Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Maryanne schreef:Ik had eigenlijk niet zo de behoefte dit verhaal op te schrijven maar door deze topic doe ik het toch:

Vorige week dinsdag liep ik met drie van mijn dametjes door het park (losloopgebied). Ik had ze aan de flex omdat ik ze m.b.t. loslopende katten niet meer los kan laten.
Op de terug weg liep mij een oudere (nederlandse :mrgreen: ) man tegemoet. Ik zag hem dus aankomen maar kan in het park geen kant op dus trok mijn dames naar het naastliggende grasveld. Maar niet snel genoeg. De man stampte door en kwam in de flexen terecht waarop hij als een dolle twee van mijn dames begon te schoppen (waarvan een pup van 7 maanden). Kijk en dan ben je bij mij aan de beurt. Niet dat ik handtastelijk werd op dat moment maar ik heb hem de huid volgescholden uit pure kwaadheid. Zak in je graf oud misbaksel heb ik gezegd en ik schaam me er nog voor eigenlijk. Maar goed, de man kwam op me af en vroeg heb je wel eens een pof in je gezicht gekregen? Ik dus oooohhhh nog vrouwen slaan ook lelijke ****. Hij pakt mijn arm beet en spuugt in mijn gezicht :kotz: En begon wederom de dames te trappen, waarbij Linet een paar flinke trappen heeft gehad.
En sorry, ik heb die man toen een paar trappen verkocht, dat willen jullie niet weten, zo ontzettend woest werd ik. Ik had niet gedacht dat ik nog zo te keer kon gaan. :devil:
En ook mijn dames wilden de man te pakken nemen. (ontblote tandjes en grommen)Kon ze nog net op tijd wegtrekken maar heb wel gedreigd ze los te laten als de man niet heeel snel doorliep. En mijn dames zijn zo klein, 25-26 cm, maar wel heel erg dapper om hun vrouwtje zo te willen verdedigen.
Tjonge nu ik het weer opschrijf stroomt de adrenaline weer van boosheid.
zo'n iemand, oud of niet, had van mij gelijk al een flinke trap gekregen als hij mijn honden zonder enige reden in elkaar schopt! :devil: :devil:

als die man zelf kan schoppen, dan moet ie ook maar kunnen incasseren :evil:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: "Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamara. schreef:
marian* schreef:Die vraag kreeg ik gisteravond laat naar mijn hoofd geslingerd toen ik de honden uitliet en over het pad hierachter liep.
Bente moest nodig,dus die ging op de hoek van het pad al zitten in het gras.En ook al meteen hoorde ik een deur open gaan en kreeg die vraag dus.Op mijn antwoord dat ze zat te plassen kreeg ik de vermelding dat dat ook niet mocht (van hem dan,want officieel mag het natuurlijk wel)en dat ik naar de poepstrook moest,want hier speelden kinderen.
Ik kreeg niet eens de tijd om mijn plastic zakjes te laten zien want toen was de boze medelandse vader alweer naar binnen.
Straks mogen we in ons eigen land helemaal niks meer.
Ik was er zó boos over!Juist ik ben een van de weinigen hier die altijd met zakjes loopt voor ongelukjes,maar wordt dus wel vrijwel altijd aangekeken op de hondenpoep die er ligt.
Buiten dat poepen mijn honden bij het laatste rondje bijna nooit(maar ja,dat weten anderen natuurlijk niet).
De frustratie van deze man kan ik me aan de ene kant heel goed voorstellen. Misschien was Bente wel hond nummer zoveel die die dag de ontlasting lekker liet vallen op een plek waar dat helemaal niet mocht en is het al die keren niet opgeruimd en was deze drol (die er toevallig nu niet was :mrgreen: ) de welbekende druppel die de emmer deed overlopen. ik storm tegenwoordig ook naar buiten als ik het zie gebeuren, als ik m'n deur uitstap, moet je al hinkelend om de stront heen terwijl ik het verdorie gewoon opruim. 10 meter doorlopen en daar is een afgezet stuk waar de honden hun ontlasting kunnen doen, er staan speciale hondenpoepzakhouders met prullenbakken door het park heen maar nee hoor, het moet op dat grote stuk gras waar kinderen spelen en waar ik lekker met m'n honden bezig ben en opruimen? Ho maar :boos: :boos:

