelle, je trekt het nu compleet uit zn verband.estelle schreef:
Ik vind het walgelijk en een duidelijk voorbeeldje dat het vooral om de puntjes draait en niet om de honden. Wat volgens de africhters hier noooooooooit zo is, dat de hondjes altijd voorop staan. Ja hoor.
De discussie was eerder dat een hond gedrukt zou lopen dat KOST punten dus daar schiet je niks mee op.
En als Maart aangeeft dat men in andere oefeningen het effect van gebruik van de TT terug zal zien dan is het dus niet een 'prikkeltje' of een naar gevoel wat jij hier iedereen probeert voor te houden.
Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?
Lijkt me raar als het volgens jullie niks schokkends is.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja. da's kut. Moet je je hond weer gaan halenMartijn schreef:Schokkend is een TT natuurlijk altijd.estelle schreef:Lijkt me raar als het volgens jullie niks schokkends is.![]()
Behalve als 'ie stuk is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
estelle
-
Murphy
- Zeer actief
estelle schreef:Martijn schreef:Schokkend is een TT natuurlijk altijd.estelle schreef:
Lijkt me raar als het volgens jullie niks schokkends is.![]()
Behalve als 'ie stuk is.![]()
maar nee joh, niks schokkends, gewoon een simpel prikkeltje.
Voelt ie bijna niks van.
Toch is het wel waar dat hij op die stand gebruikt kan worden.
Of dat op de staart net zo werkt en of dat in deze situatie ook gaat gebeuren is een 2e natuurlijk.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat is toch normaal?? als je werkt op één iets, en daar druk op steekt, dan ga je bij andere zaken minder oplettend/nauwkeurig zijn.Inge O schreef:nee, maar dat hij een terugval krijgt in andere oefeningen wordt wel al vooraf als normaal aangegeven. lijkt me dan niet dat de motivatie er zo vanaf spat.malinois schreef:ik kan me niet voorstellen dat deze hond een gedrukte hond zal worden hierdoor... ik ken hem niet dat moet ik erbij zeggen maar hoe Maart hem beschrijft denk ik absoluut niet dat deze hond maar een seconde gedrukt zal zijn.
Is bij mensen ook zo.
stel dat jij zelf nu zou trainen om een perfect dunne schillen van een appel te snijden, flinterdun gesneden. Dan ga je niet zo veel appels kunnen schillen in dezelfde tijdspanne als je normaal doet.
dan kun je gewoon niet werken op het evenveel appels schillen als je normaal doet, want je moet je immers concentreren op de schil, niet op het aantal.
het aantal appels zal dus gaan zakken. Maar dat stijgt wel, eenmaal je de routine van het flinterdun snijden onder de knie hebt.
Wil je op één iets trainen, moet je vrede nemen met dat andere dingen wat minder gaan gaan.
Heb je daarom minder motivatie om appels te schillen? Ba neen, je prioriteiten liggen nu gewoon ergens.
Bij een hond dus ook, steek je druk op het sneller hierkomen, dan moet je niet direct gaan panikeren/corrigeren omdat een 'af' eens wat trager gaat. De hond moet immers met het sneller hierkomen bezig zijn.
-
maart
- Zeer actief
inderdaad. Je mag gerust even komen voelen hoorestelle schreef:Martijn schreef:Schokkend is een TT natuurlijk altijd.estelle schreef:
Voelt ie bijna niks van.
-
estelle
Jammer dat je zo ver weg woont!maart schreef:inderdaad. Je mag gerust even komen voelen hoorestelle schreef:Martijn schreef:Schokkend is een TT natuurlijk altijd.estelle schreef:
Voelt ie bijna niks van.
Maar ik heb genoeg gebruik van TT gezien hoor. En dat had niks te maken met een prikkeltje.
-
maart
- Zeer actief
Een revolver is ook maar gewoon drukken en de kogel vliegt er uit hoor.estelle schreef: Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?
Doch, je moet daar les voor volgen, om er verantwoord mee om te gaan, anders wordt het een moordwapen. Als mijn broer hier toekomt met zijn wapen mee, zal ik niet gaan panikeren, tis niet schokkends. Moest er hier een vreemde toekomen met een wapen, zou ik niet zo gerust zijn.
Net zoals een TT dus. Schitterend middel, maar je moet er mee leren omgaan, anders wordt het nefast.