Ook plassen, in de directe omgeving van woonhuizen en tuinen vind ik niet kunnen ook al is het toevallig gemeentegrond. Omdat het gemeentegrond is moeten mensen maar wel in de stank zitten als dit direct grenst aan je tuin waar je in de zomer lekker wilt zitten?
Mijn gigantische heg, laurierkers, staat precies langs de stoep welke naar het park toe gaat, nouuu, de grote kale plekken en gele stukken lachen je tegemoet, over de lucht maar niet te spreken als het mooi weer is.

Dus ja, ik ben nu ook zo'n zure pruim :mrgreen: die naar buiten gaat als ik niet snel genoeg een zakje tevoorschijn ziet komen om het op te ruimen :pffff:
grappig dat je dat zegt :wink:
Bente liet geen ontlasting (poep) vallen, maar een plas.
Heel soms heeft een hond zo'n hoge nood dat die plas gaat of je dat toestaat of niet.

Volgens veel mensen zonder hond gaat een hond alleen door de hurken als hij/zij moet poepen.
Voor plasjes schijnen ze allemaal hun poot omhoog te doen :mrgreen:
Ik heb ook eens een dergelijke opmerking naar mijn hoofd gekregen van een mijnheer en toen heb ik gevraagd of zijn vrouw ook staande tegen een boom kon plassen :cool:

Ik denk dat deze mijnheer helemaal niet bedoelde dat Bente er niet mocht plassen, hij had geen tijd/zin om een aanvullend antwoord te bedenken. ;)
Heb je tegen hem gezegd dat jij altijd de poep opruimt en dat hij dat zou kunnen weten als hij goed zou opletten?
Anders kan je hem dat misschien nog een keertje uitleggen?

Natuurlijk is het rot als jij wordt aangekeken op alle stront die er ligt.
Dat zou mij ook ergeren hoor! ;)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Ik heb ook absoluut geen moeite met medelanders, maar wel op de manier van benaderen door met name de overheid e.d. Dat softe gedoe met handschoentjes.
Fout is fout en je zus doden uit eerwraak is gewoon moord (wel heel ver gezocht......weet ik).
Ik ken het stuk van de C.U. en natuurijk is het moeilijk als islamiet om je anders te gedragen. Kijk maar naar onze burgervader in Rotterdam, die loop permanent rond met 5 beveiligers om hem heen. Deze beveiligen hem voornamelijk tegen aanslagen vanuit de Islamitische omgeving......

Melkert heeft door zijn houding er voor gezorgd dat Pim Fortuyn aan veel stemmen is gekomen. En misschien ook wel indirect aan de dood van Fortuyn...........
Door het af te zonderen en te negeren is er een hele vervelende situatie ontstaan.
Melkert is later beloond met een mooie Melkert baan in het buitenland....

De economische situatie is momenteel nog slechter, en de regering wil weer niet luisteren naar de bevolking, de onderbuik gevoelens (terecht of onterecht) zullen partijen als Wilders veel stemmen opleveren.
Van de kant van de regering zie ik weinig visie,in Rotterdam verrijst de ene mega moskee na de andere...de conclusie zal snel gemaakt zijn......
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Anne Panne schreef:
Maryanne schreef:Ik had eigenlijk niet zo de behoefte dit verhaal op te schrijven maar door deze topic doe ik het toch:

Vorige week dinsdag liep ik met drie van mijn dametjes door het park (losloopgebied). Ik had ze aan de flex omdat ik ze m.b.t. loslopende katten niet meer los kan laten.
Op de terug weg liep mij een oudere (nederlandse :mrgreen: ) man tegemoet. Ik zag hem dus aankomen maar kan in het park geen kant op dus trok mijn dames naar het naastliggende grasveld. Maar niet snel genoeg. De man stampte door en kwam in de flexen terecht waarop hij als een dolle twee van mijn dames begon te schoppen (waarvan een pup van 7 maanden). Kijk en dan ben je bij mij aan de beurt. Niet dat ik handtastelijk werd op dat moment maar ik heb hem de huid volgescholden uit pure kwaadheid. Zak in je graf oud misbaksel heb ik gezegd en ik schaam me er nog voor eigenlijk. Maar goed, de man kwam op me af en vroeg heb je wel eens een pof in je gezicht gekregen? Ik dus oooohhhh nog vrouwen slaan ook lelijke ****. Hij pakt mijn arm beet en spuugt in mijn gezicht :kotz: En begon wederom de dames te trappen, waarbij Linet een paar flinke trappen heeft gehad.
En sorry, ik heb die man toen een paar trappen verkocht, dat willen jullie niet weten, zo ontzettend woest werd ik. Ik had niet gedacht dat ik nog zo te keer kon gaan. :devil:
En ook mijn dames wilden de man te pakken nemen. (ontblote tandjes en grommen)Kon ze nog net op tijd wegtrekken maar heb wel gedreigd ze los te laten als de man niet heeel snel doorliep. En mijn dames zijn zo klein, 25-26 cm, maar wel heel erg dapper om hun vrouwtje zo te willen verdedigen.
zo'n iemand, oud of niet, had van mij gelijk al een flinke trap gekregen als hij mijn honden zonder enige reden in elkaar schopt! :devil: :devil:

als die man zelf kan schoppen, dan moet ie ook maar kunnen incasseren :evil:
OH mijn god, ik had m ook zeker een paar trappen gegeven!! gatverdamme die man is ziek :boos:

op zon moment wordt je ook blind van woede en vind dat je nog netjes hebt gereageerd! respect voor.. had m blind van woede helemaal in elkaar getrapt!(ligt eraan hoe sterk hij was, maar dat zal me dan echt een worst wezen :devil: )
Laatst gewijzigd door Eva-Joy op 05 apr 2009 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Eva-Joy schreef:omdat ze vaak hele andere gebruiken hebben dan wij en compleet anders tegen honden aankijken dan wij?
vald best mee wand hij heeft zelf katten die in haar tuin schijten hoe aangepast kan je zijn :pffff:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

lijkt me een gewone reactie hoor niets om voor te schamen hij vroeg er om
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Eva-Joy schreef:omdat ze vaak hele andere gebruiken hebben dan wij en compleet anders tegen honden aankijken dan wij?
vald best mee wand hij heeft zelf katten die in haar tuin schijten hoe aangepast kan je zijn :pffff:
das ook weer waar :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Niek schreef:Ik heb ook absoluut geen moeite met medelanders, maar wel op de manier van benaderen door met name de overheid e.d. Dat softe gedoe met handschoentjes.
Fout is fout en je zus doden uit eerwraak is gewoon moord (wel heel ver gezocht......weet ik).
Ik ken het stuk van de C.U. en natuurijk is het moeilijk als islamiet om je anders te gedragen. Kijk maar naar onze burgervader in Rotterdam, die loop permanent rond met 5 beveiligers om hem heen. Deze beveiligen hem voornamelijk tegen aanslagen vanuit de Islamitische omgeving......

Melkert heeft door zijn houding er voor gezorgd dat Pim Fortuyn aan veel stemmen is gekomen. En misschien ook wel indirect aan de dood van Fortuyn...........
Door het af te zonderen en te negeren is er een hele vervelende situatie ontstaan.
Melkert is later beloond met een mooie Melkert baan in het buitenland....

De economische situatie is momenteel nog slechter, en de regering wil weer niet luisteren naar de bevolking, de onderbuik gevoelens (terecht of onterecht) zullen partijen als Wilders veel stemmen opleveren.
Van de kant van de regering zie ik weinig visie,in Rotterdam verrijst de ene mega moskee na de andere...de conclusie zal snel gemaakt zijn......
In de meeste discussies willen kritiek op de overheid en onaardige opmerkingen over mensen van een buitenlandse afkomst nog wel eens samen vallen. Daar zit mijn punt waar ik op reageer. Gefundeerde en doordachte kritiek is prima, onderbuikgeklets is dom. :wink: :mrgreen:
Edit: overigens ben ik absoluut niet tegen 'populisme' in de betekenis dat je kijkt naar hoe het volk iets ervaart. Maar het kan geen kwaad om af en toe met iets meer distantie naar een onderwerp te kijken.
Met mensen die praten in termen als "op visite" kan ik niets.
Laatst gewijzigd door Frenk op 05 apr 2009 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Niek schreef:En @ Mayanne: ik zou veel verder gegaan zijn en mijn vrouw ook, als iemand mijn honden mishandelt kan hij/zij dit met de dood bekopen..........
Blinde woede heet dat, tijdelijk even de controle over jezelf verliezen.......
Met de dood zelfs :eek:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een eigenaardig topic zeg :denken:
De relatie tussen buitenlanders en schijtende/pissende honden en troep op straat ontgaat mij ten ene male :19:
Hondeneigenaren staan overigens zelf het vaakst in de hondenstront, maar dat even terzijde.
Persoonlijk zie ik de meeste troep op dagen als deze. Waarop ons vaste losloopgebied er, zonder overdrijven, uit ziet als een vuilstort. Die afvalberg wordt toch echt geproduceerd door gezinnetjes die in een reclame voor wasmiddelen niet zouden misstaan. Een beetje Arisch aandoend zegmaar. Ze houden er schijnbaar allemaal van om zoveel mogelijk ingeblikt of anderszins grondig verpakte etenswaren mee zeulen, de helft op te vreten en de andere helft ergens neer te smijten, en het afval achter te laten. Die Arieers.

Ik heb begrepen dat een hond voor een Moslim onrein is, dat is wat anders dan er een hekel aan hebben. Een Moslim kan honden best wel leuk vinden, maar er tegelijk liever niet lijfelijk mee in contact willen komen.
Dat sommige Moslims daar zelf wel eens een andere invulling aan geven kan zijn, maar zelf naar eigen inzicht invulling geven aan een geloof is iets wat élk geloof kenmerkt. Er uit pikken wat je het beste uitkomt.

Dat het ergerlijk is als iemand maar wat onsamenhangend uit een voordeur staat te schreeuwen snap ik wel, maar voor mij maakt het niet veel uit of Gerben of Achmed dat doet :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
twinkeltje
moderator

Niek schreef:
Frenk schreef:
Niek schreef:
Kyra- schreef:Nog een paar jaar dan hebben wij niets meer te vertellen in ons eigen Nederland en word Arabisch een verplichte taal op school.
En laten we dat gebeuren...nee toch zeker....!!!!
Vertel, vertel, wat ga je doen?
Ik denk gewoon zeggen waar het op staat. Wat kan en niet kan.
Dat rekening houden met niet van 1 kant komt en dat er niet steeds verwezen wordt naar het Islamiet zijn.
Wat betreft de intolerantie van de islam, helaas is het waar......
Kijk ik woon in een wijk waar deze problemen niet spelen, ook daar betaal je een prijs voor, maar daar hoor je mij niet over klagen.
Ik denk dat er bij de volgende verkiezingen heel duidelijk gemaakt wordt hoe de Nederlander over het 'probleem' denkt....
En de rest van de politieke partijen komt niet verder dan de Melkert-methode........

En @ Mayanne: ik zou veel verder gegaan zijn en mijn vrouw ook, als iemand mijn honden mishandelt kan hij/zij dit met de dood bekopen..........
Blinde woede heet dat, tijdelijk even de controle over jezelf verliezen.......
ik woon al ruim 12 jaar in een voor 60 % gekleurde wijk mijn kinderen zaten op een school waar 5 van de 25 kinderen in de klas misschien Nederlands wat
hier zit echt alles Somaliër hindoe Turks Iraaks ga maar door ik heb echt nooit last met die mensen serieus niet wat is hier toch anders dan bij jullie
:19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Oh, trouwens, dat vergeet ik steeds te zeggen... Maar hij zei wel "mevrouw" tegen je :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Niek schreef:Fout is fout en je zus doden uit eerwraak is gewoon moord (wel heel ver gezocht......weet ik).
Iemand doden omdat hij aan je vrouw of hond zit, is ook moord.
Jaap*
Zeer actief