-
maart
- Zeer actief
gebruik of misbruik?estelle schreef:Jammer dat je zo ver weg woont!maart schreef:inderdaad. Je mag gerust even komen voelen hoorestelle schreef:Martijn schreef: Schokkend is een TT natuurlijk altijd.![]()
Voelt ie bijna niks van.
Maar ik heb genoeg gebruik van TT gezien hoor. En dat had niks te maken met een prikkeltje.
-
estelle
Ik heb het al eens eerder aagegeven dat ik iets niet snap in jullie uitleg over de TT.maart schreef:Een revolver is ook maar gewoon drukken en de kogel vliegt er uit hoor.estelle schreef: Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?
Doch, je moet daar les voor volgen, om er verantwoord mee om te gaan, anders wordt het een moordwapen. Als mijn broer hier toekomt met zijn wapen mee, zal ik niet gaan panikeren, tis niet schokkends. Moest er hier een vreemde toekomen met een wapen, zou ik niet zo gerust zijn.
Net zoals een TT dus. Schitterend middel, maar je moet er mee leren omgaan, anders wordt het nefast.
De hond waar jij het over hebt komt niet snel genoeg. Er is van alles geprobeerd, ik neem aan ook minder vriendelijke methoden. Maar nee de hond blijft langzaam komen.
Dan gaat men heel diep nadenken wat te doen, advies inwinnen overal want anders wordt er als uiterste redmiddel een TT om 't beest zn staart gebonden.
Wat maakt die TT nu dan uit als het niks voorsteld? Waarom moet je daar dan zo lang over nadenken? Als het volgens jullie niks ergs is, de hond er alleen een onprettig gevoel aan over houdt?
Dat gaat er dus bij mij niet in.
-
estelle
misbruik natuurlijk. Maar de TT om een hond zn staart binden vind ik net zo goed misbruik hoor.maart schreef:gebruik of misbruik?estelle schreef:Jammer dat je zo ver weg woont!maart schreef:inderdaad. Je mag gerust even komen voelen hoorestelle schreef:![]()
Voelt ie bijna niks van.
Zowieso dat hele TT gebruik voor een spelletje.
-
maart
- Zeer actief
nee, er zijn geen minder vriendelijke methodes gebruikt (zou niet weten welke, de TT was/is hier de minder vriendelijke methode).estelle schreef:Ik heb het al eens eerder aagegeven dat ik iets niet snap in jullie uitleg over de TT.maart schreef:Een revolver is ook maar gewoon drukken en de kogel vliegt er uit hoor.estelle schreef: Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?
De hond waar jij het over hebt komt niet snel genoeg. Er is van alles geprobeerd, ik neem aan ook minder vriendelijke methoden. Maar nee de hond blijft langzaam komen.
Dan gaat men heel diep nadenken wat te doen, advies inwinnen overal want anders wordt er als uiterste redmiddel een TT om 't beest zn staart gebonden.
Wat maakt die TT nu dan uit als het niks voorsteld? Waarom moet je daar dan zo lang over nadenken? Als het volgens jullie niks ergs is, de hond er alleen een onprettig gevoel aan over houdt?
en iedereen traint natuurlijk liever met positieve bekrachtiging. Lijkt me logisch. Waarom direct een tt gebruiken, als het met een balletje ook lukt...
(pas op, er zijn er hoor, die alles via tt doen. Zij hebben trouwens ook erg perfect mooie vrolijke opgevoede honden. Alleen hoeft dat daarom nog niet ieders opvoedwijze te zijn hé)
-
maart
- Zeer actief
maar dat vind JIJ dan. daarom hoeft iemand anders dat niet vinden.estelle schreef: misbruik natuurlijk. Maar de TT om een hond zn staart binden vind ik net zo goed misbruik hoor.
Zowieso dat hele TT gebruik voor een spelletje.
Ik vind een slipketting meestal ook misbruik, net zoals een clicker vaak misbruik is... maar daarom misbruiken we dat niet allemaal.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
prima dat mag jouw mening zijn, maar ik ken mijn hond prima en weet dus ook dat er niets was waarvoor hij sneller terugkwam... ook niet voor een ander blok... dat blok wat hij had was van hem... en geen mogelijkheid om hem ergens anders mee te belonen... eten, bal niets.Martijn schreef:Onzin.malinois schreef:Martijn, dat zal allemaal best maar je kunt niet alle honden vergelijken. Ik had er hier ook 1 die omdat hij het blok niet wil afgeven langzamer terugkwam.Martijn schreef:Wie het weet mag het zeggen.Jaap* schreef:Is er nu werkelijk niemand die zich afvraagt waarom je in godsnaam een tt moet (wilt) gaan inzetten om je hond een beetje vlot bij je kunnen roepen?![]()
Het is toch geen raketwetenschap ofzo?![]()
Eva en Dapper hebben nog nooit een TT gezien maar die komen terug voor alle punten hoor. Maar ja, die zijn ook niet bang voor me en hebben alle reden om te komen.