Frenk schreef:Oh, trouwens, dat vergeet ik steeds te zeggen... Maar hij zei wel "mevrouw" tegen je :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
twinkeltje
moderator

Jaap* schreef:k heb begrepen dat een hond voor een Moslim onrein is, dat is wat anders dan er een hekel aan hebben. Een Moslim kan honden best wel leuk vinden, maar er tegelijk liever niet lijfelijk mee in contact willen komen.
en zelfs dat geld niet voor alle moslims geloof wel die uit Somaliland dat daar aaien onrein is maar voor de meeste tuksen weer niet die houden zelfs in land honden maar dan wel buiten omdat ze dieren in huis niet fris vinden ja wij halen toch ook geen koeien of zo in huis
ik nam de honden wel mee naar school is zelfs een keer gevraagd of ik ze de klas in nam
iedereen behalve een paar uit Somalië mochten gewoon de honden aaien alleen hun handen wassen na dien
niet elke alah aanhangend geloof is het zelfde net als hier niet al de god gelovige het zelfde geloven maar er stromingen zijn
is trouwens niet allemaal speciaal tegen jou bedoeld hoor jij snap hem wel
het is ook wel vaak zo dat wij Nederlanders niets willen begrijpen van buitenlandse mensen ik vind het juist een aanvulling om van die mensen dingen te leren hoe het bij hun gaat en te praten hoe hun dingen beleven
gewoon geregeld een gesprek met ze aan gaan verhelderd de boel vaak
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Marion. schreef:
Niek schreef:Fout is fout en je zus doden uit eerwraak is gewoon moord (wel heel ver gezocht......weet ik).
Iemand doden omdat hij aan je vrouw of hond zit, is ook moord.
t ligt eraan wat er gebeurd natuurlijk :wink: als iemand op je vrouw inhamert als een idioot, dan doe je iets, sla je die vent met een baksteen (begrijpelijk) dan breek je misschien iets in zijn hoofd.. =waarschijnlijk dood.. al zou ik iemand daarvoor inderdaad ook niet vermoorden :denken:
Jaap*
Zeer actief

twinkeltje schreef:het is ook wel vaak zo dat wij Nederlanders niets willen begrijpen van buitenlandse mensen ik vind het juist een aanvulling om van die mensen dingen te leren hoe het bij hun gaat en te praten hoe hun dingen beleven
Precies. Het kán (juist) wel zonder opgeheven vingertje :wink:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... esnijdenis
Best de moeite van het bekijken waard :ok:
Edit: kleine verduidelijking
Laatst gewijzigd door Jaap* op 05 apr 2009 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Jaap* schreef:Het kán (juist) wel zonder opgeheven vingertje :wink:
In alle opzichten heb ik een bloedhekel aan opgeheven vingertjes. Zal me er ook niet snel zelf aan schuldig maken.
twinkeltje
moderator

Jaap* schreef:
twinkeltje schreef:het is ook wel vaak zo dat wij Nederlanders niets willen begrijpen van buitenlandse mensen ik vind het juist een aanvulling om van die mensen dingen te leren hoe het bij hun gaat en te praten hoe hun dingen beleven
Het kán (juist) wel zonder opgeheven vingertje :wink:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... esnijdenis
Best de moeite van het bekijken waard :ok:
ja zo zie je het zijn gewoon mensen echt super trouwens :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Dongo schreef:
Moos schreef:
Dongo schreef:
christo schreef:Ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad. Dan worden stukjes gemeentetuin toegeeigend, staan er hortensia's in geplant en dan mag jouw hond daar dus niet plassen. Dat het beest nodig moet, en dat het nog steeds niet hun tuin is, dat snappen ze dan niet. :wink:
precies dit heb ik een week of 2 geleden meegemaakt...