Je kon hem ook nergens anders mee belonen, mouw, bal etc. want die wilde hij niet, alleen het blok... En hij is echt niet bang voor meEn zonder blok kwam ie als een raket... alleen met blok niet.
Honden zijn een product van hun opvoeding.
Eva is ook GEK van haar bal.
Maar ze bedenkt pas dat ze hem ook niet terug kan geven als ik dat eerst lekker laat gebeuren.
Het zijn gewoon honden.
Tuurlijk zit er een lijn van werkende, wilvolle honden achter maar dat weet je van te voren en een goed opvoeder houdt daar rekening mee.
Daarnaast blijft het maar een sport hoor.
Net zoals scherpe bitten, gezweep en geprikkeband vind ik het gebruiken van een TT om meer punten te krijgen waanzin.
Ik ben niet sec tegen een TT maar voor de hobby? Nee, dat vind ik wat vreemd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
persoonlijk vind ik dat ook. Ik zou zelf ook geen tt om een staart doen.Martijn schreef:Als het alleen gaat om de punten vind ik het sowieso misbruik.maart schreef: gebruik of misbruik?
En ik ben echt geen bloedend zieltje dat alles zielig vindt maar de hond negatieve prikkels geven bij wijze van hobby of voor de punten vind ik gewoon bezopen.
Je kunt meer dan voldoende bereiken op een manier die voor beide partijen leuk is. De extra mogelijkheden die aversief brengt zijn dusdanig beperkt dat dat maar gewoon achterwege moet blijven, vind ik.
Het is ook gewoon een keer genoeg. Braaf zo!
Niet tegen de klippen op altijd maar nog meer en nog sneller willen.
Hou het gewoon leuk voor de hond zowel als de baas.
Maar niet iedereen denkt zoals wij.
En eerlijk... de hond zal er niet van gedrukt lopen, of een schrik opdoen van zijn baas of zich anders gaan gedragen tov mensen.
Wat het niet zal rechtvaardigen in jullie ogen natuurlijk, maar de hond zal er niet aan kapot gaan, ze weten zelf ook wel tot waar ze mogen/kunnen gaan. Wat voor veel huishondjes die een tt omkrijgen, of een blafband, of een prikketing, niet is weggelegd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja joh primaJaap* schreef:Ach wordt toch Jehova.malinois schreef:tja makkelijk oordelen van een afstandje altijd...ik zei dat ook altijd, net als de TT als laatste redmiddel gebruiken, nadat ik een paar seminairs gezien heb zie ik dat het dus ook anders kan... en dus vind ik ook dat bijv. jij niet kan oordelen over hoe iemand iets gebruikt zonder het in het echie gezien te hebben. Een TT heeft standjes van een naar gevoel tot een schrikdraadeffect.Jaap* schreef:Ik weet niet hoe "bart" hem gebruikt, en dat interesseert mij ook geen flikker.malinois schreef:ik weet hoe Bart hem gebruikt op deze manier dus nee dat vraag ik me niet af.
Als "bart" zegt dat je een tt nodig hebt om een hond te roepen, dan weet ik wel genoeg over bart.
Enne Bart gebruikt hem niet om te roepen maar om sneller door te komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
natuurlijk is dat zo... als je iets doet dan weet je dat je altijd eerst een dip krijgt en dat het daarna pas beter wordt... Ik ga mn hond aanpakken op het speuren aankomende weken, dan weet ik dus dat hij eerst minder zal speuren om vervolgens beter te gaan speuren...Inge O schreef:nee, maar dat hij een terugval krijgt in andere oefeningen wordt wel al vooraf als normaal aangegeven. lijkt me dan niet dat de motivatie er zo vanaf spat.malinois schreef:ik kan me niet voorstellen dat deze hond een gedrukte hond zal worden hierdoor... ik ken hem niet dat moet ik erbij zeggen maar hoe Maart hem beschrijft denk ik absoluut niet dat deze hond maar een seconde gedrukt zal zijn.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt aan het type hond en ligt aan de zwaarte van de prikkel...ranetje schreef:Jaag je een hond daarmee dan niet de stuipen op het lijf?malinois schreef:naar gevoel op de staart wat ophoudt/weg gaat als hij doorloopt.ranetje schreef:Heb er al genoeg over gezegd.Jaap* schreef:Ja ik zag het, maar de bek viel mij een beetje open van de oorverdovende kritiekloosheid van de rest![]()
Ben nu vooral benieuwd naar de instructies.