dongo moest nodig en plast tegen een plantje aan, begint er een vrouw tegen het raam te bonken en te schreeuwen...dus wij(mijn vrouw en ik) zo van als u iets te zeggen heeft kunt u even naar buiten komen om te praten...komen haar man en zoon naar buiten(vrij rustig) en vervolgens zij schreeuwend en loopt zo op wendy(mijn vrouw) af, dat had ze beter niet kunnen doen...voordat ik het wist was het hap van dongo, in haar (gelukkig wat wijdere) broek...voor duidelijkheid: dongo is altijd lief tegen mensen, dit was dus puur uit bescherming...toen maar eens duidelijk gemaakt dat een hond geen robot is en dat het tuintje nog altijd van de gemeente is, toen werden ze opeens wat stiller en zijn ze maar naar binnen gegaan... :roll:
Ik zou toch wat minder nonchalant over die hap doen hoor. Werkt niet bepaald in je voordeel als je hond mensen gaat lopen happen die verhaal komen halen ergens over.

Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen met mensen die vinden dat mijn honden ergens niet mogen plassen of poepen. Scheelt misschien dat ik niet met ze in woonwijken loop over het algemeen waar de groenstrookjes echt aan tuinen grenzen.
verhaal halen of schreeuwend op iemand af lopen en 10 centimeter voor haar neus een vingertje wijzen van blablabla vind ik 2 verschillende dingen...kan me dus goed voorstellen dat dongo dat als bedreigend ervaarde voor mijn vrouw en dat hij dus instinctief reageert...overigens heb ik dongo dus meteen kort gehouden erna, om herhaling te voorkomen...want gewenst is het natuurlijk niet(behalve als we worden overvallen :mrgreen: ), maar ik ga me er dus ook niet druk om maken... :19:

maargoed bij deze dus een beetje genuanceerd :wink:
als mensen mij benaderen op een manier die mijn hond niet leuk of zelfs bedreigend vindt, heb ik een uitschuifarm. Ik trek de hond terug, en maak met mij andere arm een duidelijk stop-gebaar.

Werkt to nu toe prima om iemand op afstand te houden. Opgewonden standjes wil ik zowiezo niet op 10 cm hebben.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ben ook eens aangesproken (lees toegeschreeuwd) dat ik met mijn hond moest oprotten en dat die zeker niet op een stukje gemeentegroen tussen de straat en een fietspad in (dus niet aan huizen grenzend) mocht plassen of poepen. En dat deed Jaymz dus wel.
Ik was woest en het ontaarde al snel in een scheldpartij, hij begon dat hij de politie erbij ging halen enz. Het was een oudere fatsoenlijk geklede Nederlandse man.
Dus naderhand (ik had Jaymz thuisgebracht) ben ik bij die man langsgegaan. Hij vond dat honden zowiezo niet op gemeentegrond mochten plassen en poepen. Dus ik zei dat dat wel mocht volgens de wet en dat als ik de poep opruim er niks verkeerds aan was. Maar dat vond hij vies en hij vond dat ik mijn hond maar in mijn tuin moest laten poepen, zoals iedereen vroeger deed (jaja). Dat is dus zijn probleem.

Het is dat die wandeling voor Jaymz vaak net wat te lang is, dus ik kom er niet zo vaak, maar als ik er weer kom zou ik Jaymz er zo weer laten poepen en plassen.

Van mij mag Jaymz niet tegen huizen plassen of tegen heggen van iemand, maar wel op gemeente"groen". En dan ook nog niet eens overal. Mijn man en ik verschillen daarover van mening (hij denkt wat ruimer zeg maar), maar met het uitlaten houden wij mijn lijn aan.

Mensen die mijn hond schoppen, krijgen zelf ook schoppen. Tegen dierenleed kan ik al niet en als mensen doelbewust gaan schoppen tegen mijn hond dan verlies ik ook mijn zelfbeheersing vrees ik.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou,het heeft rondgezongen denk ik.
Toen ik daarnet de honden uit de auto liet stappen na de wandeling werd ik aangeschoten door een Somalische die zei dat ik zo'n nette hondenbaas was die goed voor de honden zorgde want ik ging elke dag met ze weg en als ze al eens zag dat mijn hond(en) ergens op gras zaten waar het niet mocht ruimde ik het altijd op :mrgreen:
En van wat anderen zeiden moest ik me maar niks aantrekken :pffff:
Zo kan het dus ook zijn als je in een multicultiwijk woont.Zoals gezegd heb ik niks tegen wie dan ook,maar soms is 1+1 ineens teveel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