Als iemand met een TT werkt vind ik het heel leerzaam om te weten waarvoor hij wordt gebruikt en hoe.
Ik zie nog steeds niet hoe je hem zou kunnen gebruiken om een hond sneller te laten komen.tenminste Bart kennende zal het zoiets zijn.
Xantos hier zou rustig gaan kijken wat er nu achter aan zn staart gebeurde bijv. bij een lage prikkel maar Xena zou idd. ook een meter de lucht in springen... daarom moet je ook je hond goed kennen en weten hoe zwaar de prikkel is voordat je het gaat toepassen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik loop zelf ook met een TT om bij mn hond dus nee ik vind dat niet absurd. En het gaat niet om 2 puntjes het gaat om oefeningen... een hond die duvelsgoed weet wat er gevraagd wordt en het niet doet, daar komt dus die plichtsfase. Hij moet het doen. Er wordt niet gevraagd of hij het alsjeblieft wil doen.estelle schreef:Vind je het zelf niet absurd om een hond tt's om te hangen omdat je dan 2 puntjes meer kunt krijgen en op het podium kunt komen te staan?malinois schreef:nou als het om de honden draait dan hoef je geen wedstrijden te lopen Estelle, je trekt het nu compleet uit zn verband.estelle schreef:
Ik vind het walgelijk en een duidelijk voorbeeldje dat het vooral om de puntjes draait en niet om de honden. Wat volgens de africhters hier noooooooooit zo is, dat de hondjes altijd voorop staan. Ja hoor.
De discussie was eerder dat een hond gedrukt zou lopen dat KOST punten dus daar schiet je niks mee op.
En als Maart aangeeft dat men in andere oefeningen het effect van gebruik van de TT terug zal zien dan is het dus niet een 'prikkeltje' of een naar gevoel wat jij hier iedereen probeert voor te houden.
Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?
Ja dat kun je zelf bij lage prikkel terugzien... bij mij trainen zelf mensen die zeer regelmatig bij Bart komen dus ik zie het wekelijks.
Uiterst deskundig moet je altijd omdat je ook moet weten wat je moet doen als het niet het gewenste resultaat heeft. Dat kan niet iedereen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee joh dat zien we helemaal verkeerd....Murphy schreef:estelle schreef:Martijn schreef:Schokkend is een TT natuurlijk altijd.estelle schreef:
Voelt ie bijna niks van.
Toch is het wel waar dat hij op die stand gebruikt kan worden.
Of dat op de staart net zo werkt en of dat in deze situatie ook gaat gebeuren is een 2e natuurlijk.

-
estelle
'aanpakken op het speuren'.... vertel dan eens wat je gaat doen.malinois schreef:natuurlijk is dat zo... als je iets doet dan weet je dat je altijd eerst een dip krijgt en dat het daarna pas beter wordt... Ik ga mn hond aanpakken op het speuren aankomende weken, dan weet ik dus dat hij eerst minder zal speuren om vervolgens beter te gaan speuren...Inge O schreef:nee, maar dat hij een terugval krijgt in andere oefeningen wordt wel al vooraf als normaal aangegeven. lijkt me dan niet dat de motivatie er zo vanaf spat.malinois schreef:ik kan me niet voorstellen dat deze hond een gedrukte hond zal worden hierdoor... ik ken hem niet dat moet ik erbij zeggen maar hoe Maart hem beschrijft denk ik absoluut niet dat deze hond maar een seconde gedrukt zal zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus omdat het bij die anderen geen prikkel was kunnen wij niet trainen met prikkel... rare beredering... ook het gebruik van de TT is dus met de jaren meegegaan gezien hoe BB hem dus gebruikt maar jij blijft maar hangen in de volle TT en wat jij gezien hebt... ipv dat je eens gaat kijken naar zo'n seminair... misschien steek je er nog iets van op.estelle schreef:Jammer dat je zo ver weg woont!maart schreef:inderdaad. Je mag gerust even komen voelen hoorestelle schreef:Martijn schreef: Schokkend is een TT natuurlijk altijd.![]()
Voelt ie bijna niks van.

-
maart
- Zeer actief
dat staat er niet hé MartijnMartijn schreef:Oh, ze worden er gelukkiger van.maart schreef: Wat het niet zal rechtvaardigen in jullie ogen natuurlijk, maar de hond zal er niet aan kapot gaan, ze weten zelf ook wel tot waar ze mogen/kunnen gaan. Wat voor veel huishondjes die een tt omkrijgen, of een blafband, of een prikketing, niet is weggelegd.
Dat wist ik niet.
Hij zal er niet minder gelukkig van worden
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat hij dat niet kent...estelle schreef:Ik heb het al eens eerder aagegeven dat ik iets niet snap in jullie uitleg over de TT.maart schreef:Een revolver is ook maar gewoon drukken en de kogel vliegt er uit hoor.estelle schreef: Als die TT enkel een prikkeltje geeft of een naar gevoel. Waarom moet je daar dan helemaal voor naar Bart? Waarom moet je daar dan uiterst deskundig mee omgaan?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat genoeg vind de keurmeester niet en daar krijg je de puntjes van... niet van mezelf. De keurmeester vind dat als ik een kanonskogel heb die weggaat om het blok te halen en traag terug komt brengen dat ie veel te langzaam terugkomt....Martijn schreef:Als het alleen gaat om de punten vind ik het sowieso misbruik.maart schreef: gebruik of misbruik?
En ik ben echt geen bloedend zieltje dat alles zielig vindt maar de hond negatieve prikkels geven bij wijze van hobby of voor de punten vind ik gewoon bezopen.
Je kunt meer dan voldoende bereiken op een manier die voor beide partijen leuk is. De extra mogelijkheden die aversief brengt zijn dusdanig beperkt dat dat maar gewoon achterwege moet blijven, vind ik.
Het is ook gewoon een keer genoeg. Braaf zo!
Niet tegen de klippen op altijd maar nog meer en nog sneller willen.
Hou het gewoon leuk voor de hond zowel als de baas.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zonder TT hoor.. gewoon eventjes ervoor zorgen dat ie weer gaat zoeken ipv lanterfanteren en druk doen wat ie de laatste weken laat zien. Dus hem eventjes op zn flikker geven... voor mijn hond is dat qua stem en een keer een correctie op de prikker genoeg.estelle schreef:'aanpakken op het speuren'.... vertel dan eens wat je gaat doen.malinois schreef:natuurlijk is dat zo... als je iets doet dan weet je dat je altijd eerst een dip krijgt en dat het daarna pas beter wordt... Ik ga mn hond aanpakken op het speuren aankomende weken, dan weet ik dus dat hij eerst minder zal speuren om vervolgens beter te gaan speuren...Inge O schreef:nee, maar dat hij een terugval krijgt in andere oefeningen wordt wel al vooraf als normaal aangegeven. lijkt me dan niet dat de motivatie er zo vanaf spat.malinois schreef:ik kan me niet voorstellen dat deze hond een gedrukte hond zal worden hierdoor... ik ken hem niet dat moet ik erbij zeggen maar hoe Maart hem beschrijft denk ik absoluut niet dat deze hond maar een seconde gedrukt zal zijn.
En ja dan zal ie of niet weggaan of heel langzaam maar dat komt wel weer.

-
Murphy
- Zeer actief
En hoe zwaar moet de prikkel zijn dan? Ik bedoel, als de hond er zo weinig van onder de indruk is dat hij eerst rustig achterom kijkt, dan heeft het toch als trainingsmiddel weinig zin als het juist de bedoeling is dat hij sneller komt?Jaag je een hond daarmee dan niet de stuipen op het lijf?
ligt aan het type hond en ligt aan de zwaarte van de prikkel...
Xantos hier zou rustig gaan kijken wat er nu achter aan zn staart gebeurde bijv. bij een lage prikkel maar Xena zou idd. ook een meter de lucht in springen... daarom moet je ook je hond goed kennen en weten hoe zwaar de prikkel is voordat je het gaat toepassen.
Kijk, als het zo zou zijn dat het slechts ging om het toebrengen van een aangeleerde negatieve prikkel -hond weet, als ik ongewenst gedrag vertoon dan prikt het, doe ik braaf dan houdt de prik op- dan hoefde de tt toch niet aan de staart? Dan zou die toch evengoed in de nek kunnen zitten?
Dat de tt aan de staart moet daar zal toch een reden voor zijn?
En de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat de hond weg wil komen van de prikkel. Niet dat de prikkel ophoudt, maar hij wil er van wegkomen.