marian* schreef:Nou,het heeft rondgezongen denk ik.
Toen ik daarnet de honden uit de auto liet stappen na de wandeling werd ik aangeschoten door een Somalische die zei dat ik zo'n nette hondenbaas was die goed voor de honden zorgde want ik ging elke dag met ze weg en als ze al eens zag dat mijn hond(en) ergens op gras zaten waar het niet mocht ruimde ik het altijd op :mrgreen:
En van wat anderen zeiden moest ik me maar niks aantrekken :pffff:
Zo kan het dus ook zijn als je in een multicultiwijk woont.Zoals gezegd heb ik niks tegen wie dan ook,maar soms is 1+1 ineens teveel.
Dat is nou eens heel aardig. :ok: Zo past mijn bovenbuurjongen altijd op mijn honden, en hij is er heel lief mee, ook al horen ze niet echt bij hun cultuur. Zijn broertje is weer gek met één van mijn katten.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Niek schreef:Ik heb ook absoluut geen moeite met medelanders, maar wel op de manier van benaderen door met name de overheid e.d. .....
in Rotterdam verrijst de ene mega moskee na de andere...de conclusie zal snel gemaakt zijn......
Even wat cijfers over hoe we in Nederland " overspoelt" worden met moslims :idea:

Wikipedia , wel cijfers uit 2005, trouwens.

godsdiensten in Nederland

Rooms-Katholiek - 27,0%
Protestant - 16,6%
Moslim - 5,7% :N:
Hindoe- 1,3%
Boeddhist - 1,0%
Zonder religie - 48,4%

De cijfers zullen wel niet extreem veranderd zijn de afgelopen 4 jaar , want volgens CBS zijn dit de bevolkingsaanwassen in die jaren

Mannen en vrouwen
Totaal ---- 1-e generatie ----- 2-e generatie
----------------------- allochtoon ----- allochtoon
2005 ---- 16 305 526 ----- 1 606 664 ------ 1516 053
2006 ---- 16 334 210 ----- 1 604 259 ------ 1543 356
2007 ----- 16 357 992 ----- 1 601 194 ----- 1569 212
2008 ---- 16 405 399 ----- 1 619 314 ------ 1596 102
2009* ---- 16 486 587 ----- 1 664 500 ------ 1625 171

Dat betekent dat ca 20 % niet een nederlandse origine heeft, waaronder dus zo'n 6 procent( naar boven afgerond) Moslim is.

Waar hebben ze het dus over :19:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ma-Rianne schreef:Waar hebben ze het dus over :19:
En nu even fluks een jaartje in een zgn ''prachtwijk" gaan wonen en je weet waar 'ze' het over hebben. :wink:
Eva-Joy
Zeer actief

en 80% van de criminaliteit wordt veroorzaakt door jongeren van marokkaanse afkomst :roll: t maakt me niet uit hoeveel er wonen, t gaat me juist om degenen die zich misdragen..en dat zijn er veeeeeeeel..
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Toch is het beeld in de grote steden anders. De derde generatie, en misschien de tweede, wordt niet mee geteld, terwijl deze zich wel als zodanig gedragen.........
Feit is dat wanneer je in Rotterdam in het centrum loopt er een minderheid 'blanken' rondloopt. Wel eens gedaan?
En dan heb ik het niet over de Marathon die vandaag langs kwam......
Overspoelt zal wel meevallen, maar ik denk dat het aantal katholieken op papier wel wat hoger is dan in werkelijkheid. Verder zie ik weinig mensen met askruisjes lopen.......
Je kan natuurlijk zelf ook snel berekenen wanneer er gezinnen zijn die 6 kinderen hebben, minder bij de autochtone bevolking voorkomen......

Ik heb nu in Rotterdam verschillende keren onze Marokkaanse burgermeester mogen ontmoeten.
Wat me elke keer opvalt is dat wij het heel normaal vinden, maar dat er vanuit de Marokkaanse kant juist negatieve geluiden komen.

Maar we zijn wel heel erg off topic.
Waar ik me erg aan stoor is het feit dat je met je honden bijna nergens meer kan komen omdat er in de zomer bijna overal barbecuende mensen zitten die vinden dat het bos, park aan hen toe behoort, en er nooit gedacht wordt dat het ook beiden moet kunnen.......
Maandag is het dan heerlijk om je door de kippenbotten heen te wandelen...Wel halal, dat dan weer wel.....
Ma-Rianne
Zeer actief

Eva-Joy schreef:en 80% van de criminaliteit wordt veroorzaakt door jongeren van marokkaanse afkomst :roll: t maakt me niet uit hoeveel er wonen, t gaat me juist om degenen die zich misdragen..en dat zijn er veeeeeeeel..
Overdrijven is ook een kunst:

CBS
Uit onderzoek in de politieregio Haaglanden blijkt dat er tegen 73 van iedere 1000 Marokkaanse jongeren een proces verbaal wordt opgemaakt en 60 van de 1000 Antilliaanse jongeren. Dat is respectievelijk bijna vijf en vier keer zo vaak als bij autochtone jongeren. Deze gegevens komen voor een deel overeen met dossieronderzoek in de vier grote steden en met analyses op beschikbaar onderzoek waaruit blijkt dat allochtone jongeren anderhalf tot driemaal vaker betrokken zijn bij de criminaliteit dan autochtone jongeren. De hogere cijfers in Den Haag komen vooral doordat de analyses daar betrekking hebben op de etnische achtergrond van de delictplegers en niet - zoals in veel ander onderzoek - gebaseerd worden op de nationaliteit van de delictplegers.
edit: Overigens hebben die cijfers minder met afkomst te maken als men denkt;
De wijk waarin een kind woont, bepaalt voor een deel of dat kind het criminele pad op gaat.Een buurt met veel criminaliteit en drugsgebruik geeft jongeren de boodschap af dat het om normale verschijnselen gaat, zo blijkt uit onderzoek van het Verwey-Jonker Instituut en het Willem Pompe Instituut van de universiteit Utrecht, die de uitkomsten vandaag bekendmaakten.

Crimineel gedrag van jongeren hangt daarnaast samen met schooluitval en de vriendengroep van een kind. Etniciteit speelt een veel kleinere rol dan vaak wordt gedacht, aldus de onderzoekers. Allochtone kinderen vertonen wel vaker crimineel gedrag, maar die wonen vaak in de slechtste buurten met de slechtste woningen en met een hoge werkloosheid.

De wetenschappers legden 2300 leerlingen uit de eerste drie klassen van het voortgezet onderwijs vragen voor. Uit de antwoorden bleek verder onder meer dat kinderen uit probleemwijken vaker in jeugdbendes zitten en dat jongeren zelden een delict in hun eentje plegen, maar bijna altijd in groepsverband.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ma-Rianne schreef:Waar hebben ze het dus over :19:
Over een weliswaar op papier klein zijnd percentage dat op een kluitje gepropt zit en dat behoorlijk "aanwezig" is.
Woon je in een multicultiwijk?Ik wel(alhoewel die niet te vergelijken is met die in de grote steden trouwens,want zover zijn we hier in de verste verte niet).
Overigens koop ik bij de Turkse supermarkt lekkere broodjes,heerlijke en goede kruiden,kip en spul voor de honden :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ma-Rianne
Zeer actief

Niek schreef:Toch is het beeld in de grote steden anders. Feit is dat wanneer je in Rotterdam in het centrum loopt er een minderheid 'blanken' rondloopt. Wel eens gedaan?
Ja hoor, maar het feit dat een meerderheid van de mensen om me heen een andere kleur hebben vind ik niet bedreigend.In Thailand en Turkije, waar veel mensen graag op vakantie gaan, lopen ook alllemaal "buitenlanders" rond. Toch schijnt dat niet eng te zijn, want iedereen komt met enthousiaste verhalen terug.

Zonder gekheid: de verdelingover Nederland van die 20% niet-Nederlanders is inderdaad niet evenredig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”